Mistä läytyisi pitopohjasukset

Anonyymi-ap

Hain Intersportista Rossingnol PROS R-SKIN PRO Stif -sukset. Mitattiin ja suksien merkinnän mukaan aivan oikeat minulle. Kerrottiin että on osaava myyjä.
Hiihdin 10 kilsan 3 lenkkiä ja nyt lähden niitä vaihtamaan Intersporttiin. Luin tuolta aikaisemman karvapohjasuksia käsittelevän ketjun, pitkä oli ja paljon asiaa.
Sukset lipsuu loivassakin ylämäessä. Alamäessä, jossa ei ole kunnon latua, sukset tuntuvat kuin olisin parin ohuen muovilastun päällä, vähän ilmassa. Ihan pelottaa irrallinen olo. Ei ole latuun istuvuutta kuten oli 20 v sitten Intersportissa mitatut easyvaxit, ovat olleet täydelliset mutta nyt jo Fisherin materiaali väsynyt, pohjat naarmuiset ja paino on hieman noussut, 54stä 59:ään.
Opettelin karvasukselle oikean hiihtotyylin potkaisuineen ja potkaisulla jalan latuun painamisineen. Kyllä hiihdossa pitäisi saada myös hiihtokävellä, ei vain tehohiihtää. Siirsin siteet aivan eteen ja kävin kahden asiantuntijan (suksihuoltaja ja SL:n vuokraamon asiakaspalvelija) kanssa keskustelemassa. Kertoivat että minulle liian jäykät vaikka merkityt mitat ovat oikeat. Luin ed. ketjusta etteivät ne pidä paikkaansa kuin ohjeellisesti. Laitoin tämän rimpsun siksi että ohjeita ei kannata antaa, olen kaiken yrittänyt.

Ja nyt kysymys 1. Mistä saisi nanosukset tai easyvaxit. Myyä sanoo epämääräisesti, ”jostakin niitä varmaan vielä löytyy”. Kuka tietää tarkan paikan, mistä Helsigin läheltä löytyisi.
Kysymys 2. Onko kuitenkin karvasuksi, ehkä toisen merkkinen, parempi kuin ostamani Rossinngnol.

20

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiteeltä ja peltoselta löytyy nanoja.

      Et ole ongelmasi kanssa yksin. Paras tapa ostaa karvasukset on saada ne koehiihdettäväksi ja vasta sitten maksu.

      Merkillä ei ole väliä, ongelmat on samat. Myyjät eivät osaa, eivätkä välitä.

      Voisin toki kertoa pitkän tarinan siitä että miten valmistajien merkinnät ja todellisuus eivät kohtaa, mutta en viiti. Suksibusiness on jääny yhä 50 luvulle laadun ja asiakastyytyväisyyden suhteen.

      Parasta luottaa omaan hiihtotuntumaan, jos suksi ei toimi, vie takaisin kauppaan.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­N­­y­­­m­f­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17768305o

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Noista karvapohjasuksista kuulee vain huonoja kommentteja käyttäjiltä. Kauppiaat niitä kyllä kilvan ylistää. Se on hyvää bisnestä myydän niitä ja hoitoaineita niihin. Itse hiihtelen talvessa muutaman sata kilometriä Startin pitoteippi suksen pohjissa. Se on tavalliselle hiihtelijälle riittävän hyvä. Toimii kaikissa keleissä kohtuullisen hyvin. Uusimis- ja hoitotarve on olematon. Nytkin on menossa toinen talvi samalla teipillä.

    • Anonyymi

      Kiitos paljon, ainakin lohduttaa etten ole yksin. Pettymys oli suuri kun kuitenkin 20 v meni edellisillä Intersportin myymillä Fishereilla ja monoilla loistavasti. On tehty porukkaretkiä niin että mukana olen pysynyt ja yksin hiihtoja. Ei valittamista.
      Katselin netistä Peltosia, ovat aika loppu, minun pituudelle sopivia, (nämä vikaostosukset ovat 186 cm) ei ollenkaan, enkä nettikaupasta osta, sitä mahdollista palauttelemista en jaksa.
      Jatkan etsimistä. Yritän välttää ettei tarvitsisi alkaa voitelemaan, kun en ole sitä koskaan tehnyt, olisi ihan uusi opeteltava alue.

      • Anonyymi

        Niin, saan mennä Intersportiin vaihtamaan. Harmi että ostin ne aika kaukaa näin E-Suomen mitoilla katsottuna, mutta eipä muu auta.


    • Anonyymi

      Jos aloitus on totta, niin silloin olet ostanut liian jäykät sukset etkä jaksa polkea pitokarvaa pohjaan.

      Liikkeet eivät välttämättä ota vastaan käytettyjä kapuloita. Oikeus testin jälkeiseen palautukseen pitää sopia yleensä merkin tuotepäällikön kanssa, ei liikkeen.

      Jos eivät vaihda paria löysempään, voit yrittää saunottaa sen löysemmäksi.

      • Anonyymi

        On selvää että väärät sukset ne minulle on. Varmaan ymmärsit että Intersportin mukaan osaava myyjä on ne minulle mittaillut. Sanoin että olen sunnuntaihiihtäjä, mutta en kovin voimatonkaan ole aina liikkuneena., mikä tarkoittaa että 10 km:n ladun olen kiertänyt muutamana päivänä ja opetellut potkimaan. Miksei ne easyvaksit, jotka minulla ennen oli, vaadi samanlaista potkimista kun liukkauden estorypytys on täsan samalla kohdalla suksen pohjassa kuin mitä on karvapohjasuksessa.
        Mitä tarkoittaa saunottaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää että väärät sukset ne minulle on. Varmaan ymmärsit että Intersportin mukaan osaava myyjä on ne minulle mittaillut. Sanoin että olen sunnuntaihiihtäjä, mutta en kovin voimatonkaan ole aina liikkuneena., mikä tarkoittaa että 10 km:n ladun olen kiertänyt muutamana päivänä ja opetellut potkimaan. Miksei ne easyvaksit, jotka minulla ennen oli, vaadi samanlaista potkimista kun liukkauden estorypytys on täsan samalla kohdalla suksen pohjassa kuin mitä on karvapohjasuksessa.
        Mitä tarkoittaa saunottaminen?

        Unohda tuo saunottaminen. Se on ollut sellainen himohiihtäjien kokeilukonsti huonoille suksille. Kun sukset pidetään kuumassa ja puristellaan hieman eri asentoon, niin ne muuttavat jalkavuuttaan. Saattaa onnistua, yleensä ei.

        Yksinkertaisesti Sinulle on myyty huonot sukset. Se ei takaa yhtään mitään, että suksimyyjä on ammattitaitoinen. Tärkeintä hänen ammattitaidossaan on se, että hän osaa myydä ne huonot sukset, jotka ei kellekään kelpaa, sille'tyhmälle' ostajalle, joka uskoo, että myyjä on ammattitaitoinen. Näin minullekin on käynyt muutaman kerran vuosikymmenten aikana. Toki on sattunut vastaa oikeasti hyväkin asiantunteva myyjä, joka reilusti sanoi, että ei nämä (alennuksessa olleet) sukset kyllä Sinulle hirveän hyvät ole varsinkaan kosteahkolle kelille, mutta ei ne aivan huonotkaan ole. Sain parhaat sukseni pienelle pakkaskelille - ja huippuhalvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda tuo saunottaminen. Se on ollut sellainen himohiihtäjien kokeilukonsti huonoille suksille. Kun sukset pidetään kuumassa ja puristellaan hieman eri asentoon, niin ne muuttavat jalkavuuttaan. Saattaa onnistua, yleensä ei.

        Yksinkertaisesti Sinulle on myyty huonot sukset. Se ei takaa yhtään mitään, että suksimyyjä on ammattitaitoinen. Tärkeintä hänen ammattitaidossaan on se, että hän osaa myydä ne huonot sukset, jotka ei kellekään kelpaa, sille'tyhmälle' ostajalle, joka uskoo, että myyjä on ammattitaitoinen. Näin minullekin on käynyt muutaman kerran vuosikymmenten aikana. Toki on sattunut vastaa oikeasti hyväkin asiantunteva myyjä, joka reilusti sanoi, että ei nämä (alennuksessa olleet) sukset kyllä Sinulle hirveän hyvät ole varsinkaan kosteahkolle kelille, mutta ei ne aivan huonotkaan ole. Sain parhaat sukseni pienelle pakkaskelille - ja huippuhalvalla.

        Ei ne sukset huonot ole. Laitat 20 kg rinkan selkään, sitten ne saattaa alkaa toimia.

        Jos vaimosi on ns. nykynainen, ne voivat toimia hänellä, kunnes paino alkaa pudota.

        Pitokarvoja asentavat liikkeet saattavat ratkaista myös ongelmasi.


    • Anonyymi

      Myyjien puolustukseksi on sanottava että suksien valmistukseen pätee valmistustekniset lainalaisuudet.

      Joku vuosi löysien suksien matskut tulee tuolta ja toinen vuosi täältä.

      Onko tänä vuonna löysää vai jäykkää kontti täynnä?

      Yhden suksikaupan olen muuten nähny, jossa myyjä on ennen hyllyyn laittoa mitannu joka suksen ja merkannut omalla tarrallaan. Ja suksia oli satoja.

    • Anonyymi

      Jos painoa on alle 60 kg ja kyseessä on aikuinen harrastaja, silloin suksi otetaan juniori-pakasta.

      Ps XXLssä on junnusuksea alessa, hae suosiolla sieltä, tekevät AINA paperitestin. Paa noi myyntiin 80 - 90 kg painoiselle. Torilta menee heti, pahimmassa tapauksessa saat paremman hinnan kuin maksoit suttamyyvälle Interhuijarille.

      Ps2 JA TÄMÄ ON TÄRKEIN

      interspot EI ole asiantuntijaliike, luit huonosti sen pitkän säikeen

    • Anonyymi

      Nyt on vaihdettu Fisheriin Intersportissa. En ole vielä hiihtänyt mutta palaan asiaan jos ovat huonot. Kokeilin itsekin käsikopelolla, on ihan eri tuntuma jäykkyydessä, mutta kuitenkin jäykemmät kuin aikaisemmat 20 v vanhat Fisherini.

      Kun täällä tietäviä on niin kysyn kun en liikkessä hoksannut.
      1. Pidän suksia autossa ja ennen lähtöäni sisälämmitys on päällä parikin tuntia. Onko se karvalle haitallista, esim. irtoaako mahdollisesti liimat lämmössä. En tiedä asteita mutta selkeästi lämpimältä sisäilma autossa tuntuu ja lämmitin puhaltaa suksien kärkiosaan kun se osa on etupenkillä.
      2. Vanhat easyvax-Fisherit ovat vielä hyvännököiset ja hiihdän lähipellolla itse tekemällä ladulla. Voisiko pohjat käsitellä molemmista päistä sileistä kohdin, ei siis keskeltä. Ajettujen, pitkien latujen varrella on suksi-ehostajia jotka mainostavat, että pohjasta tulee hyvä, Hankkisin tietoa etukäteen, kannattaako, koska varmasti he innokkaasti ehostavat sukseni maksua vastaan, tuli hyvä tai ei. Näyttivät tekevän siinä vain voideltaville suksille, mutta miten on easyvaxien laita. Pohjassa on naarmuja. On tosin myös keskikohdassa, mutta sitä kohtaa, joka on käsitelty tasaisesti epätasaiseksi, tuskin voi korjata. Vai voiko?

      • Anonyymi

        Voideltava suksi on aina jäähdytettävä ennen hiihdon aloittamista, pitopojassa ei niin väliä. Lisäksi lämpimällä suksella hiihtäminen jäädyttää lunta ulkopintaan.

        Vanhalle sukselle riittää merinorullalla tehty "hionta" eli rotoharjaus. Jotkut ovat kietoneet porakoneen laikkaan vanhan villasukan ja hioneet sillä, silkkikin käy, sukkahousua käyttävät. Hiontaa voi tehostaa jättämällä pehmeän parafiinin kevyesti siklattuna suksen liukupinnalle.


    • Anonyymi

      Auton sisätilan lämmittimellä ei ole merkitystä. Kuumat sukset saattaa luistaa muutaman sata metriä paremmin, kuin pihalla jäähdytetyt. Karvan liima on kuumaliimaa ja vaatii lähemmäs sata astetta pehmetäkseen.

      Ehostamisella jos tarkoitat suksien hiojia, niin he ovat alan ammattilaisia. Kannattaa kysellä saavatko vanhoille mkitään tehtyä.

    • Anonyymi

      Hiihdin vaihdetuilla nyt Fisher-merkkisillä suksilla kahtena päivänä 20 km/per. Hyvin pelasivat. Myyjä antoi sukat vaivan palkaksi niin että lämmin oli jaloissa ja mielessä. Sain vielä myyjän puhelinnumeron, että voin soittaa jos ongelmia tulee.
      Hyvä Intersport.

      • Anonyymi

        Merkistä riippumatta, ennen hankintaa on tehtävä aina paperitesti.

        Fisherin heikkous on, että siinä on kaksi pitokarvanauhaa. Ne eivät pidä niin hyvin kuin yhtenäinen olaksen ylittävä karva. Fisuissa myös karva irtoaa herkästi liimauksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkistä riippumatta, ennen hankintaa on tehtävä aina paperitesti.

        Fisherin heikkous on, että siinä on kaksi pitokarvanauhaa. Ne eivät pidä niin hyvin kuin yhtenäinen olaksen ylittävä karva. Fisuissa myös karva irtoaa herkästi liimauksistaan.

        ja ne ohuet pitoliuskat irtoavat herkemmin kuin muilla merkeillä


    • Anonyymi

      Urheiluliikkeen myyjä sanoi kun mietin kahden ohuen karvaliuskan ja yhden leveämmän välillä. Sanotaan että kaksi liuskaa on parmpi vesikelillä, kun vesi soluu liuskojen välissä. Hän itse ei ole eroa kokeillut.

    • Anonyymi

      En itse ole huomannut, että fischerin karvasukset olisi paremmat vesikelillä, vesipatja perinteisen suksessa kun yleensä muodostuu suksen takaosaan kantapään taakse..

      Siksi monet voitelee ja kuvioi kannan vesikeleillä eri tavoin kuin keulan.

      Fischerin karva päinvastoin herkkä jäätämään kun keskellä suksea on kylmä silta.

      Fischer miettinyt lähinnä, kuinka maksimoidaan eurojen keruu tässäkin lajissa, eli tekemällä karvasta mahdollisimman heikko.

      Ihan ok fisut on hiihtää, mut ei mitenkään erikoiset. Tosi vaikea oli löytää toimiva pari.

    • Anonyymi

      Missäs vielä löytyy pitopohjia noin 90 kg hiihtäjälle ?

      Ovat taas saaneet varastot tyhjiksi suosituimmista painoluokista.

      Vain lastensuksia löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe