Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sisaren asunnon jäämistöä

Anonyymi-ap

Setvitimme viikonloppuna, mihin laittaa valtava kirjojen määrä, silmämääräisesti ainakin tuhat kirjaa.
Muu irtaimisto ei tuota ongelmaa.

33

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viekää Divariin,
      Divari voi ehkä maksaakki vanhoista kirjoista muutaman euron,
      vanhoilla kirjoilla ei sinäänsä enään ole arvoa joten ne voi lahjoittaakki Divariin,,,

      • Anonyymi

        Divarit ei ota kirjoja ilmaiseksikaan. Pitää olla tosi arvokas ja kaupaksi menevä, että kelpaa. Kenelläkään ei ole tilaa säilyttää ylimääräisiä kirjoja. Niillä ei ole vieraille ihmisille edes tunnearvoa.
        Suurin osa menee psperinkeräykseen, ensin on revittävä kannet irti ja ne pahvijätteeseen.


    • Riippuu siitä , millaisia kirjoja. Kirjaharvinaisuuksilla on arvoa.

      • Anonyymi

        Kirjat ovat monella murheena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ovat monella murheena.

        Varsinkin tietokirjasarjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat ovat monella murheena.

        Suomalaiset klassikot kannattaa säästää. kuten Joenpelto. Kyselkää tai laittakaa sana kiertään jos joku haluaisi lukea? Joku haluaa sisustukseen.
        Tietosankirjat ja yms ei kannanta säästää ovat virheellisiä ei niitä,kukaan halua.
        Holokausti kirjat voitte tuhota koska se on valhetta jolla rahastaneet valtavasti.
        Ette tunne ihmisrodun vihollistamme varmaan? Ne on ne sepittåjät,mafia joka paikassa. Samat valehelijat ja varkaat. Tämä aukeaa kyllä myöhemmin jos ette vielä tiedä.


    • Anonyymi

      Sekajätteeseen sinne ne uppoaa ja palaa.

    • Anonyymi

      on sitten se konsti
      vie kaikki kirjat jätelaitokselle poltettavaksi, keskusläämitys olisi oikein mielissään ilmaisesta polttoaineesta joka tuottaisi
      kaukolämpöä lähikuntaan,

      vei JÄTELAITOKSELLE POLTETTAVAKSI

      kitjoilla ei enään ole rahallista arvoa
      koska kaikki ON kirjallisuus on saatavissa TIETOKONEILTA ilmaiseksi,

      • Anonyymi

        On ihmisiä (kuten minä) joille kirjat ovat osa sisustusta ja on kirjoja joita kerätään ja joista maksetaan hyvinkin mutta siinä pitäisi kysynnän ja tarjonnan kohdata. Läheskään kaikki kirjat eivät netistä ole luettavissa ja massatuotannolla ei rahallista arvoa ole, totta.
        Muistaakseni jo edesmennyt Jörn Donner kertoi kerran ajattaneensa kuorma- autollisen kirjoja kaatopaikalle.


      • Anonyymi

        Kirjat ovat osa menneisyyttä. Jos ei sitä Ei ole mikä olet? Tyhjä taulu joka juoksee joka uutisen ja tavaran perässä. Et osaa itse ajatella j arvioida mitään.
        Minullakin on ladattuna pdf tiedosto Rauni Leenan Kuolemaa eimole kirjasta ollut kuukausia mutta en ole ehtinyt tarkistaa joitain juttuja koska kadotin kirjan.
        Toinen kirja on Ingersoll Lockwoodin Baron T. ihmeelliset seikkailut joka kirjoitettu jo yli 100v sitten, heh.


    • Anonyymi

      Loppu metreillä elämän jäämistöllä ei juuri muille ole arvo, paitsi kiinteistöt ja pankki tili sitäkin jäi jaettavaksi.
      Itse ole luopunut kirjoista, joitakin jättänyt, samoin tyhjentäny vaatekaappeja moneen otteeseen ettei jää muitten harmiksi.

    • Anonyymi

      Antakaa ne kirjat sukulaisillenne, sisarusten lapsille ja lastenlapsille, kysykää kirjastosta jos he ovat kiinnostuneita, samoin kysykää sairaaloilta, vankiloilta ja vanhustenhoito paikoista voisivatko he ottaa vastaan kirjoja.

      • Anonyymi

        HYVÄ ASIA. Minun piti itse txt tuosta mutta jäi.
        Kyselkää kyllä jotkut haluaa lukea vanhempiakin kirjoja ja jos siistejä ne ovat parempia kuin kirjaston kirjat ainakin minulla on kaikki hyvä kuntoisia.
        Kuoleman jälkeen on vaikeuksia saada Kp. tavaraa pois minulla on äitini irtaimistoa. Ei haluisi pyytää jäte autoa hakemaan ja tyhjentämään koska sekin maksaa.


    • Anonyymi

      Muutin aikoinaan rivitalosta kerrostaloon, silloin valkkasin osan kirjoita pois annettavaksi. Nyt kerrostalossa olen luopunut vähitellen kirjoista viemällä jätekatoseen laatikollisen, laittanut lapun saa ottaa jos kiinnostaa.
      Sitten on asia/tieto ym. joita en luovuta pois.

    • Kirjoja on minullakin paljon, Tyttären perheellä saattaa olla kova työ hävittää niitä jälkeeni.
      Olen lisäksi huono heittämään mitään pois, jos sitä vielä joskus tarvitsee???
      Pitäisiköhän ottaa kaappi ja laatikko kerrallaan. Keräyspisteeseen sellaiset joilla olisi käyttöä jollekin. Loput roskiin.
      Käytöstä poistettua elektroniikkaakin on vaikka kuinka paljon, ne voisi viedä ilmaiseksi kierrätyskeskukseen.
      Lähellä asuu paljon ukrainalaisia, voisin kutsua kylään ja kysyä löytyykö jotain mitä tarvitsevat. Astioita ja ruokailuvälineitäkin on ihan liikaa.

      • Anonyymi

        lieko

        Minulla olisi puute toimivasta puhelimesta, siis sellaisesta vanhasta "Nokialaisesta" tai vastaavasta. Ajattelin juuri netistä tarkastella tarjontaa, mutta tulin lukemaan täältä uutisia.

        Oma puhelin ei jaksa ladata, tai laturin johto on vialla ja sitäpaitsi se ei taas hälytä puhelun tullessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        lieko

        Minulla olisi puute toimivasta puhelimesta, siis sellaisesta vanhasta "Nokialaisesta" tai vastaavasta. Ajattelin juuri netistä tarkastella tarjontaa, mutta tulin lukemaan täältä uutisia.

        Oma puhelin ei jaksa ladata, tai laturin johto on vialla ja sitäpaitsi se ei taas hälytä puhelun tullessa.

        Minulla on useampi vanha Nokialainen kaapissa. En muista kuinka hyvin niissä lataus pysyi. Toimivat kyllä. Sitten on senioi puhelin jota on juuri ole käyttänyt, taitaa olla laatikossaan. On mielestäni hankala käyttää, Tekstivietien laitto on mielestäni sillä vaivalloista. Tai sitten olin liian kärsimätön.
        Voisin lähettää mutta ei taida voida lähettää edes yksityisviestiä kun systeemi on muuttunut.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minulla on useampi vanha Nokialainen kaapissa. En muista kuinka hyvin niissä lataus pysyi. Toimivat kyllä. Sitten on senioi puhelin jota on juuri ole käyttänyt, taitaa olla laatikossaan. On mielestäni hankala käyttää, Tekstivietien laitto on mielestäni sillä vaivalloista. Tai sitten olin liian kärsimätön.
        Voisin lähettää mutta ei taida voida lähettää edes yksityisviestiä kun systeemi on muuttunut.

        lieko

        Kiitos kun vastasit, mutta, mutta se tietojen välitys ei kai ole suotavaa täällä nykyisin edes sp-antamalla. Voi kun pääsisikin puhelinvalikoimaasi katsomaan.

        Askartelin eilen kuitenkin tori.fi;ssä ja löysin "nokialaisen" 10,-€, joten tilasin ja maksoin. Pitäisi olla tänään postissa.


    • Anonyymi

      Joissakin kirjastoissa on kirjojen kierrätyshyllyt. Sinne voivat kansalaiset viedä kirjoja tuo ja vie-periaatteella. Antikvariaattien lisäksi ainakin Fida ja Pelastakaa lapset-kirppikset ottavat kirjoja. Kouluihin ja päiväkoteihin voi tarjota askartelumateriaaliksi. Saahan niistä kuvia leikattua ja tekstisivuistakin voi askarrella jotakin. Myös kirjastot saattavat ottaa valikoimiinsa hyväkuntoisia lahjoituskirjoja lainattaviksi.

    • Anonyymi

      Kirjoja rakastavan sydäntä raatelee ajatus kirjojen heittämisestä roskiin
      tai polttouuniin, kun ihan varmasti olisi lukijoita, jotka ilahtuisivat ikihyviksi
      jos saisivat kirjoja.
      Kirja on mitä parhain kierrätystuote.

      Mikähän olisi paikka jonne voisi lahjoittaa ?
      Ottaisivatkohan jotkut laitokset, kuntoutuslaitokset, vanhainkodit yms.
      Jotkut kirjastot ottavat hyllyyn, josta saa ottaa eikä tarvitse palauttaa
      (tai voi myös palauttaa), mutta kirjastot eivät ehkä voi suuria määriä ottaa kerrallaan.
      Laittaisin ehkä ilmoituksen jonnekin, että saa noutaa ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Sinunhan sitten pitäisi ottaa nuo aloittajan kirjat, kun niitä rakastat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunhan sitten pitäisi ottaa nuo aloittajan kirjat, kun niitä rakastat.

        Niinpä juuri ano 10:21 !
        On totta, että rakastan kirjoja. Lukeminen on ollut elämäni pituinen harrastus.
        Olen lukenut ja luen joka päivä, paitsi sinä yhtenä päivänä kun putosin avantoon.... :)
        Ottaisin kaikki maailman kirjat jos tilaa olisi, mutta muutin pari vuotta sitten
        pienempään asuntoon ja jouduin itse saman vaikean tilanteen eteen,
        oli luovuttava niin suurimmasta osasta kirjoja kuin monista muistakin tavaroista.
        Onneksi suurimmalla osalla oli ottaja, loput haki kierrätyskeskus.
        Tekee vieläkin kipeää. Vanhoista tavaroista on vaikea luopua. Niihin liittyy muistoja.


    • Anonyymi

      Nyt löytyi hyvä ilmoitus netistä kun laitoin hakusanoiksi halutaan ostaa kirjoja.
      "Ostamme hyviä kirjoja, karttoja ja painokuvia. Teemme mielellämme kotikäyntejä, myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Ostamme sekä yksittäisiä kirjoja että suuria eriä, kuten kokonaisia kotikirjastoja ja kuolinpesiä. Kirjastojen tyhjennys onnistuu tarvittaessa nopeallakin aikataululla."
      Tämän ilmoituksen ja paljon muuta tekstiä löydät cecilhagelstam.com sivustolta, löytyi myös muita varteenotettavia sivustoja. Jopa vuoden vanhassa iltasanomat artikkelissa on vihjeitä , saat senkin esille ylläolevista hakusanoista.

    • Anonyymi

      Paperinkeräykseen voi laittaa, kunhan ensin repii kannet pahvinkeräykseen.
      Polttoonhan ne sieltäkin ilmeisesti menevät.

    • Anonyymi

      Kirjoilla ei ole mitään arvoa.

      • Anonyymi

        Ehkä ei sinulle, mutta muille voi olla paljonkin arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei sinulle, mutta muille voi olla paljonkin arvoa.

        Rahallista arvoako?


    • Anonyymi

      On kirjoilla arvoa, mees ostaa uusi kirja. Ostan vuodessa muutaman E-kirjan jonka luen tabletista, riippuu mitä tarjolla. Säilytän komerossa joitakin mieluisia kirjoja, tiedä vaikka luen uudestaan.

      • Anonyymi

        Eiköhän tässä ole kyse jälleen myynnistä, eikä uuden kirjan myynnistä?

        E-kirjoista ja äänikirjoista ei tule ongelmaa miten ne hävittää.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin kirjoista kannet irti ja pahvikeräykseen, jäljelle jääneet sivut paperikeräykseen. Mahdollisesti perikunta voi myös jakaa kirjavaraston keskenään vaikkapa saunojensa kiukaan ja muuripadan lämmitykseen.

    • Anonyymi

      Älkää polttaako tai väliltäkö kotimaisia kirjoja. Jos tunnettu vanha nimi kyllä niiden aika tulee. Joenpelto,Turunen,Hotaakainen ja se Jäniksen kirjoittaja yms ja tunnetut venäläiset klassikot. Kirja on esine. Kirjat kertoo ihmisestä.
      Roviolle kaikki valhe sota kirjat ja jossa puhutaan juutalaisista tai heidän sepitelmiään.
      Itse hankkivin eroon eloku osta dvd video. Näyttelijät pedoja ja biologisia miehiä naisten vaatteissa. Hyi. Niisäden naamat 🤮🤮🤮🤮🤬
      .

    • Anonyymi

      Moni a ioeross kotinsa menettänyt mies voisi olla kiinnostunut lukemaan. Kyseljäö tai laittaaka lappu kaupan taululle. Sosiaalitoimesta voi kysyä.
      Kuntoutuvat alkoholistit esim. Iäkkäät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe