Kuinka pitkiä kolupäiviä/viikkoja kielten opiskelijoilla yliopistossa?

Ajattelin ehkä yrittää päästä Tampereen yliopistoon lukemaan englantia. Olen saanut sellaisen kuvan, että yliopistolla päivät ovat yleensä aika lyhyitä, mutta kotona on sitten itsenäisesti paljon tehtävää. Moni kuitenkin myös sanoo, että riippuu alasta ja siitä, onko ensimmäisen vuoden opiskelija vai jo pidemmällä.
Voiko oman opiskelun (nimenomaan englannin kieltä opiskellessa) suunnitella niin, että saisi useimmille viikoille kokonaisen vapaapäivän lisää esim. perjantaille? Itsenäisesti opiskelu sopii minulle hyvin ja opin aika nopeasti. Sen takia enemmänkin stressaa se, jos täytyy puurtaa koululla sellaisten asioiden parissa, jotka saisi tehokkaammin tehtyä kotona.

1

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yliopistossa työpäivän pituuden ja työpäivien määrän viikossa säätää opiskelija itse, ainakin humanistisessa tiedekunnassa.

Opiskelun etenemisen kannalta hyvä tahti on usein jotain siihen suuntaan, että ottaa noin 20 tuntia luentoja ja harjoituksia ja toiset 20 tuntia itsenäistä opiskelua kuten tentteihin lukemista.

Alussa kielten opintoihin kuuluu aika paljon läsnäolopakollista ääntämisen, keskustelun, kääntämisen, kirjoittamusen, kieliopin ja muun sellaisen harjoittelua ryhmissä. Myöhemmin tulee seminaareja.

Moni haluaisi osallistua opetukseen vain ti-to klo 10-14. Opetusta voi olla kuitenkin myös maanantaisin ja perjantaisin, mutta usein voi valita itselleen sopivan ryhmän.

Englannin opiskelijat opiskelevat myös ainakin yhtä sivuainetta ja tiedekunnan pakollisia kaikille yhteisiä opintoja. Joskus näiden opetuksen sovittaminen omiin menoihin voi olla vaikeaa.

Kun pääsee yliopistoon, ennen varsinaisten opintojen alkamista on elokuun lopulla pakollinen orientaatioviikko. Silloin saa tietää paljon oman aineen opiskelusta ja yliopisto-opiskelusta yleensä. Silloin tutustuu myös muihin oman alan uusiin opiskelijoihin. Kaikilla yliopistoilla, tiedekunnilla ja oppiaineilla on hyvät verkkosivut, joista selviää tärkeät tiedot ja vähän muutakin. Opiskelijaa ei jätetä yksin.

Mutta siis ensin sinne yliopistoon pitää tulla valituksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135