Vaikuttaako sää mielialaasi?

Anonyymi-ap

Minulla vaikuttaa, mutta eri tavoin kuin useimmilla. Varsinkin kevään kirkas aurinko saa olon tuntumaan entistä huonommalta ja koko huushollikin näyttää yhtä rähjäiseltä kuin minä. valoisat kesäyöt nukun huonosti, vaikka olisi verhot ikkunan edessä. Paras on syksyn hämärä ennen kovia pakkasia ja lunta.

18

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahtavaa kun auriko paistaa ja voi ottaa kaljaa pihanurmikolla.
      Jos sataa vettä, niin on mahtavaa ottaa kaljaa siätiloissa.
      Syyshämärässä on kiva ottaa kaljaa takkatulen ääressä.
      Talvi iltojen iloksi on lysti ottaa kaljaa ja tuikku illaniloksi !

    • Anonyymi

      En pidä aikaisesta keväästä. Niin absurdilta kuin se kuulostaakin keväässä
      on jotain luonnotonta. Sen räikeän paljastava auringonvalo tuo esille yht'äkkiä marraskuisen luonnon kuoleman, musta kuolleen maan ja sen kuolleet kasvit.
      Alkukesällä tunnelma tasottuu siedettäväksi.

    • Anonyymi

      Kevät ei nosta minunkaan mielialoja. Kevät on kuraista ja sumeansameaa
      aikaa ja aurinko paljastaa kaiken sen ja likaiset ikkunalasit ja kaiken muun,
      mitä ei kiinnosta alkaa siivoamaan ja pesemään !!! Pitää ajoissa alkaa tutkia
      mistä ikkunanpesijän tilaisi. Se ei nyt maksaisi hirmuisia summia,
      koska 60% saa vähentää kotitalousvähennyksenä.
      Kerran vuodessa voisi sen suoda itselleen,
      kun itsellä kunto ei riitä enää, joutuisi tikkaillekin nousemaan. Ei onnistu.

    • Anonyymi

      Tervetulleita ovat kaikki vuoden aikamme minulle. On aina odottaa jotain uutta ja vuoden ajat eivät petä. Aivan varmasti tulevat aina. Rakastan kaikkia vuoden aikoja.Ei masenna.Eilen aamukin kävelin aikaisin kumisaapaissa ja rätäsatessa Senjori Taloin ilmaiseen liikunta tuntiin .Jossa pirteinä iäkäät jumpaa.Aloitaneet jo heti kun eläkelle jäivät,Joten yli 80v.Ovat tosi sutjakaisia liikunssa.On miehiä naisia.On nitä jotka aivoinfatin käyneet ja tulet hieman kömpelöksi.Periksi eivät anna,liikunta nostaa kuntoa. Senjori keskukset on paljon mutakin aktivitetiä .

    • Anonyymi

      Useimmat inhoavat kevättä oman kurjan elämänsä takia
      I-murhia on keväällä eniten

      Sota- aikana ei yhtään
      hormonitoiminnan takia

      • Anonyymi

        Että semmoinen "älykäs" johtopäätös - - - - -


      • Anonyymi

        06.45
        Ei tarvitse mitenkään olla kurja elämä vaikka i pidäkään kevät auringon kirkkaasta auringosta
        Minulla oli jo lapsena tunne aina keväisin etten pitänyt keväästä , eikä elämä ollut mitenkään kurjaa.
        Kaikilla on oma mielivuoden aikansa mistä pitää, siinä ei ole mitään erityistä tekemistä kurjuuden kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että semmoinen "älykäs" johtopäätös - - - - -

        "Älykäs" johtopäätös todellakin: Niillä, jotka eivät pidä keväästä on kurja elämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että semmoinen "älykäs" johtopäätös - - - - -

        Kyllä minusta tuo on ihan tilastollinen - joskin yllättävä - tosiasia, että itsemurhia tehdään eniten keväällä ja syy voi hyvinkin olla tuo, minkä Ano 6.45 mainitsi.
        Kaikki ei aina mene niinkuin Strömsöössä, ainakaan kaikilla.

        Minulle kyllä kelpaa valo, valoisuus ja luonnon herääminen talviunesta.


    • Anonyymi

      Näinhän se on, 15% väkiluvusta ei pidä keväästä, kirkas aurinko , pitenevät päivät, ja kuten sanoit koti näyttää auringonvalossa pölyiseltä .
      Minulle on. Syksy sitä parasta aikaa , keltaiset lehdet puissa sametinpehmeät pimeät lämpöiset illat . Meitä ihmisiä on niin erilaisia jokaisella mielivuoden aikansa .

    • Anonyymi

      85 % ei pidä jostain muusta vuodenajasta ? Onko niillä 85 %:lla sen takia kurja
      elämä ?

    • Jokunen vuosi sitten keksittiin uudissanoja ihmisistä, joiden mielialaan sää vaikuttaa erityisen voimakkaasti.Puhutaan meteopatiasta, sääherkkyydestä, uudissanaksi on ehdotettu myös kelikuloisuutta, koska huono keli voi aiheuttaa alakuloisuutta. Olosuhteet valon , kosteuden, lämpötilan ja tuulisuuden mukaan vaikuttavat mieleen, esimerkiksi matalapaineet voivat siheuttaa fyysisiäkin oireita, Kaamosmasennus on tuttua monelle.

      Itse odotan valoisuutta pimeän vuodenajan jälkeen, mutta ei hämärä, pilvisyys tai pimeä mitenkään masenna. Vuodenaikojen vaihtelu on sinänsä rikastavaa, mutta kyllä kesä saisi mielellään olla pitempi ja talvi lyhempi. Kevään merkkien bongailu huhtikuusta lähtien on antoisaa, värit palaavat maisemaan ja huipentuvat syksyn ruskaan. Kun on melkein koko ikänsä koiran kanssa liikkunut ulkona säässä kuon säässä, on oppinut myös pukeutumaan sään mukaisesti. Onko se sitä säällistä pukeutumista.

      😊☀️⛅️🌧️❄️💦☔️

    • Anonyymi

      Raikasta kesäsadetta parempaa säätilaa on vaikea kuvittella.

    • Anonyymi

      Useimmilla ihmisillä sää vaikuttaa mielialaan. Miehilläkin.
      Tällai tässä manullakin. Sitä kiskaisee verhon ikkunan edestä.
      Aamuhämärässäkin se näki; selkeetä nääs tänään aamulla.
      On vielä pimeetä, mut idän puoli pian valostuu. Räntäsateesta tuhahdan, aina se vaan jaksaa...

      Alkaa ikä oleen niissä haminoissa, että ikätovereiden lukumäärä harvenee.

      Laittaa kiukuttaen, kun pissaamisen tarve herättää turhan usein. Hyvä sää sen korvaa.
      Laitan lautaselle kaurakryynii ja rasvatonta maitoo, kasvisvoita ja mikroon kypsyyn 4 minuutin aijaaks.

      Kauraleivän ja tekovoin, palvilihan ja jonkun kalan kaa laitan ne lärveä päin.
      Haen lehdet ja köllähän vielä aamu-unille.
      -ikäloppumiäs.

    • Anonyymi

      Onhan se kiva kun ei tarvii herätessä heti valoja laittaa, kun aurinko on jo noussut. Pilvistä on ja sadetta luvassa, saattaa vetenä tulla ja sulattaa lumia. Ulkoilu aina piristää, vaikka ei aurinko mollota. Aamupuuron laitoin mikrossa syoraan lautaselle ja kaupan mehukeittoa siihen. Kohta mukillinen kahvia, keitin hurisee.

    • Anonyymi

      Alunperin syksy oli ihaninta aikaa, laitoin kynttilän palamaan valojen, sekä sisä- että terassivalojen lisäksi. Satoi tai vihmoi tuuli, minä istuin viinilasin ääressä miheni vieressä sisällä ja tunnelma oli lämmin ja rauhaisa.
      Kevät ei niinkään kiva. Kaikki järjestetty toiminta loppui kesäksi. Kadut täynnään koiranpaskaa, likainen lumi jäisenä ympärillä.
      Kesä liian kuuma ja toimeton, vaikka töissä.
      Talvi melkein yhtä hyvä kuin syksy, valkoista päivällä hiihtoladuilla ja illalla pimeää edelleen siinä kynttilanvalossa.
      Nyt on käytännöllisyys sähkön kallistumisen myötä sekoittanut sisäiset tunteeni vuodenajoista. Parempi valoisuus, että säästyy sähköä. Näkökykykin on parempi päivänvalossa. Miestä ei ole kyljessä kyhnäämässä ja viinin lopetin koronan myötä kun pelottelivat että mummot alkoholisoituu. Miksi minä vahvempi muita olisin. Nyt vain totean, ollkoon ilma mikä hyvänsä, mielenrauha on tallella. Tapahtmat jaksamisen mukaan, onkohan jossain tänään vaalirokkaa tarjolla.

      • Anonyymi

        Outoa ettet osaa kesällä tehdä mitään oma alotteisesti. Mene vaikka puistoon kävelylle, jos metsä pelottaa! Voi vaikka omalla parvekkeella istua ja nauttia lämmöstä ja suringosta ja kasvatttaa kukkia siellä.
        Kyllä ilman viiniäkin voi nauttia hyvästä seurasta, mutta ei pari lasia vielä alkoholistiksi tee.


    • Anonyymi

      Kevät? Ei kivaa, kaikki puhkee kukkaan, vaan minä en enää?

      (ei ole minun keksimä juttu)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      203
      4318
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2986
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2772
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2229
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1677
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1439
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      201
      1376
    Aihe