Mistä tulee kylän nimi Ruotinkylä ? Onko joskus aikoinaan ollut jopa Ruotsin valtakunnan asutusta menneinä vuosisatoina, onko kukaan koskaan tutkinut asiaa?
Ruotinkylä maailman napa?
16
546
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu suolahteen eli narkki aluetta
- Anonyymi
Maaseudulla asuu vain rikkaita.
- Anonyymi
kuulunut aina äänekoskeen
- Anonyymi
et tainnut tietää missä meni ennen raja suolahden ja äänekosken välillä kun tuollaisia kirjoitat
- Anonyymi
Mee nesteelle siellä se tuokin asia selviää hopi hopi
- Anonyymi
Se nimi taitaa olla peräisin Lapista. Sitä en tiedä miten se liittyy Keski-Suomessa olevaan kylään.
- Anonyymi
Jännää ihanko totta
- Anonyymi
Entinen kaatopaikka alue
- Anonyymi
On se kumma että jos on Suolahti tai Ruotinkyllä niin ne on muka kaatopaikkoja tällä palstalla. Ei tämä Äänekoskikaan mikään Paratiisi mielestäni ole! Mutta asiaan Ruotinkylän nimestä. Ennen on kauan sitten on asunut Ruotinkylällä ihmisiä koista joölakin oli puhehäiriö sorakieli. Äänekosken puolella jotkut oli kuulut puheen niin sopivat sanoneet, että toisella puolella järveä asuu Ruotsalaisia. Tämä olen lukenut Urpo Sparfin kirjasta.
- Anonyymi
Pontikkaa saa tehdä omaan käyttöön ja hamppukasvi saa olla koristekäytössä.
- Anonyymi
Hamppua on mulla saunan lauteet täynnä ja rahan tuloa ei voi estää
- Anonyymi
Pontikaa eis valmistaa.Osta alkosta pontikkapullo Laita omatekoiset siihen.
- Anonyymi
Opettele kirjoittamaan uusavuton tenukeppi
- Anonyymi
Ruotinkylä kuuluisa sukurutsausista.
- Anonyymi
Äänekoski koskettomuudestaan..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816