Jos minä olisin huijannut,käyttäen toisen henkilön nimeä,kolmatta henkilöä. Ja päästänyt perättömiä tietoja huijarille,siitä jonka nimeä on käytetty.
Niin onko tässä tapauksessa huijaus ainut asia mitä tutkitaan,kun on tehty rikosilmoitus.
Huijaus käyttäen toisen nimeä
7
298
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä asiasta teit rikosilmoituksen?
- Anonyymi
Riippuu tapauksesta, saattaisi olla vaikka petos-nimikkeellä.
- Anonyymi
Ap tässä. Olen se jonka nimeä on käytetty tällaisessa huijauksessa. Siis vain se petos tutkitaan,niinkö? Eikä sitä muuta,eli tuota toisena henkilönä esiintymistä,ja muuta sitä mitä siinä ohessa on,eli tälle jonka nimeä käytetty,on tullut ns kuraa niskaan.
Ja,voiko siis normaalisti käydä töissä,ettei vaikuta työsuhteeseen kun asia on tutkinnassa. En siis itse oo ilmoitusta tehnyt vaan se huijattu on.
Mietin näitä oheisjuttuja,että onhan tässä toinenkin uhri.- Anonyymi
Kyllä ihminen saa esiintyä vaikka Aku Ankkana, mutta onko se rikos riippuu kenelle väärän nimen kertoo ja onko siitä aiheutunut taloudellista vahinkoa, tai vähäistä suurempaa haittaa. Suurin osa Suomen artisteistakin esiintyy yleisölle aivan muulla nimellä, kuin oikealla nimellään.
Viranomaisille on aina kerrottava oikea nimi, kun viramomainen sitä kysyy. Jos tilaa jotakin jonkun toisen nimellä, silloin toteutuvat väärennys ja petos. Se kenen nimeä on käytetty on asianomistaja.
Jos toisen nimellä esiintyminen on aiheuttanut taloudellista vahinkoa tai vähäistä suurempaa haittaa on kyse identiteettivarkaudesta.
- Anonyymi
Että tutkitaanko diinä ensinkään esim identiteettiin kohdistunutta väärinkäyttöä? Tai sitä soppaa,kun petoksen uhri mättää ns kuraa tän identiteettivarkaan uhrin niskaan ennen kuin tajuaa tulleensa huijatuksi.
- Anonyymi
Digiajan kuumenevaa tietovuotoa...
Identiteettivarkaus ei ole sama asia kuin kutsuminen itseään jollakin toisella kuin omalla nimellään.
Rikoksen edellytys on taloudellinen vahinko tai vähäistä suurempi haitta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522045
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3271250Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.901107- 113938
- 35918
- 63875
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31849Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta21785Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58769Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711