Sahaja yoga.

Pilgrim_2005

Hei, & Jay Shri Mataji!

Katselin tässä äsken mitä sahaja yogasta on täällä palstalla kirjoiteltu, ja löysin muutaman keskustelunpätkän:

>>En ole tullut tänne haastamaan riitaa enkä puhumaan paskaa sahaja joogasta, mutta jos minulta kysytään rehellistä mielipidettä sahaja joogan olemuksesta; on se mielestäni henkilöpalvontakultti.

11

2688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan_sama

      Minä olen viimeaikoina miettinyt sydäntä. Olen tavannut ihmisen, jolla on lämmin sydän. Samainen ihminen ymmärtää toisia ihmisiä ja voi olla vuorovaikutuksessa monenlaisten ihmisten kanssa. Hän ei kuitenkaan ole täydellinen; seksuaalisia perversioita, tappanut koiran sadisminnälässään ja juo viinaa sen mitä rahatilanteeltaan pystyy. Olisi vielä hienompaa, jos tällä ihmisellä olisi jumalallisia ominaisuuksia, hän meditoisi ja muuta. Henkiseltäkehitykseltään hän on jo tarpeeksi pitkällä, että voi olla kollektiivinen. Kunhan sydän chakra jotenkin toimii niin voi olla jo kollektiivinen? Luulisi kuitenkin kaikilla Sahaja-joogassa olevilla ainakin edellytyksiä olla kollektiivinen, siitä ei ole kyse!

      Eli: mitä on kollektiivisuus, mitä kommunikaatio, mitkä ovat oikean Vishuddin puhtaat ominaisuudet? Mitä on pelko, ja kenellä on pelättävää jos totuus tulee julki?

      Ensinnäkään ei pitäisi pelätä mitään kun on kollektiivissa. Pitäisi uskaltaa olla oma itsensä, tiettyyn rajaan asti? Tosin Sahaja-kollektiivissa ei pysty olemaan oma itsensä, koska henkinen ilmapiiri on sellainen. Ellei sitten ole jo valmiiksi arvoiltaan porvarillinen, hillitty, ylempää keskiluokkaa, ottanut asioista selvää, matkustellut laajalti ja sosiaalisesti aikamoinen taituri. Joku kumman jännite kuitenkin on olemassa.

      Kollektiivissa olisi jätettävä kaikki tuomitseminen, sillä ei se pelasta asioita. Ehkä sillä saadaan jaoteltua porukka Sahaja-joogeihin ja lahkon sympatiseeraajiin sekä Sahaja-joogiksi kasvaviksi henkilöiksi. Mutta ei pakotetta olla täydellinen Sahaja-joogi voida tuoda ulkoapäin, sen pitää tulla jokaisesta itsestään. Aikamoista ymmärtämystä kyllä tarvittaisiin ymmärtää jokaista sellaisena kuin hän on. Tuntuu kuitenkin, ettei kukaan siihen pysty. Uskon, että siihen pystyi Jeesus, mutta tavalliselle ihmiselle ja jopa Sahaja-joogille se on jo vaikeampaa.

      Tärkeämpää, olisi yhtäläisten meditaatiomahdollisuuksien tukeminen. Järjestettäisiin aina hyvät tilat ja mahdollisuudet meditoida ja jopa ylistää jumalia puja-rituaalin kautta. Tarkoitan, että Sahaja-joogan sympatiseeraajille järjestettäisiin nämä mahdollisuudet. Heitä kuitenkin on, mutta he ovat kadonneet lahkon käsistä, koska meditaatiossaan edenneitä ihmisiä eivät itseoivallustilaisuudet pahemmin palvele. Itselleni tämänkaltaiset tilaisuudet olisivat tarpeellisia ja ne lisäisivät kollektiivisuutta. Lahkon sisäisistä kollektiivisuuden parantamis ehdotuksista on aina hankalampaa ehdotella, koska viimeaikoina en ole enää vieraillut lahkolaisten luona.

      Samat tilaisuudet palvelisivat Sahaja-joogejakin, jotka välillä kaipaisivat vain meditaatiota ja sielun lepoa eivät sosiaalisuutta.

      Oma tilanteeni on supervaikea, olen jumalolento ja erilaisuudestani ja henkisyydestäni johtuen normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa on hankalaa. Vielä hankalampaa kanssakäyminen on tavisten kanssa, jotka ryyppäävät ja tekevät kaikkea muutakin 'raastavaa'. Joogejenkaan kanssa en ole voinut ystävystyä, koska joogit pitävät minua henkisesti kehittymättömänä, alempi arvoisena. Tässä sitä ollaan ja ei muuta voida:) Odotellaan vaan, että milloin meditaatiossaan pidemmälle edenneiden tilaisuudet alkaisivat?

      Jos maailmassa jotain pelastaisin olisivat ne kissanpojat! Jaksamista kaikille.

      • Pilgrim_2005

        Hei,

        Kiitos hienosta ja sydämellisestä vastauksesta. Jos saisin päättää, muuttaisin tuon heti: sahaja yoga olisi muutakin kuin alkeiden opettelua. Ihmisiä lakattaisiin jaottelemasta sen mukaan ovatko he varakkaita vai eivät, kauniita vai rumia, porvareita vai duunareita. Sahaja yoga olisi avoimempi - koko ihmiskunnalle tarkoitettu, eikä vain ahdas sisäpiiriklubi.

        Sahaja yogaan pitäisi saada SANANVAPAUS. Sahaja yogien pitäisi oppia avoin kommunikaatio, eikä niin kuin nyt; piiloudutaan porukan taakse. Sahaja yogilla pitäisi olla oikeus ilmaista OMIA MIELIPITEITÄÄN, eikä kuten nyt, että on vain yksi totuus, yksi puoluelinja johon kaikkien on pakolla alistuminen.

        Pujat EIVÄT SAISI olla sellainen salaisuus, kuin nyt että tavallinen sahaja yogi ei niihin pääse. Pujien pitäisi olla neutraali tilaisuus, joihin kaikilla sahaja yogan harrastajilla on mahdollisuus tulla mukaan. Ajat ja paikat tulisi olla julkisesti esillä jossain neutraalissa paikassa. Ei niin kuin nyt että valitut tyypit piilottevat aikoja hihassa, ja ilmoittavat niistä vain parhaille kamuille, ja muille "hyville tyypeille".

        Sahaja yogassa pitäisi olla enemmän sallivuutta, eikä kuten nyt että "hankaliksi" tai liian erilaiseksi koetut ihmiset savustetaan ulos. Tuomitsevuutta ei pitäisi olla lainkaan. Käsittääkseni Shri Mataji EI ANTANUT sahaja yogille oikeutta tuomita toista sahaja yogia. Tämän oikeuden he ovat kuitenkin itselleen ottaneet.

        Sahaja yogasta pitäisi lakkauttaa kaikki RANGAISTUKSET; eli ei mitään ekskommunikaatiota, eli: ei kenkää kenellekään. Shri Mataji sanoi tämän nimeonomaan. Sahaja yoga internet-foorumeilla pitäisi olla sananvapaus, eikä kuten nyt, että vain moderaattorit saavat kirjoittaa; ja kaikki muu on "paholaisesta".

        Sahaja yogien pitäisi tajuta mitä he ovat tekemässä, eikä vain kuten nyt, että he luovat kiiltokuvaa jossa he ovat täydellisen onnellisia ja iloisia ja tasapainoisia ihmisiä. Ei kukaan ihminen voi olla tällainen kuva.

        Sahaja yogien pitäisi ymmärtää että ajatukseton tietoisuus ei tarkoita sitä että ajatukset lakkaavat, kuin esim. aivokuolleella; vaan sitä että asenne ajatuksiin muuttuu; ne todistetaan.

        Sahaja yogien pitäisi ymmärtää että sahaja yoga on hieno homma, ja että se ei oikeuta heittämään normaalia inhimillisyyttä yli laidan.

        Sahaja yogien pitäisi lakata kiinnittämästä huomiota rituaaleihin, ja seremonioihin, ja keskittyä enemmän vaibreissoneihin.

        Sahaja yogien pitäisi lakata leimaamasta vaibreissoneita "huonoiksi".

        Sitten vielä pitäisi olla joku neutraali tila, johon pidemmälle edistyneet sahaja yogit voisivat kokoontua pitämään tapaamisia, havannoja, ja pujia. Eikä niinkuin nyt että kokoontumiset ovat ihmisten kodeissa.

        Ja vielä: kun etsijöitä tulee sahaja yogaan ja he saavat henkisiä kokemuksia, SAHAJA JOOGIT EIVÄT SAA TUOMITA NÄITÄ KOKEMUKSIA, vaan heidän on pyrittävä ymmärtämään, että heidän luokseen on saapunut kotain korkeampaa kuin he itse ovat.

        Mun profiilissa on sähköposti jos joku haluaa kirjoittaa.

        Ilmeisesti on Äidin tahto että kaikki tulee julkiseksi..

        JSM!


      • "peikko"
        Pilgrim_2005 kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos hienosta ja sydämellisestä vastauksesta. Jos saisin päättää, muuttaisin tuon heti: sahaja yoga olisi muutakin kuin alkeiden opettelua. Ihmisiä lakattaisiin jaottelemasta sen mukaan ovatko he varakkaita vai eivät, kauniita vai rumia, porvareita vai duunareita. Sahaja yoga olisi avoimempi - koko ihmiskunnalle tarkoitettu, eikä vain ahdas sisäpiiriklubi.

        Sahaja yogaan pitäisi saada SANANVAPAUS. Sahaja yogien pitäisi oppia avoin kommunikaatio, eikä niin kuin nyt; piiloudutaan porukan taakse. Sahaja yogilla pitäisi olla oikeus ilmaista OMIA MIELIPITEITÄÄN, eikä kuten nyt, että on vain yksi totuus, yksi puoluelinja johon kaikkien on pakolla alistuminen.

        Pujat EIVÄT SAISI olla sellainen salaisuus, kuin nyt että tavallinen sahaja yogi ei niihin pääse. Pujien pitäisi olla neutraali tilaisuus, joihin kaikilla sahaja yogan harrastajilla on mahdollisuus tulla mukaan. Ajat ja paikat tulisi olla julkisesti esillä jossain neutraalissa paikassa. Ei niin kuin nyt että valitut tyypit piilottevat aikoja hihassa, ja ilmoittavat niistä vain parhaille kamuille, ja muille "hyville tyypeille".

        Sahaja yogassa pitäisi olla enemmän sallivuutta, eikä kuten nyt että "hankaliksi" tai liian erilaiseksi koetut ihmiset savustetaan ulos. Tuomitsevuutta ei pitäisi olla lainkaan. Käsittääkseni Shri Mataji EI ANTANUT sahaja yogille oikeutta tuomita toista sahaja yogia. Tämän oikeuden he ovat kuitenkin itselleen ottaneet.

        Sahaja yogasta pitäisi lakkauttaa kaikki RANGAISTUKSET; eli ei mitään ekskommunikaatiota, eli: ei kenkää kenellekään. Shri Mataji sanoi tämän nimeonomaan. Sahaja yoga internet-foorumeilla pitäisi olla sananvapaus, eikä kuten nyt, että vain moderaattorit saavat kirjoittaa; ja kaikki muu on "paholaisesta".

        Sahaja yogien pitäisi tajuta mitä he ovat tekemässä, eikä vain kuten nyt, että he luovat kiiltokuvaa jossa he ovat täydellisen onnellisia ja iloisia ja tasapainoisia ihmisiä. Ei kukaan ihminen voi olla tällainen kuva.

        Sahaja yogien pitäisi ymmärtää että ajatukseton tietoisuus ei tarkoita sitä että ajatukset lakkaavat, kuin esim. aivokuolleella; vaan sitä että asenne ajatuksiin muuttuu; ne todistetaan.

        Sahaja yogien pitäisi ymmärtää että sahaja yoga on hieno homma, ja että se ei oikeuta heittämään normaalia inhimillisyyttä yli laidan.

        Sahaja yogien pitäisi lakata kiinnittämästä huomiota rituaaleihin, ja seremonioihin, ja keskittyä enemmän vaibreissoneihin.

        Sahaja yogien pitäisi lakata leimaamasta vaibreissoneita "huonoiksi".

        Sitten vielä pitäisi olla joku neutraali tila, johon pidemmälle edistyneet sahaja yogit voisivat kokoontua pitämään tapaamisia, havannoja, ja pujia. Eikä niinkuin nyt että kokoontumiset ovat ihmisten kodeissa.

        Ja vielä: kun etsijöitä tulee sahaja yogaan ja he saavat henkisiä kokemuksia, SAHAJA JOOGIT EIVÄT SAA TUOMITA NÄITÄ KOKEMUKSIA, vaan heidän on pyrittävä ymmärtämään, että heidän luokseen on saapunut kotain korkeampaa kuin he itse ovat.

        Mun profiilissa on sähköposti jos joku haluaa kirjoittaa.

        Ilmeisesti on Äidin tahto että kaikki tulee julkiseksi..

        JSM!

        Nuo uudistukset kuulostaisivat hienoilta! Tuollaisen Sahaja Yogan minä olisin toivonut löytäväni!

        Mutta kerta itse Pyhä Henkikään ei ole tuon parempaa systeemiä alun alkaen luonut, niin en jaksa uskoa sen onnistumiseen ihmisiltä.


      • Pilgrim_2005
        "peikko" kirjoitti:

        Nuo uudistukset kuulostaisivat hienoilta! Tuollaisen Sahaja Yogan minä olisin toivonut löytäväni!

        Mutta kerta itse Pyhä Henkikään ei ole tuon parempaa systeemiä alun alkaen luonut, niin en jaksa uskoa sen onnistumiseen ihmisiltä.

        Huomenta "peikko",

        Kummallista ehkä kyllä, mutta en ole vieläkään kadottanut uskoani sahaja yogaan. Ehkä ne henkiset kokemukset omalla kohdalla olivat niin voimakkaita, alusta saakka.

        Ihmisiin sen sijaan olen menettänyt uskoni monta kertaa, ja tulen varmasti vielä pettymään tuhannesti. Nämä epäkohdat kyllä huomattiin alusta pitäen; ainakin mitä olen ollut SY:ssä mukana useissa eri maissa; aina on yksittäinen joogi, tai joukko "toisinajattelijoita", joita enemmistöläiset pyrkivät kaikenlaisin ikävin keinoin vaientamaan.

        Sitä odotettiin "toista aaltoa"; odotettiin että enemmistöläiset järkiintyisivät, tai että syntyisi aidompia ja syvempiä s.joogeja: "true indigo children". Jossain määrin olen nähnyt tuon tapahtuvan; en esim. koe olevani tässä yksin; kun sanon näitä.

        Sahaja yogan mukaan "divainissa" on kolme toimivaa Persoonaa; Pyhä Henki(Äiti), Isä ja Poika. Uskon että Äidin aika on vain alussa; aivan kuten pieni lapsi alussa tarvitsee vain rakkautta ja lämmintä maitoa. En usko että Pyhä Henki kykenee luomaan tämän parempaa systeemiä. Hän ei pystynyt estämään egoistisia ihmisiä kaappaamasta valtaa SY:ssä. Uskon että Hän näki kaiken, ja muistaa kaiken; että Hänellä on "elefantin muisti", ja jossain määrin myös antaa anteeksi.

        Ajoista on paljon spekuloitu; että miten kali yuga vaihtui krita yugaksi, ja edelleen satya yugaksi; tässä on ollut paljon ennenaikaista innostumista. Itsekin aikoinaan kuvittelin että ihmiskunta voisi sahaja yogan myötä siirtyä "kultaiseen aikaan".

        Sen sijaan näin paljon vallan väärinkäyttöä, näin puritaaneja jotka muuttuivat vain pahemmiksi ja suvaitsemattomammiksi vuosi vuodelta. Itsekin olen muuttunut. Alussa olin epävarmempi, epäilin omia ajatuksiani, reaktioitani. Uskoin selityksiä. Nyt olen... siltä tuntuu - realistisempi.

        Uskon että tämä tapahtuu jokaiselle s.yogille joka edistyy; lapsuus päättyy, ja Pyhä Henki luovuttaa lapsen Isälle. Uskon että Isä on erilainen Persoona kuin Äiti; ja että se heijastuu myös lapsen luonteeseen. Sitä ei ole enää niin riippuvainen kollektiivista, ja osaa jättää joogien puheet ja propagandan omaan arvoonsa; sitä alkaa nähdä roolien ja julkisivun taakse.

        Viime aikoina, mitä olen sahaja yogan etenemistä seurannut, niin on havaittavissa paljon "kärhämää". Ihmiset edistyvät eri vauhdilla; ja niitä kohtaan jotka edistyvät nopeammin, on ollut vainoa. Tämä vaino täyttää kaikki henkisen väkivallan tunnusmerkit; ja olen aika järkyttynyt; en olisi uskonut että sahaja yogit voivat olla niin julmia toisiaan kohtaan.

        Äiti ei ikinä antanut sahaja yogeille tätä lupaa tuomita, tai ajaa pois SY:stä toista sahaja yogia. Tarkoitus oli, että olisimme kunnioittaneet toisiamme. Mutta, vaikka kävisi miten, ei se luultavasti vaikuta uskooni, joka on sisäinen asia. Uskon että tulee Isän aika, - tai on jo tullut; ja silloin asiat näyttäytyvät erilaisessa valossa.


      • "peikko"
        Pilgrim_2005 kirjoitti:

        Huomenta "peikko",

        Kummallista ehkä kyllä, mutta en ole vieläkään kadottanut uskoani sahaja yogaan. Ehkä ne henkiset kokemukset omalla kohdalla olivat niin voimakkaita, alusta saakka.

        Ihmisiin sen sijaan olen menettänyt uskoni monta kertaa, ja tulen varmasti vielä pettymään tuhannesti. Nämä epäkohdat kyllä huomattiin alusta pitäen; ainakin mitä olen ollut SY:ssä mukana useissa eri maissa; aina on yksittäinen joogi, tai joukko "toisinajattelijoita", joita enemmistöläiset pyrkivät kaikenlaisin ikävin keinoin vaientamaan.

        Sitä odotettiin "toista aaltoa"; odotettiin että enemmistöläiset järkiintyisivät, tai että syntyisi aidompia ja syvempiä s.joogeja: "true indigo children". Jossain määrin olen nähnyt tuon tapahtuvan; en esim. koe olevani tässä yksin; kun sanon näitä.

        Sahaja yogan mukaan "divainissa" on kolme toimivaa Persoonaa; Pyhä Henki(Äiti), Isä ja Poika. Uskon että Äidin aika on vain alussa; aivan kuten pieni lapsi alussa tarvitsee vain rakkautta ja lämmintä maitoa. En usko että Pyhä Henki kykenee luomaan tämän parempaa systeemiä. Hän ei pystynyt estämään egoistisia ihmisiä kaappaamasta valtaa SY:ssä. Uskon että Hän näki kaiken, ja muistaa kaiken; että Hänellä on "elefantin muisti", ja jossain määrin myös antaa anteeksi.

        Ajoista on paljon spekuloitu; että miten kali yuga vaihtui krita yugaksi, ja edelleen satya yugaksi; tässä on ollut paljon ennenaikaista innostumista. Itsekin aikoinaan kuvittelin että ihmiskunta voisi sahaja yogan myötä siirtyä "kultaiseen aikaan".

        Sen sijaan näin paljon vallan väärinkäyttöä, näin puritaaneja jotka muuttuivat vain pahemmiksi ja suvaitsemattomammiksi vuosi vuodelta. Itsekin olen muuttunut. Alussa olin epävarmempi, epäilin omia ajatuksiani, reaktioitani. Uskoin selityksiä. Nyt olen... siltä tuntuu - realistisempi.

        Uskon että tämä tapahtuu jokaiselle s.yogille joka edistyy; lapsuus päättyy, ja Pyhä Henki luovuttaa lapsen Isälle. Uskon että Isä on erilainen Persoona kuin Äiti; ja että se heijastuu myös lapsen luonteeseen. Sitä ei ole enää niin riippuvainen kollektiivista, ja osaa jättää joogien puheet ja propagandan omaan arvoonsa; sitä alkaa nähdä roolien ja julkisivun taakse.

        Viime aikoina, mitä olen sahaja yogan etenemistä seurannut, niin on havaittavissa paljon "kärhämää". Ihmiset edistyvät eri vauhdilla; ja niitä kohtaan jotka edistyvät nopeammin, on ollut vainoa. Tämä vaino täyttää kaikki henkisen väkivallan tunnusmerkit; ja olen aika järkyttynyt; en olisi uskonut että sahaja yogit voivat olla niin julmia toisiaan kohtaan.

        Äiti ei ikinä antanut sahaja yogeille tätä lupaa tuomita, tai ajaa pois SY:stä toista sahaja yogia. Tarkoitus oli, että olisimme kunnioittaneet toisiamme. Mutta, vaikka kävisi miten, ei se luultavasti vaikuta uskooni, joka on sisäinen asia. Uskon että tulee Isän aika, - tai on jo tullut; ja silloin asiat näyttäytyvät erilaisessa valossa.

        Huomenta!

        No on sinulla usko lujalla pohjalla! Ihan kadehdin... :-)

        >>Ehkä ne henkiset kokemukset omalla kohdalla olivat niin voimakkaita, alusta saakka.


      • Nimetön
        Pilgrim_2005 kirjoitti:

        Huomenta "peikko",

        Kummallista ehkä kyllä, mutta en ole vieläkään kadottanut uskoani sahaja yogaan. Ehkä ne henkiset kokemukset omalla kohdalla olivat niin voimakkaita, alusta saakka.

        Ihmisiin sen sijaan olen menettänyt uskoni monta kertaa, ja tulen varmasti vielä pettymään tuhannesti. Nämä epäkohdat kyllä huomattiin alusta pitäen; ainakin mitä olen ollut SY:ssä mukana useissa eri maissa; aina on yksittäinen joogi, tai joukko "toisinajattelijoita", joita enemmistöläiset pyrkivät kaikenlaisin ikävin keinoin vaientamaan.

        Sitä odotettiin "toista aaltoa"; odotettiin että enemmistöläiset järkiintyisivät, tai että syntyisi aidompia ja syvempiä s.joogeja: "true indigo children". Jossain määrin olen nähnyt tuon tapahtuvan; en esim. koe olevani tässä yksin; kun sanon näitä.

        Sahaja yogan mukaan "divainissa" on kolme toimivaa Persoonaa; Pyhä Henki(Äiti), Isä ja Poika. Uskon että Äidin aika on vain alussa; aivan kuten pieni lapsi alussa tarvitsee vain rakkautta ja lämmintä maitoa. En usko että Pyhä Henki kykenee luomaan tämän parempaa systeemiä. Hän ei pystynyt estämään egoistisia ihmisiä kaappaamasta valtaa SY:ssä. Uskon että Hän näki kaiken, ja muistaa kaiken; että Hänellä on "elefantin muisti", ja jossain määrin myös antaa anteeksi.

        Ajoista on paljon spekuloitu; että miten kali yuga vaihtui krita yugaksi, ja edelleen satya yugaksi; tässä on ollut paljon ennenaikaista innostumista. Itsekin aikoinaan kuvittelin että ihmiskunta voisi sahaja yogan myötä siirtyä "kultaiseen aikaan".

        Sen sijaan näin paljon vallan väärinkäyttöä, näin puritaaneja jotka muuttuivat vain pahemmiksi ja suvaitsemattomammiksi vuosi vuodelta. Itsekin olen muuttunut. Alussa olin epävarmempi, epäilin omia ajatuksiani, reaktioitani. Uskoin selityksiä. Nyt olen... siltä tuntuu - realistisempi.

        Uskon että tämä tapahtuu jokaiselle s.yogille joka edistyy; lapsuus päättyy, ja Pyhä Henki luovuttaa lapsen Isälle. Uskon että Isä on erilainen Persoona kuin Äiti; ja että se heijastuu myös lapsen luonteeseen. Sitä ei ole enää niin riippuvainen kollektiivista, ja osaa jättää joogien puheet ja propagandan omaan arvoonsa; sitä alkaa nähdä roolien ja julkisivun taakse.

        Viime aikoina, mitä olen sahaja yogan etenemistä seurannut, niin on havaittavissa paljon "kärhämää". Ihmiset edistyvät eri vauhdilla; ja niitä kohtaan jotka edistyvät nopeammin, on ollut vainoa. Tämä vaino täyttää kaikki henkisen väkivallan tunnusmerkit; ja olen aika järkyttynyt; en olisi uskonut että sahaja yogit voivat olla niin julmia toisiaan kohtaan.

        Äiti ei ikinä antanut sahaja yogeille tätä lupaa tuomita, tai ajaa pois SY:stä toista sahaja yogia. Tarkoitus oli, että olisimme kunnioittaneet toisiamme. Mutta, vaikka kävisi miten, ei se luultavasti vaikuta uskooni, joka on sisäinen asia. Uskon että tulee Isän aika, - tai on jo tullut; ja silloin asiat näyttäytyvät erilaisessa valossa.

        ei hyvänen aika... kali yugaa elämme edelleen. siitä todistaa maallisten ihmisten ylpeys. joko sinulla on Jumala ja Totuus sydämessäsi, tai sitten saarnaat "totuutta ja jumalaa" ylpeydellä. joko tahdot palvella Jumalaa, tai saada ihmiset palvelemaan itseäsi. siitä tuossa sahaja yogassa tuntuu olevan kyse. olen samaa mieltä, että se on henkilönpalvontakultti. niin kuin moni muukin alun alkaen kenties hyvä asia tässä maailmassa. mutta sillä ei ole väliä. tämä on vain väliaikainen maailma. mihin te tarvitsette näitä ruumiita? heidän palvomiseensa? ei. älkää palvoko henkilöitä. oikeat gurut ovat sitten eri asia. he eivät kaipaa ihmisten tunnustusta eivätkä kunniaa. eivät KOSKAAN. missään tilanteessa. he vain opettavat. näyttävät esimerkkiä. niin... alkuperäiseen aiheeseeni... :D veedojen mukaan kali yugaa on jäljellä vielä 400 027 vuotta... jos en väärin muista ;) ja se päättyy siihen kun ihmiset asuvat luolissa ja syövät omia lapsiaan.


    • Pilgrim_2005

      Tuossa on nuo Leon hienot sivut, törmäsin niihin tässä. Näyttää olevan täällä suomi24:n keskusteluissa vähän samaa henkeä mitä meillä SY:ssä että kaikki inhimillinen ja yksilöllinen vaan tuomitaan ja tuhotaan. Mä tuomitsisin sensijaan tuomitsevuuden. Viattomuutta en tuomitsisi.

      Organisoitunut uskonto näyttää olevan samanlainen umpikuja ihan joka uskonsuunnassa.

      ”Uskon tielle lähteminen ratkaisuksi johonkin ongelmaan johtaa yleensä vain sellaisen ulkoisen uskonnollisuuden roolin esittämiseen, jota hän kuvittelee oman uskontokuntansa häneltä odottavan ja läheskään aina tällainen rooli-uskonnollisuus ei ratkaise ihminen sisäisiä ongelmia. Päinvastoin.”

      Usko, jooga ja hypnoosi ihmisen palveluksessa - Pappani maja oli matala ja pieni... eli pohjamudista hengen korkeuksiin:
      http://www.aretalogia.com/usko.ja.hypnoosi.html

      ARETALOGIA:
      http://www.aretalogia.com/index.html

      • Pilgrim_2005

        Harri Veijonen on toinen mielenkiintoinen ilmiö. Ihme että Suomesta löytyy näitä yksilöitä. Miten nämä liittyy sahaja yogaan? Kait niin että olisin toivonut että sahaja yogassa tosiaan olisi eletty todeksi se "rakkaus", ja ne puheet että annetaan "kaikkien kukkien kukkia". Että sitä olisi nähnyt ihmisten kasvavan PERSOONIKSI. Sensijaan taannuttiin siihen samaan suvaitsemattomuuteen kuin mikä tahansa ahdas uskonnollisuus.

        Mutta, vielä on mahdollisuus! Kuunnella profeettoja, tai edes suvaita; katsella kedon kukkia, ja kuunnella taivaan lintuja.

        VALTAKUNNAN "VIRALLINEN" HÖRHÖLISTA - VEIJONEN JUHAN AF GRANNIN EDELLÄ.

        PROFEETTA JULISTAUTUI MAAN JOHTOON.

        Lappeenrannan profeettana tunnettu henkilö on julistautunut maan johtoon. Onko kysymys vallankaappauksesta, Harri Veijonen?
        Ei ole. On kysymys asioiden erittelystä ja Suomen kansan säilymisestä. Ovat eri asioita seurakunta, kansa, maa ja valtio. Kaikki valtiot tuhoutuvat. En kadehdi Suomen 11. presidentin asemaa johtaahan hän Suomen valtion tuhoon. Mutta maa on Herran ja tämä kansa on valittu asumaan tässä ihanassa ja erikoisessa maan ja ajan lopun merkkimaassa Fin Land. Tämä maa ja kansa tulee säilymään. Maasta tulee Kristuksen Kuningaskunnan maakunta Finland ja toki Finland saa sille kuuluvat rajatkin kuten Israelille palautetaan siltä ryöstetyt alueet. (Haastattelu vapaasti julkaistavissa)

        http://wwnet.fi/users/veijone/


    • Nimetön

      jos haluatte käyttää sanskriitin/bengalinkielisiä sanoja, niin tarkistakaa edes että kirjoitatte ne oikein. Jaya = kaikki kunnia. jay = finglishväännös, vaiko vain unohtunut tuo a? ;) ei vaan, ei saisi vääntää pilkkua. se on ajanhukkaa.

      • Uskon_puolust.

        Hyvä nimim. "Nimetön",

        Jos haluat alkaa kielitietilijäksi, niin pitäisi opiskella, ja suorittaa jonkinlainen tutkinto ensiksi. Tai edes opetella käyttämään tietokonetta.

        Ajanhukka on teikäläisen aivoissa.

        JAY; JAY; JAY!!!

        http://www.valaya.co.uk/MANTRASDeviKavach.htm


      • Nimetön
        Uskon_puolust. kirjoitti:

        Hyvä nimim. "Nimetön",

        Jos haluat alkaa kielitietilijäksi, niin pitäisi opiskella, ja suorittaa jonkinlainen tutkinto ensiksi. Tai edes opetella käyttämään tietokonetta.

        Ajanhukka on teikäläisen aivoissa.

        JAY; JAY; JAY!!!

        http://www.valaya.co.uk/MANTRASDeviKavach.htm

        osaan kyllä käyttää tietokonetta, olen käyttänyt 5-vuotiaasta asti ;) eikä kenenkään tarvitse edes opettaa. ja jos sinua niin kiinnostaa, olen käännöstieteen maisteri, valmistunut Helsingin yliopistosta 2004. joten saat anteeksi virheolettamuksesi ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe