The Glen Guesthouse

Janne

Moi,

Onko kukaan vieraillut Glen Guesthouse-majapaikassa Dublinissa? Sijaitsee ihan keskustassa ja vaikuttaa netistä tsekattuna ihan hyvältä. Mutta löytyykö kokemuksia?

8

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jori

      Samaa tietoa haluaisin minäkin. Olen menossa sinne elokuussa.

      • Janne

        Moi Jori,
        Unhottui laittaa tuohon jo kirjoittamaani viestiin, että minä menen heinäkuussa. Eli silloin voin kirjata tänne fiilikset paikasta. Tosin taitanee olla myöhäistä silloin enää vaihtaa, jos paikka osoittautuukin kauhulaksi;).

        Luulen että paikka on ihan ok. (hinta/laatu) kun soitin sinne sain ihan hyvää palvelua ja sitten pyysin vielä vahvistuksen e-meiliin ja sekin toimi nopeasti.


      • jori
        Janne kirjoitti:

        Moi Jori,
        Unhottui laittaa tuohon jo kirjoittamaani viestiin, että minä menen heinäkuussa. Eli silloin voin kirjata tänne fiilikset paikasta. Tosin taitanee olla myöhäistä silloin enää vaihtaa, jos paikka osoittautuukin kauhulaksi;).

        Luulen että paikka on ihan ok. (hinta/laatu) kun soitin sinne sain ihan hyvää palvelua ja sitten pyysin vielä vahvistuksen e-meiliin ja sekin toimi nopeasti.

        Myöhäistä se on jo nyt. Hotelli on varattu ja taitaa olla varausmaksu sekin mennyt. Kahdesta huoneesta ottivat varausmaksua 80 e. Ja ollaan siellä kolme yötä.


    • Dublin 4ever

      Moi Janne,

      en oo ikina tossa kyseessa olevassa paikassa kayny mutta tiedan alueen - Lower Gardiner Street (asun Dublinissa). Ton kadun varrella on aika monta B&B:ta eli siina mielin turvallinen. Mutta - toi on pohjoispuolella ja siina lahistolla on muutamia council house alueita eli vastaan voi tulla vaikka minkalaista hiippailijaa.

      Mutta jos siita kadulta lahet suoraan keskustaan pain eika sinne council house alueelle ei ongelmaa pitas olla : ).

      Ja luulisin etta taso noissa on hyva. En oo Irlanria kiertaessa koskaan semmoseen murjuun joutunu missa ei yota pystyis olemaan.

      Toivottavasti autto!

      • Janne

        Kiitti vastauksestasi. Kiva tietää edes tuosta "asuinalueesta", hyvä että on ok. Sellainen perussiisti paikka kelpaa hyvin ;).

        Olen ajatellut käväistä myös parissa muussa paikassa ja nyt on neljä vaihtoehtoa (monista raakattuna) Belfast, Cork, Galway ja Dingle. Siellä asuvana olet varmasti reissanut nuokin kohteet, mitkä kaksi valitsisit runsaan päivän kohteiksi? Niin, ja kerro vielä mikä sinusta on paras Dublinin ruokapaikka tms. juttu mihin kuskaisit esim. ystäväsi kotimaasta?


      • Paikat...
        Janne kirjoitti:

        Kiitti vastauksestasi. Kiva tietää edes tuosta "asuinalueesta", hyvä että on ok. Sellainen perussiisti paikka kelpaa hyvin ;).

        Olen ajatellut käväistä myös parissa muussa paikassa ja nyt on neljä vaihtoehtoa (monista raakattuna) Belfast, Cork, Galway ja Dingle. Siellä asuvana olet varmasti reissanut nuokin kohteet, mitkä kaksi valitsisit runsaan päivän kohteiksi? Niin, ja kerro vielä mikä sinusta on paras Dublinin ruokapaikka tms. juttu mihin kuskaisit esim. ystäväsi kotimaasta?

        Moi Janne,

        Oon noissa kaikissa muissa paikoissa kayny paitsi Dinglessa. Jos noista valitsisin, ni ois Belfast ja Galway. Galway on aivan ihana paikka. En oo yksin kun sanon etta jos en Dublinissa asuis ni asuisin Galwayssa. Ystavallinen ja kivat pubit ja clubit : ).
        belfast siina mielessa etta on niin erilainen. Just kavin siella pari viikkoo sitten ja tunnelma on ihan erilainen ja voit vaikka ottaa 'mustan taksin' ajelun shankhill roadille ja nahda katolisten ja protestanttien 'murialit'. Taa siis jos oot historiasta kiinnostunut.
        Dingle on Kerryssa, 'Ring of Kerry', ja hienoohan siella on mutta se on vahan liian turistista. Jos oikeeta 'Irkkua' etsit ni Donegal on mahtava. Ei mikaan bailu paikka kuten Galway mutta pubeja ja maisemaa loytyy.

        Dublinistahan loytyy vaikka mita. Kaikki sukulaiset ja kaverit rahtaan (kysymatta) Kilmainhamin Vankilaan. Siella on opastettu kierros ja kahessa tunnissa opit Irlannin historiasta paljon - ja on mielenkiintonen. Esim. In the name of the Father on filmattu osin siella. Guinnessin museo on nakemisen arvonen. Yleiskuvan saa hyvin niissa hop on hop out busseissa jotka vie ympari kaupunkia.

        Ravintoloita loytyy. Jos paasette ni kaykaa Johnny Foxissa Wicklowin vuorella syomassa. Siella menee koko ilta, irkku tanssia ym. Temple Barista loytyy hyvia paikkoja - italialaista, mexicolaista ym. Mess Maquiresta saa hyvat Irish Stewit.

        Jos voin muuten auttaa ni kysase : )


      • Janne
        Paikat... kirjoitti:

        Moi Janne,

        Oon noissa kaikissa muissa paikoissa kayny paitsi Dinglessa. Jos noista valitsisin, ni ois Belfast ja Galway. Galway on aivan ihana paikka. En oo yksin kun sanon etta jos en Dublinissa asuis ni asuisin Galwayssa. Ystavallinen ja kivat pubit ja clubit : ).
        belfast siina mielessa etta on niin erilainen. Just kavin siella pari viikkoo sitten ja tunnelma on ihan erilainen ja voit vaikka ottaa 'mustan taksin' ajelun shankhill roadille ja nahda katolisten ja protestanttien 'murialit'. Taa siis jos oot historiasta kiinnostunut.
        Dingle on Kerryssa, 'Ring of Kerry', ja hienoohan siella on mutta se on vahan liian turistista. Jos oikeeta 'Irkkua' etsit ni Donegal on mahtava. Ei mikaan bailu paikka kuten Galway mutta pubeja ja maisemaa loytyy.

        Dublinistahan loytyy vaikka mita. Kaikki sukulaiset ja kaverit rahtaan (kysymatta) Kilmainhamin Vankilaan. Siella on opastettu kierros ja kahessa tunnissa opit Irlannin historiasta paljon - ja on mielenkiintonen. Esim. In the name of the Father on filmattu osin siella. Guinnessin museo on nakemisen arvonen. Yleiskuvan saa hyvin niissa hop on hop out busseissa jotka vie ympari kaupunkia.

        Ravintoloita loytyy. Jos paasette ni kaykaa Johnny Foxissa Wicklowin vuorella syomassa. Siella menee koko ilta, irkku tanssia ym. Temple Barista loytyy hyvia paikkoja - italialaista, mexicolaista ym. Mess Maquiresta saa hyvat Irish Stewit.

        Jos voin muuten auttaa ni kysase : )

        Kiitos vinkeistä. Tässä on vielä parisen kk:tta aikaa lähtöön (tullaan juuri turistiryysiksen aikaan;)), joten kysymyksiä saattanee tullakin mieleen ennen sitä. Oletko jo kauan asunut siellä? Ilmeisesti viihtyen. Niin, tosta Belfastista sen verran, että onko rajanylityksessä mitään kummallisempaa ja tietty noita puntia pitää vaihtaa mutta sekin varmasti käynee kivutta?
        t. Janne


      • Dublin 4ever
        Janne kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Tässä on vielä parisen kk:tta aikaa lähtöön (tullaan juuri turistiryysiksen aikaan;)), joten kysymyksiä saattanee tullakin mieleen ennen sitä. Oletko jo kauan asunut siellä? Ilmeisesti viihtyen. Niin, tosta Belfastista sen verran, että onko rajanylityksessä mitään kummallisempaa ja tietty noita puntia pitää vaihtaa mutta sekin varmasti käynee kivutta?
        t. Janne

        Moi Janne,

        just tulee kuus vuotta tayteen Dublinissa : ). Ja hyvin taalla viihtyy kun tottuu...

        Rajan ylittaessa Pohjoisen puolelle ei tapahdu mitaan. Ei oikeen huomaakkaan etta rajan yli mentiin. Ainoastaan kilometrit muuttuu maileiks ja tien numerot muuttuvat.

        Joo, Belfastissa kaytetaan puntia. Rajan kun ylitat etelasta pohjoseen on monta rahan vaihto paikkaa. En kuitenkaan usko etta parhaan vastineen saa euroille. Itse nostan aina kortilta rahaa (monet Suomen pankkikortit toimii taalla), tuntuu olevan niin halvinta. Tai voi sita ihan pankkiinkin kavella kuten Suomessa.

        Kysele vaan lisaa jos haluat tietaa : ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe