Minulle on tullut ongelma kun suoritettiin rajankäynti naapurun kanssa. Heidän laajennuosa missä sauna on hiukan minun puolella. Ja sitten terassi ja kivetykset jotka muutaman metrin levyiset. Naapurit jatkavat elämää niinkuin ei mitään vaikka itse halusivat rajan selvittää. Laajenukselle ei ole meidän lupaa pyydetty ja minä en tonttia omistanut kun rakennus tehtiin. Isältäkään ei ole kysytty mitään joka omisti tontin ennen. En haluaisi myydä mitään mutta tuntuu että on kohta pakko. Mitkä minun oikeudet on kun naapuri käyttää terassia ja kulkee sisään ulos minun puolelta. Taloon toinen sisäänkäynti olemassa.
Sauna osittain naapurin puolella
13
456
Vastaukset
- Anonyymi
Kaiva rajalle oja niin kulkemiset loppuu.
- Anonyymi
Eikös se ole hyvä kun lämmität hänen asuntoaan sitten kylpiessäsi, hän säästää lämmityskustqannuksissqa... mutta niin sellaista se on rivitaloissa asuminen.
- Anonyymi
Kannattaa tehdä jotain. Aikaa myöten naapuri alkaa kuvittelemaan että sinun on hänen ja raastuvassa asiaan puuttumattomuus tulkitaan hyväksynnäksi.
- Anonyymi
Laajennusosa on tehty ilman rakennuslupaa koska lupaa ei saa naapurin puolelle. Käytä sitä hyväksesi, tarpeen vaatiessa tee valitus luvattomasta rakentamisesta.
- Anonyymi
Siirtäähän se pitää . Kte mokasin kun tein vajan vahingossa osittain naapurin puolelle.
Naapurin kanssa sovittiin , että keväällä siirretään . Oma moka , ei auta ku siirtää . - Anonyymi
Aloitus on jälleen selvä vedätys...
- Anonyymi
On kyllä aivan tosi asia tuo laajennus on osittain minun puolella ja lisäksi rappuset ja kivetykset. Naapuri ei aio siirtää koska rakentamisesta kauan aikaa. Rajankäynnissä vasta totuus paljastu. Silti naapuri käyttää ja kulkee laajennukseensa minun puolelta. Aika röyhkeää vaikka raja selvä. Rikosilmoitusko?
- Anonyymi
"On kyllä aivan tosi asia tuo laajennus on osittain minun puolella ja lisäksi rappuset ja kivetykset. Naapuri ei aio siirtää koska rakentamisesta kauan aikaa. Rajankäynnissä vasta totuus paljastu. Silti naapuri käyttää ja kulkee laajennukseensa minun puolelta. Aika röyhkeää vaikka raja selvä. Rikosilmoitusko?"
Laki erinäisistä naapuruussuhteista määrittelee oikeuden rakentaa toisen maille. Sen naapurin jonka maille rakennetaan pitää riitauttaa asia ennen kun rakennus on valmis, sen jälkeen voi hakea haittakorvausta. Oleellista on se, että kumman osapuolen etu on suurempi. Aloittajan tapauksessa lisäsiiven säilyttäminen on suurempi etu kuin aloittajalle koituva haitta. Nuo terassit voivat sitten olla ihan puretettavissa, mutta oikeuskäsittelyssähän asia sitten selviää.
Eli 40.000 € rahaa pöytään ja sitten oikeusarvontaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On kyllä aivan tosi asia tuo laajennus on osittain minun puolella ja lisäksi rappuset ja kivetykset. Naapuri ei aio siirtää koska rakentamisesta kauan aikaa. Rajankäynnissä vasta totuus paljastu. Silti naapuri käyttää ja kulkee laajennukseensa minun puolelta. Aika röyhkeää vaikka raja selvä. Rikosilmoitusko?"
Laki erinäisistä naapuruussuhteista määrittelee oikeuden rakentaa toisen maille. Sen naapurin jonka maille rakennetaan pitää riitauttaa asia ennen kun rakennus on valmis, sen jälkeen voi hakea haittakorvausta. Oleellista on se, että kumman osapuolen etu on suurempi. Aloittajan tapauksessa lisäsiiven säilyttäminen on suurempi etu kuin aloittajalle koituva haitta. Nuo terassit voivat sitten olla ihan puretettavissa, mutta oikeuskäsittelyssähän asia sitten selviää.
Eli 40.000 € rahaa pöytään ja sitten oikeusarvontaan!Se on juuri näin. Kaikki pyrkimykset laajentaa reviiriä tulee torpata heti alkuunsa. Ei sitten joskus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli 40.000 € rahaa pöytään ja sitten oikeusarvontaan!Hölö Hölö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölö Hölö.
"Hölö Hölö"
https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1920/19200026?search[type]=pika&search[pika]=naapuruussuhteista
- Anonyymi
Senkin voit tehdä tänne Suomi24:lle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257758Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161422- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601210Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029