Lähdössä vaihtoon Zürichiin

Opiskelijatyttönen

Olen lähdössä syksyllä Zürichin yliopistoon vaihto-opiskelemaan kieliä. Haluaisin tietää, onko joku ollut/asunut kaupungissa? Ollut kenties vaihtarina? Onkohan sieltä vaikeaa löytää asuntoa? Onko kokemuksia ko. yliopistosta?

Muutenkin kertokaa kaupungista!!:) Onko hyvät baarit? Pääseekö rinteeseen nopeasti - mikä laskettelukeskus on lähellä?

Olisin kiitollinen jos joku valottaisi asiaa...

3

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä..

au pairina ja hyvin oon kaupungis viihtyny =)yliopistoista tai asunnoista en osaa sanoo mitään..sori.Yöelämästä todella tykkään!! kaikkee varmaan löytyy mitä hakee.Klubeilla en oo tosin paljoo käyny kun se maksaa liikaa.Yleensä aina eksyn samaan baariin.rinteistäkään en osaa sanoo.Asun kyl tääl mutten tie melkein mistään mitään =)meen aina sinne minne nenä vie!

• richti

Asun ite vuokral hieman zurichin keskustan ulkopuolel ja mun asunnon saamises autto suuresti mun pomo. Ite olis ollu vaikeeta saada asunto ku on just tullu maahan ja ei oo tuloi viel. Asunto kuitenkin on, mukava mutta kallis. Vajaa 50km 1250fr... Saattaa olla sulle helpompaa ku oot tulossa vaihtoon!!!
      Zurichist löytyy iltaelämää kyl jokaisen makuun, et etköhän säkin löydä jotain itselles sopivaa. Oon kierrelly aika paljon sveitsiä ja lasketeltukin on aika monessa paikassa. Tunnin/puolentoista tunnin ajomatkan päässä on monia eri laskettelukeskuksia. Ja junilla niihin pääsee todella helposti, jos autoo ei käytössä.
      Voin kyl kertoo lisääkin jos sua kiinnostaa tietää jotain.

• richti

siis piti kirjottaa 50m2, oon hieman unes jo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6453
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      99
      1905
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1049
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      939
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe