2x2 koolauksen kiinnittäminen kattoon

Anonyymi-ap

Moi! Millä ootte naulanneet 48x48 kattoon? Mulle piirretty talliin 2x 3.1x90mm naula kuumasinkitty per naulauskohta. Koolaus k400 ja näin on timpuri lyönyt mutta sileillä, ei siis kampanaulalla?

Millä nää yleensä laitetaan kun kuitenkin tulee tuplacyprok osittain. Mitään painavaa ei levyjen lisäksi ripusteta koolauksesta.

8

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nyt tarvii ruuvata perään kun on möhlitty.

    • Anonyymi

      Se riippuu naulasta paljonko pitää. On sileitä, pienyä nystyrää, liimaa ja kunnon kampaa joka kyllä ottaa lujasti vastaan eikä joka pyssyllä tahdo mennä.

      • Anonyymi

        No nehän oli lyöty sileillä. Ja 90mm sileä konenaulahan pystysuoraan kattoon lyötynä ei pidä yhtään mitään.
        Eli "ammatti" timpuri asialla.
        Olen nähnyt ja tehnyt näitä kun koko katto piti purkaa ja tehdä uudestaan.


    • Anonyymi

      Naulat oli kuumasinkittyjä liimanauloja mutta sileitä. Kyllä noi ainakin roikkua kesti 100kg painon kattotuolit välillä, mietin vain kestääkö cyprokit.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa "kestääkö cyprokit". Niiden kiinnitys ei ole missään tekemisissä koolaoksen pysymiseen.


    • Anonyymi

      "Kestääkö cyprokit" tarkoitin kestääkö 50m2 alalta levyt koolauksineen katossa vai tuleeko niin paljon painoa että ei sileä kuumasinkitty liimakärkinaula pidä.

    • Anonyymi

      Joku kaupan katto vähän eri asia missä on sadoilla kiloilla tavaraa katossa kiinni. Varmaan suurinosa nykytalojen 2x2 koolauksista naulattu 2x90mm konenauloilla ja voi vain kuvitella että ei ole aina ollut juuri oikea karkea kampa käytössä vaan lyöty niillä mitä ollut. Ikinä en ole kuullut yhdenkään pientalon koolauksen irronneen vaikka autotalliin lyödään usein vielä tuplalevy ja muuta ripustusta.

    • Anonyymi

      Jos tulee kivivillaa välikatolle niin paino lisääntyy, mutta vähän vinoon lyöty liimanaula kestää eikä pari levyä kipsiä oo kun noin reilu 10kg neliölle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe