Voisko joku kertoa, mistä muodostuu lennon numeron jälkeinen tunnus? Flightradarin kartassa käytetään koneista jälkimmäistä tunnusta, jos on kaksiosainen. Esim. Finnairin lento Lontooseen oli AY1331/FIN3ML. Eka noista on lennon numero, ja googlesta löyty selvitys, kuinka yhtiöt sen muodostaa, mutta kuinka muodostetaan tuo jälkimmäinen, ja miksi sitä kutsutaan?
Lennon numero
4
780
Vastaukset
- Anonyymi
Radiokutsu eli call sign. Ne voi muodostaa lähes kuin vaan haluaa. Tietysti koitetaan välttää eri yhtiöillä samanlaisia tai samankaltaisia yhdistelmiä, juuri sen takia noita lennonnumeroita ei käytetä, kun tuollaiset vaikka 4 numeroa äkkiä kuulee joku väärin tai muuten sekoittaa. Helpompi tajuta tuo Finnair three Mike Lima, kun sen kuulee. Ja yhtiöiden radiokutsukin on usein eri kuin nimi, vaikkapa British Airways käyttää kutsua Speedbird.
- Anonyymi
Näin se on ja Norwegianin radiokutsu on rednose 😅
- Anonyymi
Ja sen voi muuten valita FR24:ssa, kumpi näytetään koneesta, lennonnumero vai radiokutsu.
- Anonyymi
Kiitos selventävistä vastauksista, taas ollaan viisaampia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061584Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn231475- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2061103- 481095