Lue Raamattua

Anonyymi-ap

Raamattu on pyhien kirjoitusten kokoelma, joka koostuu Vanhasta ja Uudesta testamentista. Raamatun teksteissä etsitään ja kuullaan Jumalan puhuttelua sekä haetaan oikeaa tapaa elää ihmisenä ja yhteisönä.

Raamattuun ihmiset ovat kirjoittaneet sen, mitä ovat nähneet, kuulleet ja uskoneet. Näin Raamatussa on sekä jumalallinen että inhimillinen puoli. Kaikkea kirkon opettamaa on arvioitava Raamatun mukaan.

Raamatussa kehotetaan rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Rakkauden kaksoiskäsky on käskyistä tärkein, se tiivistää Vanhan ja Uuden testamentin. Uusi testamentti kuvaa, kuinka Jumala tulee lähelle ihmistä Jeesuksen opetuksessa, elämässä, kuolemassa ja ylösnousemuksessa.

Raamattu on kirkon kirja, jota luetaan aina jumalanpalveluksessa. Myös kirkon pyhät toimitukset, kaste ja ehtoollinen, perustuvat Raamatussa kuvattuun Jeesuksen toimintaan.


lisää tietoa evl sivuilta

155

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja meidän Vapahtajamme. Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme.



      Vaikka Jeesus oli synnitön, Hänet kastettiin silti, jotta me oppisimme kuuliaisuutta Jumalalle, oikean kastamistavan sekä oikealla valtuudella kastamisen tärkeyden.

      Kun Jeesus oli kastettu upottamalla, Jumala julisti: ”Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt” (Matt. 3:17).

      Jeesus paransi sairaita, antoi näön sokeille ja jopa herätti eloon kuolleita. Mikä tärkeämpää, Hän antoi ihmisille anteeksi heidän syntinsä. Vaikka juutalaiset papit pitivät Jeesuksen tekoja jumalanpilkkana, Hän muistutti ihmisille jatkuvasti, että Hänen tekonsa olivat Jumalan tahdon mukaisia, ”jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa” (Joh. 14:13).

      Jeesus pidätettiin, ja myöhemmin Hänet ristiinnaulittiin eli surmattiin, minkä Hän salli täyttääkseen Jumalan tahdon. ”Minä annan henkeni”, Herra sanoi, ”saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin.” (Joh. 10:17–18.) Vaikka Jeesuksen oma kansa surmasi Hänet, Hän anoi, että Jumala olisi armollinen heitä kohtaan.

      Kolme päivää kuolemansa jälkeen Jeesus nousi haudasta – ja pian ylösnoussut Herra ilmestyi ystävilleen ja seuraajilleen. Hän oli ensimmäinen, joka koki ylösnousemuksen, eli sen, että Hänen henkensä yhdistyi Hänen täydelliseksi tehtyyn fyysiseen ruumiiseensa kuoleman jälkeen. Koska Jeesus elää jälleen, me kaikki koemme jonakin päivänä ylösnousemuksen.

      Jeesus Kristus on suurin tämän maan päälle syntynyt olento – täydellinen esimerkkimme. Hän on herrojen Herra, Luoja, Vapahtajamme, ja Hän tuli maan päälle, jotta me voisimme elää jälleen Jumalan luona.



      Jeesuksen hepreankielinen nimi on Jeshua, ja se tarkoittaa ”Vapahtaja”. Jeesus täytti tehtävänsä Vapahtajana uhrillaan ja ylösnousemuksellaan.
      ”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa.”

      Joh. 3:16

      • Anonyymi

        Niin antoi mutta kristityt ovat luopuneet Hänestä vaihtaneet toiseen...

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Markuksen evankeliumi:
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."


      • "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.

        Totta!
        Mutta kristittyjen Paavalin tekstien mukaan kristittyjen Jumala on Saatana ja Barjeesus Jeesuksena MUTTA kristillisten Kaikkivaltiaa Jumala ja Kaikkivaltias Jeesus ei ilmeisesti Lain ja oppien kanssa miellyttänyt laittomuuden edustajia kuten kristittyjen historia todistaa. Vielä 2000-luvullakin kristittyjen lähetystyö laittomuus toimi kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhää Nimeä pilkaten sekä Heidän Pyhän Hengen nimiin rikoksia tehden; ilmeisesti tietoisesti!
        2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Ja kristillisten Lain ja opin mukaan tuomio "älä tapa" ja https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Johanneksen evankeliumi: 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni."
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.

        mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??

        sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???

        ihmisen aivot eivät taida olla viisaiksi luotu.!
        Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??

        sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???

        ihmisen aivot eivät taida olla viisaiksi luotu.!
        Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??

        lisään vielä, että krististittyjen Jumala ei ole Saatana, eikä oikea Jumala anna kunniaansa silekkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??

        sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???

        ihmisen aivot eivät taida olla viisaiksi luotu.!
        Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??

        "mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??"

        Aivan kaikki: Jeesuksen lihaksitulo, ristiinnaulitseminen ja ylösnousemus ym. Kaikkivaltiaana Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä. Ei hänen olisi tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sen takia (ja sitä paitsi Jeesusta ei edes oikeasti uhrattu, koska hän ei pysynyt kuolleen).

        "sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???"

        En, sillä eipä ole tullut vastaan yhtäkään Jumalaa, joille sanoa mitään. Sen sijaan väitteitä Jeesuksen "uhrauksen" tarpeellisuudesta esittävälle voin aivan hyvin huomauttaa heidän väitteidensä ongelmista.

        "Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??"

        Kertoisitko, ole hyvä, missä olin typerä tai asiaton? Ei tuollaisesta epämääräisestä vihjailusta ole kenellekään mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??"

        Aivan kaikki: Jeesuksen lihaksitulo, ristiinnaulitseminen ja ylösnousemus ym. Kaikkivaltiaana Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä. Ei hänen olisi tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sen takia (ja sitä paitsi Jeesusta ei edes oikeasti uhrattu, koska hän ei pysynyt kuolleen).

        "sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???"

        En, sillä eipä ole tullut vastaan yhtäkään Jumalaa, joille sanoa mitään. Sen sijaan väitteitä Jeesuksen "uhrauksen" tarpeellisuudesta esittävälle voin aivan hyvin huomauttaa heidän väitteidensä ongelmista.

        "Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??"

        Kertoisitko, ole hyvä, missä olin typerä tai asiaton? Ei tuollaisesta epämääräisestä vihjailusta ole kenellekään mitään hyötyä.

        Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa? eikö sekin ole uskoa? Ymmärrän hyvin ettei sinulle ole uskoa, ai missäkö sinä olit asiaton? Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä. Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta, Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan, Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa? eikö sekin ole uskoa? Ymmärrän hyvin ettei sinulle ole uskoa, ai missäkö sinä olit asiaton? Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä. Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta, Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan, Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?

        "Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa?"

        En missään. Kysymykseni on hämmentävä sillä en näe miten se liittyy mihinkään.

        "eikö sekin ole uskoa?"

        Jos tarkoitat että Jeesukseen uhraukseen uskominen on uskoa, niin kyllä, uskoa se on.

        "Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä"

        Ja jos vielä kertoisit mikä tässä oli asiatonta? (Itse asiassa käyn täällä sen verran usein että löydän tänne kirjoittamalla selaimen osoitekenttään "yleistä" ja tätä sivua tarjotaan ehdotuksensa, eli kyllä löysin tänne heti.)

        "Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta,"

        A: minulla ei ole saatanaa.
        B: en ole väittänyt yhtäkään saatanaa kristinuskon jumalaksi.

        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?

        "Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan,"

        Niin. Ja koska en ole törmännyt ensimmäiseenkään perusteltuun syyhyn uskoa Jumalaan tai hänen poikaansa, järkeni ei sano että kumpikään olisi tärkeä. Ja jos asiaa tarkastelee asiaa sen kristinuskon opinkappalen kautta, että Jumala on kaikkivaltias, niin silloin Jeesuksen uhrinäytelmä oli tyystin tarpeeton.

        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        "Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?"

        Kyllä. Kysymykset esitin edellä tässä viestissä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa?"

        En missään. Kysymykseni on hämmentävä sillä en näe miten se liittyy mihinkään.

        "eikö sekin ole uskoa?"

        Jos tarkoitat että Jeesukseen uhraukseen uskominen on uskoa, niin kyllä, uskoa se on.

        "Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä"

        Ja jos vielä kertoisit mikä tässä oli asiatonta? (Itse asiassa käyn täällä sen verran usein että löydän tänne kirjoittamalla selaimen osoitekenttään "yleistä" ja tätä sivua tarjotaan ehdotuksensa, eli kyllä löysin tänne heti.)

        "Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta,"

        A: minulla ei ole saatanaa.
        B: en ole väittänyt yhtäkään saatanaa kristinuskon jumalaksi.

        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?

        "Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan,"

        Niin. Ja koska en ole törmännyt ensimmäiseenkään perusteltuun syyhyn uskoa Jumalaan tai hänen poikaansa, järkeni ei sano että kumpikään olisi tärkeä. Ja jos asiaa tarkastelee asiaa sen kristinuskon opinkappalen kautta, että Jumala on kaikkivaltias, niin silloin Jeesuksen uhrinäytelmä oli tyystin tarpeeton.

        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        "Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?"

        Kyllä. Kysymykset esitin edellä tässä viestissä.

        Ymmärrän sen, että sinulla ei ole uskoa. Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala.

        Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan.

        Jotain sinä etsit, mutta uskoa ei synny omin voimin.


      • Anonyymi

        Jeesus oli skitsofreeninen äpäräpoika jolla oli suuret luulot itsestään. Hyvä huijari huijaa lopulta jopa itseään. Lasarustemppu oli kieltämättä hyvin suunniteltu mainoskampanja.

        Hänen homohaaremi herätti tuolloin pahennusta. Onneksi ei enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sen, että sinulla ei ole uskoa. Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala.

        Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan.

        Jotain sinä etsit, mutta uskoa ei synny omin voimin.

        "Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala."

        Valmiiksi älytön pelastusoppi menee entistä järjettömämmäksi kun ottaa huomioon sen, että usko on Jumalan lahja: Jumala lahjoittaa uskon niille, joille haluaa, ja rankaisee loppuja siitä, ettei itse antanut heille uskoa.
        Enkä minä etsi uskoa, koska en usko Jumalaan.

        "Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan."

        "Jotain sinä etsit"

        Keskustelua etsin.

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala."

        Valmiiksi älytön pelastusoppi menee entistä järjettömämmäksi kun ottaa huomioon sen, että usko on Jumalan lahja: Jumala lahjoittaa uskon niille, joille haluaa, ja rankaisee loppuja siitä, ettei itse antanut heille uskoa.
        Enkä minä etsi uskoa, koska en usko Jumalaan.

        "Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan."

        "Jotain sinä etsit"

        Keskustelua etsin.

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Lisään tähän, että erittäin vastenmielisille herjareille en minä ainakaan vastaa yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tähän, että erittäin vastenmielisille herjareille en minä ainakaan vastaa yhtään mitään.

        "Lisään tähän, että erittäin vastenmielisille herjareille en minä ainakaan vastaa yhtään mitään."

        Vai niin. Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala."

        Valmiiksi älytön pelastusoppi menee entistä järjettömämmäksi kun ottaa huomioon sen, että usko on Jumalan lahja: Jumala lahjoittaa uskon niille, joille haluaa, ja rankaisee loppuja siitä, ettei itse antanut heille uskoa.
        Enkä minä etsi uskoa, koska en usko Jumalaan.

        "Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan."

        "Jotain sinä etsit"

        Keskustelua etsin.

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        et tunne minua ja on asiatonta väittää minua valehtelijaksi, visertääkö sinulla??? kaikenlaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et tunne minua ja on asiatonta väittää minua valehtelijaksi, visertääkö sinulla??? kaikenlaista...

        lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa

        usko on asia, jota joko on tai ei ole, sitä ei synny omin voimin, vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        usko on asia, jota joko on tai ei ole, sitä ei synny omin voimin, vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa

        Raamattu on viisainta aloittaa lukemaan uuden testamentin puolelta


      • Anonyymi kirjoitti:

        et tunne minua ja on asiatonta väittää minua valehtelijaksi, visertääkö sinulla??? kaikenlaista...

        "et tunne minua"

        En niin. Entä sitten. Ei minun tarvitse tuntea sinua tietääkseni, että väitteensä siitä, että minulla on saatana, on valheellinen. Ei minun tarvitse tuntea sinua todetaksesi, että väitteesi siitä, että olen muka väittänyt, että "saatanani" on kristinuskon Jumala, on valheellinen. Niin kuin jokainen voi todeta, en ole esittänyt tuollaista väitettä yhdessäkään viestissäni.

        Ja koska et lukuisista tilaisuuksista huolimatta ole mitenkään vastannut syytökseeni esim. kertomalla että kysymys oli erehdyksessä, minulla ei ole ollut mitään syytä korjata käsitystäni siitä, että valehtelit. Perusteettomasti valehtelusta syytetyt kun yleensä pyrkivät korjaamaan väärinkäsityksen.

        "on asiatonta väittää minua valehtelijaksi"

        Mikä minun syytöksessäni oli asiatonta? Osoitin selkeästi missä sinä valehtelit. Perusteltu valehtelusyytös ei ole asiaton.

        "visertääkö sinulla???"

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu uskon puolesta ei näytä haittaavan sinua mitenkään. Uskosi on tehnyt sinusta halveksittavan pelkurin joka ei uskalla ottaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan vaan pakenee raukkamaisesti kysymyksiä.

        Voihan nyt sentään, unohdit taas vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?


      • Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa

        "lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa"

        Et tietenkään uskaltanut kertoa, että mihin viestiini tarkalleen viittaat.

        Onko sen loogisen päätelmän tekeminen, että kaikkivaltias ei ole pakotettu oudattamaan jotain tiettyä menettelyä, pilkkaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        usko on asia, jota joko on tai ei ole, sitä ei synny omin voimin, vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa

        Kristittyjen pilkkaajat ovat kristittyy itse!!!
        Uskonnottomuus on ihmiset luonnollinen olotila:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus
        Sen sielullisen asenteen omaavat eivät turmele toisiaan vaan oman asenteensa omaaviina kunnioittavat lähimmäisiään.
        Uskomisella riistetään avipesulla omat syntyissään saadut ominaisuudet kuten esimerkiksi näin laittomuuden linjalla uhriksi:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

        Hitlerin uskontunnustus:
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.
        . . . . . . . . . . . .
        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.

        Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava. Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn. Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen. Jeesus tuli taivaasta, syntyen vauvaksi. Eläen normaali ihmisenä. Kun Hän oli kasvattanut sisaruksensa omillaan pärjääviksi, aloitti Hän tehtävänsä toteuttamisen. Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta. Anteeksi, mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat. Taitaisit olla aika Putinin tapainen Jumala.


      • Anonyymi

        Saat heittää siitä kanssamme arpaa,

        meidän kukkaromme on yhteinen.»

        15Heidän tielleen, poikani, älä lähde,

        pidä jalkasi poissa heidän poluiltaan,

        16



        sillä he rientävät pahaa kohti,

        kiiruhtavat vuodattamaan verta.

        Sananlaskut, Raamattu

        Ei lintu verkkoa näe,

        vaikka näkee sitä levitettävän.

        Oman verensä he väijyessään vaarantavat,

        omaa tuhoaan etsivät vaaniessaan.

        Sellainen on riistäjän tie.

        Joka sille lähtee, kulkee tuhoon.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.

        Sananlaskuja Raamatusta

        Viisauden kutsu


        Viisaus huutaa kaduilla,

        antaa toreilla puheensa kaikua,

        meluisten katujen kulmissa se kutsuu,

        kuuluttaa asiansa markkinapaikoilla:

        »Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne,

        pitkäänkö, kerskujat, kerskutte,

        hullut vihaatte tietoa?

        Kääntykää minun puoleeni, minä opetan teitä,

        saatan teidät tuntemaan opetukseni ja tietoni.


        »Minä kutsuin teitä, mutta te ette siitä piitanneet,

        minä uhkasin teitä, eikä kukaan kavahtanut.
        Yhtäkään neuvoani ette ole ottaneet varteen,

        opetukseni ei ole kelvannut teille.


        Niinpä minä nauran, kun teidän käy huonosti,

        pilkkaan, kun tulee aika jota kauhistutte,

        kun pelko tulee yllenne kuin rajuilma

        ja onnettomuus iskee tuulispäänä,

        kun osaksenne tulee ahdinko ja vaiva.


        Silloin te huudatte minua, mutta minä en vastaa,

        etsitte minua, ettekä löydä.

        Te vihasitte tietoa,

        ette halunneet totella Herraa,

        te vähät välititte, kun teitä neuvoin,

        ette antaneet arvoa ohjeilleni.


        Niinpä

        saatte syödä tekojenne hedelmät,

        niellä kurkun täydeltä juonianne.

        Uppiniskaisuus on tyhmälle tuhoksi,

        huolettomuuteensa hullu kuolee.

        Mutta joka minua kuulee, on turvassa,

        hänen ei tarvitse pelätä mitään pahaa.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä tässä oli mielestäsi tarpetonta, ja muka näytelmää??

        sinäkö voit sanoa ihan Jumalan puolesta mitä pitäisi tehdä ja mitä ei???

        ihmisen aivot eivät taida olla viisaiksi luotu.!
        Typeryys näkyy ja kuuluu, mutta jospa osaat jopa keskustella asiallisesti..??

        Sananlaskuja Raamatusta

        Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta –
        kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,

        niin saat rakkautta ja kiitosta
        sekä Jumalalta että ihmisiltä.

        Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan,
        vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.

        Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi,
        hän viitoittaa sinulle oikean tien.

        Älä luulottele olevasi viisas;
        pelkää Herraa ja karta pahaa.

        Siinä on sinulle lääke,
        joka pitää koko ruumiisi terveenä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa?"

        En missään. Kysymykseni on hämmentävä sillä en näe miten se liittyy mihinkään.

        "eikö sekin ole uskoa?"

        Jos tarkoitat että Jeesukseen uhraukseen uskominen on uskoa, niin kyllä, uskoa se on.

        "Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä"

        Ja jos vielä kertoisit mikä tässä oli asiatonta? (Itse asiassa käyn täällä sen verran usein että löydän tänne kirjoittamalla selaimen osoitekenttään "yleistä" ja tätä sivua tarjotaan ehdotuksensa, eli kyllä löysin tänne heti.)

        "Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta,"

        A: minulla ei ole saatanaa.
        B: en ole väittänyt yhtäkään saatanaa kristinuskon jumalaksi.

        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?

        "Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan,"

        Niin. Ja koska en ole törmännyt ensimmäiseenkään perusteltuun syyhyn uskoa Jumalaan tai hänen poikaansa, järkeni ei sano että kumpikään olisi tärkeä. Ja jos asiaa tarkastelee asiaa sen kristinuskon opinkappalen kautta, että Jumala on kaikkivaltias, niin silloin Jeesuksen uhrinäytelmä oli tyystin tarpeeton.

        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        "Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?"

        Kyllä. Kysymykset esitin edellä tässä viestissä.

        Sananlaskuja Raamaatusta

        Hanki viisautta, hanki ymmärrystä,
        älä unohda sitä, mitä sinulle sanon,
        älä käännä sille selkääsi.

        Älä hylkää sitä, niin se suojelee sinua,
        rakasta sitä, niin se on sinun turvanasi.
        Hanki viisautta, se on aarteista kallein,

        hanki ymmärrystä, sijoita kaikki varasi siihen.
        Vaali sitä, niin se tuo sinulle arvostusta,
        se vie sinut kunniaan, jos otat sen vierellesi.

        Se painaa päähäsi ihanan seppeleen,
        ojentaa sinulle kimaltavan kruunun.»


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava. Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn. Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen. Jeesus tuli taivaasta, syntyen vauvaksi. Eläen normaali ihmisenä. Kun Hän oli kasvattanut sisaruksensa omillaan pärjääviksi, aloitti Hän tehtävänsä toteuttamisen. Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta. Anteeksi, mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat. Taitaisit olla aika Putinin tapainen Jumala.

        "Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava."

        Mutta kaikkivaltiaan Jumalan ei olisi ollut mikään pakko määrätä että hänen sanansa mukaan Jeesus täytyy uhrata Jumalalle syntien sovitukseksi. Hän olisi voinut jo ennen aikojen alkua säätää, että syyntakeettomassa tilassa tehty hedelmän syönti ei vaadi ristiinnaulitsemisnäytelmää, jotta se voitaisiin sovittaa.

        "Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn."

        Mutta koska he saivat käsityksen hyvästä ja pahasta vasta sen jälkeen kun söivät hedelmän, Heidän ei ollut mahdollista tajuta että Jumalan sääntöjen rikkominen oli paha juttu. Heillä ei ollut mahdollisuutta tehdä arviota siitä, kenen neuvoja noudattaa, koska sekin olisi edellyttänyt tietoa siitä, mitkä seurauksen ovat hyviä ja mitkä pahoja. He olivat siis syyntakeettomia.

        "Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen."

        Mutta eihän hän menettänyt ikuista elämäänsä, hänen sielunsa ei jäänyt Tuonelaan, eikä hän menettänyt edes liharuumistaan, sillä Raamatussahan painotetaan että Jeesuksen ruumis ylösnousi, ei vain sielu. Etkö ole lukenut Raamattua?

        "Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta."

        Miksi? Ethän sinäkään näytä hetkeäkään miettimeen ennen kuin olet alkanut sanella että mitä Jumalan on tehtävä. Et ole hetkeäkään näyttänyt miettineen ennen kuin aloit esittää väitteitä, jotka kiistävät Jumalan kaikkivaltiuden. Jos kerran sinä, joka uskot Jumalaan, et pelkää sanella mitä Jumala voi tehdä, miksi minun ateistina pitäisi pelätä sen huomion lausumasta että kaikkivaltias Jumala ei joutuisi uhraamaan itse itseään itselleen sovittaakseen synnit.

        "mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat"

        Mitä tämä kertoo sinusta? Vaikka viisauteni on vain heppoheikkimäistä, se ei mitenkään estä minua vastaamasta suoraan ja kiertelemättä kysymyksiisi. Sen sijaan sinulle on ylivoimaista vastata edes "kyllä" tai "ei" minun tarkentaviin kysymyksiini, niin ylivoimaisen vaikeita ne sinulle ovat. Minä pystyn perustelemaan kantani ja syytökseni, sinä joudut vain heittelemään epämääräisiä syytöksiä etkä pysty edes pyydettäessä perustelemaan niitä. Minä en joudu turvautumaan valheiden keksimiseen sinusta, sinä turvaudut valehteluun. Minä uskallan ottaa vastuun sanomisistani, sinä et.

        Voihan nyt sentään, unohdit taas jälleen kerran vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskuja Raamatusta

        Viisauden kutsu


        Viisaus huutaa kaduilla,

        antaa toreilla puheensa kaikua,

        meluisten katujen kulmissa se kutsuu,

        kuuluttaa asiansa markkinapaikoilla:

        »Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne,

        pitkäänkö, kerskujat, kerskutte,

        hullut vihaatte tietoa?

        Kääntykää minun puoleeni, minä opetan teitä,

        saatan teidät tuntemaan opetukseni ja tietoni.


        »Minä kutsuin teitä, mutta te ette siitä piitanneet,

        minä uhkasin teitä, eikä kukaan kavahtanut.
        Yhtäkään neuvoani ette ole ottaneet varteen,

        opetukseni ei ole kelvannut teille.


        Niinpä minä nauran, kun teidän käy huonosti,

        pilkkaan, kun tulee aika jota kauhistutte,

        kun pelko tulee yllenne kuin rajuilma

        ja onnettomuus iskee tuulispäänä,

        kun osaksenne tulee ahdinko ja vaiva.


        Silloin te huudatte minua, mutta minä en vastaa,

        etsitte minua, ettekä löydä.

        Te vihasitte tietoa,

        ette halunneet totella Herraa,

        te vähät välititte, kun teitä neuvoin,

        ette antaneet arvoa ohjeilleni.


        Niinpä

        saatte syödä tekojenne hedelmät,

        niellä kurkun täydeltä juonianne.

        Uppiniskaisuus on tyhmälle tuhoksi,

        huolettomuuteensa hullu kuolee.

        Mutta joka minua kuulee, on turvassa,

        hänen ei tarvitse pelätä mitään pahaa.»

        En näe mikä pointti tässä lainauksessa oli? Eihän se liity mitenkään siihen viestiini, johon se on vastaus. Haluatko kertoa että tuo uskovainen, jonka kanssa yritän keskustella, ei edusta viisautta, koska hän ei suostu niin millään opettamaan minua vastaamalla kysymyksiini, vaikka olen kääntynyt hänen puoleensa?


      • Anonyymi

        Salomon, Daavidin pojan,
        Israelin kuninkaan, sananlaskut,

        viisauden ja kurin oppimiseksi,
        ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi,

        taitoa tuovan kurin,
        vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,

        mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille,
        tiedon ja taidollisuuden nuorille.

        Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää,
        ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
        ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia,
        viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa.

        Herran pelko on tiedon alku;

        hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.

        Raamatusta, sananlaskuista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Salomon, Daavidin pojan,
        Israelin kuninkaan, sananlaskut,

        viisauden ja kurin oppimiseksi,
        ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi,

        taitoa tuovan kurin,
        vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,

        mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille,
        tiedon ja taidollisuuden nuorille.

        Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää,
        ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
        ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia,
        viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa.

        Herran pelko on tiedon alku;

        hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.

        Raamatusta, sananlaskuista

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        En halua, mutta onko sinulla itselläsi tarkoituksena tehdä sitten itsestäsi sellainen kuva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        En halua, mutta onko sinulla itselläsi tarkoituksena tehdä sitten itsestäsi sellainen kuva?

        "En halua"

        Miksi sitten leikit aivotonta Raamatunlauserobottia, joka on kykenemätön edes alkeellisee keskusteluun?

        "mutta onko sinulla itselläsi tarkoituksena tehdä sitten itsestäsi sellainen kuva?"

        En. Miksi kysyt? Minä kun en ole turvautunut pelkkään Raamatun lainaamisen vastauksissani. Olen toistuvasti osoittanut että kykenen käymään keskustelua vastaamalla kysymyksiin ja perustelemalla kantani.

        Unohdit vastata aikaisempaan kysymykseeni:
        Haluatko kertoa että tuo uskovainen, jonka kanssa yritän keskustella, ei edusta viisautta, koska hän ei suostu niin millään opettamaan minua vastaamalla kysymyksiini, vaikka olen kääntynyt hänen puoleensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli skitsofreeninen äpäräpoika jolla oli suuret luulot itsestään. Hyvä huijari huijaa lopulta jopa itseään. Lasarustemppu oli kieltämättä hyvin suunniteltu mainoskampanja.

        Hänen homohaaremi herätti tuolloin pahennusta. Onneksi ei enää.

        huomaan, ettemmekirjota samasta henkilöstä, tuo jeesustelijasi on kai setäsi vaiko isäsi???


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala."

        Valmiiksi älytön pelastusoppi menee entistä järjettömämmäksi kun ottaa huomioon sen, että usko on Jumalan lahja: Jumala lahjoittaa uskon niille, joille haluaa, ja rankaisee loppuja siitä, ettei itse antanut heille uskoa.
        Enkä minä etsi uskoa, koska en usko Jumalaan.

        "Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan."

        "Jotain sinä etsit"

        Keskustelua etsin.

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "et tunne minua"

        En niin. Entä sitten. Ei minun tarvitse tuntea sinua tietääkseni, että väitteensä siitä, että minulla on saatana, on valheellinen. Ei minun tarvitse tuntea sinua todetaksesi, että väitteesi siitä, että olen muka väittänyt, että "saatanani" on kristinuskon Jumala, on valheellinen. Niin kuin jokainen voi todeta, en ole esittänyt tuollaista väitettä yhdessäkään viestissäni.

        Ja koska et lukuisista tilaisuuksista huolimatta ole mitenkään vastannut syytökseeni esim. kertomalla että kysymys oli erehdyksessä, minulla ei ole ollut mitään syytä korjata käsitystäni siitä, että valehtelit. Perusteettomasti valehtelusta syytetyt kun yleensä pyrkivät korjaamaan väärinkäsityksen.

        "on asiatonta väittää minua valehtelijaksi"

        Mikä minun syytöksessäni oli asiatonta? Osoitin selkeästi missä sinä valehtelit. Perusteltu valehtelusyytös ei ole asiaton.

        "visertääkö sinulla???"

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu uskon puolesta ei näytä haittaavan sinua mitenkään. Uskosi on tehnyt sinusta halveksittavan pelkurin joka ei uskalla ottaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan vaan pakenee raukkamaisesti kysymyksiä.

        Voihan nyt sentään, unohdit taas vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu... ja kot kot kot

        Ei tässä valehtelemassa olla, vaan tarkoitushan on kirjoittaa Raamatusta, ei riidellä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "lisään vielä että lainasit tekstiä että voit sitten pilkata kristinuskoa"

        Et tietenkään uskaltanut kertoa, että mihin viestiini tarkalleen viittaat.

        Onko sen loogisen päätelmän tekeminen, että kaikkivaltias ei ole pakotettu oudattamaan jotain tiettyä menettelyä, pilkkaa?

        Onko sen loogisen päätelmän tekeminen, että kaikkivaltias ei ole pakotettu oudattamaan jotain tiettyä menettelyä, pilkkaa?

        kaikkivaltaisko? ei kaikkivaltias ole pakotettu yhtään mihinkään


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava. Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn. Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen. Jeesus tuli taivaasta, syntyen vauvaksi. Eläen normaali ihmisenä. Kun Hän oli kasvattanut sisaruksensa omillaan pärjääviksi, aloitti Hän tehtävänsä toteuttamisen. Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta. Anteeksi, mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat. Taitaisit olla aika Putinin tapainen Jumala.

        Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava. Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn. Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä

        ja kuolemalla

        niiden edestä

        jotka häneen uskovat.

        Nousi kolmantena päivänä

        ylös

        kuolleista


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava."

        Mutta kaikkivaltiaan Jumalan ei olisi ollut mikään pakko määrätä että hänen sanansa mukaan Jeesus täytyy uhrata Jumalalle syntien sovitukseksi. Hän olisi voinut jo ennen aikojen alkua säätää, että syyntakeettomassa tilassa tehty hedelmän syönti ei vaadi ristiinnaulitsemisnäytelmää, jotta se voitaisiin sovittaa.

        "Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn."

        Mutta koska he saivat käsityksen hyvästä ja pahasta vasta sen jälkeen kun söivät hedelmän, Heidän ei ollut mahdollista tajuta että Jumalan sääntöjen rikkominen oli paha juttu. Heillä ei ollut mahdollisuutta tehdä arviota siitä, kenen neuvoja noudattaa, koska sekin olisi edellyttänyt tietoa siitä, mitkä seurauksen ovat hyviä ja mitkä pahoja. He olivat siis syyntakeettomia.

        "Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen."

        Mutta eihän hän menettänyt ikuista elämäänsä, hänen sielunsa ei jäänyt Tuonelaan, eikä hän menettänyt edes liharuumistaan, sillä Raamatussahan painotetaan että Jeesuksen ruumis ylösnousi, ei vain sielu. Etkö ole lukenut Raamattua?

        "Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta."

        Miksi? Ethän sinäkään näytä hetkeäkään miettimeen ennen kuin olet alkanut sanella että mitä Jumalan on tehtävä. Et ole hetkeäkään näyttänyt miettineen ennen kuin aloit esittää väitteitä, jotka kiistävät Jumalan kaikkivaltiuden. Jos kerran sinä, joka uskot Jumalaan, et pelkää sanella mitä Jumala voi tehdä, miksi minun ateistina pitäisi pelätä sen huomion lausumasta että kaikkivaltias Jumala ei joutuisi uhraamaan itse itseään itselleen sovittaakseen synnit.

        "mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat"

        Mitä tämä kertoo sinusta? Vaikka viisauteni on vain heppoheikkimäistä, se ei mitenkään estä minua vastaamasta suoraan ja kiertelemättä kysymyksiisi. Sen sijaan sinulle on ylivoimaista vastata edes "kyllä" tai "ei" minun tarkentaviin kysymyksiini, niin ylivoimaisen vaikeita ne sinulle ovat. Minä pystyn perustelemaan kantani ja syytökseni, sinä joudut vain heittelemään epämääräisiä syytöksiä etkä pysty edes pyydettäessä perustelemaan niitä. Minä en joudu turvautumaan valheiden keksimiseen sinusta, sinä turvaudut valehteluun. Minä uskallan ottaa vastuun sanomisistani, sinä et.

        Voihan nyt sentään, unohdit taas jälleen kerran vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Jumala on kaikkivaltias, en harrasta mitään valehtelemista. Mutta miten on itsesi laita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias

        "ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias"

        No miksi ihmeessä sitten välität että Jumalan täytyi hoitaa syntien sovitus Jeesuksen uhraamisella? Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Jumala on kaikkivaltias, en harrasta mitään valehtelemista. Mutta miten on itsesi laita?

        "en harrasta mitään valehtelemista. "

        Kyllä harrastat: valehtelit että minulla on Saatana ja että olisin väittänyt sitä kristinuskon Jumalaksi. Kumpikin on valheellisia väitteitä.

        "Mutta miten on itsesi laita?"

        Joskus turvaudun valkoisiin valheisiin, mutta tällaisessa keskustelussa minulla ei ole mitään tarvetta valehdella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?

        "Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?"

        En voi anonyymisti todistaakaan. Mutta päätellen siitä miten kevyesti keksit väitteitä toisista, et lainkaan pelkää rikkoa Jumalasi käskyä vastaan olla antamatta väärää todistusta toisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sen loogisen päätelmän tekeminen, että kaikkivaltias ei ole pakotettu oudattamaan jotain tiettyä menettelyä, pilkkaa?

        kaikkivaltaisko? ei kaikkivaltias ole pakotettu yhtään mihinkään

        "ei kaikkivaltias ole pakotettu yhtään mihinkään"

        No hyvä että olet samaa mieltä kanssasi. Kummallista vaan että koko aiemman keskustelun ajan olet hermostunut, kun olen todennut saman.

        Eli voimme siis olla yhtä mieltä siitä, että Jeesusta ei olisi tarvinnut uhrata syntien sovitukseksi koska kaikkivaltias ei ole pakotettu yhtään mihinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu... ja kot kot kot

        Ei tässä valehtelemassa olla, vaan tarkoitushan on kirjoittaa Raamatusta, ei riidellä.

        "Ei tässä valehtelemassa olla"

        Miksi sitten valehtelit sanomisistani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias

        Ja kristillisten Jeesus on Kaikkivaltias
        Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään ja kuoli meidän vuoksemme."

        Mutta se oli täysin tarpeeton verinäytelmä: kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään

        ja

        kuoli

        meidän vuoksemme."


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Sitä ei saa omin voimin, vaan sinun on laitettava vaikka rukouspyyntö Netin kautta jos sinä etsit uskoa, koska sen lahjoittaja on yksin Jumala."

        Valmiiksi älytön pelastusoppi menee entistä järjettömämmäksi kun ottaa huomioon sen, että usko on Jumalan lahja: Jumala lahjoittaa uskon niille, joille haluaa, ja rankaisee loppuja siitä, ettei itse antanut heille uskoa.
        Enkä minä etsi uskoa, koska en usko Jumalaan.

        "Etsivä löytää jakolkuttavalle avataan."

        "Jotain sinä etsit"

        Keskustelua etsin.

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu ja plaa plaa plaaa plaa plaa plaa plaaaaa.....
        Voihan nyt sentään, sanoo narsisti


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "et tunne minua"

        En niin. Entä sitten. Ei minun tarvitse tuntea sinua tietääkseni, että väitteensä siitä, että minulla on saatana, on valheellinen. Ei minun tarvitse tuntea sinua todetaksesi, että väitteesi siitä, että olen muka väittänyt, että "saatanani" on kristinuskon Jumala, on valheellinen. Niin kuin jokainen voi todeta, en ole esittänyt tuollaista väitettä yhdessäkään viestissäni.

        Ja koska et lukuisista tilaisuuksista huolimatta ole mitenkään vastannut syytökseeni esim. kertomalla että kysymys oli erehdyksessä, minulla ei ole ollut mitään syytä korjata käsitystäni siitä, että valehtelit. Perusteettomasti valehtelusta syytetyt kun yleensä pyrkivät korjaamaan väärinkäsityksen.

        "on asiatonta väittää minua valehtelijaksi"

        Mikä minun syytöksessäni oli asiatonta? Osoitin selkeästi missä sinä valehtelit. Perusteltu valehtelusyytös ei ole asiaton.

        "visertääkö sinulla???"

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu uskon puolesta ei näytä haittaavan sinua mitenkään. Uskosi on tehnyt sinusta halveksittavan pelkurin joka ei uskalla ottaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan vaan pakenee raukkamaisesti kysymyksiä.

        Voihan nyt sentään, unohdit taas vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
        Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu ja plaa plaa plaa sanoo narsisti tässä


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        nuo lainaukset Raamatusta kertovat viisaudesta, ei ollut mitenkään tarkoitus sivuttaa sinun kysymyksiäsi


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias"

        No miksi ihmeessä sitten välität että Jumalan täytyi hoitaa syntien sovitus Jeesuksen uhraamisella? Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä

        Jeesus kävi temppelissä opettamassa. Jeesus puhui siitä, että hän ja Isä ovat yhtä. Hän puhui myös siitä, että hän on Hyvä Paimen, ja hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos teen, uskokaa tekojani.

        Jeesus meni Lasaruksen kotikaupunkiin Betaniaan, jossa hänet voideltiin ja sieltä hän ratsasti aasilla Jerusalemiin pääsiäisjuhlille. Hän puhui kuolemastaan ja ihmisten epäuskosta sekä pesi opetuslasten jalat. Jeesuksen viimeisellä aterialla hän kertoi kavaltajansa. Rakastakaa toisianne. Jeesus sanoi opetuslapsilleen menevänsä Isän luo tekemään heille asuinsijan ja olevansa tie, totuus ja elämä. Eikä kukaan pääsisi Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta. Silloin hän myös rohkaisi heitä ja antoi lupauksen Pyhästä Hengestä, jonka häneen uskovat voisivat saada puolustajaksi.

        Jeesus vangittiin Getsemanen puutarhassa.Juudas oli saanut kolmekymmentä hopearahaa palkkioksi Jeesuksen kavaltamisesta ja hän osoitti suudelmalla Jeesuksen sotilaille, joiden seurassa hän tuli puutarhaan.

        Jeesus vangittiin köysillä ja vietiin Hannaksen eteen, joka oli ylipappi Kaifaksen appi.

        Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. Yksi lähellä seisovista vartijoista löi häntä kasvoihin.

        Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta. Jos se kuuluisi tähän maailmaan, minun mieheni olisivat taistelleet, etten joutuisi juutalaisten käsiin Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten tullut tähän maailmaan, että todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minua." "Mitä on totuus?" kysyi Pilatus. Tämän sanottuaan Pilatus meni taas ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "En voi havaita hänen syyllistyneen mihinkään rikokseen.

        Pilatus ehdotti vaihtoehdoksi Barabbaan, murhamiehen vapauttamista tai Jeesuksen. Silloin ihmiset alkoivat huutamaan palatsin edessä "Päästä Barabbas!".Barabbas oli kaupungissa puhjenneen mellakan ja murhan tähden vangittu mies. Pilatus vetosi uudestaan heihin, sillä hän halusi vapauttaa Jeesuksen. Mutta he huusivat vastaan: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? ."Huusivat yhä kovemmin ja vaativat, että Jeesus oli ristiinnaulittava.

        Jeesus tuomittiin kapinan lietsomisesta perjantaiaamuna prefekti Pontius Pilatuksen hallintopalatsissa, minne juutalaispapit olivat hänet luovuttaneet. Sen jälkeen Jeesus ruoskittiin ja hänet kuljetettiin Via Dolorosaa eli kärsimysten tietä pitkin teloituspaikalle Jerusalemin muurien ulkopuolelle. Tavan mukaan tuomittu joutui itse kantamaan oman teloituspuunsa poikkipuun, joka sidottiin hänen harteilleen; pystypuu oli jo pystytetty teloituspaikalle. Jeesuksen puuta kantoi kuitenkin hänen puolestaan Simon Kyreneläinen. On mahdollista, että ruoskittu Jeesus oli liian heikko kantamaan puuta koko matkan.

        Teloituspaikka sijaitsi Jerusalemin muurien ulkopuolella. Sitä nimitettiin Golgataksi, ’Pääkalloksi’.

        Evankeliumien mukaan Jeesuksen vaatteet riisuttiin ja jaettiin sotilaille vasta teloituspaikalla, vaikka tapana olikin tuoda teloitettavat paikalle jo alastomina. Jeesuksen vaatetuksesta ristillä, kuten mahdollisesta lannevaatteesta, ei tiedetä. Teloitusta oli katsomassa useita ihmisiä, joiden kerrotaan pilkanneen Jeesusta.

        Evankeliumien mukaan Jeesuksen kanssa ristiinnaulittiin kaksi muutakin rikollista, mutta murhaaja nimeltään Barabbas sen sijaan vapautettiin Jeesuksen sijasta.
        Jeesus itse sanoi kauan ennen vangitsemistaan, ettei kukaan hänen henkeään riistä vaan hän itse antaa sen oman henkensä, koska hänellä on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin jälleen, sen käskyn hän oli saanut Isältään. Jeesus sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni."Sadanpäämies ja sotilaat näkivät, kuinka Jeesus antoi henkensä, he pelästyivät maanjäristystä ja sanoivat "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".

        Markus: Jeesuksen kuoltua Temppelin esirippu repeytyi kahtia ylhäältä alas.Myös aurinko pimeni kolmeksi tunniksi keskipäivästä kello kolmeen. Matteus: maanjäristyksen.

        Joosef Arimatialainen pyysi Pilatukselta Jeesuksen ruumiin ja hautasi hänet hautaan, jonka oli itselleen teettänyt.

        Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä ristiinnaulitsemisensa jälkeen. Kristityt muistelevat ja juhlivat tapahtumaa joka vuosi pääsiäisenä.

        Paavali sanoo sen: "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista"

        "Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista; me olemme sen todistajia" (Apt 3:15).


        Ja kun Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus ei enää palaa katoavaisuuteen (Apt 13:33). "Hän, jonka Jumala herätti kuolleista, ei maatunut" (Apt 13:34).


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään

        ja

        kuoli

        meidän vuoksemme."

        "Hän teki kaiken palvelutyöstään

        ja

        kuoli

        meidän vuoksemme."

        Niin? Sinulla varmaan oli jokin syy, miksi hoet tätä väitettä. Toisto ei mitenkään poista sitä, että kaikkivaltiaan Jumalan ei tarvitsisi uhrata itse itseään itselleen korjatkaseen asian, jonka olisi voinut muuttaa silmää räpäyttämättä. Jeesus uhrinäytelmä oli täysin tarpeeton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
        Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu ja plaa plaa plaaa plaa plaa plaa plaaaaa.....
        Voihan nyt sentään, sanoo narsisti

        "Voihan nyt sentään, sanoo narsisti"

        Sinulla varmasti on perustelut sille, miksi pidät minua narsistina? Vai onko tämä jälleen uusi hätävale?

        Mutta huvittavinta tässä on se, että olenko narsisti vai en, ei millään lailla vaikuta siihen, ovatko esittämäni huomiot, perustelut ja kysymykset päteviä vai eivät. Se ei mitenkään muuta sitä että valehtelit että muka olisin väittänyt saatanaa Jumalaksi. Tulit vain osoittaneeksi ettet kykene käymään keskustelua aiheesta.

        Pitänee siis tulkita ettet edelleenkään aio ottaa minkäänlaista vastuuta harrastamasi valehtelusta. Pitänee siis tulkita, että Raamatun selkeä käsky olla antamatta väärää todistusta lähimmäistäsi ei merkitse sinulle yhtään mitään.

        Annan sinulle mahdollisuuden osoittaa olevasi kykene asialliseen keskusteluun:
        Kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
        Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu ja plaa plaa plaa sanoo narsisti tässä

        "sanoo narsisti tässä"

        Mitä se kertoo sinusta, jos minä olen narsisti? Se kertoisi, että sinä joudut turvautumaan valehteluun, vaikka edes narsistin ei tarvitse siihen turvautua. Se kertoisi että sinä et kykene käymään keskustelua, vaikka narsistikin siihen kykenee. Se kertoisi, että sinä et kykene vastaamaan kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä, vaikka narsistikin siihen kykenee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En taaskaan tajunnut mitä ajat näillä lainauksella. Haluatko osoittaa kaikille miten usko on tehnyt sinusta aivottoman Raamatunlauserobotin, joka on täysin kykenemätön alkeellisimpaankaan keskusteluun?

        nuo lainaukset Raamatusta kertovat viisaudesta, ei ollut mitenkään tarkoitus sivuttaa sinun kysymyksiäsi

        "nuo lainaukset Raamatusta kertovat viisaudesta"

        Niin, se sanottiin aika selvästi itse lainauksessa. Kummallista että sinulla on aikaa kirjoittaa tällaisia itsestäänselvyyksiä, muttei vastata ensimmäiseenkään kysymykseen.

        "ollut mitenkään tarkoitus sivuttaa sinun kysymyksiäsi"

        Miksi sitten suolsit Raamatunsitaateja sen sijaan että olisit käynyt keskustelua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kävi temppelissä opettamassa. Jeesus puhui siitä, että hän ja Isä ovat yhtä. Hän puhui myös siitä, että hän on Hyvä Paimen, ja hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos teen, uskokaa tekojani.

        Jeesus meni Lasaruksen kotikaupunkiin Betaniaan, jossa hänet voideltiin ja sieltä hän ratsasti aasilla Jerusalemiin pääsiäisjuhlille. Hän puhui kuolemastaan ja ihmisten epäuskosta sekä pesi opetuslasten jalat. Jeesuksen viimeisellä aterialla hän kertoi kavaltajansa. Rakastakaa toisianne. Jeesus sanoi opetuslapsilleen menevänsä Isän luo tekemään heille asuinsijan ja olevansa tie, totuus ja elämä. Eikä kukaan pääsisi Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta. Silloin hän myös rohkaisi heitä ja antoi lupauksen Pyhästä Hengestä, jonka häneen uskovat voisivat saada puolustajaksi.

        Jeesus vangittiin Getsemanen puutarhassa.Juudas oli saanut kolmekymmentä hopearahaa palkkioksi Jeesuksen kavaltamisesta ja hän osoitti suudelmalla Jeesuksen sotilaille, joiden seurassa hän tuli puutarhaan.

        Jeesus vangittiin köysillä ja vietiin Hannaksen eteen, joka oli ylipappi Kaifaksen appi.

        Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. Yksi lähellä seisovista vartijoista löi häntä kasvoihin.

        Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta. Jos se kuuluisi tähän maailmaan, minun mieheni olisivat taistelleet, etten joutuisi juutalaisten käsiin Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten tullut tähän maailmaan, että todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minua." "Mitä on totuus?" kysyi Pilatus. Tämän sanottuaan Pilatus meni taas ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "En voi havaita hänen syyllistyneen mihinkään rikokseen.

        Pilatus ehdotti vaihtoehdoksi Barabbaan, murhamiehen vapauttamista tai Jeesuksen. Silloin ihmiset alkoivat huutamaan palatsin edessä "Päästä Barabbas!".Barabbas oli kaupungissa puhjenneen mellakan ja murhan tähden vangittu mies. Pilatus vetosi uudestaan heihin, sillä hän halusi vapauttaa Jeesuksen. Mutta he huusivat vastaan: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi kolmannen kerran: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt? ."Huusivat yhä kovemmin ja vaativat, että Jeesus oli ristiinnaulittava.

        Jeesus tuomittiin kapinan lietsomisesta perjantaiaamuna prefekti Pontius Pilatuksen hallintopalatsissa, minne juutalaispapit olivat hänet luovuttaneet. Sen jälkeen Jeesus ruoskittiin ja hänet kuljetettiin Via Dolorosaa eli kärsimysten tietä pitkin teloituspaikalle Jerusalemin muurien ulkopuolelle. Tavan mukaan tuomittu joutui itse kantamaan oman teloituspuunsa poikkipuun, joka sidottiin hänen harteilleen; pystypuu oli jo pystytetty teloituspaikalle. Jeesuksen puuta kantoi kuitenkin hänen puolestaan Simon Kyreneläinen. On mahdollista, että ruoskittu Jeesus oli liian heikko kantamaan puuta koko matkan.

        Teloituspaikka sijaitsi Jerusalemin muurien ulkopuolella. Sitä nimitettiin Golgataksi, ’Pääkalloksi’.

        Evankeliumien mukaan Jeesuksen vaatteet riisuttiin ja jaettiin sotilaille vasta teloituspaikalla, vaikka tapana olikin tuoda teloitettavat paikalle jo alastomina. Jeesuksen vaatetuksesta ristillä, kuten mahdollisesta lannevaatteesta, ei tiedetä. Teloitusta oli katsomassa useita ihmisiä, joiden kerrotaan pilkanneen Jeesusta.

        Evankeliumien mukaan Jeesuksen kanssa ristiinnaulittiin kaksi muutakin rikollista, mutta murhaaja nimeltään Barabbas sen sijaan vapautettiin Jeesuksen sijasta.
        Jeesus itse sanoi kauan ennen vangitsemistaan, ettei kukaan hänen henkeään riistä vaan hän itse antaa sen oman henkensä, koska hänellä on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin jälleen, sen käskyn hän oli saanut Isältään. Jeesus sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni."Sadanpäämies ja sotilaat näkivät, kuinka Jeesus antoi henkensä, he pelästyivät maanjäristystä ja sanoivat "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".

        Markus: Jeesuksen kuoltua Temppelin esirippu repeytyi kahtia ylhäältä alas.Myös aurinko pimeni kolmeksi tunniksi keskipäivästä kello kolmeen. Matteus: maanjäristyksen.

        Joosef Arimatialainen pyysi Pilatukselta Jeesuksen ruumiin ja hautasi hänet hautaan, jonka oli itselleen teettänyt.

        Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä ristiinnaulitsemisensa jälkeen. Kristityt muistelevat ja juhlivat tapahtumaa joka vuosi pääsiäisenä.

        Paavali sanoo sen: "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista"

        "Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista; me olemme sen todistajia" (Apt 3:15).


        Ja kun Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus ei enää palaa katoavaisuuteen (Apt 13:33). "Hän, jonka Jumala herätti kuolleista, ei maatunut" (Apt 13:34).

        Jaahas, taas valitsit alkaa leikkiä aivotonta Raamatunlauserobottia sen sijaan että olisit edes yrittänyt käydä keskustelua.

        Yritetään taas:
        Jos Jumala on kaikkivaltias, niin miksi ihmeessä sitten väität että Jumalan täytyi hoitaa syntien sovitus Jeesuksen uhraamisella? Kaikkivaltias kun voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä, että krististittyjen Jumala ei ole Saatana, eikä oikea Jumala anna kunniaansa silekkään.

        Väärä tieto on yhtä kuin uskovaisille eksytykseksi monissa kohtaan.
        Kristittyjen Paavali ei ole kristillinen vaikka raamatun tulkinta niin väittäisi Barjeesuksesta eroa saamattomana,
        Paavali ei tietääkseni ole kääntynyt kristilliseksi sillä raamatussa ovat mainittu nimeltään kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen opetuslapsi joten kyseessä saattoi olla Barjeesus uskottavaksi uskovaisille johon kristillisten Kaikkivaltias Jeesus kieltää raamatussa uskomisen:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)
        Paavali on katolilaisen laittomuuden pyhimys ja apostoli.
        Kristittyjen Jeesus on Barjeesus ja omana Jumalana Saatana:
        Paavalin kutsui Barjeesus ja heidän herrastaan Paavali rukoili eroa kolme kertaa, ero saamatta joten se jäi kristittyjen johtoon ja myöhemmän ajan kristittyjen historia kertoo loput.
        Kristillisten Kaikkivaltias, Lait ja opit antanut Jeesusta ei Paavali edes koskaan tavannut.
        2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Paavalin kirjeet:
        "Pääartikkeli: Paavalin kirjeet
        Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]"
        ....
        "2.Kor.6:14–7:1 eivät ole alun perin Paavalin sanelemia, vaan ne on lisätty kirjeeseen siinä vaiheessa, kun se on toimitettu yhdeksi kokonaiseksi kirjeeksi."
        Lähde:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_kirje_korinttilaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huomaan, ettemmekirjota samasta henkilöstä, tuo jeesustelijasi on kai setäsi vaiko isäsi???

        Tai jos olikin tämä:
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä, että krististittyjen Jumala ei ole Saatana, eikä oikea Jumala anna kunniaansa silekkään.

        Raamatun mukaan:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Hitlerin uskontunnustus:
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.
        . . . . . . . . . . . .
        Tukea Hitlerille:

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Valehtelemalla ei Paavistakaan tule kristillistä:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        HUOM!
        Pietarin avaimet ja kristillisten Kaikkivaltiaan antamat oikeudet ovat vain Pietarille annettu.
        Tässä raamatun todistus siitä sekä selvyys ettei kristittyjen Paavia edes mainita:
        Matteuksen evankeliumi:
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli skitsofreeninen äpäräpoika jolla oli suuret luulot itsestään. Hyvä huijari huijaa lopulta jopa itseään. Lasarustemppu oli kieltämättä hyvin suunniteltu mainoskampanja.

        Hänen homohaaremi herätti tuolloin pahennusta. Onneksi ei enää.

        onko sulle annettu sellainen etunimi? olet pelkkä vajavainen ihminen, mikä poika lienetkin...? Ja oonko lasarustemppu jotain sun oman älysi juttuja...?


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        todista että rukoilit etkä valehdellut.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        En näe mikä pointti tässä lainauksessa oli? Eihän se liity mitenkään siihen viestiini, johon se on vastaus. Haluatko kertoa että tuo uskovainen, jonka kanssa yritän keskustella, ei edusta viisautta, koska hän ei suostu niin millään opettamaan minua vastaamalla kysymyksiini, vaikka olen kääntynyt hänen puoleensa?

        En näe mikä pointti tässä lainauksessa oli? Eihän se liity mitenkään siihen viestiini, johon se on vastaus. Haluatko kertoa että tuo uskovainen, jonka kanssa yritän keskustella, ei edusta viisautta, koska hän ei suostu niin millään opettamaan minua vastaamalla kysymyksiini, vaikka olen kääntynyt hänen puoleensa?

        jos se ei vastannut sinulle, voisitko olla vähemmän narsisti, ja kysyä vaikkapa uudestaan,j os se henkilö on vielä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu... ja kot kot kot

        Ei tässä valehtelemassa olla, vaan tarkoitushan on kirjoittaa Raamatusta, ei riidellä.

        Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu... ja kot kot kot

        Ei tässä valehtelemassa olla, vaan tarkoitushan on kirjoittaa Raamatusta, ei riidellä.

        atisti väittää aiheettomasti jotain uskosta kirjoittavaa valehtelijaksi, tuntematta henkilöä.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "ja vastaus; Jumala ON kaikkivaltias"

        No miksi ihmeessä sitten välität että Jumalan täytyi hoitaa syntien sovitus Jeesuksen uhraamisella? Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä

        Jeesus maksoi ristinkuolemassa sinun syntivelkasi, jolla on uskoa, vaikka sinun siellä kuuluisi oikeasti olla roikkumassa.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?"

        En voi anonyymisti todistaakaan. Mutta päätellen siitä miten kevyesti keksit väitteitä toisista, et lainkaan pelkää rikkoa Jumalasi käskyä vastaan olla antamatta väärää todistusta toisista.

        "Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?"

        En voi anonyymisti todistaakaan. Mutta päätellen siitä miten kevyesti keksit väitteitä toisista, et lainkaan pelkää rikkoa Jumalasi käskyä vastaan olla antamatta väärää todistusta toisista.

        mitä yrität saada aikaan väittämällä toisia valehtelijaksi??


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?"

        En voi anonyymisti todistaakaan. Mutta päätellen siitä miten kevyesti keksit väitteitä toisista, et lainkaan pelkää rikkoa Jumalasi käskyä vastaan olla antamatta väärää todistusta toisista.

        Raamattu keskittyy Jeesukseen ja niihin syihin miksi Jeesus kuoli ristillä, eikä keskity kuvaamaan millainen risti oli. Jokainen ihminen ensimmäisellä vuosisadalla tiesi hyvin tarkkaan millainen risti oli, niitä oli näkyvillä siellä, missä Rooma hallitsi.

        Ristillä Jeesus kuoli syyttömänä, meidän ihmisten syyllisyyden tähden. Jeesus antoi oman puhtaan elämänsä meidän syntisen elämämme vastineeksi. Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme, jotta me voimme saada anteeksi syntimme ja saada puhtauden.

        Millainen on risti, joka tuo toivoa ja lohdutusta syntiselle ihmiselle? Se on tyhjä risti. Jeesus antoi henkensä ristillä ja otti sen takaisin kolmantena päivänä. Ristin häpeästä on tullut voiton symboli niille, jotka uskovat Jeesuksen sovitustyöhön.

        rll (Raamatun lukijat)


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Ei tässä valehtelemassa olla"

        Miksi sitten valehtelit sanomisistani?

        Valitettavasti kaikki ihmiset olivat uskomattoman heikkoja, eikä yksikään ihminen koskaan pystynyt pitämään itseään puhtaana synnistä. Itseasiassa jopa kaikkien parhaat heistä tekivät syntiä päivittäin ajatuksin, sanoin ja teoin. Toisin sanoen kaikki ihmiset olivat syyllisiä, ja Saatana pystyi käyttämään sitä syytekirjeenä heitä vastaan, ja vaatimaan heidän kuolemaansa (Room. 5:12). Temppelissä, Jumalan symbolisessa asuinpaikassa maan päällä, riippui suuri, paksu esirippu kaikkein pyhimmän edessä, mikä symbolisoi lihassa olevaa syntiä, joka erotti ihmiset Jumalasta. Jokainen joka menisi tämän esiripun läpi kuolisi saman tien, koska mikään synti ei voinut kestää Jumalan kasvojen edessä.

        Mutta siitä huolimatta, että läpi historian oli ollut vanhurskaita, jumalaapelkääviä ihmisiä, ei kukaan heistä ollut nuhteeton, eikä kukaan heistä saattanut seisoa Jumalan ja ihmiskunnan välimiehenä. Niinpä Jumala lähetti oman poikansa toteuttaaksen historian suurimman työn.

        "Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristinkuolemaan asti." Fil. 2:7-8. Jeesus oppi kuuliaisuuden, koska hänellä oli ihmisenä oma tahto, tai synti lihassa, ja hän tuli kiusatuksi. Hän oppi kieltämään itsensä, "ottamaan ristinsä" ja viemään sen kuolemaan. Sen seurauksena hän ei koskaan tehnyt syntiä (Hebr. 2:18; Hebr. 4:15; Hebr. 5:7-8).

        Ainoa ihminen koko ihmiskunnan historiassa, joka oli puhdas ja synnitön, oli Jeesus. Ainoa, joka saattoi "seisoa aukossa", ainoa, jota Saatana ei ollut havainnut syylliseksi. Hän oli ainoa, joka ei ollut ansainnut kuolemaa, ei fyysistä eikä hengellistä. Mutta täyttääkseen sen päämäärän, miksi hän oli tullut maan päälle, Jeesus tarjoutui vapaaehtoiseksi. Hänet ristiinnaulittiin täydellisenä, viattomana uhrina. Hän kuoli kuin Jumalan lammas, sovituksena koko ihmiskunnalle. Hän kantoi meidän kaikkien syntiemme rangaistuksen, ja kuoli; vanhurskas vääräin puolesta.

        Tämän uhrin kautta kaikilla niillä, jotka uskovat häneen, on mahdollisuus saada anteeksianto.

        Kun Jeesus kuoli ristillä, hän huusi: "Se on täytetty!" Sillä hetkellä jokainen synnin ripekin, jonka hän oli perinytt ihmisluonnossaan, oli tullut ristiinnaulituksi, ja hänen työnsä maan päällä oli täytetty. Kun Jeesus kuoli, repesi temppelin esirippu ylhäältä alas. Hinta oli maksettu; tie takaisin isän luo oli avoin.

        Jeesuksen voitto synnistä oli myös voitto kuolemasta. Hän ei jäänyt hautaan, vaan nousi haudasta kirkkauden ruumiissa, joka sisälsi koko Jumalan luonnon.

        Itseasiassa anteeksianto on vain alku. Jeesus itse ilmaisee sen hyvin selvästi: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk. 9:23.

        Jeesuksen kuolema Golgatan ristillä oli hänen uskomattoman rakkaudentyönsä huipentuma ihmisiä kohtaan. Kuolemansa kautta hän sovitti ne, jotka uskovat häneen ja Jumalaan, ja elämänsä kautta hän raivasi tien takaisin Isän luo niille, jotka seuraavat häntä.

        Älköön hänen uhrinsa olko turha – saakoon hän monia opetuslapsia, joita hän ei häpeä kutsua veljikseen!

        (Aktiivikristinusko)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vaan täytyy rukoilla Jumalalta joka voi sen sulle lahjoittaa"

        Rukoilin, ei antanut. Valehtelit siis jälleen.

        todista että rukoilit etkä valehdellut.

        "todista että rukoilit etkä valehdellut."

        Kuten jo toiselle, joka kysyi tismalleen samaa, vastasin: en voi todistaa tällaisessa keskustelussa.

        Nyt kun valehtelusta tuli puhe, niin mitä mieltä muuten olet tuosta anonyymista, joka valehteli että olen mukä väittänyt saatanaa kristinuskon Jumalaksi? Onko mielestäsi tuollainen valehtelu hyväksyttävää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En näe mikä pointti tässä lainauksessa oli? Eihän se liity mitenkään siihen viestiini, johon se on vastaus. Haluatko kertoa että tuo uskovainen, jonka kanssa yritän keskustella, ei edusta viisautta, koska hän ei suostu niin millään opettamaan minua vastaamalla kysymyksiini, vaikka olen kääntynyt hänen puoleensa?

        jos se ei vastannut sinulle, voisitko olla vähemmän narsisti, ja kysyä vaikkapa uudestaan,j os se henkilö on vielä täällä.

        "jos se ei vastannut sinulle, voisitko olla vähemmän narsisti, ja kysyä vaikkapa uudestaan,j os se henkilö on vielä täällä."

        Toistuva kysely on ollut aika hyödyntöntä.

        Miten käyttäytyisin "vähemmän narsisitisesti"? Miten minun käytännössä tulisi esittää kysymykseni?
        Ja mikä minussa on narsistista? Osaat varmasti perustella väitteesi, koska ethän varmasti keksisi valheita toisista keskustelijoista?

        Kun nyt moitit minua narsismista, niin mitä mieltä olet tuon toisen keskustelijan harrastamasta valehtelusta? Onko sinun mielestäsi hyväksyttävää käytöstä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus maksoi ristinkuolemassa sinun syntivelkasi, jolla on uskoa, vaikka sinun siellä kuuluisi oikeasti olla roikkumassa.

        "Jeesus maksoi ristinkuolemassa sinun syntivelkasi, jolla on uskoa, vaikka sinun siellä kuuluisi oikeasti olla roikkumassa."

        Kyllä minä tiedän, että mitä kristinusko väittää.

        Ei Jeesuksen kuitenkaan olisi tarvinnut maksaa yhtään mitään yhtään millään lailla, jos kerran Jumala on kaikkivaltias. Kaikkivaltiaan ei tarvitsisi lavastaa veristä näytelmää, jossa hän uhraa itsensä itselleen. (Eikä mitään uhrausta edes oikeasti tapahtunut, koska Jeesus kuoli vain väliaikaisesti.)

        Muuten, kenelle Jeesus mielestäsi maksoi ristikuolemallaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten voit todistaa minulle, että oikeasti rukoilit, et valehdellut?"

        En voi anonyymisti todistaakaan. Mutta päätellen siitä miten kevyesti keksit väitteitä toisista, et lainkaan pelkää rikkoa Jumalasi käskyä vastaan olla antamatta väärää todistusta toisista.

        mitä yrität saada aikaan väittämällä toisia valehtelijaksi??

        "mitä yrität saada aikaan väittämällä toisia valehtelijaksi??"

        Sen, että valehtelija ottaisi vastuun valheistaan. Ja sen että valehtelija tekisi parannuksen ja lopettaisi valehtelun.

        Ja, jos nuo eivät toteudu, niin yritän saada aikaan sen, että sivullisille lukijoille tulee selväksi, että tuon valhetelijan kaltaiset uskovat ovat tosiaan paatuneita valehtelijoita, eivätkä mitään viattomasti erehtyneitä ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu keskittyy Jeesukseen ja niihin syihin miksi Jeesus kuoli ristillä, eikä keskity kuvaamaan millainen risti oli. Jokainen ihminen ensimmäisellä vuosisadalla tiesi hyvin tarkkaan millainen risti oli, niitä oli näkyvillä siellä, missä Rooma hallitsi.

        Ristillä Jeesus kuoli syyttömänä, meidän ihmisten syyllisyyden tähden. Jeesus antoi oman puhtaan elämänsä meidän syntisen elämämme vastineeksi. Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme, jotta me voimme saada anteeksi syntimme ja saada puhtauden.

        Millainen on risti, joka tuo toivoa ja lohdutusta syntiselle ihmiselle? Se on tyhjä risti. Jeesus antoi henkensä ristillä ja otti sen takaisin kolmantena päivänä. Ristin häpeästä on tullut voiton symboli niille, jotka uskovat Jeesuksen sovitustyöhön.

        rll (Raamatun lukijat)

        "Jeesus antoi oman puhtaan elämänsä meidän syntisen elämämme vastineeksi. "

        Eikä antanut, koska Jeesushan ei pysynyt kuolleena.

        "Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme, jotta me voimme saada anteeksi syntimme ja saada puhtauden."

        Ja tämä oli täysin turhaa. Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit ilman että hänen olisi tarvinnut uhrata itseään itselleen verisessä näytelmässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti kaikki ihmiset olivat uskomattoman heikkoja, eikä yksikään ihminen koskaan pystynyt pitämään itseään puhtaana synnistä. Itseasiassa jopa kaikkien parhaat heistä tekivät syntiä päivittäin ajatuksin, sanoin ja teoin. Toisin sanoen kaikki ihmiset olivat syyllisiä, ja Saatana pystyi käyttämään sitä syytekirjeenä heitä vastaan, ja vaatimaan heidän kuolemaansa (Room. 5:12). Temppelissä, Jumalan symbolisessa asuinpaikassa maan päällä, riippui suuri, paksu esirippu kaikkein pyhimmän edessä, mikä symbolisoi lihassa olevaa syntiä, joka erotti ihmiset Jumalasta. Jokainen joka menisi tämän esiripun läpi kuolisi saman tien, koska mikään synti ei voinut kestää Jumalan kasvojen edessä.

        Mutta siitä huolimatta, että läpi historian oli ollut vanhurskaita, jumalaapelkääviä ihmisiä, ei kukaan heistä ollut nuhteeton, eikä kukaan heistä saattanut seisoa Jumalan ja ihmiskunnan välimiehenä. Niinpä Jumala lähetti oman poikansa toteuttaaksen historian suurimman työn.

        "Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristinkuolemaan asti." Fil. 2:7-8. Jeesus oppi kuuliaisuuden, koska hänellä oli ihmisenä oma tahto, tai synti lihassa, ja hän tuli kiusatuksi. Hän oppi kieltämään itsensä, "ottamaan ristinsä" ja viemään sen kuolemaan. Sen seurauksena hän ei koskaan tehnyt syntiä (Hebr. 2:18; Hebr. 4:15; Hebr. 5:7-8).

        Ainoa ihminen koko ihmiskunnan historiassa, joka oli puhdas ja synnitön, oli Jeesus. Ainoa, joka saattoi "seisoa aukossa", ainoa, jota Saatana ei ollut havainnut syylliseksi. Hän oli ainoa, joka ei ollut ansainnut kuolemaa, ei fyysistä eikä hengellistä. Mutta täyttääkseen sen päämäärän, miksi hän oli tullut maan päälle, Jeesus tarjoutui vapaaehtoiseksi. Hänet ristiinnaulittiin täydellisenä, viattomana uhrina. Hän kuoli kuin Jumalan lammas, sovituksena koko ihmiskunnalle. Hän kantoi meidän kaikkien syntiemme rangaistuksen, ja kuoli; vanhurskas vääräin puolesta.

        Tämän uhrin kautta kaikilla niillä, jotka uskovat häneen, on mahdollisuus saada anteeksianto.

        Kun Jeesus kuoli ristillä, hän huusi: "Se on täytetty!" Sillä hetkellä jokainen synnin ripekin, jonka hän oli perinytt ihmisluonnossaan, oli tullut ristiinnaulituksi, ja hänen työnsä maan päällä oli täytetty. Kun Jeesus kuoli, repesi temppelin esirippu ylhäältä alas. Hinta oli maksettu; tie takaisin isän luo oli avoin.

        Jeesuksen voitto synnistä oli myös voitto kuolemasta. Hän ei jäänyt hautaan, vaan nousi haudasta kirkkauden ruumiissa, joka sisälsi koko Jumalan luonnon.

        Itseasiassa anteeksianto on vain alku. Jeesus itse ilmaisee sen hyvin selvästi: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk. 9:23.

        Jeesuksen kuolema Golgatan ristillä oli hänen uskomattoman rakkaudentyönsä huipentuma ihmisiä kohtaan. Kuolemansa kautta hän sovitti ne, jotka uskovat häneen ja Jumalaan, ja elämänsä kautta hän raivasi tien takaisin Isän luo niille, jotka seuraavat häntä.

        Älköön hänen uhrinsa olko turha – saakoon hän monia opetuslapsia, joita hän ei häpeä kutsua veljikseen!

        (Aktiivikristinusko)

        "Valitettavasti kaikki ihmiset olivat uskomattoman heikkoja, eikä yksikään ihminen koskaan pystynyt pitämään itseään puhtaana synnistä. Itseasiassa jopa kaikkien parhaat heistä tekivät syntiä päivittäin ajatuksin, sanoin ja teoin."

        Miten minun siis tulisi suhtautua tuohon anonyymiin, joka valehteli sanomistani? Onko tuollainen valehtelu mielestäsi hyväksyttävää?

        "Älköön hänen uhrinsa olko turha"

        Mutta se oli alunalkaenkin täysin turha. Kaikkivaltias Jumala olisi jo ennen aikojen alkua voinut säätää, esim. että ihmiskuntaa ei tarvitse kirota, jos sen kantavanhemmet menevät syyntakettomina tekemään jotain kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa? eikö sekin ole uskoa? Ymmärrän hyvin ettei sinulle ole uskoa, ai missäkö sinä olit asiaton? Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä. Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta, Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan, Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?

        Hän ei uskontunnustuksensa kaltaisuutta ymmärrä!!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Kristillisten Jeesus Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      §§§
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      "rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      #
      Tekomuodot
      Kiellettyä on Jumalanpilkka ja evankelis-luterilaisen, ortodoksisen kirkon tai muun uskonnollisen yhdyskunnan pyhänä pitämän asian herjaaminen tai häpäiseminen. Herjaaminen voi tarkoittaa suullista tai kirjallista lausumaa, joka on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisten silmissä. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi blogikirjoitukset. Häpäiseminen voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä. Myös pyhänä pidettävän omaisuuden vahingoittaminen tai turmeleminen voidaan katsoa häpäisemiseksi. Eri uskontokunnissa voidaan pitää eri asioita pyhänä, joten rikoksen täyttymistä on tarkasteltava eri uskontojen näkökulmasta. Säännös koskee vain erikseen mainittuja kirkkokuntia ja rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, ei sen sijaan järjestäytymättömiä uskonnollisia ryhmiä.

      Jumalanpilkan tulee tapahtua julkisesti, jotta kyse voi olla rangaistavasta uskonrauhan rikkomisesta. Teon on tultava ennalta määräämättömän ihmisjoukon tietoon. Tällaiseksi voidaan katsoa yleisellä paikalla tapahtuva Jumalanpilkka tai herjaavat kirjoitukset internetissä."

      • Anonyymi

        Jumalanpilkan tulee tapahtua julkisesti, jotta kyse voi olla rangaistavasta uskonrauhan rikkomisesta. Teon on tultava en... plaa plaa plaa

        tässä paikassa ei ole tuomareita, eikä lakiasioiden kanssa pitäisi tulla tähän paikkaan pelleilemään, ihmettelen, kuka sinä kuvittelet olevasi??ja perustele se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalanpilkan tulee tapahtua julkisesti, jotta kyse voi olla rangaistavasta uskonrauhan rikkomisesta. Teon on tultava en... plaa plaa plaa

        tässä paikassa ei ole tuomareita, eikä lakiasioiden kanssa pitäisi tulla tähän paikkaan pelleilemään, ihmettelen, kuka sinä kuvittelet olevasi??ja perustele se.

        jokaisesta sanasta tulee Jumalan tuomioistimen edessä tuomio, joten palon on uskovaisillakin anteeksi pyydettävää, ja parannus on tehtävä välttämättä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalanpilkan tulee tapahtua julkisesti, jotta kyse voi olla rangaistavasta uskonrauhan rikkomisesta. Teon on tultava en... plaa plaa plaa

        tässä paikassa ei ole tuomareita, eikä lakiasioiden kanssa pitäisi tulla tähän paikkaan pelleilemään, ihmettelen, kuka sinä kuvittelet olevasi??ja perustele se.

        Puolustat "Älä tapa" Lain vastaiseen rikoseen johtavaa laittomuutta:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ... arvasin kyllä että kun kristinusko paikassa kirjotelaan Raamatusta jotain, pilkkaajat tulevat ja yrittävät tallata sen sian sorkkiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... arvasin kyllä että kun kristinusko paikassa kirjotelaan Raamatusta jotain, pilkkaajat tulevat ja yrittävät tallata sen sian sorkkiinsa.

        röh röh vaan, rypekööt ja hyvät jatkot sinne liejuun.


    • Taas yksi keskustelun aihe kirjasta, jonka otsikko voisi aivan hyvin olla "Maailmankaikkeuden käsikirja vuohipaimenille". Näitä "oppeja" iskostetaan yhä tänä päivänä haavoittuvimpien eli lasten päähän tavalla, jolla pyritään estämään uteliaisuus ja skeptisyys.

      Kirja on kokoelma 2000 vuotta sitten tapahtuneista asioista maailmassa, jossa kaikki se, mitä ei osattu havaita tai järjellä selittää, oli yliluonnollista, jumalaista alkuperää. Jokainen tietää, että Raamatussa esitettyjen palvonnan kohteiden olemassaoloa ei voida näyttää toteen. Ironista tässä on muuten se, että esim. atsteekkien Kukulkan ja Ekhnatonin "jumala" ovat todistettava, tosin ei jumalallinen, objekti eli aurinko!

      • Anonyymi

        ja mihin ja kenen lapsen päähän??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mihin ja kenen lapsen päähän??

        hassua tässä on se, ettei se sika jää sinne rapakkoon, vaan vaikkei se halua uskoa, se roikkuu silti tässä paikassa, ei tää ole rapakko, mutta sä vaan roikut, mutta eihän se minua haittaa.


    • Anonyymi

      paljonkos raamatussa on alkuperäistä tekstiä 🤣

      • Anonyymi

        Raamattuun on koottu useiden henkilöiden kokemuksia asiasta, joka liittyy ihmisten Jumalaan.


      • Anonyymi

        🤣 onpas tässä katkera pää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣 onpas tässä katkera pää

        🤣ja ei tietenkään sitä nyt tällä päällä le tähän paikkaan herjaamaan tultu,,,?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣ja ei tietenkään sitä nyt tällä päällä le tähän paikkaan herjaamaan tultu,,,?

        🤣nätti on pää, ja katkera ja itkuinen , naurussa suu vaikka se oikeasti itkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣nätti on pää, ja katkera ja itkuinen , naurussa suu vaikka se oikeasti itkee

        🤣toivottavsti vielä joskus tämä onneton hymiö muuttuu oikeaksi ja levolliseksi hymyksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣toivottavsti vielä joskus tämä onneton hymiö muuttuu oikeaksi ja levolliseksi hymyksi

        🤣kaljukin sen on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣kaljukin sen on...

        Raamattu pitäisi ainakin suomen kieliopin mukaan tänäänkin kirjoittaa isolla alkukirjaimella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun on koottu useiden henkilöiden kokemuksia asiasta, joka liittyy ihmisten Jumalaan.

        Niin on! Mutta miten käy ihmisyydestään ja Kaikkivaltiaasta Jumalasta luopuneiden???

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus


      • Anonyymi

        Eiköhän sinne ole koottu ihan alkuperäistä tekstiä, hymiötäsi en huoli


    • "Pyhien kirjoitusten kokoelmasta" voi sanoa ainakin sen, että jos kaikki olisivat uskoneet Raamatun sanomaan ilman epäilyksen häivääkään eli olisivat pitäneet Raamatun tekstejä auktoriteettina, johon voi täydellisesti luottaa, niin eläisimme yhä keskiajalla (jos edes niinkään pitkällä). Galilei, Kopernikus, Kepler, Newton, Darwin, jne. olisivat pysyneet sillä henkisellä tasolla, jossa ei haeta selityksiä ympäröivän maailman tapahtumille, ei uskalleta astua Raamattu-kuplan ulkopuolelle ja kysyä "Miksi?" Haluaisitko elää siinä maailmassa, jossa Raamattu hallitsee elämäämme vai nykyisessä, joka on skeptikkojen uteliaisuuden ja siitä seuranneiden ketjureaktioiden aikaansaama?

      • Anonyymi

        Eikö se raamatun "Jumalan sanan" pyhyys ole rahriintunut pahasti kun Paavia ollaan varustamassa kristillisten Kaikkivaltiaan Pietarille antamalla vallalla ja Avaimilla!

        Hitlerin uskontunnustus
        Anonyymi
        23.07.2022 19:18
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.

        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Tätä ei historiallisetkaan faktat puolusta; ei edes kristittyjen raamattu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se raamatun "Jumalan sanan" pyhyys ole rahriintunut pahasti kun Paavia ollaan varustamassa kristillisten Kaikkivaltiaan Pietarille antamalla vallalla ja Avaimilla!

        Hitlerin uskontunnustus
        Anonyymi
        23.07.2022 19:18
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.

        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Tätä ei historiallisetkaan faktat puolusta; ei edes kristittyjen raamattu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        Hiteri ukkelin jumala taisi kuules on se pääpiru, kun sen tekojahan se teki, joten älä sotke kristinuskoa mihinkään hitleriin, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se raamatun "Jumalan sanan" pyhyys ole rahriintunut pahasti kun Paavia ollaan varustamassa kristillisten Kaikkivaltiaan Pietarille antamalla vallalla ja Avaimilla!

        Hitlerin uskontunnustus
        Anonyymi
        23.07.2022 19:18
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.

        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Tätä ei historiallisetkaan faktat puolusta; ei edes kristittyjen raamattu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        Kirjoitat katolisesta kirkosta, mutta ei tämä ole mikään katolinen keskustelupaikka. Minä pidän jännänä sinun ja paavin välistä tunnekuohua mutta en minä tajua siitä mitään, ja jos tajuan niin luulen etten paavista piittaa, mutta hyvä on jos sillä hyin mennee...???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se raamatun "Jumalan sanan" pyhyys ole rahriintunut pahasti kun Paavia ollaan varustamassa kristillisten Kaikkivaltiaan Pietarille antamalla vallalla ja Avaimilla!

        Hitlerin uskontunnustus
        Anonyymi
        23.07.2022 19:18
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.

        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Tätä ei historiallisetkaan faktat puolusta; ei edes kristittyjen raamattu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        eikö olekkin selvää, kuka tuli tähän paikkaan oikeasti vain pilkkaamaan ja vastustamaan kristinuskoa, kun lukee ristiriitaista paskaa joka on vielä lisähöystetty mausteilla, jotka on otettu jostain vain Raamatusta, miten on kivaa pelleillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se raamatun "Jumalan sanan" pyhyys ole rahriintunut pahasti kun Paavia ollaan varustamassa kristillisten Kaikkivaltiaan Pietarille antamalla vallalla ja Avaimilla!

        Hitlerin uskontunnustus
        Anonyymi
        23.07.2022 19:18
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.

        Tukea Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        Tätä ei historiallisetkaan faktat puolusta; ei edes kristittyjen raamattu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        Ei ole Jumalan syy, jos joku kirkonpalvelija haluaa säilyttää asemansa ja ehkä henkensä, diktaattorin painostaessa. Muistamme fariseukset ja kirjanoppineet Jeesuksen ajoilta ja Kirillin Putinin äänitorvena. He kaikki ovat pelokkaita ja langenneet inhimillisistä syistä pois Jeesuksen ehdottomista rakkaudellisista opetuksista. Fariseuksista, Kirillistä, Hitleristä ja Putinista ei ole Raamatun oikeaksi tulkitsijaksi. Heitä ohjaa poliittinen häikäilemätön oma etu ja vallalle päässyt saatana.


      • Anonyymi

        Jeesuksen rakkaudelliset opetukset eivät kiellä tieteen kehitystä. Tiede tutkii vain Jumalan jo valmista luomistulosta. Mitä pitemmälle se ehtii, sen selvemmin tieteen on tunnustettava vajavaisuutensa, mahtavan ääärettömän monimutkaisen luomistyön rinnalla. Miksi Jumala kieltäisi luomistyönsä tutkimisen? Paljon enemmän yliopistojen professorit näkevät vaivaa, yrittäessään epätoivoisen itkuisesti tukea Darwinin surkeaa epäonnistumista . Jo aikojen alusta asti, jopa pienet lapset ymmärsivät, että kuu on pallo, joten myös muutkin taivaan valot ovat palloja. Raamattua tahallisesti vääristelevät, tulkitsevat Raamatun kertovan litteästä maasta. Yliopistot ovat itse vanhoillisuuden pesiä, niiden lähes suurin tarkoitus on kieltää Jumalan käsittämättömän täydellinen luomistyö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen rakkaudelliset opetukset eivät kiellä tieteen kehitystä. Tiede tutkii vain Jumalan jo valmista luomistulosta. Mitä pitemmälle se ehtii, sen selvemmin tieteen on tunnustettava vajavaisuutensa, mahtavan ääärettömän monimutkaisen luomistyön rinnalla. Miksi Jumala kieltäisi luomistyönsä tutkimisen? Paljon enemmän yliopistojen professorit näkevät vaivaa, yrittäessään epätoivoisen itkuisesti tukea Darwinin surkeaa epäonnistumista . Jo aikojen alusta asti, jopa pienet lapset ymmärsivät, että kuu on pallo, joten myös muutkin taivaan valot ovat palloja. Raamattua tahallisesti vääristelevät, tulkitsevat Raamatun kertovan litteästä maasta. Yliopistot ovat itse vanhoillisuuden pesiä, niiden lähes suurin tarkoitus on kieltää Jumalan käsittämättömän täydellinen luomistyö.

        Tieteen ansiosta tiedämme universumin iäksi vajaat 14 miljardia vuotta. Uskonnolliset lahkot väittävät iäksi 6000 vuotta. . .

        Tiede ei ole jämähtänyt paikoilleen, vaan menee vauhdilla eteenpäin. Kaukana ei ole se päivä, jolloin Raamatun luomiskertomus kokee kolauksen: löytyy elämää toiselta planeetalta.

        Lapset EIVÄT aikojen alussa ymmärtäneet, että Kuu on pallo, eiväthän sitä heidän vanhempansakaan ymmärtäneet. Vasta keskiajalla (Galileo, Kepler ja kumppanit) saatiin uskottavaa tietoa planeettojen liikkeestä. Raamatussa taas rakennettiin Babelin tornia tavoitteena päästä taivaaseen eli eivät edes tajunneet, mitä tuo kaikki sininen tuolla ylhäällä on.

        Ja myönnä pois, Maa oli litteä, kunnes Kristoffer Kolumbus teki merkittävän havainnon.

        Lopuksi, et taida oikein olla perillä siitä, mitä yliopistot tekevät. Onko sinulla edes akateemista loppututkintoa?

        Summa summarum: Juuri esittämäsi kaltaisilla väitteillä yhä tänä päivänä kaiken saatavilla olevan näytön ja tieteellisen tiedon valossa on vanhempia, jotka yrittävät tukahduttaa lastensa luontaisen uteliaisuuden orjuuttamalla heidät Raamatun maailmankuvalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikö olekkin selvää, kuka tuli tähän paikkaan oikeasti vain pilkkaamaan ja vastustamaan kristinuskoa, kun lukee ristiriitaista paskaa joka on vielä lisähöystetty mausteilla, jotka on otettu jostain vain Raamatusta, miten on kivaa pelleillä

        Kristinusko on ihmisen palvontaa. Jeesus oli ihminen, se siitä. Se mitä hänen opetuksiksiin Raamatussa väitetään kertoo, että hän oli todennäköisesti vaikuttava puhuja ja yhden sortin filosofi.

        Ateismista sen verran, että se ei pilkkaa uskontoja. Joka pilkkaa sinun uskoasi, voi olla jonkin toisen uskontosuunnan uskovainen. Ateistit eivät vain yksinkertaisesti usko jumalolentoihin, joiden olemmassaoloa kukaan ei voi näyttää toteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen rakkaudelliset opetukset eivät kiellä tieteen kehitystä. Tiede tutkii vain Jumalan jo valmista luomistulosta. Mitä pitemmälle se ehtii, sen selvemmin tieteen on tunnustettava vajavaisuutensa, mahtavan ääärettömän monimutkaisen luomistyön rinnalla. Miksi Jumala kieltäisi luomistyönsä tutkimisen? Paljon enemmän yliopistojen professorit näkevät vaivaa, yrittäessään epätoivoisen itkuisesti tukea Darwinin surkeaa epäonnistumista . Jo aikojen alusta asti, jopa pienet lapset ymmärsivät, että kuu on pallo, joten myös muutkin taivaan valot ovat palloja. Raamattua tahallisesti vääristelevät, tulkitsevat Raamatun kertovan litteästä maasta. Yliopistot ovat itse vanhoillisuuden pesiä, niiden lähes suurin tarkoitus on kieltää Jumalan käsittämättömän täydellinen luomistyö.

        "Mitä pitemmälle se ehtii, sen selvemmin tieteen on tunnustettava vajavaisuutensa, mahtavan ääärettömän monimutkaisen luomistyön rinnalla."

        Mitä tuo käytännössä tarkoittaa?

        "Paljon enemmän yliopistojen professorit näkevät vaivaa, yrittäessään epätoivoisen itkuisesti tukea Darwinin surkeaa epäonnistumista ."

        Mihin Darwinin epäonnistumiseen viittaat? Hänen pahin virheensä, joka tulee mieleeni, on että hän oletti kaikkien lajien kehittyvän tasaista vauhtia koko ajan. Mutta se ei mielestäni oli kovin surkea epäonnistuminen eikä kukaan ole enää vuosikymmeniin yrittänyt tukea sitä, ei ikuisesti eikä muutenkaan.

        "Yliopistot ovat itse vanhoillisuuden pesiä, niiden lähes suurin tarkoitus on kieltää Jumalan käsittämättömän täydellinen luomistyö."

        Ei ole. Niiden tehtävä on tarjota koulutusta ja tietoa. Se, että uusi tieto vie koko ajan kauemmas yliluonnollista, ei johdu siitä että jonkin jumalan luomistyö halutaan kieltää, vaan siitä etteivät todisteet tue sellaista. Perusteettomia väitteitä ei tarvitse kieltää, vaan ne voi ohittaa perustelematta. Älä syytä yliopistoja siitä ettei uskovaisilla ole tarjota todisteita yhdenkään jumalan luomistyöstä.
        Oletan että et valehtele tietoisesti, vaan olet vain mennyt uskomaan kreationistisaarnaajien valheet. Ei siinä mitään, kaikki tekevät virheitä. Mitä mieltä olet kreationistisaarnaajien valehtelusta? Hyväksyykö sen?


      • Anonyymi

        Haluaisitko elää siinä maailmassa, jossa Raamattu hallitsee elämäämme vai nykyisessä, joka on skeptikkojen uteliaisuuden ja siitä seuranneiden ketjureaktioiden aikaansaama?

        Oln nähnyt skeptikkojen uteliaisuutta elämässäni täysin ja tarpeeksi, joten arvaa pois vaan.


      • Anonyymi
        McPizza kirjoitti:

        Tieteen ansiosta tiedämme universumin iäksi vajaat 14 miljardia vuotta. Uskonnolliset lahkot väittävät iäksi 6000 vuotta. . .

        Tiede ei ole jämähtänyt paikoilleen, vaan menee vauhdilla eteenpäin. Kaukana ei ole se päivä, jolloin Raamatun luomiskertomus kokee kolauksen: löytyy elämää toiselta planeetalta.

        Lapset EIVÄT aikojen alussa ymmärtäneet, että Kuu on pallo, eiväthän sitä heidän vanhempansakaan ymmärtäneet. Vasta keskiajalla (Galileo, Kepler ja kumppanit) saatiin uskottavaa tietoa planeettojen liikkeestä. Raamatussa taas rakennettiin Babelin tornia tavoitteena päästä taivaaseen eli eivät edes tajunneet, mitä tuo kaikki sininen tuolla ylhäällä on.

        Ja myönnä pois, Maa oli litteä, kunnes Kristoffer Kolumbus teki merkittävän havainnon.

        Lopuksi, et taida oikein olla perillä siitä, mitä yliopistot tekevät. Onko sinulla edes akateemista loppututkintoa?

        Summa summarum: Juuri esittämäsi kaltaisilla väitteillä yhä tänä päivänä kaiken saatavilla olevan näytön ja tieteellisen tiedon valossa on vanhempia, jotka yrittävät tukahduttaa lastensa luontaisen uteliaisuuden orjuuttamalla heidät Raamatun maailmankuvalla.

        Summa summarum: Juuri esittämäsi kaltaisilla väitteillä yhä tänä päivänä kaiken saatavilla olevan näytön ja tieteellisen tiedon valossa on vanhempia, jotka yrittävät tukahduttaa lastensa luontaisen uteliaisuuden orjuuttamalla heidät Raamatun maailmankuvalla.

        Pyhäkoulu ei orjuuta ketään, eikä kaikki siellä käyvät lapset tule uskoon, mutta kiva kokemus jää...!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Summa summarum: Juuri esittämäsi kaltaisilla väitteillä yhä tänä päivänä kaiken saatavilla olevan näytön ja tieteellisen tiedon valossa on vanhempia, jotka yrittävät tukahduttaa lastensa luontaisen uteliaisuuden orjuuttamalla heidät Raamatun maailmankuvalla.

        Pyhäkoulu ei orjuuta ketään, eikä kaikki siellä käyvät lapset tule uskoon, mutta kiva kokemus jää...!

        Ensinnäkin kyse on henkisestä, ei fyysisestä, orjuuttamisesta, joka pahimmillaan johtaa siihen, että uskonnon voimalla lapsi ja hänestä kehittyvä aikuinen painostetaan pysymään perheen tai yhteisön jäsenenä.

        Sanon tämän vain siksi, että uskonto ei kuulu ala- eikä yläasteelle sen enempää kuin lukioonkaan: jos todella haluat tuputtaa lapsellesi kertomuksia Raamatun eli vuohipaimenten näyistä ja "ihmeistä", niin tapahtukoon se sitten pyhäkoulussa.


    • Anonyymi

      Uskonnottomuus on ihmiset luonnollinen olotila. Kristityt ovat eksytettyjä laittomuuden Herroja palveleviksi ja mm rikollisuuden rahoittajiksi:
      Kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta laittomuus vainosi jo ennen syntymään.
      Syntymän jälkeen tapettiin Joulun vieton kunniaksi syyttömiä poikalapsia...
      Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."
      Ovatko nykyiset https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot sen vuoksi, että kristityt pelkää kristillisten Kaikkivaltiaan uudelleen syntymistä ja ennakkaan tappavat lapsiakin varmistaakseen nyt onnistumisen huollellisemmin ilman petollisia viisaita miehiä!

      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Rehellinen kirjoittaja ei salaa totuutta vaan jakaa rehellisesti toisia eksyttämättä tietoa.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus
      Sen sielullisen asenteen omaavat eivät turmele toisiaan vaan oman asenteensa omaaviina kunnioittavat lähimmäisiään.
      Uskomisella riistetään avipesulla omat syntyissään saadut ominaisuudet kuten esimerkiksi näin laittomuuden linjalla uhriksi:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
      "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

      Hitlerin uskontunnustus:
      Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
      Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä". Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
      Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.
      . . . . . . . . . . . .
      Tukea Hitlerille:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

    • Anonyymi

      Ei ihminen elä yksin leivästä, vaan JOKAISESTA SANASTA JOKA JUMALAN SUUSTA LÄHTEE....


      Pyhiä kirjoituksia on 36525 kpl joten Raamattu on hyvin pieni osa niistä. Raamattua ei voi ymmärtää ilman noita muita pyhiä kirjoja.

      Jubilees , Jasherin kirja, Hadithit, Popol Vuh.....
      Etc. Etc.

      Maailman todellisuus muokkaantuu noiden kaikkien 36525 kirjan perusteella.
      Jeesus joutuikin sanomaan Isä sinä itse olet todellisuus....

      Pelkän raamatun johdatuksessa jopa Jeesus joutuu ulalle todellisuuden suhteen. Hän jäisi kuin tietämättömäksi pikkulapseksi, vailla tietoa siitä missä mennään.....

      • Anonyymi

        Pelkän raamatun johdatuksessa jopa Jeesus joutuu ulalle todellisuuden suhteen. Hän jäisi kuin tietämättömäksi pikkulapseksi, vailla tietoa siitä missä mennään.....

        Oletkos ihan varma? kun minusta tämä lause on osoitus sinun tyhmyydestäsi. Herjaamaan sinä siis tulet tänne joka päiväja painat parista napista että pääset tänne ihan joka ikinen päivä pilkkaamaan ihmisten Jumalaa? tee miten itse haluat, minä en puutu siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkän raamatun johdatuksessa jopa Jeesus joutuu ulalle todellisuuden suhteen. Hän jäisi kuin tietämättömäksi pikkulapseksi, vailla tietoa siitä missä mennään.....

        Oletkos ihan varma? kun minusta tämä lause on osoitus sinun tyhmyydestäsi. Herjaamaan sinä siis tulet tänne joka päiväja painat parista napista että pääset tänne ihan joka ikinen päivä pilkkaamaan ihmisten Jumalaa? tee miten itse haluat, minä en puutu siihen.

        ilmeisesti narsismi persoonassa tekee jopa henkilön kirjotittamaan tuollaisia pitkiä kummia juttuja, ja sitten siihen tulee herjaamistä loppuun, niin se vaan menee, lisäsin tämän vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmeisesti narsismi persoonassa tekee jopa henkilön kirjotittamaan tuollaisia pitkiä kummia juttuja, ja sitten siihen tulee herjaamistä loppuun, niin se vaan menee, lisäsin tämän vielä.

        En ole ikinä pel'nnyt lukea Raamattua, koska siinä ei ole mitään pelättävää. Selkeintä on aloittaa uudesta Testamentista.


      • Anonyymi

        Jeesusta ei kannattaisi pilkat edes tyhmän pään takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei kannattaisi pilkat edes tyhmän pään takia

        ateistin tyhmän pään takia, jos ei tajua mitä pilkkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistin tyhmän pään takia, jos ei tajua mitä pilkkaa

        kaljuhymiöllä koristeltuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateistin tyhmän pään takia, jos ei tajua mitä pilkkaa

        Ateistejahan uskontunnustuksen antaneet ovat:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Markuksen evankeliumi:
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        ...........................
        Joten valittavana on kaksi suuntaa, uskoa vastoin kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesukseen oppiin
        tai
        kristittyjen eksytyksen uskontunnustuksen seurauksineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ateistin tyhmän pään takia, jos ei tajua mitä pilkkaa

        Ateistin tyhmän pään?!

        Olisi todella mielenkiintoista tietää, miltä maailmamme näyttäisi, ellei uteliaita ja skeptisiä, siis niitä jotka ovat vapautuneet Raamatun ikeestä, olisi ollut olemassa. Jos lähdetään nykyhetkestä taaksepäin ajassa, niin tämäkin keskustelu olisi mahdoton, koska meillä ei olisi tietokoneita!

        Raamatun sanomaan orjallisesti tyytyvät olisivat jämähtäneet keskiajan pimeyteen ja siellä me yhä olisimme, koska emme uskaltaisi epäillä ja olla uteliaita.


    • Anonyymi

      Ihmisten kirjoittama kirja, kuten kaikki profetiatkin voivat olla täysin väärin ymmärrettyjä.

      • Anonyymi

        toki joku voi ymmärtää väärin jopa lastenlaulun


      • Anonyymi

        Krisllisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman Lain ja opetuslapsien tuella antamat opit ovat uudenliiton ehtoja pelastukseen. Jo pelkästää tämän rikkominen on vastoin Hänen tahtoa ja sitä rikkovia on maailla monia miljoonia:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"


        2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

        Joten näis se aivopesu on maailman ihmiskuntaa eksyttänyt:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä uhdestä, luopuu Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


    • Anonyymi

      Kokemattomat saakoot niistä viisautta,

      nuoret tietoa ja harkintaa.

      5Viisaskin viisastuu, kun kuulee niitä,

      järkeväkin saa opastusta,
      Sananlaskuista

      oppii mietelmiä ja vertauksia,

      tajuaa viisaiden sanat, avaa arvoitukset.


      Herran pelko on tiedon perusta,

      vain hullu halveksii viisautta ja opetusta.

      sananlaskut, Raamattu

    • Anonyymi

      Sananlaskuja Raamatusta

      minua ei pelota lukea niitäkään

      Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden
      ja vilpittömyyden — hyvyyden tien kaiken;

      sillä viisaus tulee sydämeesi,
      ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,

      taidollisuus on sinua varjeleva
      ja ymmärrys suojeleva sinut.

      Se pelastaa sinut pahojen tiestä,
      miehestä, joka kavalasti puhuu;
      niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut
      vaeltaaksensa pimeyden teitä;
      niistä, jotka iloitsevat pahanteosta,
      riemuitsevat häijystä kavaluudesta,
      joiden polut ovat mutkaiset
      ja jotka joutuvat väärään teillänsä. —


      Se pelastaa sinut irstaasta naisesta,
      vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee,
      joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän
      ja unhottanut Jumalansa liiton.

      Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa,

      hänen tiensä haamuja kohden.

      Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee,
      eikä saavu elämän poluille.
      Niin sinä vaellat hyvien tietä
      ja noudatat vanhurskasten polkuja.

    • Anonyymi

      Oma vanhurskaus ei pelasta!!!
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

    • Anonyymi

      Raamattu, satuja lapsille ja lastenkaltaisille.

      • Anonyymi

        Raamattu, satuja lapsille ja lastenkaltaisille.

        Höpsistä!

        Lapsia varten on lasten Raamatut, aikuisia varten se aikaihmisten Raamattu, ja satukirjoja löydät kirjastosta, kun vaivaannut menemään niitä sinne penkomaan.


    • Anonyymi

      Raamattu ja kirkko eivät kuulu yhteen. Raamattu on aidossa uskossa olevien Kirja.

      • Anonyymi

        Raamattu on kristittyjen kirjoittama jossa laittomuuden herrannekin ovat ilmmoitettu.
        Matteuksen mukaan: 24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." ( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamatussa kehoitetaan uskovaisia kertomaan evankeliumi, se on kehoitus, koska ainahan sen joku haluaa kuulla.

    • Anonyymi

      Evankeliumit ovat Jeesuksen opetuksista, teoista, kuolemasta ja tyhjän haudan löytymisestä kertovia kirjoja.

      Evankeliumikirjat koottiin jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

      Myös silminnäkijöiden todistuksilla oli merkityksensä prosessissa.

      (Wikipediassakin sanotaan tästä)

    • Anonyymi

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
      Sana tuli ihmiseksi
      Alussa oli Sana.
      Sana oli Jumalan luona,
      ja Sana oli Jumala.
      Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
      Kaikki syntyi Sanan voimalla.
      Mikään, mikä on syntynyt,
      ei ole syntynyt ilman häntä.
      Hänessä oli elämä,
      ja elämä oli ihmisten valo.
      Valo loistaa pimeydessä,
      pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
      Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.
      Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,
      oli tulossa maailmaan.
      Maailmassa hän oli,
      ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä,
      mutta se ei tuntenut häntä.
      Hän tuli omaan maailmaansa,
      mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
      hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
      kaikille, jotka uskovat häneen.
      He eivät ole syntyneet verestä,
      eivät ruumiin halusta,
      eivät miehen tahdosta,
      vaan Jumalasta.
      Sana tuli lihaksi
      ja asui meidän keskellämme.
      Me saimme katsella hänen kirkkauttaan,
      kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
      Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      Johannes todisti hänestä ja huusi: »Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua.»
      Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet,
      armoa armon lisäksi.
      Lain välitti Mooses,
      armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.
      Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
      Ainoa Poika, joka itse on Jumala
      ja joka aina on Isän vierellä,
      on opettanut meidät tuntemaan hänet.

      • Anonyymi

        Oi oi, näitpä vaivaa, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi oi, näitpä vaivaa, kiitos!

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
        Ainoa Poika, joka itse on Jumala
        ja joka aina on Isän vierellä,
        on opettanut meidät tuntemaan hänet.


    • Anonyymi

      Kiitos hienosta tietoiskusta!

      • Anonyymi

        Mikä tieto on ihmiselle hyväksi ja mikä ei ole? pahojen henkien tieto ei yleensä ole mitään muuta kuin tuhoavaa, kiitos itsellesi.


    • Anonyymi

      Pyhyys on sukua Kauneuden kohtaamiselle. Se mitä kristinuskon ja Raamatun nimissä on tehty ja tehdään yhä, on jotakin muuta.

      Suvivirsi ilmaisee jotakin hyvää. Näin keväällä voisi Raamatun lakien uskomisesta jankuttamisen sijaan tavoitella samaa mitä esimerkiksi Suvivirressä on. Puhtaassa luonnossa kaikki on totta.

      • Anonyymi

        Pyysit suvivirttä, tässä se on:

        Jo joutui armas aika
        ja suvi suloinen.
        Kauniisti joka paikkaa
        koristaa kukkanen.
        Nyt siunaustaan suopi
        taas lämpö auringon,
        se luonnon uudeks luopi,
        sen kutsuu elohon.

        2.
        Taas niityt vihannoivat
        ja laiho laaksossa.
        Puut metsän huminoivat
        taas lehtiverhossa.
        Se meille muistuttaapi
        hyvyyttäs, Jumala,
        ihmeitäs julistaapi
        se vuosi vuodelta.

        3.
        Taas linnut laulujansa
        visertää kauniisti.
        Myös eikö Herran kansa
        Luojaansa kiittäisi!
        Mun sieluni, sä liitä
        myös äänes kuorohon
        ja armon Herraa kiitä,
        kun laupias hän on.

        4.
        Oi Jeesus Kristus jalo
        ja kirkas paisteemme,
        sä sydäntemme valo,
        ain asu luonamme.
        Sun rakkautes liekki
        sytytä rintaamme,
        luo meihin uusi mieli,
        pois poista murheemme.

        5.
        Ei vertaistasi sulle,
        sä lilja Saaronin.
        Suo armos lahjat mulle
        ja kaste Siionin.
        Kun Henkes virvoituksen
        vain sielu saanut on,
        keväisen kaunistuksen
        se saa kuin Libanon.

        6.
        Maan, meren anna kantaa
        runsaasti lahjojas,
        tarpeemme meille antaa
        sun siunauksestas.
        Suo suloisuutta maistaa
        myös sielun sanassas,
        ain armos sille paistaa,
        niin on se autuas.


    • Anonyymi

      Mooses eikä Joosef päässyt taivsaseen, eikä Johannesksan pääsytt kaikki ovwqat helfvetin tulessqa lusiferin luona, pelkästään ihminen eli jeesus pääsi twaivasaseen.

      • Anonyymi

        eri mieltä kuin sinä tästä asiasta


    • Anonyymi

      Suhde uskontoon

      Einstein piti elämänsä loppuvaiheissa henkiolentoihin uskomista lapsellisena[59] eikä uskonut jumalaan, joka olisi antropomorfinen, itsenäinen persoonallisuus ja rankaisisi tai palkitsisi. Nuoremmalla iällä hän mainitsi, vuonna 1929, rabbi Herbert Goldsteinille uskovansa Spinozan jumalaan. Toisin sanoen jumalaan, joka on substanssi eli luonto.[59] Einstein käytti paljon uskoon ja jumalaan perustuvia vertauksia, mutta ne eivät silti todista Einsteinin uskovan jumalaan. Kuuluisin tällainen ilmaisu lienee "Jumala ei heitä noppaa". Einstein merkitsi virallisiin dokumentteihin usein olevansa uskontokuntaan kuulumaton, mutta kirjoitti olevansa juutalainen, jos uskontokunta oli pakko valita.

      Einstein kirjoitti tiedelehti Natureen vuonna 1940 artikkelin Science and Religion, jossa pohti uskonnon ja tieteen välistä ristiriitaa. Artikkeli antaa kuvan, että Einstein piti tieteen ja uskon välisiä eroavaisuuksia väärinymmärryksinä. Vuonna 1954 hän taas kirjoitti erittäin uskontovastaisen kirjeen saksalaisfilosofi Eric Gutkindille. Kirjeessä hän kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa," Einstein toteaa kirjeessään.[60]

    • Anonyymi

      Raamatun lukemista ei ole mitään syytä pelätä, tiedän kokemuksesta.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        Ei olekaan. Kehotan jokaista uskovaisten lukemaan Raamatun läpi avoimin mielin. Juuri Raamatun lukeminen oli yksi keskeisimpiä syitä sille miksie en enää usko että Raamatussa on mitään jumalallista sanomaa.

        Tiesitkö muuten että tutkitusti ateistit tuntevat Raamatun paremmin kuin uskovat keskimäärin?
        https://www.pewresearch.org/religion/2010/09/28/u-s-religious-knowledge-survey-who-knows-what-about-religion/

        Ateisteistä yksikään ei tunne Raamattua paremmin kuin uskovainen, olet valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteistä yksikään ei tunne Raamattua paremmin kuin uskovainen, olet valehtelija.

        Raamatussa ei kerrota ateisteista kuin sen verran mitä ne ansaitsee, vaan Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteistä yksikään ei tunne Raamattua paremmin kuin uskovainen, olet valehtelija.

        "Ateisteistä yksikään ei tunne Raamattua paremmin kuin uskovainen, olet valehtelija."

        Tuossahan minä juuri linkkasin todisteen, että hyvinkin monet ateistit tuntevat Raamatun keskimäärin kristittyjä paremmin. Joudut uskosi takia sulkemaan silmät todellisuudelta ja suoltamaan valheita. Se kertoo jotain oleellista uskostasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteistä yksikään ei tunne Raamattua paremmin kuin uskovainen, olet valehtelija.

        Tiede
        "Usko ja äly
        Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."

        Pilkkatko kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta ateistiksi???
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus


    • Anonyymi

      Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa. Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.Ja taivaista kuului ääni: »Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.

      Heti sen jälkeen Henki ajoi hänet autiomaahan. Neljäkymmentä päivää hän oli autiomaassa Saatanan kiusattavana. Hän eli villieläinten joukossa, ja enkelit pitivät hänestä huolta.

      Jeesus julistaa evankeliumia

      Kun Johannes oli vangittu, Jeesus palasi Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia. Hän sanoi: »Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!»

      Raamattu

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo jakeessa Matt. 10:16: ”Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.”

      • Anonyymi

        Siis tuo lupaus ei ole kristittyjen uskontunnustuksen antaneille!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Ja jo pelkästää uskominen kristittyjen laittomuuden Herroihin kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen on oppinne eksytyksenne:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"


    • Anonyymi

      On hyvä huomata, ettei Jeesus lupaa oppilailleen menestystä tai suurta asemaa vaan päinvastoin vaikeuksia. Jeesus lähettää omansa täysin tietoisesti vaarojen keskelle. Oppilaat ovat kuin lampaita susien keskellä. Lampailla ei ole oikeastaan sellaisessa seurassa mitään keinoa puolustautua, mistä syystä ne ovat riippuvaisia paimenesta. Ilman häntä lampaat menehtyvät. Tätä totuutta Jumalan ihmisten ei tulisi koskaan unohtaa. Ilman Paimenta he ovat vain suupala ympärillä kierteleville susille.

    • Anonyymi

      Jeesus ei tahdo, että hänen omansa olisivat jonkinlaisia tahdottomia nukkeja, joita muut voivat heitellä sinne tänne. Hän tahtoo, että heillä on selvä päämäärä toiminnalleen, johon he pyrkivät yhtä antaumuksellisesti kuin konsanaan käärme paratiisissa. Nämä sanat, toisin sanoen, poistavat kristityiltä mahdollisuuden turvautua ns. väärään nöyryyteen. Tarkoitan tällä asennetta, josta on tullut jossain määrin jopa kristityn malli, ainakin Suomessa. Sen mallin mukainen kristitty ei nouse milloinkaan mitään eikä ketään vastaan, vaan suostuu muka kristillisyytensä nimissä alistumaan kaikenlaiseen vääryyteenkin ja suostuu siitä syystä myös luopumaan tärkeimmästä tehtävästään eli evankeliumin välittämisestä tämän maailman
      keskellä .Silti sellaisessa asenteessa ei ole mitään kristillistä, sillä kristillisyyteen ei kuulu tietenkään vääryyden suojeleminen mutta ei myöskään evankeliumin välittämisestä luopuminen.

    • Anonyymi

      Pakanallisuuden oppia:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      ....
      Luopumalla Heistä uhdestä, luopuu Heistä.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      ......................

    • Anonyymi

      Miksi luotu sanoo Luojalleen: "Miksi et tehnyt asioita niin kuin minä toivoin?"

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe