Suomen katsastuksiin perustuvien eri vuosien Traficom-katsastustilastojen mukaan Toyota on ylivoimaisesti vähävikaisin auto. Se on ollut luotettavuuslistan kärjessä jokaisena katsastusvuonna ja on kärkipaikoilla jokaisena käyttöönottovuonna.
Kymmenen parhaan automallin joukossa on keskimäärin neljä Toyotaa. Seuraavaksi paras automerkki on todella kaukana näistä luvuista.
Kaiken lisäksi Toyotilla ajetaan tilaston mukaan yhtä paljon kuin muillakin automerkeillä. Automerkkien väliset vuosittaiset ajomatkojen erot ovat niin pieniä, että niillä ei ole mitään merkitystä vikojen esiintymistiheyteen.
Vain Toyota säilyy Suomen rankoissa olosuhteissa eli syksyn ja kevään suolasohjossa ja suurissa lämpötilan vaihteluissa eli talven kovissa pakkasissa ja kesän helteissä katsastuskuntoisena koko ajan.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto
Tuoreen Traficom-katsastustilaston mukaan Toyota on vähävikaisin auto, vaikka sillä ajetaan paljon.
113
3105
Vastaukset
- Anonyymi
Hän alkoi juoksuttamaan tätä piiloon.
- Anonyymi
Traficom julkaissut tänään maanantaina 13.03.2023 9:21
- Anonyymi
Poiminta tuosta linkin tilastosta:
Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km
Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen. - Anonyymi
Jo ensikatsastuksissa hurjat erot: Paras automalli lähes virheetön, huonoimmista hylätään yli 26 prosenttia.
Toyota Corolla loistaa katsastustilastoissa lähes virheettömänä. Huonoimmista automallista joka neljäs ei läpäise edes ensikatsastusta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f937f87f-6b34-417b-a782-f886e7084938 - Anonyymi
Katsastustilastot 2022: Vuonna 2013 käyttöönotetut autot
Viisi Toyotan mallia kymmenen parhaan joukossa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f937f87f-6b34-417b-a782-f886e7084938 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastustilastot 2022: Vuonna 2013 käyttöönotetut autot
Viisi Toyotan mallia kymmenen parhaan joukossa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f937f87f-6b34-417b-a782-f886e7084938Mitä vanhempi Toyota niin sitä paremmin se pärjää muihin merkkein verrattuna eli iän myötä viat vain vähenevät suhteessa muihin merkkeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poiminta tuosta linkin tilastosta:
Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km
Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.Tuohon tilastoon eli 23 parhaan joukkon on päässyt vain yksi Volkswagen ja kaikkein pienimmällä kilometrimäärällä eli 104.000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ensikatsastuksissa hurjat erot: Paras automalli lähes virheetön, huonoimmista hylätään yli 26 prosenttia.
Toyota Corolla loistaa katsastustilastoissa lähes virheettömänä. Huonoimmista automallista joka neljäs ei läpäise edes ensikatsastusta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f937f87f-6b34-417b-a782-f886e7084938Ei kyllä corollaa omaan ajoon ottais, pitää joku raja olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poiminta tuosta linkin tilastosta:
Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km
Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.Hihii, heikko yritys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poiminta tuosta linkin tilastosta:
Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km
Noin pienillä ajokilometrien erolla ei ole käytännössä mitään vaikutusta autojen vikamäärien esiintymiseen.No onko?
Jos toista merkkiä huollettu 15 tkm välein ja toista 30
tkm onko eroa.
Jo on kohtuullisen suuri huolto määrä toyotien eduksi.
Silti kun tien päällä näkee yksisilmäinen siis valoviallisen auton on useimmiten Toyota, ihmeellistä.
- Anonyymi
50 eniten hylättyä henkilöautoa määräaikaiskatsastuksessa 2022.
Onko ne Volkswagen ja Skoda tässä luettelossa?
https://www.is.fi/autot/art-2000009449511.html- Anonyymi
Toyota Corolla osoitti, että se on sekä myynti- että katsastustilaston kärjessä.
https://www.is.fi/autot/art-2000009449825.html - Anonyymi
Ihaile Toyotan sijoituksia. Suzuki oli ykkösenä koska niitä oli niin vähän katsastettavana.
50 vähiten hylättyä henkilöautoa määräaikaiskatsastuksessa 2022
https://www.is.fi/autot/art-2000009449825.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla osoitti, että se on sekä myynti- että katsastustilaston kärjessä.
https://www.is.fi/autot/art-2000009449825.htmlAinoastaan suomessa on eniten Toyota autoja verrattuna muihin Euroopan maihin. Kertoo paljon minkälainen suomalainen on.
- Anonyymi
Tuotilasto ei kerro mitään vikaisuudesta. Minun Toyota Corolla hybrid on jättänyt kahdeksan kertaa käynnistymättä yli kymmenen asteen pakkasessa. Sitä ei näy katsastustilastossa, eikä niitä kolmea releen vaihtoa. Autoni on vasta nelivuotias. Tämäkö on sitä luotettavuutta ja viattomuutta.
- Anonyymi
Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.
ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.
Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.
Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään.Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ VALEHTELE! Tuo rele ongelma on yleisesti tiedetty ongelma. Tuosta on ollut monessa lehdessä juttua. Kaleva lehdessä Alexey Zerkin esittelee sitä ongelma paikkaa eli releen sijaintia. Kilpailu-ja kuluttajaviraston Raija Marttala kertoo, että Toyota hybridien ongelmista on valitettu paljon.
Mainittakoon, että edellinen autoni Peugeot 308 diesel käynnistyi ongelmitta vielä 25 asteen pakkasilla. Volkkarista en tiedä. En ole ajonut kyseisellä merkillä millimetriäkään.Toyota Corolla loistaa katsastustilastoissa lähes virheettömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.
Olet oikeassa. Kysyin maahantuojalta Toyota Dyna 1987 mallin tuulilasinpyyhkijän moottoria, maahantuojan vastaus oli ei saa, koska ne ei mene rikki. Niitä on tehty vain jämpti määrä. Ko. auton omistaja tosin sanoo "ei meillä Toyota ole koskaan hajonnut. Kuitenkin Dynan moottorista meni kiertokangen alapään laakeri ja venttiilinnostin ikuinen moottori vajaa 4000000. Siinä se ikiliikkuja on ikiseisoja eikä ilmaiseksi saa osia, eikä oma mielenkiinto riitä ilmaiseksi korjaamaan. 4 valtauskontoa Katolilaisuus, Islam, Toyotausko ja Dieselusko. On siinä usko koetuksella. Näiden uskovaisten asenne on omituinen, voi tulla verstaalle romujen laakereiden yms. kanssa ja ilmaiseksi pitäisi hankkia osia,kun sanoo hinnan voi.... onpas kallis jne. Lopulta käskin suksia hittoon evästyksellä romuta se tai hommaa itse siihen moottori en ala sitä ilmaiseksi korjaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun Toyota corolla on kaikkein varmin auto lähtemään liikkeelle kovassssa pakkasessa, mutta vain sinulla on tuollaisia ongelmia. No, ethän sinä edes koskaan ole ajanut Corollalla vaan automyyjän koeajo-Volkswagenilla.
Älä muuta toisen ihmisen totuutta. Katso millä autolla ruotsalainen ajaa. Puhu sitten Toyota autoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toytan autoissa ei koskaan, ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Tuo Kalevassa ollut tarina on huu-haa juttu. Tuota ongelmaa ei todellisuudessa ole ollut. Toyotat on suunniteltu vähintää kolmekymmentä vuotta ja miljoona kilometriä kestäviksi.
Japanilaiset autot suunnitellaan 5 vuoden käyttöön. Se, että niillä ajetaan Suomessa 20 vuotta, ei liity mitenkään suunniteltuun käyttöaikaan.
- Anonyymi
3 tai 4 vuotiaan auton hylkäämisen ensimmäisessä katsastuksessa johtuu pääosin jarruista, tuulilasista, huonoista renkaista tai etuakselista/iskareista. Kertoo joko huolimattomuudesta tai ajotavasta. Jos auto käy huollosta jopa 12-15 tkm välein, niin ihme ettei mene katsastuksesta läpi.
- Anonyymi
Omistanut autoja vuodesta 1972. Hylkäämiset katsastuksissa 0 kpl ja 0%.
- Anonyymi
En kehuisi Yariksen saavutusta.
- Anonyymi
Missään ei ole mainittu Yarista. Oletko hereillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään ei ole mainittu Yarista. Oletko hereillä?
On se Traficomin listalla parempien autojen perässä.
- Anonyymi
Tämä aloittajan fakta saa ag-pojat raivon partaalle haljetakseen kateudesta Toyotan omistajia kohtaan.
- Anonyymi
Väärin, me ajattelevat ja ymmärtävät autoilijat tiedämme mitä katsastus on ja mitä se merkitsee. Toyotan omistajalle katsastus on elämän suuria tapahtumia ja siihen satsataan ja otetaan vakavasti ja tietenkin auto korjataan ja huolletaan ennen katsastusta, onhan se vaareille iso kunnia asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, me ajattelevat ja ymmärtävät autoilijat tiedämme mitä katsastus on ja mitä se merkitsee. Toyotan omistajalle katsastus on elämän suuria tapahtumia ja siihen satsataan ja otetaan vakavasti ja tietenkin auto korjataan ja huolletaan ennen katsastusta, onhan se vaareille iso kunnia asia.
Seli ,seli, seli. Voi, voi.
- Anonyymi
Tämä aloittajan fakta saa ag-pojat raivon partaalle. Riehuivat noiden kilometrimäärienkin saamiseksi katsastustilastoon, kun luulivat että lutettavuusero johtuu siitä, että Toyotilla ajetaan vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli ,seli, seli. Voi, voi.
Helmikuussa mun C-HR kävi katsurin kehuttavana ensi kuussa ajattelin huollattaa. Ei tällä vuosituhannella ole tullut Toyotaan hylsyä eikä ensimmistäkään remppaa. Aivan turhaa toimintaa on Toyotan katsastus. Muuan vanha katsurikin oli todennut että " jos kaiklla olisi Toyota niin katsasytuksen voisi turhana lopettaa"! Pelkkää rahastusta! Volkkarilla kävin aina vaan vikalistan hakemassa. Viat korjattiin ja näyttämään. Mites muilla?
- Anonyymi
Suomalinen katsastustilasto ei tiedä sitä kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä ja ennen katsastusta, joten se kertoo vain missä kunnossa omistaja on autonsa vienyt katsastukseen. Katsastuksessa ei myöskään tarkasteta koko autoa, vaan lähinnä liikenneturvallisuuteen liittyvät kohteet ja päästöt.
- Anonyymi
Kumman yhteneväisesti se Toyota on vähävikaisin vuosikymmenenstä toiseen. Selityksesi ei ole oikein pätevä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman yhteneväisesti se Toyota on vähävikaisin vuosikymmenenstä toiseen. Selityksesi ei ole oikein pätevä.
Suomessa ei ole minkäänlaista tutkimusta automerkkien vioista joka perustuisi korjaamoitten tai maahantuojien tilastoihin. Meillä on katsastustilasto joka ei tiedä kuin sen yhden hetken autojen kunnosta ja ensimmäinen katsastus on 4 vuotiaana ja sen jälkeen joka toinen vuosi ja yli 10 vuotiaalla vuosittain.
Saksassa ja Briteissä tehdään tilastoja korjaamo datan ja vakuutusyhtiöiden korvaus datan perusteella ja siellä saaduilla tilastoilla on jo jotain merkitystä.
Valitettavasti noissa tilastoissa kärkipäässä on ihan muut merkit kuin Toyota joka löytyy selvästi alle keskiverron.
Harmittaaks? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole minkäänlaista tutkimusta automerkkien vioista joka perustuisi korjaamoitten tai maahantuojien tilastoihin. Meillä on katsastustilasto joka ei tiedä kuin sen yhden hetken autojen kunnosta ja ensimmäinen katsastus on 4 vuotiaana ja sen jälkeen joka toinen vuosi ja yli 10 vuotiaalla vuosittain.
Saksassa ja Briteissä tehdään tilastoja korjaamo datan ja vakuutusyhtiöiden korvaus datan perusteella ja siellä saaduilla tilastoilla on jo jotain merkitystä.
Valitettavasti noissa tilastoissa kärkipäässä on ihan muut merkit kuin Toyota joka löytyy selvästi alle keskiverron.
Harmittaaks?Ei tuohon sun typerään vedätykseen usko enää erkkikään. Voiko rölli olla niin umpityhmä että kuvittelee että Toyotaa vain korjattaisiin ennen katsastusta? Omissa autoissani tilanne on juuri päinvastainen, muita on korjattu mutta Toyotat on aina kelvanneet korjaamatta.
- Anonyymi
Ei ihme, ettäToyotan suosio taas kansan keskuudessa nousee.
- Anonyymi
Laskusuuntahan Toyotalla on Suomessa ja kuhan Euroopassa aletaan saamaan riittävästi osia, niin Toyotan kyykky syvenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskusuuntahan Toyotalla on Suomessa ja kuhan Euroopassa aletaan saamaan riittävästi osia, niin Toyotan kyykky syvenee.
Laskusuunta?????? Viime vuonna oli kaikkien aikojen suurin ero kakkoseen. Toyotaa myytiin yli 7000 autoa enemmön kuin kakkosta.
- Anonyymi
Suomessa mutta ei muissa Pohjoismaissa
- Anonyymi
Näillä susukeilla ja pikku tojotilla ajetaan 10 vuodessa saman verran kuin monella vuodessa, eihän siinä vikoja tule. Autolla pitää ajaa sen 300 tkm ja sitten katsoa vikoja.
- Anonyymi
Pitkän matkan maantieköröttely ei kuluta autoa, paitsi Vageja, jotka rikkoontuvat paikallaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkän matkan maantieköröttely ei kuluta autoa, paitsi Vageja, jotka rikkoontuvat paikallaankin.
Ihana kommentti Toyotan hönöpojalta.
- Anonyymi
Minun autoilla ajettu väh.300 tkm ostaessa ja aina läpi huomautuksitta, ainoastaan avensis pompannu lahosta helmasta ja ainoa japsi ollut.
- Anonyymi
POP Vakuutuksen tilastot kertovat, että peräti 17 prosentilla yhtiön vakuuttamistaan sähköautoista ajetaan yli 20 000 kilometriä vuodessa, kun muiden käyttövoimien kohdalla vastaava luku on noin 6,5 prosenttia. Tiedot on kerätty POP Vakuutuksen asiakkaiden alle 10-vuotiaista autoista.6.3.2023
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huomattavasti-halvempaa-sahkoautolla-ajetaan-jo-keskimaarin-polttomoottoreita-enemman/8d891d76-7c8d-4ec2-9070-e023304dd345 - Anonyymi
Ainahan se on näin ollut.
- Anonyymi
Toyota, maailman luotettavin auto.
- Anonyymi
Kaukana luotettavasta. Katsastustilastot ei kerro sitä kuinka usein Toyotan hybrid ei lähde käyntiin talvella, eikä sitä kuinka paljon sitä on korjattu kaikkien vikojensa vuoksi.
Toyotan ostaja tyylillisesti laittaa kaikki rahansa Toyotaansa ja siksi sitä korjataan huolletaan ja pestään hellävaraisesti järvivedellä ja ajetaan vältellen huonoja kelejä. Eläkeläisten kun ei ole tarve lähteä päivittäin töihin.
- Anonyymi
Katsatustilasto ei kerro muuta kuin sen, että auto on huollettu ja pidetty kunnossa. Tojohemmoilla se toteutuu, kun ne käyvät merkkikorjaamolla vähintään kerran vuodessa ja siellä "ammattitaitoinen" korjaamo laittelee kaikenlaisia uusia osia Tohjolooraan.
- Anonyymi
Yleisimmat hylkäysten syyt
Alatukivarsien pallonivelet
Jouset ja iskarit
Ohuet jarrulevyt
Seisontajarrun dynamometritesti
Käyttöjarrun dynamometritesti
Onko syy useimmiten autossa vai omistajassa?- Anonyymi
Tojolla ajetaan kuin vietäisiin sairasta paskalle, silloin auto säästyy.
- Anonyymi
Toyotan ylivoimainen käyttövarmuus herättää jälleen mitä suurinta kateutta.
- Anonyymi
Minäkin haluan näin luotettavan ja viattoman Toyotan.
https://www.toyota.fi/toyota-way/vinkit-ja-palvelut/Relax-korvasi-Toyota-Auriksen-tekniset-viat-Toyota-Way
Ei ole hajonnut vasta kuin CVT-automaattilaatikko sekä moottorin sytytyspuolat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin haluan näin luotettavan ja viattoman Toyotan.
https://www.toyota.fi/toyota-way/vinkit-ja-palvelut/Relax-korvasi-Toyota-Auriksen-tekniset-viat-Toyota-Way
Ei ole hajonnut vasta kuin CVT-automaattilaatikko sekä moottorin sytytyspuolat!Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.
Kerrankin ovat rehellisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Toyotalla liikaa uusien autojen huoltoja kun pitää yrittää myyntiä jarruttaa.
Ensin myydään paska kovaan ylihintaan ja sitten vähän korjataan ja asiakas on tyytyväinen.
- Anonyymi
käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi.
"käyttövarmuutta pidetään yllä tiheillä huoltoväleillä ja korjaamokäynneillä, hihihi."
Tuolla kirjoittajalla ei ole tosielämän kokemusta Toyotasta, sen sijaan tuo kuvaus passaa erittäin hyvin volkkariin. Minulla on tosielämän tietoa. Kahdella Toyotalla yht 500 000km takana ja pajakäyntejä vähemmän kuin volkkarilla tuli jo ensimmäisen 10 000km aikana. Ei näitä pitäisi edes mainita samassa lauseessa, semmonen ero laadussa!
- Anonyymi
Tässä syy miksi Suzukilla on 0,00 %. Määrä, ikä ja ajetut kilometrit.
"Nollaprosenttiin pääsi vuonna 2017 käyttöönotettu Suzuki Swift, joita katsastettiin 172 autoa. Swift-mallien keskimääräinen ajomäärä oli noin 60 000 km." - Anonyymi
Toyota kestää eniten kovaa käyttöä, jo perinteisesti.
https://ilkkapohjalainen.fi/kotimaa/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-katsastustilastot-kertovat-mitka-autot-sailyvat-kymmenen-vuotta-muita-vahavikaisempina-1.3823760 - Anonyymi
Moottori ja vaihteisto korjataan ennen katsastusta katsastushuollossa.
- Anonyymi
Hyvä volkkarilla jos näin tehdään.
- Anonyymi
10 vuotiailla Corolloilla oli ajettu vain keskimäärin 129 tkm. Kyllä niille voi antaa sen 10v/160tkm höpöturvan.
- Anonyymi
Tässä on alla on linkki Tekniikan Maailman katsastustilastoa koskevaan tekstiin.
Eli siis ei mitään, kun Volkswagen-konsernin autot ovat kaikkein vikaisimpia.
Http //www.XXXXXXXXXXXX - Anonyymi
Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Tässä yksi otanta:
Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
2019 -2009
Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
Toyota COROLLA 157 656 -150 892
Volkswagen GOLF 173 998 -166 474
Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.- Anonyymi
Senkö vuoksi se Volkswagen on kaikkein vikaisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkö vuoksi se Volkswagen on kaikkein vikaisin?
Ei vikaisin vaan ajetuin. Toyotan pitkä ikä perustuu siihen että se vain seisoo pihassa.
Suomen Katsastustilasto kertoo lahjomattomasti että Toyotat paalataan vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.
https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vikaisin vaan ajetuin. Toyotan pitkä ikä perustuu siihen että se vain seisoo pihassa.
Suomen Katsastustilasto kertoo lahjomattomasti että Toyotat paalataan vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.
https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpgOn sillä pojalla kuvitelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vikaisin vaan ajetuin. Toyotan pitkä ikä perustuu siihen että se vain seisoo pihassa.
Suomen Katsastustilasto kertoo lahjomattomasti että Toyotat paalataan vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.
https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpgTämä kyllä todistaa, että Toyotia ei paalata lainkaan, ainoastaan Volkswageneita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17775506/toyotien-maara-liikennekaytossa-on-lisaantynyt-kahdessa-vuodessa-12-469---
- Anonyymi
Viisivuotiaille Mersuille kylmää kyytiä määräaikaiskatsastuksissa
Viiden jälkeen -ohjelmassa pureuduttiin viisi vuotta vanhojen autojen määräaikaiskatsastuksiin. Listalle otettiin vain merkkejä ja malleja, joita määräaikaiskatsastettiin viime vuonna vähintään tuhat kappaletta. Viiden heikoimmin pärjänneen automallin listalle mahtui peräti kolme Mercedes-Benziä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viisivuotiaille-mersuille-kylmaa-kyytia-maaraaikaiskatsastuksissa/8654142#gs.rzyye3 - Anonyymi
Poiminta tuosta linkin tilastosta:
Toyota, vuodet yhteensä, mallit yhteensä, ajetut kilometrit 145.000 km
Skoda, vuodet yhteensä, mallit yhteensä. ajetut kilometrit 164.000 km
Volkswagen, vuodet yhteensä, malloit yhteensä, ajetut kilometrit 168.000km- Anonyymi
Eihän noissa ole juuri mitään eroa. Ei noin pienet erot vaikuta vikaisuuteen mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän noissa ole juuri mitään eroa. Ei noin pienet erot vaikuta vikaisuuteen mitenkään.
On niissä niin paljon eroa, että Toyotalla pitää ajaa vähintään vuosi lisää samoihin kilometreihin.
- Anonyymi
Herranjestas, kellä riittää hermoja keräämään volskuun 168000km?! On kokemusta firman mm. uudenkarheista porttereista, joista joku on koko ajan pajalla korjattava. On menny turboa muutaman tkm kohalla, moottorinohjausyksikköjä uusittu, häiriövaloja palaa jne. Maanteillä ei uskalla ohitella kun ei koskaan tiedä onko turbo tänään mukana vai lomalla. Nämä kaikki jo ennen ensimmäistäkään määräaikaishuoltoa. Laadusta ei kyllä voi valitettavasti puhua näiden vagien kanssa. Uskokaa näitä tilastoja mieluummin!
- Anonyymi
Toyotan kestävyys aiheuttaa yhä kateutta.
- Anonyymi
Toyota on luotettava myös vanhana ja paljon ajettuna. Radiotoimittaja oli sitä mieltä että vanha 650 tkm ajettu vanha Toyota on ollut hänen paras autonsa.
- Anonyymi
Toyota paalataan pienillä kilometreillä. Ei kestä.
- Anonyymi
Toyotat kestävät vuosikymmenstä toiseen.
- Anonyymi
Toyota kestää isältä poikaoletetulle.
- Anonyymi
Trafin jokavuosi julkaisemassa katsastustilastossa Toyota on aina luotettavin. Viikon päästä ilmestyy viime vuotta koskeva tilasto.
- Anonyymi
Viikolle 9 on merkitty julkaisu, mutta aina se on viikon myöhässä.
- Anonyymi
Vuonna 2012 käyttöön otettujen autojen keskimääräiset kilometrit
Focus 162 tkm
Qashqai. 156 tkm
Astra. 153 tkm
Octavia 190 tkm
Auris. 128 tkm
Corolla 129 tkm
V40 182 tkm- Anonyymi
12-14 vuotiailla Toyotilla on ajettu saman verran kuin muilla 10 vuotiailla.
- Anonyymi
Tässä faktaa:
https://www.ts.fi/teemat/4884970- Anonyymi
Kovaa ajoa on kyllä humoristinen lausahdus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovaa ajoa on kyllä humoristinen lausahdus.
Mullakin käy vähän kateeksi tuo Suomen kestävin auto, Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullakin käy vähän kateeksi tuo Suomen kestävin auto, Toyota.
Millä sinä sitten ajelet, jollain Daihatsulla arvaan?
- Anonyymi
Rasittaako hiljaa ajaminen autoa kaikkein eniten?
- Anonyymi
Kuskia tässä tapauksessa eniten.
- Anonyymi
12-14 vuotiailla Corolloilla on ajettu sama km-määrä kuin vastaavan kokoisilla muilla 10 vuotiailla.
- Anonyymi
Eli Toyota kestää parhaiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Toyota kestää parhaiten.
Tojolla ei kestä muu kuin matkan teko.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18288869/motskareista-125cm2--sen-verran#comment-126665570
mutta kevari on moottoripyärä lainkin mukaan.
Kevari on lain mukaan moottoripyörä
Anonyymi-ap
2024-03-13 02:09:28
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980290
4 §
Moottoripyörä ja L5-luokan ajoneuvot
1. Moottoripyörällä (L3- ja L4-luokka) tarkoitetaan kaksipyöräistä moottoriajoneuvoa (L3-luokka) tai tällaista sivuvaunulla varustettua (L4-luokka) ajoneuvoa. Moottoripyörän moottorina on yli 50 cm3:n polttomoottori tai suurin rakenteellinen nopeus sen käyttövoimasta riippumatta on suurempi kuin 45 km/h.
Traficom valistaa:
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvoluokat?toggle=Mopo, moottoripyörä, mopoauto ja nelipyörä
Moottoripyörä
Kaksipyöräinen ajoneuvo, jota ei voida luokitella luokkaan L1e kuuluvaksi. Kaksipyöräisen moottoripyörän alaluokkia ovat esimerkiksi:
L3e-A1 (Pienitehoinen moottoripyörä)
7) sylinteritilavuus ≤ 125 cm3
8) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 11 kW
9) tehon ja painon suhde ≤ 0,1 kW/kg
L3e-A2 (Keskitehoinen moottoripyörä)
7) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 35 kW
8) tehon ja painon suhde ≤ 0,2 kW/kg
9) ajoneuvoa ei ole rakennettu moottoriteholtaan yli kaksinkertaisesta ajoneuvosta
10) L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1-ajoneuvon luokitusperusteilla 7), 8) ja 9)
L3e-A3 (Suuritehoinen moottoripyörä)
7) muu L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1- tai L3e-A2-ajoneuvon luokitusperusteilla
Kaksi faktalähdettä kertoo totuuden. Miksi Moktar tappelee faktoja vastaan?
Pienitehoinen moottoripyörä
Keskitehoinen moottoripyörä
Suuritehoinen moottoripyörä
Kaikki moottoripyöriä ja kevari on tuo pienitehoisin MOOTTORIPYÖRÄ. - Anonyymi
Tuo tilasto kertoo vain sen minkä merkin omistajat vievät autonsa ehjänä katsastukseen, se ei kerro paljonko autoa on korjailtu ennen katsastusta.
Saksalainen todella ios ADAC:n tilasto taas kertoo kuinka usein mikin auto on hajonnut ja matka keskeytynyt ja siinä Toyota on ihan häntäpäässä ja hajonnut moninkertaisesti useammin kuin muut, vain Fiat Ducato oli samaa luokkaa, mutta se onkin työkalu. - Anonyymi
Toyota kestää eniten kovaa käyttöä eikä sitä tarvitse korjata kuten rupumerkkejä.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on että Toyotasta on tehty kestävyyden ja luotettavuuden symboli ja vertauskuva? Ja saksalaisista käytetään nimitystä, Hitlerin kosto, vikavagen ja kaikista autoista tulee vanhetessaan Opeleita ja Voortilla on taivaspaikka ansaittu kun helvetti on kärsitty jo maan päällä?
- Anonyymi
Toyota romutetaan tilastojen mukaan kaikkein pienimmillä kilometreillä.
Toyotassa on ollut paljon vakavia vikoja ja ongelmia viimeisen 20 vuoden aikana ja sen vahvistaa heidän toimintansa laatu ja tapa väärentää päästöjä ja mm. törmäystestiautoja on vahvistettu ja niissä käytettiin parempia osia jne... Näitä kuolemaan johtaneita vikoja on ollut paljon ja takaisinkutsuja viranomaisten pakottamana.
Ruostuminen ja KobeSteelin yhteistyön tuloksena on myös käytetty heikkolaatuista terästä ja alumiinia ja niiden laatuilmoituksissa on valehdeltu. Paljon muutakin löytyy, mutta nuo kertovat jo millaisesta yhtiöstä on kyse.
- Anonyymi
https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683
Ja väliin raakaa faktaa. - Anonyymi
MINÄ EN OLE KUULLUKAAN, ETTÄ TOJOLLA AJETAAN PALJON, ETTÄ SE ON VÄHÄVIKAINEN.
TOI OTA, JOS ET MUUTA SAA.- Anonyymi
Noniin, isoilla kirjaimilla jo pitää alkaa huutamaan kun Toyotan ylivoimainen etumatka, kestävyys ja luotettavuus harmittavat. Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaisesti ostetuimmaksi pääsisikään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, isoilla kirjaimilla jo pitää alkaa huutamaan kun Toyotan ylivoimainen etumatka, kestävyys ja luotettavuus harmittavat. Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaisesti ostetuimmaksi pääsisikään !
Vähempikin ylivoimaisuus itkettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähempikin ylivoimaisuus itkettää.
Jos on kestävä ja luotettava niinkuin Toyota on, niin ei siitä mitään haittaakaan ole, päinvastoin.
- Anonyymi
Maksettu testi.
- Anonyymi
Viimeinen oljenkorsi, vain linkki puuttuu.
- Anonyymi
Toyotan omapoika erehtyy aina valehteluun kaikissa avauksissaan.
Toyotalla ajetaan keskimäärin vähin ja tietenkään katsastuksessa ei tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu ja hoidettu ennen katsastusta, eikä siellä edes tutkita kuin liikenneturvallisuuteen ja päästöihin liittyviä asioita. - Anonyymi
Tielle jättö tilasto kertoo autojen luotettavuudesta. Ei katsastustilasto.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Toyotan kohdalla listaus näyttää kovasti punaiselta.
Ikävä juttu uskossa oleville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan kohdalla listaus näyttää kovasti punaiselta.
Ikävä juttu uskossa oleville.Toki saksalainen "tilasto" aina tarvitaan pikkusinttejä pelastamaan kun maailman ykkösmerkki mieltä ahdistaa. Toki meillä on omakin puolueeton ja luotettava vakuutusyhtiönkin tilasto josta voi lukea ihan uskottavaakin tietoa. Siihen on jo totuttu että saksalainen "tieto" parhaimmillaan on vienyt seitsemäksi vuodeksi linnaan? Nytkö pitäisi alkaa uskomaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki saksalainen "tilasto" aina tarvitaan pikkusinttejä pelastamaan kun maailman ykkösmerkki mieltä ahdistaa. Toki meillä on omakin puolueeton ja luotettava vakuutusyhtiönkin tilasto josta voi lukea ihan uskottavaakin tietoa. Siihen on jo totuttu että saksalainen "tieto" parhaimmillaan on vienyt seitsemäksi vuodeksi linnaan? Nytkö pitäisi alkaa uskomaan?
Saksassa autoilla ajetaan merkistä riippumatta samoja määriä ja ja tuo tilasto on kerätty monista eri lähteitä, eli on vankkaa dataa.
Olet aika epätoivoinen kun yrität vetää salaliiton peliin mukaan, hihii!
Miten yhden automerkin johtajan tuomio liittyy asiaan? ADAC on viranomainen.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
Tässä totuus.- Anonyymi
Toyotaa ei sen sijaan hinailla kuten kaikkia saksalaisia.
- Anonyymi
Tmä on aivan totta.
- Anonyymi
Toyotan luotettavuus itkettää minua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185353MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182795- 112420
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5972054Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231766Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421335Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31118Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3961069Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057