Me tutkimme päivittäin Raamattua!

Anonyymi-ap

Roomalaisten 8:39 Mikään ei voi eroittaa meitä Jumalan rakkaudesta. Roomalaisten 6:23 Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saa ikuisen elämän. "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan lahja on ikuinen elämä Kristuksen Jeesuksen, meidän Herramme, välityksellä."
Psalmi 86:5 Jehova Jumala on hyvä ja valmis antamaan anteeksi katuvalle.
Jumala tuntee suurta rakkautta Häntä avukseen huutavia kohtaan.
Galattalaisten 2:20 Katuva haluaa elää Kristuksen kanssa
"Sitä elämää, mitä nyt elän lihassa, elänkin Jumalan Poikaan kohdistuvassa uskossa, Häneen, joka rakasti minua ja luovutti itsensä minun puolestani"

Kuka voi sanoa, että Raamattu on vanha kirja,
josta ei ole mitään hyötyä meille?
Tässä on muutama raamatunkohta, jotka voi katsoa
lukuisten eri raamatunkäänöksiä googlaamalla internetistä.
Verrata ja valita sieltä oma mielikäännöksensä, johon luottaa.
Nämäkin raamatunkohdat rauhoittavat haasteissa ja
kannustavat toimintaan, joka antaa ihmiselle itsekunnioitusta.

44

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2023-03-03 09:58:05

      Roomalaisten 6:23 Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saa ikuisen elämän. "Sillä synnin palkka on kuolema, "

      -Tuossa kuolema on merkityksessä ero Jumalasta.

      Hengellisessä mielessä Raamattu puhuu myös "toisesta kuolemasta", mikä on lopullinen, iankaikkinen ero Jumalasta. Tämä on iankaikkisen elämän vastakohta. Ne ihmiset, jotka eivät ole ottaneet vastaan iankaikkisen elämän toivoa, Jeesusta Kristusta, ennen luonnollista kuolemaansa, tuomitaan tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen kadotukseen, iankaikkiseen
      rangaistukseen (Matt 25:46; 2 Piet 3:7; Joh 3:36). "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen"(Ilm 20:14,15); "Mutta pelkurien ja epäuskoisten...osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema" (Ilm 21:8)

      Jeesus korosti kaikkien haudoissa olevien kerran kuulevan hänen äänensä ja tulevan esiin, joko elämän tai tuomion ylösnousemukseen (Joh 5:28,29). Lopullinen tuomio on iankaikkinen.

      Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio..." (Heb 9:27); "...hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin...jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" (Joh 5:28,29); "Herra...tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät" (2 Piet 2:9)

      Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11),
      ahdistusta (2 Tess 1:6-9),
      iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10),
      itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12;13:42)

      • Anonyymi

        Onko tuomion sanoman julistus jo otettu pääasiaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuomion sanoman julistus jo otettu pääasiaksi?

        Olisi hauska kuulla miten tuomiosanoma eroaa nykyisestä, joka kuuluu niin, että tottele järjestöä tai kuole. Toki sokerikuorrutus siinä päällä.


    • Anonyymi

      Voiko olla Jehovan todistaja, jos käyttää jotain muuta kuin uuden maailman käännöstä? Mitä sanottaisi jos joku kertoisi luottavansa eniten vuoden 38 kirkkoraamattuun?

      • Anonyymi

        Olen ollut niin kauan todistajana, että olen käyttänyt ainakin kahdessa maassa käsillä olevaa kirkon kääntämää ja hyväksymää raamattua!
        Eiköhän useimmissa Euroopan maissa ole useita käännöksiä,
        joita Jehovan todistajat ovat käyttäneet.
        En tosiaan muista, milloin sain Jehovan todistajien käännöksen käyttööni.
        Seura itse lainaa kirjallisuudessaan useita eri käännöksiä.
        Minulla on nykyisinkin käytössä useampia käännöksiä.
        Eri kielillä.
        Käytän mielelläni hautausmaalla kirkon hyväksymää viimeisintä käännöstä. Vanhimpien hyväksynnällä.
        Perustelin silläkin, että ihmiset ovat siellä suremassa ja tarvitsevat lohdutusta ja toivoa. Jotkut tuntevat kirkollisen sanamuodon.
        Esim. Lasaruksen kuolemasta ja ylösnousemustoivosta varsinkin Jeesuksen lausumina. En mielelläni herätä heissä epäilyksiä todistajien vieraammalla asian esityksellä. Heidän täytyy saada tuntea luottamusta sellaisessa mielentilassa varsinkin.

        Samoin aikoinaan aloitin tutkia kiinnostuneen valitsemalla käännöksellä ja vertasimme myöhemmin todistajien käännökseen.
        Tutkimisen tarkoituksena on auttaa henkilöä käyttämään Raamattua,
        niin että löytää periaatteita arkitilanteisiin.
        Eihän enää tutkita vuosikausia, kuten muinoin, vaan henkilö saa käsityksen nopeasti varsinkin viimeisellä internetillä olevalla kurssilla joka sisältää videoita. Zoom ja vastaavat ovat tehneet yhdessäolon turvalliseksi ja helpoksi monin tavoin. Ei tarvitse pelätä tartuntaa.
        Säästää aikaa mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut niin kauan todistajana, että olen käyttänyt ainakin kahdessa maassa käsillä olevaa kirkon kääntämää ja hyväksymää raamattua!
        Eiköhän useimmissa Euroopan maissa ole useita käännöksiä,
        joita Jehovan todistajat ovat käyttäneet.
        En tosiaan muista, milloin sain Jehovan todistajien käännöksen käyttööni.
        Seura itse lainaa kirjallisuudessaan useita eri käännöksiä.
        Minulla on nykyisinkin käytössä useampia käännöksiä.
        Eri kielillä.
        Käytän mielelläni hautausmaalla kirkon hyväksymää viimeisintä käännöstä. Vanhimpien hyväksynnällä.
        Perustelin silläkin, että ihmiset ovat siellä suremassa ja tarvitsevat lohdutusta ja toivoa. Jotkut tuntevat kirkollisen sanamuodon.
        Esim. Lasaruksen kuolemasta ja ylösnousemustoivosta varsinkin Jeesuksen lausumina. En mielelläni herätä heissä epäilyksiä todistajien vieraammalla asian esityksellä. Heidän täytyy saada tuntea luottamusta sellaisessa mielentilassa varsinkin.

        Samoin aikoinaan aloitin tutkia kiinnostuneen valitsemalla käännöksellä ja vertasimme myöhemmin todistajien käännökseen.
        Tutkimisen tarkoituksena on auttaa henkilöä käyttämään Raamattua,
        niin että löytää periaatteita arkitilanteisiin.
        Eihän enää tutkita vuosikausia, kuten muinoin, vaan henkilö saa käsityksen nopeasti varsinkin viimeisellä internetillä olevalla kurssilla joka sisältää videoita. Zoom ja vastaavat ovat tehneet yhdessäolon turvalliseksi ja helpoksi monin tavoin. Ei tarvitse pelätä tartuntaa.
        Säästää aikaa mukavasti.

        Olennaista ei ole tietää kertomustasi,
        vaan että vartiotorniseura on väärentänyt Raamatun.
        Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa väärennöksestä. Myös oppinut Barclayn, jonka lausunnon törkeästä väärennöksestä on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusesta näet yksityiskohdat ja myös vartiotornin numero- ja sivutiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut niin kauan todistajana, että olen käyttänyt ainakin kahdessa maassa käsillä olevaa kirkon kääntämää ja hyväksymää raamattua!
        Eiköhän useimmissa Euroopan maissa ole useita käännöksiä,
        joita Jehovan todistajat ovat käyttäneet.
        En tosiaan muista, milloin sain Jehovan todistajien käännöksen käyttööni.
        Seura itse lainaa kirjallisuudessaan useita eri käännöksiä.
        Minulla on nykyisinkin käytössä useampia käännöksiä.
        Eri kielillä.
        Käytän mielelläni hautausmaalla kirkon hyväksymää viimeisintä käännöstä. Vanhimpien hyväksynnällä.
        Perustelin silläkin, että ihmiset ovat siellä suremassa ja tarvitsevat lohdutusta ja toivoa. Jotkut tuntevat kirkollisen sanamuodon.
        Esim. Lasaruksen kuolemasta ja ylösnousemustoivosta varsinkin Jeesuksen lausumina. En mielelläni herätä heissä epäilyksiä todistajien vieraammalla asian esityksellä. Heidän täytyy saada tuntea luottamusta sellaisessa mielentilassa varsinkin.

        Samoin aikoinaan aloitin tutkia kiinnostuneen valitsemalla käännöksellä ja vertasimme myöhemmin todistajien käännökseen.
        Tutkimisen tarkoituksena on auttaa henkilöä käyttämään Raamattua,
        niin että löytää periaatteita arkitilanteisiin.
        Eihän enää tutkita vuosikausia, kuten muinoin, vaan henkilö saa käsityksen nopeasti varsinkin viimeisellä internetillä olevalla kurssilla joka sisältää videoita. Zoom ja vastaavat ovat tehneet yhdessäolon turvalliseksi ja helpoksi monin tavoin. Ei tarvitse pelätä tartuntaa.
        Säästää aikaa mukavasti.

        Mutta hulluus sieltä zoomista tarttuu.


      • Anonyymi

        "Voiko olla Jehovan todistaja, jos käyttää jotain muuta kuin uuden maailman käännöstä?"

        Todistajan odotetaan käyttävän UM-käännöstä pääasiallisena Raamattunaan. Todistajat eivät yleensä mielellään myönnä tätä ulkopuoliselle, koska ymmärtävät, että se kuulostaa epäilyttävältä. He tavallisesti mielellään korostavat ulkopuoliselle, että voivat käyttää eri käännöksiä, mikä sekin on sinänsä totta, muitakin käännöksiä voidaan käyttää etenkin UM:n rinnalla.


        " Mitä sanottaisi jos joku kertoisi luottavansa eniten vuoden 38 kirkkoraamattuun?"

        Asian sanominen noin suoraan vaarantaisi aseman seurakunnassa ja voisi johtaa jopa erottamiseen seurakunnasta. Ainakin "edut" menisivät. Jo se, että käyttää liian usein muita käännöksiä, herättää todistajien keskuudessa epäilyksiä kapinahenkisyydestä ja aiheuttaa helposti juoruilua.


      • Anonyymi

        JT ei kiellä käyttämästä KR 1933 käännöstä!
        Mutta tottakai JT käyttää omaa UM käännöstä, koska se on tarkkuudeeltaan yhtä tarkka kuin KR 1933.
        UM käännökseen on vain Jumalan nimi, JEHOVA, lisätty, joka kuuluu Raamattuun, myös senkin takia, että ei sekoita Herra ja Jumala sanaa keskenään, helpottaa myös lukemista!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennaista ei ole tietää kertomustasi,
        vaan että vartiotorniseura on väärentänyt Raamatun.
        Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa väärennöksestä. Myös oppinut Barclayn, jonka lausunnon törkeästä väärennöksestä on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusesta näet yksityiskohdat ja myös vartiotornin numero- ja sivutiedot.

        Ei pidä paikkansa.
        No' kerro missä kohtaan, niin pääsen taas osoittamaan, että valehtelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voiko olla Jehovan todistaja, jos käyttää jotain muuta kuin uuden maailman käännöstä?"

        Todistajan odotetaan käyttävän UM-käännöstä pääasiallisena Raamattunaan. Todistajat eivät yleensä mielellään myönnä tätä ulkopuoliselle, koska ymmärtävät, että se kuulostaa epäilyttävältä. He tavallisesti mielellään korostavat ulkopuoliselle, että voivat käyttää eri käännöksiä, mikä sekin on sinänsä totta, muitakin käännöksiä voidaan käyttää etenkin UM:n rinnalla.


        " Mitä sanottaisi jos joku kertoisi luottavansa eniten vuoden 38 kirkkoraamattuun?"

        Asian sanominen noin suoraan vaarantaisi aseman seurakunnassa ja voisi johtaa jopa erottamiseen seurakunnasta. Ainakin "edut" menisivät. Jo se, että käyttää liian usein muita käännöksiä, herättää todistajien keskuudessa epäilyksiä kapinahenkisyydestä ja aiheuttaa helposti juoruilua.

        Höpöhöpö juttuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut niin kauan todistajana, että olen käyttänyt ainakin kahdessa maassa käsillä olevaa kirkon kääntämää ja hyväksymää raamattua!
        Eiköhän useimmissa Euroopan maissa ole useita käännöksiä,
        joita Jehovan todistajat ovat käyttäneet.
        En tosiaan muista, milloin sain Jehovan todistajien käännöksen käyttööni.
        Seura itse lainaa kirjallisuudessaan useita eri käännöksiä.
        Minulla on nykyisinkin käytössä useampia käännöksiä.
        Eri kielillä.
        Käytän mielelläni hautausmaalla kirkon hyväksymää viimeisintä käännöstä. Vanhimpien hyväksynnällä.
        Perustelin silläkin, että ihmiset ovat siellä suremassa ja tarvitsevat lohdutusta ja toivoa. Jotkut tuntevat kirkollisen sanamuodon.
        Esim. Lasaruksen kuolemasta ja ylösnousemustoivosta varsinkin Jeesuksen lausumina. En mielelläni herätä heissä epäilyksiä todistajien vieraammalla asian esityksellä. Heidän täytyy saada tuntea luottamusta sellaisessa mielentilassa varsinkin.

        Samoin aikoinaan aloitin tutkia kiinnostuneen valitsemalla käännöksellä ja vertasimme myöhemmin todistajien käännökseen.
        Tutkimisen tarkoituksena on auttaa henkilöä käyttämään Raamattua,
        niin että löytää periaatteita arkitilanteisiin.
        Eihän enää tutkita vuosikausia, kuten muinoin, vaan henkilö saa käsityksen nopeasti varsinkin viimeisellä internetillä olevalla kurssilla joka sisältää videoita. Zoom ja vastaavat ovat tehneet yhdessäolon turvalliseksi ja helpoksi monin tavoin. Ei tarvitse pelätä tartuntaa.
        Säästää aikaa mukavasti.

        Ajattelin kysyä asiantuntijalta: Miksi kirkko ei hyväksy Raamattu Kansalle käännöstä? Hyväksyvätkö Jehovan todistajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut niin kauan todistajana, että olen käyttänyt ainakin kahdessa maassa käsillä olevaa kirkon kääntämää ja hyväksymää raamattua!
        Eiköhän useimmissa Euroopan maissa ole useita käännöksiä,
        joita Jehovan todistajat ovat käyttäneet.
        En tosiaan muista, milloin sain Jehovan todistajien käännöksen käyttööni.
        Seura itse lainaa kirjallisuudessaan useita eri käännöksiä.
        Minulla on nykyisinkin käytössä useampia käännöksiä.
        Eri kielillä.
        Käytän mielelläni hautausmaalla kirkon hyväksymää viimeisintä käännöstä. Vanhimpien hyväksynnällä.
        Perustelin silläkin, että ihmiset ovat siellä suremassa ja tarvitsevat lohdutusta ja toivoa. Jotkut tuntevat kirkollisen sanamuodon.
        Esim. Lasaruksen kuolemasta ja ylösnousemustoivosta varsinkin Jeesuksen lausumina. En mielelläni herätä heissä epäilyksiä todistajien vieraammalla asian esityksellä. Heidän täytyy saada tuntea luottamusta sellaisessa mielentilassa varsinkin.

        Samoin aikoinaan aloitin tutkia kiinnostuneen valitsemalla käännöksellä ja vertasimme myöhemmin todistajien käännökseen.
        Tutkimisen tarkoituksena on auttaa henkilöä käyttämään Raamattua,
        niin että löytää periaatteita arkitilanteisiin.
        Eihän enää tutkita vuosikausia, kuten muinoin, vaan henkilö saa käsityksen nopeasti varsinkin viimeisellä internetillä olevalla kurssilla joka sisältää videoita. Zoom ja vastaavat ovat tehneet yhdessäolon turvalliseksi ja helpoksi monin tavoin. Ei tarvitse pelätä tartuntaa.
        Säästää aikaa mukavasti.

        Yhdessä käännöksessä puhutaan sarvekkaasta Mooseksesta! Mooses laskeutui vuorelta sädekehä päänsä ympärillä, kääntäjä, latinisti Hieronymos on sotkenut sädekehän ja sarvet.
        Roomassa on sarvellisen Mooseksen patsas. Aikuisten oikeasti on.
        Eikä tämä ole ainut raamatun kummajainen.


    • Anonyymi

      JT on neljäs seurakunta eli Tyatira. Etuna kuudenteen eli Filadelphiaan sillä on se että se tuntee myös Vanhan Testamentin oikeudenmukaisen Jumalan eikä pelkkää Uuden Testamentin Kristusta.

      Uskokaa Jumalaan ja Uskokaa Minuun toteutuu heillä siis paremmin kuin kuudennella seurakunnalla.

      Vaan kun mainitsin raamatun olevan kertomus evankeliumin historiasta tahdoin vain ylistää henkeä jonka Kristukseen uskovat saavat. Helluntailaiset eivät painotu sanaan vaan kasteeseen ja Henkeen sekä uskoon.

      Se on tie taivaaseen. Jonne JT päästää vain 144000. Helluntailaiset suuren joukon valkoisissa vaatteissa palmunoksia käsissään.
      Jos Jumala suo armossaan.

      • Anonyymi

        Helluntalaiset uskoo Jumalan toiseen persoonaan??????


    • Anonyymi

      "Kannustavat toimintaan". . Niinpä.
      Varoittamaan ihmisiä valehtelevasta vartiotornilafkasta.
      Se on valkeaksi kalkittu hauta. Ulkoa kyllä siloteltu, mutta sisältä kaikkea saastaa kuten m.m. valehtelua Jehovan nimissä.

      • Anonyymi

        Puhut soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa!

        Soopa puhdistaa!


    • Anonyymi

      Tutkitte Raamattua turhaan, jos pidätte Jeesusta isä jumalana!

      • Anonyymi

        Ja te tutkitte turhaa UM pamfettia. Se saa vain teitä kumartamaan harhateillä kulkevaa "järjestö" - epäjumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja te tutkitte turhaa UM pamfettia. Se saa vain teitä kumartamaan harhateillä kulkevaa "järjestö" - epäjumalaa.

        Soopaa
        UM-käännös on verrattavissa KR 1933
        Ei mitään ole väärennetty!
        Lopettakaa paskan jauhaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja te tutkitte turhaa UM pamfettia. Se saa vain teitä kumartamaan harhateillä kulkevaa "järjestö" - epäjumalaa.

        UM käännös kauttaaltaan verrattavissa KR 1933....yhdenmukaiset ovat!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UM käännös kauttaaltaan verrattavissa KR 1933....yhdenmukaiset ovat!!

        Lopeta sinäkin packon jauhaminen.
        Ei ole.


    • Anonyymi

      Jo itsenäinen Raamatun lukeminen herättää torjuntaa.

      Herrick Åberg kirjoittaa kirjassaan Nykyajan Baabelin orjat että itsenäisestä lukijasta sanottiin esim. että "se on perustamassa uskontoa"

      • Anonyymi

        Turunen kirjoittaa ja siteeraa itse vartiotornia, että pelkkää Raamattua lukeneet todistajat olivat joutuneet takaisin niihin (kristin)oppeihin, joista pois opettamiseen lahko tähtää.
        Turusessa on vartiotornin suora sitaatti, kuin myös numero- ja sivutiedot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turunen kirjoittaa ja siteeraa itse vartiotornia, että pelkkää Raamattua lukeneet todistajat olivat joutuneet takaisin niihin (kristin)oppeihin, joista pois opettamiseen lahko tähtää.
        Turusessa on vartiotornin suora sitaatti, kuin myös numero- ja sivutiedot

        Niin, muistan tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, muistan tuon.

        Muistele mieluummin mitä Raamattuun on kirjoitettu, se ratkaisee kohtalosi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turunen kirjoittaa ja siteeraa itse vartiotornia, että pelkkää Raamattua lukeneet todistajat olivat joutuneet takaisin niihin (kristin)oppeihin, joista pois opettamiseen lahko tähtää.
        Turusessa on vartiotornin suora sitaatti, kuin myös numero- ja sivutiedot

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Sinun tapasi lausua, että lahko on antanut sinulle itsenäisen ajattelun kiellon ?


    • Anonyymi

      Keskustelun aloittaja kertoi seuraavaa:

      Roomalaisten 8:39 Mikään ei voi eroittaa meitä Jumalan rakkaudesta. Roomalaisten 6:23 Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saa ikuisen elämän. "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan lahja on ikuinen elämä Kristuksen Jeesuksen, meidän Herramme, välityksellä."

      Kristittyjen usko perustuu Jeeuksen opetuksiin, kuten keskustelun aloittaja toteaa. Opettiko Jeesus, että hänen seuraajansa saavat ikuisen elämän paratiisissa maanpäällä?

      Aiheesta enemmän seuraavassa linkissä:

      https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w1140.html

      • Anonyymi

        Totta, mutta se edellyttää, että pidät Jeesusta Jumalan poikana.
        Joe et, uskosi on huuhaata ja turhaa!


      • Anonyymi

        Matt. 16:19 olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
        Efes. 4:4 kutsutut yhteen ja samaan toivoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 16:19 olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
        Efes. 4:4 kutsutut yhteen ja samaan toivoon

        Vai ollaan sitä menossa taivaaseen, turha luulo!
        Ne jotka sinne menevät ovat eri sortin miehiä!
        Tällä palstalla ei mene sinne yksikään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ollaan sitä menossa taivaaseen, turha luulo!
        Ne jotka sinne menevät ovat eri sortin miehiä!
        Tällä palstalla ei mene sinne yksikään!

        Puhut ja kirjoitat paholaisen suulla.
        Mihin sinä olet menossa? Kysyn vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut ja kirjoitat paholaisen suulla.
        Mihin sinä olet menossa? Kysyn vaan.

        Paholaisen juoksupoika olet, ehkä sen josku tajuat!
        Olen menossa sinne, mihin minun kuuluukin mennä, Paratiisiin.....sinä et pääse sinne "porttia" pitemmälle, jos uskomisen tyyli muutu JT kaltaiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paholaisen juoksupoika olet, ehkä sen josku tajuat!
        Olen menossa sinne, mihin minun kuuluukin mennä, Paratiisiin.....sinä et pääse sinne "porttia" pitemmälle, jos uskomisen tyyli muutu JT kaltaiseksi!

        Tiedätkö tuon paratiisin historian ?
        Lahko on ainoa lafka yhdistämään Raamatun ja paratiisin.

        Lahkopresidentti, jehovakanava Rutherford oli nähnyt unta että taivas on täynnä ja otti unen vartiotorniinkin. Jehovakanava jatkoi, että vartiotornia kannattaa kaupitella sillä hän oli löytänyt Raamatusta paratiisin, jonne siis pääsee jos saa lahkojehovan tyytyväiseksi.

        Perustelu ei siis kestänyt sitä että Rutherfordin povaama maailmanloppu jäi tulematta.
        Vaan taivaaseen menijöitä kortistoi vartiotorniseura edelleen. (en tiedä milloin aloitti).

        Mutta julkaiseeko enää lukumäärää, kun vuosikirjaa ei enää paineta ?

        Raamatussa on Matt. 16:19 olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
        Efes. 4:4 kutsutut yhteen ja samaan toivoon


    • Anonyymi

      Jt pitämät tutkistelut ovat olleet minulle tehottomia. Ne eivät ole saaneet minua tekemään mitään. Kirjat ja lehdet vaihtuvat, mutta edistymistä ei tapahdu, vaikka vuodet kuluvat. Mistäkö se johtuu? Sellaisesta asiasta pääasiassa, että ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy.

      • Anonyymi

        Tottakai tehottomia, koska dokaamisen kova kiirre!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai tehottomia, koska dokaamisen kova kiirre!

        Siitä ei ole kysymys. Vaan oma motiivi täytyy olla, ja jos ei pidä lukemastaan, se ei saa liikkeelle. Eikä myöskään jonkun toisen luettaminen ja kuulustelu.


    • Anonyymi

      No auttaako. Velatkin varmaan saamisia.

    • Anonyymi

      Nuo kaiiki Raamatunkohdat plus paljon muitakin on luettu sataan kertaan. Joten Rasmattua ei enää viitsi avata. Puhumattakaan, että pitäisi lähteä kokoukseen istumaan, ja kuuntelemaan niiden toistoa loppuelämäksi.

    • Anonyymi

      Kannattaa kuunnella Kalle Haataisen radio yle ykkösellä oleva haastattelu, jossa vieraana on teol. tohtori Mäkipää. Hän on tehnyt ansiokasta raamatu tutkimusta.

    • Kantsii lukee pipiliaa, sieltä saa parhaat Peräilmavinkit. Niitä jeesuskin käytti, kun palasi näkymättömänä maan päälle. Miksikö? No tietysti siksi, että jessulin täytyi jotenkin ilmituoda, että on palannut: eihän näkymätöntä näe, mutta haistaa voi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe