Hybridin kulutus pettymys

Anonyymi-ap

Minulla oli aiemmin bensaturbo jossa koko vuoden keskikulutus oli 5.4 l/ 100 km nyt on itselataava jossa koko vuoden kulutus on 4.8 l/100 km.
Laskin että vuotuisella 18 tkm ajomäärällä tällä nykyisellä autolla säästää n. 200 e/ vuosi. Vaihdan autoa 3-4 vuoden välein joten voin karvaasti todeta, että tämä itselataava tekniikka ei ole kovinkaan kummoista. Pelkässä kaupunkipyörityksessä menee vähällä mutta maantie tai moottoritie ajossa kulutuksessa ei mitään eroa käytännössä. Seuraava auto tulee okemaan sähköauto nyt on tämä itselataava kokeiltu eikä mene jatkoon. Olisin säästänyt huomattavasti kulutuksessa jos olisin valinnut pari vuotta sitten sähköauton.

227

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kuinka paljon häviätkään mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa Toyotalla?

      • Anonyymi

        Toyotat on parhaita ajo-ominaisuuksiltaan. Mukavuudessa ne voittaa Ranskalaiset autot mennentullen.


      • Anonyymi

        Hihih, Tojota mukava. Mihin verrattuna, mosseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihih, Tojota mukava. Mihin verrattuna, mosseen?

        Toyota on mukava verrattuna Ranskalaisiin ja Saksalaisiin autoihin. Toyotat ovat sangen hiljaisia. Pösöt on melupesiä Toyotaan verrattuna. Ranskalaiset eivät ole oppineet tekemään kunnon istuimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on mukava verrattuna Ranskalaisiin ja Saksalaisiin autoihin. Toyotat ovat sangen hiljaisia. Pösöt on melupesiä Toyotaan verrattuna. Ranskalaiset eivät ole oppineet tekemään kunnon istuimia.

        Höpö höpö. Munulla on ollut pari C5:sta ja niissä on ollut eriittäin hyvät penkit. Ehkä joidenkin makuun liian pehemeät, mutta hyvin niillä viihtyi parhaimmillaan 700 km päivässä. Melu tai tärinä ei haitannut menoa. Nykyisellä mökkinaapurilla on uudehko Corolla, jossa olen joskus istunut kyydissä. Eipä siinä takapenkille juttele huutamatta, eikä penkilläkään halua istua kovin pitkään. Oma Bemarikin on paljon parempi ja hiljaisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat on parhaita ajo-ominaisuuksiltaan. Mukavuudessa ne voittaa Ranskalaiset autot mennentullen.

        Toyotan ajo ominaisuudet on todettu aina joukon huonoimaksi vertailu testeissä aina huonoin. autot ruostuu parissa vuodessa paaliin kuka ostaa ruostetta JÄRKYTTÄVÄLLÄ YLIHINNALLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat on parhaita ajo-ominaisuuksiltaan. Mukavuudessa ne voittaa Ranskalaiset autot mennentullen.

        Sen verran kilometrejä ajellut toyotilla ettei kyllä mitään parasta kastia ole missään , sangen vaatimatonta lähinnä ajoltaan , koko ajan saa ohjata, ja kaikki korean tuotteetkin on parempia.


    • Anonyymi

      Jos ajat vain 18 tkm vuodessa, niin että säästä millään sähköautollakaan mitään kalliimpaa hankintahintaa takaisin .

      • Anonyymi

        Sähköautossa tietysti maksaa ensimmäisessä autossa enemmän sitten menee vaihdossa kuten ennenkin. Muuten kanattaisi ostaa pienikulutuksinen bensa turbo. Itselataava hybridi on vain teknistä kikkailua josta ei ole iloa oikein muuta kuin autonvalmistajille.


      • Anonyymi

        Säästää.


      • Anonyymi

        Jos ajaa 18 tkm vuodessa niin itselataavasta ei mitään hyötyä vs polttomoottori. Tojotan lyhyt huoltoväli ruinaa senkin pienen säästön huoltokuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa 18 tkm vuodessa niin itselataavasta ei mitään hyötyä vs polttomoottori. Tojotan lyhyt huoltoväli ruinaa senkin pienen säästön huoltokuluihin.

        Ikävä kyllä Octaviakin (minulla) käy joka vuosi huollossa ja huolto on kalliimpi kuin Toyotassa. Huoltoväli on ensimmäisen huollon jälkeen 1v. / 30000 km. Eli noilla kilometreillä huoltoväli olisi 18000 km.


    • Anonyymi

      Naapurin nuori herra osti uuden Corollan ja vaihtoi sen Pösöön puolen vuoden päästä, Corolla oli kuulemma pari kertaa jäänyt työpaikan parkkipaikalle kun ei käynnistynyt ja oli muutenkin iso pettymys.

    • Anonyymi

      Itselataava tekee sähkö polttomoottorilla ja ilmoittaa sähköisenä matkana myös sen mikä menee polttomoottorilla rullatessa ilman kulutusta. Polttomoottorihan katkaisee syötön rullatessa ja ilman polttoainetta ajettu matka on ajotavasta riippuen jotakin 10..15%. Kun tuon määrän vähentää itselataavan sähköllä ajo osuudesta niin saadaan suurin piirtein säästö mikä syntyy hybriditekniikalla. Se ei paljoa ole.

      • Anonyymi

        Ei ilmoita! Vihreä valo palaa kojelaudassa vain silloin kun kampiakseli ei pyöri.


    • Anonyymi

      Hanurista on ilmasto vouhotus ei mitään iloo ja hyötyä tekniikasta?

    • Anonyymi

      Monella autolla pääsi 90 luvulla 6 litran kulutuksella. Autot oli silloin paljon kevyempiä. Ei tuosta ole paljoa kulutuksessa parannettu.

    • Anonyymi

      Teknologia ei vielä ole valmis. On kehitysvaiheessa.
      Nykyiset akut ja paristot ovat kuluessaan vaarallisia, samoin kolari yms tilanteissa on palo ja räjähdys vaara.
      https://youtu.be/_J_Qt8RQpao

    • Anonyymi

      Ihan höpötekniikkaa on.

      • Anonyymi

        ei merkittävää eroa bensaturboihin


    • Anonyymi

      Ihmettelen tuota Tojotan hybridien kulutuksen kehumista kun ei noissa ole juuri mitään eroa vastaavan kokoiseen polttomoottoriautoon.

      • Anonyymi

        Päästöt puolet pienempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöt puolet pienempiä.

        Lisäksi hybridit tuottavat vähemmän melua auton ulkopuolelle. Todellisuudessa hybridiauto kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin polttomoottoriauto. Toisaalta ihan minka tahansa auton saa kuluttamaan paljon polttoainetta tai sähköä jos kuski ei osaa autoa taloudellisesti. Vaan ajaminen on toistuvasti kaahailua kaasupohjassa tai yli puoleen väliin painettuna, Hidastuksetkin aina kovaa jarrupolkimen painamista, eikä ikinä tasaisempaa hidastamista moottorijarrulla.


    • Anonyymi

      Itselatavaa hybridi on itsepetosta. Saa hyvän mielen, että on tehnyt jotain ympäristön eteen. Samaan aikaan saattaa haukkua diesel autoa vaikka uuden turbodieselin päästöt ja kulutus on huomattavasti pienempi kuin bensa hybridin.
      Näyttää myös vahvasti siltä, että Tojota fanaatikot vaikenevat kun joku esittää epämieluisan totuuden itselataavista.

      • Anonyymi

        Lisäksi ainakin nuo Toyotan hybridit ovat erittäin epäluotettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi ainakin nuo Toyotan hybridit ovat erittäin epäluotettavia.

        Taas jonninjoutavia valheita Toyotan vihaajilta. Toyotan kuskit tykkäävät mieluummin ajella tyytyväisinä huippuluotettavilla, taloudellisilla ja vaivattomilla hybrideillään, kuin olla täällä räksyttämässä muiden merkeistä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonninjoutavia valheita Toyotan vihaajilta. Toyotan kuskit tykkäävät mieluummin ajella tyytyväisinä huippuluotettavilla, taloudellisilla ja vaivattomilla hybrideillään, kuin olla täällä räksyttämässä muiden merkeistä :)

        Toyotan hybridit eivät vaan lähde käyntiin. Releet räpsää ja akut tyhjenee. Hinausautoyrittäjä kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridit eivät vaan lähde käyntiin. Releet räpsää ja akut tyhjenee. Hinausautoyrittäjä kiittää.

        Kyllä, etenkin uusin Corolla ja Yaris ovat olleet karmeita akku- ja relevian osalta, varoitusvaloja etenkin pakkasella. Myös jarrujen vikavalot palaa talvella.

        Ostakaa Skoda tai VW samalla rahalla, saatte kunnon auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, etenkin uusin Corolla ja Yaris ovat olleet karmeita akku- ja relevian osalta, varoitusvaloja etenkin pakkasella. Myös jarrujen vikavalot palaa talvella.

        Ostakaa Skoda tai VW samalla rahalla, saatte kunnon auton.

        onkos nääkin vaan kesäautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkos nääkin vaan kesäautoja

        Corolla voitti mm. TM talviautovertailun kaikkien aikojen huippupisteillä. Yaris todettiin TM testihistorian pienimmän kulutuksen saavuttaneeksi autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla voitti mm. TM talviautovertailun kaikkien aikojen huippupisteillä. Yaris todettiin TM testihistorian pienimmän kulutuksen saavuttaneeksi autoksi.

        Kyse olikin toimiiko talvella. Paljon on ollut juttua noista hybridien vioista pakkasella. Ja sähkötojota on ihan monissa testeissä todetti talveen sopimattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonninjoutavia valheita Toyotan vihaajilta. Toyotan kuskit tykkäävät mieluummin ajella tyytyväisinä huippuluotettavilla, taloudellisilla ja vaivattomilla hybrideillään, kuin olla täällä räksyttämässä muiden merkeistä :)

        Täällähän ne Tojota kuskit räksyttää koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonninjoutavia valheita Toyotan vihaajilta. Toyotan kuskit tykkäävät mieluummin ajella tyytyväisinä huippuluotettavilla, taloudellisilla ja vaivattomilla hybrideillään, kuin olla täällä räksyttämässä muiden merkeistä :)

        Rakastan Toyotaa kun niitä saa hitsata kasaan joka päivä.Tienaan hyvin sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän ne Tojota kuskit räksyttää koko ajan

        Kyllä näitä arvosteluja kun lukee niin ei yhtään hyvää autoa ole kaikki on paskoja. Hihi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastan Toyotaa kun niitä saa hitsata kasaan joka päivä.Tienaan hyvin sillä.

        Älä valehtele! Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Ranskalaiset autot kyllä ruostuu senkin edestä samoin Skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi ainakin nuo Toyotan hybridit ovat erittäin epäluotettavia.

        Minkä tahansa auton saa epäluotettavaksi jos jättää perus huollot tekemättä tai toistuvasti ylittää huolto-ohjelmassa mainitut huoltovälit. Kaikista luotettavimmankin polttomoottorin saa tuhottua ennenaikaisesti myös silloinkin jos auton auton kuski ei koskaan tarkista moottoriöljyn, jäähdytinnesteen määriä ja tarvittaessä lisää näitä moottorille. Suurin osa moottoreista kuluttaa edes pikkuisen moottoriöljyä huoltojen välillä, jos ei uutena niin viimeistään sitten kyllä yli 210tkm ajettuna. Vaihtoehtoisesti ei koskaan vaihda moottorin ilmansuodatinta. Vanhoissa autoissa toisinaan kuluu erittäin pieniä määriä jäähdytinnestettäkin.

        Sellainet ihmiset joita ei ollenkaan kiinnosta oppia tarkistamaan auton öljyjen ja nesteiden määriä olisi parasta poistua kokonaan yksityisautoilusta. Sekä edes silmällä katsomaan moottoritilasta auton letkujen ja johtojen kuntoa tunnistaen mahdolliset vuodot(erityisesti neste ja öljyvuodot) ja halkeamat, mahdolliset sähköjohtojen kipinät. Näiden ihmisten takia autoja tuhoutuu paljon paaliromuksi ennenaikaisesti, kaikista pahimmassa tapauksessa vanha auto syttyy tulipaloksi. Ainoastaan voin ymmärtää sen, ettei joku yksityinen ihminen pysty tarkistamaan esimerkiksi vaihteistoöljyn määriä koska aika monesta modernista autosta on poistettu vaihteistoöljyn mittatikku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla voitti mm. TM talviautovertailun kaikkien aikojen huippupisteillä. Yaris todettiin TM testihistorian pienimmän kulutuksen saavuttaneeksi autoksi.

        Seuraavana vuonna sitten Yaris tuotiinkin talvitesteistä lavalla etelään, kun jarrut pettivät.


    • Anonyymi

      Hullua vaihtaa hyvä bensaturboauto hybriditojotaan. Saa vain laskan huutavan ohutpeltisen kipon jossa melua piisaa. Golf tsi on huippuauto, kuten Passatkin.

      • Anonyymi

        Ohituksissa bensaturbo potkaisee mukavasti ja lähtee vauhdilla, hybridi alkaa huutaa korkeilla kierroksilla epämukavasti.


    • Anonyymi

      Toyotan pieni kulutus ja vääntävä hybridikoneikko saa aikaan kateutta.

      • Anonyymi

        Toyotan suuri kulutus, onneton vääntö ja huutava variaattori saavat aikaan valtavaa naurua!


    • Anonyymi

      Näitä itselataavia ei kannata ostaa ns välivaiheen autoiksi. Joko suoraan sähköauto tai sitten moderni turbomoottori.

      • Anonyymi

        Itselataavahan on paras vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavahan on paras vaihtoehto.

        Oman kokemuksen perusteella en kyllä keksi miksi itselataava olisi paras vaihtoehto. Tekniikka ei tuo mitään etua omistajalle verrattuna samankokoiseen polttomoottoriautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemuksen perusteella en kyllä keksi miksi itselataava olisi paras vaihtoehto. Tekniikka ei tuo mitään etua omistajalle verrattuna samankokoiseen polttomoottoriautoon.

        Korjaus edelliseen. Itselataava on siis polttomoottoriauto jonka tekniikka ei tuo mitään etua verrattuna vaikka turbomoottoriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemuksen perusteella en kyllä keksi miksi itselataava olisi paras vaihtoehto. Tekniikka ei tuo mitään etua omistajalle verrattuna samankokoiseen polttomoottoriautoon.

        Eihän siitä ole kuin haittaa. Erittäin epäluotettava on tuo itselataava hybridi.


    • Anonyymi

      Itselataava luokitellaan ihan virallisestikin polttomoottoriautoksi ja plug-in hybridi sähköautoksi.

    • Anonyymi

      Tojotalla ajaminen on aina pettymys.

    • Anonyymi

      Saksalaisella bensakoneella pääsee pienemmällä kulutuksella.

      • Anonyymi

        Turbomoottori on käytännössä taloudellisempi jos pääasiassa maantieajoa. Pitää muistaa että 10-15 % ajosta menee ilman kulutusta rullatessa. Tämä lasketaan itselataavilla sähköajoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbomoottori on käytännössä taloudellisempi jos pääasiassa maantieajoa. Pitää muistaa että 10-15 % ajosta menee ilman kulutusta rullatessa. Tämä lasketaan itselataavilla sähköajoksi.

        Itselataava on siis myös itsehuijaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava on siis myös itsehuijaava.

        Itse itseään pettäen ajelee hän


    • Anonyymi

      200kg turhaa hilavitkutinta, kera mopedi moottorin!!💩💩💩

    • Anonyymi

      Kyllähän aika moni on todennut ettei itselataavalla mitään merkittävää säästöä synny kulutuksessa muuta kuin kaupunkiajossa.

    • Anonyymi

      Turhin auto on tojotan itselataava hybridi.

      • Anonyymi

        Se on täysin turha. Epäluotettava ja parin desin säästö on saatu poistamalla loputkin äänieristeet. Diesel ja bensaturbo menee matka-ajossa vähemmällä.


      • Anonyymi

        Todellisuudessa kaikista turhimpia ovat saksalaisten autovalmistajien hybridiautot joiden polttomoottorit ovat varustettu turboahtimella. Tällaisesta autosta kun hajoaa hybridijärjestelmän ns.ajoakku niin korjaus/vaihtokulut ovat helposti akun koosta riippuen mitä tahansa yli 3000 eurosta, jopa yli 15000 euroon. Sitten päälle vielä turbon hajoaminen jolloin rahaa menee sitten vielä 900-2000 euroa, jos tuplaturbo niin silloin hinta on kaksinkertainen verrattuna yhteen turboon. Jos rikkoutunut turbo ehti vuotamaan niin paljon öljyä polttomoottoriin, pakoputkistoon että katalysaattori pilalle ja vaihtokuntoon niin taas tulee hintaa satoja tai tuhat euroa. Joissakin moderneissa autoissa on katalysaattorin lisäksi hiukkassuodatinkin joka menee vielä herkemmin kuin katalysaattori jolloin hintaa tuleekin sitten vielä 1000 euroa lisää.

        Eli käytännössä turbollisella polttomoottorilla varustetun hybridiauton korjaaminen tulee niin kalliiksi, että on paljon halvempaa ja järkevämpää vaihtaa koko auto johonkin toiseen hyväkuntoiseen autoon kuin korjata vioittunutta autoa.

        Pistokeladattavan auton latausaseman ostaminen ja asentaminen ei sekään ole mitenkään halvan hintaista. Todennäköisesti lähivuosina varmaan Suomessakin tulee yleistymään pistokeladattavien autojen latausasemien auton latausjohtojen katkaiseminen ja varastaminen niiden sisältämän kuparin takia. Tämä koskee erityisesti pikalatureita. Ulkomailla tämmöinen rikollisuus on jo aika yleinen.


    • Anonyymi

      Olin diesel auto kyydissä vasta yhden reissun. Keskikulutukseksi tuli 3.9 l / 100 km. Pienellä menee nuo nykydieselit. Lappiin ajaa ja jonkin matkaa takaisinkin päin.

      • Anonyymi

        Mitenniin nykydiesel? Omistamieni dieselien keskikulutus on jo 90 luvulta olleet viitisen litraa. Esim. Saab 9-3 2,2 tid matkakulutus oli4.3 , kekikulutus tasan 5, tankkauksista mitattua ( ajotietokone näytti 4.8 ) mutta autothan aina kuluttaa se, mitä kuski haluaa sen kuluttavan.


    • Anonyymi

      Diesel, suutin ja kusiongelmaa jatkuvasti, turpot kolisee ja eegeerrät tukossa.

      • Anonyymi

        En tiedä sinun ongelmistasi mutta kyydissä oli mukava istua ja auto oli hiljainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä sinun ongelmistasi mutta kyydissä oli mukava istua ja auto oli hiljainen.

        Juuri luettelin dieselien ongelmat. Oletko vähän hidas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri luettelin dieselien ongelmat. Oletko vähän hidas?

        Helposti noilla dieseleillä ajetaan kuitenkin 400-500 tkm kun katsoo käytettyjä autoja. Diesel kyllä kestää ajoa, onhan kaikki isot autot ja työkoneet myös dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti noilla dieseleillä ajetaan kuitenkin 400-500 tkm kun katsoo käytettyjä autoja. Diesel kyllä kestää ajoa, onhan kaikki isot autot ja työkoneet myös dieseleitä.

        Tojodalla ajetaan max 200tkm. Sitten alkaa kori ja alusta olla valmis ja meisseli menee läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri luettelin dieselien ongelmat. Oletko vähän hidas?

        Ei ole ollut tuollaisia ongelmia diesel autoissani.


    • Hybridit ovat välivaiheen eli siirtymäajan teknologiaa.

    • Anonyymi

      On suorastaanvalheellista puhua hybridinä latauskelvottomista. Ne ovat polttomoottoriautoja, tomivat polttoaineella.

    • Anonyymi

      Norjassa kiellettiin Tojotann itselataavien mainokset, tulkittiin huijaukseksi käytännössä.

      • Anonyymi

        Sitähän ne ovat, huijausta. Toyotan myynti pitäisi kokonaan kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ne ovat, huijausta. Toyotan myynti pitäisi kokonaan kieltää.

        Ei ole oikein järkeä noissa plug in hybrideissäkään.
        ladataan akkua ja ajetaan sähköllä polttomoottorin paino kuormana mukana.


    • Anonyymi

      Toyota hybridi kuitenkin lataa itse itsensä, puolet sähköllä, puolet moottorilla. Säästö kulutuksessa on siis huomattava.
      Rav 2.5 litran koneella kuluttaa ainoastaan 3.4 litraa sadalla.

      • Anonyymi

        Älä puhu sontaa. Tuo voi olla hetkellinen kulutus mutta pitkän ajan kulutuksella menee kyllä päälle 5,5 litraa. Tai jos puhut plugarista niin sitten riippuu paljonko ajaa.
        Polttomoottori auto katkaisee polttoainen syötön rullatessa ja tuon rullaukse osuus on jotakin 10..15 % prosenttia ajetusta matkasta. Hybridissä tämäkin lasketaan sähköajoksi. Käyttäjien ilmoittamia kulutuksia voi katsoa vaikka spritmonitor sivulta.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ravistin vie tuplat tuon verran kunnes ruostuu puhki


    • Anonyymi

      Autoissa häviää eniten rahaa.

      Niin kauan kun on käytettyjä myynnissä ei kannata laittaa autoon itse rahaa paljon.

      Ei saa parempaa autoa ostamalla vm 2013 bmw auton tai tilaamalla uutta Toyotaa. Ei saa parempaa ajettavuutta, ominaisuuksia ja varsinkaan viattomuutta.


      4500eur käteistä / siirto on suurin määrä jonka olen omasta autosta maksanut. 27 vuotta liikuttu autolla. 4 eri autoa ollut tällä ajalla, kaikista saanut myydessä paljon takaisin.

      Yhtään 300eur huoltoa ei ole tarvinnut teetättää vaan alle.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä halvinta ajelua. Itselataava hybridi on ehkä suurin itsepetos jos kuvittelee sillä jotakin säästävänsä.


    • Anonyymi

      Itselataava on bensalla ladattava. Tuossa lauseessa on se järjettömyys.

      • Anonyymi

        Vähän sama kun laittaisi purjeveneeseen polttomoottori puhaltimen puhaltamaan purjeisiin.


    • Anonyymi

      Bensalla myös ajon aikana ladataan hybridi akkua, ei pelkästään jarrutuksissa. Tietyissä tilanteissa keskikulutus on jopa 18 l/ 100 km, hybridi lataa tällöin akkua koska se ei nosta keskikulutusta. Tämä ilmainen energia vapautetaan ja yhditetään bensamoottoriin tietyssä tilanteissa yksin tai yhdessä.
      Moottori voi olla kaksi tai kaksi ja puoli litrainen.
      Silti keskikulutus on aina alle viisi litraa sadalla.
      Myös maantie ajossa!
      Neljä pyttyä ja iso kone.
      Kilpailijat tekevät litrasia kertakäyttö motteja jotka hädin tuskin kestävät 100 tkm. Ja kolme pyttyä!
      Toyota ei lähtenyt kolmioytty leikkiin lainkaan.
      Vanhassa vara parempi. Neljä pyttyä ja kestävä kone. Vain Toyotassa!

    • Anonyymi

      Näin ne Toyotalla asian kertoivat etteivät voineet lähteä kolmipyttyisiä tekemään, koska luottamus Toyotaan piti säilyttää.
      Kolmi pytyt ovat epäluotettavia.
      Turboa myös välteltiin, kunnes keksittiin vahva 1.2 turbo joka on toiminta varma ja kestää vähintään 350 tkm avaamatta.
      Myös super vahvat jakoketjut pidettiin samoina.
      Autonvalmistajat pli pakotettu tekemään niitä ihmemoottoreita päästö vaatimusten mukaan ja kaikki ei tässä onnistunut.
      Muut valmistajat laittoivat ohuimman ja heikon jakoketjun tai uivan jakohihnan säästö moottoriinsa kun Toyota säilytti vahvan jakohihnan ja kasvatti moottori kokoa kestävyyden vuoksi.
      Hybridi oli se oikea ratkaisu päästövaatimuksiin.
      Toyotaan voit aina luottaa!

      • Anonyymi

        Toyota kyllä tekee kolmipyttyisiä, kaikki uudet yarikset ovat niitä.


    • Anonyymi

      Kiitos, luotan Toyotaan!

    • Anonyymi

      Nythän se näkyy jo myyntitilastoissa. Tojotan itselataavien myynti lähtenyt laskemaan voimakkaasti. Itselataavien aika alkaa olla ohi.

    • Anonyymi

      Henkenvaarallisii kuolemia ohutta muovi peltii täysin turvaton koppi menee lyttyyn helposti

      • Anonyymi

        Tojota oli vahvistanut autoja ennen törmäystestiä. Luokatonta toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota oli vahvistanut autoja ennen törmäystestiä. Luokatonta toimintaa.

        Tarkoitat kai Daihatsu.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      sähkömoottorin hyötysuhde lähes sata. Ei siinä millään hybriideillä päästä samaan

      • Anonyymi

        Toyotan hybrideissä on 2 sähkömoottoria, eli hyötysuhde lähes 2-sataa !😎


    • Anonyymi

      Bensalla ladattava ei ole kovin järkevää. Tuskin kukaan sähköautoilija ostaa pihalleen generattoria jolla lataa autoaan.

      • Anonyymi

        Miten olisi 200 kVA dieselgeneraattori ;-)


    • Anonyymi

      Minulla on bensaturbo (Golf), joka ei kyllä kulje lähellekään 5,4 litralla sataa kilometriä. Paremminkin keskimäärin menee 7,4 litraa. Lisäksi on hybridi (IS) joka vie keskimäärin tuon 5,4 litraa sadalla. Hybridi on kyllä hyvinkin taloudellinen kun niin moottori kuin matkustamo ovat lämpimät mutta sitä ennen se ei sitä ole. Talvisin lämpenemisvaiheessa kulutus nousee huomattavasti enemmän kuin tavallisissa bensa-autoissa. Jos siis ajaminen keskittyy talviin ja lyhyisiin matkoihin niin säästöä ei kyllä kerry. Toisaalta korkealla kylmäkulutuksella on hyötypuolensa - TM antoi talvivertailussa autolle ainoana kympin lämpenemisestä.

      • Anonyymi

        Hybridi toimii kaupungissa taloudellisemmin mutta maantieajossa bensaturbo on hyvinkin taloudellinen. Ainakin itse olen päässyt bensaturbolla maantieajossa helposti 5 litran kulutukseen joskus jopa alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi toimii kaupungissa taloudellisemmin mutta maantieajossa bensaturbo on hyvinkin taloudellinen. Ainakin itse olen päässyt bensaturbolla maantieajossa helposti 5 litran kulutukseen joskus jopa alle.

        Itselataava hybridi ja turbomoottori on ihan sama kummalla ajaa. Polttoainekuluissa ei ole mitään merkityävää eroa euroissa. Jos haluaa ajaa halvemmalla niin suosiolla sähköauto alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi ja turbomoottori on ihan sama kummalla ajaa. Polttoainekuluissa ei ole mitään merkityävää eroa euroissa. Jos haluaa ajaa halvemmalla niin suosiolla sähköauto alle.

        Iso ja tehokas bensa-auto auto 5,4 l/100km, pieni auto 7,4 l/100 km. Onhan noissa jonkinlaista eroa.


      • Anonyymi

        Ajo täytyy olla lähinnnä kaupunkiajoa milloin hybridin kulutusetu on suurimmillaan, muu ei selitä tuota 7,4 litran kulutusta. TM:n käyttötestissäkin Golf vei keskimäärin vain 6,4 l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajo täytyy olla lähinnnä kaupunkiajoa milloin hybridin kulutusetu on suurimmillaan, muu ei selitä tuota 7,4 litran kulutusta. TM:n käyttötestissäkin Golf vei keskimäärin vain 6,4 l/100km.

        Kai noita turbo-Golfejakin on aika monen laisia ja -tehoisia. Ajoreititkin ja -nopeudet kaiketi vaihtelee eri ihmisten välillä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai noita turbo-Golfejakin on aika monen laisia ja -tehoisia. Ajoreititkin ja -nopeudet kaiketi vaihtelee eri ihmisten välillä paljon.

        Joo on toki, mutta poislukien ehkä GTI-versiot niin ei tuollaisiin yli 7 litran keskikulutuksiin pääse kuin lyhyemmässä pätkäajossa tai sitten pitää olla hyvin raskas kaasujalka ja/tai epätaloudellinen ajotapa. Eli tietämättä tarkemmin ajoprofiilia yksittäinen kulutuslukema ei kerro oikeastaan mitään sen suhteen onko kulutus paljon vai vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi toimii kaupungissa taloudellisemmin mutta maantieajossa bensaturbo on hyvinkin taloudellinen. Ainakin itse olen päässyt bensaturbolla maantieajossa helposti 5 litran kulutukseen joskus jopa alle.

        Pitkä tasainen maantieajo ja vuotuinen keskikulutus ovat aikalailla eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä tasainen maantieajo ja vuotuinen keskikulutus ovat aikalailla eri asioita.

        Sekin riippuu siitä minkälaisia matjo pääasiassa ajat. Jos ajot on pääosin maantieajo koko vuoden niin itselataavalla ei synny mitään eroa turbomoottoriin. Nykyiset dieselit menee helposti 4 l / 100 km ja bensaturbot 5 l / 100 km. Masntieajossa itselataava pystyy olemaan päällä vain pieniä hetkiä ja mitään säästöä ei synny. En tiedä onko jo itselataavia bensaturbolla, sillä saattaisi tulla vähän eroakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on toki, mutta poislukien ehkä GTI-versiot niin ei tuollaisiin yli 7 litran keskikulutuksiin pääse kuin lyhyemmässä pätkäajossa tai sitten pitää olla hyvin raskas kaasujalka ja/tai epätaloudellinen ajotapa. Eli tietämättä tarkemmin ajoprofiilia yksittäinen kulutuslukema ei kerro oikeastaan mitään sen suhteen onko kulutus paljon vai vähän.

        Siinähän tuo on TM-talvivertailussa suoraan sanottu: IS 5,6 l/100km ja Octavia 1,4 tsi 7,4 l/100km.
        https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/04-2014-nakoislehti/27-61


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän tuo on TM-talvivertailussa suoraan sanottu: IS 5,6 l/100km ja Octavia 1,4 tsi 7,4 l/100km.
        https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/04-2014-nakoislehti/27-61

        Tuo TM:n mittaus perustuu 4 kilometrin kaupunkisyklin ajamiseen laboratoriossa. Eli todistaa juuri tuon aiemmin todetun että tuollaisiin yli 7 litran kulutuslukemiin bensaturbolla pääsee vain ajamalla lyhyttä pätkäajoa. Ja tuon tyyppisessä ajossa taas hybridi on kulutuksen näkökulmasta parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo TM:n mittaus perustuu 4 kilometrin kaupunkisyklin ajamiseen laboratoriossa. Eli todistaa juuri tuon aiemmin todetun että tuollaisiin yli 7 litran kulutuslukemiin bensaturbolla pääsee vain ajamalla lyhyttä pätkäajoa. Ja tuon tyyppisessä ajossa taas hybridi on kulutuksen näkökulmasta parhaimmillaan.

        Itsalataava sopii kauppakassiksi.


    • Anonyymi

      Itselataava ei sovi maantieajoom. Tuli ajettua Tampereelle ja takaisin motaria pitkin eestaas, kulutus suurempi kuin turbomoottorilla.

      • Anonyymi

        Huomasin että turpomoottori söi kauheasti bensaa Tampereelle ja takaisin joten kuljen junalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin että turpomoottori söi kauheasti bensaa Tampereelle ja takaisin joten kuljen junalla.

        Juna onkin paljon parempi kuin itselataava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juna onkin paljon parempi kuin itselataava

        Mikä siinäkin on ettei niitä dieselpöllyttimiä enää monikaan osta? Onko syynä vilunkivagenin törkeä huijaus joka pilasi kaiken dieselien kehityksen? Ei kukaan ympäristöään kunnioittava osta enää mitään dieseliä muuhun kuin työkaluksi. "Kiitos" kuuluu konsernille kun kaikkien dieselien hinnat romahti. Enää en kyllä minnekkään konsernin huijattavaksi lähtisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on ettei niitä dieselpöllyttimiä enää monikaan osta? Onko syynä vilunkivagenin törkeä huijaus joka pilasi kaiken dieselien kehityksen? Ei kukaan ympäristöään kunnioittava osta enää mitään dieseliä muuhun kuin työkaluksi. "Kiitos" kuuluu konsernille kun kaikkien dieselien hinnat romahti. Enää en kyllä minnekkään konsernin huijattavaksi lähtisi.

        Tojotan itselataavan mainostaminen kiellettiin harhaan johtavana Norjassa. Muutakin vilunkipeliä on tämäkin konserni harrastanut. Ei kyllä kiinnosta tuo markettien parkkipaikkojen täyte.


    • Anonyymi

      Omassa RAV4ssä kulutus on nyt kahden vuoden jälkeen noin 1.4L/100km.
      Suhteellisen vähän cittarille mikää kiihtyykin kunnolla.

      • Anonyymi

        1,4 on miljoonia ja triljooniakin kertoja isompi kuin sähköautossa.


      • Anonyymi

        Jos kulutus on noin pieni olisit ajanut sähköllä helposti kaikki matkat halvemmalla ja paljon vähäisemmillä latauskerroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,4 on miljoonia ja triljooniakin kertoja isompi kuin sähköautossa.

        Millainen sähköauto sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kulutus on noin pieni olisit ajanut sähköllä helposti kaikki matkat halvemmalla ja paljon vähäisemmillä latauskerroilla.

        Olisin mutta sähköauto valikoima oli heikko jokunen vuosi sitten eikä se vieläkään ole kovin kummoinen. Plugarilla pärjää nykyään hienosti.

        Sähköautoissa on vielä kaikenlaista ongelmaa talvikäytössä ja hinnat järjettömiä varusteltuna sille tasolle kuin Corolla ja muiden perusautojen vakiovarustelutaso on.
        Sähköautojen vakiovarustelu poislukien Tesla on suorasta naurettavan surkea.

        Ehkä Maxus ja Kiinalaiset tuo todellista kilpailua hintoihin Teslan ohella.
        Eurot on itsensä jo hinnoitelleet ulos kuviosta eikä toimituskykyä silti löydy.
        Autoja TEORIASSA myydään mutta haluatko ostaa auton minkä saat 1.5 vuoden päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen sähköauto sinulla on?

        Sellainen, joka vie tasan 0 litraa sadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen sähköauto sinulla on?

        Kyosho, ratio ohjattava rrlalliauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mutta sähköauto valikoima oli heikko jokunen vuosi sitten eikä se vieläkään ole kovin kummoinen. Plugarilla pärjää nykyään hienosti.

        Sähköautoissa on vielä kaikenlaista ongelmaa talvikäytössä ja hinnat järjettömiä varusteltuna sille tasolle kuin Corolla ja muiden perusautojen vakiovarustelutaso on.
        Sähköautojen vakiovarustelu poislukien Tesla on suorasta naurettavan surkea.

        Ehkä Maxus ja Kiinalaiset tuo todellista kilpailua hintoihin Teslan ohella.
        Eurot on itsensä jo hinnoitelleet ulos kuviosta eikä toimituskykyä silti löydy.
        Autoja TEORIASSA myydään mutta haluatko ostaa auton minkä saat 1.5 vuoden päästä?

        Jos corolla kelpaa niin ihan sama ostaa dacia. Noissa ei kummoista eroa ole autona, molempia on tullut ajettua. Dacia on vaan paljon halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos corolla kelpaa niin ihan sama ostaa dacia. Noissa ei kummoista eroa ole autona, molempia on tullut ajettua. Dacia on vaan paljon halvempi.

        Minuakin vähän harmittaa kun itäskoodat ovat jääneet kaikessa daatsialle.


    • Anonyymi

      Mulla on pensa turpo, kulutus 6.6 l/100 km

      • Anonyymi

        A4 kulutus oli kesällä vähän vajaa 6 ja talvella tuo sama 6.6L/100km dieseliä.
        Nyt menee plugaritojottimella alle 1.5L/100km.


    • Anonyymi

      Luonnollisesti hybridin kulutus täytyy olla pettymys, kun muut ajelee halvalla sähköllä.

      • Anonyymi

        Paha vainbettä täyshybridin ja sähköauton hinnan erotuksella Toyotalla ajelee miljoonia kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha vainbettä täyshybridin ja sähköauton hinnan erotuksella Toyotalla ajelee miljoonia kilometrejä.

        Ei kukaan viitsi ajaa Tojotalla niin paljon. Selkä hajoaa ja tulee kuuroksi meluisasta ohjaamosta.


    • Anonyymi

      Näitten bensalka ladattavien aika alkaa olla ohi. Hyvän sähköauton saa jo halvemmalla kuin korollan.

      • Anonyymi

        Cupra Born alk. 36900 euroa, liki 8000 halvempi kuin ladattava Prius.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cupra Born alk. 36900 euroa, liki 8000 halvempi kuin ladattava Prius.

        Nykyaika vastaan historia.


      • Anonyymi

        Taas unohtuu että latauspaikkainfra puuttuu suurelta osilta autoilijoista, lisäksi patteriautojen onnettomat toimintamatkat tuottavat huomattavia vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas unohtuu että latauspaikkainfra puuttuu suurelta osilta autoilijoista, lisäksi patteriautojen onnettomat toimintamatkat tuottavat huomattavia vaikeuksia.

        Onnettomin toimintamatka on Toyotan sähköautossa. Kyllä muilla jo pärjää ihan hyvin normiarjessa. Lataus infraa alkaa olla jo kattavasti joka puolella, jos sitä ei käytä niin siitä ri tiedä. Joku korpimaa on sitten eri asia kuin etelä suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnettomin toimintamatka on Toyotan sähköautossa. Kyllä muilla jo pärjää ihan hyvin normiarjessa. Lataus infraa alkaa olla jo kattavasti joka puolella, jos sitä ei käytä niin siitä ri tiedä. Joku korpimaa on sitten eri asia kuin etelä suomi.

        Minnuu huvittaa, kun nykyään jo 400km WLTP sähköautot haukutaan surkeiksi ja toistasataa kW:tä pitäis olla pikalataus. Suurin osa sähköautojen akkukapasiteeteista liikkuu noin 60 kWh tuntumassa ja paljon alle, siis niillä jotka alkaa olla tavallisen työläisen itse tienaamilla rahoilla ostettavissa. No, rahalla saa ja mopolla pääsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minnuu huvittaa, kun nykyään jo 400km WLTP sähköautot haukutaan surkeiksi ja toistasataa kW:tä pitäis olla pikalataus. Suurin osa sähköautojen akkukapasiteeteista liikkuu noin 60 kWh tuntumassa ja paljon alle, siis niillä jotka alkaa olla tavallisen työläisen itse tienaamilla rahoilla ostettavissa. No, rahalla saa ja mopolla pääsee!

        Ei kasetti taaskaan kestä onnettomia sähköautoja ja heikkoa latausinfraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kasetti taaskaan kestä onnettomia sähköautoja ja heikkoa latausinfraa.

        En tiedä mitä meinaat, mutta tuossahan noita edullisemman pään sähköautoja on. Akkukoko ja pikalataus teho. 11kW kolmivaihe lataus nyt alkaa olla jo jopa Toyotassa:

        Kona ja Niro 39 kWh ja 64 kWh, CCS 50kW ja CCS 150kW

        Megane 40 kWh ja 60 kWh, CCS 50kW ja CCS 150kW

        E:NY1 68 kWh, 78 kW

        Leaf 40 kWh ja 60 kWh, CHAdeMO 100 kW

        Mii 36,8 kWh, CCS 40kW

        e-golf 36kWh, CCS 40kW

        Enyaq 48 kWh ja 62kWh ja 82kWh, CCS 50kW ja CCS 130kW ja CCS 135kW

        ID3 45 kWh ja 58 kWh ja 77 kWh, 50 kW ja 100 kW ja 125kW

        M3 50 kWh, 170kW ja on isompiakkuisiakin

        BZ4X 65 kWh, 150 kW


    • Anonyymi

      Ensi vuonna sähköautot lyö läpi lopullisesti. Hinta tippuu alle polttisten.

    • Anonyymi

      Mulla farmaricorolla 1.8 hybrid.
      Muuten hyvä, mutta kun Lahdentien karkealla asfaltilla mittari kohoaa pahimmillaan 88 db, niin kyllä siinä herkästi alkaa ilmajousitetusta mersusta peffan alla unelmoimaan ja vähän enemmänkin...
      Perkele - kaverin vuoden -86 ascona on puolet hiljaisempi.
      Jossain on mennyt vikaan ja pahasti.

      • Anonyymi

        Ennen nää hinnat alkaen autot oli paljon hiljaisempia kun oli varaa laittaa äänieristetyä. Nyt Toyotakin säästää kaikessa mahdollisessa että saa hinnan ja päästöt alas. Äänieristyksestä tingitään ensimmäiseksi. Moni muu merkki on kyllä kokemuksen mukaan hiljaisempi.


      • Anonyymi

        80 db on raja jonka jälkeen pitää käyttää kuulosuojaimia


    • Anonyymi

      Komppaan myös melua - mutta en täysin, riippuu aika lailla tiestä ja renkaista.
      Mulla kulutus 1.8 hybridifarkussa pysyy kesällä eco-asetuksella 4 litran tuntumassa ja allekin.
      Sport-asetuksella kulutus nousee selvästi sähköajon vähentyessä ja pahimmillaan saa menemään 6 litraa, joka vaatii kyllä jo tosi lailla polkemista.
      2- litraiset on vielä asia erikseen, joista ei ole kokemusta.
      Kiihtyvät kuulemma 0,4 sekunniissa 0:sta sataan....................

      • Anonyymi

        Maantiellä nämä ei oikein eroa bensaturboista, kovemmassa vauhdissa ei juuri sähköllä ajeta.


      • Anonyymi

        Melu on kyllä ärsyttävää. Mieluummin vaikka litran suurempi kulutus kun rollottavat rengasäänet.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paitsi että vähän ajavalle kallein on sähköauto ja paljon ajavalle bensa-auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että vähän ajavalle kallein on sähköauto ja paljon ajavalle bensa-auto.

        Uudesta hybridiautosta todettiin;
        Korkeat kulut, ajoipa vähän tai paljon.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuossakin puhuttiin taas toimintamatka-ahdistuksesta. Ajan sähköautoa yli 40.000km vuodessa eikä minulla koskaan ole tuollaista. Latauspisteitä on nykyisin niin paljon ettei koko asiaa tule edes mietittyä.

        Useimmiten kun bensa-auton kuljettaja tulee jutustelemaan niin hän ensin kysyy että mikä on range. Miksiköhän? Nykyisin vastaan että autolla pääsee niin pitkälle kuin on tarkoituskin ilman että koko asiaa tulee mietittyä. Range ei ole merkityksellinen edes talvella koska lataustauot ovat ns. kahvitauon mittaisia ja silloin voi oikeasti käydä kahvilla eikä tarvitse odottaa tankin täyttymistä..


    • Anonyymi

      Nyt kannattanee hankkiutua hybrideistä eroon äkkiä. Niitten arvo tulee romahtamaan eniten ensi vuonna.

    • Anonyymi

      Hybridi = polttomoottori eli kalliisti viritetty polttomoottori. Esimerkiksi Kia ceed hinnat alkaen bensa farkku n.22 t ja Corolla hybrid jotain 34 t. Autoissa ei ajamisen suhteen ole mitään merkittävää eroa ja maksat hybridivirityksestä reilu 10ke lisää vs perusbensa farkku. Vuodessa keskimääräisillä ajoilla hybridi säästää 300-500 euroa. Miten vtussa porukka on niin tyhmää että ostaa noita hybridejä kun vaikka sähkiksen saa jo melkein samaan hintaan ja sillä onkin jo sitten paljon halvempi ajaa.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin sähkistä ei saa samaan rahaan vastaavilla ominaisuuksilla ja kun oikea hybridi vetää sähkömoottorilla eli ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja siinä on vääntöä 30% enemmän mitä bensiinimoottorissa, niin ero on valtava. Tehoa on enempi, kulutus pienempi ja suorituskyky on myös parempi, kun ei osta persaukista Toyotan 1,8 hybridiä. Eli kyllä se uusi tekniikka on aina parempaa, kun edes yrittää ymmärtää kokonaisuutta.


    • Anonyymi

      Kukaan normaali ei osta patteriautoa.
      Puunhalaaja voi ehkä ostaa jos on varaa.
      Bensamoottori on se ainoa oikea.
      Patterit leluihin, bensa autoihin.

      • Anonyymi

        Sähköautot ovat jo löyneet läpi. Hybridit yms polttomoottoriautot jää vielä perämetsien vanhoille pojille loppuunajettaviksi. Esson baarin syvän päädyn ukkojen autoja.


      • Anonyymi

        Sähköauto on ihan eri mukava ja tehokas kuin bensapatteri hökötys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat jo löyneet läpi. Hybridit yms polttomoottoriautot jää vielä perämetsien vanhoille pojille loppuunajettaviksi. Esson baarin syvän päädyn ukkojen autoja.

        Volkkarin myymistä autoista viime vuonna 93%:ssa oli polttomoottori. Miksi?


    • Anonyymi

      Tekniikan maailmakin totesi hybridin kaikkein huonoimmaksi vaihtoehdoksi.

      • Anonyymi

        Ihmisillä on erilaiset ajotilanteet ja sen vuoksi lehtien vertailut pätevät sellaisenaan vain hyvin harvalle. Aikana ennen hybridejä oli vertailuja bensa vs diesel ja nämäkään vertailut eivät koskaan päteneet omalle kohdalle.


    • Anonyymi

      Hybridi on esson baarin johtorymän virallinen auto. Muistakaa pitää lippis päässä.

    • Anonyymi

      Ihmeellistä ylipäätänsä kehua jotain fossiilisia polttoaineita käyttäviä autoja. Polttoaineen nimikin jo viittaa dinosaurusten aikoihin. Vähän jälkeenjäänyttä porukkaa.

    • Anonyymi

      2 vuotta ajoin itselataavalla hybridillä ja kyllä oli pettymys. Liikkeellelähdöt olivat miellyttävän hiljaisia ja pehmeitä mutta ei se kulutus todellisuudessa ollut yhtään pienempi kun. bensavehkeelläkään. Onneksi silloin vielä niistä ainakin silloin sai mukavasti hyvitystä kun vaihtoi pois. 2 tekniikkaa rasitteena.

      • Anonyymi

        Mihin vaihdoit?


      • Anonyymi

        Minä ajan itselataavalla hybridillä ja se on bensavehje. Ihmetyttää millainen sinun hybridi oli jos se ei ollut bensavehje.

        2016 vuosimallin 223 heppainen hybridi sedan vie minulla vuosikeskiarvona hieman vajaa 5,5 l/100km ja 2022 vuosimallin 200 heppainen dieselfarkku hieman yli 6,5 l/100 km. Molemmilla ajetaan maantiepainotteisesti. Minä en ainakaan pysty keksimään mitään missä hybridi häviäisi dieselille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan itselataavalla hybridillä ja se on bensavehje. Ihmetyttää millainen sinun hybridi oli jos se ei ollut bensavehje.

        2016 vuosimallin 223 heppainen hybridi sedan vie minulla vuosikeskiarvona hieman vajaa 5,5 l/100km ja 2022 vuosimallin 200 heppainen dieselfarkku hieman yli 6,5 l/100 km. Molemmilla ajetaan maantiepainotteisesti. Minä en ainakaan pysty keksimään mitään missä hybridi häviäisi dieselille.

        Eikös tuossa aloituksessa ollut bensaturbon kulutus 5,4, ei mitään eroa tuohon sinun hybridiin. Tämän on moni pitkää matkaa ajava todennut. Itselataava on kaupunkiauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuossa aloituksessa ollut bensaturbon kulutus 5,4, ei mitään eroa tuohon sinun hybridiin. Tämän on moni pitkää matkaa ajava todennut. Itselataava on kaupunkiauto.

        Ei niin. Hassu juttu vain, että kaikilla muilla autot kuluttaa aina mitättömiä määriä polttoainetta, mutta omassa käytössä tuo huippunykyaikainen dieselikin vie käytännössä sen päälle 6,5 litraa sadalle ja dieselin sentään pitäisi olla bensamoottoria taloudellisempi. No, tällä hetkellä diesel maksaa tasan saman kuin 95 oktaaninen, auto kuluttaa enemmän kuin tuo bensahybridi ja sen päälle maksan vielä dieselveron. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä sakotetaan. Onneksi auto sentään muuten on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Hassu juttu vain, että kaikilla muilla autot kuluttaa aina mitättömiä määriä polttoainetta, mutta omassa käytössä tuo huippunykyaikainen dieselikin vie käytännössä sen päälle 6,5 litraa sadalle ja dieselin sentään pitäisi olla bensamoottoria taloudellisempi. No, tällä hetkellä diesel maksaa tasan saman kuin 95 oktaaninen, auto kuluttaa enemmän kuin tuo bensahybridi ja sen päälle maksan vielä dieselveron. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä sakotetaan. Onneksi auto sentään muuten on hyvä.

        Ps. Silloin kaikkien muidenkin vanhat polttomoottoriautot ovat ruenneet kuluttamaan paljon kun tilalle on ostettu sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Hassu juttu vain, että kaikilla muilla autot kuluttaa aina mitättömiä määriä polttoainetta, mutta omassa käytössä tuo huippunykyaikainen dieselikin vie käytännössä sen päälle 6,5 litraa sadalle ja dieselin sentään pitäisi olla bensamoottoria taloudellisempi. No, tällä hetkellä diesel maksaa tasan saman kuin 95 oktaaninen, auto kuluttaa enemmän kuin tuo bensahybridi ja sen päälle maksan vielä dieselveron. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä sakotetaan. Onneksi auto sentään muuten on hyvä.

        Eipä hyviä bensahybridiautoja ole vielä valmistettu eikä varmasti valmistetakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä hyviä bensahybridiautoja ole vielä valmistettu eikä varmasti valmistetakaan.

        TM testasi SUVit tuossa muutama vuosi sitten. Oli CR-V hybrid, Tarraco diesel, Outlander Plug-in, Sportage kevyt hybridi ja CX-5 bensiini. CR-V hybrid voitti kaikki päästöissä, suorituskyvyssä ja voimalinjan toimivuudessa sekä oli hinnaltaankin vastaava muihin verrattuna.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2019/tm-vertailu-5-katumaasturia-5-voimalinjaa-viisi-tapaa-liikuttaa-katumaasturia/

        voi käydä vaikka kirjastossa lukemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Hassu juttu vain, että kaikilla muilla autot kuluttaa aina mitättömiä määriä polttoainetta, mutta omassa käytössä tuo huippunykyaikainen dieselikin vie käytännössä sen päälle 6,5 litraa sadalle ja dieselin sentään pitäisi olla bensamoottoria taloudellisempi. No, tällä hetkellä diesel maksaa tasan saman kuin 95 oktaaninen, auto kuluttaa enemmän kuin tuo bensahybridi ja sen päälle maksan vielä dieselveron. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä sakotetaan. Onneksi auto sentään muuten on hyvä.

        Hybridisi taitaa olla IS 300h mutta mikä on diesel? Audi?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Urpot ovat ihan sulaa vahaa ranskalaisen tekniikan äärellä?🤣

      • Anonyymi

        Aina se Tojotan tekniikan voittaa.


      • Anonyymi

        Onko sähköautojen tekniikka mielestäsi ranskalaista tekniikkaa?


    • Anonyymi

      Vielä papat ostaa Tojotan auringonlaskun tekniikkaa Suomessa.

      • Anonyymi

        Auringonlaskun tekniikka kuluttaa kahdesta viiteen litraan vähemmän kuin kilpailijansa, et se siitä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auringonlaskun tekniikka kuluttaa kahdesta viiteen litraan vähemmän kuin kilpailijansa, et se siitä sitten.

        Onko noin, ehkä joskus?
        Oikeasti suurin osa Toyotan omistajista ajaa vuodessa 5000-1000tkm, eli se 0,5-2 litran kulutusero ei pesää tee pankkitilille. Nyt ajetaan ladattavilla hybrideillä ja niillä kylän kiertäminen menee pääosin sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, ehkä joskus?
        Oikeasti suurin osa Toyotan omistajista ajaa vuodessa 5000-1000tkm, eli se 0,5-2 litran kulutusero ei pesää tee pankkitilille. Nyt ajetaan ladattavilla hybrideillä ja niillä kylän kiertäminen menee pääosin sähköllä.

        Eurooppalaisten lataushybridit on sellaista "siitä mistä aita on matalin" tekniikkaa. Lyödään vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Kunnollinen hybridi vetää sähkömoottorilla ja näin ollen se on myös voimalinjaltaan ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppalaisten lataushybridit on sellaista "siitä mistä aita on matalin" tekniikkaa. Lyödään vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Kunnollinen hybridi vetää sähkömoottorilla ja näin ollen se on myös voimalinjaltaan ylivoimainen.

        Hybridi on polttomoottori auto ei sen kummempaa. Vanhaa tekniikkaa vanhoillisille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppalaisten lataushybridit on sellaista "siitä mistä aita on matalin" tekniikkaa. Lyödään vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Kunnollinen hybridi vetää sähkömoottorilla ja näin ollen se on myös voimalinjaltaan ylivoimainen.

        Vaikken hybridiä omista niin kyllä nuo eurooppalaiset ovat parempia matkaajoon koska niissä on älytty laittaa turbo mukaan.Mukavasti pienentää kulutusta maantieajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikken hybridiä omista niin kyllä nuo eurooppalaiset ovat parempia matkaajoon koska niissä on älytty laittaa turbo mukaan.Mukavasti pienentää kulutusta maantieajossa.

        Sama suorituskyky kun otetaan, niin se turbo kuluttaa enemmän. Bensaturbossa ei ole vääntöä ja pikku dieselissä ei ole tehoa. Näitä kun lisää että vois verrata, niin kulutus kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama suorituskyky kun otetaan, niin se turbo kuluttaa enemmän. Bensaturbossa ei ole vääntöä ja pikku dieselissä ei ole tehoa. Näitä kun lisää että vois verrata, niin kulutus kasvaa.

        Jos hybridissä on turbo niin onhan se taloudellisempi matka-ajossa. Eurooppalaisissa on, ainakin joissakin malleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hybridissä on turbo niin onhan se taloudellisempi matka-ajossa. Eurooppalaisissa on, ainakin joissakin malleissa.

        Ei välttämättä. Eurooppalaisissa on lisäksi vaihdelaatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. Eurooppalaisissa on lisäksi vaihdelaatikko.

        Hondan hybridi tekniikka on paras tällä hetkellä. Toyo fanaatikot eivät vaan voi asiaa myöntää. Hybridissä on paljon muutakin parempaa verrattuna pelkkään polttomoottori autoon, kuin pienempi kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi tekniikka on paras tällä hetkellä. Toyo fanaatikot eivät vaan voi asiaa myöntää. Hybridissä on paljon muutakin parempaa verrattuna pelkkään polttomoottori autoon, kuin pienempi kulutus.

        Tuosta voi lukea parhaasta hybriditekniikasta:
        https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/10-2022-nakoislehti/vertailu-ladattavat-katumaasturit-audi-q5-sportback-tfsi-e?_gl=1*1tb0k12*_ga*MTk4MTg2NjI1OC4xNTQxNDM2MDU2*_ga_CRRSX88MGG*MTY5NTIxOTYwMi40OS4xLjE2OTUyMjAzNTguNDIuMC4w&_ga=2.195822441.474124508.1695219605-1981866258.1541436056

        https://wp.tekniikanmaailma.fi/awpo/img/s3/2022/05/23111222/graafi_kulutus_png.png


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. Eurooppalaisissa on lisäksi vaihdelaatikko.

        Onhan niissä kaikissa hybrideissä vaihteisto. Toteutuksissa vaan eroja. Nykyiset automaatit on kaikki hyvin optimoituja, ei mitään merkittävää eroa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niissä kaikissa hybrideissä vaihteisto. Toteutuksissa vaan eroja. Nykyiset automaatit on kaikki hyvin optimoituja, ei mitään merkittävää eroa.

        Ei ole. Jos väität, että kaksoiskytkinautomaatti on parempi kuin sähkömoottori, niin heikoilla olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Jos väität, että kaksoiskytkinautomaatti on parempi kuin sähkömoottori, niin heikoilla olet.

        Sähköautot ovat aivan omaa lukunsa ja paljon parempia kuin hybridit. Nyt oli puhe hybrideistä. Kaksouskytkimellä tai muulla vaihteistolla ei ole mitään merkittävää eroa hybridissä muihin vaihteistoihin. Olen ajanut kaikenlaisia vaihteistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo kerro mitään kun on ihan eri automalleja. Tuurbollinen hybridi on satavarmasti taloudellisempi maantipainotteisessa ajossa kuin ihan vastaava turboton malli.

        Milläs Lexus sitten on loihtinut toista litraa paremman kulutuksen maantieajossakin parhaaseen turbolla varustettuun lataushybridiin nähden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat aivan omaa lukunsa ja paljon parempia kuin hybridit. Nyt oli puhe hybrideistä. Kaksouskytkimellä tai muulla vaihteistolla ei ole mitään merkittävää eroa hybridissä muihin vaihteistoihin. Olen ajanut kaikenlaisia vaihteistoja.

        Samasta TM-vertailusta:

        "Lexus on ryhmän sähköautomaisin ajaa. Se reagoi kaasuun terhakasti joukon voimakkaimpien sähkömoottorien ansiosta."

        "Lexuksen hybridivoimalinja toimii kaupunkiajossa hienosti. Reagointi kaasuun on hybridi- ja sähkötilassa yhtä lineaarista ja välitöntä."

        "Hybridillä hurjat erot

        "Hybridiajossa ylivoimainen ykkönen on Lexus. Emokonserni Toyotan hybridiosaaminen näkyy erityisesti taajama-ajossa, jossa kulutus nousee vain 15 prosenttia maantieajoa korkeammaksi. Maantielläkään yksikään kilpailijoista ei haasta Lexusta."

        "Taajamassa erot kasvavat: Lexus on 6,5 l/100 km -lukemalla omassa luokassaan."

        "Mielenkiintoisesti Land Roverin 1,5-litrainen turboahdettu rivikolmonen on iskutilavuudeltaan joukon pienin, kun taloudellisin Lexus luottaa ahtamattomaan 2,4-litraiseen. Lukemista voikin todeta japanilaisten rakentaneen koko voimalinjan varta vasten hybridikäyttöön, kun muut ovat vain asentaneet polttomoottorinsa osaksi hybridijärjestelmää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta TM-vertailusta:

        "Lexus on ryhmän sähköautomaisin ajaa. Se reagoi kaasuun terhakasti joukon voimakkaimpien sähkömoottorien ansiosta."

        "Lexuksen hybridivoimalinja toimii kaupunkiajossa hienosti. Reagointi kaasuun on hybridi- ja sähkötilassa yhtä lineaarista ja välitöntä."

        "Hybridillä hurjat erot

        "Hybridiajossa ylivoimainen ykkönen on Lexus. Emokonserni Toyotan hybridiosaaminen näkyy erityisesti taajama-ajossa, jossa kulutus nousee vain 15 prosenttia maantieajoa korkeammaksi. Maantielläkään yksikään kilpailijoista ei haasta Lexusta."

        "Taajamassa erot kasvavat: Lexus on 6,5 l/100 km -lukemalla omassa luokassaan."

        "Mielenkiintoisesti Land Roverin 1,5-litrainen turboahdettu rivikolmonen on iskutilavuudeltaan joukon pienin, kun taloudellisin Lexus luottaa ahtamattomaan 2,4-litraiseen. Lukemista voikin todeta japanilaisten rakentaneen koko voimalinjan varta vasten hybridikäyttöön, kun muut ovat vain asentaneet polttomoottorinsa osaksi hybridijärjestelmää."

        1,5 litrainen turbo kuluttaa kaupunkiajossa yli tuplaten 2,4 litraiseen vapariin nähden TM-vertailussa. Aika huimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta TM-vertailusta:

        "Lexus on ryhmän sähköautomaisin ajaa. Se reagoi kaasuun terhakasti joukon voimakkaimpien sähkömoottorien ansiosta."

        "Lexuksen hybridivoimalinja toimii kaupunkiajossa hienosti. Reagointi kaasuun on hybridi- ja sähkötilassa yhtä lineaarista ja välitöntä."

        "Hybridillä hurjat erot

        "Hybridiajossa ylivoimainen ykkönen on Lexus. Emokonserni Toyotan hybridiosaaminen näkyy erityisesti taajama-ajossa, jossa kulutus nousee vain 15 prosenttia maantieajoa korkeammaksi. Maantielläkään yksikään kilpailijoista ei haasta Lexusta."

        "Taajamassa erot kasvavat: Lexus on 6,5 l/100 km -lukemalla omassa luokassaan."

        "Mielenkiintoisesti Land Roverin 1,5-litrainen turboahdettu rivikolmonen on iskutilavuudeltaan joukon pienin, kun taloudellisin Lexus luottaa ahtamattomaan 2,4-litraiseen. Lukemista voikin todeta japanilaisten rakentaneen koko voimalinjan varta vasten hybridikäyttöön, kun muut ovat vain asentaneet polttomoottorinsa osaksi hybridijärjestelmää."

        Ja Toyotapalstan hörhöt kirjoittelevat Toyotan hybridijärjestelmän olevan vanhanaikainen vaikka se on hybrideistä paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat aivan omaa lukunsa ja paljon parempia kuin hybridit. Nyt oli puhe hybrideistä. Kaksouskytkimellä tai muulla vaihteistolla ei ole mitään merkittävää eroa hybridissä muihin vaihteistoihin. Olen ajanut kaikenlaisia vaihteistoja.

        Ota selvää. Sarjahybridissä ei ole vaihdelaatikkoa. Siinä veto pyörille on suoraan sähkömoottorilla. Löytyy myös plugarina. Toyotassakin on planeettapyörästö, kun rinnakkaishybridi on. Eurooppalaisissa rakennettu vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Tietämätön ostaa tämmöisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyotapalstan hörhöt kirjoittelevat Toyotan hybridijärjestelmän olevan vanhanaikainen vaikka se on hybrideistä paras.

        Häviää Hondalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota selvää. Sarjahybridissä ei ole vaihdelaatikkoa. Siinä veto pyörille on suoraan sähkömoottorilla. Löytyy myös plugarina. Toyotassakin on planeettapyörästö, kun rinnakkaishybridi on. Eurooppalaisissa rakennettu vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Tietämätön ostaa tämmöisen.

        Tietämätön ostaa hybridin, ei mitään järkeä. TM vertaili ja hybrid kaikkein kallein ajaa. Hybridi ostetaan säästön vuoksi. Kallista säästämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,5 litrainen turbo kuluttaa kaupunkiajossa yli tuplaten 2,4 litraiseen vapariin nähden TM-vertailussa. Aika huimaa.

        Joku Land rover ja lexus aika eri autoja. Jonninjoutavaa verrata niiden kulutusta. Nythän TM vertaili paljonko oikeat kustannukset on viiden vuoden aikana. Hybridi hävisi selvästi kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön ostaa hybridin, ei mitään järkeä. TM vertaili ja hybrid kaikkein kallein ajaa. Hybridi ostetaan säästön vuoksi. Kallista säästämistä.

        Jos tykkää ajaa manuaalilla tai nytkyttävällä voimansiirrolla, niin silloin polttomoottori auto käy. Sähköautojen ongelma on vielä edelleen hinta ja saatavuus. Kiinalaisia ei tänne saisi tuoda ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää ajaa manuaalilla tai nytkyttävällä voimansiirrolla, niin silloin polttomoottori auto käy. Sähköautojen ongelma on vielä edelleen hinta ja saatavuus. Kiinalaisia ei tänne saisi tuoda ollenkaan.

        Olen kyllä paljon ajanut erilaisilla automaattivaihteisilla ja myös hybridillä. Kyllä pitää tosissaan yrittää jos meinaa saada nykyaikaisen automaattivaihteisen nytkyttämään. En tiedä miten onnistusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä paljon ajanut erilaisilla automaattivaihteisilla ja myös hybridillä. Kyllä pitää tosissaan yrittää jos meinaa saada nykyaikaisen automaattivaihteisen nytkyttämään. En tiedä miten onnistusi.

        Helposti huomaa automaateista kun vaihde vaihtuu. Lisäksi kaksoiskytkimellisten ongelmat hidastamisen ja kiihdytyksen rajapinnassa hiljaisessa nopeudessa. Oikein kunnolla rytkäyttää, kun voi käydä niin että painaa kaasua, niin ei tapahdu ensin mitään. Vaistomaisesti kun hieman lisää kaasua, niin sitten mennään liikaakin kun hetken miettimisen jälkeen alkaa tapahtua. Oikein tehdyssä hybridissä näitä ongelmia ei ole ja on lisäksi maksimivääntö käytössä koko ajan. Perus bensiinimoottorisisessa siis yli 300 Nm. Toki tämä ei koske Toyotia, joissa ajotilan muutoksen huomaa sekä vääntökin on hukattu johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Land rover ja lexus aika eri autoja. Jonninjoutavaa verrata niiden kulutusta. Nythän TM vertaili paljonko oikeat kustannukset on viiden vuoden aikana. Hybridi hävisi selvästi kaikille.

        TM: "Lexus on vertailun ainoa aidosti taloudellinen auto."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota selvää. Sarjahybridissä ei ole vaihdelaatikkoa. Siinä veto pyörille on suoraan sähkömoottorilla. Löytyy myös plugarina. Toyotassakin on planeettapyörästö, kun rinnakkaishybridi on. Eurooppalaisissa rakennettu vaihdelaatikko sähkö- ja polttomoottorin väliin. Tietämätön ostaa tämmöisen.

        Rinnakkaishybridillä ei voi ajaa pelkällä sähköllä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Lehden artikkelista:

        "Nämä yksilitraiset, kolmesylinteriset turbomoottorit löysivät tiensä jopa isoihin perheautoihin ja todentotta, NEDC-standardilla arvioituna ne olivatkin taloudellisia. Tosielämässä noista pienistä moottoreista piti kuitenkin repiä ulos voimaa ahdinta huudattamalla, mikä lisäsi väkisinkin kulutusta."

        Eli turbot on taloudellisia vain niillä jotka ovat jatkuvasti tien tukkona.


    • Anonyymi

      Hauska avaus. Autojen kulutus on riippuvainen autosta, mallista ja merkistä. Ajotyylillä on todella suuri merkitys ja tietenkin millaisia ajoja ajaa. Näillä piheiksi luokitelluilla autoilla ei ole niin paljon eroa, että sillä olisi oikeasti merkitystä.

      • Anonyymi

        90 nen kilometrin matkan ajoin Toyotan hybridillä maantieajoa putkeen. Ajotietokone näytti 3.7 litraa satasella. Rajoitus oli 80! Minusta kyllä aika vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        90 nen kilometrin matkan ajoin Toyotan hybridillä maantieajoa putkeen. Ajotietokone näytti 3.7 litraa satasella. Rajoitus oli 80! Minusta kyllä aika vähän?

        Tuollaisilla hetkellisillä kulutuksilla ei ole mitään merkitystä. Itse en saanut Tojotalla pidemmän ajan kulutusta juurikan alle tuon 4.8 l. Niin riippuu siitä minkälaista ajoa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisilla hetkellisillä kulutuksilla ei ole mitään merkitystä. Itse en saanut Tojotalla pidemmän ajan kulutusta juurikan alle tuon 4.8 l. Niin riippuu siitä minkälaista ajoa ajaa.

        Niinkuin mainitsin, se oli maantieajoa kahdeksakympin rajoituksella. Onhan tuo todella vähän? Tyytyväisempi ei voi olla. Ei minusta mikään ihme jos kauppa käy. En onneksi ole minkään auton myyjä, vaan Ihan rehellinen monia merkkejä omistanut käyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin mainitsin, se oli maantieajoa kahdeksakympin rajoituksella. Onhan tuo todella vähän? Tyytyväisempi ei voi olla. Ei minusta mikään ihme jos kauppa käy. En onneksi ole minkään auton myyjä, vaan Ihan rehellinen monia merkkejä omistanut käyttäjä.

        Kyllä ihmettelen näitä Toyota kuskeja jotka väittävät alle meljän litran kulutuksia. Tuolla pikupätkälla ei nyt sinänsä ole mitään merkitystä. Käytännön kokemukset Toyotan pitkän matkan kulutuksesta ovat lähempänä viittä litraa. Kyllähän jossakin taloudellisuusajoissa pihistellään ihan polttomoottoreillakim alle neljän litran lukemia. Todelliset kulutukset koko vuodelta on me mitä maksat. TM vertaili myös todellisia kuluja ja hybridi oli huonoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmettelen näitä Toyota kuskeja jotka väittävät alle meljän litran kulutuksia. Tuolla pikupätkälla ei nyt sinänsä ole mitään merkitystä. Käytännön kokemukset Toyotan pitkän matkan kulutuksesta ovat lähempänä viittä litraa. Kyllähän jossakin taloudellisuusajoissa pihistellään ihan polttomoottoreillakim alle neljän litran lukemia. Todelliset kulutukset koko vuodelta on me mitä maksat. TM vertaili myös todellisia kuluja ja hybridi oli huonoin.

        Minulla on ensimmäinen Toyotan hybridi menossa. Paluuta vanhaan bensamyllyyn ei todellakaan tule. Diesellssä ei oli senkään vertaa järkeä alkaa maksamaan käyttövoimaveroa laskulla ja pumpulla. Lisäksi planeettavaihteisto toimii kuin ajatus. Dsg ei olisi mikään vaihtoehto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ensimmäinen Toyotan hybridi menossa. Paluuta vanhaan bensamyllyyn ei todellakaan tule. Diesellssä ei oli senkään vertaa järkeä alkaa maksamaan käyttövoimaveroa laskulla ja pumpulla. Lisäksi planeettavaihteisto toimii kuin ajatus. Dsg ei olisi mikään vaihtoehto .

        Olis kannattanut ostaa sähkö auto.


    • Anonyymi

      Millainen bensa turbo menii oikeasti noin vähällä?

      • Anonyymi

        Seat menee ja kyllä moni muukin.


    • Anonyymi

      Tunnustan - Toyotojen hybriditekniikka hakkaa kaikki muut merkit. Mutta, iso mutta, hybridit eivät ole nykyaikaa vaan sähköautot! Ja sähköautoissa moni valmistaja on Toyotaa parempi. MOT!

      • Anonyymi

        Perusteluja kaipaa. Kyllä muut on menneet Toyotan hybrideistä ohi.


    • Anonyymi

      Seatti menee vähällä, 6,5 litraa sataselle.

      • Anonyymi

        Mulla oli koko vuoden keskikulutus 5.4 ja siihen nähden hybridin kulutus ei juuri säästä mitään. TM vertaili myös että hybrid on kallein viiden vuoden ajoilla. Omat kokemukset vahvistavat vahvasti tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli koko vuoden keskikulutus 5.4 ja siihen nähden hybridin kulutus ei juuri säästä mitään. TM vertaili myös että hybrid on kallein viiden vuoden ajoilla. Omat kokemukset vahvistavat vahvasti tämän.

        Kulutus riippuu siitä millaisia ajot ovat, eikä toisen lukemiin vertaaminen kerro yhtään mitään. Itse voin verrata omassa käytössäni olevien samaa koko- ja teholuokkaa olevien dieselin ja hybridin kulutusta toisiinsa. Keskimääräisessä kulutuksessa on reilun litran ero hybridin hyväksi. Hybridi vie kesikämäärin vajaa 5,5 litraa satasella ja diesel reilu 6,5.
        Hybridin huonoin puoli on korkea kulutus kylmänä, jolloin lyhyiden matkojen ajaminen talvisin nostaa kulutusta. Kulutusnäyttö on aika tarkka (ero 0,1 - 0,2 l/100km) Dieselin kulutusnäyttö on kesäisin suunnilleen yhtä tarkka, mutta talvisin se valehtelee hirveästi johtuen siitä että webaston käyttämä polttoaine menee kokonaan ohi mittauksen. Ero todellisuuteen voi olla jopa yli 1,5 litraa. Koska minulla diesel vie selvästi enemmän kuin itselataava bensahybridi niin varmaankin sitten nuo ym. henkilöiden bensiiniautotkin ovat dieselautoja taloudellisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus riippuu siitä millaisia ajot ovat, eikä toisen lukemiin vertaaminen kerro yhtään mitään. Itse voin verrata omassa käytössäni olevien samaa koko- ja teholuokkaa olevien dieselin ja hybridin kulutusta toisiinsa. Keskimääräisessä kulutuksessa on reilun litran ero hybridin hyväksi. Hybridi vie kesikämäärin vajaa 5,5 litraa satasella ja diesel reilu 6,5.
        Hybridin huonoin puoli on korkea kulutus kylmänä, jolloin lyhyiden matkojen ajaminen talvisin nostaa kulutusta. Kulutusnäyttö on aika tarkka (ero 0,1 - 0,2 l/100km) Dieselin kulutusnäyttö on kesäisin suunnilleen yhtä tarkka, mutta talvisin se valehtelee hirveästi johtuen siitä että webaston käyttämä polttoaine menee kokonaan ohi mittauksen. Ero todellisuuteen voi olla jopa yli 1,5 litraa. Koska minulla diesel vie selvästi enemmän kuin itselataava bensahybridi niin varmaankin sitten nuo ym. henkilöiden bensiiniautotkin ovat dieselautoja taloudellisempia.

        Yleensä täällä puhutaan että hybridi menee aina neljän litran kulutuksilla. Tuo 5.5 l kuulostaa lähempänä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä täällä puhutaan että hybridi menee aina neljän litran kulutuksilla. Tuo 5.5 l kuulostaa lähempänä totuutta.

        Hybridien kulutukset ovat tosiasissa ihan lähellä tavallisen polttoomoottoriauton kulutusta. Pieni bensan säästö ei käytännössä tunnu eikä näy missään. Itsepetosta koko hybridit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridien kulutukset ovat tosiasissa ihan lähellä tavallisen polttoomoottoriauton kulutusta. Pieni bensan säästö ei käytännössä tunnu eikä näy missään. Itsepetosta koko hybridit.

        TM 1/20 vertaili isoja farkkuja missä mukana Tojolta RAV4. RAVi oli maanteillä vähän parempikulutuksessa ja kaupungissa noin 2.5L/100km parempi verrattuna Passatin 1.5TSI koneiseen 150hp tehohirviöön. RAVi oli myös selvästi nopeami kiihtymään kuin Passat.
        Ehkä tämä Tojon parempi suorituskyky ja pienempi kulutus johtuu siitä että Toyotan ilmanvastus (cittari) on paljon isompi kuten myös paino suurempi kuin Passatissa. Vai miten se nyt meneekään?

        Jos ajaa maantievoittoista ajoa ei hybridillä juuri etua saa. Se ero tuleekin taajamassa ja varsinkin kaupungissa.


    • Anonyymi

      Tojota on uskon asia ei kestä totuutta.

    • Anonyymi

      Lisäksi on riesana jatkuvat huollot kun se huoltoväli vaan on niin tiheä.

      • Anonyymi

        Tojon huoltoväli on aivan sama kuin muillakin hybrideillä. Volkkarin pluugareissakin on 15tkm/1v huoltoväli. Tämä on tarpeen koska hybrideissä moottoriöljy on syytä vaihtaa useammin jottei BMW:n (lehdistössä juttua) tapaista koneen yläkerran ruostumista pääsisi syntymään.
        Sama vuosittainen öljyvaihto on tarpeen jos autolla ajetaan pääasiassa lyhyttä ajoa jolloin moottori ei käy normilämpöisenä riittävän pitkään veden ja bensan poistumiseksi öljyn seasta.
        Vettä kondensoituu öljyyn ihan palotapahtumasta. Sille ei voi mitään yhdessäkään mäntämoottorissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon huoltoväli on aivan sama kuin muillakin hybrideillä. Volkkarin pluugareissakin on 15tkm/1v huoltoväli. Tämä on tarpeen koska hybrideissä moottoriöljy on syytä vaihtaa useammin jottei BMW:n (lehdistössä juttua) tapaista koneen yläkerran ruostumista pääsisi syntymään.
        Sama vuosittainen öljyvaihto on tarpeen jos autolla ajetaan pääasiassa lyhyttä ajoa jolloin moottori ei käy normilämpöisenä riittävän pitkään veden ja bensan poistumiseksi öljyn seasta.
        Vettä kondensoituu öljyyn ihan palotapahtumasta. Sille ei voi mitään yhdessäkään mäntämoottorissa.

        Mulla ainakin on hybridistä 30 tkm huoltoväli.


    • Anonyymi

      Itselataava nyt on vain pettymys.

    • Anonyymi

      Itselataava on erinomainen vehje.

      • Anonyymi

        Itselataava on vähän kuin itsetyydytys. Homma hoituu sillä kertaa mutta aina on puute paremmasta.


    • Anonyymi

      Itselataavat herättävät kateutta mitättömällä kulutuksellaan ja ärhäkällä tehollaan.

    • Anonyymi

      Toyotan itsehinkkaavat kuluttavat soppaa saman mitä taloudelliset bensaturbot.
      Ladattavilla päästään pieneen kulutukseen ja sitä pienempään mitä lyhyempiä ajoja ajetaan.

      • Anonyymi

        Koeajossa pienin bensaturbon kulutus on ollut 6,2 l/100 km eli todella paljon korkeampi kuin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajossa pienin bensaturbon kulutus on ollut 6,2 l/100 km eli todella paljon korkeampi kuin Toyotalla.

        Mulla oli ennen itselataava bensaturbo, ei paljon yli viiden mennyt koko vuoden kulutus. Ei nää itselataavat nyt oikeesti kovin ihmeellisiä ole paitsi tietysti paatuneen fanaatikon silmissä.


    • Anonyymi

      Minulla oli pikkuturpo, meni joskus jopa alle 7 litraa/100km.

    • Anonyymi

      6L on Tojon hybridillä mennyt silloin kuin ei tule ladattua. En tiedä muita hyvän kokoisia neliveto SUV:eja mitkä menis samalla bensamäärällä vaikkei olisi ihan yhtä tehokkaitakaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Turkipippurin omistaja törkeä lapsenraiskaus 21.2.2024

      Lapin käräjäoikeus Rovaniemi 1.3.2024 törkeä lapsenraiskaus,syyllinnen Turkinpippurin omistaja Farsad Doski Reger https:
      Rovaniemi
      48
      2492
    2. Mitä muuttaisit kaivatussasi?

      Rehellisiä vastauksia kiitos.
      Ikävä
      113
      1592
    3. Piruilua suhdekohusta? Anssi Heikkilä julkaisi kuvia "deitti-illasta" - Missä Pernilla Böckerman?!

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman voittivat viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa -kisan. Nyt heidän ympärillään kuhist
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1484
    4. Raideliikenne

      Kuka jäi junan alle?
      Kiuruvesi
      19
      1331
    5. Purra antoi Hakkaraiselle tylysti kenkää

      Persujen puheenjohtaja Riikka Purra, joka on myös persujen puoluehallituksen puheenjohtaja, on päättänyt hovinsa kanssa
      Perussuomalaiset
      308
      1325
    6. Siitä näkemisestä tuolla oikeissa kuvioissa

      Odotusarvo olisi, että hakeutuisit aktiivisesti tilanteisiin tai paikkoihin, missä olisi mahdollista törmätä. No niinpä.
      Ikävä
      110
      1287
    7. Farmi Suomi -matskua julki! Iida Vainio ja Archie Cruz intiimissä hetkessä: "...yölläkin sitten..."

      Sutinaa kerrakseen… Rokkari Archie Cruzilla ja kultamekolla kohahduttaneella Iida Vainiolla on ollut mm. tällaista visp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1257
    8. Ranskan presidentti: Nato joukkoja Ukrainaan?

      Silloinhan Suomenkin pitäisi lähettää Ukrainaan joukkoja. Miltä kuulostaa? Macron ei sulje pois länsijoukkojen lähettäm
      Maailman menoa
      346
      1066
    9. Kun kohtasin sinut muutit elämäni

      Se ei ole entisellään enää. Olen järkyttynyt ja jäänyt suuren hämmennyksen valtaan. Mitä tämä oli? En tiedä enää, mitä a
      Ikävä
      74
      1050
    10. Vanha valta heitti nyt Kelloniemen ulos

      Vanhan vallan juoksupoika Ilpo Tervonen kruunattiin Heikin ritarikunnan ensimmäisen rasvaajan ansiomerkillä. Juhana Kell
      Kemijärvi
      73
      1016
    Aihe