Vaalikoneet yllättävät, mutta vaikuttavatko ne äänestäjän päätökseen ?

Anonyymi-ap

Annatko sinä painoarvoa vaalikoneitten ehdokasehdotuksille vai äänestätkö
oman näkemyksen mukaan ?
Huvikseni olen kokeillut muutamaa vaalikonetta tänäkin vuonna.
Aika metsään menee.

Vastauksena en ole saanut kertaakaan puoluetta,
jota äänestän, vaan tuntemattomia, hiukan outojakin ehdokkaita,
joitten ajatusmaailma näyttäisi olevan jonkun verran vieras itselleni.
(Enkö tunne itseäni vai eikö koneen tekoäly toimi ?)

Vaalikoneissa voisi ehkä olla enemmän kysymyksiä, ihmiset eivät ole niin
yksioikoisia eivätkä tee niin yksioikoisia äänestyspäätöksiä kuin muutama vaalikoneen kysymys olettaa.

20

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En suuremmin anna arvoa koneen tulokselle,
      haluan lukea henkilökohtaisia mainoksia ehdokkaista,
      harmi vaan kun meidän taloyhtiöön ei ulkolaiset postinkantajat tuo juurikaan mainoksia ei edes ilmais-lehti joissa on paikallisia asioita luettavana,
      kaikki on menny pielee postin jakelussa,
      kirjeetki voi jopa kdota,
      kannataiskohan noitten päivä-lehtien käyttää noita ulkolaisia lehdenjakelijoita kun ne ei osaa kieltä ne luulee etti mainoksia ja ilmaisjakelu lehtiä saa oviluukuihin pudottaa, meillä on ollu jo piiiiiitkää ongelmia lahden jakelujen kanssa,
      olen tehny usein valituksen lehteen, mutta ei näytä auttavan, eivät osaa varmaan informoida ulkolaisia lehdenjakajia oikein, tai sitten ulkolaiset jakajat ovat oikeesti hunsvotteja, eivä tee työtään kunnolla,
      harmi '
      varsinki nyt vaalien lähestyttyä haluisi just lukea uusien mahdollisten kansanedustajien mainoksia,
      tietäis niitten mielipiteitä ja osasisi äänetää niin kuin itsestä olis oikein,,,

      kuinka saisi lehden jakelun suomeen palautettua normaaliksi, siinä onki pulma, ja suuri harmi,

      • Anonyymi

        Laitapa jakeluun viestiä. Jokuhan sieööä paraati postin ennen kantajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitapa jakeluun viestiä. Jokuhan sieööä paraati postin ennen kantajaa.

        olen tehny valituksen jo montakertaa
        lehtden ja mainosten kanto on satunnaista usein ei ollenkaan mitää tule,
        vain oikea virallinen lasku kirje sillointällöin vielä löytää perille

        ulkolaiset lehden kantajat taitaa olla ei luonteisia kuin suomaliset suomaliset ennen oli erittäin vastuulisia ja täsmällisä mutta nyt kun käytetään ulkolaista halpa työvoimaa mistää ei tule mitään, kaikki menee poskelleen kohta suomessa,


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        💋 ­N­­y­­­m­f­­­o­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17767298A

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Vaalikone niille jotka ei ole kiinnostuneet politiikasta. En tarvitse vaalikonetta, SDP paras minun taustaani, kokoomus leikkannu ennenkin hyvinvointiamme, PS populisi äärioikea vastoin suomen etua.

      • Anonyymi

        Sama täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä.

        Samoin.


    • Anonyymi

      En tarvitse vaalikoneita.

    • Anonyymi

      En anna painoa vaalikoneiden sanomille, kysyn neuvoa naapurilta.

      • Pitää kysyä enolta, tuumasi likkanikin eilen.

        Täällä syntyneillä lapsillanikin on kaksoiskansalaisina äänioikeus Suomeen. Kysyi eilen, että onkos nämä nyt sellaiset vaalit, joissa äänestetään sitä Marinia. Kun sai tietää, että Marin ei ole ehdokkaana Keski-Suomen vaalipiirissä, niin jäi miettimään, että ketäs minä sitten äänestän ja lupasi kysyä enoltaan.
        Olisinhan minäkin toki hänelle voinut ehdokasta suositella ... Mutta mitäpä sitä puuttumaan aikuisen ihmisen äänestykseen, jos hän on puolueensa valinnut, vaikka se eri onkin kuin mitä minä kannatan.


    • Anonyymi

      Turha odotella mainoksia ja valittaa mihinkään.
      Ei vaalimainoksia juurikaan enää kotiin tule.
      Internet-aika on muuttanut mainonnan.
      Mainonta on netissä ja puolueitten kojuilla.

      • Anonyymi

        Kaikki ehdokkaat on jo netissä.
        Kirjoita googleen puolueen nimi ja perään sana 'ehdokkaat'.
        Valitse sivulta oman vaalipiirisi ehdokkaat.


    • Anonyymi

      Kyllä koen että vaalikoneet vähän suuntaa antaa siitä ketä kannattaisi äänestää. Näkee kuka on lähellä omaa ajatus- ja arvomaailmaa. Muuten on sen verran vaikea tehdä äänestyspäätöstä, kun kaikki ehdokkaat ei ole tuttuja. Hyvä että on edes joku mikä auttaa valinnassa.

      • Anonyymi

        Yksi ehdokas menee sen mukaan mitä puolue hänen puolueensa ajaa, vaikka hän
        ehdokkaana lupaisi äänestäjilleen mitä vaan.
        Valitsen ensin puolueen, koska puolue määrää suunnan ja linjan.
        Yksittäinen ehdokas ei voi ajaa mitään omaa yksittäistä projektiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ehdokas menee sen mukaan mitä puolue hänen puolueensa ajaa, vaikka hän
        ehdokkaana lupaisi äänestäjilleen mitä vaan.
        Valitsen ensin puolueen, koska puolue määrää suunnan ja linjan.
        Yksittäinen ehdokas ei voi ajaa mitään omaa yksittäistä projektiaan.

        Minä etsin aina ehdokasta, jolla on kaupallinen koulutus, sillä budjettihan on yksi tärkeimpiä asioita, joihin edustaja ottaa kantaa. Rahan käyttö on mukana jokaisessa päätöksessä, ja kansanedustajan pitää tietää, mistä varat milloinkin otetaan uudistuksiin. Velka on monilla ratkaisu, ja se on taloudellemme loputon suo.
        Kaikissa puolueissa pitäisi olla tarkan markan taitajia.


    • Anonyymi

      Minulla on tähän ikään ehtinyt jo tulla oma näkemys ja mielipide niin politiikasta kuin poliitikoistakin, enkä tarvitse vaalikonetta tietääkseni mitä puoluetta äänestän, ehdokas sen sijaan saattaa joskus tuottaa hiukan päänvaivaa.
      Huvikseni olen joskus vaalikonetta koettanut, mutta sille en painoa anna, eikä se millään tavalla vaikuta minun äänestykseen.

    • Anonyymi

      Jollain lailla on huono asia, että annetaan ymmärtää kuin vaalikoneesta saisi
      aidon omia käsityksiään vastaavan vinkin.
      Teoriassa joo, todellisuudessa ei.

    • Anonyymi

      Pelkkee hupia.

    • Anonyymi

      Demareita äänestän niinkuin aina. Ei mitään epäselvää.

      • Anonyymi

        Vaikka niiden puheenjohtaja "riehui humalassa", kuten eräässä ketjussa täällä todistetaan, ja Rinne ei luvannut sääntöjä, vaikka menomme on suuremmat kuin tulot, olleet jo vuosia.
        Pitää olla uskollinen omille arvoilleen, se on oikein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe