Kenian poliisi tutkii koulupojan kuolemaa, jota opettajat syyttivät kokeessa pettämisestä ja jota rangaistiin 22 raipaniskulla. Siitä kirjoittaa julkaisu The Star.
Kelvin Kiptanui, 16, kuoli sairaalassa 4. maaliskuuta. Sairaalan ylilääkärin raportin mukaan Kiptanuilla oli verenmyrkytys, vaikea keuhkokuume ja peptinen haava. Asiakirjassa todetaan, että kuolema ei johtunut hyökkäyksestä.
Koululautakunta kyseenalaisti lääkärinlausunnon tulokset ja vaati ruumiinavausta riippumattoman asiantuntijan kanssa oppilaan tarkan kuolinsyyn selvittämiseksi.
Koulun hallituksen puheenjohtaja Joel Chemiron sanoi, että kaksi opettajaa löi Kiptanuita kepillä 22 kertaa rangaistuksena väitetystä pettämisestä fysiikan kokeessa. Starin mukaan Kiptanui hyväksyttiin kouluun kaksi viikkoa ennen tapausta.
Menehtyneen oppilaan äiti kertoi julkaisulle, että hänen poikansa oli terve lähteessään kouluun, ja kun hän sai tiedon tapahtuneesta, hän oksensi verta.
"Jos ruumiinavaus osoittaa, että kuolinsyy oli opettajien pahoinpitely, nostamme heidät syytteeseen murhasta", sanoi Pulsen siteeraama Kenian Tinderetin alueen poliisipäällikkö.
Kenialaiset ihmisoikeusaktivistit vaativat valtion pääpatologia suorittamaan ruumiinavauksen, johon osallistuu riippumaton oikeuslääketieteen yksikkö.
Keniassa opiskelija kuoli saatuaan rangaistuksen pettämisestä fysiikan tunnilla. Hän sai 22 osumaa k
Anonyymi-ap
2
301
Vastaukset
- Anonyymi
Jenkeissä murhasta voi saada tuomion kevyemmin perustein kuin Suomessa, jossa toi olisi kuolemantuottamus, ja rangaistus kahdesta viiten vuoteen ehdollista sakkoineen, korvauksineen (omaisille erilaisia kivusta, särystä, kuluineen) ja oikeudenkäyntikuluineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354263- 552955
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462868- 302643
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402621Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382189
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541955Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461683- 1411527