Totuus lastulevystä

Anonyymi-ap

Ovatko nykyään kaupoissa myynnissä olevat lastulevyt turvallisia lattiarakenteissa käytettäväksi? Liimaahan niissä on, mutta niin on vanereissakin, joita monet ylistävät. Ovatko vanerit lattiassa jotenkin turvallisempia kuin lastulevyt, ja jos niin miksi? Vaneria saa homeenestokäsittelyllä varustettuna, mutta niitä ei suositella sisäkäyttöön: liittyykö tuo siihen, että homeenestoainetta voisi jotenkin kulkeutua sisäilmaan vaiko johonkin muuhun?

9

343

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehdottomasti ehkä.

• Anonyymi

Yleensä ulkotuotteita ei suositella sisäkäyttöön ja päinvastoin. Päästöjen ja kestävyyden vuoksi. Homesuojauksia ei tarvita sisäkäytössä. Jos tarvitaan vahinko on jo tapahtunut. Lastulevyä vierastetaan liima-aineiden sisäilmaan päästävien mahdollisesti haitallisten aineiden vuoksi. Jotkut voi olla herkkiä niille.

• Anonyymi

Mikä vahinko on jo tapahtunut?
        Minä rakennan betonimuotteihin tarkoitetusta vaneerista kaikki huonekalut ja lastulevystä kaiutinkotelot ja muut tarvikkeet.
        Kun kerron vierailleni lastulevyn sijainnista huoneistossa niin kaikki epätoivotut vieraat poistuvat ja pidot paranevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä vahinko on jo tapahtunut?
        Minä rakennan betonimuotteihin tarkoitetusta vaneerista kaikki huonekalut ja lastulevystä kaiutinkotelot ja muut tarvikkeet.
        Kun kerron vierailleni lastulevyn sijainnista huoneistossa niin kaikki epätoivotut vieraat poistuvat ja pidot paranevat.

Tarkoitatko syntymääsi vai että homehtunut on jo homehtunut?

• Anonyymi

Mikset laita kipsiä?

• Anonyymi

Jostain ihme syystä ituhipit vihaa kipsiä. Varmaan sen vuoksi kun jämiä ei saa tungettua tulipesään.

• Anonyymi

Mielessäni maanvarainen alapohjarakenne ilman teräsbetonilaattaa: lattiaverhous + lattialastulevy + höyrynsulkumuovi tai radonmuovi + XPS-levykerrokset + sorat. Oletan että tuossa lastulevy olisi lujempaa tavaraa kuin lattiakipsilevy. Olisi nopea tehdä, edullinen ja ekologinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      950
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      828
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      779
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      644
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      36
      586
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      480
    Aihe