Tänään alkaa

Anonyymi-ap

vanhuus! Täytän 68 vuotta!
Mitäs nyt sitten?

91

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lihakset alkavat rapistui nopeammin, joten liikkeelle ja kohtuullisesti kuntoilemaan.
      Kremppoja tulee tai ei, niiden kanssa eletään ja hoidetaan pois jos voi.
      On kivoja eläkeiläiskerhoja jos et ole jo tutustunut.
      Jos olet vapaa, löytyy reippaita kanssasinkkuja siinä menojen myötä.
      Jos parisuhteessa, yhdessä keksimään mukavaa elämää.
      Jos on positiivinen mieli, elämä jatkuu ihan samanlaisena, jos negatiivinen, sekin pysyy samana jos siihen ei tee muutosta.
      Hyvää ja iloista syntymäpäivää!

      • Anonyymi

        Kiitos toivotuksista ja elämästä nautin, tottakai ja yritän jotenkin sopeutua vanhuuteen, vaikka koville ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos toivotuksista ja elämästä nautin, tottakai ja yritän jotenkin sopeutua vanhuuteen, vaikka koville ottaa.

        Ei tartte olla vielä vanhaa 68 vuotiaana , jos on nuori mieleltään ja keho toimii niin ei tartte edes ajatella että sitä on vanha jotenkin.
        Kun on joku kiva harrastus niin senkin pitää pirteänä.
        Ja eihän vanhuuteen ole mitään mallia miten olisi oltava, joten pää asia kun ei jämähdä kotiin ajatuksella että nyt sitten on vanha , syö hyvin, ulkoilee ja nukkuu tarpeelliset tunnit öisin. Niin pysyy kauemmin kunnossa.
        Monet käy vanhojen tansseissa ja se jos jokin on hyvää liikuntaa keholle, ja musiikki piristää kummasti myös
        Sananlasku ” minä en ole vanha, vaan vanhuus on minussa ” kertoo että hyväksyy ikänsä ja elää ehdoilla jotka sopivat omalle itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte olla vielä vanhaa 68 vuotiaana , jos on nuori mieleltään ja keho toimii niin ei tartte edes ajatella että sitä on vanha jotenkin.
        Kun on joku kiva harrastus niin senkin pitää pirteänä.
        Ja eihän vanhuuteen ole mitään mallia miten olisi oltava, joten pää asia kun ei jämähdä kotiin ajatuksella että nyt sitten on vanha , syö hyvin, ulkoilee ja nukkuu tarpeelliset tunnit öisin. Niin pysyy kauemmin kunnossa.
        Monet käy vanhojen tansseissa ja se jos jokin on hyvää liikuntaa keholle, ja musiikki piristää kummasti myös
        Sananlasku ” minä en ole vanha, vaan vanhuus on minussa ” kertoo että hyväksyy ikänsä ja elää ehdoilla jotka sopivat omalle itselle.

        Vanhus on silloin kun täyttää 66 vuotta, vanhuksia on tekopirteinä ja raskasmielisinä tallaajina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhus on silloin kun täyttää 66 vuotta, vanhuksia on tekopirteinä ja raskasmielisinä tallaajina.

        Itse tein töitä 68 vuotiaaksi enkä mitenkään tuntenut olevani vanha . Mutta kun jää kotiin niin jotenkin jähmettyy eikä edes tule harrastettua liikuntaa vaikka tietää että se pitää mielen virkeänä . Jotenkin sen ajatuksen siirtää tuota tuonnemmaksi .
        Sitä muotoilee ne jokapäiväiset rutiinit itselleen , ja täytyy sanoa että tunnen usein itseni laiskaksi jotenkin . Ja joskus jopa pakotan itseni tekemään jotakin, esim leipomaan , alussa sekin on kun liimaa mutta kun pääsee alkuun niin hyvin sujuu .
        Ja lastenlapset kyselevät tämän tästä että koska taas saa munkkeja , kun pitävät niistä . Nukkuma ajat myös ovat vanhemmiten muuttuneet kun ei enää keho ole töistä väsynyt , niin ei sitä iltaisin edes väsytä samalla tavalla kun työaikoina . Mutta vapaus kyllä on ihanaa jotenkin kun saa tehdä kuten itselle sopii eikä tartte katsella almanakkaan enää milloin on vapaa ilta töistä jne . Joka ajalla elämässä on oma hurmansa


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17774908v

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mikä täsmällinen raja tuo on?

    • Anonyymi

      alottaja,,,
      elä vielä ensin 20 vuotta

      mieti sitten
      olisitko vihdoin
      oikeutettu käyttämään ARVONIMEÄ VANHUS

      että sinua voisi oikeesti karehteerata vanhukseksi,

      • Anonyymi

        Toivottavasti en todellakaan elä. Ei pitkä ikä ole ollenkaan tavoittelemisen arvoista. Se on kamalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti en todellakaan elä. Ei pitkä ikä ole ollenkaan tavoittelemisen arvoista. Se on kamalaa!

        täysin samaa mieltä,
        mä olen eläny piiiiiitkän elämän
        eikä kukaan tiedä kuinka kauan täällä vielä pitää meikäläisen KITUA KIVUISSAAN
        piakkoin alan olla YHDEKSÄN KYMPPINEN
        kyllä loppu elämä on helvettiä
        voimat hukssa ja jokapäivä kipuja jokapiolella, eikä kunnonlääkitystä ole kai olemassakaan, eivät ainakaa ole keksineet kuinka poistaisi kivut ruumiistani, luitaki särkee
        peerrrr ,,,ke,,,le ,,


      • Anonyymi

        Ei noin voi sanoa. Kyllä noin seitsemänkymmentävuotias on vanha, jos niin kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin voi sanoa. Kyllä noin seitsemänkymmentävuotias on vanha, jos niin kokee.

        Sehän riippuu ihan ihmisestä miten tuntee olonsa . Minun äitini alkoi jo 40 vuotiaana käyttämään sanontaa ” me vanhat” joka minua ärsytti silloin, mutta Hän oli aina ollut sitä sorttia että oli vanhempi mieleltään. Ulkonäöltään oli sentään 10 vuotta nuoremman näköinen mitä oli. Joten ihmisen oma asenne vaikuttaa aika lailla miten vanhaksi itsensä tuntee.


      • Anonyymi

        Jokainen tietää itse onko vanhus. Ei sitä voi ulkopuoliset sanoa, eikä omia vanhuutta tietyn ikäisille.


    • Anonyymi

      Onnea. Sanotaan että liike on lääke ja kyllä siinä perää on. Sopivasti harrastuksia, lepoa ja liikuntaa niin pysyy kunnossa.

      • Anonyymi

        Like on lääke kipuunkin.Senjorikeskukset liikutaa ihan ilmasiksi kaikia eläkeläisä,Vaikka siellä ei asu ja ilmaisksi.Sinä pättät haluatko jäädä ikäsi vankilaan.Jos olet jo huono kuntoinen löytyy seltä ilmasta tuoli jumpaa ja Nivel kuntopiiri. Muuta likuntaa jotka vetreitä.Vain uinti vuorot maksaa.


      • Anonyymi

        -Nm. Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Nm. Revi siitä.

        Just niin😂

        Vanhustenkeskusten vanhusten tuolijumppaa! Eiku lisää vaan vanhuksia, vaikka omassa vanhenemisessa on kestämistä ihan riittämiin. Joskus käyn korkeintaan kaffit kahvilassa juomassa. Se riittää vanhusten katseluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Like on lääke kipuunkin.Senjorikeskukset liikutaa ihan ilmasiksi kaikia eläkeläisä,Vaikka siellä ei asu ja ilmaisksi.Sinä pättät haluatko jäädä ikäsi vankilaan.Jos olet jo huono kuntoinen löytyy seltä ilmasta tuoli jumpaa ja Nivel kuntopiiri. Muuta likuntaa jotka vetreitä.Vain uinti vuorot maksaa.

        Jos on huonokuntoinen, miten sinne pääsee - kerrohan se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Like on lääke kipuunkin.Senjorikeskukset liikutaa ihan ilmasiksi kaikia eläkeläisä,Vaikka siellä ei asu ja ilmaisksi.Sinä pättät haluatko jäädä ikäsi vankilaan.Jos olet jo huono kuntoinen löytyy seltä ilmasta tuoli jumpaa ja Nivel kuntopiiri. Muuta likuntaa jotka vetreitä.Vain uinti vuorot maksaa.

        Joopa, kontulan mummo se jaksaa näitä .......jos siellä niitä jumppia senjorikeskuksissa onkin niin ei joka paikassa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Like on lääke kipuunkin.Senjorikeskukset liikutaa ihan ilmasiksi kaikia eläkeläisä,Vaikka siellä ei asu ja ilmaisksi.Sinä pättät haluatko jäädä ikäsi vankilaan.Jos olet jo huono kuntoinen löytyy seltä ilmasta tuoli jumpaa ja Nivel kuntopiiri. Muuta likuntaa jotka vetreitä.Vain uinti vuorot maksaa.

        Ihan totta kun ihminen on liikkuvaisia sorttia niin ei pääse vanhenemaankaan niin äkkiä. Liikunta laittaa veren kiertämään ja kun lihakset saavat happea niin niitä ei Särekkään niin kovasti. Ennen vanhaan kuviteltiin että jos paikkoja särkee niin pitää levätä koko aja, nykyään onneksi on kaikki kokeet todistaneet että liikkuva ihminen on terveempi kun se joka makailee ja istuskelee vaan. Sitä tuoli jumppaa voi kyllä tehdä ihan hyvin kotonakin koska netissä on paljon videoita missä näytetää oikeat liikkeet .
        Joten konstit on monet pitää itsensä kunnossa , usein vaan on liian laiska , kuten itse olen


    • Anonyymi

      Olen just vuotta nuorempi ja kovasti on elämänhaluja. Harrastukset on samoja kuin 50v sitten ja tuntuvat yhä mukavilta. Kalastus , ilmailu, matkustelu, kirjat , ja kaiken seuraaminen. Tokihan olkapäät ovat risat ja selkä joskus vihoittelee mutta en anna niiden määrätä tekemisiäni. Niin vielä, seksikin toimii ja tuntuu mukavalta. Eläke kaikkinensa on hyvää aikaa. Entiseen ei ole paluuta ja nautin kaikista mukavista asioista.

      • Anonyymi

        Tuossa ijässä pitääki olla veilä nuori ja elämänhaluinen,
        niin meikäläinenki oli hyväkuntoinen
        kymmen kilometrin lenkkejä tein melkein jokapäivä kymmeniä kymmeniä vuosia,

        nyt on toisin
        sataa mertiäkää ei jaksa kävellä montakertaa pysähtymättä,
        olen jokinverran alle yhdeksänkymppinen,
        mutta
        elämän halu tipotiessään
        muttttt ku ei kuolekkaa
        on pakko kitua elämä loppuun asti,
        tulkaa te nuoret perässä,
        pysykää terveenä niin elätte yhtä vanhaksi kuin minä,

        varotan vaan,,
        vanhana elämä alkaa muistuttamaan maanpäällistä helvettiä,
        että miettikää,,,
        niin minäki aikoinaan tein
        liikunta on syynä että olen eläny näin vanhaksi,
        mutta nyt kysyn KANNATTIKO, ,,,,

        kaikki työkaverit ovat kuoleet
        samoin samanikäiset muutki tutut ja puhekaverit myös puoliso
        ovat jo taivaitten valtakunnassa,

        ja minä yksin täällä IKÄVISSÄNI
        teidän nuorempien äimistyksenä
        päästelen sammokoita tyhmästä suutani vielä teille,
        mutta kaikella rakkaudella kuitenki,,

        katteeksi käys kaikki 68 vuotiaita, te olette vielä nuorisoa yhteiskunnassamme,, heh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ijässä pitääki olla veilä nuori ja elämänhaluinen,
        niin meikäläinenki oli hyväkuntoinen
        kymmen kilometrin lenkkejä tein melkein jokapäivä kymmeniä kymmeniä vuosia,

        nyt on toisin
        sataa mertiäkää ei jaksa kävellä montakertaa pysähtymättä,
        olen jokinverran alle yhdeksänkymppinen,
        mutta
        elämän halu tipotiessään
        muttttt ku ei kuolekkaa
        on pakko kitua elämä loppuun asti,
        tulkaa te nuoret perässä,
        pysykää terveenä niin elätte yhtä vanhaksi kuin minä,

        varotan vaan,,
        vanhana elämä alkaa muistuttamaan maanpäällistä helvettiä,
        että miettikää,,,
        niin minäki aikoinaan tein
        liikunta on syynä että olen eläny näin vanhaksi,
        mutta nyt kysyn KANNATTIKO, ,,,,

        kaikki työkaverit ovat kuoleet
        samoin samanikäiset muutki tutut ja puhekaverit myös puoliso
        ovat jo taivaitten valtakunnassa,

        ja minä yksin täällä IKÄVISSÄNI
        teidän nuorempien äimistyksenä
        päästelen sammokoita tyhmästä suutani vielä teille,
        mutta kaikella rakkaudella kuitenki,,

        katteeksi käys kaikki 68 vuotiaita, te olette vielä nuorisoa yhteiskunnassamme,, heh,

        Jaa-a! En ole enää mitenkäänpäin nuori. Olen vanha, tekemättömyyden maailmassa, missä pitää itseään viihdyttää. Kaikki vaan on jo niin nähty ja koettu, eikä huovuttaminen kiinnosta.

        Eläkeläiskerhot; katsomaan toisia vanhoja. Eläkeläismatkat ja taas vanhuksia. Tuntuu niin toivottomalta. En jaksa vanhuksia! Itsessä on sietämistä ihan tarpeeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a! En ole enää mitenkäänpäin nuori. Olen vanha, tekemättömyyden maailmassa, missä pitää itseään viihdyttää. Kaikki vaan on jo niin nähty ja koettu, eikä huovuttaminen kiinnosta.

        Eläkeläiskerhot; katsomaan toisia vanhoja. Eläkeläismatkat ja taas vanhuksia. Tuntuu niin toivottomalta. En jaksa vanhuksia! Itsessä on sietämistä ihan tarpeeksi!

        Samaa mieltä noista vanhusten tapaamisista ja kerhoista. Masentavaa seuraa.
        Muistuttavat vain tulevasta liikaa.

        Ennemmin seuraan vaikka lapsia hiekkalaatikolla ja kaukaa ikkunasta (ettei tartte vain hoitaa)...En siedä pieniä lapsiakaan - kuin pieninä annoksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä noista vanhusten tapaamisista ja kerhoista. Masentavaa seuraa.
        Muistuttavat vain tulevasta liikaa.

        Ennemmin seuraan vaikka lapsia hiekkalaatikolla ja kaukaa ikkunasta (ettei tartte vain hoitaa)...En siedä pieniä lapsiakaan - kuin pieninä annoksina.

        heh heh, jooo, lapsia ,,
        kiva kun kävivät kylässä
        mutta
        vielä kivempaa kun lähtivät pois,

        ei niitä enään jaksa minkäs teet kun ei jaksa niin ei jaksa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a! En ole enää mitenkäänpäin nuori. Olen vanha, tekemättömyyden maailmassa, missä pitää itseään viihdyttää. Kaikki vaan on jo niin nähty ja koettu, eikä huovuttaminen kiinnosta.

        Eläkeläiskerhot; katsomaan toisia vanhoja. Eläkeläismatkat ja taas vanhuksia. Tuntuu niin toivottomalta. En jaksa vanhuksia! Itsessä on sietämistä ihan tarpeeksi!

        Vertaistuki auttaa ja helpottaa. Tarkista myös asenteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä noista vanhusten tapaamisista ja kerhoista. Masentavaa seuraa.
        Muistuttavat vain tulevasta liikaa.

        Ennemmin seuraan vaikka lapsia hiekkalaatikolla ja kaukaa ikkunasta (ettei tartte vain hoitaa)...En siedä pieniä lapsiakaan - kuin pieninä annoksina.

        Miten olisi teillä jotka ette siedä pieniä lapsia,mutto taloihin jotka asukaina on suunattu plus 65v. ?On vuokrataloina ne kuin osaketaloina. Joillekin eläkeläiskerhot ei pure.Ei minuakaan. Mutta saa mennä ihan minkä eläkeläiskerhon toimintaan mukaan. Yli rajojen. Mitä tylsää on teatteri matkat ymm. Ainakin Helsinki lähiöt on monen moisia eläkeläiskerhoja.Kokeilemalla seviää.Kuin Lähiöissä on Asukas Talot. Aivan mahtavia ne. Jos nekään ei kelpaa.Tai este likuntarajoiteisuus.Eikö teillä ole Taksi Seteleitä? Nitähän käytetän juuri virkistykseen? Monissa kerostalo yhteisöissä on aktivitettia eli kerhohuoneistoissa jossa asukaille järjestetään toimintaa.Vapaa ehtoiset ketelevät kahvia.Pientä kirpputori myyntiä.Saadan lisää kahvia nillä ja pullaakin.Serakunnillakin on aktivitetia ilman että kysyvät kulutko kirkkoon ja puhuisivat uskonosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi teillä jotka ette siedä pieniä lapsia,mutto taloihin jotka asukaina on suunattu plus 65v. ?On vuokrataloina ne kuin osaketaloina. Joillekin eläkeläiskerhot ei pure.Ei minuakaan. Mutta saa mennä ihan minkä eläkeläiskerhon toimintaan mukaan. Yli rajojen. Mitä tylsää on teatteri matkat ymm. Ainakin Helsinki lähiöt on monen moisia eläkeläiskerhoja.Kokeilemalla seviää.Kuin Lähiöissä on Asukas Talot. Aivan mahtavia ne. Jos nekään ei kelpaa.Tai este likuntarajoiteisuus.Eikö teillä ole Taksi Seteleitä? Nitähän käytetän juuri virkistykseen? Monissa kerostalo yhteisöissä on aktivitettia eli kerhohuoneistoissa jossa asukaille järjestetään toimintaa.Vapaa ehtoiset ketelevät kahvia.Pientä kirpputori myyntiä.Saadan lisää kahvia nillä ja pullaakin.Serakunnillakin on aktivitetia ilman että kysyvät kulutko kirkkoon ja puhuisivat uskonosta.

        En voisi ikinä ajatellakaan asuvani talossa, missä on vain 65 vee ja ylöspäin olevia. Siinähän saisi koko ajan olla varpaillaan, että joku deme jättää hellan päälle.
        Tai, vielä pahempi - tulee vaikka kylään.

        En myöskään kaipaa mitään vanhusten kerhoja, ennemmin seurailen vaikka YouTuben kissavideoita. Olen tehnyt työurani, 43 vuotta, nuorten oppilaitosympäristössä, sosiaalisuus tuli käytettyä aika loppuun.

        Taksi -seteleissä on tuloraja.
        Onko kirjoittaja tullut ajatelleeksi sitäkin, että kaikki täällä kirjoittavat eivät asu Helsingissä, saati Itä-Helsingissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh, jooo, lapsia ,,
        kiva kun kävivät kylässä
        mutta
        vielä kivempaa kun lähtivät pois,

        ei niitä enään jaksa minkäs teet kun ei jaksa niin ei jaksa,

        Toiset vanhukset hihittelee kuin kakarat, vaikeita ole pää vielä sekaisin!
        Per..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi teillä jotka ette siedä pieniä lapsia,mutto taloihin jotka asukaina on suunattu plus 65v. ?On vuokrataloina ne kuin osaketaloina. Joillekin eläkeläiskerhot ei pure.Ei minuakaan. Mutta saa mennä ihan minkä eläkeläiskerhon toimintaan mukaan. Yli rajojen. Mitä tylsää on teatteri matkat ymm. Ainakin Helsinki lähiöt on monen moisia eläkeläiskerhoja.Kokeilemalla seviää.Kuin Lähiöissä on Asukas Talot. Aivan mahtavia ne. Jos nekään ei kelpaa.Tai este likuntarajoiteisuus.Eikö teillä ole Taksi Seteleitä? Nitähän käytetän juuri virkistykseen? Monissa kerostalo yhteisöissä on aktivitettia eli kerhohuoneistoissa jossa asukaille järjestetään toimintaa.Vapaa ehtoiset ketelevät kahvia.Pientä kirpputori myyntiä.Saadan lisää kahvia nillä ja pullaakin.Serakunnillakin on aktivitetia ilman että kysyvät kulutko kirkkoon ja puhuisivat uskonosta.

        Kaikki kun ei asu siellä Helsingissä ja ainakin täällä muualla pitää eläkeläisyhdistykseen liittyä ja maksaa jäsenmaksu jos aikoo yhdistyksen kerhon toimintaa ja matkoille osallistua. Kukin eläkeläisyhdistys järjestää niitä vain omille jäsenilleen, ei ulkopuolisille. Ainoa mihin ulkopuoliset voi osallistua on eläkeläisyhdistyksen järjestämät päivätanssit ja sekin tietysti maksullista lippua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ijässä pitääki olla veilä nuori ja elämänhaluinen,
        niin meikäläinenki oli hyväkuntoinen
        kymmen kilometrin lenkkejä tein melkein jokapäivä kymmeniä kymmeniä vuosia,

        nyt on toisin
        sataa mertiäkää ei jaksa kävellä montakertaa pysähtymättä,
        olen jokinverran alle yhdeksänkymppinen,
        mutta
        elämän halu tipotiessään
        muttttt ku ei kuolekkaa
        on pakko kitua elämä loppuun asti,
        tulkaa te nuoret perässä,
        pysykää terveenä niin elätte yhtä vanhaksi kuin minä,

        varotan vaan,,
        vanhana elämä alkaa muistuttamaan maanpäällistä helvettiä,
        että miettikää,,,
        niin minäki aikoinaan tein
        liikunta on syynä että olen eläny näin vanhaksi,
        mutta nyt kysyn KANNATTIKO, ,,,,

        kaikki työkaverit ovat kuoleet
        samoin samanikäiset muutki tutut ja puhekaverit myös puoliso
        ovat jo taivaitten valtakunnassa,

        ja minä yksin täällä IKÄVISSÄNI
        teidän nuorempien äimistyksenä
        päästelen sammokoita tyhmästä suutani vielä teille,
        mutta kaikella rakkaudella kuitenki,,

        katteeksi käys kaikki 68 vuotiaita, te olette vielä nuorisoa yhteiskunnassamme,, heh,

        Minä olen 49 vuotias, ja nuoruus on kaukana takana. Puhumattakaan 68 vuotiaista. Ikääntyneillä on omituisia käsityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen 49 vuotias, ja nuoruus on kaukana takana. Puhumattakaan 68 vuotiaista. Ikääntyneillä on omituisia käsityksiä.

        Oi oi! Ostin ensiasuntoni 49 vuotiaana. Nyt 68 vuotiaana asuminen on halpaa, kun on velaton omistusasunto kantakaupungissa. Asunto-, putki- ja lulkisivuremonttilainat on maksettu loputkin pois neljävuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi oi! Ostin ensiasuntoni 49 vuotiaana. Nyt 68 vuotiaana asuminen on halpaa, kun on velaton omistusasunto kantakaupungissa. Asunto-, putki- ja lulkisivuremonttilainat on maksettu loputkin pois neljävuotta sitten.

        Hieno juttu !


      • Anonyymi

        Kuulostaa energiseltä , ihana asia kun ei jätä harrastuksiaan sillä perusteella että on ikääntynyt
        Kun on paljon asioita mitä haluaa tehdä niin ei siinä edes ajattele vanhuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kun ei asu siellä Helsingissä ja ainakin täällä muualla pitää eläkeläisyhdistykseen liittyä ja maksaa jäsenmaksu jos aikoo yhdistyksen kerhon toimintaa ja matkoille osallistua. Kukin eläkeläisyhdistys järjestää niitä vain omille jäsenilleen, ei ulkopuolisille. Ainoa mihin ulkopuoliset voi osallistua on eläkeläisyhdistyksen järjestämät päivätanssit ja sekin tietysti maksullista lippua vastaan.

        No tottakai kaikki maksaa , en ymmärrä tuota että aina sanotaan että ” sekin maksaa” niin se on kaiken ikäisille. Jos menen uimahalliin ja tiedän että uiminen. Minua virkistää niin tottakai maksan käyntini kukas muu sen maksaisi.
        Teatteriliput myös maksaa ja jos haluaa saada kulturellista nautintoa nii maksaa sen nautinnon totta kai.
        Mikään ei siis ole ilmaista kenellekkään muullekaan .


    • Anonyymi

      Oisko ollut Hesarissa tai jossain muussa valintakysymyksinä: milloin alkaa vanhuus. Oikea vastaus oli tuo 68. Vastasin kun joku kysyi. mistä tuo 68 v.
      Joku sanoi että tylsiä eläkeiäiskerhot. Joo, toiset siellä jankkaavat samaa asiaa kerta kerran jälkeen. Mutta on ihan normaalejakin.

    • Anonyymi

      Useampiakin portaita.
      Olin noin 50v ikäinen kun täydessä raitsikassa nuori, ehkä hieman yli 20v nainen tarjosi minulle penkkiä. Siis vanhukselle.
      Toinen porras oli noin 65v ikäisenä kun vuosia käyttämäni kuntosalin respaan tuli väliaikaiseen työsuhteeseen nuori nainen. Yleensä siellä on hyvin tuttavallinen ilmapiiri ja kaikki sinuttelevat toisiaan. Tämä respan tyttö tervehti minua muodollisesti ja kaiken kukkuraksi teititteli.
      Nämä seuranneet 14 vuotta ovat sentään menneet normaaleja latusia.

      Aivan viime vuosien masentava oire. Lähimuisti pettää pahasti mutta kaukomuistissa on kuva siitä millaista oli ja millainen olin esimerkiksi 60 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon, pidä itsestäsi huolta äläkä anna periksi.

    • Anonyymi

      Paljon, hynkin paljon, ONNEA syntymäpäiväsi johdosta. Tänään on Sinun päiväsi. Öh, ja huomenna on Minun päiväni. :) Onnea meille Kaloille. Näin meidän kesken sanottuna, niin olen peräti tyytyväinen kalaisuuteeni. Varmasti sinäkin. Joskus tuntuu, meidän kesken sanoen edelleen, että me Kalat lillumme mukavissa vesissä. Meil´ ei ole suuremmasti hätää ja iloa riittää ja mielikuvitukset jyllää sinne ja tänne. Voiko olla parempaa. Mun mielestä ei. :)

      En täytä vielä 68 vuotta, mutta sieltähän se tulloo aikanaan. Aika pian kyllä kyllä.

      Miten ihmeessä ajattelet, että kyseessä on vanhuus? Oikeestiko, vai veteletkö mukamas-juttuja. Ikä on mielen sisällä, oman ajatuksen syövereissä, inspiraatioitten ja kaikkien muiden mukavien juttujen kääriytyneessä tilassa. Hyväksymisessä ja tyytyväisyydessä.
      Me kaikki saamme elää ihan prikulleen jokaisen iän yhtä kauan aikaa. Me kaikki voimme suhtautua ikiimme juuri niin, kuin koemme. Monet kokee 40-vuotiaana, että kaik´on jo mennyt, tai 50-vuotiaana on masentunut kun ei ole mitään "tapahtunut".

      Ihmisen suhtautumisessa on kiinni elämän into ja oleminen.
      Ajattelen äitiäni, joka 97-vuotiaana syntymäpäivänään intoili, että "jee, enää 3 vuotta kun on 100 täyttä". Hänen positiivinen asenteensa oli aivan ihana. Noh, syntymäpäivän jälkeen tapahtui kuitenkin muutos ja hän ei ehtinyt täyttämään 98-vuotta.

      Muista, että 68-vuotias voi tehdä sitä ja tätä ja tuota ja nauttia vaikka mistä.
      Nautitaan elämästä.
      Huomenna on mun syntymäpäivä. Tänään on sun syntymäpäivä. Nautitaan olostamme. :)

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Vuorokausi vaihtunut, tuskin mikään muuttunut.
      "Täyttää vuodet elämällä, ei elämää vuosilla".. tai jokin klisee.. en myöskään ymmärrä mikä virstanpylväs juuri tietty ikä ois vanhuuteen.
      Tässä tullaan vähä perässä, mutta varmasti, ei voi tietää enemmän vai vähemmän hitaasti.
      Mukavaa jatkoa eiliselle synttärisankarille :)

      • Anonyymi

        Heräsin uuteen aamuun hyvin nukkuneena eilisen lasten ja lastenlasten kanssa syödyn ravintolaillallisen jälkeen.

        Kivaa ja hauskaa oli ja ruoka erinomaista.

        Silti tänään olen vanhus. Yritän sopeutua vanhuuteen, vaikka vaikeaa se on, kun ei kuitenkaan ole nuori enää ja eletty elämä väsyttää.

        Mukavaa jatkoa teille, jotka vielä jaksatte ja hyviä synttäreitä uusia vuosia niitä täyttäville❣️


      • Anonyymi

        Kaikkien ystävä kuolema tulee tasapuolisesti luoksemme ja kaikki on taas kuin ei olisikaan.


    • Anonyymi

      Hyvää Syntymä päivää.Asenne sen ratkaisee minkä ikäinen kukin sisimmissän on? Jos haluat itse olla vanhus? Ihan okoo asia!

      • Anonyymi

        Yhtä absurdi ajatus toi ”asenne ja sisimmässään”, kun ”sisäinen kauneuskin”. Kyllä vaan, kun ympärilleen katselee, niin vanha näyttää vanhalta, vaikka kuinka yrittää ja ”sisimmässään” tuntee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä absurdi ajatus toi ”asenne ja sisimmässään”, kun ”sisäinen kauneuskin”. Kyllä vaan, kun ympärilleen katselee, niin vanha näyttää vanhalta, vaikka kuinka yrittää ja ”sisimmässään” tuntee.

        Vanha näyttää vanhalta ?
        Eihän se ulkonäkö ole mikään este asenteisiin , kunhan tuntee itse että voimia ja halua on esim harrastuksiin niin silloin ei ajattele ikäänsä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha näyttää vanhalta ?
        Eihän se ulkonäkö ole mikään este asenteisiin , kunhan tuntee itse että voimia ja halua on esim harrastuksiin niin silloin ei ajattele ikäänsä .

        Ei mitkään turhat ”harrastukset” kiinnosta. Se on sitä ajan täyttämistä, kun ei mitään järjellistä keksi. ”Harrastukset” ne vasta vanhentaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitkään turhat ”harrastukset” kiinnosta. Se on sitä ajan täyttämistä, kun ei mitään järjellistä keksi. ”Harrastukset” ne vasta vanhentaa!

        Mikä järki kommentissasi on? Siitä huokuu selvästi se seikka, ettet ole harrastanut eli ts. virkistänyt itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä absurdi ajatus toi ”asenne ja sisimmässään”, kun ”sisäinen kauneuskin”. Kyllä vaan, kun ympärilleen katselee, niin vanha näyttää vanhalta, vaikka kuinka yrittää ja ”sisimmässään” tuntee.

        Sulta on selkeästi hukassa sekä asenne että sisäinen kauneus, silloin yrittäminen tietysti on aivan turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki kommentissasi on? Siitä huokuu selvästi se seikka, ettet ole harrastanut eli ts. virkistänyt itseäsi.

        Miksi olisin ”harrastanut”, jos ei ”harrastus” virkistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta on selkeästi hukassa sekä asenne että sisäinen kauneus, silloin yrittäminen tietysti on aivan turhaa.

        Ei ”asenne”, eikä ”sisäinen kauneus” vanhuutta miksikään muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ”asenne”, eikä ”sisäinen kauneus” vanhuutta miksikään muuta!

        Olet väärässä. Muuta kulahtaneet ajatuksesi, niiin uudet muuttavat sinut. Jopa nuoremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Muuta kulahtaneet ajatuksesi, niiin uudet muuttavat sinut. Jopa nuoremmaksi.

        Eiväthän ”nuoremmaksi” sinuakaan ole muuttaneet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ”nuoremmaksi” sinuakaan ole muuttaneet!

        Ikänumeroni on se mikä se on, ajatuksiani et määrää sinä(kään) etkä pysty edes johdattelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä absurdi ajatus toi ”asenne ja sisimmässään”, kun ”sisäinen kauneuskin”. Kyllä vaan, kun ympärilleen katselee, niin vanha näyttää vanhalta, vaikka kuinka yrittää ja ”sisimmässään” tuntee.

        No olisihan se ihme jos ei vanha näytä vanhalta Sehän on ihan luonnollista että muututaan iän mukana .
        Se mikä on ihmisen sisällä on se tärkein, siis ei ulkonäöllä mitään asioita tehdä ja harrasteta vaan juuri sillä tunteella mikä itsellä on asenne . En tunne itseäni vanhaksi silloin kun vaikka lastenlapset tulevat kylään nauru raikuu samalla lailla meikäläiseltä kun nuorisoltakin . Ne on niitä ihania päiviä ihmisen elämässä kun saa olla mukana lastenlasten elämässä , ihan välillä ihmettelen että ihme kun sentään jaksavat tulla usein ja olla tuntikaupalla luonani.

        Sitten on kurssejakin jos monenmoisia mihin voi osallistua riippumatta minkä ikäinen on. Itselläkin on meneillään yksi sellainen. Ja se antaa kans elämän halua kun tehdään kursailla samoja asioita yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta on selkeästi hukassa sekä asenne että sisäinen kauneus, silloin yrittäminen tietysti on aivan turhaa.

        Eihän silläulkoisella kauneudella ennenkään mitään harrastuksia olla tehty. Kauneus on katoavaa ja jos siitä tekee ongelman itselleen niin ei hyvältä näytä


    • Anonyymi

      Aina ei se liikuntakaan ole ratkaiseva tekijä ikääntymisessä ja kunnossa pysymisessä, mutta elintavoilla ja varsinkin sillä mitä suuhunsa laittaa kyllä muuten on merkitystä, sekä perintötekijöillä.
      Mun lähisuvussa on lähes kaikki eläneet yli 90v ja esim äitini on sellainen joka ei liiemmin ole koskaan liikuntaa harrastanut muuta kuin pakolliset. Viimeiset parikymmentä vuotta käveli vain kauppa- ja pankkiasioille sen muutaman kilometrin ja joskus kävi hautuumaalla. Muuten istui kotona. Kerkesi olla pitkään työkyvyttömyyseläkkeelläkin ennen vanhuuseläkettä niskojensa takia, joten aikaa kyllä olisi ollut liikkua.
      Muutama vuosi sitten sairastui ja nyt keväällä täyttää 90v ja liikkuu sen mitä pienessä yksiössä rollaattorin kanssa liikkuu muistisairaana ja kotihoitajat käy ruokkimassa. Kovasti toivoo jo pois pääsyä.

      Omalta kohdaltani olen ajatellut että en ikinä haluaisi samaa kohtaloa ja toivottavasti kuolema korjaa jo paljon ennen. Sairastellut en juurikaan elämäni aikana ole vaikka en niin terveellisestikään ole elänyt. Liikkunut kyllä olen niin työssä kuin vapaallakin, kävellen ja pyörällä jonkin verran. Ainoa mitä olen elämääni "korjannut" on tupakoinnin jättäminen tauolle muutama vuosi sitten kun kerkesin jo liki 50 vuotta käryyttää.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon tupakoinnin lopetuksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon tupakoinnin lopetuksesta!

        Kiitos. Tuskin olisin jättänyt tauolle jos ei olisi tullut riittävää motivaatiota eteen. Yllättävän helposti se sitten jäikin, enkä ole vieläkään sanonut että olen lopettanut.



        Anonyymi
        2023-03-12 11:16:43


      • Anonyymi

        Kiitos👍🏻


    • Anonyymi

      Tietenkin ihminen on sen ikäinen kun on, mutta minusta vanhuus alkaa vasta,
      kun toimintakyky huomattavasti heikkenee.
      Silloin alkoi tuntea olevansa vanha.
      (Naisoletettu 75v)

      • Anonyymi

        Toimintakyvystä riippuu paljon ja muistin säilymisestä. Ei tarvitse tuntea itseään
        "vanhaksi" ennenkuin askel hidastuu ja joka paikka kolottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintakyvystä riippuu paljon ja muistin säilymisestä. Ei tarvitse tuntea itseään
        "vanhaksi" ennenkuin askel hidastuu ja joka paikka kolottaa.

        Hidastuminen? Riippuu hidastumisen alkutilanteesta!
        Muistin huononeminen? Vaimoni väittämä tilanteestani. Jalat vievät vauhdikkaasti mutta pää ei sano mihin ja miksi! Totuuden nimissä en voi väittää hänen olevan täysin väärässä
        Fyysinen suorituskyky? Nuorten miesten lihaskuntovaatimukset ovat laskeneet niin paljon, että vielä nytkin, 79 vuotisena, selviäisin mm. pollariopiston ja kadettikoulun lihasvoimavaatimuksista mutta cooperista en selviytyisi.

        Pakotukset? Tiedän etukäteen, että rankemman yläkropan treenin jälkeisenä yönä saatan heräillä olkapäiden ja kyynärvarsien kihelmöintiin ja joskus jopa tunnottomuuteen.
        Kuihtuvissa reisissä mave ja kyykkytreenit tuntuvat jäykkyytenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidastuminen? Riippuu hidastumisen alkutilanteesta!
        Muistin huononeminen? Vaimoni väittämä tilanteestani. Jalat vievät vauhdikkaasti mutta pää ei sano mihin ja miksi! Totuuden nimissä en voi väittää hänen olevan täysin väärässä
        Fyysinen suorituskyky? Nuorten miesten lihaskuntovaatimukset ovat laskeneet niin paljon, että vielä nytkin, 79 vuotisena, selviäisin mm. pollariopiston ja kadettikoulun lihasvoimavaatimuksista mutta cooperista en selviytyisi.

        Pakotukset? Tiedän etukäteen, että rankemman yläkropan treenin jälkeisenä yönä saatan heräillä olkapäiden ja kyynärvarsien kihelmöintiin ja joskus jopa tunnottomuuteen.
        Kuihtuvissa reisissä mave ja kyykkytreenit tuntuvat jäykkyytenä.

        Paljonko sulla menee Cooperin testissä? Mulla viime vuonna taisi olla 1800 m. Ei häävi, entiseltä juoksuharrastajalta, ja vieläkin juoksua (hidasvauhtista) tulee harrastettua, tosin talvisin paljon vähemmän. Ikää 64-v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sulla menee Cooperin testissä? Mulla viime vuonna taisi olla 1800 m. Ei häävi, entiseltä juoksuharrastajalta, ja vieläkin juoksua (hidasvauhtista) tulee harrastettua, tosin talvisin paljon vähemmän. Ikää 64-v.

        Älkää verratko itseänne nuoriin, tottakai ikääntyminen heikentää fyysisiä suorituksia. Kannattaa olla tyytyväinen, että vointi on kohtuullisen hyvä, on suhteellisen terve. Ne nuoret urheilijatkin ovat jonain päivänä vanhoja ja enemmän tai vähemmän raihnaisia, jos elonpäiviä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sulla menee Cooperin testissä? Mulla viime vuonna taisi olla 1800 m. Ei häävi, entiseltä juoksuharrastajalta, ja vieläkin juoksua (hidasvauhtista) tulee harrastettua, tosin talvisin paljon vähemmän. Ikää 64-v.

        Lopettaessani viimeisessä, vakituisessa työpaikassa 1996 vuotena niin loppui myös sulanmaan ajan lenkkeilyni. En silloinaan testannut cooperiani vaan löntystelin muutaman kerran viikossa pururadoilla tai maastossa noin 2:n tunnin rupeamia alle 140 sykkeellä. Ylämäet oli noustava kävellen koska löysäkin hölkkä nosti sykkeen yli tuon rajan ja reidet meniät hapoille.
        Kimmoisuus on kadonnut niin täysin, etten uskalla edes loikkia ja juoksuyrityskin on säälittävää ontumista.
        Olin 59 ikäinen muuttaessamme tähän nykyiseen kerrostalo asuntoon. Silloin hyppäsin rapuissa tasajalkaa 5 askelmaa ylös päin.
        Muutama vuosi sitten katsoin kaihoisasti kolmatta askelmaa ja ajattelin, että jospa nousen kävellen. Se siitä kimmoisuudesta.

        Tuosta cooperistasi. Tuskin olen pahasti väärässä sanoessani, että likimainkaan kaikki kutsuntaikäiset eivät juokse tuota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidastuminen? Riippuu hidastumisen alkutilanteesta!
        Muistin huononeminen? Vaimoni väittämä tilanteestani. Jalat vievät vauhdikkaasti mutta pää ei sano mihin ja miksi! Totuuden nimissä en voi väittää hänen olevan täysin väärässä
        Fyysinen suorituskyky? Nuorten miesten lihaskuntovaatimukset ovat laskeneet niin paljon, että vielä nytkin, 79 vuotisena, selviäisin mm. pollariopiston ja kadettikoulun lihasvoimavaatimuksista mutta cooperista en selviytyisi.

        Pakotukset? Tiedän etukäteen, että rankemman yläkropan treenin jälkeisenä yönä saatan heräillä olkapäiden ja kyynärvarsien kihelmöintiin ja joskus jopa tunnottomuuteen.
        Kuihtuvissa reisissä mave ja kyykkytreenit tuntuvat jäykkyytenä.

        Sinä se haluat kertoa ja kirjoitella joka palstalla - tunnistaa jo!


    • Anonyymi

      vanheneminen on karseeta, tylsyyttä, usko on mennyt, toivo on kadonnut, yksinäisyyttä, pelkään vanhuutta ,yhteiskunnalla ei saa apua kun tarve kasvaa kun nytkin jää ikääntyneet heitteille ja eutanasia on vielä lapsenkengissä

      • Anonyymi

        sananlaskut:

        "Vaivannäkönsä keskellä ihmisellä ei ole muuta onnea kuin syödä ja juoda ja nauttia
        elämän ILOISTA." Saarn: 2: 24


    • Anonyymi

      Kovasti on huono käsitys vanhuudesta. Onko tullut vaivoja matkalla? Suosittelen lomaa etelässä. Aurinko paistaa ja lämmittää. Jos on nuin pessimistinen käsitys tarvii tehdä jotain radikaalia uutta ja lähteä liikkeelle. En ole rikas mutta joka kesä lomailen suomessa ja marraskuussa pari viikkoa teneriffalla. Muuten käytän kirjastoa ahkerasti vierailen itse ystävieni luona. Niiden harvojen. En anna pienten fyysisten vaivojen määrätä tekemisiäni.

    • Anonyymi

      Kyllä se alkaa erään määritelmän mukaan jo 60:stä.

      • Anonyymi

        Minkä tai kenen määritelmän? Sinun(ko?).


    • Anonyymi

      Alottajalle :

      siinä vasta pulma,,,,, mietittäväksi,,,,,,,

    • Anonyymi

      Ei vanhuus ala yhtenä päivänä. Se tulee hiipien ja siksi yllättää.

      • Anonyymi

        Kun se tulee hiipien siihen kerkee tottua, minut yllättäis enemmän jos se tuliskin yhtäkkiä yhtenä päivänä. Nyt olen jo liki 70 enkä vielä tunne itseäni kamalan vanhaksi ja jaksan vielä harrastaa erilaisia harrastuksiakin ja liikkua muuallakin kuin kotinurkissa. Viikonlopuksi kylpylälomaselle, mutta en makoilemaan hotellihuoneessa vaan sielläkin mm.kuntosalia ja vesijuoksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se tulee hiipien siihen kerkee tottua, minut yllättäis enemmän jos se tuliskin yhtäkkiä yhtenä päivänä. Nyt olen jo liki 70 enkä vielä tunne itseäni kamalan vanhaksi ja jaksan vielä harrastaa erilaisia harrastuksiakin ja liikkua muuallakin kuin kotinurkissa. Viikonlopuksi kylpylälomaselle, mutta en makoilemaan hotellihuoneessa vaan sielläkin mm.kuntosalia ja vesijuoksua.

        Onhan se ehkä hyvä, jos harrastaa ja liikkuu. Itse en välitä harrastuksista ja liikkunut olen koko ikäni, enkä enää jaksa.

        Olen aivari ja hyvä, että saan pakolliset kotihommatkin tehtyä. Olen hidas ja nukkua täytyy silloin, kun nukuttaa. Riippuu niin paljon päivästä, mihin kannattaa voimansa käyttää. Kodin ulkopuolinen harrastus toisi vain lisää paineita. Matkustaminenkaan ei innosta, kun kaikki paikat on jo aikaisempina vuosina tullut niin koluttua. Mielenkiintoisemmat paikat useampaankin kertaan.

        Niin se vaan vanhuus tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se ehkä hyvä, jos harrastaa ja liikkuu. Itse en välitä harrastuksista ja liikkunut olen koko ikäni, enkä enää jaksa.

        Olen aivari ja hyvä, että saan pakolliset kotihommatkin tehtyä. Olen hidas ja nukkua täytyy silloin, kun nukuttaa. Riippuu niin paljon päivästä, mihin kannattaa voimansa käyttää. Kodin ulkopuolinen harrastus toisi vain lisää paineita. Matkustaminenkaan ei innosta, kun kaikki paikat on jo aikaisempina vuosina tullut niin koluttua. Mielenkiintoisemmat paikat useampaankin kertaan.

        Niin se vaan vanhuus tulee!

        Tyhmä kysyy mikä on aivari? En ole tuollaista sanaa kuullutkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä kysyy mikä on aivari? En ole tuollaista sanaa kuullutkaan

        Aivari=jonkun aivotapahtuman saanut, eivätkä aivot enää käy täysillä ja elämässä on rajoituksia.


    • Anonyymi

      Synttärinä yleensä onnitellaan, mutta en millään voi sinua onnitella, koska olet tehnyt väärän valinnan. Olen saman ikäinen, mutta vanha en ole.

      • Anonyymi

        Mikä on ”oikea valinta”?


      • Anonyymi

        Se, että ei sano itseään vanhaksi 68-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että ei sano itseään vanhaksi 68-vuotiaana.

        Lue Ano 2023-09-13 12:11:13, niin olen vanha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Ano 2023-09-13 12:11:13, niin olen vanha!

        Toimintakyvyn aleneminen tietysti vaikuttaa moneen ja ehkä hankaloittaa asioita. Mutta mielen laatuun ja tilaanhan sen ei tarvitse antaa vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintakyvyn aleneminen tietysti vaikuttaa moneen ja ehkä hankaloittaa asioita. Mutta mielen laatuun ja tilaanhan sen ei tarvitse antaa vaikuttaa.

        Niin sanoo ihminen, joka ei tiedä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoo ihminen, joka ei tiedä asiasta.

        Etkö kestänyt vastauskommenttiani, kun menit poistamaan sen? Mitä se kertoo aiheesta? Ja varsinkin tiedoista.


    • Anonyymi

      68 vuotias on vasta iäkäs ja yli 75 vuotiaat määritellään vanhuksiksi.

      • Anonyymi

        Mistä repäisit 75 vuotiaat ?


    • Anonyymi

      Eikun autoa ostamaan ja asuntovaunua ja lämpöön talveksi

      • Anonyymi

        Lappiin lämpimään asuntovaunuun.


    • Anonyymi

      65 mittarissa ja tee hissukseen töitä. Jokunen tunti vielä, pitkät päikkärit ja jääkiekkomatsi töllöttimestä. Leppoisa ehtoo. Hieno tapa vanhentua.

    • Anonyymi

      Det är skit att bli gammal , sanoi Astrid Lindgren !

      Per-kel

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe