4 v kissa haluaa huomiota jatkuvasti

Anonyymi-ap

Kun töistäkin tulee niin haluaisi vähän rauhoittua mutta uroskissa päättää toisin. Nostan jalat rahille ja yritän katsoa telkkua kun ennen pitkää jalkaa kiehnättyään tarttuu molemmilla tassuilla jalkoihin, pikaisesti mutta säikähdän sitä (ja odotan aina sen tapahtuvaksi) joka kerralla. Jos olen tietokoneella edes 15 min niin kohta kissa voi hypähtää työtuolin selkänojalle äkisti ja taas säikähdän. Jos satun seisomaan selkä kissaa kohden niin aika pian kissa hypähtää jaloilleni takaapäin...en enää uskalla (vaikka ei kynsiä käytä) kääntää selkääni kissalle :-(
Minulla on 2 kissaa ja hyvin tulevat toimeen. Käytämme kissaa ulkona ja leikimme joka päivä kissan kanssa. Kiellot eivät auta (en ikinä huuda kissalleni) mutta tämä on jo häiritsevää koska olemme yrittäneet kuitenkin antaa kissalle virikkeitä.
Onko muilla tällaista?

10

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko käytös muuttunut äskettäin? Hieman erikoista huomion hakua on että yllättää ja säikyttelee.

    • Anonyymi

      On kevät. Ja itse pääsen kotiin tullessa kynnyksen sisäpuolelle...
      Oisko mitä jos hankkisit kaverin sille? Sillä käy aika pitkäksi ootellessa sinua.

    • Anonyymi

      No itsellä tyttökissa 9v. Vähän samaa on. Ihanaa on tietysti se että kissa on seurallinen ja hakeutuu ihmisen seuraan. Siis kissa on oikeasti tosi ihana, kiltti, siisti ja kaikin puolin hyvä.
      Mutta juuri tuo että se välillä on vähän rasittavaa.
      Mutta ei kai sille muuta voi kuin yrittää aina antaa se sopiva määrä huomiota. Siten se yleensä rauhoittuu.
      Mutta ihan sama. Joskus kun tulee töistä niin olisi vain ihana lässähtää hetkeksi sohvalle.
      Omani tekee mm sitä että se menee kylpyhuoneeseen pesukoneen päälle ja alkaa naukua. Tai sitten se rapistelee jotain korin reunaa mielenosoituksellisesti kunnes siihen reagoi 🙄

    • Anonyymi

      Mulla kanssa kaksi kissaa. Odottavat ikkunalla istuen töistä tuloani. Jos olen käynyt kaupassa hyppäävät keittiön pöydälle katsomaan , mitä olen tuonut. Jääkaapista sitten otan siivut tai parit ohuen ohutta kanaleikettä ja revin ne suikaleiksi jotka syötän molemmille. Tai jotain muuta herkkua kassista. Sitten vähän silitellään ja ruvetaan kotihommiin.

      Tervetulotoivotus ja huomion osoitus molemminpuolinen riittää alkuun.

    • Anonyymi

      Jos uros kissaaki ei ole leikattu, niin taitaa olla kevättä vain rinnassa jos käytös muuttunut äkillisesti :D

      Kannattaa muutenkin leikauttaa, ellet pentuja halua.

    • Anonyymi

      meiläkin kaks kissaa jotka käyttäytyy samalla tavalla ja uros kissalla hirvee halu ruikkia nurkkiin

    • Anonyymi

      Hei, minulla siis 2 kissaa jotka otin molemmat samaan aikaan pennusta. Molemmat leikattu. Todellakin tämä uros kissa saa päivän mittaan leikkiä ja ulkoilutusta mutta nyt päälimmäisenä on esiintynyt juuri tämä mainitsemani selän kääntäminen jos esim. juttelen jollekin tai jään katsomaan tv:tä niin kissa on hypännyt takaapäin (ilman kynsiä siis)ja aina säikähdän. Alitajuisesti jo teen sen että en käännä selkääni kissalle. Kissa on muuten kiltti ja ihana.

      • Anonyymi

        Ja kyllä, tämä ns. säikyttely on kestänyt jo kauan. Yleensä (ellei väsynyt ja nukkuu) on jaloissani ja mies sanookin olevan "emännän poika"..ei siinä mitään, rakas kissu on minullekin mutta en tiedä miten menetellä kun sydän nousee kurkkuun tämän yllättävän toiminnon myötä että hyppää jalkoihin takaapäin. En siis pelkää itse kissaa vaan sitä mitä tapahtuu. Joskus kun näen jo kissan silmistä että voi hypätä niin olen sanonut "ei" ja silloin uskoo. Tiedän, että tiedostamattani voin näyttää kissalle että ahdistun tästä ja kierre on valmis mutta en enää keksi mikä auttaisi :-(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä, tämä ns. säikyttely on kestänyt jo kauan. Yleensä (ellei väsynyt ja nukkuu) on jaloissani ja mies sanookin olevan "emännän poika"..ei siinä mitään, rakas kissu on minullekin mutta en tiedä miten menetellä kun sydän nousee kurkkuun tämän yllättävän toiminnon myötä että hyppää jalkoihin takaapäin. En siis pelkää itse kissaa vaan sitä mitä tapahtuu. Joskus kun näen jo kissan silmistä että voi hypätä niin olen sanonut "ei" ja silloin uskoo. Tiedän, että tiedostamattani voin näyttää kissalle että ahdistun tästä ja kierre on valmis mutta en enää keksi mikä auttaisi :-(

        Meillä ihan rauhallinen koti noin muuten, ei muita lemmikkieläimiä eikä lapsia ja kuten sanoin, kissat tulevat toimeen hyvin keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ihan rauhallinen koti noin muuten, ei muita lemmikkieläimiä eikä lapsia ja kuten sanoin, kissat tulevat toimeen hyvin keskenään.

        Ja vielä yksi oma keksintö (että voin olla rauhassa tietokoneella) on Vet Care:n antiseptinen suihke (haavoille ym) jonka tuoksusta molemmat kissat eivät pidä joten suihke on aina tietokone pöydällä jos tarvitsee. Ikinä en suoraan suihkauta, aina melkein riittää että otan suihkeen jo esille niin whom, kissa on pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe