Harkitsen 92 - 95 - mallisen Primeran hankkimista. Onko tyyppivikoja? Mitä kannattaa tarkistaa? Saako tuollaisesta luotettavan auton 2-3 vuodeksi?
Primera käytettynä?
5
1653
Vastaukset
- porolla
Osta sellainen joka on ajettu alle 200000.
Tyyppivikoja on vanhemmissa malleissa multilink-jousien tukivarret edessä. Myös trarttimoottori ja laturi voi reistailla. Yli 10-vuotiasta primeraa et saa jossa ei olisi alkavaa ruostetta, yritä valita sellainen jossa sitä on mahdollisimman vähän. Osta sellaista vuosimallia jonka moottorissa on 4-pisteruisku. Tehoja on enemmän ja kulutus pienempää. Ne taitavat olla vakioina -94 mallista eteenpäin, ja sen ikäisissä on jo airbagit ja ABS. ite ostin-98 2.0l ajettu198000 vuonna2003,nyt vaihdoin uuteen hyvien kokemusten perusteella,ei ollut mitää vikaa 1,5v aikana jolloin ajoin 40000km eli ite oon ollu tyyytyväinen
- allu
Itsekkin katselin juuri tuon ikäisiä primeroita. Jopa vähiten ajetusta (vm. 94 / 80tkm) löytyi reikiä, eli melko pehmeitä ovat. Meille tuli 1.6 gx -98. Luotettavia kyllä ovat.
- Apostoli
hommata koska jos hommaat noin vanhaa etelästä nii ole varma että ainakin pakoputken yläpuolen vekistä
eli rekisteri kyltin vierestä löytyy ensimmäinen (eli ruostekupla).
Eli siitä hintaa saa tippumaan ja sitten kuopppiin ajttaessa kuuluu "Klonksahtus" pitäs tiputtaa hintaa koska etummaiset multilinkit ovat väljät.
Avaa jäähdytimen korkki jos on harmaata kuohkaa korkissa niin tiiviste vuotaa.hinnanalennus.
Muuten tosi huoleton auto!!!
Oikeesti ja kun jakopää näissä on ketjella niin ei tarvi siitä huolehtia. - Kokemusta on
Osta 2,0 litrainen niin saat erittäin luotettavan menopelin, kestää km vaikka kuinka.
Jonkun mainitemat laturi ja starttiviat ovat harvinaisempia 2,0 mallissa (usein bosch laturi, magnet marelin startti, jne). 1,6:ssa jotain 'japsi' merkkejä. Vaikka itse miellän 1,6:n startti / laturiviat aika harvinaisiksi ~kerran 200tkm.
Itse ostin aikoinaan 2,0 P10, jossa km lähenivät 300tkm. Ajelin sillä matka-ajoa vielä 100tkm lisää. Öljyä auto ei vienyt vielä sittenkään. 100tkm meni vähäisillä kulutusosien vaihdoilla.
P10:ssä on muutama tyypillinen ruostekohta mm. takakynnykset ja takavalon alla oleva sauma. Kannattaa ostaa semmoinen, joka jo laitettu asiallisesti.
Primeran tarjonta on hyvä ja P10 hinnat tipahtaneet, suosittelen etsimään ~200tkm ajetun. Halvalla saa jo 'vähänajetun'.
Jos ei ole kiinni rahasta niin laita hieman lisää ja osta P11 malli (97-02). Tekniikaltaan ~sama, mutta muuten parannettu painos P10 mallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1815051Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt402638SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä992208Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292087Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732074Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja882023Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211556Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1151467