Liikennerike

Anonyymi-ap

Miten on jos huomaa että on kääntynyt väärin ja ajaa vahingossa esim. kolmikaistaisella yksisuuntaisella väylällä keskikaistaa eikä sen tähden pysty pysähtymään ettei aiheuta vaaraa muulle liikenteelle ja josta saa ajaa ainoastaan taksit ja linjaautot ja tienvieressä on poliisit mustassa maijassa ja viittoo poliiseilta apua turvalliseen pysäyttämiseen mutta joutuu ajamaan vielä kolmen muun liikennemerkin läpi, joita liikennemerkkejä ei huomaa koska ne on sijoitettu korkealle kadun yläpuolelle, jotka kieltävät henkilöautolla ajamisen ja jota saa ajaa ainoastaan takseilla tai linjaautolla mutta ei löydä pysähtymispaikkaa eikä sen vuoksi uskalla aiheuttaa vaaratilannetta odottaen että poliisit pysäyttäisivät turvallisesti . Onko oikein poliiseilta sakottaa vielä noista kolmesta muustakin henkilöautolla ajo kielletty merkistä jos he itse epäonnistuvat pysäyttämisessä kuin vasta noiden kolmenkin liikennemerkin jälkeen?

21

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on kyllä aika epäselvä tilanne. Käännyit siis kolmikaistaiselle yksisuuntaiselle kadulle, jota ajoit ensin ajosuuntaa vastaan. Se ei voi olla se sama tie, jolla ajoit vain joukkoliikenteelle sallituilla kaistoilla, koska ei sellaista yksisuuntaista tietä ole olemassa, jolla saisi kuitenkin joukkoliikenne ajaa väärään suuntaan. Olet siis ajellut ihan missä sattuu joskus vastoin oikeaa ajosuunta ja toisinaan sitten joukkoliikennekaistaa.
      Toivottavasti sakkojen ohella korttisi palautuksen edellytykseksi määrättiin vähän lisää ajo-opetusta.

      Mutta kerro nyt vielä meille, että miten ihmeessä oli parempi, että jatkoit (yksisuuntaista väärään suuntaan) ajamista verrattuna siihen, että olisit pysähtynyt, laittanut hätävilkut päälle, ja mennyt pyytämään poliiseilta apua auton turvalliseksi kääntämiseksi oikeaan ajosuuntaan tai muuten sallitulle reitille.
      Jos autosi olisi ollut pysähtyneenä hätävilkut päällä, olisi mahdollinen kolari ollut täysin vastapuolen syy. Heidän tulee kyetä pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osuudella, eli ennen paikallaan olevaa autoasi tai jotain muuta mahdollista muuta liikenne-estettä. Täysin eri tilanne on käsillä, jos sinä edelleen posotat menemään sitä yksisuuntaista väärään suuntaan ns. "vastapalloon".
      Jopa moottoritielle on sallittua pysähtyä hätätilanteessa, joten on vaikea kuvitella mikä tilanne olisi sellainen, että ajamista kertakaikkiaan oli pakko jatkaa.

      Et ihan tosissasi voi olla sitä mieltä, että kaikkein paras vaihtoehtosi oli vain posottaa menemään yksisuuntaista väärään suuntaan kunnes törttöilysi havainnut poliisi vihdoin sai sinut kiinni.

      Ja kyllä, oikeusjärjestelmällämme on oikeus rangaista sinua kaikista rikoksista ja rikkomuksista, jotka ehdit tekemään ennenkuin jäät kiinni. Se, että olisit halunnut jäädä kiinni jo aiemmin, jatkaen kuitenkin väärintekoa, ei asiaa muuta.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa olen kirjoittanut että olen ajanut yksisuuntaista ajokaistaa väärään suuntaan??? En todellaan ajanut yksisuuntaista ajotietä väärään suuntaan.
        Otapa uudestaan jos edes haluat tulkita tuon kertomukseni oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa olen kirjoittanut että olen ajanut yksisuuntaista ajokaistaa väärään suuntaan??? En todellaan ajanut yksisuuntaista ajotietä väärään suuntaan.
        Otapa uudestaan jos edes haluat tulkita tuon kertomukseni oikein?

        Tuo kommentti *Miten on jos huomaa että on kääntynyt väärin* tarkoitti että on kääntynyt väärin yksisuuntaiselle ajotielle jota sai ajaa vain taksit ja linjaautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommentti *Miten on jos huomaa että on kääntynyt väärin* tarkoitti että on kääntynyt väärin yksisuuntaiselle ajotielle jota sai ajaa vain taksit ja linjaautot.

        Selvä. Harva asia silti muuttuu.

        Ajamalla vain joukkoliikenteelle tarkoitettua kaistaa, et vaaranna ketään tai mitään vaikka ajo jatkuu. Mitään tarvetta pysähtyä ei ole, ellei liikenne-este tai -opaste, poliisin määräys tai vastaava pakota. Velvollisuutesi silti on poistua siltä heti, kun virheesi huomaat. Sanoit sen olleen kolmikaistainen, joten ympärillä varmasti oli kaikille sallittuja kaistoja. Senkun vaihdat kaistaa. Vai löysitkö Suomesta jostain kolmikaistaisen tien, jonka kaikki kaistat olivat vain joukkoliikenteelle? Tuskin.

        Jos taas tuijottelet taustapeiliin niin intensiivisesti, että liikennemerkit edessä jäävät havaitsematta, jää varmasti havaitsematta jokin muukin liikennetilanne, mahdollisesti vaaratilanne, joka pakottaisi sinut reagoimaan tai pysähtymään.
        Poliisi kyllä pitää huolen siitä, että pysäyttämiskäsky tulee tietoon, turha sitä on arvuutella, että aikovatko pysäyttää.

        Joukkoliikennekaistojen, kuten muidenkin kaistamerkkien, paikka nimenomaan on siellä ylhäällä, jotta ne voidaan sijoittaa sen kaistan yläpuolelle, jota ne koskevat. Toisaalta niiden pitää olla sen verran ylhäällä, että ainakin normaalikorkuinen kuorma-auto tai linja-auto mahtuu niiden ali.
        Jos et niitä sieltä havaitse, on näkökentässäsi tai havaintokyvyssäsi puute, joka tulee korjata.

        Summa summarum: olisit voinut poistua joukkoliikennekaistalta heti virheesi huomattuasi. Mitään tarvetta pysähtymiselle ei ilmeisesti ollut ennen kuin poliisin niin vaati.
        Sille, että et huomannut toistuvia joukkoliikennekaistanmerkkejä, ei ole mitään järkevää syytä.

        Sakot ovat ansaitut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä. Harva asia silti muuttuu.

        Ajamalla vain joukkoliikenteelle tarkoitettua kaistaa, et vaaranna ketään tai mitään vaikka ajo jatkuu. Mitään tarvetta pysähtyä ei ole, ellei liikenne-este tai -opaste, poliisin määräys tai vastaava pakota. Velvollisuutesi silti on poistua siltä heti, kun virheesi huomaat. Sanoit sen olleen kolmikaistainen, joten ympärillä varmasti oli kaikille sallittuja kaistoja. Senkun vaihdat kaistaa. Vai löysitkö Suomesta jostain kolmikaistaisen tien, jonka kaikki kaistat olivat vain joukkoliikenteelle? Tuskin.

        Jos taas tuijottelet taustapeiliin niin intensiivisesti, että liikennemerkit edessä jäävät havaitsematta, jää varmasti havaitsematta jokin muukin liikennetilanne, mahdollisesti vaaratilanne, joka pakottaisi sinut reagoimaan tai pysähtymään.
        Poliisi kyllä pitää huolen siitä, että pysäyttämiskäsky tulee tietoon, turha sitä on arvuutella, että aikovatko pysäyttää.

        Joukkoliikennekaistojen, kuten muidenkin kaistamerkkien, paikka nimenomaan on siellä ylhäällä, jotta ne voidaan sijoittaa sen kaistan yläpuolelle, jota ne koskevat. Toisaalta niiden pitää olla sen verran ylhäällä, että ainakin normaalikorkuinen kuorma-auto tai linja-auto mahtuu niiden ali.
        Jos et niitä sieltä havaitse, on näkökentässäsi tai havaintokyvyssäsi puute, joka tulee korjata.

        Summa summarum: olisit voinut poistua joukkoliikennekaistalta heti virheesi huomattuasi. Mitään tarvetta pysähtymiselle ei ilmeisesti ollut ennen kuin poliisin niin vaati.
        Sille, että et huomannut toistuvia joukkoliikennekaistanmerkkejä, ei ole mitään järkevää syytä.

        Sakot ovat ansaitut.

        Vaihdoin kyllä oikeanpuoleiseen kaistaan mutta minä en nähnyt tuolla tieosuudella pysähtymismahdollisuuksia ja olisin tukkinut oikeanpuoleisen kaistan pysähtymällä mitä en halunnut tehdä koska pidin sitä turvallisempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin kyllä oikeanpuoleiseen kaistaan mutta minä en nähnyt tuolla tieosuudella pysähtymismahdollisuuksia ja olisin tukkinut oikeanpuoleisen kaistan pysähtymällä mitä en halunnut tehdä koska pidin sitä turvallisempana.

        "Mitään tarvetta pysähtyä ei ole, ellei liikenne-este tai -opaste, poliisin määräys tai vastaava pakota"

        En nähnyt poliisien laittavan hälytystä päälle enkä nähnyt heidän lähtevän perääni niin kauan kuin he olivat näköpiirissäni, joten en tiennyt heidän aikomuksiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin kyllä oikeanpuoleiseen kaistaan mutta minä en nähnyt tuolla tieosuudella pysähtymismahdollisuuksia ja olisin tukkinut oikeanpuoleisen kaistan pysähtymällä mitä en halunnut tehdä koska pidin sitä turvallisempana.

        Täh.
        Montako joukkoliikennekaistaa sillä tiellä nyt oikein oli? Alkuperäisessä kirjoituksessasi kerroit kolmesta kaistasta, joista keskimmäistä ajoit, ja se oli joukkoliikennekaista. Nyt myös oikeanpuoleinen kaista oli joukkoliikennekaista? No sitten olisi pitänyt mennä sinne vasemmalle. Tuskin se nyt enää oli joukkoliikennekaista. Ei kyllä heti muistu mieleeni Suomesta, että olisin missään nähnyt yksisuuntaisella kolmikaistaisella tiellä edes kahta joukkoliikennekaistaa. Kyllä se yleensä on vain se oikeanpuoleisin.

        Ja edelleen mitään tarvetta pysähtyä ei lähtökohtaisesti ollut, vain poistua joukkoliikennekaistalta.

        Jos kerran et nähnyt poliisin laittavan hälytysvaloja päälle etkä edes lähtevän perääsi, niin tietenkin kaiken huomiosi olisi pitänyt olla liikenteessä ja ennen kaikkea edessä olevissa liikennetilanteissa ja opastinlaitteissa. Kyllä ne sinivilkut erityisesti syksyn pimeällä havaitsee, vaikka ei taustapeiliin tuijottaisikaan.

        Kertomuksessasi ei ole vieläkään järkeä. Et edes nähnyt poliisin lähtevän perääsi, mutta silti väsyneenä ja pimeässä tuijottelit taustapeiliin niin, että useammat joukkoliikennekaistaopasteet jäivät huomaamatta, minkä poliisikin huomasi, vaikka ei edes heti lähtenyt perääsi.

        Keskity nyt jatkossa siihen liikenteeseen ja opasteiden huomaamiseen. Poliisi kyllä pitää huolen, että ilmaisee sinulle riittävän selvästi, jos haluaa sinun pysähtyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh.
        Montako joukkoliikennekaistaa sillä tiellä nyt oikein oli? Alkuperäisessä kirjoituksessasi kerroit kolmesta kaistasta, joista keskimmäistä ajoit, ja se oli joukkoliikennekaista. Nyt myös oikeanpuoleinen kaista oli joukkoliikennekaista? No sitten olisi pitänyt mennä sinne vasemmalle. Tuskin se nyt enää oli joukkoliikennekaista. Ei kyllä heti muistu mieleeni Suomesta, että olisin missään nähnyt yksisuuntaisella kolmikaistaisella tiellä edes kahta joukkoliikennekaistaa. Kyllä se yleensä on vain se oikeanpuoleisin.

        Ja edelleen mitään tarvetta pysähtyä ei lähtökohtaisesti ollut, vain poistua joukkoliikennekaistalta.

        Jos kerran et nähnyt poliisin laittavan hälytysvaloja päälle etkä edes lähtevän perääsi, niin tietenkin kaiken huomiosi olisi pitänyt olla liikenteessä ja ennen kaikkea edessä olevissa liikennetilanteissa ja opastinlaitteissa. Kyllä ne sinivilkut erityisesti syksyn pimeällä havaitsee, vaikka ei taustapeiliin tuijottaisikaan.

        Kertomuksessasi ei ole vieläkään järkeä. Et edes nähnyt poliisin lähtevän perääsi, mutta silti väsyneenä ja pimeässä tuijottelit taustapeiliin niin, että useammat joukkoliikennekaistaopasteet jäivät huomaamatta, minkä poliisikin huomasi, vaikka ei edes heti lähtenyt perääsi.

        Keskity nyt jatkossa siihen liikenteeseen ja opasteiden huomaamiseen. Poliisi kyllä pitää huolen, että ilmaisee sinulle riittävän selvästi, jos haluaa sinun pysähtyvän.

        Sinä puhut joukkoliikennekaistoista, minä puhun kolmekaistaisesta yksisuuntaisista kaistoista. Eikö Suomessa enää saa pyytää apua liikenteessä jos joutuu hankalaan tilanteeseen johon tarvitsisi apua, sakotetaanko siitäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut joukkoliikennekaistoista, minä puhun kolmekaistaisesta yksisuuntaisista kaistoista. Eikö Suomessa enää saa pyytää apua liikenteessä jos joutuu hankalaan tilanteeseen johon tarvitsisi apua, sakotetaanko siitäkin?

        Hohhoijaa. Katsotaanpa:
        "huomaa että on kääntynyt väärin ja ajaa vahingossa esim. kolmikaistaisella yksisuuntaisella väylällä keskikaistaa eikä sen tähden pysty pysähtymään ettei aiheuta vaaraa muulle liikenteelle ja josta saa ajaa ainoastaan taksit ja linjaautot"

        Olet siis kääntynyt kolmikaistalselle tielle, jonka kaikki kaistat ajavat samaan suuntaan. Olet kääntynyt keskikaistalle, jota eivät saa ajaa kuin taksit ja linja-autot (ns. joukkoliikennekaista). Epätavallista, että se keskimmäinen kaista on joukkoliikennekaista, mutta olkoon.
        Mitään syytä pysähtymiseen ei ole, joten jatkat matkaasi.

        " tienvieressä on poliisit mustassa maijassa ja viittoo poliiseilta apua turvalliseen pysäyttämiseen"

        Ihan tosiaan meinaat, että poliisin olisi pitänyt ymmärtää ohi ajavan auton kädenheiluttelut merkiksi siitä, että nyt tämä auto jostain syystä haluaisi pysähtyä, vaikka siihen syytä ole, ja poliisin pitäisi auttaa pysähtymään turvallisesti?
        Ei se avun pyytäminen kiellettyä ole, mutta a) jos et pysty pysähtymään turvallisesti ilman poliisin apua, ei sinulla kuulu olla ajokorttia ja b) poliisit eivät ole ajatustenlukijoita.

        Ja edelleen jäi epäselväksi, että kun et edes nähnyt niiden poliisien lähtevän perääsi, niin miten et huomannut vielä niitä uusia joukkoliikennekaistamerkkejä seuraavissa risteyksissä. Ja miten poliisit sitten huomasivat sinun menevän niidenkin asettamaa kieltoa vastaan, jos eivät kerran perääsi lähteneet.
        Lopulta kuitenkin saivat sinut kiinni ja onnistuivat auttamaan turvallisessa pysähtymisessä?

        Kyllä ne sakot ovat edelleen ansaitut. Et varmaankaan tehnyt mitään tahallasi väärin, mutta toivottavasti sakot saivat sinut miettimään, pitäisikö ajotaitoa vähän kerrata ajo-opettajan johdolla vielä. Kertomuksestasi nimittäin välittyy ainoastaan, että
        -ajoit väsyneenä
        - et huomannut liikennemerkkejä
        - et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa. Katsotaanpa:
        "huomaa että on kääntynyt väärin ja ajaa vahingossa esim. kolmikaistaisella yksisuuntaisella väylällä keskikaistaa eikä sen tähden pysty pysähtymään ettei aiheuta vaaraa muulle liikenteelle ja josta saa ajaa ainoastaan taksit ja linjaautot"

        Olet siis kääntynyt kolmikaistalselle tielle, jonka kaikki kaistat ajavat samaan suuntaan. Olet kääntynyt keskikaistalle, jota eivät saa ajaa kuin taksit ja linja-autot (ns. joukkoliikennekaista). Epätavallista, että se keskimmäinen kaista on joukkoliikennekaista, mutta olkoon.
        Mitään syytä pysähtymiseen ei ole, joten jatkat matkaasi.

        " tienvieressä on poliisit mustassa maijassa ja viittoo poliiseilta apua turvalliseen pysäyttämiseen"

        Ihan tosiaan meinaat, että poliisin olisi pitänyt ymmärtää ohi ajavan auton kädenheiluttelut merkiksi siitä, että nyt tämä auto jostain syystä haluaisi pysähtyä, vaikka siihen syytä ole, ja poliisin pitäisi auttaa pysähtymään turvallisesti?
        Ei se avun pyytäminen kiellettyä ole, mutta a) jos et pysty pysähtymään turvallisesti ilman poliisin apua, ei sinulla kuulu olla ajokorttia ja b) poliisit eivät ole ajatustenlukijoita.

        Ja edelleen jäi epäselväksi, että kun et edes nähnyt niiden poliisien lähtevän perääsi, niin miten et huomannut vielä niitä uusia joukkoliikennekaistamerkkejä seuraavissa risteyksissä. Ja miten poliisit sitten huomasivat sinun menevän niidenkin asettamaa kieltoa vastaan, jos eivät kerran perääsi lähteneet.
        Lopulta kuitenkin saivat sinut kiinni ja onnistuivat auttamaan turvallisessa pysähtymisessä?

        Kyllä ne sakot ovat edelleen ansaitut. Et varmaankaan tehnyt mitään tahallasi väärin, mutta toivottavasti sakot saivat sinut miettimään, pitäisikö ajotaitoa vähän kerrata ajo-opettajan johdolla vielä. Kertomuksestasi nimittäin välittyy ainoastaan, että
        -ajoit väsyneenä
        - et huomannut liikennemerkkejä
        - et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen.

        "Olet siis kääntynyt kolmikaistalselle tielle, jonka kaikki kaistat ajavat samaan suuntaan. Olet kääntynyt keskikaistalle, jota eivät saa ajaa kuin taksit ja linja-autot (ns. joukkoliikennekaista). Epätavallista, että se keskimmäinen kaista on joukkoliikennekaista, mutta olkoon."

        Nuo kaikki kaistat olivat sallittuja ainoastaan takseille ja linjautoille, ei henkilöautoille.

        "- et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen."

        Ihmettelin tuon ensimmäisen kääntymiseni jälkeen miksen nähnyt tien vieressä liikennemerkkejä (henkilautolla ajo kielletty paitsi taksit ja linjaautot) enkä ymmärtänyt ja huomannut katsoa että ne olivat korkealla tien yläpuolella kun olin tavallisesti tottunut siihen että liikennemerkit ovat tien vieressä. Ajoin siis ensimmäisiä kertoja isomman kaupungin liikenteessä myöhään illalla joten se oli minulle outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet siis kääntynyt kolmikaistalselle tielle, jonka kaikki kaistat ajavat samaan suuntaan. Olet kääntynyt keskikaistalle, jota eivät saa ajaa kuin taksit ja linja-autot (ns. joukkoliikennekaista). Epätavallista, että se keskimmäinen kaista on joukkoliikennekaista, mutta olkoon."

        Nuo kaikki kaistat olivat sallittuja ainoastaan takseille ja linjautoille, ei henkilöautoille.

        "- et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen."

        Ihmettelin tuon ensimmäisen kääntymiseni jälkeen miksen nähnyt tien vieressä liikennemerkkejä (henkilautolla ajo kielletty paitsi taksit ja linjaautot) enkä ymmärtänyt ja huomannut katsoa että ne olivat korkealla tien yläpuolella kun olin tavallisesti tottunut siihen että liikennemerkit ovat tien vieressä. Ajoin siis ensimmäisiä kertoja isomman kaupungin liikenteessä myöhään illalla joten se oli minulle outoa.

        "- et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen."

        En siis tiennyt toistavani samaa virhettä uudelleen ja uudelleen koska en ymmärtänyt katsoa korkealle kadun yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- et keksinyt mitään järkevää toimintamallia virheesi huomattuasi, vaan jatkoit saman virheen toistamista toivoen, että poliisi lopulta auttaa sinua lopettamaan sen."

        En siis tiennyt toistavani samaa virhettä uudelleen ja uudelleen koska en ymmärtänyt katsoa korkealle kadun yläpuolelle.

        Vieläkin on vaikea ymmärtää miksi tästä tuli tällainen hässäkkä. Huomasit siis kääntyneesi vain joukkoliikenteelle tarkoitetulle tieosuudelle, koska olisit halunnut poliisilta apua pysähtymiseen. Mitään tarvettahan pysähtyä ei ollut, koska velvollisuutesi olisi ollut vain poistua joukkoliikenneväylältä kääntymällä pois seuraavasta risteyksestä, jos kerran koko väylä oli vain joukkoliikenteelle.

        Mitä ihmettä se pysähtyminen olisi auttanut asiassa?

        Koska ajoit kuitenkin eteenpäin seuraavistakin risteyksistä (koska kerran ohitit useamman opasteen huomaamatta niitä, olet samalla ohittanut risteyksiä), sinulla ei olisi pitänyt olla mitään hätää. Joukkoliikennekaistan tai muun kieltomerkin vaikutus lakkaa risteykseen, ellei muuta ole osoitettu. Siispä heti ensimmäisen risteyksen jälkeen, jätettyäsi huomaamatta sen uuden opasteen, sinun olisi pitänyt olla siinä käsityksessä, että ajat sallittua väylää.

        Noh, oppia ikä kaikki. Autokoulussa sinulle tietysti olisi pitänyt opettaa, että kaistakohtaiset liikennemerkit ja liikennevalot usein sijaitsevat kaistan yläpuolella. Lisäksi autokoulunopettajasi olisi pitänyt ajattaa sinua jossain isommassa kaupungissa, vaikka kuinka olisit landelta kotoisin.
        ...ei tosin sillä, etteikö maaseudullakin olisi opasteita kaistojen yläpuolella.

        On vaikea nähdä miten pimeys muutti asiaa, jos autossasi on normaalit ajovalot. Kyllä ne kaistojen yläpuoliset opasteet näkyvät ajovaloissa monikaistaiset väylät kaupungissa ovat lisäksi aika kattavasti valaistuja.

        Noh, tekemällä oppii. Seuraavalla kerralla huomio liikenteeseen eikä siihen, lähtikö se poliisiauto perään vai ei.

        Lopputulokseksi jää, että poliisien ei olisi tarvinnutkaan ymmärtää viittilöinnistäsi ja eteenpäin jatkamisestasi mitään, ja kaikki liikennemerkit, jotka jätit noudattamatta voidaan tietysti ottaa huomioon asiaa arvioitaessa.


    • Anonyymi

      Ajokortti pois kuljettajalta, joka ei tunnista liikennemerkkejä.

      • Anonyymi

        Entä jos nuo liikennemerkit on korkealla kadun yläpuolella eikä näe niitä koska on keskittynyt seuraamaan taaksepäin nähdäkseen pysäyttääkö poliisit tai onko heillä aikomus pysäyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos nuo liikennemerkit on korkealla kadun yläpuolella eikä näe niitä koska on keskittynyt seuraamaan taaksepäin nähdäkseen pysäyttääkö poliisit tai onko heillä aikomus pysäyttää?

        Seuraat siis vain liikennettä takanasi etkä katsele lainkaan eteesi?

        Kortti pois ja uudelleen arvontaan tai ostamaan uusi muropaketti josta löytynyt, vai oliko tulkin antamien ohjeiden mukaisesti rastit ruutuun saatua mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraat siis vain liikennettä takanasi etkä katsele lainkaan eteesi?

        Kortti pois ja uudelleen arvontaan tai ostamaan uusi muropaketti josta löytynyt, vai oliko tulkin antamien ohjeiden mukaisesti rastit ruutuun saatua mallia.

        Tuskimpa minä vain seurasin liikennettä takana mutta en huomannut katsoa edessä yläpuolella olevia liikennemerkkejä ja oli myöhäinen ilta klo 20:00 syksy ja hämärää niin ja olin vielä hyvin väsynyt töistä tullessani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa minä vain seurasin liikennettä takana mutta en huomannut katsoa edessä yläpuolella olevia liikennemerkkejä ja oli myöhäinen ilta klo 20:00 syksy ja hämärää niin ja olin vielä hyvin väsynyt töistä tullessani.

        No kyllä se nyt edelleen on ihan oma vikasi, jos aivan normaalilla tavalla ja oikein asetetuista liikennemerkeistä jää kolme kertaa samanlainen huomaamatta. Ei siihen selitykseksi kelpaa se, että kyttäsit, pysäyttääkö poliisi jo siitä ensimmäisestä.


        Tieliikennelaki (729/2018)
        17 §
        Ajoneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
        Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta [...] väsymyksen [...] vuoksi [...] puuttuu siihen tarvittavat edellytykset.

        Autojen pakollisia etuvaloja sääntelevä normisto on melkoinen viidakko, mutta jos autosi on selvinnyt katsastuksesta, siinä on riittävät etuvalot liikennemerkkien havaitsemiseen ja tarvittava laitteisto tuulilasin pitämiseksi näkemäesteettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se nyt edelleen on ihan oma vikasi, jos aivan normaalilla tavalla ja oikein asetetuista liikennemerkeistä jää kolme kertaa samanlainen huomaamatta. Ei siihen selitykseksi kelpaa se, että kyttäsit, pysäyttääkö poliisi jo siitä ensimmäisestä.


        Tieliikennelaki (729/2018)
        17 §
        Ajoneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
        Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta [...] väsymyksen [...] vuoksi [...] puuttuu siihen tarvittavat edellytykset.

        Autojen pakollisia etuvaloja sääntelevä normisto on melkoinen viidakko, mutta jos autosi on selvinnyt katsastuksesta, siinä on riittävät etuvalot liikennemerkkien havaitsemiseen ja tarvittava laitteisto tuulilasin pitämiseksi näkemäesteettömänä.

        Jos vetoat väsymykseen niin lähes puolet ellei enemmänkin Suomen kansasta on väsyneitä töiden jälken ja ajavat silti autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vetoat väsymykseen niin lähes puolet ellei enemmänkin Suomen kansasta on väsyneitä töiden jälken ja ajavat silti autoa.

        Jep. Mutta sinä käytit sitä yritääksesi vähentää vastuutasi siitä, että ajoit vastoin tieliikennelakia.

        "en huomannut katsoa edessä yläpuolella olevia liikennemerkkejä ja oli myöhäinen ilta klo 20:00 syksy ja hämärää niin ja olin vielä hyvin väsynyt töistä tullessani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Mutta sinä käytit sitä yritääksesi vähentää vastuutasi siitä, että ajoit vastoin tieliikennelakia.

        "en huomannut katsoa edessä yläpuolella olevia liikennemerkkejä ja oli myöhäinen ilta klo 20:00 syksy ja hämärää niin ja olin vielä hyvin väsynyt töistä tullessani."

        On kahta väsymistyyppiä, on fyysistä väsymistä ja on henkistä väsymistä. Minulla oli tuolloin kyse fyysisestä väsymisestä, ei henkisestä jolloin aistini kyllä toimivat normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kahta väsymistyyppiä, on fyysistä väsymistä ja on henkistä väsymistä. Minulla oli tuolloin kyse fyysisestä väsymisestä, ei henkisestä jolloin aistini kyllä toimivat normaalisti.

        No miksi sitten toit moisen asian edes esiin? Mitä merkitystä sillä oli asian kannalta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe