Muistia Delliin

Anonyymi-ap

Dell Precision 3630 pöytäkone
Intel i7-9700 3,0 GHz
Intel UHD Graphics 630
RAM 16 GB (2x8GB) DDR4 SDRAM
256 GB SSD

Tuollaiseen tarvittas lisää muistia eli 32 gigaan, 64 taitaa mennä liian kalliiksi kun pitäisi ostaa 4 kpl 16 gigan kampaa. Vai voiko olla kaksi 8:n gigan kampaa ja kaksi 16 gigan kampaa niin päästään 48 gigaan. Paikkoja on siis neljä eli kaksi tyhjää.

Käyköhän kuvan Kingston kampa? Kuva myös jo olevasta muistista josta ei tietenkään ilmene onko se ECC vai Non ECC, tuo Kingston on Non ECC ja noita ei kuulemma saa laittaa ristiin. Outoa että noin oleellista asiaa ei voi laittaa tuohon tarraan.

https://ibb.co/Gvdv33Q
https://ibb.co/WKmV9S0

17

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilasin Kingston 16GB KCP426NS8/16-muistit. Kigstonin sivuilla sanotaan että tuo käy Dell Precision 3630-koneeseen. Jos yhdistelmä 2x8GB+2x16GB ei toimi niin molemmat pienemmät vaan pois.
      Tulipa samalla puhdistettua konetta sisältä imurilla ja vanupuikoilla.

    • Anonyymi

      Ei kai tollaista kannata maksullisella muistilla lisäillä!
      Lähestulkoon ser - kone!

      • Anonyymi

        SER-koneesta kaukana. Aika normaali Dellin muutaman vuoden takainen kokoonpano. Ihan vaan vinkkinä kaikki eivät ole juoksemassa sen viimeisimmän trendin perässä. Laitteet hankitaan aina tarpeiden mukaan.


      • Anonyymi

        Ai oletko sitä mieltä että järkevämpää ostaa 2000 eurolla uusi kone jossa valmiiksi 32 gigaa muistia ja uusimman sukupolven i7-suoritin kun nyt selvitään satasella. (aloittaja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SER-koneesta kaukana. Aika normaali Dellin muutaman vuoden takainen kokoonpano. Ihan vaan vinkkinä kaikki eivät ole juoksemassa sen viimeisimmän trendin perässä. Laitteet hankitaan aina tarpeiden mukaan.

        Se on vähän mihin käyttää.. Eihän toi ole kuin nafyit pm 12000 kone.
        Noilla tehoilla ei kovin kamalan raskasta sohtaa väänetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oletko sitä mieltä että järkevämpää ostaa 2000 eurolla uusi kone jossa valmiiksi 32 gigaa muistia ja uusimman sukupolven i7-suoritin kun nyt selvitään satasella. (aloittaja)

        2000€ saa 4x tehoo ja 4x muisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oletko sitä mieltä että järkevämpää ostaa 2000 eurolla uusi kone jossa valmiiksi 32 gigaa muistia ja uusimman sukupolven i7-suoritin kun nyt selvitään satasella. (aloittaja)

        Emo tuskin tukee... uutta prossua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän mihin käyttää.. Eihän toi ole kuin nafyit pm 12000 kone.
        Noilla tehoilla ei kovin kamalan raskasta sohtaa väänetä.

        Ko. suorittimessa on 4,7 GHz:n turbonopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän mihin käyttää.. Eihän toi ole kuin nafyit pm 12000 kone.
        Noilla tehoilla ei kovin kamalan raskasta sohtaa väänetä.

        Se on tietty jos koneet hankitaan pappa betalar menetelmällä, eli itse ei tarvitse lompakkoaan kaivaa esiin, niin varmasti silloin onkin kivaa esitellä kaikkia uusia leluja. Ideana aivan älytön, että osta uusi kone, jos vanhakin on tarpeisiin riittävä, ja nyt päästiin 100€:n päivityksellä. Tietty jokainen tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oletko sitä mieltä että järkevämpää ostaa 2000 eurolla uusi kone jossa valmiiksi 32 gigaa muistia ja uusimman sukupolven i7-suoritin kun nyt selvitään satasella. (aloittaja)

        Mulla maksoi i7-12700 prossun kone 750e, mutta siinä on vain 16 gigaa. Tarkotus hommata siihen isommat kammat kun kerkiää. Onneksi M.2 PCIe 4.0 levy toimii swappinakin kohtuu nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän mihin käyttää.. Eihän toi ole kuin nafyit pm 12000 kone.
        Noilla tehoilla ei kovin kamalan raskasta sohtaa väänetä.

        Jälleen kerran tarpeet ratkaisevat sen, että minkälaisen koneen kukin tarvitsee. Itsellä on palvelimena vanha Intel Xeon E3-1230 v.2, 16 Gt DDR3:sta, 6x1TB:n levyt tiedostoille ja 2x120 Gt SSD:t järjestelmälle. Näytönohjaimena ikivanha Radeon HD2400 Pro. Laitetta hallitaan selaimen/etäyhteyden kautta, niin enempää ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. suorittimessa on 4,7 GHz:n turbonopeus.

        Mitä merkitystä sillä on, Ei mitään! Koska ei kaikki ytimet sitä ota.
        Vaan ne menee nollille kun yksi tai kaksi turboaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. suorittimessa on 4,7 GHz:n turbonopeus.

        Turbo saa koneen ja windowsin turahteleen ja pörähteleen!


    • Anonyymi

      Kone näyttää että muistia on 48 GB eli hyväksyi tuon 2x8/2x16, ja miksi ei hyväksyisi.
      Tosin laitoin uudet alkuperäisten paikoille eli paikkoihin 1 ja 2
      Samalla irroitin siilin ropelin ja imuroin siilin ja selvitin wirtalähteen tehon (460W) mahdollista erillistä näytönohjainta varten.
      Mainittakoon että Dellin foorumilla epäiltiin että 48 GB ei toimi!

      https:ibb.co/4JqVPR2
      https://ibb.co/BfvLx3Z
      https://ibb.co/3TBgjTC

    • Anonyymi

      Voihan sitä ostaa, vaihkei olisi mitään käyttöä isommalle muistimäärälle.

      • Anonyymi

        Luin jostain että 4k-videoiden editoinnissa olisi hyvä olla 32 GB muistia. Ostin sitten kuitenkin 16 GB:n muistit kun hintaero 8 GB:n muisteihin oli niin pieni.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe