Maidon hinta

Putoaako juhannukseen mennessä yli vai alle 10snt perushinta? Viljan hinta on tullut alas vauhdilla, maidon tuottajahintahan tunnetusti seuraa pienellä viiveellä. Saksassa on saatu jo 15snt litra pois tuottajalta, mutta euroopassa on ennenkin hinnan liikkeet ollu rajumpia. Mutta nyt ollaan aallonharjalla, ja on vain yksi suunta. 40snt litra kesäkuun alusta alkaen, veikkaan ma.

9

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivotaan!

      • Juu, saadaan tiloja lopettamaan tuotanto, ja kukaan ei tee lisää, jolloin tukirahat ei kulu kannattamattomaan tuotantoon, vaan sato jätetään peltoon, eli siis heinät jää peltoon, tuet vain nostetaan. Ja samalla saadaan monta työtuntia välillisesti pois eri instansseilta. Tehokasta yhteikunnan alasajoa, raha kuuluu yrittäjälle tehdystä työstä, vastikkeellisesti.


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        Juu, saadaan tiloja lopettamaan tuotanto, ja kukaan ei tee lisää, jolloin tukirahat ei kulu kannattamattomaan tuotantoon, vaan sato jätetään peltoon, eli siis heinät jää peltoon, tuet vain nostetaan. Ja samalla saadaan monta työtuntia välillisesti pois eri instansseilta. Tehokasta yhteikunnan alasajoa, raha kuuluu yrittäjälle tehdystä työstä, vastikkeellisesti.

        Siirrythän neljäpäiväseen työviikkohon...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siirrythän neljäpäiväseen työviikkohon...

        Nii 70-80 tuntisesta työviikosta 32 tuntiseen viikkoon kuin kunnon sosialistiloisen kuuluisikin. Mitä hemmettiä, silloinhan pitää olla kaksi työpaikkaa että ei tarttisi kotona olla. Säästyyhän siinä jo monelta tyhjänpäivääseltä riidalta emännän kanssa kun sais olla töissä eikä pitäisi olla kotona.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­­N­­y­m­­f­­o­­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17762782L

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Nyt maidon tuotannolla pärjää.Hinta kohdillaan.

      • Nyt maksellaan ensin näitä rästejä, mitä muodostui ennen hinnannousuja.

        Parasta mitä vois tapahtua on se, että sekopäisimmätki täppärit viimeinkib tajuaas kysynnän ja tarjonnnan merkityksen, suhteen, mitä se tarkoittaa. Ja virittääs hellan pesää navettapiirrustuksilla ja laskelmilla.


    • Anonyymi

      Torjunta voitto. Tulot laskee vain vähän.

      • Juu. Kepun iskulause, vahinkojen minimointi.

        Kuinkahan todesta tuo auringonkukka viljelmät, siitä maksetaan hyvät tuet, siemenkustannus hyvin pieni eikä edes mahdollisuutta saada satoa, mutta normaalien tukien lisäksi saa paremmat tuet kuin hömppäheinästä, eli kannattaako paremman tukitason saadakseen hömppäheinä vaihtaa auringonkukalle? Siinäpä pulma. Ei oo maailmassa nälkä kun tämmösiä kannattaa vakavasti pohdiskella. Tuottamaton hehtaari on miinus 5 tonnia halpaviljan ylitarjonnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      126
      1288
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      963
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe