Harkitsen 92 - 95 - mallisen Primeran hankkimista. Onko tyyppivikoja? Mitä kannattaa tarkistaa? Saako tuollaisesta luotettavan auton 2-3 vuodeksi?
Primera käytettynä?
5
1638
Vastaukset
- porolla
Osta sellainen joka on ajettu alle 200000.
Tyyppivikoja on vanhemmissa malleissa multilink-jousien tukivarret edessä. Myös trarttimoottori ja laturi voi reistailla. Yli 10-vuotiasta primeraa et saa jossa ei olisi alkavaa ruostetta, yritä valita sellainen jossa sitä on mahdollisimman vähän. Osta sellaista vuosimallia jonka moottorissa on 4-pisteruisku. Tehoja on enemmän ja kulutus pienempää. Ne taitavat olla vakioina -94 mallista eteenpäin, ja sen ikäisissä on jo airbagit ja ABS. ite ostin-98 2.0l ajettu198000 vuonna2003,nyt vaihdoin uuteen hyvien kokemusten perusteella,ei ollut mitää vikaa 1,5v aikana jolloin ajoin 40000km eli ite oon ollu tyyytyväinen
- allu
Itsekkin katselin juuri tuon ikäisiä primeroita. Jopa vähiten ajetusta (vm. 94 / 80tkm) löytyi reikiä, eli melko pehmeitä ovat. Meille tuli 1.6 gx -98. Luotettavia kyllä ovat.
- Apostoli
hommata koska jos hommaat noin vanhaa etelästä nii ole varma että ainakin pakoputken yläpuolen vekistä
eli rekisteri kyltin vierestä löytyy ensimmäinen (eli ruostekupla).
Eli siitä hintaa saa tippumaan ja sitten kuopppiin ajttaessa kuuluu "Klonksahtus" pitäs tiputtaa hintaa koska etummaiset multilinkit ovat väljät.
Avaa jäähdytimen korkki jos on harmaata kuohkaa korkissa niin tiiviste vuotaa.hinnanalennus.
Muuten tosi huoleton auto!!!
Oikeesti ja kun jakopää näissä on ketjella niin ei tarvi siitä huolehtia. - Kokemusta on
Osta 2,0 litrainen niin saat erittäin luotettavan menopelin, kestää km vaikka kuinka.
Jonkun mainitemat laturi ja starttiviat ovat harvinaisempia 2,0 mallissa (usein bosch laturi, magnet marelin startti, jne). 1,6:ssa jotain 'japsi' merkkejä. Vaikka itse miellän 1,6:n startti / laturiviat aika harvinaisiksi ~kerran 200tkm.
Itse ostin aikoinaan 2,0 P10, jossa km lähenivät 300tkm. Ajelin sillä matka-ajoa vielä 100tkm lisää. Öljyä auto ei vienyt vielä sittenkään. 100tkm meni vähäisillä kulutusosien vaihdoilla.
P10:ssä on muutama tyypillinen ruostekohta mm. takakynnykset ja takavalon alla oleva sauma. Kannattaa ostaa semmoinen, joka jo laitettu asiallisesti.
Primeran tarjonta on hyvä ja P10 hinnat tipahtaneet, suosittelen etsimään ~200tkm ajetun. Halvalla saa jo 'vähänajetun'.
Jos ei ole kiinni rahasta niin laita hieman lisää ja osta P11 malli (97-02). Tekniikaltaan ~sama, mutta muuten parannettu painos P10 mallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306282Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144744Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623141Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601760Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111578- 721408
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411318- 831229