näpyttelyä

+-0

tässä kun katselen näppäilyäni, niin tuli mieleeni kysäistä onko kaikilla hallinnassa kymmensormijäjestelmä, vai mikä on tyylisi kirjoittaa? Mulla se on paremminkin sellainen että ku kaks sormee kirjottaa ja kaheksan lepää ja jään tujottamaan useinkin että missä hitossa se tseta taas on kuka sen vei? harjottelua kaipaan esim. noiden erikoismerkkien esille saamiseksi ja useinkin turhaudun tän koneen kanssa. Miten teillä?

8

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekee ja kahdeksan hakee. Sillä systeemillä minä...

    • poliisien käytämä

      kymmensormijärjestelmä!Ja sitte siihen vielä kuuluu oikaeoppisesti puuskutus,hikikarpalot otsalle(kuuluu kirjainten hukkaantumisen ilmiöön).Sitten kun kaikki on saatu merkattua ylös, leveä onnistumisen hymy!

    • olen huomannut vuosien varrella kehittäneeni ihan oman kymmensormijärjestelmän, joka hieman poikkeaa siitä, mitä kouluissa opetetaan.
      Teksti kulkee ihan hyvää vauhtia ja kynällä kirjoittaminen tuntuu paljon vaikeammalta. Siinä kun ei voi siirrellä kappaleita, eikä jälkikäteen muokata tekstiä.

      • Pirre*

        olisikin kamalaa palata aikaan ennen tekstinkäsittely ohjelmia :)), minusta ainakkii oisi..:)


      • Ansku
        Pirre* kirjoitti:

        olisikin kamalaa palata aikaan ennen tekstinkäsittely ohjelmia :)), minusta ainakkii oisi..:)

        joskus aika ilman tekstinkäsittelyä?
        Yritin miettiä ensimmäisen tekstinkäsittelyohjelman nimeä, mutta en saa kuolemaksenikaan sitä mieleen, oli vuosi -85 ja silloin luulin että tietokone on nopea ;-).


      • Pirre*
        Ansku kirjoitti:

        joskus aika ilman tekstinkäsittelyä?
        Yritin miettiä ensimmäisen tekstinkäsittelyohjelman nimeä, mutta en saa kuolemaksenikaan sitä mieleen, oli vuosi -85 ja silloin luulin että tietokone on nopea ;-).

        höyrymoottori aikaa..ja sitä aikaa kun tietokoneet teki niitä virheitä..:)))


      • Pirre* kirjoitti:

        olisikin kamalaa palata aikaan ennen tekstinkäsittely ohjelmia :)), minusta ainakkii oisi..:)

        Arvaapa nousiko hiki otsalle aikuisopiskellessa, kun piti kynän kanssa raapustella tenttivastauksia?

        Elän toivossa, että tilanne muuttuisi ennenkuin seuraava kerta tulee kohdalle. ;)


      • Suvi2
        Ansku kirjoitti:

        joskus aika ilman tekstinkäsittelyä?
        Yritin miettiä ensimmäisen tekstinkäsittelyohjelman nimeä, mutta en saa kuolemaksenikaan sitä mieleen, oli vuosi -85 ja silloin luulin että tietokone on nopea ;-).

        ja opettelimme tekstinkäsittelyä. Minulla ensimmäinen tekstinkäsittelyohjelma oli Xeroxin 860. Arvokkaasti "informaation käsittelyjärjestelmä".

        Ei enää tarvitse huudella kuten poliisi, että missä hitossa tässä koneessa on se toinen s?!!!
        Vaikka ruostuuhan se kirjoitustaito. Hyvä että jotenkin saa sorkittua näppäimistöä. Käsin kirjoittamastani en saa edes itse selkoa.
        Kiitetty olkoon tekstinkäsittelylaite!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe