Kuntosaliharjoittelu tässä iässä

Anonyymi-ap

Aloitin tässä äskettäin punttisaliharkat eli kuntosali kai se on nykyään. En edes pyri mihinkään voimanostoihin ja väkisin vääntöihin vaan ihan kuntoilun vuoksi. Jostain luin että tässä iässä ei lihakset enää kasva vaikka miten pingertäisi? Mutta oletan kuitenkin jonkinlaista fyysistä kunnossapysymistä ylläpitävän ainakin.
Onko muilla mitään kokemusta asiasta?

133

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liikkuvuus ja kehon hallinta olisivat tärkeimpiä tavoitteita.
      Suosittelisin asiantuntevan personal trainerin käyttämistä.
      Perusterveys, alkutestit, ravitsemuksen arviointi ja suunnittelu.
      Ensimmäiset 2 - 3 kuukautta harjoittelua em. personaalin ohjauksessa ja sitten jatkon suunnittelu.
      Sain käyttämäni salin yrittäjältä 100€:n lahjakortin jonka annoin kaverilleni.
      Lonkissa tekonivelet, sydämen rytmihäiriö, diabetes.
      Saliyrittäjä oli kouluuntunut erityisryhminen kuntoutukseen. Henkilökohtaisesti ohjatut harjoitukset kolmesti viikossa kahden kuukauden ajan. Kaverini kehui kunnon nousevan kohisemalla jan olo on aikaisempaan nähden aivan toisella tasolla.
      Seuraus. Ohjaus loppui ja kaverin olisi ollut jatkettava omin nokin. Tietoa ja kokemustakin oli. Mutta. Tuli kevät ja mökkikausi. Vaikka mökiltä olisi ollut matkaa salilla vain 50 km. niin rantasauna juomineen ja grilleineen oli vastustamaton houkutus. Seurausta on turha mainitakaan.

      Vaikka mainostetaan, ettei ihminen niin vanhaksi tulekaan, etteikö lihasmassa lisäänny ja voimat kasva niin lihasmassan kasvun saa unohtaa. 0-tilanteesta lähtien voimataso taatusti kasvaa mutta oleellisinta olisi, että se tulisi liikkuvuuden ja kehonhallinnan sivutuotteena.

      Aloitin itse hieman alle 60 vuotisena. Alkuun 5 krt/vko. Aivan perusharjoitteita ja varovasti. Osa omalla painoilla. Pidin sykkeen koko ajan yli 110:n joten aerobinen harjoite tuli siinä ohessa.
      Oheisvaikutuksena oli se, että tiheähkö tissuttelu loppui. Ensimmäisen puolen vuoden aikana voin luopua verenpaine- ja kolestrolilääkityksestä. Leposyke laski +80 > n.60. Paino pysyi ennallaan. En dieetannut mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.
      Täytän tänä vuotena 80v joten olen viisastelemassa väärällä palstalla mutta eivätköhän periaatteet ole saman suuntaiset.
      Salilla käy samaan aikaan kaksi muuta ikäriä joista toinen on pitänyt itsensä erittäin hyvin liikkuvassa kunnossa. Tarkoitan notkeutta, koordinaatiokykyä, koko kroppa ja raajat joka merkitsee hyvää kehon hallintaa. Lihakset eivät pullistele kummallakaan, hoikalla ukolla.

    • Anonyymi

      Trendi on muutaman vuoden ollut vanhempien (yli 50 v) naisten painonnosto. Julkkiksista presidentin tytär Assi Koivisto (mikä onkaan nykyinen sukunimensä), poliitikko Eija-Riitta Korhola ja juontaja Baba Lybeck ovat tuoneet lajia julkisuuteen. Assi ja Baba ovat mitaleitakin saaneet tempauksillaan.
      Itse käyn 1-2 kertaa kuntosalilla yrityksenä pitää lihasvoimaa yllä mahdollisimman pitkään. Ihan tavan arkea varten.

      • Anonyymi

        Assi Allonen näyttä anorektikolta. Kyllä pitäisi olla vähän naisellista pyöreyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Assi Allonen näyttä anorektikolta. Kyllä pitäisi olla vähän naisellista pyöreyttä.

        Ehkä hän on sen mallinen. Isänsäkin oli varsin hoikka. Geeniperimää?
        Muistelen jossain lehtihastattelussa hänen kertoneen painonoston aloituksen selkäkipujen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Assi Allonen näyttä anorektikolta. Kyllä pitäisi olla vähän naisellista pyöreyttä.

        Minusta Assi on hyvännäköinen ja olemus tosi urheilullinen. Onhan nykyinen pääministerimmekin hyvin hyvin hoikka, mutta tuo hyvin hoikka olemus sopii hänelle.


    • Anonyymi

      Koko aikuisiän olen noudattanut periaatetta, kun joka kohtaa kehossa liikuttaa, niin se pitää voiman kunnossa. Käyn salilla kerran viikossa, uimahallilla joko uin tai vesijumppaan kerran viikossa.
      Ei mitään käskettyjä sarjamääriä vaan joka laitteessa sellaisilla painoilla, jotka tuntuvat "jonkin verran voimaa vaativilta" lihaksistossa. PIdempiä sarjoja. Se on mukavaa eikä tule rehkimisen makua. Voi siinä rupatella samalla toisen salilla käyvän kanssa. Laiteliikeiden välillä pyöritän hulahularengasta 30 kertaa molempiin suuntiin. 3-4 kertaa koko oloaikana. Olen 1,5 tuntia kerralla.
      Ulkona käyn kävelylenkilläni puistolaitteissa ja teen niillä hetken ja taas veri kiertää pitkään.
      Kotona teen joka ilta muutaman tasapainoliikkeen ja venyttelyä. Paikalla juoksua pari minuuttia saa keuhkot virkistymään kun vähän hengästuu.
      Olen aina inhonnut piippuun vetämistä, kun se taas tyttärelleni, minua 20 v. nuorempi, on ehdoton, mieluummin verenmaku suussa kuin helppo.
      Pystyn juoksemaan bussille aika sukkelaan, viimeksi 1 km 7 min:ssa, Ja pääsisin pakoon jos joku huumehöhö ajaisi takaa. Nousen tuolilta ilman käsinojia ja nappaan kyykkyen lattialle pudonneen tavaran.

      • Anonyymi

        Niitä puistolaitteita saisi olla useammissa paikoissa. Kesällä tuppaavat olemaan aika varattuja.
        Tuo justiinsakin mitä sanoit, että saa noukittua lattialta tavarat, pääsee istumaan tuolilta tai makuulta, niitä minäkin pyrin pitämään yllä.


    • Kuntosali kuuluu kuntoutusohjelmaani. Juoksumatto on mieleiseni ja jalkojen voimistumiseen suunnattu harjoittelu.

      Tapaan personal trainerin ensiviikolla. Hän oli kanssani salilla tammikuussa jolloin opettelimme eri laitteiden käyttöä ja sovimme kontrollitapaamiset.

      Olen käynyt salilla ja uimahallissa 1 - 2 kertaa viikossa. Uimahallissa tykkään vesijuoksusta ja ryhmätunneista.

      Ongelmani on selkä, jonka loukkasin v. 2016. Selkä oli jo sut hyvässä kunnossa, mutta sain takapakkia viimevuotisesta sairastumisesta.

      En tiedä onko tämä talvi ja kylmyys joka kangistaa, jospa kesän lämpimät auttaisivat kehoni toiminnot rennommiksi.

      Eilen tein noin 2,5 km sauvakävelylenkin ja voi kun oli vaikeaa. Mutta kun pääsin kotiin mieli oli kuin urotyön tehneellä, niin hyvä olo.

      • Anonyymi

        Hohhoijjaaa. Nuo on kuultu pariin sataan kertaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaaa. Nuo on kuultu pariin sataan kertaan.

        Tämä on keskustelupalsta, vastasin aloittajalle.

        Kenestäpä minä muusta kirjoitttaisin kun itsestäni. En ole kuten sinä, ilman omia mielipiteitäsi.


      • Anonyymi

        Personaalin käyttäminen on järkevää. Hekin ovat persoonia omaten erilaisen taustan.
        Selkä! Tiedän kokemuksestani, että varsinkin makuusairastaminen on selälle myrkkyä.
        Toinen selkään liittyvä asia on lihastasapaino.
        Erään kaverini selkä oikkuili vaikka hän teki selkää vahvistavia harjoitteita mm. maastavetoja.
        Testasin hepun vatsan. Lattialle selinmakaamaan koivet suorina.
        Ristiselän puristaminen lattiaan.
        Pitäen ristiselän kiinni lattiassa suorien koipien kantapaiden nosto noin 10cm irti lattiasta. Heppu ei yrityksestään huolimatta kyennyt pitämään selkäänsä kiinni lattiassa = heikko vatsa aiheuti hepulle selän oireilua!
        Vatsaa on syytä harjoittaa monipuolisemmin kuin pelkillä istumaan nousuilla ja nekin on tehtävä vapain nilkoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaaa. Nuo on kuultu pariin sataan kertaan.

        Minusta on hienoa, että joku kertoilee omista, aloitukseen tai välikommenttiin liittyvistä kokemusksitaan ja tuntemuksistaan!!!!!!!!!!
        Onko ihmeellistä jos henkilön kokemusmaailma ei kata koko inhimillisen elämn kirjoa muuten kuin mitään sanomattomilla ympäripyöreillä ilmaisuilla?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, vastasin aloittajalle.

        Kenestäpä minä muusta kirjoitttaisin kun itsestäni. En ole kuten sinä, ilman omia mielipiteitäsi.

        Kyllä sinä hyvin usein kerrot esikoisesta miniästä miniän koirasta kuopuksesta ja siitä vuokraisännästäsi.
        Mutta eniten itsestäsi tietysti kaiken keskipisteenä. On oma pers.kohtainen trainerikin kuten muillakin julkkiksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Personaalin käyttäminen on järkevää. Hekin ovat persoonia omaten erilaisen taustan.
        Selkä! Tiedän kokemuksestani, että varsinkin makuusairastaminen on selälle myrkkyä.
        Toinen selkään liittyvä asia on lihastasapaino.
        Erään kaverini selkä oikkuili vaikka hän teki selkää vahvistavia harjoitteita mm. maastavetoja.
        Testasin hepun vatsan. Lattialle selinmakaamaan koivet suorina.
        Ristiselän puristaminen lattiaan.
        Pitäen ristiselän kiinni lattiassa suorien koipien kantapaiden nosto noin 10cm irti lattiasta. Heppu ei yrityksestään huolimatta kyennyt pitämään selkäänsä kiinni lattiassa = heikko vatsa aiheuti hepulle selän oireilua!
        Vatsaa on syytä harjoittaa monipuolisemmin kuin pelkillä istumaan nousuilla ja nekin on tehtävä vapain nilkoin!

        Kiitos kommrntistasi, kommentillasi, palasin parin vuoden takaisiin selkälihasharjoituksiin, joten päätin jo tänään aloittaa uudestaan.

        Lattialle makaamaan jalat suoriksi (pikkuhiljaa) hitaasti selkä vasten lattiaan. Hetken kuluttua keho rentoutuu ja selästä alkaa kuulumaan raksahduksia. Muistan kun pelästyin ensiyrityksellä selästä tuleviin ruksahduksiin, kerrin lääkärille. Hän sanoi, että ei ne sinun nikamat pauku vaan lihakset.

        Tietenkin vajaan vuoden makuutus vei kaikki voimat lihaksista. Laihduin.toistakymmentä kiloa. No, enää sekään ei vaivaa, kilot ovat tullut liiankin hyvin takaisin.

        Välillä tahtoo unohtua vanhat hyvät selän rentoutusliikkeet.Kiitos vielä kerran muistutuksesta.

        No, eihän vielä lie myöhäistä aloittaa uudestaan unohdettuja harjoituksia ; )


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kommrntistasi, kommentillasi, palasin parin vuoden takaisiin selkälihasharjoituksiin, joten päätin jo tänään aloittaa uudestaan.

        Lattialle makaamaan jalat suoriksi (pikkuhiljaa) hitaasti selkä vasten lattiaan. Hetken kuluttua keho rentoutuu ja selästä alkaa kuulumaan raksahduksia. Muistan kun pelästyin ensiyrityksellä selästä tuleviin ruksahduksiin, kerrin lääkärille. Hän sanoi, että ei ne sinun nikamat pauku vaan lihakset.

        Tietenkin vajaan vuoden makuutus vei kaikki voimat lihaksista. Laihduin.toistakymmentä kiloa. No, enää sekään ei vaivaa, kilot ovat tullut liiankin hyvin takaisin.

        Välillä tahtoo unohtua vanhat hyvät selän rentoutusliikkeet.Kiitos vielä kerran muistutuksesta.

        No, eihän vielä lie myöhäistä aloittaa uudestaan unohdettuja harjoituksia ; )

        Jos on viriili petikaveri, ei tuommosia selän rusautuksia kovalla lattialla tarvii eikä muutakaan keinotekoista jumppaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä hyvin usein kerrot esikoisesta miniästä miniän koirasta kuopuksesta ja siitä vuokraisännästäsi.
        Mutta eniten itsestäsi tietysti kaiken keskipisteenä. On oma pers.kohtainen trainerikin kuten muillakin julkkiksilla.

        Älä ole katkera jos olen saanut kunnalta ilmaisen personal trainerin. Ei se oĺlut minun idea se pistettiin samaan pakettiin kuntoutuohjelmaani laadittaessa.

        Rakkaista ihmisistä kirjoitan. Olen heistä onneĺlinen ja kiitollinen heille, he kulkevat rinnallani ja tukevat minua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kiitos kommrntistasi, kommentillasi, palasin parin vuoden takaisiin selkälihasharjoituksiin, joten päätin jo tänään aloittaa uudestaan.

        Lattialle makaamaan jalat suoriksi (pikkuhiljaa) hitaasti selkä vasten lattiaan. Hetken kuluttua keho rentoutuu ja selästä alkaa kuulumaan raksahduksia. Muistan kun pelästyin ensiyrityksellä selästä tuleviin ruksahduksiin, kerrin lääkärille. Hän sanoi, että ei ne sinun nikamat pauku vaan lihakset.

        Tietenkin vajaan vuoden makuutus vei kaikki voimat lihaksista. Laihduin.toistakymmentä kiloa. No, enää sekään ei vaivaa, kilot ovat tullut liiankin hyvin takaisin.

        Välillä tahtoo unohtua vanhat hyvät selän rentoutusliikkeet.Kiitos vielä kerran muistutuksesta.

        No, eihän vielä lie myöhäistä aloittaa uudestaan unohdettuja harjoituksia ; )

        Ei ne lihakset mitään pauku!
        Oletko ehkä myös kuullut omasta päästäsi naksahduksia?
        Ne herneet, mitkä aina täällä olet vetänyt nenääsi, siellä etsivät paikkaansa ja pitävät pientä naksuntaa osuessaan toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaaa. Nuo on kuultu pariin sataan kertaan.

        Hyvä mielipide ja samalla fakta ano 11:56 !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne lihakset mitään pauku!
        Oletko ehkä myös kuullut omasta päästäsi naksahduksia?
        Ne herneet, mitkä aina täällä olet vetänyt nenääsi, siellä etsivät paikkaansa ja pitävät pientä naksuntaa osuessaan toisiinsa.

        Uskoitko olevasi vitsikäs, vai naksahtiko päässäsi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Älä ole katkera jos olen saanut kunnalta ilmaisen personal trainerin. Ei se oĺlut minun idea se pistettiin samaan pakettiin kuntoutuohjelmaani laadittaessa.

        Rakkaista ihmisistä kirjoitan. Olen heistä onneĺlinen ja kiitollinen heille, he kulkevat rinnallani ja tukevat minua.

        Ei tässä kaivata kunnan apuja, osataan ja on varaa pitää huolta itsestä.
        Perheen keskinäistä tukea ja rakkautta ei tarvitse palstoilla vakuutella.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Uskoitko olevasi vitsikäs, vai naksahtiko päässäsi.

        Ei minun päässäni naksu.
        Minulla on ollut jo vuosien ajan oma kunto-ohjelma, joka on tehokas:
        Konttaan yläkertaan kierreportaita pitkin ja sieltä luisun selälläni takaisin alakertaan.
        Oikein kuulee, kuinka nivelet, lihakset, maksa ja munuaiset paukkuvat kyntäessäni metallirappusia melkoisella vauhdilla.

        Loppukevennyksenä taon aina otsaani suureen, itse tekemääni saviruukkuun, jossa on rosmariinia, timjamia, persiljaa, palsternakkaa ja hulluruohoa.
        Oikein tuntuu peräpukamissa saakka, kuinka yrttien huumaava tuoksu kirvoittaa pitkän ja kimeän pierun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun päässäni naksu.
        Minulla on ollut jo vuosien ajan oma kunto-ohjelma, joka on tehokas:
        Konttaan yläkertaan kierreportaita pitkin ja sieltä luisun selälläni takaisin alakertaan.
        Oikein kuulee, kuinka nivelet, lihakset, maksa ja munuaiset paukkuvat kyntäessäni metallirappusia melkoisella vauhdilla.

        Loppukevennyksenä taon aina otsaani suureen, itse tekemääni saviruukkuun, jossa on rosmariinia, timjamia, persiljaa, palsternakkaa ja hulluruohoa.
        Oikein tuntuu peräpukamissa saakka, kuinka yrttien huumaava tuoksu kirvoittaa pitkän ja kimeän pierun.

        Mitäs niille suoliston divertikkeleille kuuluu? Et ole vähään aikaan rabortoinut niistä?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Älä ole katkera jos olen saanut kunnalta ilmaisen personal trainerin. Ei se oĺlut minun idea se pistettiin samaan pakettiin kuntoutuohjelmaani laadittaessa.

        Rakkaista ihmisistä kirjoitan. Olen heistä onneĺlinen ja kiitollinen heille, he kulkevat rinnallani ja tukevat minua.

        Meillä nuo lapset ja lapsenlapset kulkevat töissä ja omien perheittensä kanssa, mitä nyt käyvät välillä kylässä ja minä heillä. Pysyn pystyssä vielä, ostan sitten rollaattorin tukemaan tarvittaessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on viriili petikaveri, ei tuommosia selän rusautuksia kovalla lattialla tarvii eikä muutakaan keinotekoista jumppaa.

        Nyt ksikki kommentoijat mitä hyövejää kuntoilla ano on ratkaissut ongelman ; ))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on viriili petikaveri, ei tuommosia selän rusautuksia kovalla lattialla tarvii eikä muutakaan keinotekoista jumppaa.

        Kommenttisi kertoo sen, että et tiedä mistään mitään. Mikään petikaverin kanssa harrastettu jumppa ei fyysistä kuntoa kohenna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä nuo lapset ja lapsenlapset kulkevat töissä ja omien perheittensä kanssa, mitä nyt käyvät välillä kylässä ja minä heillä. Pysyn pystyssä vielä, ostan sitten rollaattorin tukemaan tarvittaessa.

        Hyvää iltaa@

        Kirjoitit "
        Meillä nuo lapset ja lapsenlapset kulkevat töissä ja omien perheittensä kanssa."
        Kulkevatko kuntosalillakin perheittensä kanssa?

        Minulla on kokemusta rollaattorin käytöstä, se oli kulkuvälineeni kun pääsin sairaalasta. Hyvä turvallinen apuväline liikkumiseen, tosin olen kuullut, että rollaattorin käyttöä hävetään.

        Itseasiassa apuväline siinä kuin kuntosaliekin apuvälineet. Opin kävelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi kertoo sen, että et tiedä mistään mitään. Mikään petikaverin kanssa harrastettu jumppa ei fyysistä kuntoa kohenna.

        Olet väärässä. Kyllä kohentaa, jos se käy jumpasta eikä vain makuusta.


    • Anonyymi

      Mahtavaa, hyvä.Ydin liikut ja huolehdit kehosta.

      • Anonyymi

        Minä olen aloittanut liikunnan varovaisesti.
        Ensimmäiset kaksi viikkoa nostin varovaisesti vain housunpuntteja.
        Kolmannella viikolla nostin varovasti pankista eläkkeeni selkääni varoen.
        Neljännellä viikolla nostin jo itseni toisten yläpuolelle.

        Ja nyt viidennellä viikolla nostan kytkintä ja lähden etsimään oikeata elämää.
        Sitähän ei täällä palstalla taida olla.
        En viitsi edes lähtiessäni nostaa hattuanikaan.

        PS. Lisäksi nostin tämän aloituksen ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen aloittanut liikunnan varovaisesti.
        Ensimmäiset kaksi viikkoa nostin varovaisesti vain housunpuntteja.
        Kolmannella viikolla nostin varovasti pankista eläkkeeni selkääni varoen.
        Neljännellä viikolla nostin jo itseni toisten yläpuolelle.

        Ja nyt viidennellä viikolla nostan kytkintä ja lähden etsimään oikeata elämää.
        Sitähän ei täällä palstalla taida olla.
        En viitsi edes lähtiessäni nostaa hattuanikaan.

        PS. Lisäksi nostin tämän aloituksen ylös.

        Olet aikamoisessa nosteessa.


      • Anonyymi

        Pumpatkaa kotona sängyssä kun eläkeläisillä sitä aikaa on.

        Kuntosali on tarkoitettu työikästen tuottavan työn ylläpitäjä ks i


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pumpatkaa kotona sängyssä kun eläkeläisillä sitä aikaa on.

        Kuntosali on tarkoitettu työikästen tuottavan työn ylläpitäjä ks i

        Se on kyllä hemmetinmoinen vales. Juuri luin jutun, jossa ihminen selätti selkävaivansa, kun lopulta keksi lähteä kuntosalille. Lääkäri, fyssari eikä edes ortopedi osanneet auttaa.


    • Anonyymi

      Onneksi ei nesteessä.

      • Anonyymi

        Saattaahan tuollaisessa nosteessa olo nostattaa ku*ta päähän. Siinä sitä nestettä, jonka nousemisesta päähän aina varoitellaan.
        Nousu sekin.


    • Anonyymi

      Olen käynyt samamalla salilla nyt 18 vuotta. Kaikkina vuosina on sinne kokoontunut kahdesti viikossa ns. "mummoliiga".
      Salin muuton yhteydessä tytönhupakkojen ansiantuntevasti kiertoharjoitteluna vedetty porukka veti jumppansa samassa salissa muiden kanssa.
      En seurannut muuten sen kummemmin mammojen treenejä mutta en voinut olla huomaamatta miten radikaalisti usammankin mamman tasapaino parani jo yhden talven aikana. Tytönhupakoiden kierrossa oli harjoitus puolipallon kalotin tasapainolaudalla.
      Nyt, jo vuosikausia mammat ovat vetäneet treeninsä kerrosta ylempänä omassa salissaan
      En ole varsinaisesti seurannut mutta henkilökiertoa on tapahtunut.

      Kyse on siis henkiläkohtaisesta, ohjatusta kiertoharjoittelusta eikä porukan samaan aikaan samasta harjoitteesta. Minusta erinomainen kuntoilumuoto jonka ainoana haittana näen mammojen taipumuksen lyhyehköjen palautusten aikana tapahtuvaan seurusteluun jonka saman ikäluokan jumppaa vetävä naarasvääpeli tylysti keskeyttää seuravan suoritussarjan aloitukseen.

    • Anonyymi

      Julkkisnaisten painonnosto?
      En ole nähnyt kertaakaan mutta painonnonosto terminä edellyttää ainakin perusharjoitteita.
      Rinnalle veto, etukyykky syvään, pystynosto saksiin työntäen tai raakana, Vauhtipunnerrus on teknisesti helpompi.
      Tempaus nostolavasta tai polvilta kyykkyyn tai raakana
      Oheisharjoitteina etukyykky syvään tehtynä, kyykkyvala, vatsatreenit, askelkyykyt.
      Lopuksi rennot irroittelut.
      Kaikki harjoitteet keskittyen ja maksiminopeudella tosissaan.

      Kannattaa aloittaa asiantuntevassa ohjauksessa harjan varrella siirtyen kevyeeseen "nuorisotankoon" ennen aloittamista naisten tahgolla jota ei kylläkään kaikissa paikoissa ole. Normaali 20kg tanko on naisten sormille ehkä halkaisijaltaan suuri.

      Siitä vaan treenaamaan! Monipuolisesti kehittävää kuntoilua sanoo hauras vanhus.

      • Anonyymi

        En kyllä alkais edes youtube-videon avulla harrastamaan painonnostoa. Mielestäni vaatii valmentajan. Näin ikääntyneen on jo luut haurastuneet, jos tanko lipsahtaa.
        Se olisi kyllä kehollisesti tehokas. Koko kroppa on työssä, lihakset vahvistuvat niskasta varpaisiin. Jos olisin 20 v. nuorempi niin voisin alkaa. Nyt riittää muutaman kilon puntit, kyykyt, selät ja vatsa.
        Ei mikään fitness mummo :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä alkais edes youtube-videon avulla harrastamaan painonnostoa. Mielestäni vaatii valmentajan. Näin ikääntyneen on jo luut haurastuneet, jos tanko lipsahtaa.
        Se olisi kyllä kehollisesti tehokas. Koko kroppa on työssä, lihakset vahvistuvat niskasta varpaisiin. Jos olisin 20 v. nuorempi niin voisin alkaa. Nyt riittää muutaman kilon puntit, kyykyt, selät ja vatsa.
        Ei mikään fitness mummo :)

        Olet tasan tarkkaan oikeassa! Omaan tilanteeseen, tarpeeseen ja kuntoon mukautettu, omalla painolla tehty kuntopiiri jumppa on hyvä.
        Ja säännöllisyys!
        Pari sopivan kokoista kahvakuulaa tai käsipainoa antavat lisää mahdollisuuksia kuntopiiritreeneihin.

        Ilman sopivaa liikuntataustaa omaaville yli 60v ikäisille en suosittele painonnostoa kuntoilumuodoksi. Salien putkivempeleet ovat parempia ja turvallisepia.
        Itse nostin viimeiset punttikisani 23 vuotisena. Seuraavien vuosikymmenten tunnustelut liittyivät muutamaan harvaan valmentajan roolissa sivuttuun.
        Heräsin uudelleen kuukautta vaille 6-kymppisenä. Vanha pohja palkitsi itsensä ja lihas- sekä motoorinen muisti yllättivät.

        Nyt palstamoraalikot tarkkoina! Jälleen toistoa ärsyyntymiseen asti!
        Mutta kun tämä liittyy jotenkin aloitukseen ja välikommentteihin enkä ole ehtinyt hankkimaan uusia kokemuksia eikä jemmassa ole enää aiemmin käsittelemättömiä vanhojakaan niin tähän olen juuttunut.
        Pahoittelen syvästi aiheuttamaani mielenharmia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä alkais edes youtube-videon avulla harrastamaan painonnostoa. Mielestäni vaatii valmentajan. Näin ikääntyneen on jo luut haurastuneet, jos tanko lipsahtaa.
        Se olisi kyllä kehollisesti tehokas. Koko kroppa on työssä, lihakset vahvistuvat niskasta varpaisiin. Jos olisin 20 v. nuorempi niin voisin alkaa. Nyt riittää muutaman kilon puntit, kyykyt, selät ja vatsa.
        Ei mikään fitness mummo :)

        Muutama (?) vuosi sitten kävin säännöllisesti kuntosalilla. Meillä oli siellä tuttu porukka, lauantaiaamuna, jolloin siellä ei juuri ollut "ulkopuolisia". Se oli siis tavallaan myös sosiaalinen tapahtuma meille.
        Ilman tuota tuttua porukkaa, koen kyllä kuntosaliharjoittelun liian suorituskeskeisenä.
        Tosin minulla on kotonakin "kuntosali" ja juoksumattoa ja kuntopyörää käytän (lähes) päivittäin. Juoksumatolla voin samanaikaisesti ihailla kotoista maisemaa ja/tai tavoitella modernia flow-tilaa. Kuntopyörää poljen yleensä TV:ota katsellen.

        Tuttu fyssari muistutti siitä, että myös pohjelihaksia pitäisi vahvistaa, ei pelkästään reisiä. Niinpä kaivoin esille ikivanhan stepperin. Se käy hyvin portaiden noususta, aika rankkaa on.

        Tuon trendikkään painonnoston olen jättänyt väliin, vaikka kyllä uskon sen vaikuttavuuteen.

        Onhan minulla myös tuo yksintanssiminen. Se on mielestäni yllättävän tehokasta ja myös hauskaa, leikinomaista, ainakin omani on sitä. Nyt kun minulla on uusi lonkkanivel myös pitemmät kävelylenkit ovat mahdollisia: eilenkin 4 kilsan samoilu suojelumetsässä ja kevyesti kulki...)) Vauhti on tietysti hidastunut, vaikka kaverit väittävät muuta. Ennen kävelin tunnissa 5-6 kilometriä, nyt korkeintaan 4.

        Näin listattuna näyttää tietysti siltä, että olen varsin sporttinen tyyppi, ikäisekseni, mutta täsmennetään nyt, etten tuota kaikkea tee samana päivänä ja joskus on päiviä, jolloin en tee mitään - palautumispäiviksi kai niitä voi nätisti sanoa ? Myös aamukankeus on tuttua minullekin - kyllä siihen pari joogan aurikontervehdystä tarvitaan, ennenkuin päivä lähtee käyntiin..))
        demeter1


      • demeter1 kirjoitti:

        Muutama (?) vuosi sitten kävin säännöllisesti kuntosalilla. Meillä oli siellä tuttu porukka, lauantaiaamuna, jolloin siellä ei juuri ollut "ulkopuolisia". Se oli siis tavallaan myös sosiaalinen tapahtuma meille.
        Ilman tuota tuttua porukkaa, koen kyllä kuntosaliharjoittelun liian suorituskeskeisenä.
        Tosin minulla on kotonakin "kuntosali" ja juoksumattoa ja kuntopyörää käytän (lähes) päivittäin. Juoksumatolla voin samanaikaisesti ihailla kotoista maisemaa ja/tai tavoitella modernia flow-tilaa. Kuntopyörää poljen yleensä TV:ota katsellen.

        Tuttu fyssari muistutti siitä, että myös pohjelihaksia pitäisi vahvistaa, ei pelkästään reisiä. Niinpä kaivoin esille ikivanhan stepperin. Se käy hyvin portaiden noususta, aika rankkaa on.

        Tuon trendikkään painonnoston olen jättänyt väliin, vaikka kyllä uskon sen vaikuttavuuteen.

        Onhan minulla myös tuo yksintanssiminen. Se on mielestäni yllättävän tehokasta ja myös hauskaa, leikinomaista, ainakin omani on sitä. Nyt kun minulla on uusi lonkkanivel myös pitemmät kävelylenkit ovat mahdollisia: eilenkin 4 kilsan samoilu suojelumetsässä ja kevyesti kulki...)) Vauhti on tietysti hidastunut, vaikka kaverit väittävät muuta. Ennen kävelin tunnissa 5-6 kilometriä, nyt korkeintaan 4.

        Näin listattuna näyttää tietysti siltä, että olen varsin sporttinen tyyppi, ikäisekseni, mutta täsmennetään nyt, etten tuota kaikkea tee samana päivänä ja joskus on päiviä, jolloin en tee mitään - palautumispäiviksi kai niitä voi nätisti sanoa ? Myös aamukankeus on tuttua minullekin - kyllä siihen pari joogan aurikontervehdystä tarvitaan, ennenkuin päivä lähtee käyntiin..))
        demeter1

        Korjaan virheistäni vain yhden: joogan auringontervehdyksestä oli kyse...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Korjaan virheistäni vain yhden: joogan auringontervehdyksestä oli kyse...

        Varmasti olet timmissä kunnossa, kun on noin paljon liikuntalaitteita kotona ja kävelet paljon luonnossa. Ja joogaat ja tanssitkin!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti olet timmissä kunnossa, kun on noin paljon liikuntalaitteita kotona ja kävelet paljon luonnossa. Ja joogaat ja tanssitkin!!!!

        Kiitos Ano, 9.58. Kuten sanottu: listattuna tuntuu paljolta..))

        Oikeastaan tuossa listassani on mainittu vain ne "lajit" mitä ikääntyneenä voi harrastaa. Ramoonan mainitsema uinti on minunkin lempilajini, talvisen hiihdon lisäksi.
        Autottomana minun on aika hankalaa päästä uimahalliin ja hiihto jäi koronan ja lonkkavaivan vuoksi. Tänä talvena se saattaisi vielä onnistua, luntakin on ollut aika ajoin, mutta sama autottomuus tulee esteeksi siinäkin - niin outoa kuin se onkin: että liikuntaharrastukseen tarvitaan autoa..)).
        Tasamaahiihto onnistuisi kun laduille on aika lyhyt matka, mutta olen ehkä ylivarovainen tuon uuden lonkkaniveleni vuoksi. Tutulla kaatuminen johti uuteen leikkaukseen ja sitä en tahtoisi.
        Onneksi löytyy vielä paljon sellaista liikuntaa mitä voi harrastaa, vaikka valmiudet heikkenevät. Mikähän se senioritanssikin on ? Ja tuolijumppa ? Pilateskin sisältää sopivia liikkeitä, joogasta puhumattakaan...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Muutama (?) vuosi sitten kävin säännöllisesti kuntosalilla. Meillä oli siellä tuttu porukka, lauantaiaamuna, jolloin siellä ei juuri ollut "ulkopuolisia". Se oli siis tavallaan myös sosiaalinen tapahtuma meille.
        Ilman tuota tuttua porukkaa, koen kyllä kuntosaliharjoittelun liian suorituskeskeisenä.
        Tosin minulla on kotonakin "kuntosali" ja juoksumattoa ja kuntopyörää käytän (lähes) päivittäin. Juoksumatolla voin samanaikaisesti ihailla kotoista maisemaa ja/tai tavoitella modernia flow-tilaa. Kuntopyörää poljen yleensä TV:ota katsellen.

        Tuttu fyssari muistutti siitä, että myös pohjelihaksia pitäisi vahvistaa, ei pelkästään reisiä. Niinpä kaivoin esille ikivanhan stepperin. Se käy hyvin portaiden noususta, aika rankkaa on.

        Tuon trendikkään painonnoston olen jättänyt väliin, vaikka kyllä uskon sen vaikuttavuuteen.

        Onhan minulla myös tuo yksintanssiminen. Se on mielestäni yllättävän tehokasta ja myös hauskaa, leikinomaista, ainakin omani on sitä. Nyt kun minulla on uusi lonkkanivel myös pitemmät kävelylenkit ovat mahdollisia: eilenkin 4 kilsan samoilu suojelumetsässä ja kevyesti kulki...)) Vauhti on tietysti hidastunut, vaikka kaverit väittävät muuta. Ennen kävelin tunnissa 5-6 kilometriä, nyt korkeintaan 4.

        Näin listattuna näyttää tietysti siltä, että olen varsin sporttinen tyyppi, ikäisekseni, mutta täsmennetään nyt, etten tuota kaikkea tee samana päivänä ja joskus on päiviä, jolloin en tee mitään - palautumispäiviksi kai niitä voi nätisti sanoa ? Myös aamukankeus on tuttua minullekin - kyllä siihen pari joogan aurikontervehdystä tarvitaan, ennenkuin päivä lähtee käyntiin..))
        demeter1

        Palautumispäivät ovat kyllä aivan pakollisia, jos aikoo johonkin kuntoon päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palautumispäivät ovat kyllä aivan pakollisia, jos aikoo johonkin kuntoon päästä.

        Niin sanotaan, Ano 20.03, että palautumispäiviä pitää olla, lihakset kasvavat niidenkin aikana.
        Katson kuitenkin, että sen tyyppinen liikunta mitä itse harrastan ei niitä tarvitse. Terveysliikuntaa kai omani enempi on.
        Ja kyllä kai kroppa yleensä kertoo, mitä se tarvitsee. Sitä kannattaa kuunnella, opetetaan myös...)) Ylikuntoa omasta harrastuneisuudestani tuskin tulee.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niin sanotaan, Ano 20.03, että palautumispäiviä pitää olla, lihakset kasvavat niidenkin aikana.
        Katson kuitenkin, että sen tyyppinen liikunta mitä itse harrastan ei niitä tarvitse. Terveysliikuntaa kai omani enempi on.
        Ja kyllä kai kroppa yleensä kertoo, mitä se tarvitsee. Sitä kannattaa kuunnella, opetetaan myös...)) Ylikuntoa omasta harrastuneisuudestani tuskin tulee.

        Fysioterapeutin antamat jumppaohjeeni eivät ole kovinkaan raskasta liikuntaa, mutta hän no. painotti, että lepopäiviä täytyy välissä olla. Eikä ohjeitten tarkoituksena ole kasvattaa lihaksia, vain vahvistaa niitä, kuten kaiken liikunnan tarkoitus lienee.


    • On ihan aiheellista viritellä kuntoilukeskustelua yhä uudelleen, aina saa kannustavia esimerkkejä kunnon kohotuksen tai ainakin ylläpidon puolesta. Itse olen harrastanut samoja mieluisia liikuntamuotoja vuosikymmenestä toiseen, aina tilanteen mukaan, ja toki ikäkin on ” tilanne”.

      Vesi on lempeä elementti, tuntee olevansa osa sitä ja liikkuminen on vaivatonta. Mieluiten luonnonvesissä, kylpylä tarjoaa välillä hemmottelua, uimahalli on peruskauraa.

      Tanssi on ihanaa, melkein kaikkea olen kokeillut. Kun oli selkävaivoja, siihen auttoi vatsatanssi ja aina on iloinen mieli tullut bonuksena. Lähes aina on ollut jokin ohjattu ryhmätanssiharrastus, porukalla on kaikki kivempaa, nykyisin lavatansseihin pohjautuva lavis.

      Kuntosalien ilmapiiri on vielä tuntematon, mutta puiston kuntolaitteita olen hyödyntänyt, ilmeisen ykdinkertaisia omin päin käyttää. Kotikäytössä on pieniä painoja ja hulavanteita, rekki roikkumiseen. Kävely ja pyöräily, puutarhatyöt ja huushollin hoito, kyllä nekin kuntoilusta käyvät.

      • Anonyymi

        Oho!
        Vai vatsatanssi. Olen kuullut kutsuttavan sitä myös napatanssiksi.
        Burleski lienee vähän samaa "sukua", jossa käytetää naisellisen koriteellisia asuja tai jopa ihan striptis-menoa.
        Näkis vaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho!
        Vai vatsatanssi. Olen kuullut kutsuttavan sitä myös napatanssiksi.
        Burleski lienee vähän samaa "sukua", jossa käytetää naisellisen koriteellisia asuja tai jopa ihan striptis-menoa.
        Näkis vaan!

        Vatsatanssi, napatanssi, itämainen tanssi - samasta tanssista on kyse. Presidentti Tarja Halonenkin harrasti sitä ja kertoi haastatteluissa, miten hauskaa ja kroppaa vahvistavaa se on. Itse tanssin sitä kansalaisopiston ryhmässä , ei sen kummempia asusteita käytetty kuin isoa koristeellista helyjen kilinän tehostamaa huivia lanteilla.

        Burleski on varmasti kiva ja näyttävä laji, mutta jäi minulta kokeilematta.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Vatsatanssi, napatanssi, itämainen tanssi - samasta tanssista on kyse. Presidentti Tarja Halonenkin harrasti sitä ja kertoi haastatteluissa, miten hauskaa ja kroppaa vahvistavaa se on. Itse tanssin sitä kansalaisopiston ryhmässä , ei sen kummempia asusteita käytetty kuin isoa koristeellista helyjen kilinän tehostamaa huivia lanteilla.

        Burleski on varmasti kiva ja näyttävä laji, mutta jäi minulta kokeilematta.

        Kävin viemässä kirjeen postiin, tuli 2000 askelta.
        Oli siinä jaksamista, monta kertaa piti pysähtyä ja istahtaa valillä penkille, välillä kivelle.
        Mutta kotia pääsin takaisin.

        Aikoinani olin brasialaisessa sambaryhmässä. Vedettiin 1 ½ tunnin katusambat.
        Juoksin 60 metriä alle 8 sekuntia ja hyppäsin korkeutta ilman seivästä 167.
        Molemmat luvut muuten maailman ennätystasoa.

        Ja nyt sitten 2000 askelta tuottaa vaikeuksia.

        Mutta!
        Minäpä rupeen harjoittelemaan ja kohentamaan kuntoa.
        En pyri enää nuoruuden lukemiin, mutta jos kilometrin pystyisi pysähtymättä kävelemään, niin hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin viemässä kirjeen postiin, tuli 2000 askelta.
        Oli siinä jaksamista, monta kertaa piti pysähtyä ja istahtaa valillä penkille, välillä kivelle.
        Mutta kotia pääsin takaisin.

        Aikoinani olin brasialaisessa sambaryhmässä. Vedettiin 1 ½ tunnin katusambat.
        Juoksin 60 metriä alle 8 sekuntia ja hyppäsin korkeutta ilman seivästä 167.
        Molemmat luvut muuten maailman ennätystasoa.

        Ja nyt sitten 2000 askelta tuottaa vaikeuksia.

        Mutta!
        Minäpä rupeen harjoittelemaan ja kohentamaan kuntoa.
        En pyri enää nuoruuden lukemiin, mutta jos kilometrin pystyisi pysähtymättä kävelemään, niin hyvä!

        Kivellä istuminen helmikuussa ei ole oikein terveellistä. Ei edes miehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin viemässä kirjeen postiin, tuli 2000 askelta.
        Oli siinä jaksamista, monta kertaa piti pysähtyä ja istahtaa valillä penkille, välillä kivelle.
        Mutta kotia pääsin takaisin.

        Aikoinani olin brasialaisessa sambaryhmässä. Vedettiin 1 ½ tunnin katusambat.
        Juoksin 60 metriä alle 8 sekuntia ja hyppäsin korkeutta ilman seivästä 167.
        Molemmat luvut muuten maailman ennätystasoa.

        Ja nyt sitten 2000 askelta tuottaa vaikeuksia.

        Mutta!
        Minäpä rupeen harjoittelemaan ja kohentamaan kuntoa.
        En pyri enää nuoruuden lukemiin, mutta jos kilometrin pystyisi pysähtymättä kävelemään, niin hyvä!

        Eihän nuo ole edes Suomen ennätyksiä lähellä.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Vatsatanssi, napatanssi, itämainen tanssi - samasta tanssista on kyse. Presidentti Tarja Halonenkin harrasti sitä ja kertoi haastatteluissa, miten hauskaa ja kroppaa vahvistavaa se on. Itse tanssin sitä kansalaisopiston ryhmässä , ei sen kummempia asusteita käytetty kuin isoa koristeellista helyjen kilinän tehostamaa huivia lanteilla.

        Burleski on varmasti kiva ja näyttävä laji, mutta jäi minulta kokeilematta.

        Huh!
        Jopa oli hurjaa menoa - suorastaan kuumaa.
        Etuvarustukset siinä paljaina heiluivat.
        Voin vain kuvitella.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Vatsatanssi, napatanssi, itämainen tanssi - samasta tanssista on kyse. Presidentti Tarja Halonenkin harrasti sitä ja kertoi haastatteluissa, miten hauskaa ja kroppaa vahvistavaa se on. Itse tanssin sitä kansalaisopiston ryhmässä , ei sen kummempia asusteita käytetty kuin isoa koristeellista helyjen kilinän tehostamaa huivia lanteilla.

        Burleski on varmasti kiva ja näyttävä laji, mutta jäi minulta kokeilematta.

        Tanssista vielä. Muutama vuosi sitten eräs ammattitanssija lanseerasi "bailatino"- nimisen tanssin. Sitä ei mielestäni enää näy tanssitarjonnassa.
        Se oli jonkinlainen kooste erilaisista lattaritansseista. Harrastin sitä yhden kevään ja tykkäsin kovasti. Koin vain, että nopeus oli minulle liikaa ja kun minulla on "kaksikätisenä" vaikeutta koordinaatiossa, koin itseni aika avuttomaksi siinä.

        Toisessa ketjussa otin esille Vappu Taipaleen. Huvitti hänen kirjassaan "Vanha ja vireä", maininta, että hänelläkin on vaikeutta erottaa vasenta ja oikeaa ja kun olen ottanut esille oman vaikeuteni, yllättävän moni ilmoittautuu saman oireyhtymän kantajaksi..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tanssista vielä. Muutama vuosi sitten eräs ammattitanssija lanseerasi "bailatino"- nimisen tanssin. Sitä ei mielestäni enää näy tanssitarjonnassa.
        Se oli jonkinlainen kooste erilaisista lattaritansseista. Harrastin sitä yhden kevään ja tykkäsin kovasti. Koin vain, että nopeus oli minulle liikaa ja kun minulla on "kaksikätisenä" vaikeutta koordinaatiossa, koin itseni aika avuttomaksi siinä.

        Toisessa ketjussa otin esille Vappu Taipaleen. Huvitti hänen kirjassaan "Vanha ja vireä", maininta, että hänelläkin on vaikeutta erottaa vasenta ja oikeaa ja kun olen ottanut esille oman vaikeuteni, yllättävän moni ilmoittautuu saman oireyhtymän kantajaksi..))

        tuo edellinen oli siis minun. Ei kai sillä merkitystä ole. Sitä vain on tapojensa orja, periaatteen "henkilö"..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo ole edes Suomen ennätyksiä lähellä.

        Kuule kyllä on!

        Hyppäsitkö itse 167 ilman keppiä 60-luvulla?

        Ja juoksitko alle 8 sekuntia 60 metrisen 60-luvulla?
        Se hipoo jopa Linda Haglundin lukuja.

        Kyse on naisista.
        Kyllä miehet hyppää ja juoksee aina paremmin.

        Otahan selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule kyllä on!

        Hyppäsitkö itse 167 ilman keppiä 60-luvulla?

        Ja juoksitko alle 8 sekuntia 60 metrisen 60-luvulla?
        Se hipoo jopa Linda Haglundin lukuja.

        Kyse on naisista.
        Kyllä miehet hyppää ja juoksee aina paremmin.

        Otahan selvää.

        Tämä korppis on ollut siis vähintäänkin olympialaisissa Suomen edustajana! Upeeta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä korppis on ollut siis vähintäänkin olympialaisissa Suomen edustajana! Upeeta!!!!

        En ole ollut, kun en jatkanut urheilualalla.
        Urheilussa oli kymppi tosin.

        Kerroin vain ett koulun voimistelu/urheilutunnilla opettaja otti ajan kun kipaisin 60 metriä ja kun hyppäsin 167 korkeutta ilman keppiä.

        Miksi sinä irvuilet?

        Joku toinen olisi sanonut, että jopas oli suoritus!

        Taidat olla kateellinen.
        Kerropa omat tuloksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ollut, kun en jatkanut urheilualalla.
        Urheilussa oli kymppi tosin.

        Kerroin vain ett koulun voimistelu/urheilutunnilla opettaja otti ajan kun kipaisin 60 metriä ja kun hyppäsin 167 korkeutta ilman keppiä.

        Miksi sinä irvuilet?

        Joku toinen olisi sanonut, että jopas oli suoritus!

        Taidat olla kateellinen.
        Kerropa omat tuloksesi.

        Keppihyppy on varmaan kainuulainen laji, muualla se on seiväshyppy. Eipä nuo urheilutuloket ole pitkälle elämässä näköjään kantaneet. Älyllisillä avuilla pääsisi pitemmälle.Taisi mennä selkäkin sököksi loikkiessa, pitkä selkä on usein heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keppihyppy on varmaan kainuulainen laji, muualla se on seiväshyppy. Eipä nuo urheilutuloket ole pitkälle elämässä näköjään kantaneet. Älyllisillä avuilla pääsisi pitemmälle.Taisi mennä selkäkin sököksi loikkiessa, pitkä selkä on usein heikko.

        Ovat muuten kantaneet!
        Kolme Suomen mestaruutta eräällä toisella alueella, - ei urheilussa -, omaperustaman oppiahjonkin olen fiksannut.

        Urheilu ja voimistelu jäänyt, mutta aloitan uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä korppis on ollut siis vähintäänkin olympialaisissa Suomen edustajana! Upeeta!!!!

        Kyllä minäkin nuorena urheilin, mutta ennätys korkeushypyssä taisi olla jotai 140 ilman keppiä ,)

        Tällä viikolla jaan päiväni seuraavasti kuntosali, uimahalli, lumitöitä ja auringossa löhöttelyä.

        Siis joka päivä jotain hillitysti. Kainuussa aurinko paistanut kiitettävästi.


    • Anonyymi

      Kirahvi kävelee 167 cm:n yli.

      • Anonyymi

        Mikä sinua vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa?

        Älä välitä!
        On varmaan joku Herra Hidalgo, joka haluaa kiusotella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä välitä!
        On varmaan joku Herra Hidalgo, joka haluaa kiusotella.

        Ihan näin, Ano 7.48. Eiköhän moni meistä ajattelekin mielessään : "jopas oli suoritus", ei vain tule sanoneeksi..))
        Jos on tuollainen urheilutausta sen sanotaan kantavan pitkälle - varmasti on sen tehnytkin, antanut iloa ja itseluottamusta. Jos nyt on toisin, tilanne voi muuttua - kuten kirjoittaja jo vähän "lupailikin". Tsemppiä !


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ihan näin, Ano 7.48. Eiköhän moni meistä ajattelekin mielessään : "jopas oli suoritus", ei vain tule sanoneeksi..))
        Jos on tuollainen urheilutausta sen sanotaan kantavan pitkälle - varmasti on sen tehnytkin, antanut iloa ja itseluottamusta. Jos nyt on toisin, tilanne voi muuttua - kuten kirjoittaja jo vähän "lupailikin". Tsemppiä !

        Kiitos!

        Jo eilen sain 5000 askelta mittariin. Monta kertaa piti pysähtyä tosin.
        Jatkan tästä.
        Auttaa se, että muistelee menneitä päiviä, totta.

        Hyvä, että aloittaja otti esille asian ja keskustellaan tästä!
        Tärkeä asia pitää huolta kunnosta!


      • Anonyymi

        Virtahepo kävelee ali.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        Jo eilen sain 5000 askelta mittariin. Monta kertaa piti pysähtyä tosin.
        Jatkan tästä.
        Auttaa se, että muistelee menneitä päiviä, totta.

        Hyvä, että aloittaja otti esille asian ja keskustellaan tästä!
        Tärkeä asia pitää huolta kunnosta!

        Hyvä sinä, Ano 12.38..)) Ramoona tuolla taisi jo todetakin, että asian esille ottaminen ja muiden vastaukset ovat omiaan muistuttamaan meitä kaikkia liikkumisen tärkeydestä.
        Ja nythän meidän ei enää tarvitse kilpailla, voi jo olla armollinen itselleen.

        Minusta on myös viisasta asettaa itselleen realistiset tavoitteet. Ei niinkuin veljeni, joka pitkään oli sitä mieltä, että tavoitteista ei tingitä: lisää treeniä vaan niin pysytään samalla tasolla..)) Tänään hän, 90+, sentään ajattelee toisin.

        Muistelen, että joskus ikäryhmässä 60+ meillä oli jonkinlainen pyöräilyhaaste - ei siis mikään kilpailu, jaettiin vain kokemuksia pyöräilystä.

        Vaikka ei olisi lajin harrastaja, muiden kokemuksista saa aina jotakin irti, ainakin itse saan, esimerkkinä vaikka nämä meidän painonostajan kertomat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä välitä!
        On varmaan joku Herra Hidalgo, joka haluaa kiusotella.

        Hän haukkuu väärän puun alla, joten älä välitä.


    • Anonyymi

      Kuntoilemalla voi hidastaa rappeutumista mutta ei pysäyttää sitä.
      Muuttaessamme nykyiseen asuntoomme, hissittömän kerrostalon ylimpään kolmanteen, käytännössä neljänteen kerrokseen, oli hieman alle 60v. Hyppäsin tasajalkaa kerrostalon rapuissa 5 askelmaa ylös. Leveä jalka-asento ja syvä kyykky ylhäällä.
      Kymmenisen vuotta myöhemmin katsoin kaihoisasti kolmea askelmaa ja päätin, että nousenpa kävellen.
      Vajaa 20 vuotta muuttomme jälkeen on 46:n askelman kaksi kerrallaan nousemisessa aivan riittävästi tekemistä varsinkin ostoskassin kanssa.

    • Anonyymi

      On liikunnallisia ja ei-liikunnallisia ihmisiä. Tunnen pari yli 80 v., jotka ovat suorastaan inhonneet liikuntaa, sanojensa mukaan. Ovat mielestäni hyväkuntoisen oloisia. Asuvat kotona, suorittavat arkiaskareet, käyvät kulttuuririennoissa, teattereissa, museoissa jne.
      Liekkö ihan geeneissä tuo liikunnallisuus vai opittu tapa.
      Itse kuulun liikunnallisiin ja harrastanut lapsuudesta asti vaihdellen aina jotain. Nuupahdan niin fyysisesti kuin henkisestikin, jos joudun syystä tai toisesta rajoittamaan liikkumista.
      Rytmitajua minulla ei ole eikä koordinaatiokykyä askelkuvioihin. Joskus kävin zumbatunneilla. Kaksi kertaa riitti. Sotkin omien askeleideni lisäksi vierellä tanssijoiden askeleet. Noloa.
      Paikkakunnallani on kiitettävästi ulkoportaita. Porrastelen mielelläni varsinkin eräissä portaissa silloin, kun ne ovat sulat. Ne johtavat näköalapaikalle ja laavulle.
      Minulla on kevään nälkä.

      • Hyvä kuulla, että joku muukin sekoilee askelissa Ano 8.40..))
        Mutta kuten todettu, jokaiselle löytyy jotakin, kun vain into on tallella. Ellei itsellä aina ole, kaverilla voi olla. Siksi kai monet kaipaavat seuraa liikkumiseen.
        Meidän kunnassa on etsittykin vapaaehtoisia "liikuttajia" vanhuksille ja liikuntaesteisille.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä kuulla, että joku muukin sekoilee askelissa Ano 8.40..))
        Mutta kuten todettu, jokaiselle löytyy jotakin, kun vain into on tallella. Ellei itsellä aina ole, kaverilla voi olla. Siksi kai monet kaipaavat seuraa liikkumiseen.
        Meidän kunnassa on etsittykin vapaaehtoisia "liikuttajia" vanhuksille ja liikuntaesteisille.

        "Sujuu kuin tanssi" :)) Ei kaikilla.
        Nolossa tilanteessa kaikki muut näyttivät tähtitanssijoilta. Onneksi omaksi ilokseen yksikseen voi tanssia sillä koreografialla mikä jaloille juuri silloin sopii. Harvoin vaan villiintyy enää ;)


    • Anonyymi

      Pakkoliikuntaa alle kouluikäisestä pennusta alkaen. TYÖTÄ! Koulumatkat, ulkoharrastukset ympäri vuoden.
      Alle murrosikäisenä 8 vuotta vanhemman "superveljen" vinoilu kannusti painiharjoituksiin ja sittemmin puntin perustreeneihin. Ei ollut saleja vaan nostolava painimaton sivulla. Tanko ja levyjä.
      Rankemmat treenit edellyttyivät riittävää aerobista kuntoa joten siitäkin oli huolehdittava.
      Noilla eväillä selvisin rappiovuosien yli kunnes terveys ja mieskunnon hiipuminen herättivät 6-kymppiä lähestyvän ukon.
      Motoriikka oli tallella ja lihasmuisti hämmästytti. Puoli vuotta ja tulos hämmästytti ja kannusti jatkoon jota nyt on jatkunut yli 18 vuotta.

      • Anonyymi

        Loppuosa on osoitus lähimuistin pätkimisestä.
        Jotain perää saattaa olla vaimoni väittämässä minun muististani.
        "Jalat vievät vauhdilla mutta pää ei sano minne ja miksi"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuosa on osoitus lähimuistin pätkimisestä.
        Jotain perää saattaa olla vaimoni väittämässä minun muististani.
        "Jalat vievät vauhdilla mutta pää ei sano minne ja miksi"!

        Jaa, vaikuttaa siltä, että harhailet, mikäli vaimoasi uskomme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, vaikuttaa siltä, että harhailet, mikäli vaimoasi uskomme.

        Onko sitä uskominen? Hän itsekin sanoo sitä väittämäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitä uskominen? Hän itsekin sanoo sitä väittämäksi.

        Vaimollani on muitakin poskettomia väittämiä. Kun eräässä yhteydessä, maltillisen keskustelun loppuvaiheessa, hän väitti ettei ole parkkinahkaa niin minä täydensin sitä maininnalla selluliitti.
        Ilkesi väittää minun olevan monityydyttämätön rasvahappo.
        Eihän noita feminan juttuja voi ottaa todesta.
        Vakavasti ottaen on myönnettävä lähimuistin heikentyneen. Ilman lyhyttäkään ostoslistaa ei kannata mennä kauppaan. Joskus, valmistessani ruokaa, saattaa kiusata ajatus, että jotain tästä puuttuu. Ennen tekemisen aloittamista minun on koottava valmiiksi kaikki tarvittava aineisto.
        Jne. Jne.
        Menemiseni olen tiennyt toistaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimollani on muitakin poskettomia väittämiä. Kun eräässä yhteydessä, maltillisen keskustelun loppuvaiheessa, hän väitti ettei ole parkkinahkaa niin minä täydensin sitä maininnalla selluliitti.
        Ilkesi väittää minun olevan monityydyttämätön rasvahappo.
        Eihän noita feminan juttuja voi ottaa todesta.
        Vakavasti ottaen on myönnettävä lähimuistin heikentyneen. Ilman lyhyttäkään ostoslistaa ei kannata mennä kauppaan. Joskus, valmistessani ruokaa, saattaa kiusata ajatus, että jotain tästä puuttuu. Ennen tekemisen aloittamista minun on koottava valmiiksi kaikki tarvittava aineisto.
        Jne. Jne.
        Menemiseni olen tiennyt toistaiseksi.

        Mietit vääriä asioita joistan pitääkin tehdä lista

        Itse en mieti että pitää ostaa astian pesu ai netta
        muuten sitätesti voit tajaa joka ei kelpaa taviksille kunseeivaahtoa paljon paljuunRain Bow sen sitive tms

        Vaan mietin milloin kor ja usliike tulee jonka jälkeen pörssinousee pitkään ja hartaasti nytveikkaan syksyöksyä kun tulokset eivät päde usassa ja talletuksesta saa jo 4% koron

        Ajan vietettä huo masin amerikkalaislehti 14.2. pahat sapuskat korkea hinta tasoon nähden

        Panukakut
        Halvat valkoleivät
        Nallekarkit
        Pikavihannekset kui duttomat
        Hotdogit
        Dieettikola
        Aamiaisleivät valkoista ja välissä jotain vihannestamössöä
        Juustoimitaatiot
        Salaattikastikkeet
        Kuppikakut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimollani on muitakin poskettomia väittämiä. Kun eräässä yhteydessä, maltillisen keskustelun loppuvaiheessa, hän väitti ettei ole parkkinahkaa niin minä täydensin sitä maininnalla selluliitti.
        Ilkesi väittää minun olevan monityydyttämätön rasvahappo.
        Eihän noita feminan juttuja voi ottaa todesta.
        Vakavasti ottaen on myönnettävä lähimuistin heikentyneen. Ilman lyhyttäkään ostoslistaa ei kannata mennä kauppaan. Joskus, valmistessani ruokaa, saattaa kiusata ajatus, että jotain tästä puuttuu. Ennen tekemisen aloittamista minun on koottava valmiiksi kaikki tarvittava aineisto.
        Jne. Jne.
        Menemiseni olen tiennyt toistaiseksi.

        Teillä o vaimosi kanssa samankaltainen huumorintaju :)
        Sanotko vaimollesi: "olet oma omega kolmoseni".
        Kaikkea hyvää teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietit vääriä asioita joistan pitääkin tehdä lista

        Itse en mieti että pitää ostaa astian pesu ai netta
        muuten sitätesti voit tajaa joka ei kelpaa taviksille kunseeivaahtoa paljon paljuunRain Bow sen sitive tms

        Vaan mietin milloin kor ja usliike tulee jonka jälkeen pörssinousee pitkään ja hartaasti nytveikkaan syksyöksyä kun tulokset eivät päde usassa ja talletuksesta saa jo 4% koron

        Ajan vietettä huo masin amerikkalaislehti 14.2. pahat sapuskat korkea hinta tasoon nähden

        Panukakut
        Halvat valkoleivät
        Nallekarkit
        Pikavihannekset kui duttomat
        Hotdogit
        Dieettikola
        Aamiaisleivät valkoista ja välissä jotain vihannestamössöä
        Juustoimitaatiot
        Salaattikastikkeet
        Kuppikakut

        Ja mitenkä tämä liittyi sitten kuntoiluun?


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin pelit soimaan, matot sivuun ja vanhojen tanssit pystyyn.
      Siinä sitä virkisyy ja vanhakin jo nuortuu.
      Liikuntaa se on sekin!

      • Anonyymi

        Tanssi on todettu hyväksi liikuntamuodoksi. Lihaskunnon lisäksi kehittää tasapainoa. Jos askelkuvioissa pysyy, niin edesauttaa aivojen kuntoa.


    • Aivan mahtava keli täällä korvessa. Kello 12.00 meeting kuntosalilla ja sen jälkeen möķkipolkuja auraamaan. Olen jo parina päivänä mökkipolkuja tehnyt, mutta selkä ei tykkää raatamisesta, joten maltilla vähän kerralla menmään

      • Anonyymi

        No on mahtava keli lounaassakin, maa jo sula ei tarvitse mökkipolkuja aurailla. Oltu mökillä paljon yötä, on onneksi halpa sähkösopimus ja paljon puuta takkaan ja saunaan. Kuntoilua tulee raittiissa aurinkoisessa ulkoilmassa ei tulis mieleenkään hikiseen kuntokopperoon mennä muitten pieruja haistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on mahtava keli lounaassakin, maa jo sula ei tarvitse mökkipolkuja aurailla. Oltu mökillä paljon yötä, on onneksi halpa sähkösopimus ja paljon puuta takkaan ja saunaan. Kuntoilua tulee raittiissa aurinkoisessa ulkoilmassa ei tulis mieleenkään hikiseen kuntokopperoon mennä muitten pieruja haistelemaan.

        Kuntosalissa soi taustamusiikki, ettei paukut kuuluisi, mutta haju leviää. Kun vanhat pungertaa ja pinnistelee, siinä voi lorahtaa pöksyyn kakkosesta haisevaa tavaraakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntosalissa soi taustamusiikki, ettei paukut kuuluisi, mutta haju leviää. Kun vanhat pungertaa ja pinnistelee, siinä voi lorahtaa pöksyyn kakkosesta haisevaa tavaraakin.

        Oletpa käynyt omituisella salilla!
        Minun käyttämälläni on kahdessa salin osassa suuret taulutöllöt joiden säätimet ovat kaikkien käytettävissä. Ei ole ollut häiriöksi mutta jos olisi niin ääntä pienemmäksi.
        Jos haluaa vaihtaa kanavaa niin lienee kohteliasta kysäistä muilta.
        Kolmannessa osassa, oviaukon takana, on mölytoosa. Näiden 18 vuoden aikana olen yhden kerran mennyt pienentämään ääntä. Yksi noin 5-kymppinen mamma meni vääntämään sitä takaisin suuremmaksi. Sanoin mammalle mielipiteeni melusta ja mamma sanoi tulevansa huonovointiseksi jos se on liian hiljaisella. En jatkanut keskustelua vaan kävin nykäisemässä pistokkeen irti rasiasta ja jäin paikalle. Muiden paikallaolijoiden ilmeet tulkitsin itselleni suopeiksi.
        Tämä on ainoa kerta kun asiasta on tullut erimielisyyttä. 18 vuotta, 6krt/vko.


    • Anonyymi

      Lumitöitä on paiskittu.
      Viime yönä tuli lunta.
      Siinä on kuntosalia.
      Ei ehdi edes mummoja tanssittamaan - niin on kiirettä.

      • Anonyymi

        Olen nuorena tanssinut ihan tarpeeksi. Ei tulis mieleenkään mennä eläkeläisten tansseihin.

        Tänän minulla on palautumispäivä, makoilua ja lukemista.

        Aamulla satoi vähän lunta, mutta nyt on sellainen harmahtava päivä, onneksi ei sada lunta. En vieraile tänään mökillä vaan nautin kaikista mukavuuksista täällä kirkolla.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nuorena tanssinut ihan tarpeeksi. Ei tulis mieleenkään mennä eläkeläisten tansseihin.

        Tänän minulla on palautumispäivä, makoilua ja lukemista.

        Aamulla satoi vähän lunta, mutta nyt on sellainen harmahtava päivä, onneksi ei sada lunta. En vieraile tänään mökillä vaan nautin kaikista mukavuuksista täällä kirkolla.

        Korppis

        Happamia sano kettu pihlajanmarjoista!
        Kyllä minä tanssin tosi paljon nuorena, keski iässä ja vielä nytkin. Otan sen liikunnan ja hauskan pidon kannalta, musiikki on tärkeä osa myös, Tansseissa käy iloisia kivoja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happamia sano kettu pihlajanmarjoista!
        Kyllä minä tanssin tosi paljon nuorena, keski iässä ja vielä nytkin. Otan sen liikunnan ja hauskan pidon kannalta, musiikki on tärkeä osa myös, Tansseissa käy iloisia kivoja ihmisiä.

        Aloitin tanssimisen 14 vuotiaana ja käyn yhä tanssimassa. Eläkeläisten tansseista en tiedä mitään, tanssipaikkoja on muitakin.

        Tanssi on parhaita liikuntamuotoja. Liikkeet, kun tuntuu koko vartaloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happamia sano kettu pihlajanmarjoista!
        Kyllä minä tanssin tosi paljon nuorena, keski iässä ja vielä nytkin. Otan sen liikunnan ja hauskan pidon kannalta, musiikki on tärkeä osa myös, Tansseissa käy iloisia kivoja ihmisiä.

        No, en enää ole innostunut tanssimisesta. Se on vähän sama kun en enää tykkää ruisleivästä.

        Parin viikon.päästä osallistun Raku-kurssille. Odotan innolla, Raku-kurssilla on myös iloisia kivoja ihmisiä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, en enää ole innostunut tanssimisesta. Se on vähän sama kun en enää tykkää ruisleivästä.

        Parin viikon.päästä osallistun Raku-kurssille. Odotan innolla, Raku-kurssilla on myös iloisia kivoja ihmisiä.

        Korppis

        Sinulla on tylsiä tanssikokemuksia nuorena , kun vertaat ruisleipään. Kyllä tanssi on ihan toisissa sfääreissä, mutta sen tietää vain tanssista nauttivat. No joku läträä kuraa porukalla, mihin ihmeeseen ne kaikki potit ja pytyt saa sijotettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tylsiä tanssikokemuksia nuorena , kun vertaat ruisleipään. Kyllä tanssi on ihan toisissa sfääreissä, mutta sen tietää vain tanssista nauttivat. No joku läträä kuraa porukalla, mihin ihmeeseen ne kaikki potit ja pytyt saa sijotettua.

        Toiset läträä kuralla, toiset hyppelehtivät.

        Usea keramiikkaesine on mennyt lahjapaketteihin. Kesämökillä keramiikkaisia maahisia ja metsäneläimiä vilistelee ympäri tonttia.

        Tykkäsin muuten ruisleivästä ja tanssimisesta nuorempana ; ))

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset läträä kuralla, toiset hyppelehtivät.

        Usea keramiikkaesine on mennyt lahjapaketteihin. Kesämökillä keramiikkaisia maahisia ja metsäneläimiä vilistelee ympäri tonttia.

        Tykkäsin muuten ruisleivästä ja tanssimisesta nuorempana ; ))

        Korppis

        Mikäli tarkoitat hyppelehtimisellä tanssia, niin olet jäänyt jenkan (tai kansantanssien) tasolle tanssimisessa
        eli etpä taida tietää tanssista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset läträä kuralla, toiset hyppelehtivät.

        Usea keramiikkaesine on mennyt lahjapaketteihin. Kesämökillä keramiikkaisia maahisia ja metsäneläimiä vilistelee ympäri tonttia.

        Tykkäsin muuten ruisleivästä ja tanssimisesta nuorempana ; ))

        Korppis

        Tuohan on selvä ympäristörikos! Rumia Savimöykkyjä tontti täynnä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli tarkoitat hyppelehtimisellä tanssia, niin olet jäänyt jenkan (tai kansantanssien) tasolle tanssimisessa
        eli etpä taida tietää tanssista mitään.

        Jos olet jäänyt kuran läträyksen tasolle, et ymmärrä taiteista mitään. Tanssikin on taidetta, esim. baletti tai jäätanssi.

        Korppis (kohta saunaan)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet jäänyt kuran läträyksen tasolle, et ymmärrä taiteista mitään. Tanssikin on taidetta, esim. baletti tai jäätanssi.

        Korppis (kohta saunaan)

        Jäätanssi on urheilua, ei taidetta.Suurin osa tanssista on liikuntaa ja harrastusmuoto,
        Kerro missä taidegalleriassa on keramiikkatöitäsi? Tuskin olet keramiikkataiteilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on selvä ympäristörikos! Rumia Savimöykkyjä tontti täynnä!

        Itse en laittaisi pihalleni mitään ns. pihatonttuja tai vastaavia, mutta jos joku laittaa, niin ei se todellakaan ole mikään ympäristörikos.

        Pitäisi vähän miettiä ensin, mitä näpyttelee näppäimiltään, ettei täydellisesti itseään nolaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en laittaisi pihalleni mitään ns. pihatonttuja tai vastaavia, mutta jos joku laittaa, niin ei se todellakaan ole mikään ympäristörikos.

        Pitäisi vähän miettiä ensin, mitä näpyttelee näppäimiltään, ettei täydellisesti itseään nolaisi.

        Laittaisitko ruostuneen kylpyammeen pihallesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätanssi on urheilua, ei taidetta.Suurin osa tanssista on liikuntaa ja harrastusmuoto,
        Kerro missä taidegalleriassa on keramiikkatöitäsi? Tuskin olet keramiikkataiteilija.

        Päivää@
        Liikunnan harrastaja.
        Olet oivaltanut, että taidegalleriassa on taidetta.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisitko ruostuneen kylpyammeen pihallesi?

        Laittaisitko itse?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisitko ruostuneen kylpyammeen pihallesi?

        En nyt ymmärrä, miten tämä kysymys liittyy tuohon kommenttiini, mutta vastaa kiltisti, että en laittaisi, kuten en laittaisi paljuakaan, enkä poreallasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, miten tämä kysymys liittyy tuohon kommenttiini, mutta vastaa kiltisti, että en laittaisi, kuten en laittaisi paljuakaan, enkä poreallasta.

        Sama täällä en laittaisi pihalleni ruosteisia esineitä en paljua enkä poreallasta. Keramiikkaesineitäni löytyy portailtani ja terasseilta. Yksi kukkapotti, joka oli seinään ruuvattu toimi viime keväänä pikkulintujen pesänä, niin kaunista, niin somaa. Kun palasin sairaalasta linnut aristelivat ensin minua, mutta juhannuksen ajan toisiimme tutustuttuamme, meistä tuli kavereita.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä en laittaisi pihalleni ruosteisia esineitä en paljua enkä poreallasta. Keramiikkaesineitäni löytyy portailtani ja terasseilta. Yksi kukkapotti, joka oli seinään ruuvattu toimi viime keväänä pikkulintujen pesänä, niin kaunista, niin somaa. Kun palasin sairaalasta linnut aristelivat ensin minua, mutta juhannuksen ajan toisiimme tutustuttuamme, meistä tuli kavereita.

        Korppis

        Mitä se ruskea oli siinä sinun ulos laitetussa kylpyammeessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se ruskea oli siinä sinun ulos laitetussa kylpyammeessa?

        Et ilmeisesti liiku luonnossa. Kokeile ensi kesänä ottaa järvivettä valkeaan emalivatiin.

        Olen kerran kylpenyt kirkkaassa lähdevedessä Posiolla. Oli muuten hieno konemus.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se ruskea oli siinä sinun ulos laitetussa kylpyammeessa?

        Jarruraidoista päätellen se oli vanhaa jarrunestettä, kun hapertuneet tiivisteet falskaavat.
        Tyypillinen ikäihmisen vaiva.


    • Anonyymi

      Ennen kävin kuntosalilla aamulla.
      Sitten kerran menin sinne illalla ja katos vaan nuoria kauniita fitness.pimuja siellä hääri. Tekivät takapuoli reenejä. sekös silmää hiveli
      Tämä pappa ei sielä enää käykkään muulloin ko iltaisin.

      • Anonyymi

        Käytännön syistä käyn amuisin mutta kyllä siellä silloinkin usein jokunen fitness tyttö on. Muutaman vuoden takainen bikinifitness Suomen mestari on vetämässä personaalitreenattavaansa ja myös muutama muu.
        Se vaikutus on, että lähestyessäni maastavedossa maksimirautoja niin tytön läsnäolo kummasti piristää ( antaa pontta yrittämiseen ) mutta kerran sillä oli masentava vaikutus. Kävellessään ohi tokaisi tuo Suomen mestari, että "onhan siinä edes 160kg". Ilkesi halventaa 77 vuotista haurasta vanhusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännön syistä käyn amuisin mutta kyllä siellä silloinkin usein jokunen fitness tyttö on. Muutaman vuoden takainen bikinifitness Suomen mestari on vetämässä personaalitreenattavaansa ja myös muutama muu.
        Se vaikutus on, että lähestyessäni maastavedossa maksimirautoja niin tytön läsnäolo kummasti piristää ( antaa pontta yrittämiseen ) mutta kerran sillä oli masentava vaikutus. Kävellessään ohi tokaisi tuo Suomen mestari, että "onhan siinä edes 160kg". Ilkesi halventaa 77 vuotista haurasta vanhusta!

        Ei tuo mitään. On kuulemma sellaisia napatanssiryhmiäkin, jossa naiset esittävät ko.tanssia kuntoilun merkeissä niin, että vain joku riepu lanteilla. Siinä vasta katsottavaa.
        Mitenkä mahtaa tänä päivänä enää onnistuakaan, kun uusi seksuaalirikoksia koskeva laki uudistettiin tämän vuoden alussa. Kai se naisia koskee siinä kuin miehiäkin.
        Jos naisia ahdistaa se, että miehen ollessa pystypissalla, satuu näkemään vaikka mitä, niin kai miehiäkin voi ahdistaa, jos näkee naisia yläosattomissa.
        Tässä uudessa laissa ei nimittäin enää määritellä tyhjentävästi kaikkia mahdollisia tapoja syyllistyä ahdisteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo mitään. On kuulemma sellaisia napatanssiryhmiäkin, jossa naiset esittävät ko.tanssia kuntoilun merkeissä niin, että vain joku riepu lanteilla. Siinä vasta katsottavaa.
        Mitenkä mahtaa tänä päivänä enää onnistuakaan, kun uusi seksuaalirikoksia koskeva laki uudistettiin tämän vuoden alussa. Kai se naisia koskee siinä kuin miehiäkin.
        Jos naisia ahdistaa se, että miehen ollessa pystypissalla, satuu näkemään vaikka mitä, niin kai miehiäkin voi ahdistaa, jos näkee naisia yläosattomissa.
        Tässä uudessa laissa ei nimittäin enää määritellä tyhjentävästi kaikkia mahdollisia tapoja syyllistyä ahdisteluun.

        Se huivi on normaalien jumppavaatteitten päällä. Jos sanot että sinulla on huivi kaulassa, ei se tarkoita ettei muita vaatteita olisi. Sama se on miehillä, Jos on lippis päässä, tavallisesti on vaatteetkin päällä , vaikka siitä ei erikseen mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo mitään. On kuulemma sellaisia napatanssiryhmiäkin, jossa naiset esittävät ko.tanssia kuntoilun merkeissä niin, että vain joku riepu lanteilla. Siinä vasta katsottavaa.
        Mitenkä mahtaa tänä päivänä enää onnistuakaan, kun uusi seksuaalirikoksia koskeva laki uudistettiin tämän vuoden alussa. Kai se naisia koskee siinä kuin miehiäkin.
        Jos naisia ahdistaa se, että miehen ollessa pystypissalla, satuu näkemään vaikka mitä, niin kai miehiäkin voi ahdistaa, jos näkee naisia yläosattomissa.
        Tässä uudessa laissa ei nimittäin enää määritellä tyhjentävästi kaikkia mahdollisia tapoja syyllistyä ahdisteluun.

        Mistä koukkasit tuon napatanssin fitness tyttöjen kuntosalitreeneihin?
        Muutenkaan en löydä hengentuotteestasi yhteyttä aloitukseen saati sitten naisten kuntosaliharjoitteluun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo mitään. On kuulemma sellaisia napatanssiryhmiäkin, jossa naiset esittävät ko.tanssia kuntoilun merkeissä niin, että vain joku riepu lanteilla. Siinä vasta katsottavaa.
        Mitenkä mahtaa tänä päivänä enää onnistuakaan, kun uusi seksuaalirikoksia koskeva laki uudistettiin tämän vuoden alussa. Kai se naisia koskee siinä kuin miehiäkin.
        Jos naisia ahdistaa se, että miehen ollessa pystypissalla, satuu näkemään vaikka mitä, niin kai miehiäkin voi ahdistaa, jos näkee naisia yläosattomissa.
        Tässä uudessa laissa ei nimittäin enää määritellä tyhjentävästi kaikkia mahdollisia tapoja syyllistyä ahdisteluun.

        Tuosta tuli mieleeni juttu, jonka aikonaan kuulin.
        Eräs jo silloin iällä ollut naishenkilö, joka eleli yksikseen, valitti naapuritalon rakennustyömaan vastaavalle mestarille, että häntä ahdistaa, kun rakennusmiehet käyvät pissalla työmaa-aidan takana, joka on liian matala niin, että näkyy, kun pissaamisen päätteeksi vielä hemputtavat, jotta viimeisetkin tipat tulisivat.
        Mestari meni katsomaan tilannetta ja totesi, että eihän se asia niin ole, kun tästä teidän ikkunasta katsoo. Ei tästä mitään näy.
        Kyllä näkyy, kun nousee pöydälle seisomaan, vastasi nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleeni juttu, jonka aikonaan kuulin.
        Eräs jo silloin iällä ollut naishenkilö, joka eleli yksikseen, valitti naapuritalon rakennustyömaan vastaavalle mestarille, että häntä ahdistaa, kun rakennusmiehet käyvät pissalla työmaa-aidan takana, joka on liian matala niin, että näkyy, kun pissaamisen päätteeksi vielä hemputtavat, jotta viimeisetkin tipat tulisivat.
        Mestari meni katsomaan tilannetta ja totesi, että eihän se asia niin ole, kun tästä teidän ikkunasta katsoo. Ei tästä mitään näy.
        Kyllä näkyy, kun nousee pöydälle seisomaan, vastasi nainen.

        Otanpa tuosta "kopin" niin kuin tänä päivänä usein sanotaan.
        Ei muuta kuin kiipeämistä pöydälle ja alas ja pöydälle ja alas jne.
        Kyllä siinä kunto nousee - ei mitään kuntosalia tarvita!
        Joku voi sanoa, että se on hullua, mutta ei nuo kuntosalin vempaimien parissa häärivätkään ihan viisailta vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otanpa tuosta "kopin" niin kuin tänä päivänä usein sanotaan.
        Ei muuta kuin kiipeämistä pöydälle ja alas ja pöydälle ja alas jne.
        Kyllä siinä kunto nousee - ei mitään kuntosalia tarvita!
        Joku voi sanoa, että se on hullua, mutta ei nuo kuntosalin vempaimien parissa häärivätkään ihan viisailta vaikuta.

        Älytöntä hommaa ajaa autolla tunkkaiseen halliin ähkimään ja rehkimään, vääntämään verisuonet pullottaen ratkeamispisteessä. Ja vielä maksaa paljon. Suomessa riittää luontoa ulkoiluun ja kotonakin voi jumpata ja harrastaa hyötyliikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älytöntä hommaa ajaa autolla tunkkaiseen halliin ähkimään ja rehkimään, vääntämään verisuonet pullottaen ratkeamispisteessä. Ja vielä maksaa paljon. Suomessa riittää luontoa ulkoiluun ja kotonakin voi jumpata ja harrastaa hyötyliikuntaa.

        Kuntoilu esim. ikäisillemme naisille on usein jonkun sairauden jälkeinen lihaskunnon kohennuspaikka. Kaupungin omistamien uimahallien yhteydessä olevan kuntosalin käyttö eläkeläiselle maksaa noin 4 euroa/kerta
        Juoksumatto lie ainut väline, jossa otsaani voi muutama hikipisara tulla.

        Harrastan ulkoiluakin mm. lumenluontia ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoilu esim. ikäisillemme naisille on usein jonkun sairauden jälkeinen lihaskunnon kohennuspaikka. Kaupungin omistamien uimahallien yhteydessä olevan kuntosalin käyttö eläkeläiselle maksaa noin 4 euroa/kerta
        Juoksumatto lie ainut väline, jossa otsaani voi muutama hikipisara tulla.

        Harrastan ulkoiluakin mm. lumenluontia ; )

        Korppis kuittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älytöntä hommaa ajaa autolla tunkkaiseen halliin ähkimään ja rehkimään, vääntämään verisuonet pullottaen ratkeamispisteessä. Ja vielä maksaa paljon. Suomessa riittää luontoa ulkoiluun ja kotonakin voi jumpata ja harrastaa hyötyliikuntaa.

        Kuudesti viikossa kävelen salille noin 400m. Sali on 5-osainen ja kahdessa kerroksessa.
        Pääosan kolme toisiinsa yhteydessä olevaa salia on perustettut lopettaneen tanssiravintojan ja elokuvateatterin tiloihin joten ilmastointi on mitoitettu niiden vaatimusten mukaan.
        Varsinaisessa jumppasalissa on myös kaksi kiipeilyseinää alusmattoineen. Korkeutta muinaisen viistokatsomoisen elokuvateatterin verran.

        Lunastan aina vuosikortin vuodeksi eteen päin maksaen sen kerralla.

        Oikeasti lihasvoimapanotteinen kuntoilu vaatii tiettyjä välineitä ja sopivan paikan.
        Omaan kuntoiluuni kuuluvat mm. normitangon hack-kyykky, maastaveto, normitangon pystysuuntaiset nostot joista osa myös punnerrukset istuen ilman selkänojaa.
        Vempeleistä käytän mm. pystytaljaa sekä hauiksille, että ojentajille. Tuettuna scottia eri otteilla. Reiden ojentajaa, istumasoutua. Käsipainoilla istumapunnerruksia ja vipareja.
        Vatsatreenit ja venyttelyt onnistuisivat kotonakin mutta jävät tekemättä. Salilla sopivat hyvin alkulämmittelyksi ja loppuverryttelyksi.

        Eräs tärkeä asia on sosiaalinen ympäristö. Yli 20 vuotta sitten työlämästä poistuneelle salin kaverit ja varsinkin treenien lopuksi kahvioparlamentti ovat merkittävässä roolissa.

        Varmuuden vuoksi. Normitanko = 20kg kilpailuissa käytettävä tanko. Levyjä 25kg, 20kg, 15kg, 10kg, 5kg, 2,5kg, 1,25kg ja pienempiä rillukoita.
        Käyttämälläni salilla on kahden suorituspaikan nostolava. Arkisin ei passaa pudotella painoja. Siksi käyn myös sunnuntaisin.

        On siellä runsaasti myös tieteellisen näköisiä härpäkkeitä joilla näkyy olevan myös käyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudesti viikossa kävelen salille noin 400m. Sali on 5-osainen ja kahdessa kerroksessa.
        Pääosan kolme toisiinsa yhteydessä olevaa salia on perustettut lopettaneen tanssiravintojan ja elokuvateatterin tiloihin joten ilmastointi on mitoitettu niiden vaatimusten mukaan.
        Varsinaisessa jumppasalissa on myös kaksi kiipeilyseinää alusmattoineen. Korkeutta muinaisen viistokatsomoisen elokuvateatterin verran.

        Lunastan aina vuosikortin vuodeksi eteen päin maksaen sen kerralla.

        Oikeasti lihasvoimapanotteinen kuntoilu vaatii tiettyjä välineitä ja sopivan paikan.
        Omaan kuntoiluuni kuuluvat mm. normitangon hack-kyykky, maastaveto, normitangon pystysuuntaiset nostot joista osa myös punnerrukset istuen ilman selkänojaa.
        Vempeleistä käytän mm. pystytaljaa sekä hauiksille, että ojentajille. Tuettuna scottia eri otteilla. Reiden ojentajaa, istumasoutua. Käsipainoilla istumapunnerruksia ja vipareja.
        Vatsatreenit ja venyttelyt onnistuisivat kotonakin mutta jävät tekemättä. Salilla sopivat hyvin alkulämmittelyksi ja loppuverryttelyksi.

        Eräs tärkeä asia on sosiaalinen ympäristö. Yli 20 vuotta sitten työlämästä poistuneelle salin kaverit ja varsinkin treenien lopuksi kahvioparlamentti ovat merkittävässä roolissa.

        Varmuuden vuoksi. Normitanko = 20kg kilpailuissa käytettävä tanko. Levyjä 25kg, 20kg, 15kg, 10kg, 5kg, 2,5kg, 1,25kg ja pienempiä rillukoita.
        Käyttämälläni salilla on kahden suorituspaikan nostolava. Arkisin ei passaa pudotella painoja. Siksi käyn myös sunnuntaisin.

        On siellä runsaasti myös tieteellisen näköisiä härpäkkeitä joilla näkyy olevan myös käyttäjiä.

        No,fleguha siellä taas kehuu itseään tapansa mukaan, vaikka ei tiedä mihin menee kertomasi mukaan, siis vaimon sanontana. No, vitsi, vitsi.

        Olet sinä niin "klever" jätkä ja kuntokin on hyvä siellä sängyssä, mikäli sairas vaimo jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoilu esim. ikäisillemme naisille on usein jonkun sairauden jälkeinen lihaskunnon kohennuspaikka. Kaupungin omistamien uimahallien yhteydessä olevan kuntosalin käyttö eläkeläiselle maksaa noin 4 euroa/kerta
        Juoksumatto lie ainut väline, jossa otsaani voi muutama hikipisara tulla.

        Harrastan ulkoiluakin mm. lumenluontia ; )

        Harvemmin kai niitä lumihommia sisätiloissa tarvitsee tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudesti viikossa kävelen salille noin 400m. Sali on 5-osainen ja kahdessa kerroksessa.
        Pääosan kolme toisiinsa yhteydessä olevaa salia on perustettut lopettaneen tanssiravintojan ja elokuvateatterin tiloihin joten ilmastointi on mitoitettu niiden vaatimusten mukaan.
        Varsinaisessa jumppasalissa on myös kaksi kiipeilyseinää alusmattoineen. Korkeutta muinaisen viistokatsomoisen elokuvateatterin verran.

        Lunastan aina vuosikortin vuodeksi eteen päin maksaen sen kerralla.

        Oikeasti lihasvoimapanotteinen kuntoilu vaatii tiettyjä välineitä ja sopivan paikan.
        Omaan kuntoiluuni kuuluvat mm. normitangon hack-kyykky, maastaveto, normitangon pystysuuntaiset nostot joista osa myös punnerrukset istuen ilman selkänojaa.
        Vempeleistä käytän mm. pystytaljaa sekä hauiksille, että ojentajille. Tuettuna scottia eri otteilla. Reiden ojentajaa, istumasoutua. Käsipainoilla istumapunnerruksia ja vipareja.
        Vatsatreenit ja venyttelyt onnistuisivat kotonakin mutta jävät tekemättä. Salilla sopivat hyvin alkulämmittelyksi ja loppuverryttelyksi.

        Eräs tärkeä asia on sosiaalinen ympäristö. Yli 20 vuotta sitten työlämästä poistuneelle salin kaverit ja varsinkin treenien lopuksi kahvioparlamentti ovat merkittävässä roolissa.

        Varmuuden vuoksi. Normitanko = 20kg kilpailuissa käytettävä tanko. Levyjä 25kg, 20kg, 15kg, 10kg, 5kg, 2,5kg, 1,25kg ja pienempiä rillukoita.
        Käyttämälläni salilla on kahden suorituspaikan nostolava. Arkisin ei passaa pudotella painoja. Siksi käyn myös sunnuntaisin.

        On siellä runsaasti myös tieteellisen näköisiä härpäkkeitä joilla näkyy olevan myös käyttäjiä.

        Minäkin aloitin kuntoilun.
        Kävelen 25 kilometriä päivässä.
        Nyt kuukausi on mennyt ja kuntokin parantunut.
        Ikävintä tässä on se, että nyt olen jo 750 kilometrin päässä kotoa ja vaimo soittelee jatkuvasti kysellen, että kuinka kaukaa sinä lähdit sitä tupakkaa hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin aloitin kuntoilun.
        Kävelen 25 kilometriä päivässä.
        Nyt kuukausi on mennyt ja kuntokin parantunut.
        Ikävintä tässä on se, että nyt olen jo 750 kilometrin päässä kotoa ja vaimo soittelee jatkuvasti kysellen, että kuinka kaukaa sinä lähdit sitä tupakkaa hakemaan.

        Poikkea täällä minun tykönä lepäämässä. Panen saunan lämpiämään ja karjalanpaistin uuniin ja saunakaljat jääkaappiin.

        😌🍺🍺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,fleguha siellä taas kehuu itseään tapansa mukaan, vaikka ei tiedä mihin menee kertomasi mukaan, siis vaimon sanontana. No, vitsi, vitsi.

        Olet sinä niin "klever" jätkä ja kuntokin on hyvä siellä sängyssä, mikäli sairas vaimo jaksaa.

        Osoitat kunnoittavan pitkäjännitteistä seurantaa. Vuosikausia ja useilla palstoilla.
        Useita vuosia sitten herjasit vaimoni rintoja ja mielestäni se oli riman alitus sinultakin.
        Jostakin parisuhdepalstalta mieltäsi on jäänyt kaihertamaan tuo sänkyjuttu.
        Silloinen aloitushan koski peittojen heilutusta ja kommentoin aloitusta sanomalla, ettemme heiluttele peittoja vaan asuntomme ja kulloisenkin olinpaikkamme lämpöolot sallivat aktin päiväpeiton päällä.

        Sinä kun olet uskollinen seuraajani ja ihailijani niin kerro ihmeessä mikä tuossa sinua vaivanneessa hengentuotteessani on kehumista. Aloitukseen liittyvä kuvaus käyttämästäni salista ja selvitys siitä, että muutakin voi tehdä kuin vemputtaa putkivehkeitä.

        Mutta antaakseni sinulle todellista aihetta niin totean tärppinä, että tavoitteeni 80v ikäisenä vetää maasta 160kg näyttää viimeaikaisen kehityksen valossa tiukalta. Myötätuntoa? Sääliä? Kannustusta? Vai yritätkö keksiä jotain mielestäsi ilkeää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,fleguha siellä taas kehuu itseään tapansa mukaan, vaikka ei tiedä mihin menee kertomasi mukaan, siis vaimon sanontana. No, vitsi, vitsi.

        Olet sinä niin "klever" jätkä ja kuntokin on hyvä siellä sängyssä, mikäli sairas vaimo jaksaa.

        Mutta asiaa. Tosiasian toteaminen ei ole kehumista eikä moittimista. Sellaiseksi se muodostuu kateellisen tai pahansuovat arvostelijan korvien välissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta asiaa. Tosiasian toteaminen ei ole kehumista eikä moittimista. Sellaiseksi se muodostuu kateellisen tai pahansuovat arvostelijan korvien välissä!

        Tämä kateus ilmiö näkyy täällä vähän väliä. Kukaan ei saisi osata tai tietää tai omistaa mitään eikä ainakaan olla onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta asiaa. Tosiasian toteaminen ei ole kehumista eikä moittimista. Sellaiseksi se muodostuu kateellisen tai pahansuovat arvostelijan korvien välissä!

        Täällä palstalla on joku "mörkö". Hän on hyvin suvaitsematon. Ei hyväksy mitään mikä poikkeaa hänen elämäntyylistään ja tavoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoilu esim. ikäisillemme naisille on usein jonkun sairauden jälkeinen lihaskunnon kohennuspaikka. Kaupungin omistamien uimahallien yhteydessä olevan kuntosalin käyttö eläkeläiselle maksaa noin 4 euroa/kerta
        Juoksumatto lie ainut väline, jossa otsaani voi muutama hikipisara tulla.

        Harrastan ulkoiluakin mm. lumenluontia ; )

        Lumenluonti käsivoimin on tosi raskasta työtä terveellekkin ja nuoremmille, saati teholta toipumassa olevalle vanhus toipilaalle. Aika ristiriitaisia nuo sinun jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumenluonti käsivoimin on tosi raskasta työtä terveellekkin ja nuoremmille, saati teholta toipumassa olevalle vanhus toipilaalle. Aika ristiriitaisia nuo sinun jutut.

        Liikuttavaa tuo sinun huolesi Korppiksen hyvinvoinnista.
        Lesborakkautta ❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kateus ilmiö näkyy täällä vähän väliä. Kukaan ei saisi osata tai tietää tai omistaa mitään eikä ainakaan olla onnellinen.

        Tosikon ajatuksia kehumisesta. Kommenttinani kuntosalien yleiseen leimaamiseen hikisiksi, ummehtuneiksi pesiksi kuvailin käyttämäni salin puitteita ja varustustakin pintapuolisesti.
        Kehumista? Kene? Saliyrittäjän joka on panostanut rahaa yritykseensä ja tekee siinä työtä viikkotunteja laskematta?
        Vai ovat ko. salin käyttäjät itseään kehuvia sen vuoksi, että käyvät siellä kuntoilemassa?
        Minua säälittävät henkilöt jotka näkevät kaikessa, heille oudossa, kehumista!

        Kuntoilun laji- ja tapavalikoima on erittäin laaja ja kuntoilumuodon valinta on henkilökohtainen. Olen ottanut kantaa kuntoilun kuormittavuuteen. Olkoon se muoto mikä tahansa mutta jos kyse on kuntoilusta eikä vain ulkoilusta tai sosiaalisesta touhusta niin silloin vaikutus riippuu syketasosta ja kuormituksen kestosta. Siis aerobisessa kuntoilussa.
        Lihasvoiman hankinna yhteydessä voi huolehtia myös aerobisesta puolesta mutta se vaatii jo jonkin verran itsensä tuntemista.
        Kylläpä tuli pitkä omakehuteksti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosikon ajatuksia kehumisesta. Kommenttinani kuntosalien yleiseen leimaamiseen hikisiksi, ummehtuneiksi pesiksi kuvailin käyttämäni salin puitteita ja varustustakin pintapuolisesti.
        Kehumista? Kene? Saliyrittäjän joka on panostanut rahaa yritykseensä ja tekee siinä työtä viikkotunteja laskematta?
        Vai ovat ko. salin käyttäjät itseään kehuvia sen vuoksi, että käyvät siellä kuntoilemassa?
        Minua säälittävät henkilöt jotka näkevät kaikessa, heille oudossa, kehumista!

        Kuntoilun laji- ja tapavalikoima on erittäin laaja ja kuntoilumuodon valinta on henkilökohtainen. Olen ottanut kantaa kuntoilun kuormittavuuteen. Olkoon se muoto mikä tahansa mutta jos kyse on kuntoilusta eikä vain ulkoilusta tai sosiaalisesta touhusta niin silloin vaikutus riippuu syketasosta ja kuormituksen kestosta. Siis aerobisessa kuntoilussa.
        Lihasvoiman hankinna yhteydessä voi huolehtia myös aerobisesta puolesta mutta se vaatii jo jonkin verran itsensä tuntemista.
        Kylläpä tuli pitkä omakehuteksti!

        Se oli vain 16:27, joka piti tekstiäsi kehumisena.
        Muut ottivat kantaa mielestäni vain yleisellä tasolla tasolla palstan arvostelijaan, joka ei siedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vain 16:27, joka piti tekstiäsi kehumisena.
        Muut ottivat kantaa mielestäni vain yleisellä tasolla tasolla palstan arvostelijaan, joka ei siedä mitään.

        Sille arvostelijalle leivoskin on liikaa, saa siitä sätkyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumenluonti käsivoimin on tosi raskasta työtä terveellekkin ja nuoremmille, saati teholta toipumassa olevalle vanhus toipilaalle. Aika ristiriitaisia nuo sinun jutut.

        Tiistaipäivää@
        Lunta luon noin 20 minuuttia kerrallaan. Eli niin kauan kuin voimia riittää.

        Esim. tieltä kahviterassille on matkaa noin 60 metriä ja sen polun luominen vei kolmen päivän 20-minuuttiset.

        On se jänskää kun tapani on kirjoittaa totuudenmukaisesti, sinun pitää omassa päässäsi muuttaa juttuni ristiriitaiseksi vanhuksen höpinäksi.

        No, älä ole huolissasi minusta, alan olla entiseni, vaikka kotitöitä olemme ulkoistaneet.
        Esim. alakerrassa touhuaa siivooja. Ajattelin lähteä uimahallille vesijuoksua harrastamaan, koska hierojani oli sairastunut ja vastaanotto peruttiin.


        Tilasin muuten lentoliput isolle kirkolle, on tämä nettiaika kivaa kun ei kotoa tarvitse lähteä asioita hoitamaan kunhan vain naputtelee älykännyä ja lentoliput tulee sähköpostiin.

        Koeta pärjätä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille arvostelijalle leivoskin on liikaa, saa siitä sätkyn.

        Se olikin hauskaa luettavaa. Varsinainen sätkyukko tai nykyisin sätkyhenkilö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe