Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Iisakin Ristikot 2023

Minulta kysytään jonkin verran Iisakin ristikoista. Laitan töhän asioita, joita Iisakin ristikoita ratkojien olisi hyvä huomata.

61

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3/2024 s. 19

      Keskellä ristikossa in mielestäni kuva viidestä kalasta ja kahdesta leivästä. Jos ymmärsin pyöreöt esineet oikein, mielestäni siinä on laadintavirhe. Po. kaksi kalaa ja viisi leipää.

      • Äh, vuosiluku meni vahingossa väörin - en sentään ole ennustaja. Kuvan laatu on kyllä varsin kehno, sillä pitää päätellä, mitä pyöreät esineet ovat, sillä kuvasta se ei selviä.


      • Laitoin palautteen Kolmiokirjalle. Kolmiokirja pahoitteli laatijan ajatusvirhettä. Siitä, mistä edellä kerroin, on kyse.


    • Albumi 2/2022 lähetysaika kai mennyt vai onko?
      Yksi piilokirjain jäi s. 25 arvauksejsi

      KLM:N KESKELLÄ > I?OR< (? = piilokirjain).


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain sivuillani vinkin, että liittyy jääkiekkoon. Katsoin Google ja asia selvisi.
        Kysyin myös sivun loppuun lisäämältäni OpenAI:n ChatGPT:ltä, joka antoi saman vastauksen kuin Google.
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-albumi-2-2022/?view=all#post-27544

        Robitin vastaus:
        "KLM on myös lyhenne legendaarisesta Neuvostoliiton jääkiekkoseurasta, joka tunnetaan nimellä "KLM-ketju" (Kharlamov-Maltsev-Larionov). Kyseinen ketju oli yksi kaikkien aikojen parhaista jääkiekkoketjuista, jonka jäsenet olivat Venäjän jääkiekkomaajoukkueen avainpelaajia 1970- ja 1980-luvulla. KLM-ketju nimettiin Kharlamovin, Maltsevin ja Larionovin mukaan. KLM-ketju tunnetaan myös nimellä "The Green Unit"."


    • Harmittavasti kysyjä ei kertonut, oliko vinkeistäni apu ja saiko kysyjä Piiraisen ristikon ratkottua. NimimerkkuiHP ihmetytti hieman, mutta kommentin sisällöstä ja ip-osoitteesta päätetten kysessä ei ole HP-trolli.

    • 4/2023 s. 14 aukkoja en saa ratkaistua. Ei täällä olisi ketään luotettavas ja osaavaa Iisakeja ratkovaa, joka vois tulla Magmaan pohtimaan aukkokohtia.

      • Ratkottiin aukot kolmen ratkojan kimpassa Magmassa - aikaa hurahti kolmestaankin aika paljon, joten oi hankala tapaus.


      • Sain tähän nettitutulta kommentin. Oudolta yksi kohta silti tuntuu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain tähän nettitutulta kommentin. Oudolta yksi kohta silti tuntuu.

        Pyydä nettituttua heräämään huomenna siinä mielentilassa, että hänkin ryntää heti herättyään osoitteeseen

        https://www.lehtipiste.fi/catalogsearch/result/?q=pelikaani+ristikot

        katsomaan onko Punainen tehnyt paluun listoille vai katosiko lopullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä nettituttua heräämään huomenna siinä mielentilassa, että hänkin ryntää heti herättyään osoitteeseen

        https://www.lehtipiste.fi/catalogsearch/result/?q=pelikaani ristikot

        katsomaan onko Punainen tehnyt paluun listoille vai katosiko lopullisesti.

        Voin kokeilla itse. Etsin tänään haulla "Punainen Pelikaani".

        HAKUTULOS HAULLE 'PUNAINEN PELIKAANI'
        Ei osumia haulle.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voin kokeilla itse. Etsin tänään haulla "Punainen Pelikaani".

        HAKUTULOS HAULLE 'PUNAINEN PELIKAANI'
        Ei osumia haulle.

        Hurraa!

        Jälleennäkemisen riemu on suurta juhlaa:

        https://www.lehtipiste.fi/969000.html

        Nyt näkee taas mihin kioskiin ja kauppaan siinä omassa naapurustossa PuPe on toimitettu.
        Onneksi kyse oli vain jostain sekoilusta lehtijakelijan järjestelmissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hurraa!

        Jälleennäkemisen riemu on suurta juhlaa:

        https://www.lehtipiste.fi/969000.html

        Nyt näkee taas mihin kioskiin ja kauppaan siinä omassa naapurustossa PuPe on toimitettu.
        Onneksi kyse oli vain jostain sekoilusta lehtijakelijan järjestelmissä.

        'Hyvä. On minua todella hyvä, että on edes kaksi vaikeita ristikoita sisältävää lehteä, jolloin on aitoa kilpailuakin parhaasta ristikkolehdestä, jossa on koviksia. PuPe tuntuu suodiolla olevan keskimäärin hieman helpompi. Eki tuonut esille, ettei vaikeita ristikoita saa olla liikaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        'Hyvä. On minua todella hyvä, että on edes kaksi vaikeita ristikoita sisältävää lehteä, jolloin on aitoa kilpailuakin parhaasta ristikkolehdestä, jossa on koviksia. PuPe tuntuu suodiolla olevan keskimäärin hieman helpompi. Eki tuonut esille, ettei vaikeita ristikoita saa olla liikaa.

        Muistetaan, että kaikki siteeraukset ovat Huuhaan ihan omapäisesti muokkaamia ja asiayhteydestä irrottamia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaan, että kaikki siteeraukset ovat Huuhaan ihan omapäisesti muokkaamia ja asiayhteydestä irrottamia.

        Eivät 2023-08-17 09:21:41 ole siteerauksia vaan muistelua. Siteeraus on tarkka, muistelu on epätarkka asian esittäminen. Köytä sanaa "siteeraus" oikein.

        "siteeraukset" po. "muistelut" tms.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eivät 2023-08-17 09:21:41 ole siteerauksia vaan muistelua. Siteeraus on tarkka, muistelu on epätarkka asian esittäminen. Köytä sanaa "siteeraus" oikein.

        "siteeraukset" po. "muistelut" tms.

        Muistetaan, että kaikki muistelut ovat Huuhaan ihan omapäisesti rakentamia ja hänen omaan ajatusmaailmaansa muokkaamiaan. Köytinkö oikein?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eivät 2023-08-17 09:21:41 ole siteerauksia vaan muistelua. Siteeraus on tarkka, muistelu on epätarkka asian esittäminen. Köytä sanaa "siteeraus" oikein.

        "siteeraukset" po. "muistelut" tms.

        Joskus Sanarisin ristikoissa oli PuPen ja Iisakin vertailua. Eki mainitsi, eetä monelta jäävät loppupään ristikot kokonaan ratkomatta. Vaikeimpien osuutta ei siten voi oikein lisätäkään. Muistan hänen maininneen, että ei Iisakissakaan kaikki ristikot ole koviksia. Miten paljon on tosi haastavia, pitää niin PuPessa kuin Iisakissa tarkkaan harkita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaan, että kaikki muistelut ovat Huuhaan ihan omapäisesti rakentamia ja hänen omaan ajatusmaailmaansa muokkaamiaan. Köytinkö oikein?

        En olr pyrkinyt esittämään toisten kommentteja vääristellen. Toki olen yleensä viitannut kommentteihin, jotka tukevat näkemystäni. Myönnön joskus ymmärtäneeni toisen kommentin väärin, mutta näin on käynyt tahattomasti. Jos väärin ymmärryksiä on ollut, niistä on huomautettu ja olen pyrkinyt omia tulkintoja oikaisemaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eivät 2023-08-17 09:21:41 ole siteerauksia vaan muistelua. Siteeraus on tarkka, muistelu on epätarkka asian esittäminen. Köytä sanaa "siteeraus" oikein.

        "siteeraukset" po. "muistelut" tms.

        Lainaukset pitää aina merkitä, jotta ne tietää lainauksiksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lainaukset pitää aina merkitä, jotta ne tietää lainauksiksi!

        Mitä milloin on tarkkaan ottaen sanottu, on vaikea löytää. On hakuammuntaa. Jos otan tarkan sitaatin, sen myös sitaatiksi mainitsen ja usein tarkan kohteenkin mainitsen.


    • Tunnen jonkin tason rimakauhua Alf Simbergin ja Janne Salon ristikoiden auttamisessa.

      Olen niihinkin yleensä apua osannut tarjota, mutta nyt tuntuu liian vaikealta tapaukselta enkä saa annettua vinkkiö edes kahteen vihjeeseen.
      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-8-2023/#post-29476

      Kyllähän Satu voisi auttaa, mutta en nyt haluaisi häneltä apua pyytää ainakaan vielä. Jos joku osausi SPOILER-tägejä hyldyntäen laittaa vinkkejä, olisin kiitollinen. Ilman SPOILER-tägien käyttöä älköön kukaan tämän kommentin lukenut tulko sivuilkeni ristikossa auttamaan.

      Jos tääktä oyydän sivuilleni vinkkiapua, toivon AINA, että käytettäusiin vinkeissä DPOILER-tägejä. Jos eräs trolli osaa niitä sujuvasti käyttää, pitäusi se muillekin olla riittävän helppoa.

      On Iisakki PuPea vaikeampi. En minä PuPen kanssa ole samalaisissa vaikeuksissa ollut kuin mitä olen Alf Simbergin ristikoiden kanssa. Vaatinevat harjaantumista ja itse niitä olen ratkonut kokonaan vuoden sisällä vain yhden (sen pummasin eräältä kysyjältä - vuoden sisällä se on ainut pummaus). Siitä selvisin suht, vaivattomasti.

      • Anonyymi

        Sinulla on siis itse tunnistettu selkeä kehityskohde.

        Siispä kiellä kaikilta ihmisiltä saapuminen sivuillesi ja heivaa muutaman kuukauden ajaksi DPOILERitkin syrjään ja ala opiskelemaan. Käy kaksin käsin Simbergiin kiinni ja käytä syksyn pimeät illat itsesi harjaannuttamiseen. Sitten kun uusi kevät koittaa niin olet taas pätevöityneempi ristikko-ope.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siis itse tunnistettu selkeä kehityskohde.

        Siispä kiellä kaikilta ihmisiltä saapuminen sivuillesi ja heivaa muutaman kuukauden ajaksi DPOILERitkin syrjään ja ala opiskelemaan. Käy kaksin käsin Simbergiin kiinni ja käytä syksyn pimeät illat itsesi harjaannuttamiseen. Sitten kun uusi kevät koittaa niin olet taas pätevöityneempi ristikko-ope.

        Siitä nyt di ole hyötyä akuutissa tilanteessa eli avun tarjoamisessa nimimerkille Kai, joka apua pyysi.

        Olen aika monta kertaa kysynyt nettitutuilta henk. koht. apua, jos en itse osaa keksiä jonkun vihjeen logiikkaa. Olen pyytänyt myös jonkun muun tarkistamaan ratkaisuni. Minulla on pieni tiimi takana, mutta en minä halua liikaa toisia vaivata. Tiimistä välillä joku on lomillakin. En minä aseta päämääräkseni, että minun ihan yksin kaikkiin vihjeisiin pitäisi osata antaa apu. Yhtä tiimiläistä edelleen kaipaan. On vain vaikea löytää riittävän osaava ja täysin luotettava tiimiläinen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siitä nyt di ole hyötyä akuutissa tilanteessa eli avun tarjoamisessa nimimerkille Kai, joka apua pyysi.

        Olen aika monta kertaa kysynyt nettitutuilta henk. koht. apua, jos en itse osaa keksiä jonkun vihjeen logiikkaa. Olen pyytänyt myös jonkun muun tarkistamaan ratkaisuni. Minulla on pieni tiimi takana, mutta en minä halua liikaa toisia vaivata. Tiimistä välillä joku on lomillakin. En minä aseta päämääräkseni, että minun ihan yksin kaikkiin vihjeisiin pitäisi osata antaa apu. Yhtä tiimiläistä edelleen kaipaan. On vain vaikea löytää riittävän osaava ja täysin luotettava tiimiläinen.

        Paljastelija, jota inhoan olisi riittävän osaava ratkoja. Koska häntä inhoan, hän ei käy. Hän olisi myös totaalisen epäluotettava jäsen -voisi verrata venäisen vakojaan pyytämiseen SUPO:on. Osalla henkilöistä, joita tunne, puuttuu taasen riittävä osaaminen, jotta heistä olisi apua tiimin jäsenenä.Vaaditaan myös halu käyttää Magmaa.

        Tiimin jäseneltä vaaditaan siis riittävä taitotaso, lojaalisuus ja halu käyttää Magmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siis itse tunnistettu selkeä kehityskohde.

        Siispä kiellä kaikilta ihmisiltä saapuminen sivuillesi ja heivaa muutaman kuukauden ajaksi DPOILERitkin syrjään ja ala opiskelemaan. Käy kaksin käsin Simbergiin kiinni ja käytä syksyn pimeät illat itsesi harjaannuttamiseen. Sitten kun uusi kevät koittaa niin olet taas pätevöityneempi ristikko-ope.

        Pyysin apua Sadulta kertomaan ratkontavirheitä ja antamaan vinkkejä.

        Pyysin häneltä siis Magmassa saman kaltaista palvelua kuin itse yleensä annan muille.

        Olen joskus auttanut häntä Simbergin ristikoiden ratkonnassa, mutta yleisellä tasolla Satu osaa ratkoa niitä paremmin. Satu hankkii säännöllisesti Iisakin, joten hänellä on niistä minua verroin enemmän kokemusta.

        Koska pyrin AINA antamaan toisille riitävän avun, on pakko niellä se tosiasia, että itsekin joskus tarvitsee apua.


      • Lehden ostaneet ratkoivatkin ongelman keskenään kuten erään toisen ristikon. Tämön saa unkhtaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lehden ostaneet ratkoivatkin ongelman keskenään kuten erään toisen ristikon. Tämön saa unkhtaa.

        Oikeasti. Et pystynyt tätä tajuamaan? Lisää sanan loppuun vain. Etkö tajunnut etkö? Tunnen suurta isompaa myötähäpeää. ”Haluan vain ja ainoastaan auttaa.”. Pelle Hermanni koko mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti. Et pystynyt tätä tajuamaan? Lisää sanan loppuun vain. Etkö tajunnut etkö? Tunnen suurta isompaa myötähäpeää. ”Haluan vain ja ainoastaan auttaa.”. Pelle Hermanni koko mies.

        Yleensä pystyn auttamaan ja ratkomaan vihjeiden o gelmat, joskus en. Tyypillinen reaktio Sanarisin foorumissa oli esittämösi. Jos en jotain tajunnut, kamala mollaus, usein ihan totaalinen teilaus. Taitaa joku Sanaris-ajan mollaaja olka tämän kirjoittaja.

        No ei se muutamalle muullekaan ollut selviö - onneksi ei olla Sanarisin foorumissa entisinä "hyvinä aikoina", jolloin mollaus oli voimissaan. Toki Pike yrittää pitää mollauskulttuuria pystyssä, mhtta sitä ei entiseen tapaan enää suvaita.

        Sanarisin foorumissa on pahemminkin joku ollut nolo - esimerkjejä voisi ottaa esille, mutten halua toisia ratkojia mollata niiden takia.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yleensä pystyn auttamaan ja ratkomaan vihjeiden o gelmat, joskus en. Tyypillinen reaktio Sanarisin foorumissa oli esittämösi. Jos en jotain tajunnut, kamala mollaus, usein ihan totaalinen teilaus. Taitaa joku Sanaris-ajan mollaaja olka tämän kirjoittaja.

        No ei se muutamalle muullekaan ollut selviö - onneksi ei olla Sanarisin foorumissa entisinä "hyvinä aikoina", jolloin mollaus oli voimissaan. Toki Pike yrittää pitää mollauskulttuuria pystyssä, mhtta sitä ei entiseen tapaan enää suvaita.

        Sanarisin foorumissa on pahemminkin joku ollut nolo - esimerkjejä voisi ottaa esille, mutten halua toisia ratkojia mollata niiden takia.

        Syy, miksi minä tai muut eivät jotain tajua, on urautuminen tiettyyn ajatuskulkuun. Tässä kävi niin. Suurin syy ratkkntavirheisiin on samassa asiassa. Yleensää havaitsen ratkkntavurheet, mutta en aina.

        Mutta en pahastunut Minnan oikaisusta. Minna ei käyttöytynyt kuin Sanarisin foorumin ikävät Pike-tyypit. Pike-tyyppejä oli muitakin kuin vain Pike.

        2023-09-19 22:09:17 kirjoittaja ' sausu helposti porttikiellin foorumiini.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti. Et pystynyt tätä tajuamaan? Lisää sanan loppuun vain. Etkö tajunnut etkö? Tunnen suurta isompaa myötähäpeää. ”Haluan vain ja ainoastaan auttaa.”. Pelle Hermanni koko mies.

        Ehkä olet se varsinainen Pike - kun et saa Sanarisin foirumissa mollata, pitääkö tänne tulla? Mikset mollaa täällä kaikkua kysyjiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti. Et pystynyt tätä tajuamaan? Lisää sanan loppuun vain. Etkö tajunnut etkö? Tunnen suurta isompaa myötähäpeää. ”Haluan vain ja ainoastaan auttaa.”. Pelle Hermanni koko mies.

        Minukta kysynyt toi esille Raamattu-näkökulman. Jäin siihen ja smoin kävi eräälle muullekin. Kyseessä oli harhautus. Joskus sitä jää harhautukseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ehkä olet se varsinainen Pike - kun et saa Sanarisin foirumissa mollata, pitääkö tänne tulla? Mikset mollaa täällä kaikkua kysyjiä?

        Jos puhuttaisiin viimeisen kerran Sanariksen palstan Pikeistä ja muista, sinähän sieltä ulos lensit, älä unohda omaa osuuttasi. Viimeinen ajatus Pikestä: Hän tuntuu olevan ylpeä, kun saa omalla nimellä näpäyttää "tyhmempiä", tuskin hän täällä nimettömänä kommentoisi. Muutenkin kaikki viittaukset, että Vuokilan palstalta tulee tänne kirjoittajia, loukkaa Vuokilaa, jos hän ei ole itse tänne kirjoittamassa. Sanariksen palstalle kirjoittavat eivät ole mikään ryhmä, jota voi kollektiivisesti haukkua, kun ei ole mitään faktaakaan asiasta. Piste!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhuttaisiin viimeisen kerran Sanariksen palstan Pikeistä ja muista, sinähän sieltä ulos lensit, älä unohda omaa osuuttasi. Viimeinen ajatus Pikestä: Hän tuntuu olevan ylpeä, kun saa omalla nimellä näpäyttää "tyhmempiä", tuskin hän täällä nimettömänä kommentoisi. Muutenkin kaikki viittaukset, että Vuokilan palstalta tulee tänne kirjoittajia, loukkaa Vuokilaa, jos hän ei ole itse tänne kirjoittamassa. Sanariksen palstalle kirjoittavat eivät ole mikään ryhmä, jota voi kollektiivisesti haukkua, kun ei ole mitään faktaakaan asiasta. Piste!

        Mutta kun oli hyvin tyypillinen Sanarisin foorumissa kohtaamani asenne. Sellaista asennetta ei ohyvä missään viljellä. Osa ilkeilyistä oli varmasti ikävää vedätystä. Vedätystä t
        älläkin kohtaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta kun oli hyvin tyypillinen Sanarisin foorumissa kohtaamani asenne. Sellaista asennetta ei ohyvä missään viljellä. Osa ilkeilyistä oli varmasti ikävää vedätystä. Vedätystä t
        älläkin kohtaa.

        Jos se asenne herää siellä, miksei se heräisi missä tahansa (paitsi itse hallitulla palstalla). Sinä kohtasit sen asenteen, koska et niin monen mielestä sopinut palstalle. Kyllä se sinulle monta kertaa kerrottiin. Sinä et vain osannut lukea niitä oikein vaan syöksyit kielekkeeltä rotkoon päätä pahkaa. Valitat usein, että miksei muille sanota samalla tavalla. Mietihän vaikka kirjoitustesi määrää ja sitä, että hyökkäät melkein jokaista arvostelijaa vastaan. Siinä syitä jo riittävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se asenne herää siellä, miksei se heräisi missä tahansa (paitsi itse hallitulla palstalla). Sinä kohtasit sen asenteen, koska et niin monen mielestä sopinut palstalle. Kyllä se sinulle monta kertaa kerrottiin. Sinä et vain osannut lukea niitä oikein vaan syöksyit kielekkeeltä rotkoon päätä pahkaa. Valitat usein, että miksei muille sanota samalla tavalla. Mietihän vaikka kirjoitustesi määrää ja sitä, että hyökkäät melkein jokaista arvostelijaa vastaan. Siinä syitä jo riittävästi.

        Kysyin siellä ja nyt täälläkin ihan asiallisesti. Joku kyseli Sanarisin foorumissa paljkn selkeämmistä tapauksista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kysyin siellä ja nyt täälläkin ihan asiallisesti. Joku kyseli Sanarisin foorumissa paljkn selkeämmistä tapauksista.

        Lukemisen ymmärtäminen? Kirjoitusten määrä. Toisten kirjoitusten jatkuva arvostelu. Näistä johtuva maine. Et pysty niitä hetkessä muuttamaan etkä tunnu pystyvän "pitkässä juoksussakaan".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtäminen? Kirjoitusten määrä. Toisten kirjoitusten jatkuva arvostelu. Näistä johtuva maine. Et pysty niitä hetkessä muuttamaan etkä tunnu pystyvän "pitkässä juoksussakaan".

        Sain täysin epäasiallisen, ylimielisen kommentin. Kyllä se huomautuksen arvoinen oli.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain täysin epäasiallisen, ylimielisen kommentin. Kyllä se huomautuksen arvoinen oli.

        XXX 4.5.2016 klo 22:36

        ”Kaikella ystävyydellä Tapio

        Kirjoituksissasi usein kolmenlaisia ongelmia.
        1. Pieniä harmittomia kirjoitusvirhetä (joita sattuu silloin tällöin kailille).
        2. Tekstisi on monitulkintaista esim. virheellisten tai puuttuvien sijapäätteiden tai muuten vaillinaisten sanojen takia.
        3. Teksti on täysin käsittämätöntä. Lauseet ovat epämääräisiä, niistä puuttuu sanoja. Tekee mieli sanoa, että ne ovat täyttä soopaa.

        Välillä tuntuu, että sinulla on lukihäitiö, mutta toisaalta pystyt kyllä tuottamaan myös kelvollista tekstiä, joten tuntumani tuskin on totta.

        Näin ollen asia lienee seuraavasti. Sinulla on hirmuinen kiire tuoda mielipiteesi julki. Et ehdi harkita saati tarkistaa sitä, mitä kirjoitat. Näin ollen et myöskään välitä vähääkään siitä, miten mielipiteesi ymmärretään.

        Lopputuloksena on ärsyyntyneiltä lukijoilta kärkeviä vastauksia ja turhaa suukopua, jota sitten ihmettelet.”

        Pitää yllättävän hyvin paikkansa edelleen.


      • Anonyymi

        En tule ikinä enää auttamaan sinua. Haukut kaikki ihmiset ympärilläsi ja sitten oletat heidän auttavan sinua. Oikeasti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tule ikinä enää auttamaan sinua. Haukut kaikki ihmiset ympärilläsi ja sitten oletat heidän auttavan sinua. Oikeasti?

        Itse autan toisia ratkojia niin hyvin kuin osaan. Tämä ei ollut aloittamani ristikon ongelma.

        Tänne olen yrittänyt luoda terveen oloista toimintakulttuuria siinä onnistumatta.

        Iisakin ristikoiden käsittely ei ole mennyt sellaisiin älyttömyyksiin kuin monen muun rustikon käsittely. Ajattelin, että Iisakkua voisi jotenkin jörkevöllä tasolla täälläkin käsitellä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Itse autan toisia ratkojia niin hyvin kuin osaan. Tämä ei ollut aloittamani ristikon ongelma.

        Tänne olen yrittänyt luoda terveen oloista toimintakulttuuria siinä onnistumatta.

        Iisakin ristikoiden käsittely ei ole mennyt sellaisiin älyttömyyksiin kuin monen muun rustikon käsittely. Ajattelin, että Iisakkua voisi jotenkin jörkevöllä tasolla täälläkin käsitellä.

        Olit väärässä. Persoonasi on toksinen. Pysy kummitussivuillasi. Pidä yllä nollatoleranssia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olit väärässä. Persoonasi on toksinen. Pysy kummitussivuillasi. Pidä yllä nollatoleranssia.

        Kysyn nettituilta Magmassa, mutta aina ei hekään keksi ideoita. Tavoite on aina löytää looginen selitys kysytyille vihjeille. Jos ei löydy, ristikko tuntuu hieman keskeneräiseltä, vaikka olisin oikein ratkottu. Iisakissa on eniten vaikeuksia löytää loogisia selityksiä.


    • Anonyymi

      Mikä idea on s.23 ristikossa? En ymmärrä tummien vihjeiden ideaa.


      • Sain ristikon toiselta ratkojalta, joten voin sivuillani yrittää auttaa. Mutta en ymmärrä, mitää tarkoitatvtummilla vihjeillä. Tummia vihjekuvia on muutama. Kaikista tummista kuvista tulee varsin suoraviivaisesti ratkaisusanat.
        Pääkuvasta tulee varsin suoraviivaisesti rstkaisusanat.


    • Anonyymi

      Hupsis, väärä lehti. Kyseessä siis punaisen pelikaanin s. 23.

    • Anonyymi

      Joulukuun Iisakki pölähtää kuin tilauksesta iloksemme tiistaina eli Itsenäisyyspäivän aattona. Keskiviikon raukea tunnelma on vaarassa vaihtua kiivaaseen väittelyyn siitä kenen laatijan virhe on pahin 😉

      • Anonyymi

        Vielä 11/2920 on lähetysaikaa. S. 16-17 Skytän ristikkoa on pidetty pahana. Vasemman yläkulman 4x4 ruudun aukion kanssa minulla oli vaikeuksia saada se ratkottua. Se oli eräällä ratjojalla käytännössä tyhjä, sillä laitettukin ratkaisussna oli sillä kohtaa väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä 11/2920 on lähetysaikaa. S. 16-17 Skytän ristikkoa on pidetty pahana. Vasemman yläkulman 4x4 ruudun aukion kanssa minulla oli vaikeuksia saada se ratkottua. Se oli eräällä ratjojalla käytännössä tyhjä, sillä laitettukin ratkaisussna oli sillä kohtaa väärin.

        "Eräällä ratjojalla käytännössä tyhjä", mikä ihmeen epämääräinen tiedotuskanava tämä on? Eräs ratjoja kommentoi erästä ratjojaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eräällä ratjojalla käytännössä tyhjä", mikä ihmeen epämääräinen tiedotuskanava tämä on? Eräs ratjoja kommentoi erästä ratjojaa...

        Nostin esille, koska lehden kilpailuihin osallustumispäiviä on jäljellä enää muutama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostin esille, koska lehden kilpailuihin osallustumispäiviä on jäljellä enää muutama.

        Et nostanut. Nostit koska sinulla korostunut itsekorostuksen tarve ja erittäin vakava someaddiktio. Ei siinä mitään, mutta myötäisit sen edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostin esille, koska lehden kilpailuihin osallustumispäiviä on jäljellä enää muutama.

        Ahaa, toinen eräs ratjoja olikin Tapio-Huuhaa!


    • Anonyymi

      Kuvitellaanpa tilanne, missä Tapio-Huuhaa onnistuisi saamaan ympärilleen samoilla säännöillä toimivan ja toistensa seurassa viihtyvän "orkesterin". Siinä olisi kuulkaa ristikoita laativat tahot pulassa, kun julkaisun jälkeen menisi tunnista maksimissaan puoleen päivään ja kaikki annetut aivopähkinät olisi ratkaistu ja spoilerien takana paljastettu, minkä jälkeen tekijöiltä odotettaisiin tason nostoa (lue: vaikeusasteen reilua nostamista).

      Onneksi TH on vuosien saatossa osoittanut käytännössä päivittäin (jatkuva riitely ja toisten ihmisten toimien arvostelu) olevansa kykenemätön toimimaan yhteistyössä ja siksi edellä ajatusleikkinä mainittua, isossa tiimissä intohimoisesti ristikoita harrastavien joukkoa, ei tule ikinä muodostumaan. Tästä kielii myös välillä palstalle ilmestyvät kaipausviestit. Hetken aikaa asiat siis rullasi, kunnes totuus paljastui ja ryhmädynamiikka hajosi ennen kuin liima ehti edes kunnolla kuivua.

      Mutta, tästäkin huolimatta: Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi ja suomalaiset!

      • Enhän minä mitään ratkaisusanojen massapaljastuksia harrasta. Ylipäätänsä sivujeni foorumiosastolta löytyy aika vähän ratkaisusanoja.

        Sivustolla on pieni toisiaan kohtaan ystävällinen käyttäjäjoukko. Hirveän suurta joukkoa ei ole edes aikaa palvella.


    • Anonyymi

      Ei joku vois tulla jeesaamaan minua ja Satua.

      Simbergin s. 14 keslellä alareuna en saa tolkullista lopputulosta. Kaikki vinkit sitten spoilereilla, jos joku haluaa auttaa.

      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-12-2023/?view=all#post-30698

      • Anonyymi

        Satu näemmä saikin itse ratkottua ongelmakkhdan, joten tämön asian saa unohtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe