Olen yrittänyt tehdä JOS JA TAI komennoilla ehtoa, että jos kaksi tai kolme solua kolmesta solusta sisältää nollaa suuremman arvon, niin ehto on vain silloin tosi. Siis ei yhdelläkään tai yhdellä arvolla epätosi.
Täytyyhän tämä olla mahdollista?
Kolmen solun ehtolauseke
4
791
Vastaukset
- Anonyymi
Leikitään että sinulla on soluissa
A1: 0
A2: 2
A3: 4
Sitten soluun B1 kirjoitetaan kaava
B1: =JOS(LASKE.JOS(A1:A3;">0")>1;"TOSI";"EPÄTOSI")
Tehtävä ratkaistu?- Anonyymi
Kerkisin viritellä vähän vastaavan summausidealla, mutta kolmella apusolulla.
Tämä onkin parempi kun lukee suoraan soluista.
Se on hyvin pieni osa mitä noista komennoista muistaa olevan olemassa. Pitäisi tehdä sellainen lunttilappu, mitä silmäilisi josko löytyisi ihan täsmäkäskyä ratkaisemaan ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerkisin viritellä vähän vastaavan summausidealla, mutta kolmella apusolulla.
Tämä onkin parempi kun lukee suoraan soluista.
Se on hyvin pieni osa mitä noista komennoista muistaa olevan olemassa. Pitäisi tehdä sellainen lunttilappu, mitä silmäilisi josko löytyisi ihan täsmäkäskyä ratkaisemaan ongelma.Se on ihan normaalia, että se ensimmäinen toimiva ratkaisu on turhan hankalasti ja mutkien kautta rakennettu. Sitten ei mene kauaa kun jo keksii että samaan lopputulokseen pääsee tekemällä asiat paljon helpomminkin. Tavallaan näin on hyväkin, koska onnistumisen tunteen saa kokea tuplasti kuin jos tekisi kerralla oikein 😉
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889