Harkitsen 92 - 95 - mallisen Primeran hankkimista. Onko tyyppivikoja? Mitä kannattaa tarkistaa? Saako tuollaisesta luotettavan auton 2-3 vuodeksi?
Primera käytettynä?
5
1640
Vastaukset
- porolla
Osta sellainen joka on ajettu alle 200000.
Tyyppivikoja on vanhemmissa malleissa multilink-jousien tukivarret edessä. Myös trarttimoottori ja laturi voi reistailla. Yli 10-vuotiasta primeraa et saa jossa ei olisi alkavaa ruostetta, yritä valita sellainen jossa sitä on mahdollisimman vähän. Osta sellaista vuosimallia jonka moottorissa on 4-pisteruisku. Tehoja on enemmän ja kulutus pienempää. Ne taitavat olla vakioina -94 mallista eteenpäin, ja sen ikäisissä on jo airbagit ja ABS. ite ostin-98 2.0l ajettu198000 vuonna2003,nyt vaihdoin uuteen hyvien kokemusten perusteella,ei ollut mitää vikaa 1,5v aikana jolloin ajoin 40000km eli ite oon ollu tyyytyväinen
- allu
Itsekkin katselin juuri tuon ikäisiä primeroita. Jopa vähiten ajetusta (vm. 94 / 80tkm) löytyi reikiä, eli melko pehmeitä ovat. Meille tuli 1.6 gx -98. Luotettavia kyllä ovat.
- Apostoli
hommata koska jos hommaat noin vanhaa etelästä nii ole varma että ainakin pakoputken yläpuolen vekistä
eli rekisteri kyltin vierestä löytyy ensimmäinen (eli ruostekupla).
Eli siitä hintaa saa tippumaan ja sitten kuopppiin ajttaessa kuuluu "Klonksahtus" pitäs tiputtaa hintaa koska etummaiset multilinkit ovat väljät.
Avaa jäähdytimen korkki jos on harmaata kuohkaa korkissa niin tiiviste vuotaa.hinnanalennus.
Muuten tosi huoleton auto!!!
Oikeesti ja kun jakopää näissä on ketjella niin ei tarvi siitä huolehtia. - Kokemusta on
Osta 2,0 litrainen niin saat erittäin luotettavan menopelin, kestää km vaikka kuinka.
Jonkun mainitemat laturi ja starttiviat ovat harvinaisempia 2,0 mallissa (usein bosch laturi, magnet marelin startti, jne). 1,6:ssa jotain 'japsi' merkkejä. Vaikka itse miellän 1,6:n startti / laturiviat aika harvinaisiksi ~kerran 200tkm.
Itse ostin aikoinaan 2,0 P10, jossa km lähenivät 300tkm. Ajelin sillä matka-ajoa vielä 100tkm lisää. Öljyä auto ei vienyt vielä sittenkään. 100tkm meni vähäisillä kulutusosien vaihdoilla.
P10:ssä on muutama tyypillinen ruostekohta mm. takakynnykset ja takavalon alla oleva sauma. Kannattaa ostaa semmoinen, joka jo laitettu asiallisesti.
Primeran tarjonta on hyvä ja P10 hinnat tipahtaneet, suosittelen etsimään ~200tkm ajetun. Halvalla saa jo 'vähänajetun'.
Jos ei ole kiinni rahasta niin laita hieman lisää ja osta P11 malli (97-02). Tekniikaltaan ~sama, mutta muuten parannettu painos P10 mallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261117Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut83998Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769