Pihistellen ja hifistellen

Anonyymi-ap

Nyt on kaikki lehdet täynnä ohjeita, miten voi ja pitää säästää sähköä, ruokaostoissa, vaatteissa, joka asiassa. Kyllästyttää. Ostin ihan itselleni leivoksen ja keitin kunnon kahvin ja arvatkaapa mitä?
No otin liköörihömpsyt kahvin päälle. Niin somasti lämmitti ja veri alkoi kiertää.

55

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo oli hieno hetki. Minä otan illalla yömyssyksi konjamiinin.

    • Oikein teit, vaikka kuinka nuuka olisi, kyllä leivoskahvit ja liköörihömpsyt on välillä ihan paikallaan.

    • Anonyymi

      Tarkoittaako hifistely tissuttelua?

    • Ostin täytetyn croissantin ja hillomunkin ja ajelin mökille. Loin polun kahviterassille, ihanaa eka kahvit kahviterassilla, hehkuttelin lunta lapioidessani.

      No, keittiössä ei ollut vettä, joten kahvittelu jäi sikseen.

      En ole joutunut juurikaan tinkimään kulutuksestani, mutta katselen kyllä kauhuissani ruuan hintojen nousua.

      • Anonyymi

        Minä olisin sulattanut lunta kahvivedeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olisin sulattanut lunta kahvivedeksi.

        Eilen kahvittelu onnistui mökin kahviterassilla.
        Minulla on lyhyt matka kotoa mökille, joten käyn päivittäin nauttimassa auringosta ja pikku picnikistä siellä.

        Eilen nautin kahvin termarista. Oli ihana istua ja seurata jäällä hiihtäjiä. Kyllä pikkuherkut maistuu hyvältä ulkona auringon paistaessa.

        Korppis


    • Anonyymi

      Olen aloittanut lofistelun. Se on vastaisku hifistelylle. Se on vähän niin kuin lenkkimakkara chateaubriandin rinnalla.

    • Hauska riimittely aloituksessa, ja kyllä pieniä kohokohtia pitää arjen keskellä keksiä. Minäkin olen tarkkana, ettei tule ruokahävikkiä enkä käytä tuhlaten sähköä.

      Ulkotöiden jälkeen aurinkoisells pihalla maistuu herkku varmasti erityisen hyvältä ja ” ansaitulta”. Meilläkin tämä siivouspäivän spesiaali oli kaksi erilaista kaupan kahvipullaa, jotka leikkasimme puoliksi , sai maistaa siten molempia. Tulppaanikimppu silmän iloksi, illalla saunaan rentoutumaan ja huuhtomaan siivouspäivän pölyt.

    • Anonyymi

      Hintamuutokset, suhdannevaihtelut ja propaganda eivät ole vaikuttaneet minun ja vaimoni ennestäänkin järkevään, omiin tarpeisiin perustuvaan elämäntapaan tippaakaan.
      Emme ole hankkineet mitään pelkästään sen vuoksi, että sitä sattuu olemaan, tai mikä olisi vielä hullumpaa, että jollakin toisella sitä on.

      • Anonyymi

        Sepä se. Jos ei ole ennenkään tuhlannut, ei tarvitse nyt opetella pihistelemään. Ne pärjää paremmin joilla on kumppani jakamassa kuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se. Jos ei ole ennenkään tuhlannut, ei tarvitse nyt opetella pihistelemään. Ne pärjää paremmin joilla on kumppani jakamassa kuluja.

        Onneksi vaimoni on minuakin järkevämpi. Joskus on johonkin hankintaan kannustettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se. Jos ei ole ennenkään tuhlannut, ei tarvitse nyt opetella pihistelemään. Ne pärjää paremmin joilla on kumppani jakamassa kuluja.

        Jos joskus ostaa leivoksen onko se tuhlaamista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus ostaa leivoksen onko se tuhlaamista ?

        Kun elää todellisten, päivittäisten tarpeidensa mukaan niin kuluttamatta jäävä raha antaa mahdollisuuden mittavampien mielitekojen tyydyttämiseen.

        Leivos? Jos se on oleellinen osa ruokavaliota niin asiahan on selvä.
        Minä suunnittelen ja valmistan ajatellen sapuskan kokonaissisältöä jossa terveellisyys ja makutottumukset ovat kompromississä yhdessä kustannusten kanssa.
        Biojätteisiin meillä ei mene juuri muuta kuin hedelmien kuoret ja kahvinporot.

        Minun heikkouteni on tumma suklaa. Tietenkin makupaloina eikä vatsan täytteenä. Ahmiminen vesittäisi nautinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elää todellisten, päivittäisten tarpeidensa mukaan niin kuluttamatta jäävä raha antaa mahdollisuuden mittavampien mielitekojen tyydyttämiseen.

        Leivos? Jos se on oleellinen osa ruokavaliota niin asiahan on selvä.
        Minä suunnittelen ja valmistan ajatellen sapuskan kokonaissisältöä jossa terveellisyys ja makutottumukset ovat kompromississä yhdessä kustannusten kanssa.
        Biojätteisiin meillä ei mene juuri muuta kuin hedelmien kuoret ja kahvinporot.

        Minun heikkouteni on tumma suklaa. Tietenkin makupaloina eikä vatsan täytteenä. Ahmiminen vesittäisi nautinnon.

        Ei tuo aloittajan leivos ole mitenkään oleellinen osa ruokavaliota eikä heikkous vaan nimenomaan harvinainen herkku. Tuskin se edes budjettia kaataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus ostaa leivoksen onko se tuhlaamista ?

        Jos on ikänsä kaiken pakon edessä joutunut laskemaan kukkaron kolikot, niin kyllä! Leivos on tuhlausta. Eikä edes maistu, kun on liian makea tottumattomalle.
        Tuntuu murheelliselta. Pitäisihän sitä pystyä joskus repäisemäänkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ikänsä kaiken pakon edessä joutunut laskemaan kukkaron kolikot, niin kyllä! Leivos on tuhlausta. Eikä edes maistu, kun on liian makea tottumattomalle.
        Tuntuu murheelliselta. Pitäisihän sitä pystyä joskus repäisemäänkin!

        Sokeri on halpaa, köyhät syövät nimenomaan paljon makeaa ja rasvaista. Niistä saa halvalla energiaa. Jukurttipurkissakin on melkein 10 sokeripalan verran sokeria ja halvin laatu maksaa 23 senttiä ja niitä saa usein punalaputettuna vieläkin halvemmalla.,
        Ilkeää takertua tuohon leivokseen tai muuhunkaan yksittäiseen herkkuun.
        Pitkästä sikaa kiva aloitus ja heti ollaan rääpimässä.


      • Anonyymi

        Niin, välillä nuo median jutut vaikuttaa progandalta. Olen lämmittänyt sähkösaunan melkein joka ilta näin talvella, ei ole tullut niitä sähkökatkoja, joista peloteltiin vuodenvaihteessa. Eikä ole sitä otsalamppuakaan tullut hankituksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri on halpaa, köyhät syövät nimenomaan paljon makeaa ja rasvaista. Niistä saa halvalla energiaa. Jukurttipurkissakin on melkein 10 sokeripalan verran sokeria ja halvin laatu maksaa 23 senttiä ja niitä saa usein punalaputettuna vieläkin halvemmalla.,
        Ilkeää takertua tuohon leivokseen tai muuhunkaan yksittäiseen herkkuun.
        Pitkästä sikaa kiva aloitus ja heti ollaan rääpimässä.

        Kyllä minä komppaan 09:41 kirjoittajaa.
        Ei tarvitse sokerihumalaa tai rasvamättöä mielen kohottajaksi.
        Tähtihetken voi loihtia laittamalla mielikappaleensa soimaan tai tekemällä kävelyretken lähimetsään. Mitä vaan mistä itse tykkää.
        Suon sen leivoksen jokaiselle joka mielihyvää siitä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä komppaan 09:41 kirjoittajaa.
        Ei tarvitse sokerihumalaa tai rasvamättöä mielen kohottajaksi.
        Tähtihetken voi loihtia laittamalla mielikappaleensa soimaan tai tekemällä kävelyretken lähimetsään. Mitä vaan mistä itse tykkää.
        Suon sen leivoksen jokaiselle joka mielihyvää siitä saa.

        Yhdestä pullasta tai leivoksesta ei sokerihumalaan tule!Sinä näköjään saat kyllä siitä aggressiokohtauksen. Eikä herkkupalan nauttiminen silloin tällöin sulje pois liikkumista metsässä tai muutakaan kuntoilua. Mahtaa olla elämä ikävää, kun pitää nipottaa kaikesta. Tunnetko nyt olosi yleväksi jyrsiessäsi raakaa porkkanaa rämpiesdäsi siellä metsässä lumihangessa ja varmaan on kuulokkeet korvilla ja laput silmillä ettet näe iloisia ihmisiä. Ties vaikka näkisit heidät niin paheellisessa tilanteessa kuin laavulla nuotiokahveella ja pullaa eväänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestä pullasta tai leivoksesta ei sokerihumalaan tule!Sinä näköjään saat kyllä siitä aggressiokohtauksen. Eikä herkkupalan nauttiminen silloin tällöin sulje pois liikkumista metsässä tai muutakaan kuntoilua. Mahtaa olla elämä ikävää, kun pitää nipottaa kaikesta. Tunnetko nyt olosi yleväksi jyrsiessäsi raakaa porkkanaa rämpiesdäsi siellä metsässä lumihangessa ja varmaan on kuulokkeet korvilla ja laput silmillä ettet näe iloisia ihmisiä. Ties vaikka näkisit heidät niin paheellisessa tilanteessa kuin laavulla nuotiokahveella ja pullaa eväänä.

        Heh hee :)) Oletko sinä nyt laskuhumalassa sokerista vai likööristä?
        Sinä se vaikutat aggressiiviselta, minä en ole.
        Minä suon sinulle leivokset ja muut mätöt, jos ne ovat herkkuasi. Eivät ole minulta pois. Mmm... suosittelen sinullekin porkkanan purentaa, se vahvistaa hampaita. Sinun hampaasi, mikäli sokeri ei ole jo niitä syövyttänyt, ovat vaarassa murentua. Niin rankkaa on tuo sinun hampaiden kirskunta. Ja vain niin pienistä asioista, kun joku ei saa mielihyvää leivoksesta ja likööristä!
        Olehan varovainen nautintosi ja vihaisuudesi kanssa.
        Minä tosiaankin lähden nyt lumikenkineni metsään :)
        Jos joku pullaa popsii nuotiolla, se on hänen asiansa ei minun. Suon sen hänelle, toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri on halpaa, köyhät syövät nimenomaan paljon makeaa ja rasvaista. Niistä saa halvalla energiaa. Jukurttipurkissakin on melkein 10 sokeripalan verran sokeria ja halvin laatu maksaa 23 senttiä ja niitä saa usein punalaputettuna vieläkin halvemmalla.,
        Ilkeää takertua tuohon leivokseen tai muuhunkaan yksittäiseen herkkuun.
        Pitkästä sikaa kiva aloitus ja heti ollaan rääpimässä.

        "Sokeri on halpaa, köyhät syövät nimenomaan paljon makeaa ja rasvaista."
        Omasta kokemuksestasiko kirjoitat ?

        Ei sinulla ole oikeutta sanoa mitään muitten köyhien puolesta.
        Ei ole mitään standardia miten köyhä tai rikas syö.
        Molemmat voivat syödä epäterveellisesti tai terveellisesti.

        Syömisen terveellisyys on kiinni mm. siitä miten valistunut ihminen on ravinnon
        suhteen.

        Aloitus on selvä provo. Asiaahan siinä ei aloitukseksi ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sokeri on halpaa, köyhät syövät nimenomaan paljon makeaa ja rasvaista."
        Omasta kokemuksestasiko kirjoitat ?

        Ei sinulla ole oikeutta sanoa mitään muitten köyhien puolesta.
        Ei ole mitään standardia miten köyhä tai rikas syö.
        Molemmat voivat syödä epäterveellisesti tai terveellisesti.

        Syömisen terveellisyys on kiinni mm. siitä miten valistunut ihminen on ravinnon
        suhteen.

        Aloitus on selvä provo. Asiaahan siinä ei aloitukseksi ollut.

        Aloitus on ihan ok, provoilija olet sinä. Ruokavalistusta tulee joka tuutista, kieltoja ja nipotusta. Kun syö terveellisesti suurimman osan aikaa, tuollainen ylellinen makupala pienen naukum kanssa on virkistävä poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on ihan ok, provoilija olet sinä. Ruokavalistusta tulee joka tuutista, kieltoja ja nipotusta. Kun syö terveellisesti suurimman osan aikaa, tuollainen ylellinen makupala pienen naukum kanssa on virkistävä poikkeus.

        Vaikka ohjeita tosiaan tulee "joka tuutista", niin käsittämättömän moni ei silti tiedä terveellisestä ravinnosta ja oikeanlaisesta ruuasta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, välillä nuo median jutut vaikuttaa progandalta. Olen lämmittänyt sähkösaunan melkein joka ilta näin talvella, ei ole tullut niitä sähkökatkoja, joista peloteltiin vuodenvaihteessa. Eikä ole sitä otsalamppuakaan tullut hankituksi..

        Et siis osaa kuvitella ja ajatella, että sinä saunot rauhassa siksi, että tarpeeksi moni muu jättää saunomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ikänsä kaiken pakon edessä joutunut laskemaan kukkaron kolikot, niin kyllä! Leivos on tuhlausta. Eikä edes maistu, kun on liian makea tottumattomalle.
        Tuntuu murheelliselta. Pitäisihän sitä pystyä joskus repäisemäänkin!

        Repäistä voi todellakin terveellisemmilläkin tavoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repäistä voi todellakin terveellisemmilläkin tavoilla.

        Jos enimmän ajan elää terveellisesti, ei se sama terveellisyyden korostus joka hetki ole mitään arjesta irrottautumista.


    • Anonyymi

      Leivos ja likööritujaus ! Peukutan sitä ! Elämä ei ole tarkoitettu
      pystyynkuolemista varten.

      • Anonyymi

        Tarpeeksi paljon leivoksia ja likööreitä, niiin kyllä se lähinnä "pystyyn" eli paikoilleen jämähtämistä on, kun ei kiloiltaan pääse enää liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarpeeksi paljon leivoksia ja likööreitä, niiin kyllä se lähinnä "pystyyn" eli paikoilleen jämähtämistä on, kun ei kiloiltaan pääse enää liikkeelle.

        Tarpeeksi paljon nipotusta, niin näivetyt ainakin henkisesti. Eikö täällä saa pienestä harvoin tapahtuvasta herkkuhetkestä kertoa, kun ankeuttaja iskee kimppuun? Heti olet lihavaksi haukkumassa, vaikka ei tiedä asiasta mitään, oma pahansuopa luonteesi vaan tulee esiin.


    • Anonyymi

      Miksi eläkeläinen ei sais kakkua ja naukun ottaa, kun ministeri
      saa olla "ottanut" virkatehtäviä suorittaessaan ?

      Jos toteaa, "ettei ole töihin vaikuttanut"
      niin sehän on myöntö, että humalassa on ollut ja
      että ministeri saa olla päihtynyt virka-asioita hoitaessaan
      kunhan " ei päihtymys vaikuta virka-asioihin".
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000009432911.html

      • Anonyymi

        Alkoholistin kanssa eläneenä tiedän kyllä, että "ei siitä ole mitään haittaa, pari olutta vain ruuan kanssa".
        "En ole humalassa, näytä pullo, missä se on muka." - (Eteisen saappaassa, mutta enhän minä kerro, että tiedän. Muutenhan piilo vain vaihtuu).
        Monet kerrat kävi juuri kuin Lintilälle, aamulla ei muistanut, mitä oli illalla tullut tehneeksi. Silloin on vain parasta kieltää ehdottomasti.
        Kieltäminen muutenkin on parasta. Siihen on helppo itse uskoa.
        "Todista, että olen humalassa!"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihhihhiiii kalsareissakin voi lähteä ulos ja on "muodikas"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhihhiiii kalsareissakin voi lähteä ulos ja on "muodikas"

        Onhan legginssejä pidetty kauan ihan katuasuna. Kamalat varsinkin vanhemmilla naisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan legginssejä pidetty kauan ihan katuasuna. Kamalat varsinkin vanhemmilla naisilla.

        En oikein ymmärrä, että vaatteetkin on iästä kiinni.

        Sinä varmaankin pukeudut jakkupukuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan legginssejä pidetty kauan ihan katuasuna. Kamalat varsinkin vanhemmilla naisilla.

        Kamalat on aivan liian lievä sana kuvailemaan legginsien mauttomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan legginssejä pidetty kauan ihan katuasuna. Kamalat varsinkin vanhemmilla naisilla.

        Suomessa vain legginsit on junttien katuasu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalat on aivan liian lievä sana kuvailemaan legginsien mauttomuutta.

        Kyllä pukeutuminen on mautonta kautta linjan, Kun tullaan gaalailtaan lähes alastomana, kun ylpeillään vartalon muodoilla ja peitetään vain strategiset kohdat postimerkin laajuisilla läpyköillä, vaivautuu ympärillä olevat naiset ja myötähäpeä iskee. Uskon, että miehetkin vaivautuvat, varsinkin, kun naisväki sitten haukkana vahtii, ettei miehen katse vaan lähde harhailemaan.
        Mieluummin legginsit kuin bikinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pukeutuminen on mautonta kautta linjan, Kun tullaan gaalailtaan lähes alastomana, kun ylpeillään vartalon muodoilla ja peitetään vain strategiset kohdat postimerkin laajuisilla läpyköillä, vaivautuu ympärillä olevat naiset ja myötähäpeä iskee. Uskon, että miehetkin vaivautuvat, varsinkin, kun naisväki sitten haukkana vahtii, ettei miehen katse vaan lähde harhailemaan.
        Mieluummin legginsit kuin bikinit.

        Marin näyttää hyvää esimerkkiä. On niin kapest pitkät housut jotka näyttää legginsseiltä ja bilemekot tosi lyhyitä minejä. Säästyypä kallista kangasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, että vaatteetkin on iästä kiinni.

        Sinä varmaankin pukeudut jakkupukuun?

        Vaatteet?
        Nykyisin ollaan ilman vaatteita. MeToo-kampanja on purrut. Nyt voi loukkaantua heti, jos kevyt vaatetus herättää huomion.
        Aikaisemmin syyllistettiin uhri liian provosoivan vaatetuksen vuoksi, nyt sitä ei voi edes mainita.
        Kirjaimellisesti.


    • Tsiikailin vähän tuota hifistely-sanan alkuperää. (googlella)
      Alunperin liittynyt musiikkiin ja lähtenyt hifi-sanasta.
      Nykyään kai voidaan hifistellä mitä vaan.
      Jaahas normaalitason puuhaa tiedossa, pyykkikone lopetti pyörityksen.

      • Ruokagurut nostavat arkiruokienkin tasoa seuraavalle tasolle esimerkiksi itämaisilla mausteilla, tuoreilla yrteillä, hienoilla juustoilla ja viinilorauksilla. Samalla kokki voi maistella samaa viiniä.

        Minä hifistelen ruuanlaitossa sekoittamalla värikästä salaattia, laittamalla ruuat tarjolle kauniisiin astioihin ja jotain tuoretta vihreää koristeeksi. Hanavesi maistuu lasikannussa limeviipalein koristettuna. Arkiset juurekset saatan paahtaa uunissa öljy-hunaja-yrtti -hunnutettuina. Hunnutus onkin näitä hifistelysanoja, Juice tosin jo lauloi kinkun sinappihunnusta.

        Edellisistä vastauksista alkoi kiinnostaa lumikengät, voisi olla kiva tapa tarpoa lumisessa metsässä.
        Tietysti hyvä tunnelma nostaa mielialaa, musiikki on näitä sielun ja mielen ruokkijoita, puhumattakaan hyvästä seurasta ja luonnon kauneudesta.


      • Ramoona kirjoitti:

        Ruokagurut nostavat arkiruokienkin tasoa seuraavalle tasolle esimerkiksi itämaisilla mausteilla, tuoreilla yrteillä, hienoilla juustoilla ja viinilorauksilla. Samalla kokki voi maistella samaa viiniä.

        Minä hifistelen ruuanlaitossa sekoittamalla värikästä salaattia, laittamalla ruuat tarjolle kauniisiin astioihin ja jotain tuoretta vihreää koristeeksi. Hanavesi maistuu lasikannussa limeviipalein koristettuna. Arkiset juurekset saatan paahtaa uunissa öljy-hunaja-yrtti -hunnutettuina. Hunnutus onkin näitä hifistelysanoja, Juice tosin jo lauloi kinkun sinappihunnusta.

        Edellisistä vastauksista alkoi kiinnostaa lumikengät, voisi olla kiva tapa tarpoa lumisessa metsässä.
        Tietysti hyvä tunnelma nostaa mielialaa, musiikki on näitä sielun ja mielen ruokkijoita, puhumattakaan hyvästä seurasta ja luonnon kauneudesta.

        Katsoin Strömsötä samalla, ja siinä istuttiin nuotiolla. Nokipannussa kiehui porokahvi, lampaantaljat lämmittivät istuimella, peltipöntössä paistui foliovuuassa omenapiirakka ja vaniljakastiketta oli pullossa. Siinä oli hifistelyn makua, ja toki arkisemmatkin eväät maistuvat ulkona hyvältä.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Ruokagurut nostavat arkiruokienkin tasoa seuraavalle tasolle esimerkiksi itämaisilla mausteilla, tuoreilla yrteillä, hienoilla juustoilla ja viinilorauksilla. Samalla kokki voi maistella samaa viiniä.

        Minä hifistelen ruuanlaitossa sekoittamalla värikästä salaattia, laittamalla ruuat tarjolle kauniisiin astioihin ja jotain tuoretta vihreää koristeeksi. Hanavesi maistuu lasikannussa limeviipalein koristettuna. Arkiset juurekset saatan paahtaa uunissa öljy-hunaja-yrtti -hunnutettuina. Hunnutus onkin näitä hifistelysanoja, Juice tosin jo lauloi kinkun sinappihunnusta.

        Edellisistä vastauksista alkoi kiinnostaa lumikengät, voisi olla kiva tapa tarpoa lumisessa metsässä.
        Tietysti hyvä tunnelma nostaa mielialaa, musiikki on näitä sielun ja mielen ruokkijoita, puhumattakaan hyvästä seurasta ja luonnon kauneudesta.

        Mummot jaksaa kilpailla miten hyviä ollaan voihan helvata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummot jaksaa kilpailla miten hyviä ollaan voihan helvata.

        Minä en kyllä nähnyt mitään kilpailemista. Vain kerrontaa hifistely-sanan ympäriltä.


      • Ramoona kirjoitti:

        Ruokagurut nostavat arkiruokienkin tasoa seuraavalle tasolle esimerkiksi itämaisilla mausteilla, tuoreilla yrteillä, hienoilla juustoilla ja viinilorauksilla. Samalla kokki voi maistella samaa viiniä.

        Minä hifistelen ruuanlaitossa sekoittamalla värikästä salaattia, laittamalla ruuat tarjolle kauniisiin astioihin ja jotain tuoretta vihreää koristeeksi. Hanavesi maistuu lasikannussa limeviipalein koristettuna. Arkiset juurekset saatan paahtaa uunissa öljy-hunaja-yrtti -hunnutettuina. Hunnutus onkin näitä hifistelysanoja, Juice tosin jo lauloi kinkun sinappihunnusta.

        Edellisistä vastauksista alkoi kiinnostaa lumikengät, voisi olla kiva tapa tarpoa lumisessa metsässä.
        Tietysti hyvä tunnelma nostaa mielialaa, musiikki on näitä sielun ja mielen ruokkijoita, puhumattakaan hyvästä seurasta ja luonnon kauneudesta.

        Oli tarjouksessa nuo lumikengät, harmitti, kun en käynyt hakemassa.
        Mökille kun on sisällekin joskus asiaa talvella, pitänee möhkiä hangen läpi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Oli tarjouksessa nuo lumikengät, harmitti, kun en käynyt hakemassa.
        Mökille kun on sisällekin joskus asiaa talvella, pitänee möhkiä hangen läpi.

        Lumikenkiä saa edullisesti käyttötarkotuksesta riippuen parista kympistä ylöspäin.
        Itse hankin lumikengät aikoinaan, kun hurahdin patikoimaan talvisinkin metsässä. Monissa paikoin oli kyltti: "Ei talvikunnossapitoa". Usein ne tiet ja polut vievät näköalapaikoille ja laavuille.
        Lumikengät ovat kevyet kantaa, jos on lumettomia maastoja välillä. Talvet ovat mitä ovat nykyisin, arvaamattomia.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Oli tarjouksessa nuo lumikengät, harmitti, kun en käynyt hakemassa.
        Mökille kun on sisällekin joskus asiaa talvella, pitänee möhkiä hangen läpi.

        "Eteenpäin, sanoi mummo hangessa".


    • Anonyymi

      Reipas kävelylenkki olisi saanut aikaan saman tuloksen; veri olisi lähtenyt kiertämään. Myös päässä.

      • Anonyymi

        "peukku"


    • Anonyymi

      Onko pihistelyä jos ottaa huomioon kertaantumisen merkityksen kokonaisuuteen pitemmällä tähtäyksellä?
      Minimaailmasta vaikkapa kahvisuodattimet. Eri merkkisten suodattiminen centtiset hintaerot/kpl ovat hyvin pienet. Prosentuaaliset erot ovatkin jo huomattavat.
      Kun kertoo vuodessa kuluvat suodattimet centtisellä hintaerolla niin siitä syntyy jo jotain. Ei se kenenkään taloutta heilauta mutta samaa periaatetta noudattaen muuhunkin niin vuositasolla syntyykin eroa ilman minkään tarpeen tyydyttämisestä tinkimistä.

      Eräs esimerkki normaalista elämästäni. Kulutan kananmunia viikoittain noin 10 kpl.
      En vertaa pakkaus- vaan kilohintoja. Munat on ryhmitetty kolmeen kokoluokkaan joista pienimmät ovat yleensä halvimpia. Kokoeron havaitsee vain vertaamalla rinnakkain. Munan kuorien osuudella kokonaispainosta on minimaalinen merkitys joten minulle ratkaisee vain hinta/paino.
      Samaa toistuvuuden merkityksen huomioimista voi soveltaa moneenkin kulutuskohteeseen.

    • Anonyymi

      Säästäminen tai säästämättä jättäminen on jokaisen oma asia. Neuvot ja ohjeet ovat niitä varten joilla oikeasti on tarve säästää eikä oma mielikuvitus riitä keksimään säästökohteita. Ei kaikkea lukemaansa pidä tosissaan ottaa, pitää osata suodattaa oman tarpeen mukana.

    • Anonyymi

      Hah. Itse olen alle 50 vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen silti olen kanssasi samoilla ajatuksilla.

      • Anonyymi

        Miksi et ole ikäistesi palstalla, vaan tulet tänne "Hahattelemaan" yli 80- palstalle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe