kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois kotoa?
Onko muita samankaltaisia kuin minä.
Vois sanoa että ihanaa nyt jää itselle aikaa,kun ei enää tarvii kiirehtiä kotiin lapsille ruokaa laittamaan.Saa tehdä ihan mitä vaan ja mennä minne vaan......
Miten koette
9
853
Vastaukset
että tulen surulliseksi. Sanoinkin muuton jälkeen puolileikilläni, että lähden kotiin itkemään. Toisin kävi. Huomasin hieman syyllisyyden tuntoisena nauttivani lisääntyneestä tilasta ja omasta rauhasta.
Lisäksi huomasin, että olimme muuton jälkeen "aktiivisesti yhdessä" enemmän kuin lapsen kotona asuessa. Näin häntä kyllä monia vilauksia vuorokaudessa, mutta yhteinen aika jäi usein lähes olemattomaksi.- Ansku
vasta parin vuoden päästä.
Luulen, että osaan nauttia.
Mun lapset on tippuneet maailmalle harvakseen, aina kymmenen vuoden välein. - Eva-Maria
Sama tilanne, nuorimmainen muutti pois kotoa kaksi viikkoa sitten. Jotenkin haikeaa, mutta toisaalta vapauttavaa. Aloitan aikuisopiskelun joten voin keskittyä nyt siihen täysillä.
- kriivari
ajasta ja tilasta, kuten juhani Tamminen asian ilmaisisi.
Sinulle tuli pieni ongelma ajankäytön kanssa ja ratkaisit sen varmaan hyvin ja täytät sen mahdollisimman hyödyllisesti.
Minulla oli vastaava tilanne ja silloin juoksujalkaa kiiruhdettiin vaihtamaan soveliaampi asunto.
Huomasin myöhemmin (eläkkeelle jäädessä), että muissakin suurissa elämänmuutoksissa asunnonvaihto on hyvä tapa tuoda uutta ajateltavaa. Lasten lähtö on iso muutos, mutta eivät he kokonaan elämästämme poistu. - Eva-Maria
kriivari kirjoitti:
ajasta ja tilasta, kuten juhani Tamminen asian ilmaisisi.
Sinulle tuli pieni ongelma ajankäytön kanssa ja ratkaisit sen varmaan hyvin ja täytät sen mahdollisimman hyödyllisesti.
Minulla oli vastaava tilanne ja silloin juoksujalkaa kiiruhdettiin vaihtamaan soveliaampi asunto.
Huomasin myöhemmin (eläkkeelle jäädessä), että muissakin suurissa elämänmuutoksissa asunnonvaihto on hyvä tapa tuoda uutta ajateltavaa. Lasten lähtö on iso muutos, mutta eivät he kokonaan elämästämme poistu.Maarit Hurmerinta laulaa jossain laulussaan kivasti, "että oot lainaa vaan", omasta lapsestaan. Minusta se on hyvin sanottu ,vaikka meillä on lapsemme, emme me heitä omista. Totta on myös, että eivät he mihinkään katoa elämästämme muutettuaan pois kotoa.
- n52
aikoinaan rankka paikka laittaa ensimmäinen lapsi kouluun ja olin melkein itku kurkussa pyytämässä,että antakaa mulle syliin takaisin kun toinen näyttääkin niiiiin pieneltä tähän suureen kouluun.
Myöhemmin olen tyrkkinyt maailmalle yksi kerrallaan ja nyt pari vuotta enää ja sitten on homma selvä.
Olen kyllä miettinyt minkälainen mahtaa tuon iltatähden lähtö olla eli olenkohan takertuneena sitten ja hokemassa taas,että antakaa takaisin kun maailma on niiiiiin suuri!...=)- Inttikuva kaapin päällä
Sen kunnian kaapin, jossa hän ehkä poseeraa upseerinasussaan?
- n52
Inttikuva kaapin päällä kirjoitti:
Sen kunnian kaapin, jossa hän ehkä poseeraa upseerinasussaan?
rehellisen vastauksen?
- Pirre*
onnistuneeni lasteni kasvattajana, kun he ovat halunneet lähteä kotoa pois..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466