Tuoreen Traficom-katsastustilaston mukaan Toyota on vähävikaisin auto, vaikka sillä ajetaan paljon.

Anonyymi-ap

Suomen katsastuksiin perustuvien eri vuosien Traficom-katsastustilastojen mukaan Toyota on ylivoimaisesti vähävikaisin auto. Se on ollut luotettavuuslistan kärjessä jokaisena katsastusvuonna ja on kärkipaikoilla jokaisena käyttöönottovuonna.

Kymmenen parhaan automallin joukossa on keskimäärin neljä Toyotaa. Seuraavaksi paras automerkki on todella kaukana näistä luvuista.

Kaiken lisäksi Toyotilla ajetaan tilaston mukaan yhtä paljon kuin muillakin automerkeillä. Automerkkien väliset vuosittaiset ajomatkojen erot ovat niin pieniä, että niillä ei ole mitään merkitystä vikojen esiintymistiheyteen.

Vain Toyota säilyy Suomen rankoissa olosuhteissa eli syksyn ja kevään suolasohjossa ja suurissa lämpötilan vaihteluissa eli talven kovissa pakkasissa ja kesän helteissä katsastuskuntoisena koko ajan.

https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto

113

3105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän alkoi juoksuttamaan tätä piiloon.

      • Anonyymi

        Traficom julkaissut tänään maanantaina 13.03.2023 9:21


      • Anonyymi

        Poiminta tuosta linkin tilastosta:

        Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
        Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
        Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km

        Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiminta tuosta linkin tilastosta:

        Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
        Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
        Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km

        Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.

        Tuohon tilastoon eli 23 parhaan joukkon on päässyt vain yksi Volkswagen ja kaikkein pienimmällä kilometrimäärällä eli 104.000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo ensikatsastuksissa hurjat erot: Paras automalli lähes virheetön, huonoimmista hylätään yli 26 prosenttia.

        Toyota Corolla loistaa katsastustilastoissa lähes virheettömänä. Huonoimmista automallista joka neljäs ei läpäise edes ensikatsastusta.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f937f87f-6b34-417b-a782-f886e7084938

        Ei kyllä corollaa omaan ajoon ottais, pitää joku raja olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiminta tuosta linkin tilastosta:

        Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
        Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
        Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km

        Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.

        Hihii, heikko yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiminta tuosta linkin tilastosta:

        Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
        Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
        Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km

        Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.

        No onko?
        Jos toista merkkiä huollettu 15 tkm välein ja toista 30
        tkm onko eroa.
        Jo on kohtuullisen suuri huolto määrä toyotien eduksi.
        Silti kun tien päällä näkee yksisilmäinen siis valoviallisen auton on useimmiten Toyota, ihmeellistä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla osoitti, että se on sekä myynti- että katsastustilaston kärjessä.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009449825.html

        Ainoastaan suomessa on eniten Toyota autoja verrattuna muihin Euroopan maihin. Kertoo paljon minkälainen suomalainen on.


    • Anonyymi

      Tuotilasto ei kerro mitään vikaisuudesta. Minun Toyota Corolla hybrid on jättänyt kahdeksan kertaa käynnistymättä yli kymmenen asteen pakkasessa. Sitä ei näy katsastustilastossa, eikä niitä kolmea releen vaihtoa. Autoni on vasta nelivuotias. Tämäkö on sitä luotettavuutta ja viattomuutta.

      • Anonyymi

        Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.

        ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.

        Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.

        Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään.

        Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.

        Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään.

        Toyota Corolla loistaa katsastustilastoissa lähes virheettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.

        Olet oikeassa. Kysyin maahantuojalta Toyota Dyna 1987 mallin tuulilasinpyyhkijän moottoria, maahantuojan vastaus oli ei saa, koska ne ei mene rikki. Niitä on tehty vain jämpti määrä. Ko. auton omistaja tosin sanoo "ei meillä Toyota ole koskaan hajonnut. Kuitenkin Dynan moottorista meni kiertokangen alapään laakeri ja venttiilinnostin ikuinen moottori vajaa 4000000. Siinä se ikiliikkuja on ikiseisoja eikä ilmaiseksi saa osia, eikä oma mielenkiinto riitä ilmaiseksi korjaamaan. 4 valtauskontoa Katolilaisuus, Islam, Toyotausko ja Dieselusko. On siinä usko koetuksella. Näiden uskovaisten asenne on omituinen, voi tulla verstaalle romujen laakereiden yms. kanssa ja ilmaiseksi pitäisi hankkia osia,kun sanoo hinnan voi.... onpas kallis jne. Lopulta käskin suksia hittoon evästyksellä romuta se tai hommaa itse siihen moottori en ala sitä ilmaiseksi korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.

        Älä muuta toisen ihmisen totuutta. Katso millä autolla ruotsalainen ajaa. Puhu sitten Toyota autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.

        Japanilaiset autot suunnitellaan 5 vuoden käyttöön. Se, että niillä ajetaan Suomessa 20 vuotta, ei liity mitenkään suunniteltuun käyttöaikaan.


    • Anonyymi

      3 tai 4 vuotiaan auton hylkäämisen ensimmäisessä katsastuksessa johtuu pääosin jarruista, tuulilasista, huonoista renkaista tai etuakselista/iskareista. Kertoo joko huolimattomuudesta tai ajotavasta. Jos auto käy huollosta jopa 12-15 tkm välein, niin ihme ettei mene katsastuksesta läpi.

    • Anonyymi

      Omistanut autoja vuodesta 1972. Hylkäämiset katsastuksissa 0 kpl ja 0%.

    • Anonyymi

      En kehuisi Yariksen saavutusta.

      • Anonyymi

        Missään ei ole mainittu Yarista. Oletko hereillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei ole mainittu Yarista. Oletko hereillä?

        On se Traficomin listalla parempien autojen perässä.


    • Anonyymi

      Tämä aloittajan fakta saa ag-pojat raivon partaalle haljetakseen kateudesta Toyotan omistajia kohtaan.

      • Anonyymi

        Väärin, me ajattelevat ja ymmärtävät autoilijat tiedämme mitä katsastus on ja mitä se merkitsee. Toyotan omistajalle katsastus on elämän suuria tapahtumia ja siihen satsataan ja otetaan vakavasti ja tietenkin auto korjataan ja huolletaan ennen katsastusta, onhan se vaareille iso kunnia asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, me ajattelevat ja ymmärtävät autoilijat tiedämme mitä katsastus on ja mitä se merkitsee. Toyotan omistajalle katsastus on elämän suuria tapahtumia ja siihen satsataan ja otetaan vakavasti ja tietenkin auto korjataan ja huolletaan ennen katsastusta, onhan se vaareille iso kunnia asia.

        Seli ,seli, seli. Voi, voi.


      • Anonyymi

        Tämä aloittajan fakta saa ag-pojat raivon partaalle. Riehuivat noiden kilometrimäärienkin saamiseksi katsastustilastoon, kun luulivat että lutettavuusero johtuu siitä, että Toyotilla ajetaan vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli ,seli, seli. Voi, voi.

        Helmikuussa mun C-HR kävi katsurin kehuttavana ensi kuussa ajattelin huollattaa. Ei tällä vuosituhannella ole tullut Toyotaan hylsyä eikä ensimmistäkään remppaa. Aivan turhaa toimintaa on Toyotan katsastus. Muuan vanha katsurikin oli todennut että " jos kaiklla olisi Toyota niin katsasytuksen voisi turhana lopettaa"! Pelkkää rahastusta! Volkkarilla kävin aina vaan vikalistan hakemassa. Viat korjattiin ja näyttämään. Mites muilla?


    • Anonyymi

      Suomalinen katsastustilasto ei tiedä sitä kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä ja ennen katsastusta, joten se kertoo vain missä kunnossa omistaja on autonsa vienyt katsastukseen. Katsastuksessa ei myöskään tarkasteta koko autoa, vaan lähinnä liikenneturvallisuuteen liittyvät kohteet ja päästöt.

      • Anonyymi

        Kumman yhteneväisesti se Toyota on vähävikaisin vuosikymmenenstä toiseen. Selityksesi ei ole oikein pätevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumman yhteneväisesti se Toyota on vähävikaisin vuosikymmenenstä toiseen. Selityksesi ei ole oikein pätevä.

        Suomessa ei ole minkäänlaista tutkimusta automerkkien vioista joka perustuisi korjaamoitten tai maahantuojien tilastoihin. Meillä on katsastustilasto joka ei tiedä kuin sen yhden hetken autojen kunnosta ja ensimmäinen katsastus on 4 vuotiaana ja sen jälkeen joka toinen vuosi ja yli 10 vuotiaalla vuosittain.
        Saksassa ja Briteissä tehdään tilastoja korjaamo datan ja vakuutusyhtiöiden korvaus datan perusteella ja siellä saaduilla tilastoilla on jo jotain merkitystä.
        Valitettavasti noissa tilastoissa kärkipäässä on ihan muut merkit kuin Toyota joka löytyy selvästi alle keskiverron.
        Harmittaaks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole minkäänlaista tutkimusta automerkkien vioista joka perustuisi korjaamoitten tai maahantuojien tilastoihin. Meillä on katsastustilasto joka ei tiedä kuin sen yhden hetken autojen kunnosta ja ensimmäinen katsastus on 4 vuotiaana ja sen jälkeen joka toinen vuosi ja yli 10 vuotiaalla vuosittain.
        Saksassa ja Briteissä tehdään tilastoja korjaamo datan ja vakuutusyhtiöiden korvaus datan perusteella ja siellä saaduilla tilastoilla on jo jotain merkitystä.
        Valitettavasti noissa tilastoissa kärkipäässä on ihan muut merkit kuin Toyota joka löytyy selvästi alle keskiverron.
        Harmittaaks?

        Ei tuohon sun typerään vedätykseen usko enää erkkikään. Voiko rölli olla niin umpityhmä että kuvittelee että Toyotaa vain korjattaisiin ennen katsastusta? Omissa autoissani tilanne on juuri päinvastainen, muita on korjattu mutta Toyotat on aina kelvanneet korjaamatta.


    • Anonyymi

      Ei ihme, ettäToyotan suosio taas kansan keskuudessa nousee.

      • Anonyymi

        Laskusuuntahan Toyotalla on Suomessa ja kuhan Euroopassa aletaan saamaan riittävästi osia, niin Toyotan kyykky syvenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskusuuntahan Toyotalla on Suomessa ja kuhan Euroopassa aletaan saamaan riittävästi osia, niin Toyotan kyykky syvenee.

        Laskusuunta?????? Viime vuonna oli kaikkien aikojen suurin ero kakkoseen. Toyotaa myytiin yli 7000 autoa enemmön kuin kakkosta.


      • Anonyymi

        Suomessa mutta ei muissa Pohjoismaissa


    • Anonyymi

      Näillä susukeilla ja pikku tojotilla ajetaan 10 vuodessa saman verran kuin monella vuodessa, eihän siinä vikoja tule. Autolla pitää ajaa sen 300 tkm ja sitten katsoa vikoja.

      • Anonyymi

        Pitkän matkan maantieköröttely ei kuluta autoa, paitsi Vageja, jotka rikkoontuvat paikallaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän matkan maantieköröttely ei kuluta autoa, paitsi Vageja, jotka rikkoontuvat paikallaankin.

        Ihana kommentti Toyotan hönöpojalta.


    • Anonyymi

      Minun autoilla ajettu väh.300 tkm ostaessa ja aina läpi huomautuksitta, ainoastaan avensis pompannu lahosta helmasta ja ainoa japsi ollut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ainahan se on näin ollut.

    • Anonyymi

      Toyota, maailman luotettavin auto.

      • Anonyymi

        Kaukana luotettavasta. Katsastustilastot ei kerro sitä kuinka usein Toyotan hybrid ei lähde käyntiin talvella, eikä sitä kuinka paljon sitä on korjattu kaikkien vikojensa vuoksi.
        Toyotan ostaja tyylillisesti laittaa kaikki rahansa Toyotaansa ja siksi sitä korjataan huolletaan ja pestään hellävaraisesti järvivedellä ja ajetaan vältellen huonoja kelejä. Eläkeläisten kun ei ole tarve lähteä päivittäin töihin.


    • Anonyymi

      Katsatustilasto ei kerro muuta kuin sen, että auto on huollettu ja pidetty kunnossa. Tojohemmoilla se toteutuu, kun ne käyvät merkkikorjaamolla vähintään kerran vuodessa ja siellä "ammattitaitoinen" korjaamo laittelee kaikenlaisia uusia osia Tohjolooraan.

    • Anonyymi

      Yleisimmat hylkäysten syyt

      Alatukivarsien pallonivelet
      Jouset ja iskarit
      Ohuet jarrulevyt
      Seisontajarrun dynamometritesti
      Käyttöjarrun dynamometritesti

      Onko syy useimmiten autossa vai omistajassa?

      • Anonyymi

        Tojolla ajetaan kuin vietäisiin sairasta paskalle, silloin auto säästyy.


    • Anonyymi

      Toyotan ylivoimainen käyttövarmuus herättää jälleen mitä suurinta kateutta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin haluan näin luotettavan ja viattoman Toyotan.

        https://www.toyota.fi/toyota-way/vinkit-ja-palvelut/Relax-korvasi-Toyota-Auriksen-tekniset-viat-Toyota-Way

        Ei ole hajonnut vasta kuin CVT-automaattilaatikko sekä moottorin sytytyspuolat!

        Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.

        Kerrankin ovat rehellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.

        Ensin myydään paska kovaan ylihintaan ja sitten vähän korjataan ja asiakas on tyytyväinen.


      • Anonyymi

        käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi.

        "käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi."

        Tuolla kirjoittajalla ei ole tosielämän kokemusta Toyotasta, sen sijaan tuo kuvaus passaa erittäin hyvin volkkariin. Minulla on tosielämän tietoa. Kahdella Toyotalla yht 500 000km takana ja pajakäyntejä vähemmän kuin volkkarilla tuli jo ensimmäisen 10 000km aikana. Ei näitä pitäisi edes mainita samassa lauseessa, semmonen ero laadussa!


    • Anonyymi

      Tässä syy miksi Suzukilla on 0,00 %. Määrä, ikä ja ajetut kilometrit.

      "Nollaprosenttiin pääsi vuonna 2017 käyttöönotettu Suzuki Swift, joita katsastettiin 172 autoa. Swift-mallien keskimääräinen ajomäärä oli noin 60 000 km."

    • Anonyymi

      Moottori ja vaihteisto korjataan ennen katsastusta katsastushuollossa.

      • Anonyymi

        Hyvä volkkarilla jos näin tehdään.


    • Anonyymi

      10 vuotiailla Corolloilla oli ajettu vain keskimäärin 129 tkm. Kyllä niille voi antaa sen 10v/160tkm höpöturvan.

    • Anonyymi

      Tässä on alla on linkki Tekniikan Maailman katsastustilastoa koskevaan tekstiin.

      Eli siis ei mitään, kun Volkswagen-konsernin autot ovat kaikkein vikaisimpia.

      Http //www.XXXXXXXXXXXX

    • Anonyymi

      Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

      http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

      Tässä yksi otanta:
      Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
      2019 -2009
      Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
      Toyota COROLLA 157 656 -150 892
      Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

      Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

      • Anonyymi

        Senkö vuoksi se Volkswagen on kaikkein vikaisin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vikaisin vaan ajetuin. Toyotan pitkä ikä perustuu siihen että se vain seisoo pihassa.
        Suomen Katsastustilasto kertoo lahjomattomasti että Toyotat paalataan vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.

        https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg

        Tämä kyllä todistaa, että Toyotia ei paalata lainkaan, ainoastaan Volkswageneita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17775506/toyotien-maara-liikennekaytossa-on-lisaantynyt-kahdessa-vuodessa-12-469---


    • Anonyymi

      Viisivuotiaille Mersuille kylmää kyytiä määräaikaiskatsastuksissa

      Viiden jälkeen -ohjelmassa pureuduttiin viisi vuotta vanhojen autojen määräaikaiskatsastuksiin. Listalle otettiin vain merkkejä ja malleja, joita määräaikaiskatsastettiin viime vuonna vähintään tuhat kappaletta. Viiden heikoimmin pärjänneen automallin listalle mahtui peräti kolme Mercedes-Benziä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viisivuotiaille-mersuille-kylmaa-kyytia-maaraaikaiskatsastuksissa/8654142#gs.rzyye3

    • Anonyymi

      Poiminta tuosta linkin tilastosta:

      Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
      Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
      Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km

      • Anonyymi

        Eihän noissa ole juuri mitään eroa. Ei noin pienet erot vaikuta vikaisuuteen mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noissa ole juuri mitään eroa. Ei noin pienet erot vaikuta vikaisuuteen mitenkään.

        On niissä niin paljon eroa, että Toyotalla pitää ajaa vähintään vuosi lisää samoihin kilometreihin.


      • Anonyymi

        Herranjestas, kellä riittää hermoja keräämään volskuun 168000km?! On kokemusta firman mm. uudenkarheista porttereista, joista joku on koko ajan pajalla korjattava. On menny turboa muutaman tkm kohalla, moottorinohjausyksikköjä uusittu, häiriövaloja palaa jne. Maanteillä ei uskalla ohitella kun ei koskaan tiedä onko turbo tänään mukana vai lomalla. Nämä kaikki jo ennen ensimmäistäkään määräaikaishuoltoa. Laadusta ei kyllä voi valitettavasti puhua näiden vagien kanssa. Uskokaa näitä tilastoja mieluummin!


    • Anonyymi

      Toyotan kestävyys aiheuttaa yhä kateutta.

    • Anonyymi

      Toyota on luotettava myös vanhana ja paljon ajettuna. Radiotoimittaja oli sitä mieltä että vanha 650 tkm ajettu vanha Toyota on ollut hänen paras autonsa.

    • Anonyymi

      Toyota paalataan pienillä kilometreillä. Ei kestä.

    • Anonyymi

      Toyotat kestävät vuosikymmenstä toiseen.

    • Anonyymi

      Toyota kestää isältä poikaoletetulle.

    • Anonyymi

      Trafin jokavuosi julkaisemassa katsastustilastossa Toyota on aina luotettavin. Viikon päästä ilmestyy viime vuotta koskeva tilasto.

      • Anonyymi

        Viikolle 9 on merkitty julkaisu, mutta aina se on viikon myöhässä.


    • Anonyymi

      Vuonna 2012 käyttöön otettujen autojen keskimääräiset kilometrit
      Focus 162 tkm
      Qashqai. 156 tkm
      Astra. 153 tkm
      Octavia 190 tkm
      Auris. 128 tkm
      Corolla 129 tkm
      V40 182 tkm

      • Anonyymi

        12-14 vuotiailla Toyotilla on ajettu saman verran kuin muilla 10 vuotiailla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kovaa ajoa on kyllä humoristinen lausahdus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa ajoa on kyllä humoristinen lausahdus.

        Mullakin käy vähän kateeksi tuo Suomen kestävin auto, Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin käy vähän kateeksi tuo Suomen kestävin auto, Toyota.

        Millä sinä sitten ajelet, jollain Daihatsulla arvaan?


    • Anonyymi

      Rasittaako hiljaa ajaminen autoa kaikkein eniten?

      • Anonyymi

        Kuskia tässä tapauksessa eniten.


    • Anonyymi

      12-14 vuotiailla Corolloilla on ajettu sama km-määrä kuin vastaavan kokoisilla muilla 10 vuotiailla.

      • Anonyymi

        Eli Toyota kestää parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Toyota kestää parhaiten.

        Tojolla ei kestä muu kuin matkan teko.


    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18288869/motskareista-125cm2--sen-verran#comment-126665570
      mutta kevari on moottoripyärä lainkin mukaan.

      Kevari on lain mukaan moottoripyörä
      Anonyymi-ap
      2024-03-13 02:09:28

      https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980290
      4 §
      Moottoripyörä ja L5-luokan ajoneuvot

      1. Moottoripyörällä (L3- ja L4-luokka) tarkoitetaan kaksipyöräistä moottoriajoneuvoa (L3-luokka) tai tällaista sivuvaunulla varustettua (L4-luokka) ajoneuvoa. Moottoripyörän moottorina on yli 50 cm3:n polttomoottori tai suurin rakenteellinen nopeus sen käyttövoimasta riippumatta on suurempi kuin 45 km/h.

      Traficom valistaa:
      https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvoluokat?toggle=Mopo, moottoripyörä, mopoauto ja nelipyörä
      Moottoripyörä
      Kaksipyöräinen ajoneuvo, jota ei voida luokitella luokkaan L1e kuuluvaksi. Kaksipyöräisen moottoripyörän alaluokkia ovat esimerkiksi:

      L3e-A1 (Pienitehoinen moottoripyörä)
      7) sylinteritilavuus ≤ 125 cm3
      8) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 11 kW
      9) tehon ja painon suhde ≤ 0,1 kW/kg
      L3e-A2 (Keskitehoinen moottoripyörä)
      7) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 35 kW
      8) tehon ja painon suhde ≤ 0,2 kW/kg
      9) ajoneuvoa ei ole rakennettu moottoriteholtaan yli kaksinkertaisesta ajoneuvosta
      10) L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1-ajoneuvon luokitusperusteilla 7), 8) ja 9)
      L3e-A3 (Suuritehoinen moottoripyörä)
      7) muu L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1- tai L3e-A2-ajoneuvon luokitusperusteilla

      Kaksi faktalähdettä kertoo totuuden. Miksi Moktar tappelee faktoja vastaan?

      Pienitehoinen moottoripyörä
      Keskitehoinen moottoripyörä
      Suuritehoinen moottoripyörä

      Kaikki moottoripyöriä ja kevari on tuo pienitehoisin MOOTTORIPYÖRÄ.

    • Anonyymi

      Tuo tilasto kertoo vain sen minkä merkin omistajat vievät autonsa ehjänä katsastukseen, se ei kerro paljonko autoa on korjailtu ennen katsastusta.
      Saksalainen todella ios ADAC:n tilasto taas kertoo kuinka usein mikin auto on hajonnut ja matka keskeytynyt ja siinä Toyota on ihan häntäpäässä ja hajonnut moninkertaisesti useammin kuin muut, vain Fiat Ducato oli samaa luokkaa, mutta se onkin työkalu.

    • Anonyymi

      Toyota kestää eniten kovaa käyttöä eikä sitä tarvitse korjata kuten rupumerkkejä.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että Toyotasta on tehty kestävyyden ja luotettavuuden symboli ja vertauskuva? Ja saksalaisista käytetään nimitystä, Hitlerin kosto, vikavagen ja kaikista autoista tulee vanhetessaan Opeleita ja Voortilla on taivaspaikka ansaittu kun helvetti on kärsitty jo maan päällä?


      • Anonyymi

        Toyota romutetaan tilastojen mukaan kaikkein pienimmillä kilometreillä.
        Toyotassa on ollut paljon vakavia vikoja ja ongelmia viimeisen 20 vuoden aikana ja sen vahvistaa heidän toimintansa laatu ja tapa väärentää päästöjä ja mm. törmäystestiautoja on vahvistettu ja niissä käytettiin parempia osia jne... Näitä kuolemaan johtaneita vikoja on ollut paljon ja takaisinkutsuja viranomaisten pakottamana.
        Ruostuminen ja KobeSteelin yhteistyön tuloksena on myös käytetty heikkolaatuista terästä ja alumiinia ja niiden laatuilmoituksissa on valehdeltu. Paljon muutakin löytyy, mutta nuo kertovat jo millaisesta yhtiöstä on kyse.


    • Anonyymi

      MINÄ EN OLE KUULLUKAAN, ETTÄ TOJOLLA AJETAAN PALJON, ETTÄ SE ON VÄHÄVIKAINEN.
      TOI OTA, JOS ET MUUTA SAA.

      • Anonyymi

        Noniin, isoilla kirjaimilla jo pitää alkaa huutamaan kun Toyotan ylivoimainen etumatka, kestävyys ja luotettavuus harmittavat. Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaisesti ostetuimmaksi pääsisikään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, isoilla kirjaimilla jo pitää alkaa huutamaan kun Toyotan ylivoimainen etumatka, kestävyys ja luotettavuus harmittavat. Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaisesti ostetuimmaksi pääsisikään !

        Vähempikin ylivoimaisuus itkettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähempikin ylivoimaisuus itkettää.

        Jos on kestävä ja luotettava niinkuin Toyota on, niin ei siitä mitään haittaakaan ole, päinvastoin.


    • Anonyymi

      Maksettu testi.

      • Anonyymi

        Viimeinen oljenkorsi, vain linkki puuttuu.


    • Anonyymi

      Toyotan omapoika erehtyy aina valehteluun kaikissa avauksissaan.
      Toyotalla ajetaan keskimäärin vähin ja tietenkään katsastuksessa ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu ja hoidettu ennen katsastusta, eikä siellä edes tutkita kuin liikenneturvallisuuteen ja päästöihin liittyviä asioita.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyotan kohdalla listaus näyttää kovasti punaiselta.
        Ikävä juttu uskossa oleville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kohdalla listaus näyttää kovasti punaiselta.
        Ikävä juttu uskossa oleville.

        Toki saksalainen "tilasto" aina tarvitaan pikkusinttejä pelastamaan kun maailman ykkösmerkki mieltä ahdistaa. Toki meillä on omakin puolueeton ja luotettava vakuutusyhtiönkin tilasto josta voi lukea ihan uskottavaakin tietoa. Siihen on jo totuttu että saksalainen "tieto" parhaimmillaan on vienyt seitsemäksi vuodeksi linnaan? Nytkö pitäisi alkaa uskomaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki saksalainen "tilasto" aina tarvitaan pikkusinttejä pelastamaan kun maailman ykkösmerkki mieltä ahdistaa. Toki meillä on omakin puolueeton ja luotettava vakuutusyhtiönkin tilasto josta voi lukea ihan uskottavaakin tietoa. Siihen on jo totuttu että saksalainen "tieto" parhaimmillaan on vienyt seitsemäksi vuodeksi linnaan? Nytkö pitäisi alkaa uskomaan?

        Saksassa autoilla ajetaan merkistä riippumatta samoja määriä ja ja tuo tilasto on kerätty monista eri lähteitä, eli on vankkaa dataa.
        Olet aika epätoivoinen kun yrität vetää salaliiton peliin mukaan, hihii!
        Miten yhden automerkin johtajan tuomio liittyy asiaan? ADAC on viranomainen.


      • Anonyymi

        Toyotaa ei sen sijaan hinailla kuten kaikkia saksalaisia.


    • Anonyymi

      Tmä on aivan totta.

    • Anonyymi

      Toyotan luotettavuus itkettää minua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5353
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2795
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2420
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      597
      2054
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1766
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1335
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1118
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      396
      1069
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe