IS Viikonloppu 25.-26.2.2023

Kovis on Toni Pitkälätä. Minua ei suuremmin innosta, sillä odotettavissa on piiliksiin verrattava pakerrustehtävä, jossa ei ole missään erityisen mielenkiintoista aluetta. Minkäänlausta kokonaisideaa ei ole odotettavissa.

Ainoa mielenkiinto on se, miten paljon laatija käyttää harvemmin ristikoissa käytettäviä kirjaimia sekä käyttää sanoja, joissa normaalisti käytettäisiin väliviivaa.

Pakko kai tämäkin on ratkoa, ettei tule aukkoa.

79

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole pakko. Moni muukin täällä ilahtuisi, jos jättäisit tämän "pakerrustehtävän" kokonaan ratkomatta.

      • Anonyymi

        Just niin. HP hoitaa homman. Keisaria ei tarvita sönköttämään jotain hippamagmajuttuja.


    • Anonyymi

      Onpa negatiivinen asenne Huuhaalla. Pitkälän ristikot eivät ole pakerrustehtäviä, kuin Huuhaan tapaisille keskinkertaisille ratkojille.

      • Anonyymi

        Olisi Huuhaalle oikein jos sieltä tulisi hienoilla sanaleikeillä varustettu pääkuva. On niin kova ennakoija että ketuttaa niin maan per...usteellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi Huuhaalle oikein jos sieltä tulisi hienoilla sanaleikeillä varustettu pääkuva. On niin kova ennakoija että ketuttaa niin maan per...usteellisesti.

        Olen erittäin hyvä ratkoja, jos tarkastelaan yleisellä tasolla. Jos joukko rajataan kovisten ratkojiin, siinä kategoriassa toki joku voi putää minua keskinkertaisena ratkojana.

        Kyllä Pitkäkän ristikoita kovisten ratkojat yleisesti varsin työläinä ja aikaavievinä pitävät eli ovat useimmille pakerrusristikoita - harvalle Pitkälän kolmoset muuta ovat. Epäilen, että ne ovat pakerrusristikoita myös 2023-02-24 12:50:01 kirjoittajalle, vaikka hän toisin väittää.. Jos ei ole, hän on sitten niin hyvä ratkoja, että SM-kisoissa pitäisi ihan kärkisijoille yltää.

        No Ylläpito kirjoittii, ettei ole pahimpia Pitkälän ristikoita, joten ihan mahdoton ei pitäisi olla (eräs 2022 ristikko oli yleiseen IS:n kolmosten vaikeustasoon suhteutettuna ylivaikea).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen erittäin hyvä ratkoja, jos tarkastelaan yleisellä tasolla. Jos joukko rajataan kovisten ratkojiin, siinä kategoriassa toki joku voi putää minua keskinkertaisena ratkojana.

        Kyllä Pitkäkän ristikoita kovisten ratkojat yleisesti varsin työläinä ja aikaavievinä pitävät eli ovat useimmille pakerrusristikoita - harvalle Pitkälän kolmoset muuta ovat. Epäilen, että ne ovat pakerrusristikoita myös 2023-02-24 12:50:01 kirjoittajalle, vaikka hän toisin väittää.. Jos ei ole, hän on sitten niin hyvä ratkoja, että SM-kisoissa pitäisi ihan kärkisijoille yltää.

        No Ylläpito kirjoittii, ettei ole pahimpia Pitkälän ristikoita, joten ihan mahdoton ei pitäisi olla (eräs 2022 ristikko oli yleiseen IS:n kolmosten vaikeustasoon suhteutettuna ylivaikea).

        Pitkälä kuuluu esimerkiksi minun ehdottomiin suosikkilaatijoihini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkälä kuuluu esimerkiksi minun ehdottomiin suosikkilaatijoihini.

        Olen samaa mieltä. Sanasto on erittäin kiehtovaa eikä mitään pääkuvaa tarvita. Kuulostaa pakkomielteiseltä eikä kannattaisi yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Sanasto on erittäin kiehtovaa eikä mitään pääkuvaa tarvita. Kuulostaa pakkomielteiseltä eikä kannattaisi yleistää.

        Hieno ristikko oli. Jos Tapio-Huuhaa ei pidä tällaisten ristikkojen ratkomisesta, niin jättäköön ratkomatta.


    • Anonyymi

      Kyllä on niin vaikea, eikä mistään saa kiinni. Ostin Ilta-Sanomat tietäen kyllä, mikä edessä on.

      • Pitkälän ristikot ovat useimmille melkoisia pakerrusristikoita. Kuten Ylläpito kertoi aivan kaikkein pahinta laatua ristikko ei ole. Viime vuonna oli ainakin yksi tätä haastavampi ristikko. Kuten ennenkin olen todennut, minusta IS on väärä julkaisualusta Pitkälän kovisristikoille. Kolmosille vain PuPe on mielestäni oikea paikka.

        Ristikko oli melko lailla juuri sellainen kuin etukäteen arvelinkin, joskin jotain jäi puuttumaankin, mitä etukäteen odotin kohtaavani. Yksittäisissä vihjeissä, pitkissä ratkaisusanoissa ja niiden kanssa risteävissä sanoissa oli kyllä kivasti pohtimista. Alkuun pääsi oikealta puolen kivasti. Vasemmalle päin siirtyminen oli hitaan puoleista.

        Positiivista on se, että typisteitä tms. kirjaintemppuiluja on varsin vähän. Ratkaisusanat perustuivat kiitettävällä tavalla asiayhteyksien oivaltamiseen, joiden löytämisessä laatija usein harhautti. En nyt silti ole Pitkälän nykyristikoiden rakastaja, vaikka ristikossa kuvpja kohtia olikin.

        Yhden vihjeen logiikka ei täyteen saamisen jälkeen avautunut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pitkälän ristikot ovat useimmille melkoisia pakerrusristikoita. Kuten Ylläpito kertoi aivan kaikkein pahinta laatua ristikko ei ole. Viime vuonna oli ainakin yksi tätä haastavampi ristikko. Kuten ennenkin olen todennut, minusta IS on väärä julkaisualusta Pitkälän kovisristikoille. Kolmosille vain PuPe on mielestäni oikea paikka.

        Ristikko oli melko lailla juuri sellainen kuin etukäteen arvelinkin, joskin jotain jäi puuttumaankin, mitä etukäteen odotin kohtaavani. Yksittäisissä vihjeissä, pitkissä ratkaisusanoissa ja niiden kanssa risteävissä sanoissa oli kyllä kivasti pohtimista. Alkuun pääsi oikealta puolen kivasti. Vasemmalle päin siirtyminen oli hitaan puoleista.

        Positiivista on se, että typisteitä tms. kirjaintemppuiluja on varsin vähän. Ratkaisusanat perustuivat kiitettävällä tavalla asiayhteyksien oivaltamiseen, joiden löytämisessä laatija usein harhautti. En nyt silti ole Pitkälän nykyristikoiden rakastaja, vaikka ristikossa kuvpja kohtia olikin.

        Yhden vihjeen logiikka ei täyteen saamisen jälkeen avautunut.

        Että oikein kuvpja? Ei kuukleosumia: Näytetään tulokset haulla kuvapaja


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pitkälän ristikot ovat useimmille melkoisia pakerrusristikoita. Kuten Ylläpito kertoi aivan kaikkein pahinta laatua ristikko ei ole. Viime vuonna oli ainakin yksi tätä haastavampi ristikko. Kuten ennenkin olen todennut, minusta IS on väärä julkaisualusta Pitkälän kovisristikoille. Kolmosille vain PuPe on mielestäni oikea paikka.

        Ristikko oli melko lailla juuri sellainen kuin etukäteen arvelinkin, joskin jotain jäi puuttumaankin, mitä etukäteen odotin kohtaavani. Yksittäisissä vihjeissä, pitkissä ratkaisusanoissa ja niiden kanssa risteävissä sanoissa oli kyllä kivasti pohtimista. Alkuun pääsi oikealta puolen kivasti. Vasemmalle päin siirtyminen oli hitaan puoleista.

        Positiivista on se, että typisteitä tms. kirjaintemppuiluja on varsin vähän. Ratkaisusanat perustuivat kiitettävällä tavalla asiayhteyksien oivaltamiseen, joiden löytämisessä laatija usein harhautti. En nyt silti ole Pitkälän nykyristikoiden rakastaja, vaikka ristikossa kuvpja kohtia olikin.

        Yhden vihjeen logiikka ei täyteen saamisen jälkeen avautunut.

        Sillä, että sinusta IS on väärä julkaisualusta Pitkälän kovisristikoille, ei onneksi ole mitään merkitystä. Se on vain osoitus sinun ahdasmielisyydestäsi.


    • Anonyymi

      Sikäli varmaan helppo Pitkälä, että jopa minä sain kymmenkunta vihjettä puretuksi, mutta siihen tyssäsi.

      Siispä ratkaisuja kehiin, kiitos.

      • Tässä on kyllä siellä täällä ihan helppojen ristikoiden vihjeitä. Tosin tietty epäluulo minulla niihin oli, sillä jos on kovin helppo ratkaisusana, se tuntuu liian helpolta.

        Oijeassa yläkulmassa RASVAISIA, JÄÄHÄN , YHTEISÖ, -LAUTA tulee varsin suoraviivaiset ratkaisusanat.

        Ristikon miekenkiintoisin rIsteävä pari on ristikon keskellä.

        1. KYMMENESTÄ MILJOONASTA - erään valtion asukas.

        Hae luettelo valtioista asukasluvun mukaan - vain yksi sopii ristikkoon. Hae se, niin auttaa tosi paljon. Itse en tuota googlannut heti alkuun, sillä halusin löytää sen vähän vaikeamman kautta.

        TIETYN IDÄN AJAN MUKAISIA - tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannannattajia


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä on kyllä siellä täällä ihan helppojen ristikoiden vihjeitä. Tosin tietty epäluulo minulla niihin oli, sillä jos on kovin helppo ratkaisusana, se tuntuu liian helpolta.

        Oijeassa yläkulmassa RASVAISIA, JÄÄHÄN , YHTEISÖ, -LAUTA tulee varsin suoraviivaiset ratkaisusanat.

        Ristikon miekenkiintoisin rIsteävä pari on ristikon keskellä.

        1. KYMMENESTÄ MILJOONASTA - erään valtion asukas.

        Hae luettelo valtioista asukasluvun mukaan - vain yksi sopii ristikkoon. Hae se, niin auttaa tosi paljon. Itse en tuota googlannut heti alkuun, sillä halusin löytää sen vähän vaikeamman kautta.

        TIETYN IDÄN AJAN MUKAISIA - tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannannattajia

        Tämä vihjepari tekee kyllä ristikosta PALJON mielenkiintoisemman kuin näennäinen "pääkuva", josta johdetaan vain yksi tavanomainen ratkaisusana. "Pääkuva" on tällöin yhden tavanomaisen vihjeen arvoinen kuvituskuva.

        Tässä mielessä ristikko kyllä voittaa monet Pallosen , Vuokilan ja eräiden muidenkin laatijoiden "pääkuvalliset" ristikot. Voittaa myös kahden keskinkertaisen pääkuvasta johdetun sanan. Sijainti ristikon keskellä myös lisää meritystä koko ratkonnalle.

        Mutta minusta Skytän parhaat ratkausulauseelliset ristikot nousevat yläpuolelle.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä on kyllä siellä täällä ihan helppojen ristikoiden vihjeitä. Tosin tietty epäluulo minulla niihin oli, sillä jos on kovin helppo ratkaisusana, se tuntuu liian helpolta.

        Oijeassa yläkulmassa RASVAISIA, JÄÄHÄN , YHTEISÖ, -LAUTA tulee varsin suoraviivaiset ratkaisusanat.

        Ristikon miekenkiintoisin rIsteävä pari on ristikon keskellä.

        1. KYMMENESTÄ MILJOONASTA - erään valtion asukas.

        Hae luettelo valtioista asukasluvun mukaan - vain yksi sopii ristikkoon. Hae se, niin auttaa tosi paljon. Itse en tuota googlannut heti alkuun, sillä halusin löytää sen vähän vaikeamman kautta.

        TIETYN IDÄN AJAN MUKAISIA - tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannannattajia

        Tarkennus. En siis heti katsonut Googlen avustuksella 10 milj. asukkaan maita. Kun tuli jonkun verran ratkaisusanoja, en risteävien kautta koko sanaa hakenut. Olisin voinut enemmönkin itseäni kiusata.

        En laita ratkaisusanan, sillä sen alku on helposti netistä löydettävussä. En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan. Siihen pääsee vaijeamman kautta risteävillä, mutta milloin tahansa voi oikaista kun vähän googlaa. Oikaisukohta on kunkin ratkojan itse hyvä päättää enkä pidä kaikille oikaisemista asiallusena toimintana vaan lähinnä törkeänä imahyväusyytenä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tarkennus. En siis heti katsonut Googlen avustuksella 10 milj. asukkaan maita. Kun tuli jonkun verran ratkaisusanoja, en risteävien kautta koko sanaa hakenut. Olisin voinut enemmönkin itseäni kiusata.

        En laita ratkaisusanan, sillä sen alku on helposti netistä löydettävussä. En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan. Siihen pääsee vaijeamman kautta risteävillä, mutta milloin tahansa voi oikaista kun vähän googlaa. Oikaisukohta on kunkin ratkojan itse hyvä päättää enkä pidä kaikille oikaisemista asiallusena toimintana vaan lähinnä törkeänä imahyväusyytenä.

        Pystyyn menevän ratkaisusanan alku löytyy täältä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_väkiluvun_mukaan - ei oo pakko katsoa!

        Kun kysytään asukkaita, loppuun tulee ristoissa usein TAR, mutta tässä on pidempi, tavanomaisempi loppuosa, koska TAR-lopulla tulee liian lyhyt sana.

        Jis ratkaisu on netistä helposti löydettävussä, fiksua olisi kertoa, mistä ratkaisu löytyy - sen voisi käydä katsomassa tai jättää katsomatta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tarkennus. En siis heti katsonut Googlen avustuksella 10 milj. asukkaan maita. Kun tuli jonkun verran ratkaisusanoja, en risteävien kautta koko sanaa hakenut. Olisin voinut enemmönkin itseäni kiusata.

        En laita ratkaisusanan, sillä sen alku on helposti netistä löydettävussä. En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan. Siihen pääsee vaijeamman kautta risteävillä, mutta milloin tahansa voi oikaista kun vähän googlaa. Oikaisukohta on kunkin ratkojan itse hyvä päättää enkä pidä kaikille oikaisemista asiallusena toimintana vaan lähinnä törkeänä imahyväusyytenä.

        Taas tekopyhyyttä Huuhalta: "En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan." Kuitenkin Huuhaan piti mennä paljastamaan, että nuo ristikkäiset ratkaisusanat merkitsevät "erään valtion asukasta" ja "tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannattajia". Ja kun joku toisella palstalla jokin viikko sitten kertoi, että pääkuvasanaksi tulee "se ensimmäiseksi mieleentuleva", niin Huuhaa teilasi hänet tämän takia idiootiksi psljastelijaksi (kuvassa oli kuumaliimapistooli).

        Huuhaa on esimerkki päsmäröijästä, jolle ei tule mieleenkään, että pitäisi itse elää niin kuin toisia opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas tekopyhyyttä Huuhalta: "En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan." Kuitenkin Huuhaan piti mennä paljastamaan, että nuo ristikkäiset ratkaisusanat merkitsevät "erään valtion asukasta" ja "tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannattajia". Ja kun joku toisella palstalla jokin viikko sitten kertoi, että pääkuvasanaksi tulee "se ensimmäiseksi mieleentuleva", niin Huuhaa teilasi hänet tämän takia idiootiksi psljastelijaksi (kuvassa oli kuumaliimapistooli).

        Huuhaa on esimerkki päsmäröijästä, jolle ei tule mieleenkään, että pitäisi itse elää niin kuin toisia opettaa.

        Ei oke mitään tekopyhyyttä. Apua pyydettiin ja sitä annk'oin. Mutta annoin ratkojan itse etsiä ratkaisusanan. Apua on mahdoton antaa kertomatta jotain ratkaisusanasta. Ihan pakko ei kuitenkaan ole HP:n tavoin kertoa ratkaususanaa. Minusta HP toimii idioittimaisesti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei oke mitään tekopyhyyttä. Apua pyydettiin ja sitä annk'oin. Mutta annoin ratkojan itse etsiä ratkaisusanan. Apua on mahdoton antaa kertomatta jotain ratkaisusanasta. Ihan pakko ei kuitenkaan ole HP:n tavoin kertoa ratkaususanaa. Minusta HP toimii idioittimaisesti.

        Minä yritän auttaa muulla tavoin kuin HP - minusta hän v**** p**** t **** eli VPT-henkilö.

        Auttaa vou t'yrittäö tegdä mahdollusimman fiksusti VPT-henkilö ei edes yritä auttaa fiksusti vaan on suoraan VPT.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas tekopyhyyttä Huuhalta: "En halua HP:n tavoin spoilata massiivisesti ratkontaa paljastamalla keskeisen ratkaisusanan." Kuitenkin Huuhaan piti mennä paljastamaan, että nuo ristikkäiset ratkaisusanat merkitsevät "erään valtion asukasta" ja "tunnetun entisen johtajan poliitiikan kannattajia". Ja kun joku toisella palstalla jokin viikko sitten kertoi, että pääkuvasanaksi tulee "se ensimmäiseksi mieleentuleva", niin Huuhaa teilasi hänet tämän takia idiootiksi psljastelijaksi (kuvassa oli kuumaliimapistooli).

        Huuhaa on esimerkki päsmäröijästä, jolle ei tule mieleenkään, että pitäisi itse elää niin kuin toisia opettaa.

        Nuo vinkit eivät keltään koko ratkontaa pilaa, toisin kuin VPT-henkilön spoilaukset. Toki kysyjä kai olisi halunnut suorat ratkaisusanat noihin, mutta sellaisten anto olisi ihan kohtuuttomuuteen menevää spoilausta muita ratkojia kohtaan.

        Yritän auttaa niin, etä oikeasti autan, mutta spoilaan samalla mahdollisimman vähän toisten ratkontaa.

        Taasapainoilua se on eikä tasapainpilu aina onnistu, mutta ainakin yritän.

        "toisella palstalla jokin viikko sitten kertoi, että pääkuvasanaksi tulee "se ensimmäiseksi mieleentuleva", niin Huuhaa teilasi hänet tämän takia idiootiksi psljastelijaksi"

        Kyse oli Sanarisin palstasta, jossa vinkkejä ei palkintoristikoihin pitäisi antaa. Oletin, että sellaisia ei anneta, mutta kun tyhmä kommentti annettiin, se spoilasi ratkontaani ja oli yhtä paha kuin VPT-henkilön spoilaukset.

        Varsinkin siellä se oli tyhmä kommentti, mutta ei onnistunut täälläkään. Voisin kyllä täällä antaa yhtä ajattelemattoman vinkin. Vinkkaamisessa on mahdoton aina onnistua .


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei oke mitään tekopyhyyttä. Apua pyydettiin ja sitä annk'oin. Mutta annoin ratkojan itse etsiä ratkaisusanan. Apua on mahdoton antaa kertomatta jotain ratkaisusanasta. Ihan pakko ei kuitenkaan ole HP:n tavoin kertoa ratkaususanaa. Minusta HP toimii idioittimaisesti.

        Ihan vaan tiedoksi, että apua pyydettiin seuraavin sanankääntein ”Siispä ratkaisuja kehiin, kiitos.”. Ei pyydetty hippaleikkejä - pyydettiin ratkaisuja. Miksi Keisari sitten (taas) sekaantui tähän? Itsekorostuksen ja ylimielisyyden yhdistelmä varmaankin oli jälleen syynä. Automaattisesti olettaa hän ristikkoyhteisön kaipaavan juuri hänen päsmäröintiään ja ohjeistustaan.

        Alkuperäinen pyyntö oli selkeästi osoitettu HP:lle ja tätähän Keisari ei kestä ollenkaan, koska hänen on oltava kukko tunkiolla. Tämä kukkoilu muuten vei häneltä kirjoitusoikeuden eliittipalstalle. Jännittävällä tavalla Keisari ei opi erheistään, vaan toistaa niitä vuodesta toiseen. Mikään ei esim. koskaan ole Keisarin syy. Jos onkin, se johtui muista, jotka panivat Keisarin käyttäytymään tietyllä tavalla. Loistoesimerkki tästä on taannoinen ristikkoakatemian kirjoituksesta siinnyt kirjoitusvyöry kaikkiin ilmansuuntiin. Ja niin, älä Keisari edes kuvittele vastaavasi tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että apua pyydettiin seuraavin sanankääntein ”Siispä ratkaisuja kehiin, kiitos.”. Ei pyydetty hippaleikkejä - pyydettiin ratkaisuja. Miksi Keisari sitten (taas) sekaantui tähän? Itsekorostuksen ja ylimielisyyden yhdistelmä varmaankin oli jälleen syynä. Automaattisesti olettaa hän ristikkoyhteisön kaipaavan juuri hänen päsmäröintiään ja ohjeistustaan.

        Alkuperäinen pyyntö oli selkeästi osoitettu HP:lle ja tätähän Keisari ei kestä ollenkaan, koska hänen on oltava kukko tunkiolla. Tämä kukkoilu muuten vei häneltä kirjoitusoikeuden eliittipalstalle. Jännittävällä tavalla Keisari ei opi erheistään, vaan toistaa niitä vuodesta toiseen. Mikään ei esim. koskaan ole Keisarin syy. Jos onkin, se johtui muista, jotka panivat Keisarin käyttäytymään tietyllä tavalla. Loistoesimerkki tästä on taannoinen ristikkoakatemian kirjoituksesta siinnyt kirjoitusvyöry kaikkiin ilmansuuntiin. Ja niin, älä Keisari edes kuvittele vastaavasi tähän.

        Halveksin HP:tä syvästi, sillä minusta hänen päätarkoituksenaan on spoilata toiseten ratkontaa ja nauttia sadistisella tavalla spoilaamisestaan. Miksi muuten hän Sanarisin ja minun foirumissani spoilauslistoja spämmäisi.

        HP:n taoa on spoikausansa, Jos etsit yhteen kohtaan aoua, HP oakottaa saamaan apya moneen kohtaan - tämä on sadistista toimintaa, mik'tä halveksin todelka paljon. Joka tähän sadistiseen toimintas menee mukaan, en sellausta ratkojaa voi kunnioittaa.

        En voi auttaa HP:n tavoin. Minusta toimin varsin onnistuneesti antamalla vinkit kahdeen keskeiseen vihjeeseen. Ne selvittöen olisi voinut selvitä pitkälle. Yritin välttää liiallisen avun antamista.

        Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.

        Kaikki tämän sivuston säikeet eivöt sentään ole yhtä oksettavia. Täällä on välillä hyvääkin keskustelua.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Halveksin HP:tä syvästi, sillä minusta hänen päätarkoituksenaan on spoilata toiseten ratkontaa ja nauttia sadistisella tavalla spoilaamisestaan. Miksi muuten hän Sanarisin ja minun foirumissani spoilauslistoja spämmäisi.

        HP:n taoa on spoikausansa, Jos etsit yhteen kohtaan aoua, HP oakottaa saamaan apya moneen kohtaan - tämä on sadistista toimintaa, mik'tä halveksin todelka paljon. Joka tähän sadistiseen toimintas menee mukaan, en sellausta ratkojaa voi kunnioittaa.

        En voi auttaa HP:n tavoin. Minusta toimin varsin onnistuneesti antamalla vinkit kahdeen keskeiseen vihjeeseen. Ne selvittöen olisi voinut selvitä pitkälle. Yritin välttää liiallisen avun antamista.

        Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.

        Kaikki tämän sivuston säikeet eivöt sentään ole yhtä oksettavia. Täällä on välillä hyvääkin keskustelua.

        Tulu liikaa virheitä. Alla korjattuna.

        "HP:n tapa on spoilausansa, Jos etsit yhteen kohtaan apua, HP pakottaa saamaan apua moneen kohtaan - tämä on sadistista toimintaa, mitä halveksin todella paljon. Joka tähän sadistiseen toimintaan menee mukaan, en sellaista ratkojaa voi kunnioittaa."

        Muitakin virheitä on, mutta en niitä ala uudestaan kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Halveksin HP:tä syvästi, sillä minusta hänen päätarkoituksenaan on spoilata toiseten ratkontaa ja nauttia sadistisella tavalla spoilaamisestaan. Miksi muuten hän Sanarisin ja minun foirumissani spoilauslistoja spämmäisi.

        HP:n taoa on spoikausansa, Jos etsit yhteen kohtaan aoua, HP oakottaa saamaan apya moneen kohtaan - tämä on sadistista toimintaa, mik'tä halveksin todelka paljon. Joka tähän sadistiseen toimintas menee mukaan, en sellausta ratkojaa voi kunnioittaa.

        En voi auttaa HP:n tavoin. Minusta toimin varsin onnistuneesti antamalla vinkit kahdeen keskeiseen vihjeeseen. Ne selvittöen olisi voinut selvitä pitkälle. Yritin välttää liiallisen avun antamista.

        Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.

        Kaikki tämän sivuston säikeet eivöt sentään ole yhtä oksettavia. Täällä on välillä hyvääkin keskustelua.

        ”Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.”

        Miten niin sinun pitää käydä keskustelua IS-ristikoista täällä? Sinun ”keskustelusi” kulkee seuraavasti - avaat IS-viikonloppusäikeen ja olettelet yhtä ja toista, ratkottuasi sen ilmoitat tämän suuren ilon ja haukut/kehut ristikkoa, samalla ilmoitat, että voit auttaa muita. Sitten, kun tulee vähänkin kysymykseksi tulkittava viesti, alkaa hurjat hippaleikit. Tämä ei ole keskustelua - se on ylimielistä oman hännän nostoa, päsmäröintiä ja pätemistä.

        Arvostan HP:n todella korkealle. Hän laittaa listan, jonka voi lukea tai jättää lukematta. Hän ei leiki hippaa, jaarittele omahyväisiä tai jankkaa loputtomasti. Suuri arvostus hänelle.

        Mietipä ite kumman toiminta on parempaa - hänen listansa (yksi viesti) vai sinun loputtomat jankkauksesi ja hippaleikit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.”

        Miten niin sinun pitää käydä keskustelua IS-ristikoista täällä? Sinun ”keskustelusi” kulkee seuraavasti - avaat IS-viikonloppusäikeen ja olettelet yhtä ja toista, ratkottuasi sen ilmoitat tämän suuren ilon ja haukut/kehut ristikkoa, samalla ilmoitat, että voit auttaa muita. Sitten, kun tulee vähänkin kysymykseksi tulkittava viesti, alkaa hurjat hippaleikit. Tämä ei ole keskustelua - se on ylimielistä oman hännän nostoa, päsmäröintiä ja pätemistä.

        Arvostan HP:n todella korkealle. Hän laittaa listan, jonka voi lukea tai jättää lukematta. Hän ei leiki hippaa, jaarittele omahyväisiä tai jankkaa loputtomasti. Suuri arvostus hänelle.

        Mietipä ite kumman toiminta on parempaa - hänen listansa (yksi viesti) vai sinun loputtomat jankkauksesi ja hippaleikit?

        HP esitystapa spoilaa sen käyttäjän ratkontaa todella paljon. Se on sadistinen tapa.

        "Hippaleikit" on tarkoitus olla maltillista auttamista, jossa jää pohdittavaa tai tiedon etsintää. Sitä arbostetaan sivustollani paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tämä on kyllä varsin oksettavan oloinen sivusto koskien IS:n ristikoita. Harmi, että IS.n ristikoista pitää käydä näin oksettavien ihmisten kanssa, kun omille sivuilleni en saa IS-keskustelua.”

        Miten niin sinun pitää käydä keskustelua IS-ristikoista täällä? Sinun ”keskustelusi” kulkee seuraavasti - avaat IS-viikonloppusäikeen ja olettelet yhtä ja toista, ratkottuasi sen ilmoitat tämän suuren ilon ja haukut/kehut ristikkoa, samalla ilmoitat, että voit auttaa muita. Sitten, kun tulee vähänkin kysymykseksi tulkittava viesti, alkaa hurjat hippaleikit. Tämä ei ole keskustelua - se on ylimielistä oman hännän nostoa, päsmäröintiä ja pätemistä.

        Arvostan HP:n todella korkealle. Hän laittaa listan, jonka voi lukea tai jättää lukematta. Hän ei leiki hippaa, jaarittele omahyväisiä tai jankkaa loputtomasti. Suuri arvostus hänelle.

        Mietipä ite kumman toiminta on parempaa - hänen listansa (yksi viesti) vai sinun loputtomat jankkauksesi ja hippaleikit?

        Lisäksi voi miettiä, millainen "pääpalsta" oli Huuhaan kanssa ja nyt ilman Huuhaata. Kuinka yksi kirjoittaja voi niin tehokkaasti määrittää foorumin hengen, siellä ja täällä. Se on mahdollista, jos suoltaa kauheasti tekstiä ja omaa pakkomielteitä sekä asiaa vaikeuttavan sairauden. Sillä ei kuitenkaan saisi oikeuttaa toisten haukkumista ja ilonpilaamista ja loputonta kirjoittamista, varsinkaan siansaksalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi voi miettiä, millainen "pääpalsta" oli Huuhaan kanssa ja nyt ilman Huuhaata. Kuinka yksi kirjoittaja voi niin tehokkaasti määrittää foorumin hengen, siellä ja täällä. Se on mahdollista, jos suoltaa kauheasti tekstiä ja omaa pakkomielteitä sekä asiaa vaikeuttavan sairauden. Sillä ei kuitenkaan saisi oikeuttaa toisten haukkumista ja ilonpilaamista ja loputonta kirjoittamista, varsinkaan siansaksalla!

        Häivähdys siitä millaista pääpalstalla oli. Joku kirjoitti ”Siispä ratkaisuja kehiin, kiitos.”. Tästä seurasi neljä (4) pitkähköä viestiä Keisarilta ilman muiden väliin kirjoittelua. Tällaista se oli pääpalstalla. Käykääpä katsomassa pääpalstaa nyt. Niinpä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP esitystapa spoilaa sen käyttäjän ratkontaa todella paljon. Se on sadistinen tapa.

        "Hippaleikit" on tarkoitus olla maltillista auttamista, jossa jää pohdittavaa tai tiedon etsintää. Sitä arbostetaan sivustollani paljon.

        Taidat olla ainut, jolle HP:n lista on ongelma. Jos olisi, sivuillasi taitaisi olla vilkasta keskustelua IS:n ristikoista. Onko? Ettei vaan HP laita listaansa vain ärsyttääkseen Keisaria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla ainut, jolle HP:n lista on ongelma. Jos olisi, sivuillasi taitaisi olla vilkasta keskustelua IS:n ristikoista. Onko? Ettei vaan HP laita listaansa vain ärsyttääkseen Keisaria?

        Vastaan itse itselleni. Keisarin sivuilla ei ole mitään keskustelua IS-koviksista eli ketään ei kiinnosta hippaleikit niistä.


    • Anonyymi

      Kymmenmiljoonaisia kansakuntia on aika paljon ja jos laskee mukaan vaikkapa noiden maiden pääkaupungit, niin optioita on jo koko joukko 18-kirjaimiseen sovitettavaksi.

      • Sanan pituus on ratkaiseva. Sanan pituuteen ei sovi kuin yksi, jos loppu on tyypillinen. Sanan pituus raakaa väärät pois.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sanan pituus on ratkaiseva. Sanan pituuteen ei sovi kuin yksi, jos loppu on tyypillinen. Sanan pituus raakaa väärät pois.

        Valtioita, jotka ovat n. 10 milj. on vain kuusi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Valtioita, jotka ovat n. 10 milj. on vain kuusi.

        Ja linkkikikin on annettu niihin 2023-02-26 14:21:41. Ei ole pakko kaikille kuuluttaa ratkaisusanaa paljastaen. Monet haluavat löytää sanan mahdollisimman paljon risteäviä hyödyntäen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sanan pituus on ratkaiseva. Sanan pituuteen ei sovi kuin yksi, jos loppu on tyypillinen. Sanan pituus raakaa väärät pois.

        Ei voi olla esim. RUOTSITAR eikä Ruotsiin liittyen pidempikään sana. On nyt ihan ihmeellistä, jos kinutaan tarkkaa ratkaidusanaa kun se löytyy melkein suoraan viittaamaltani nettisivuilta.


      • Sori, ettää suututtaa niin p*** kun annan melkein valmiin ratkaisun niin vielä valitetaan, että on liian paljon valinnanvaraa - on ihan paskapuhetta kun ottaa huomioon sanojen pituuden. Eikö laskutaito ole enää tallella kun ei voi laskea, että, että valtion pituus pitää olla vähintään 11 kirjainta eikä se voi olla pidempi kuin 15 kirjainta. Kun nyt kerroin, että 15-kirjaiminen on liian pitkä, ei pitäisi jäädä epäselvyyksiä.

        Pitäisi kai hylätä tämä lusikalla suuhun -tyyppinen toiminta. Turhauttaa ja ärsyttää yletön ratkaisusanojen kinuaminen.


    • Anonyymi

      Olen erittäin hyvä ratkoja, jos tarkastelaan yleisellä tasolla. Jos joukko rajataan kovisten ratkojiin, siinä kategoriassa toki joku voi pitää minua keskinkertaisena ratkojana.

      puumuki, kukkuu, brezneviläiset, venezuela, brassailijat, remakasti, hoitotapa, itserakas, astalot, vieroittaa, suuaukko, turkkilaistanssit, ruumisautojono, tulitikkuaski, romantikot, kalustevaha, marssia, skeema, odelmat, irenet, asiaton, kamana, orakas, parka

      • Tämä oli yhteensä kymmenes spämmi VPT-henkilöltä. Spämmätty muuallekin kuin tänne. Alkaa muidtuttaa spämmurobottien toimintaa.


      • Anonyymi

        Suuret kiitokset!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suuret kiitokset!

        Spämmäilijätrollia kiität - äärimmäisen halveksittavaa toimintaa sinulta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Spämmäilijätrollia kiität - äärimmäisen halveksittavaa toimintaa sinulta.

        Taitaa olla kova paikka Keisarille, kun ei olekaan kukkulan kuningas. Antoi myös itse suoran linkin ratkaisuun hurmospäissään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kova paikka Keisarille, kun ei olekaan kukkulan kuningas. Antoi myös itse suoran linkin ratkaisuun hurmospäissään.

        Minusta hyvä malku. Jos anban linkin sivuun, josta löytyy ratjausu, ratjausu ei nöy kuin sille, joka sen käy katsomassa - muiden ratkontoja ei spoilata. VPT-henkilö spoilaa kaikkien ratkontaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta hyvä malku. Jos anban linkin sivuun, josta löytyy ratjausu, ratjausu ei nöy kuin sille, joka sen käy katsomassa - muiden ratkontoja ei spoilata. VPT-henkilö spoilaa kaikkien ratkontaa.

        Tulipa siansaksaa.

        Minusta täälläkin piyäisi olla jokin tolkku, mitä VPT-henkilön palvojat eivät toki halua.

        Uusiksi viimekertainen, jossa en yhden sanan kohdalla edes itse tiedä, mitä oli tarkoitus kirjoittaa.

        Minusta hyvä tapa. Jos annan linkin sivuun, josta löytyy ratkaiu, ratkaisu ei näy kuin sille, joka sen käy katsomassa - muiden ratkontoja ei spoilata. VPT-henkilö spoilaa kaikkien ratkontaa.

        Jos kerron, että ratkaisusana on yhden n. 10 milj. asukkaan maan kansalainen, se ei kohtuuttomasti auta ketään. Kukaan tuskin tietää mahdolliset valtiot etukäteen. Vähän vähemmän nimen pituudesta olisin voinut antaa, mahd. valtion nimen pituudethan olivat 11,12, 14 ja 15 kirjainta riippuen siitä onko pääte TAR/TÄR tai LAINEN/LÄINEN ja päättyykö valtion nimi vokaaliin vai konsonanttiin. Niillä tiedoilla ei ratkaisua löydy ilman nettiapuja, jos ei ole maantiedon opettaja tai muu alan ekspertti.

        Sitäpaitsi VPT-henkilön listassa on yksi virhe. VPT-henkilökään ei maata näemmä suoraan kerro, plussa VPT-henkilölle siitä.


    • Anonyymi

      Laittakaahan lista kehiin niin saadaan tähän spektaakkeliin päätös.

      • Anonyymi

        Tuossahan se on ylempänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan se on ylempänä.

        Yksi kurjain pitäusu olla ž eikä z.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yksi kurjain pitäusu olla ž eikä z.

        Sanarusin ristikoissa on ennenkin ollut ž, esim. DŽONKKI. Se oli SK:ssa eikä nettiratkonnassa voinut kirjoittaa kuin DZONKKI.


      • Halveksittavaa toimintaa käyttää VPT-henkilön spoilauslistaa. Pitäisi kai jättää tämä saitti VPT-henkilön hallintaan. Yritin antaa maltillusesti apua, että ratkonta pääsisi purkautumaan. Mutta täällä jotkut vain kinuavat pikkulasten tavoin kaikki mulle heti tänne. ja eikö sana kuulu -tyyliin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Halveksittavaa toimintaa käyttää VPT-henkilön spoilauslistaa. Pitäisi kai jättää tämä saitti VPT-henkilön hallintaan. Yritin antaa maltillusesti apua, että ratkonta pääsisi purkautumaan. Mutta täällä jotkut vain kinuavat pikkulasten tavoin kaikki mulle heti tänne. ja eikö sana kuulu -tyyliin.

        Uhkaat aina jättäväsi tämän sivuston. Aina kuitenkin palaat tänne päsmäröimään, riitelemään ja johtamaan koviksen ratkontaa kivasti. Halveksit myös aina muita ratkojia törkeällä tavalla. Keksit myös aina jotain käsittämätöntä, josta voit jankata - tällä kertaa rakennevihjeet ja ratkaisulauseet. VMP.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhkaat aina jättäväsi tämän sivuston. Aina kuitenkin palaat tänne päsmäröimään, riitelemään ja johtamaan koviksen ratkontaa kivasti. Halveksit myös aina muita ratkojia törkeällä tavalla. Keksit myös aina jotain käsittämätöntä, josta voit jankata - tällä kertaa rakennevihjeet ja ratkaisulauseet. VMP.

        Uhkailu on eri asia kuin lupailu. Tänään on kalenterin mukaan Kalavale -päivä eli uskon ja toivon että tänäänkin eräs rustikkoaktivisti uhkailusta huolimatta palaa tänne kertomaan mitä joku nimimerkki jossain sanoi ja mitä hän itse siihen sitten vastasi.

        Eläköön elämä ja yö!


    • Jos HP laittaisi listoja vain ärsyttääkseen minua, se olisi äärimmäisen lapsellista toimintaa.

      En usko, että motiivina on lapsellisuus.

      Motiivi on todennäköisesti varsin pervo ja verrattavissa torilla itsensä paljastelijaan.

      Kun ratkaisusanoja esitetään sikin sokin, etsitty sana voi olla listan loppupäässä. HP nauttinee sadistisesti siitä, että sai paljastettua ratkojalle ratkaisusanoja, jotka ratkoja olisi voinut itse keksiä.

      Sadistisen HP:n listan hyödyntäjää halveksin siitä, että hän alistuu HP-sadistin avun käyttäjäksi.

      HP on erittäin itseriittoinen sadisti, jonka päämäärä tuskin ketään auttaa vaan saada nautintoa, kun joku häntä kehuu. Siitä hän tietää, että sadismi toimii. HP itse saa silloin asemoitua itsensä hirveän paljon sadisminsa kohteen yläpuolelle.

      Myönnän, että itsekin kaipaan kiitosta. Mutta en suinkaan nosta osaamistani pilviin. Teen mokia, mikä harmittaa itseänikin. Tarvitsen välillä itsekin pikku vinkkejä, joskus jopa sitä, että joku kertoo, minkä ratkoin väärin.

      Yritin tosissaan auttaa tässä säikeessä kohdassa, jossa katsoin voivani auttaa parhaimmalla tavalla eteenpäin.

      Massiivinen ratkaisusanojen paljastelu on minusta vain niin väärä tapa etten siihen lähde. Asteittain edeten menee enemmän aikaa, mutta voi myös oppia enemmän Jos joku ei halua oppia ratkomaan vaan vain ruinaa ratkaisusanoja, se ei ole erityisen kunnioitettavaa. Voihan ristikon ottaa myöhemmin esille, jolloin voi luntata ratkaisusta. Jos ei osallistu kilpailuun, mikä pakko on heti saada ratkaisusanat.

      Yritän kunnioittaa myös niitä, jotka eivät halua suuremmin ristikoissa apua saada.

      • Massiivista paljadteluja kaipaavat saisivat yrittää luida oman Magnapiirin, jonne oyytää HP.


      • Anonyymi

        Alkaa menemään Huuhaan solvaukset liian pitkälle. Sadisteiksi, pervoiksi tai ties miksi VPT-henkilöiksi kanssakirjoittajia haukkuu. Hänen omissa toimissaan ei näe mitään kritisoitavaa. Onneksi on pääpalsta missä voi käydä asiallista keskustelua ja jonne ei Huuhaalla tule olemaan mitään asiaa enää koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa menemään Huuhaan solvaukset liian pitkälle. Sadisteiksi, pervoiksi tai ties miksi VPT-henkilöiksi kanssakirjoittajia haukkuu. Hänen omissa toimissaan ei näe mitään kritisoitavaa. Onneksi on pääpalsta missä voi käydä asiallista keskustelua ja jonne ei Huuhaalla tule olemaan mitään asiaa enää koskaan.

        Erittäin asiallista keskustelua on myös sivuillani. Mutta sinne en HP:tä enkä palkintoristikoissa ratkaisusanojen pyytäjiä kaipaa. Epäasiallista keskustelua on vähiten, koska sitä ei ole lainkaan.

        Olisi pitänyt laittaa vinkkini vain sivuilleni ja linkki vinkkiin. Tein virheen, että annoin täällä suoraan vinkkejä kahteen ratkaisusanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa menemään Huuhaan solvaukset liian pitkälle. Sadisteiksi, pervoiksi tai ties miksi VPT-henkilöiksi kanssakirjoittajia haukkuu. Hänen omissa toimissaan ei näe mitään kritisoitavaa. Onneksi on pääpalsta missä voi käydä asiallista keskustelua ja jonne ei Huuhaalla tule olemaan mitään asiaa enää koskaan.

        HP:tä kohtekin syystä, sillä haluaisin muidenkin ymmöetövän, että hänellä ei ole ns. hyvät jauhot pussissa. Jis hän auttaisi vilpittömösti, hän ei spämmöisi paljastuslistojasn muille foorumeille pelkästään kiusantekomielessä.

        Hän ei myöskään esittäisi ratkaisusanoja sikinsokin vaan järjestyksessään, jolloin ratkoja oystyisi paremmin valitsemaan vain tarvitsevansa avun. Nyt tarkoitus on ilmiselvästi spoilata käyttäjän ratkontaa maksimaalisesti. Tämä on pahuutta.

        Hän myös harkitsisi, mitä esittää eikä konemaisesti listaisi suurin piirtein samaa ratkaisusanamäärää ristikon vaikeustasosta riippumatta.

        Minun on äärimäisen vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat suhtautua HP:hen positiivisesti. Eikö listan käyttäjä häpeä syvästi itseään kun tajuaa, minkälaisen persoonan listaa hyödyntää. Toki jos kaikki mahdolliset avut pitää hyödyntää kaikki kelpaa.

        Toimin itse välillä ajattelemattomasti, mutta minulla päämäärä on olla vain osa ristikkoyhteisöä. Autan omalla tyylilläni.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP:tä kohtekin syystä, sillä haluaisin muidenkin ymmöetövän, että hänellä ei ole ns. hyvät jauhot pussissa. Jis hän auttaisi vilpittömösti, hän ei spämmöisi paljastuslistojasn muille foorumeille pelkästään kiusantekomielessä.

        Hän ei myöskään esittäisi ratkaisusanoja sikinsokin vaan järjestyksessään, jolloin ratkoja oystyisi paremmin valitsemaan vain tarvitsevansa avun. Nyt tarkoitus on ilmiselvästi spoilata käyttäjän ratkontaa maksimaalisesti. Tämä on pahuutta.

        Hän myös harkitsisi, mitä esittää eikä konemaisesti listaisi suurin piirtein samaa ratkaisusanamäärää ristikon vaikeustasosta riippumatta.

        Minun on äärimäisen vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat suhtautua HP:hen positiivisesti. Eikö listan käyttäjä häpeä syvästi itseään kun tajuaa, minkälaisen persoonan listaa hyödyntää. Toki jos kaikki mahdolliset avut pitää hyödyntää kaikki kelpaa.

        Toimin itse välillä ajattelemattomasti, mutta minulla päämäärä on olla vain osa ristikkoyhteisöä. Autan omalla tyylilläni.

        HP myls koko ajan uhmaa tämän sivuston moderaattorien näkemystä. Koska modet ovat spoilauslistoja poistaneet, niitä ei hyväksyttävinä voi pitää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP myls koko ajan uhmaa tämän sivuston moderaattorien näkemystä. Koska modet ovat spoilauslistoja poistaneet, niitä ei hyväksyttävinä voi pitää.

        Kuka uhmaa sekä suomen kielen "törkeimpiä köyttötapoja" että itse kaikkein eniten moderaattoreita? Tarvinneeko mainita Sanariksen palstan modea ja hänen entistä pahinta haukkujaansa?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP:tä kohtekin syystä, sillä haluaisin muidenkin ymmöetövän, että hänellä ei ole ns. hyvät jauhot pussissa. Jis hän auttaisi vilpittömösti, hän ei spämmöisi paljastuslistojasn muille foorumeille pelkästään kiusantekomielessä.

        Hän ei myöskään esittäisi ratkaisusanoja sikinsokin vaan järjestyksessään, jolloin ratkoja oystyisi paremmin valitsemaan vain tarvitsevansa avun. Nyt tarkoitus on ilmiselvästi spoilata käyttäjän ratkontaa maksimaalisesti. Tämä on pahuutta.

        Hän myös harkitsisi, mitä esittää eikä konemaisesti listaisi suurin piirtein samaa ratkaisusanamäärää ristikon vaikeustasosta riippumatta.

        Minun on äärimäisen vaikea ymmärtää, miten ihmiset voivat suhtautua HP:hen positiivisesti. Eikö listan käyttäjä häpeä syvästi itseään kun tajuaa, minkälaisen persoonan listaa hyödyntää. Toki jos kaikki mahdolliset avut pitää hyödyntää kaikki kelpaa.

        Toimin itse välillä ajattelemattomasti, mutta minulla päämäärä on olla vain osa ristikkoyhteisöä. Autan omalla tyylilläni.

        Rakas Tapio, miten toimit jos huomaat lounasravintolan missä hygieniataso ei ole asianmukaisesti hoidettu eikä paikan omistaja huomautuksista huolimatta paranna tapojaan? Saavutko joka päivä syömään vaikka se ei tunnu eikä maistu hyvältä? Vai vietkö rahasi ja makuhermostosi jonnekin muualle.

        Olisikohan jo aika vetää sellainen johtopäätös, että tämä selvästi sinulle huonoja tuntemuksia aiheuttava sivusto ei aio muuntua sinulle sopivaan muottiin vaan toimii omalla tavallaan. Lopeta itsesi kiusaaminen ja vaihda pysyvästi johonkin toiseen url:iin.

        Parannat siinä samalla kaikkien täällä viihtyvien palvelukokemusta eli kaikki voittaa.
        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas Tapio, miten toimit jos huomaat lounasravintolan missä hygieniataso ei ole asianmukaisesti hoidettu eikä paikan omistaja huomautuksista huolimatta paranna tapojaan? Saavutko joka päivä syömään vaikka se ei tunnu eikä maistu hyvältä? Vai vietkö rahasi ja makuhermostosi jonnekin muualle.

        Olisikohan jo aika vetää sellainen johtopäätös, että tämä selvästi sinulle huonoja tuntemuksia aiheuttava sivusto ei aio muuntua sinulle sopivaan muottiin vaan toimii omalla tavallaan. Lopeta itsesi kiusaaminen ja vaihda pysyvästi johonkin toiseen url:iin.

        Parannat siinä samalla kaikkien täällä viihtyvien palvelukokemusta eli kaikki voittaa.
        Kiitos!

        Omilla sivuillani ei synny keskustelua IS-koviksista. Siksi olen pakotettu käyttämään tätä sivustoa. Haluan vain ja ainoastaan auttaa, päsmäröidä ja päteä. En voi ymmärtää miksi sivuillani ei käydä keskustelua IS-koviksista. Olen rakastettava persoona, sivuillani ei mollata ja niitten tekninen toteutus on loistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omilla sivuillani ei synny keskustelua IS-koviksista. Siksi olen pakotettu käyttämään tätä sivustoa. Haluan vain ja ainoastaan auttaa, päsmäröidä ja päteä. En voi ymmärtää miksi sivuillani ei käydä keskustelua IS-koviksista. Olen rakastettava persoona, sivuillani ei mollata ja niitten tekninen toteutus on loistava.

        Sitten vika on niissä "omissa sivuissa". Lisää koukuttavaa sisältöä, kilpailuja, itse tehtyjä miniristikoita selaimessa ratkottavaksi ja positiivisuutta. Jatkuva valittaminen tekee koko alustasta kaatopaikan mihin ei halua palata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vika on niissä "omissa sivuissa". Lisää koukuttavaa sisältöä, kilpailuja, itse tehtyjä miniristikoita selaimessa ratkottavaksi ja positiivisuutta. Jatkuva valittaminen tekee koko alustasta kaatopaikan mihin ei halua palata.

        PuPe- ja Iisakki-keskustelut käydään varsin positiivisissa merkeissä. Loin keitiikkusäikeen erikseen ja siirsin sinne kritiikkiä.

        IS-säikeissäni on eniten kritiikkiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        PuPe- ja Iisakki-keskustelut käydään varsin positiivisissa merkeissä. Loin keitiikkusäikeen erikseen ja siirsin sinne kritiikkiä.

        IS-säikeissäni on eniten kritiikkiä.

        Niin kun se kritiikki (tai keitiikku, niinpä) on tärkeintä, mitä väliä mikä fiilis ristikosta jää, pitää vaan kaivaa kaikki, mistä voi marista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun se kritiikki (tai keitiikku, niinpä) on tärkeintä, mitä väliä mikä fiilis ristikosta jää, pitää vaan kaivaa kaikki, mistä voi marista.

        Olet siinä oikeassa, että pitäisi olla enemmän positiivisuutta. Kyllä minä IS:n ristikoita myös kehun.

        Ennakkoasenne on myös väärin - tai ainakaan sitä ei kannattaisi julkisesti kertoa,mikäli ennakkoasenne on negatiivinen, kuten tein tällä kertaa. Tämänkertaisesta ristikosta itse asiassa pidin ja kokemus oli huomattavasti parempi kuin mikä oki ennakko-odotus. Ristikossa oli mielenkiintoisuutta eikä se ollut liiallisessa määrin pakerrusristikko (niistä voi jäädä rasittunut olo).


      • Anonyymi

        Huuhaa: "Motiivi on todennäköisesti varsin pervo ja verrattavissa torilla itsensä paljastelijaan."

        Tuossa Huuhaa itse asiassa puhuu itsestään. Hän nauttii käun saa läväyttää kaikkien muiden silmille kaikki mahdolliset omat ajatuskulkunsa. Vähän saman tapaan kuin hyvin pieni lapsi on ylpeä saatuaan väännetyksi pottaan oikein aimo kiekuran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omilla sivuillani ei synny keskustelua IS-koviksista. Siksi olen pakotettu käyttämään tätä sivustoa. Haluan vain ja ainoastaan auttaa, päsmäröidä ja päteä. En voi ymmärtää miksi sivuillani ei käydä keskustelua IS-koviksista. Olen rakastettava persoona, sivuillani ei mollata ja niitten tekninen toteutus on loistava.

        "Omilla sivuillani ei synny keskustelua IS-koviksista. Siksi olen pakotettu käyttämään tätä sivustoa. Haluan vain ja ainoastaan auttaa,... En voi ymmärtää miksi sivuillani ei käydä keskustelua IS-koviksista... sivuillani ei mollata"

        Nuo olisin voinut kirjoittaa.


    • Myönnän tämän ristikon kohdalla johdannossa esittämäni liiallisen ennakkoasenteen olleen virhe. Tässä ristikossa on kaksi keskenään ristiin asetettua vihjettä, jotka tekevät ristikosta mielenkiintoisemman kuin monet pääkuvalliset ristikot.

      Joskus Tonin ristikoista en ole löytänyt ainuttakaan erityisen mielenkiintoista aluetta vaan kaikki on ollut tasapaksua pakertamista. Jotta ristikko saa minulta kehuja, siinä pitää olla jokin alue, jolla on merkittävä merkitys koko ristikon kannalta. Tasaoaksu oakertaminen on puuduttavaa.

      Ristikon helmi on yksi Ž-kirjain!

      • Anonyymi

        Se mikä on puuduttavaa on Huuhaan tekstitulvan läpikahlaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä on puuduttavaa on Huuhaan tekstitulvan läpikahlaaminen.

        Niinpä. Yksi viesti Keisarilta vaatii aina noin kymmenen selittävää viestiä Keisarilta. Erittäin paha someaddiktio.



      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hopeinen lisääntynyt, kultaharkko ja radio aiheuttavat harmia, kiitos avusta etukäteen

      • Anonyymi

        Muistista, joten voi olla vähän väärinkin. Emosiika, käädyt ja eetteri.


    • Anonyymi

      Jokin näistä koillinen jeesaisi paljon vasemman alakulman ratkaisemiseen. Likaisin paidoin sama suunta

      • Anonyymi

        Taitaa olla essuttomat.


      • Anonyymi

        Jokin näistä koillinen: komerot.


    • 1. KYMMENESTÄ MILJOONASTA - AZERBAIDŽANILAINEN
      TIETYN IDÄN AJAN MUKAISIA - BRETŽNEVILÄISET

      Azerbaidžan ja Brežnev ovat Wikipedian käyttämät translitteroinnit, joita uskon Pitkälän tarkoittaneen.

      Näistä kansakainen ja kannattaja tule Ž:lla Vaihtoehtona brežneviläiselle on brezhneviläinen. Azerbaidžanille Wikipedia ei muuta vaihtoehtoa tarjoa.

      HP:n listaa pidin siksi yhden kirjaimen verran vääränä, sillä ž tilalla oli em. ratkaisusanoissa z.

      • Anonyymi

        Sinä olet jankuttanut tätä useissa viesteissä. Miksi piti vielä tämäkin viesti laittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jankuttanut tätä useissa viesteissä. Miksi piti vielä tämäkin viesti laittaa?

        Tapion kannattaisi suorittaa jääkiekkovalmentajille tarkoitettu tutkinto. Siellä lähtöoletus on se, että kouluja käymättömät pelaajat eivät osaa tai ainakaan tykkää lukea, joten pelin taktisia ohjeita ei kannata kirjoittaa. Myös sanoilla selittäminen menee yleensä kuuroille korville, joten ainoaksi toimivaksi tavaksi jää piirtäminen fläppitaululle.

        Sitten vaan se kuva nettiin ja katsokoon ken tykkää. Pääsee jokainen helpommalla.


      • Anonyymi

        Näistä kansakainen ja kannattaja tule Ž:lla... mitä ihmettä???


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe