Turvaseksiä

Lämmin syli

Joskus vielä haluttaisi pehdata jonkun miehen kanssa, kun on ollut kauan yksin ja ilman. Sitten tulee tositilanteessa pelko, että jos saa jonkun kauhean sukupuolitaudin. Sanokaa te kun vielä sitä harrastatte, miten kertoa miehelle, että haluaa turvaseksiä. Ennen oli pelko lapsista, mutta nyt ei tarvitse sellaista vahinkoa pelätä. Ja jos miehetkin voisivat sanoa mielipiteensä tähän asiaan.

101

6774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otontytär

      Osta kondomeja varmuuden vuoksi yöpöytäsi laatikkoon tai vaikka käsilaukkuun. Niitä myytäessä ei kysytä ikää:).

      • Kaiken varalta

        Eihän sitä koskaan tiedä, kuka huomennna tulee
        käymään, sanoo mies jonka ovea soitti
        td ulosottomies.


      • Lämmin syli

        minä ostaa, mutta en rohkenisi miehelle sanoa asiasta. Joskus olisin saanut miehen sänkyyn vanhojentansseista, mutta olen torjunut saattopyynnön, kun on pelottanut.


    • Maalaismies*

      Sano suoraan ja hyvissä ajoin, että lämpimän sylin ehtona on turvaseksi. Fiksu mies ymmärtää ja on luultavasti itsekin varautunut siihen - eikä tyhmien kanssa kannata alkaa millekään.

      • Otontytär

        Tuota tarkoitin, Maalaismies! Hyvä, kun täydensit vastaukseni:) .


    • Minusta on aivan uskomatonta, miten hyväuskoisia ja (hyvään tuuriin) luottavia useat suomalaiset miehet ovat.

      Koska mielelläni keskustelen aiheesta kuin aiheesta tuttujen ja vähän tuntemattomienkin kanssa, olen kuullut elämäni varrella paljon juttuja ja erilaisia perusteluja aiheesta.

      Esimerkiksi: "No enhän minä nyt sellaisten naisten kanssa..."
      "Enhän syö makkaraakaan kuorineen."
      "Kyllähän sen päältä näkee, jos jotain olisi..."
      "Jos pitäisi ryhtyä sähläämään välineiden kanssa, johan siinä menisi intokin..."
      "Kyllä minä olen ammattilaisillekin valmis maksamaan vähän enemmän siitä, että saan paljaana..."

      Jotkut sitten tuovat maailmalta tuliaisia vielä viattomille vaimoilleenkin. Sitäpaitsi oireetkin tulevat jonkinlaisella viiveellä.

      Minusta kukaan ei voi olla toisesta enää nykyaikana niin varma, että kannattaisi ottaa riskiä tällä alueella. Parhaassa tapauksessahan mieskin voisi saada taudin ensimmäistä kertaa miestään uhmasta pettävän naapurin vaimon kanssa, jonka miehen tuoma tuliainen ei vielä ole oireile.

      Hyvässä suhteessa tietysti pitäisi voida luottaa omaan kumppaniin, mutta ainakin minä olen muistuttanut vastuun kantamisesta toista osapuolta. Olenpa vielä luvannut olla enempiä kyselemättä, jos toinen haluaisi yllättäen ryhtyä harrastamaan turvaseksiä kotimaisemissa.
      Onneksi ei ole tarvinnut (toistaiseksi) testata lupaustani käytännössä.

      Ehdotan, että jos mies ei orastavassa suhteessa ole valmis turvaseksiin, lähetä hänet hakemaan tyydytyksensä muualta.

      Riemukkaita ja turvallisia aikuisten leikkejä toivotellen. ;)

      • työura tehty sairaalassa

        Jos menet sänkyyn jonkun kanssa, menet sänkyyn myös kaikkien hänen entisten kumppaneittensa pieneliöitten kanssa, siis virusten (HI esim.) ,bakteerien yms kanssa.

        Ne eivät näy , koska ovat pieniä, eivätkä välttämättä aiheuta heti oireita, mutta ne OVAT. HIV:inkin itämisaika saattaa olla todella pitkä. Ja miehellä saattaa olla parempi vastustuskyky, jolloin hän vain välittää taudin naisen elimistöön.

        Joten turvaseksi on aivan ainoa vaihtoehto, jos asutaan erillään ja muita suhteita on mukana kuviossa.


      • Hintriika

        kun meillekin tulivat ehkäisypillerit ja sittemmin kierukat, oli elämä ihanaa ja huoletonta verrattuna omien vanhempiemme aikaan. Tippuri kuului lähinnä seksin ammattilaisten riskeihin. Muita sukupuolitauteja ei yleisesti tiedetty edes olevan, kun kuppaa pidettiin voitettuna. Ensimmäiset AIDS-uutisetkaan eivät tuntuneet meitä koskevan.

        Me kaikki tiedämme, mikä on ollut kehitys sen jälkeen. Nyt voisi sanoa, että omat vanhempamme tosiasiassa elivät seksin vaarojen suhteen paljon turvallisempaa aikaa. Toisaalta myös paljon suvaitsemattomampaa aikaa. Jos silloin olisi ollut netti, tuskin he olisivat tällaisista asioista siinä keskustelleet! Ihanaa, että suvaitsevaisuus on kasvanut ja ikäihmisilläkin on oikeus sukupuolisuuteen. Mutta onko vastuuntunto kasvanut samassa suhteessa? Minusta tuntuu, että yhä moni mies elää 60-lukua eikä ymmärrä vaatimusta kondomin käytöstä "vanhojen akkojen" kanssa. "Vanhojen akkojen" ei vain pidä antaa periksi!


      • työura tehty...
        Hintriika kirjoitti:

        kun meillekin tulivat ehkäisypillerit ja sittemmin kierukat, oli elämä ihanaa ja huoletonta verrattuna omien vanhempiemme aikaan. Tippuri kuului lähinnä seksin ammattilaisten riskeihin. Muita sukupuolitauteja ei yleisesti tiedetty edes olevan, kun kuppaa pidettiin voitettuna. Ensimmäiset AIDS-uutisetkaan eivät tuntuneet meitä koskevan.

        Me kaikki tiedämme, mikä on ollut kehitys sen jälkeen. Nyt voisi sanoa, että omat vanhempamme tosiasiassa elivät seksin vaarojen suhteen paljon turvallisempaa aikaa. Toisaalta myös paljon suvaitsemattomampaa aikaa. Jos silloin olisi ollut netti, tuskin he olisivat tällaisista asioista siinä keskustelleet! Ihanaa, että suvaitsevaisuus on kasvanut ja ikäihmisilläkin on oikeus sukupuolisuuteen. Mutta onko vastuuntunto kasvanut samassa suhteessa? Minusta tuntuu, että yhä moni mies elää 60-lukua eikä ymmärrä vaatimusta kondomin käytöstä "vanhojen akkojen" kanssa. "Vanhojen akkojen" ei vain pidä antaa periksi!

        Meille "vanhan liiton" ihmisille seksin vapautuminen tuntui kummalliselta vouhotukselta, olimmehan naimisissa ja hoidimme lapsiamme, kävimme töissä, ei siinä jäänyt aikaa muuhun eikä ollut haluakaan ainakaan meillä, joiden kasvatus oli ollut hyvin ehdoton seksin suhteen.

        Vasta myöhemmin alkoivatkin sitten tulla esiin "uuden liiton" miinuspuolet. AIDS oli niistä oudoin ja kauhistuttavin, klamydiakin joka aiheuttaa nuorille tytöille lapsettomuutta ja seurannaisvaikutuksina nykyinen nuorten tyttöjen napa paljaana kulkeminen, humalahommat...


      • Maalaismies*
        työura tehty... kirjoitti:

        Meille "vanhan liiton" ihmisille seksin vapautuminen tuntui kummalliselta vouhotukselta, olimmehan naimisissa ja hoidimme lapsiamme, kävimme töissä, ei siinä jäänyt aikaa muuhun eikä ollut haluakaan ainakaan meillä, joiden kasvatus oli ollut hyvin ehdoton seksin suhteen.

        Vasta myöhemmin alkoivatkin sitten tulla esiin "uuden liiton" miinuspuolet. AIDS oli niistä oudoin ja kauhistuttavin, klamydiakin joka aiheuttaa nuorille tytöille lapsettomuutta ja seurannaisvaikutuksina nykyinen nuorten tyttöjen napa paljaana kulkeminen, humalahommat...

        Henkisyyttä tarvitaan tilapäishommeleissakin. Eivät ne kenen kanssa hyvänsä onnistu. Miksi oi miksi yksinkertaiset asiat on tehty niin monimutkaisiksi?


      • ellumari
        työura tehty... kirjoitti:

        Meille "vanhan liiton" ihmisille seksin vapautuminen tuntui kummalliselta vouhotukselta, olimmehan naimisissa ja hoidimme lapsiamme, kävimme töissä, ei siinä jäänyt aikaa muuhun eikä ollut haluakaan ainakaan meillä, joiden kasvatus oli ollut hyvin ehdoton seksin suhteen.

        Vasta myöhemmin alkoivatkin sitten tulla esiin "uuden liiton" miinuspuolet. AIDS oli niistä oudoin ja kauhistuttavin, klamydiakin joka aiheuttaa nuorille tytöille lapsettomuutta ja seurannaisvaikutuksina nykyinen nuorten tyttöjen napa paljaana kulkeminen, humalahommat...

        vaikuttanut haluttomuuteen seksin suhteen :)
        Minusta tuntuu, että, sekä "vanhan liiton" että uudemmankin ihmiset ovat harrastaneet asiaa yhtä aktiivisesti.

        Eiköhän niitä "seksuaalisesti vapautuneita" ihmisiä ole ollut aina.
        Nyt se vapaus kyllä valitettavasti aiheuttaa noita sukupuolitauteja, joista Aids on todellakin kauhistuttavin. On tieteellisesti todistettu myöskin kondyloomaviirusinfektion ja kohdunkaulasyövän yhteys.
        Ehkä ei klamydian seurannaisvaikutus kuitenkaan ole napa paljaana kulkeminen ja 'humalahommat.'
        Ehkä toisessa järjestyksessä : napa paljaana, humalassa ja mahdollisena seurauksena klamydia.


      • Roope63
        Hintriika kirjoitti:

        kun meillekin tulivat ehkäisypillerit ja sittemmin kierukat, oli elämä ihanaa ja huoletonta verrattuna omien vanhempiemme aikaan. Tippuri kuului lähinnä seksin ammattilaisten riskeihin. Muita sukupuolitauteja ei yleisesti tiedetty edes olevan, kun kuppaa pidettiin voitettuna. Ensimmäiset AIDS-uutisetkaan eivät tuntuneet meitä koskevan.

        Me kaikki tiedämme, mikä on ollut kehitys sen jälkeen. Nyt voisi sanoa, että omat vanhempamme tosiasiassa elivät seksin vaarojen suhteen paljon turvallisempaa aikaa. Toisaalta myös paljon suvaitsemattomampaa aikaa. Jos silloin olisi ollut netti, tuskin he olisivat tällaisista asioista siinä keskustelleet! Ihanaa, että suvaitsevaisuus on kasvanut ja ikäihmisilläkin on oikeus sukupuolisuuteen. Mutta onko vastuuntunto kasvanut samassa suhteessa? Minusta tuntuu, että yhä moni mies elää 60-lukua eikä ymmärrä vaatimusta kondomin käytöstä "vanhojen akkojen" kanssa. "Vanhojen akkojen" ei vain pidä antaa periksi!

        akkojen, eihän sellaisia ole kuin varttuneita LEIDEJÄ oisihan tähän voinut muutakin laittaa mutta toivotan vain lämmintä ja sexsikästä kesää kaikille nauttikaa toistenne läheisyydestä ja lämmöstä sillä sitä kyllä kaipaa jokainen ;)))


      • Työura tehty....
        Maalaismies* kirjoitti:

        Henkisyyttä tarvitaan tilapäishommeleissakin. Eivät ne kenen kanssa hyvänsä onnistu. Miksi oi miksi yksinkertaiset asiat on tehty niin monimutkaisiksi?

        Rakkautta odotettiin, siitä haaveiltiin, käveltiin käsikädessä koulun konventista kotiportille, ja jos oikein rakastettiin, annettiin suukko. Sitä sydämen täyttänyttä tunnetta ei voi unohtaa nyt vanhanakaan, se oli jotain se! Kasvatus oli aivan ehdotonta, ei siinä ollut valinnan vapautta. Niin se vain oli.

        Konventeissa saatiin lukioon siirtymisen jälkeen tanssia, mutta siellä oli kaksi valvojaa, joku opettajista, joskus rehtorikin,ja vahtimestari-rouva. He sanoivat, milloin juhlat loppuivat.

        Ihania aikoja, saisipa vielä kokea samat tunteet.


      • Työura...............
        Roope63 kirjoitti:

        akkojen, eihän sellaisia ole kuin varttuneita LEIDEJÄ oisihan tähän voinut muutakin laittaa mutta toivotan vain lämmintä ja sexsikästä kesää kaikille nauttikaa toistenne läheisyydestä ja lämmöstä sillä sitä kyllä kaipaa jokainen ;)))

        Kauniisti muotoilit, kiitos!

        Iloista ja suloista kesää sinullekin!

        Lämpimin ajatuksin!


      • kaunisoivi
        Maalaismies* kirjoitti:

        Henkisyyttä tarvitaan tilapäishommeleissakin. Eivät ne kenen kanssa hyvänsä onnistu. Miksi oi miksi yksinkertaiset asiat on tehty niin monimutkaisiksi?

        rakasteleminen ei ole irrallinen asia ihmisen hekisyydestä,tulee vain pettymyksiä jos muuten yrittää


      • raitiskin

        eli enemmistön näkemyksiä nuo sun esimerkit.Kirkkaiden aivojen tuottamia näkemyksiä vai mitä?? Älyrikkaassa pöytäseurassa kuppi nenän alla tuotettua viisautta..


    • BilMan

      Meidän ikäluokka sai ehkäistä nuoruudessaan mitä erinomaisempia asioita seurustelun aloittaessaan.
      Ei ollut nykyisistä varoittavista asioista tietoakaan.
      Oli varottava kunniansa ja kumppanin kunnian puolesta. Toimittava varovasti ja salaakin. Varovasti ei tarkoittanut silloin, että olisi rikkonut mitään, vaan ei saanut edetä niin, että olisi tullut loukanneeksi kumppaninsa tahi omaisensa suvun periaatteita.

      Nykyisin seurustelukin on vapaanpaa, kuten suhteiden luominen, siintä ilmoittaminen tahi julkituominen. Yhteisten arvojen esiintuominen ja onnellisuuden paljastaminen sukulaisille on askelmiltaan keventynyt. Riittää kun uuden suhteen tiedostaminen tulee julki lähiomaisille käytännössä. Eli kumppanukset osoittavat hellyyttä toisiansa kohtaan aivan julkisesti.
      Mikä ei tullut kuuloonkaan ikäistemme vanhemmilla.

      Vapaampi seurustelu ja elämän arvojen kohtaaminen, ei todellisuudessa ole muuttunut nykyhetkinäkään käytännön varovaisuutta piiruakaan.
      Ei ennen, eikä nykyisinkään toimita vastuuttomasti parisuhteessa. Oli sitten kysymyksessä ehkäisy tahi taudeilta suojattu yhdyntä.

      Kysymys lienee periaatteessaan vain vapaammasta ilmaisusta, ja näkyvämmästä toiminnasta omassa lähipiirissään, mikä osaltaan antaa mielenkuvan vapaammasta ja varomattomasta seksisuhteesta nykyaikana.
      Mielipiteeni siis on, että elämme edelleenkin aivan niissä puitteissa jotka yhteiskunta ja yhteisömme meille on asettanut.


      Kirjoittelemisiin.

      • Roope63

        poluilta;))
        Kuuleppas sinä mummeli
        miten oisi tummeli
        Se lemmenleikkiä auttaa
        kun sitä käyttää.
        Taas lempi ihanalta maittaa
        kun mummeli tummelia käyttää
        On vaarit mielissään tuosta
        kun rakastelu luistaa.


      • kaunisoivi

        moraalinen kanttisi sanoisi jos tietäisit naapurin eukon menneen miehen tykö vain nuin niinkuin kylään viikoksi tai itsesi menevän hotelliin miehen tykö vierailulle vaikka yöksi, miten suhtautuisit seuraavalla kahvikupposella hänen kanssaan, kusyn vain,


      • BilMan
        kaunisoivi kirjoitti:

        moraalinen kanttisi sanoisi jos tietäisit naapurin eukon menneen miehen tykö vain nuin niinkuin kylään viikoksi tai itsesi menevän hotelliin miehen tykö vierailulle vaikka yöksi, miten suhtautuisit seuraavalla kahvikupposella hänen kanssaan, kusyn vain,

        Naapurini saavat mennä minne itse haluavat, ja saavat himoita mikä heitä kiihottaa. Ei minua vähempää voi kiinnostaa.
        Itse voin viettää hotellissa yön jonkun miehen kanssa, jos siihen on jokin syy siellä oleskeluun. Syy kuitenkaan ei voi olla seksuaalinen, sillä minä en tunne mielihyvää koskettaessani toista miestä.


        Kirjoittelemisiin.


      • Roopen ihailija
        Roope63 kirjoitti:

        poluilta;))
        Kuuleppas sinä mummeli
        miten oisi tummeli
        Se lemmenleikkiä auttaa
        kun sitä käyttää.
        Taas lempi ihanalta maittaa
        kun mummeli tummelia käyttää
        On vaarit mielissään tuosta
        kun rakastelu luistaa.

        ilman tummelia luistaa kun hellyyden
        ehdot lemmen leikissä muistaa.

        Casanova Roope osaat rakkauden kieltä ja luonnonvoimat ei oo kaukanna sieltä

        missä roopemme kosiomatkoilla kulkee ja impyet, mummelit syliinsä sulkee.


        Alkukesän siemenet lemmenlehdossa- helmikuussa sato taas keinuu kehdossa:=:)

        Näin haaveilee runotyttösi sun....sinuunn Roopeni huumaannun, hullaannun!


      • Hintriika
        Roopen ihailija kirjoitti:

        ilman tummelia luistaa kun hellyyden
        ehdot lemmen leikissä muistaa.

        Casanova Roope osaat rakkauden kieltä ja luonnonvoimat ei oo kaukanna sieltä

        missä roopemme kosiomatkoilla kulkee ja impyet, mummelit syliinsä sulkee.


        Alkukesän siemenet lemmenlehdossa- helmikuussa sato taas keinuu kehdossa:=:)

        Näin haaveilee runotyttösi sun....sinuunn Roopeni huumaannun, hullaannun!

        eivät kyllä omaa lemmensatoa enää kehdossa keikuttele. Mutta ihan oma pöpö voi olla seurauksena lemmenleikeista kenellä tahansa iästä huolimatta.


      • Naimaikäinen
        Hintriika kirjoitti:

        eivät kyllä omaa lemmensatoa enää kehdossa keikuttele. Mutta ihan oma pöpö voi olla seurauksena lemmenleikeista kenellä tahansa iästä huolimatta.

        joku, joka on tullut kertomaan
        runon mitassa Roopelle, että naisia on muuallakin kuin tällä palstalla.
        Roope ymmärtää "luonnon luiston" päälle, vaikka puhuukin mummeleille mieliksi tummelista ja rollaattoreista.
        Roope on hieno mies ja runon arvoinen!:)


      • Roope63
        Naimaikäinen kirjoitti:

        joku, joka on tullut kertomaan
        runon mitassa Roopelle, että naisia on muuallakin kuin tällä palstalla.
        Roope ymmärtää "luonnon luiston" päälle, vaikka puhuukin mummeleille mieliksi tummelista ja rollaattoreista.
        Roope on hieno mies ja runon arvoinen!:)

        ihan punastun noin kauniista sanoista ja varmaankin sykekin nousee ihan uusiin lukemiin ;)))


      • BilMan kirjoitti:

        Naapurini saavat mennä minne itse haluavat, ja saavat himoita mikä heitä kiihottaa. Ei minua vähempää voi kiinnostaa.
        Itse voin viettää hotellissa yön jonkun miehen kanssa, jos siihen on jokin syy siellä oleskeluun. Syy kuitenkaan ei voi olla seksuaalinen, sillä minä en tunne mielihyvää koskettaessani toista miestä.


        Kirjoittelemisiin.

        vain väärä ilmaisu ymmärsit kyllä että kyseessä oli naapurin rouva joka meni tapaamaan vierasta miestä,sinä kyllä todellisuudessä pitäisit sitä hyvänä juoruna,ja sinua kiinnostaisi sanot mitä tahansa minulle sattui siinä moka kun en katsonut olitko mies vain nainen,kysyinkin miten sen moralisoisit mutta kuvittelin sinut naiseksi ja naisten mielipiteet ovat erilaiset monesti,


      • Maalaismies*
        BilMan kirjoitti:

        Naapurini saavat mennä minne itse haluavat, ja saavat himoita mikä heitä kiihottaa. Ei minua vähempää voi kiinnostaa.
        Itse voin viettää hotellissa yön jonkun miehen kanssa, jos siihen on jokin syy siellä oleskeluun. Syy kuitenkaan ei voi olla seksuaalinen, sillä minä en tunne mielihyvää koskettaessani toista miestä.


        Kirjoittelemisiin.

        Mututuntemuksieni mukaan on olemassa kolmenlaista rakkautta: Sitä ehtaa, johon liittyy pidempiaikainen tuntemus ollaanpa sitten avio-, avo- tai ei missään liitossa. Siihen liittyy toisesta huolehtiminen psyykkauksesta turvaseksiin.

        Toisena tulee yhden yön laiva-, hotelli tms. rakastelut. Niitä kutsuisin jonninjoutaviksi, koska niistä yleensä jää p-n maku suuhun ja pahimmillaan saa tuliaiksi mukaansa tauteja, koska ehkäisyn laita viinahöyryissä on niin ja näin. Muistikin katkoo: olinko vai en?

        Kolmanneksi ja vihoviimeiseksi nimitän kovan pornon. Sillä ei ole mitään tekemistä sen enempää alkeellisen ihmisyyden kuin seksinkään kanssa. Se on rumaa rahastusta muuttamalla erotiikan kauneus sen irvikuvaksi.

        Näitä syvällisiä mutu-ajatuksia kehittelin sateisella, kylmätuulisella aamulenkilläni.


      • M2005
        Maalaismies* kirjoitti:

        Mututuntemuksieni mukaan on olemassa kolmenlaista rakkautta: Sitä ehtaa, johon liittyy pidempiaikainen tuntemus ollaanpa sitten avio-, avo- tai ei missään liitossa. Siihen liittyy toisesta huolehtiminen psyykkauksesta turvaseksiin.

        Toisena tulee yhden yön laiva-, hotelli tms. rakastelut. Niitä kutsuisin jonninjoutaviksi, koska niistä yleensä jää p-n maku suuhun ja pahimmillaan saa tuliaiksi mukaansa tauteja, koska ehkäisyn laita viinahöyryissä on niin ja näin. Muistikin katkoo: olinko vai en?

        Kolmanneksi ja vihoviimeiseksi nimitän kovan pornon. Sillä ei ole mitään tekemistä sen enempää alkeellisen ihmisyyden kuin seksinkään kanssa. Se on rumaa rahastusta muuttamalla erotiikan kauneus sen irvikuvaksi.

        Näitä syvällisiä mutu-ajatuksia kehittelin sateisella, kylmätuulisella aamulenkilläni.

        ...osterit, viini,....a,ja porno, siinäpä katalysaattoreita n.s. villikiimaan, johon ei auta mikään. Se se kuulemani mukaan on vaiva, johon ei auta edes seksi, vaan aina uutta pitää olla, hiki tippuu eikä ole enää edes kivaa...

        En ole kokenut, nämä ovat vain toisen kautta saatuja tietoja. Onko teillä kokemusta?

        Tällaiseen tilaan voi kuulemma parhaiten joutua aivan ilman rakkauden tunteita, siis pelkän pornon kautta. Minusta tuntuu, että juttu on pelkkää tarua....


      • Hintriika
        Maalaismies* kirjoitti:

        Mututuntemuksieni mukaan on olemassa kolmenlaista rakkautta: Sitä ehtaa, johon liittyy pidempiaikainen tuntemus ollaanpa sitten avio-, avo- tai ei missään liitossa. Siihen liittyy toisesta huolehtiminen psyykkauksesta turvaseksiin.

        Toisena tulee yhden yön laiva-, hotelli tms. rakastelut. Niitä kutsuisin jonninjoutaviksi, koska niistä yleensä jää p-n maku suuhun ja pahimmillaan saa tuliaiksi mukaansa tauteja, koska ehkäisyn laita viinahöyryissä on niin ja näin. Muistikin katkoo: olinko vai en?

        Kolmanneksi ja vihoviimeiseksi nimitän kovan pornon. Sillä ei ole mitään tekemistä sen enempää alkeellisen ihmisyyden kuin seksinkään kanssa. Se on rumaa rahastusta muuttamalla erotiikan kauneus sen irvikuvaksi.

        Näitä syvällisiä mutu-ajatuksia kehittelin sateisella, kylmätuulisella aamulenkilläni.

        on Maalaismiehellä! Juuri tuo kategoria n:o 2 on se, mihin pitkän elämänkumppanuuden jälkeen yksin jäänyt törmää. Ei niitä seurustelukumppaneita kenenkään ovelle tule koputtelemaan. Siellä, missä niitä olisi, ovat tarjokkaat useimmiten niin viinahöyryissään, ettei niiden seuraan uskalla eikä haluta lähteä... Mistäpä sitten seuraa, johon voi luottaa? Myös niissä turva-asioissa.


      • Anniina
        Maalaismies* kirjoitti:

        Mututuntemuksieni mukaan on olemassa kolmenlaista rakkautta: Sitä ehtaa, johon liittyy pidempiaikainen tuntemus ollaanpa sitten avio-, avo- tai ei missään liitossa. Siihen liittyy toisesta huolehtiminen psyykkauksesta turvaseksiin.

        Toisena tulee yhden yön laiva-, hotelli tms. rakastelut. Niitä kutsuisin jonninjoutaviksi, koska niistä yleensä jää p-n maku suuhun ja pahimmillaan saa tuliaiksi mukaansa tauteja, koska ehkäisyn laita viinahöyryissä on niin ja näin. Muistikin katkoo: olinko vai en?

        Kolmanneksi ja vihoviimeiseksi nimitän kovan pornon. Sillä ei ole mitään tekemistä sen enempää alkeellisen ihmisyyden kuin seksinkään kanssa. Se on rumaa rahastusta muuttamalla erotiikan kauneus sen irvikuvaksi.

        Näitä syvällisiä mutu-ajatuksia kehittelin sateisella, kylmätuulisella aamulenkilläni.

        ...mieleeni tuli ajatus, että vain ensimmäinen kategoria on rakkautta.

        "Rakkaudessa ei ole kysymys siitä, mitä minä saan.

        Rakkaudessa on kysymys siitä, mitä voin antaa, eli voin antaa kaikkeni..."


      • Hintriika
        Anniina kirjoitti:

        ...mieleeni tuli ajatus, että vain ensimmäinen kategoria on rakkautta.

        "Rakkaudessa ei ole kysymys siitä, mitä minä saan.

        Rakkaudessa on kysymys siitä, mitä voin antaa, eli voin antaa kaikkeni..."

        jos takanapäin on se elämän suuri rakkaus, joka kesti vuosikymmeniä ja jonka viikatemies kesken kaiken katkaisi, niin harva edes odottaa mitään samanlaista. Eihän sellaisen kehittymiseen enää ikävuodetkaan riitä. Silti elämässä täytyy olla ihmissuhteita ja sitä hupiakin. Me olemme niin raadollisia...


      • Anniina
        Hintriika kirjoitti:

        jos takanapäin on se elämän suuri rakkaus, joka kesti vuosikymmeniä ja jonka viikatemies kesken kaiken katkaisi, niin harva edes odottaa mitään samanlaista. Eihän sellaisen kehittymiseen enää ikävuodetkaan riitä. Silti elämässä täytyy olla ihmissuhteita ja sitä hupiakin. Me olemme niin raadollisia...

        Ihan samoilla sanoilla voisin kirjoittaa tuon alkupuolen, ja loppupuolenkin suhteen lienet oikeassa.

        Jonain päivänä pitäisi sitä hupiakin etsiä siinä( ilmeisesti tarkoittamassasi) mielessä. Mutta juuri tuo pitkään kestänyt yhdessäolo on tehnyt sen vähän oudoksi, siis sen etsimisen.


      • Roope63
        Anniina kirjoitti:

        Ihan samoilla sanoilla voisin kirjoittaa tuon alkupuolen, ja loppupuolenkin suhteen lienet oikeassa.

        Jonain päivänä pitäisi sitä hupiakin etsiä siinä( ilmeisesti tarkoittamassasi) mielessä. Mutta juuri tuo pitkään kestänyt yhdessäolo on tehnyt sen vähän oudoksi, siis sen etsimisen.

        se ois hyvä elää tätäpäivää ettei sitten jossainvaiheessa tarvitse katua että eipä tullut elettyä elämää silloin ;))


      • Anniina
        Roope63 kirjoitti:

        se ois hyvä elää tätäpäivää ettei sitten jossainvaiheessa tarvitse katua että eipä tullut elettyä elämää silloin ;))

        Näinhän se on, olet aivan oikeassa, mutta käytännössä miten, kun silloin ihka ekallakaan kerralla ei itse ollut se joka löysi, vaan oli se joka löydettiin, ei ollut se joka kosi, vaan...

        Tällä en tarkoita sitä, että menisin vielä joskus naimisiin, sillä sitä en tule tekemään enää missään vaiheessa, - mutta kumppani, vakituinen pelikaveri olisi ihana loppuelämän ajaksi. Edessähän voi olla vielä vaikka neljä vuosikymmentä, hyvällä tuurilla.


      • Anniina
        Anniina kirjoitti:

        Näinhän se on, olet aivan oikeassa, mutta käytännössä miten, kun silloin ihka ekallakaan kerralla ei itse ollut se joka löysi, vaan oli se joka löydettiin, ei ollut se joka kosi, vaan...

        Tällä en tarkoita sitä, että menisin vielä joskus naimisiin, sillä sitä en tule tekemään enää missään vaiheessa, - mutta kumppani, vakituinen pelikaveri olisi ihana loppuelämän ajaksi. Edessähän voi olla vielä vaikka neljä vuosikymmentä, hyvällä tuurilla.

        ...olisihan sängyssäkin kiva touhuta ja herätä toisen viereltä aamuisin, miettiä yhdessä, minne mennä tänään...

        Jos voisi luottaa,jos voisi ymmärtää toista,jos toinen olisi hoitanut itsensä niin hyvin, ettei olisi pelkoa sairauksista eikä siitä, että hänet joutuisi menettämään pian, sillä kerran kuolemalle rakkaansa menettäneenä en halua kokea sitä uudelleen, haluaisin olla se, joka lähtee ensin. Näinhän sovittiin mieheni kanssa kauan sitten, mutta muutama vuosi sitten suvun syöpä hänet kuitenkin vei.


      • Anniina kirjoitti:

        ...olisihan sängyssäkin kiva touhuta ja herätä toisen viereltä aamuisin, miettiä yhdessä, minne mennä tänään...

        Jos voisi luottaa,jos voisi ymmärtää toista,jos toinen olisi hoitanut itsensä niin hyvin, ettei olisi pelkoa sairauksista eikä siitä, että hänet joutuisi menettämään pian, sillä kerran kuolemalle rakkaansa menettäneenä en halua kokea sitä uudelleen, haluaisin olla se, joka lähtee ensin. Näinhän sovittiin mieheni kanssa kauan sitten, mutta muutama vuosi sitten suvun syöpä hänet kuitenkin vei.

        Anniina puhut asiaa.Kun on ollut yli 20vyhdessä,sitä on jotenkin kaavoihinsa kangistunut tai tapoihinsa piintynyt ettei osaa uutta kaveria ajatella.Tulee aina vertailtua vaikkei saisi mehän ollaan yksilöitä.


      • Hintriika
        muori67 kirjoitti:

        Anniina puhut asiaa.Kun on ollut yli 20vyhdessä,sitä on jotenkin kaavoihinsa kangistunut tai tapoihinsa piintynyt ettei osaa uutta kaveria ajatella.Tulee aina vertailtua vaikkei saisi mehän ollaan yksilöitä.

        Minulle niitä vuosia seurusteluaika mukaan luettuna ehti tulla melkein 40 - lähes penskoina kun aloitettiin. Olen yrittänyt takoa päähäni, että edes luonto ei ole kloonannut toista samanlaista. Mutta niin paljon tuo menneisyys vaikuttaa, etten uskaltaisi edes yrittää uutta liittoa, ei siitä mitään tulisi, kun väkistenkin ajattelisi, että se entinen teki tuonkin asian toisellalailla.

        "Poikakaveri" on ihan eri asia, kun ei asuta samassa huushollissa. Johan tässä iässä saa kuoria kerman päältä...


      • Leny
        Hintriika kirjoitti:

        Minulle niitä vuosia seurusteluaika mukaan luettuna ehti tulla melkein 40 - lähes penskoina kun aloitettiin. Olen yrittänyt takoa päähäni, että edes luonto ei ole kloonannut toista samanlaista. Mutta niin paljon tuo menneisyys vaikuttaa, etten uskaltaisi edes yrittää uutta liittoa, ei siitä mitään tulisi, kun väkistenkin ajattelisi, että se entinen teki tuonkin asian toisellalailla.

        "Poikakaveri" on ihan eri asia, kun ei asuta samassa huushollissa. Johan tässä iässä saa kuoria kerman päältä...

        Ihan mukava on huomata, että on muitakin itsensä tavalla ajattelevia. Ei minulla ole koskaan ollut kompleksia siitä, etten ole uuteen liittoon (päässyt/halunnut). On paljon kaikkea muuta, jolla "puutteen" kompensoi. Eipä tule pettymyksiäkään.


      • Anniina kirjoitti:

        ...olisihan sängyssäkin kiva touhuta ja herätä toisen viereltä aamuisin, miettiä yhdessä, minne mennä tänään...

        Jos voisi luottaa,jos voisi ymmärtää toista,jos toinen olisi hoitanut itsensä niin hyvin, ettei olisi pelkoa sairauksista eikä siitä, että hänet joutuisi menettämään pian, sillä kerran kuolemalle rakkaansa menettäneenä en halua kokea sitä uudelleen, haluaisin olla se, joka lähtee ensin. Näinhän sovittiin mieheni kanssa kauan sitten, mutta muutama vuosi sitten suvun syöpä hänet kuitenkin vei.

        jossaan saisit panna kyllä rastin, niin jotain omaa elämä siihen laittaisi, kun on varman päälle temässä kaiken saattaa tuntuakkin tylsältä jos hakee muutosta elämään niin muutosta se on kurjuutteenkin päin


      • Leny kirjoitti:

        Ihan mukava on huomata, että on muitakin itsensä tavalla ajattelevia. Ei minulla ole koskaan ollut kompleksia siitä, etten ole uuteen liittoon (päässyt/halunnut). On paljon kaikkea muuta, jolla "puutteen" kompensoi. Eipä tule pettymyksiäkään.

        mieheni kuoleman jälkeen olen etsinyt "satuprinssiä".
        Yhteinen pitkä elämä(44) opetti niin kaksineläjäksi,että olin vaikeuksissa todella totutellessä tähän yksin oloon.

        Olen valmis sitoutumaan ,löydettyäni itseensä kyllästyneen miehen ,joka minut huolii.
        Vanhaksi tullessa sitä toista ihmistä tarvitsee,auttamaan ja jakamaan yhteisesti elon iltaa.
        Kyllä minä uskon vielä löytäväni sellaisen "lutusen" miehen ,jota voin helliä ja hoivata ja varmaan hän tekee saman minulle.

        Kaksin aina kaunihimpi,se olkapää on aina tarpeen.


      • taas en
        SkillaN kirjoitti:

        mieheni kuoleman jälkeen olen etsinyt "satuprinssiä".
        Yhteinen pitkä elämä(44) opetti niin kaksineläjäksi,että olin vaikeuksissa todella totutellessä tähän yksin oloon.

        Olen valmis sitoutumaan ,löydettyäni itseensä kyllästyneen miehen ,joka minut huolii.
        Vanhaksi tullessa sitä toista ihmistä tarvitsee,auttamaan ja jakamaan yhteisesti elon iltaa.
        Kyllä minä uskon vielä löytäväni sellaisen "lutusen" miehen ,jota voin helliä ja hoivata ja varmaan hän tekee saman minulle.

        Kaksin aina kaunihimpi,se olkapää on aina tarpeen.

        ottaisi ketään muusta syystä kuin rakkaudesta.


      • epävarmalle
        SkillaN kirjoitti:

        mieheni kuoleman jälkeen olen etsinyt "satuprinssiä".
        Yhteinen pitkä elämä(44) opetti niin kaksineläjäksi,että olin vaikeuksissa todella totutellessä tähän yksin oloon.

        Olen valmis sitoutumaan ,löydettyäni itseensä kyllästyneen miehen ,joka minut huolii.
        Vanhaksi tullessa sitä toista ihmistä tarvitsee,auttamaan ja jakamaan yhteisesti elon iltaa.
        Kyllä minä uskon vielä löytäväni sellaisen "lutusen" miehen ,jota voin helliä ja hoivata ja varmaan hän tekee saman minulle.

        Kaksin aina kaunihimpi,se olkapää on aina tarpeen.

        pohjalle ei mitään kannata rakentaa: toisella huono itsetunto ja toinen itseensä pettynyt.


      • epävarmalle kirjoitti:

        pohjalle ei mitään kannata rakentaa: toisella huono itsetunto ja toinen itseensä pettynyt.

        ilman rakkautta,sitähän on ilman muuta silloin kun yhteen mennään.

        Tarkoititko, epävarma ,minua tuolla huonolla itsetunnolla ,eihän itsetunnolla voi kauheasti kehuskella, mutta pettynyt en itseeni ole.
        Täytän paikkani ja olen elooni tyytyväinen,silti vain kumppania haluaisin.
        Toivon itsetuntoni kohentuvan ajan oloon.


      • itseensäkyllästynyneen
        SkillaN kirjoitti:

        ilman rakkautta,sitähän on ilman muuta silloin kun yhteen mennään.

        Tarkoititko, epävarma ,minua tuolla huonolla itsetunnolla ,eihän itsetunnolla voi kauheasti kehuskella, mutta pettynyt en itseeni ole.
        Täytän paikkani ja olen elooni tyytyväinen,silti vain kumppania haluaisin.
        Toivon itsetuntoni kohentuvan ajan oloon.

        kumppanin kanssa raskaaksi, ei taitais ajanpäälle olkapääkään olla tarjolla, vai onko niin että kunhan vaan joku korjaa?


      • itseensäkyllästynyneen kirjoitti:

        kumppanin kanssa raskaaksi, ei taitais ajanpäälle olkapääkään olla tarjolla, vai onko niin että kunhan vaan joku korjaa?

        olla huumori miehiä/naisia,todesta otat kaiken puheen,no se on sinun harmi.
        Täällä päin sanonta,itseensä kyllästynyt.

        Ja harmiksesi ehkä,ei kelpaa kuka tahansa,kynnys on ollut ja on korkealla,ei epätoivossa eletä.
        Rakkauttakin on luvassa;))DD


    • 60+ mies

      Kuinka pelättävää meidän ikäluokan ihmisillä ovat seksitaudit todellisuudessa ? En usko, että kovinkaan pelättävää, kun katsoo vähän, kenen kelpuuttaa sänkykaveriksi. Taitaa ne tautipesät löytyä meitä huomattavsti nuoremmista. Tosiasiahan on, että homma kondomin kanssa on vähän samanlaista, kun söisi eväänsä paperineen, eikö ?

      • Nainen 68

        Kuka nyt tässä iässä enää ihan tuntemattoman kelkkaan ja silloin asia on juuri niin kuin sanoit. En parempaakaan vertausta löytänyt.


      • Nainen61
        Nainen 68 kirjoitti:

        Kuka nyt tässä iässä enää ihan tuntemattoman kelkkaan ja silloin asia on juuri niin kuin sanoit. En parempaakaan vertausta löytänyt.

        ettei se tuttu ole käynyt tuntemattoman luona? Minäkin olen tutuista 99 %:sesti varma. Vaan entä se 1%:n epävarmuus? Koskee se meidänkin ikäluokkaa, sillä kaikki eivät ikäistensä seurassa pysy. Esim. lipsahdus ulkomaan matkalla voi olla kohtalokas kotimaan tuliainen.


      • sitten
        Nainen61 kirjoitti:

        ettei se tuttu ole käynyt tuntemattoman luona? Minäkin olen tutuista 99 %:sesti varma. Vaan entä se 1%:n epävarmuus? Koskee se meidänkin ikäluokkaa, sillä kaikki eivät ikäistensä seurassa pysy. Esim. lipsahdus ulkomaan matkalla voi olla kohtalokas kotimaan tuliainen.

        tässä ruvettava sen 1 %:n johdosta koko hommailu muuttamaan, ihmettelen vaan yhäti.


      • Nainen 68 kirjoitti:

        Kuka nyt tässä iässä enää ihan tuntemattoman kelkkaan ja silloin asia on juuri niin kuin sanoit. En parempaakaan vertausta löytänyt.

        sitä vanhakin erehtyä, mutta omassa ikäluokassa kun pysyy niin harvemmin ne ovat niin syntistä elämää viettäneet ainakaan juntit,mutta jos pitää olla joku liippai ja sellaiset osaa jo erottaa meikäläinen,ja ei tartte olla juntti olakseen puhdas taudeista, mutta siitä päästä hyvä lähteä,,,


      • Vili

        Tuttu leidi kertoi miehen sanoneen hänelle, että kun hänellä on ollut ekonomeja ja lääkäreitä ja maistereita, mutta kukaan ei ole aiemmin kondomia maininnut.( Mies oli sokkotreffeillä tavattu hyvin vanha ja luonteeltaan aika erikoinen, ja tarkoitus oli saada tilanne poikki nopeasti ja päästä poistumaan , koska ilmoitus oli luvannut jotain aivan muuta.) Mutta jos todella vaihtaa partnereita tuota vauhtia, niin kyllä "venäläisen ruletin" osumisvaara on jo paljon suurempi kuin 1% , onhan tuo itäraja siksi pitkä ja Tallinna lähellä. Suomen Lapissakin tartunnansaamismahdollisuus on suuri.


      • Vili kirjoitti:

        Tuttu leidi kertoi miehen sanoneen hänelle, että kun hänellä on ollut ekonomeja ja lääkäreitä ja maistereita, mutta kukaan ei ole aiemmin kondomia maininnut.( Mies oli sokkotreffeillä tavattu hyvin vanha ja luonteeltaan aika erikoinen, ja tarkoitus oli saada tilanne poikki nopeasti ja päästä poistumaan , koska ilmoitus oli luvannut jotain aivan muuta.) Mutta jos todella vaihtaa partnereita tuota vauhtia, niin kyllä "venäläisen ruletin" osumisvaara on jo paljon suurempi kuin 1% , onhan tuo itäraja siksi pitkä ja Tallinna lähellä. Suomen Lapissakin tartunnansaamismahdollisuus on suuri.

        kun jokainen vastaantuleva pappa tunnetaan jo kolmen sukupolven takaa niin jos paikkakunnalle ilmaantuun outo don juani niin sen kelekkaan ei lähe kun vähämieliset,,,


      • Vili
        pääsky kirjoitti:

        kun jokainen vastaantuleva pappa tunnetaan jo kolmen sukupolven takaa niin jos paikkakunnalle ilmaantuun outo don juani niin sen kelekkaan ei lähe kun vähämieliset,,,

        "jokainen vastaantuleva pappa tunnetaan jo kolmen sukupolven takaa", sanoit.

        Heidänkö kanssaan sitten?

        Hekö eivät matkusta koskaan? Tai heidän vaimonsa?


      • Hintriika
        Vili kirjoitti:

        "jokainen vastaantuleva pappa tunnetaan jo kolmen sukupolven takaa", sanoit.

        Heidänkö kanssaan sitten?

        Hekö eivät matkusta koskaan? Tai heidän vaimonsa?

        Ehkä kyseiset papat eivät harrasta laivamatkailua. He käyttävät vain selipaattia.


      • Vili kirjoitti:

        "jokainen vastaantuleva pappa tunnetaan jo kolmen sukupolven takaa", sanoit.

        Heidänkö kanssaan sitten?

        Hekö eivät matkusta koskaan? Tai heidän vaimonsa?

        ole silloin turvallista seksiä kun eivät käy "vieraissa" vaan käyttävät oman pitäjän palvelut ensiksi


      • Hintriika kirjoitti:

        Ehkä kyseiset papat eivät harrasta laivamatkailua. He käyttävät vain selipaattia.

        laivamatkat olla bakteerien sekoitus aluksia ei papat siellä kuluta aikaa kerran korkeintaan elämässä ,jotka ovat maalla tottuneet olemaan,merenranta asukkaat ovat eri asia,


      • Hottinen
        pääsky kirjoitti:

        laivamatkat olla bakteerien sekoitus aluksia ei papat siellä kuluta aikaa kerran korkeintaan elämässä ,jotka ovat maalla tottuneet olemaan,merenranta asukkaat ovat eri asia,

        Pääsky kuitenkin lentää joka vuosi kauas etelän maille palatakseen taas kesäksi Suomen suveen. Mitä on tuliaisina?


      • Roope63
        pääsky kirjoitti:

        ole silloin turvallista seksiä kun eivät käy "vieraissa" vaan käyttävät oman pitäjän palvelut ensiksi

        jos niitä omanpitäjän palveluita ei olekaan jokapaikassa entäs sitten ;))))


      • Herätys
        pääsky kirjoitti:

        laivamatkat olla bakteerien sekoitus aluksia ei papat siellä kuluta aikaa kerran korkeintaan elämässä ,jotka ovat maalla tottuneet olemaan,merenranta asukkaat ovat eri asia,

        Sanot "kerran korkeintaan". Kai ymmärrät, mitä se tarkoittaa. Itämisaika monilla sukupuolitaudeilla voi olla hyvinkin pitkä, jopa vuosia.


      • Hottinen kirjoitti:

        Pääsky kuitenkin lentää joka vuosi kauas etelän maille palatakseen taas kesäksi Suomen suveen. Mitä on tuliaisina?

        matkoista ei voi puhua samana päivänä kun vireiden 60,mutta jos on omasta takaa pappoja ,niin pitää ottaa niistä ilo irti ensin


      • Roope63 kirjoitti:

        jos niitä omanpitäjän palveluita ei olekaan jokapaikassa entäs sitten ;))))

        Olen kuullut että ovat pohjalaiset joutuneet kauaskin menemään tyttäriin vaan loputa oman pitäjän tyttäret pitäneet puolensa ,eivät anna paappojaan muualle samat näkyy telläkin oleva periaatteet,että pitäkää hyvänänne kyllä me omllamme pärjäämme kanssa,


      • Roope63
        pääsky kirjoitti:

        Olen kuullut että ovat pohjalaiset joutuneet kauaskin menemään tyttäriin vaan loputa oman pitäjän tyttäret pitäneet puolensa ,eivät anna paappojaan muualle samat näkyy telläkin oleva periaatteet,että pitäkää hyvänänne kyllä me omllamme pärjäämme kanssa,

        juukeli sentään kun noi koillismaan tyttäret on niin tosi arkoi et ei ne sielt uskalla kyl mihkään liikkuu siel hyö niit paappojansa vain paimentaat ja hyysäät eivätkä tiedä tänmaailman riemuis yhtikäs mittää ;)))


      • Roope63 kirjoitti:

        juukeli sentään kun noi koillismaan tyttäret on niin tosi arkoi et ei ne sielt uskalla kyl mihkään liikkuu siel hyö niit paappojansa vain paimentaat ja hyysäät eivätkä tiedä tänmaailman riemuis yhtikäs mittää ;)))

        kyllä paapat rauhassa makoilevat työn vieressä,vaan auta kun tyttö menee hommiinsa niin saapi jalkoihin liikettä ja painelee vaikka minne asti, pitäisi laittaa kengät piiloon tai narunsilmukka nilkkaan ja vähän löysiä vaan,turha itsekseen jättää makoilemaan,siellä kaukana kyllä jo kaipaavat nauravaa paappaa,synkistyvät jököttävien ukkojen kanssa,


    • raitiskin

      miehelle vaan näkemyksensä tilanteessa. Tuollainen ajattelu on molempien etu.

    • Maalaismies*

      Turvaseksi on kuin turvavyö autossa, kypärä pyöräilijällä tai suuntamerkin näyttö. Niitä kannattaa käyttää vaikka vaaraa ei näkyisikään.

      • alkaa hommiin ollenkaan,kun kaikki turvatoimet tekee on jo tunnelma mennyt metsään ,sama se kuoleeko aidsiin vain syöpään,


      • pääsky kirjoitti:

        alkaa hommiin ollenkaan,kun kaikki turvatoimet tekee on jo tunnelma mennyt metsään ,sama se kuoleeko aidsiin vain syöpään,

        ...siinäkin puuhassa siirrytään lopulta 'etätyöskentelyyn'?
        Tai laboraolosuhteisiin? :)


      • Maalaismies*
        pääsky kirjoitti:

        alkaa hommiin ollenkaan,kun kaikki turvatoimet tekee on jo tunnelma mennyt metsään ,sama se kuoleeko aidsiin vain syöpään,

        Eiväthän kaikki käytä turvavyötäkään, eivät vilkkua eivätkä polkupyöräkypärää, ja ajavat päin punaista, koska niiden kanssa häkslätessä menee ajonautinto. Eikähän minulle onnettomuus ole ennenkään sattunut - että siitä vaan!


      • Vili
        Maalaismies* kirjoitti:

        Eiväthän kaikki käytä turvavyötäkään, eivät vilkkua eivätkä polkupyöräkypärää, ja ajavat päin punaista, koska niiden kanssa häkslätessä menee ajonautinto. Eikähän minulle onnettomuus ole ennenkään sattunut - että siitä vaan!

        Moralisoijat vaatimuksineen, että pitäis käyttää polkupyörällä ajettaessa kypärää, että autolla ei sais ajaa päin punaisia eikä vastaantulijan kaistaa, muistakaa, että minä itse päätän! On ikävää odotella punaisissa valoissa, hauskempaa on päästellä läpi heti, kun haluttaa ja tarvittaessa puikahtaa vastaantulijan kaistalle ja lyödä uudet ennätykset nopeuden suhteen. Siinä fiilikset menee, jos joutuu aina lakeja miettimään. Tai sääntöjä, kondomeita, paperikuoria...


      • Maalaismies*
        Vili kirjoitti:

        Moralisoijat vaatimuksineen, että pitäis käyttää polkupyörällä ajettaessa kypärää, että autolla ei sais ajaa päin punaisia eikä vastaantulijan kaistaa, muistakaa, että minä itse päätän! On ikävää odotella punaisissa valoissa, hauskempaa on päästellä läpi heti, kun haluttaa ja tarvittaessa puikahtaa vastaantulijan kaistalle ja lyödä uudet ennätykset nopeuden suhteen. Siinä fiilikset menee, jos joutuu aina lakeja miettimään. Tai sääntöjä, kondomeita, paperikuoria...

        Mitä se kellekään kuuluu, minne päin minä käännyn!


      • hinkuvinku
        Vili kirjoitti:

        Moralisoijat vaatimuksineen, että pitäis käyttää polkupyörällä ajettaessa kypärää, että autolla ei sais ajaa päin punaisia eikä vastaantulijan kaistaa, muistakaa, että minä itse päätän! On ikävää odotella punaisissa valoissa, hauskempaa on päästellä läpi heti, kun haluttaa ja tarvittaessa puikahtaa vastaantulijan kaistalle ja lyödä uudet ennätykset nopeuden suhteen. Siinä fiilikset menee, jos joutuu aina lakeja miettimään. Tai sääntöjä, kondomeita, paperikuoria...

        provokaattorille vielä vähemmän kivasti? :(


      • Vili
        Vili kirjoitti:

        Moralisoijat vaatimuksineen, että pitäis käyttää polkupyörällä ajettaessa kypärää, että autolla ei sais ajaa päin punaisia eikä vastaantulijan kaistaa, muistakaa, että minä itse päätän! On ikävää odotella punaisissa valoissa, hauskempaa on päästellä läpi heti, kun haluttaa ja tarvittaessa puikahtaa vastaantulijan kaistalle ja lyödä uudet ennätykset nopeuden suhteen. Siinä fiilikset menee, jos joutuu aina lakeja miettimään. Tai sääntöjä, kondomeita, paperikuoria...

        Minkä sille voi, että haluttaa niin hirveästi !

        Ei sieltä varmaan ketään tule vastaan mäen takaa, on niin kivaa pitää sisäkurva tässä, ei aina voi miettiä, onko bussin kanssa nokkakolarissa kohta, vauhtia olla pitää ja hyvät tunnelmat!

        Ja minunhan auto tämä on, älkää tulko sanomaan , mitä pitää tehdä! Minun autoni ja minun päätökseni! Minun elämäni, ei se muita koske.


      • Onni
        Vili kirjoitti:

        Minkä sille voi, että haluttaa niin hirveästi !

        Ei sieltä varmaan ketään tule vastaan mäen takaa, on niin kivaa pitää sisäkurva tässä, ei aina voi miettiä, onko bussin kanssa nokkakolarissa kohta, vauhtia olla pitää ja hyvät tunnelmat!

        Ja minunhan auto tämä on, älkää tulko sanomaan , mitä pitää tehdä! Minun autoni ja minun päätökseni! Minun elämäni, ei se muita koske.

        Ja kun on sen lisäksi suhde rouva Fortunan kanssa, niin antaa mennä!


      • Rouva Fortuna
        Onni kirjoitti:

        Ja kun on sen lisäksi suhde rouva Fortunan kanssa, niin antaa mennä!

        Noh, noh Onni! Haluan turvaseksiä!


      • Maalaismies*
        Rouva Fortuna kirjoitti:

        Noh, noh Onni! Haluan turvaseksiä!

        Tehdään niin!


      • Rouva Fortuna
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tehdään niin!

        vaan mistä sinut löytäisin, Maalaismies?


      • Maalaismies*
        Rouva Fortuna kirjoitti:

        vaan mistä sinut löytäisin, Maalaismies?

        Jos seksistä puhutaan, siihen sisältyy paljon - niin paljon etteivät turva-asiat sitä häiritse. Joidenkin kanssa vain tulisi toimeen, ymmärtäisi, ajattelisi elämää, toimeentuloa, turvaa, terveyttä ja sitten (pang), seksi tulisi mukaan niinkuin pilkuksi Iin päälle.

        Mutta sehän alkaisi maistua elämälle: keskusteluita, kysymyksiä, kiinnostusta toisesta, toiseudesta, kuka sinä olet, mistä olet tullut tähän maailmaan, kerro lapsuudestasi, isästäsi. isoäidistä, kerro kaikki - minä kuuntelen. Voinko jotenkin auttaa? Kaikki tämä ja paljon muuta liittyy seksiin.

        Kysyt mistäkö minunlaisiani löytyisi. En tiedä. Ehkä me, jos meitä on ollut, olemme kuolemassa sukupuuttoon.


      • Rouva Fortuna
        Maalaismies* kirjoitti:

        Jos seksistä puhutaan, siihen sisältyy paljon - niin paljon etteivät turva-asiat sitä häiritse. Joidenkin kanssa vain tulisi toimeen, ymmärtäisi, ajattelisi elämää, toimeentuloa, turvaa, terveyttä ja sitten (pang), seksi tulisi mukaan niinkuin pilkuksi Iin päälle.

        Mutta sehän alkaisi maistua elämälle: keskusteluita, kysymyksiä, kiinnostusta toisesta, toiseudesta, kuka sinä olet, mistä olet tullut tähän maailmaan, kerro lapsuudestasi, isästäsi. isoäidistä, kerro kaikki - minä kuuntelen. Voinko jotenkin auttaa? Kaikki tämä ja paljon muuta liittyy seksiin.

        Kysyt mistäkö minunlaisiani löytyisi. En tiedä. Ehkä me, jos meitä on ollut, olemme kuolemassa sukupuuttoon.

        Voi, älä sinäkin! Minulta on kaikki entiset heilat menneet manan manoille. Olenkohan minä hengenvaarallinen? Vaikka en minä ole niitä ensimmäisiä edes nähnyt vuosikymmeniin. Seksin ja elämänmaun yhteenkuuluvuudesta olen ihan samaa mieltä. Täytyy olla muutakin kuin pelkkä sukupuolisuhde.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Eiväthän kaikki käytä turvavyötäkään, eivät vilkkua eivätkä polkupyöräkypärää, ja ajavat päin punaista, koska niiden kanssa häkslätessä menee ajonautinto. Eikähän minulle onnettomuus ole ennenkään sattunut - että siitä vaan!

        on minulle paikasta toiseen siirtymistä ei monesti nautinto, vaan mitä varten sexi on ellei nautinto,jos tunnelma on mennyt metsään eikä mitään tule hommista niin ei tartte tehdä ,ja tuossa iässä,,,saa sitoa kaulaan kiinni että pysyy,


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Jos seksistä puhutaan, siihen sisältyy paljon - niin paljon etteivät turva-asiat sitä häiritse. Joidenkin kanssa vain tulisi toimeen, ymmärtäisi, ajattelisi elämää, toimeentuloa, turvaa, terveyttä ja sitten (pang), seksi tulisi mukaan niinkuin pilkuksi Iin päälle.

        Mutta sehän alkaisi maistua elämälle: keskusteluita, kysymyksiä, kiinnostusta toisesta, toiseudesta, kuka sinä olet, mistä olet tullut tähän maailmaan, kerro lapsuudestasi, isästäsi. isoäidistä, kerro kaikki - minä kuuntelen. Voinko jotenkin auttaa? Kaikki tämä ja paljon muuta liittyy seksiin.

        Kysyt mistäkö minunlaisiani löytyisi. En tiedä. Ehkä me, jos meitä on ollut, olemme kuolemassa sukupuuttoon.

        kiinnostava mies


      • Maalaismies*
        Rouva Fortuna kirjoitti:

        Voi, älä sinäkin! Minulta on kaikki entiset heilat menneet manan manoille. Olenkohan minä hengenvaarallinen? Vaikka en minä ole niitä ensimmäisiä edes nähnyt vuosikymmeniin. Seksin ja elämänmaun yhteenkuuluvuudesta olen ihan samaa mieltä. Täytyy olla muutakin kuin pelkkä sukupuolisuhde.

        Eikö se riitä, jos ymmärtää toista? Minusta tuntuu, Rouva Fortuna, että ymmärrämme mistä puhumme. Ja se on paljon se.


      • Maalaismies*
        pääsky kirjoitti:

        on minulle paikasta toiseen siirtymistä ei monesti nautinto, vaan mitä varten sexi on ellei nautinto,jos tunnelma on mennyt metsään eikä mitään tule hommista niin ei tartte tehdä ,ja tuossa iässä,,,saa sitoa kaulaan kiinni että pysyy,

        Tietenkin, jos nyt kertoisi, mitä se mielestäni on, niin sheriffi (ei sentään) siirtäisi juttuni seksipalstalle. Sehän on herttaista, suihkun jälkeen ( tietenkin) mies ihailee naistaan varpaista hiusnutturaan saakka. Siis miten ihailee? No, sivelemällä, hieromalla ja puhellen kivoja asioita. On tärkeää aloittaa varpaista, ja pohkeet ( ne ovat tärkeät), reisiä pitää painaa voimakkaasti mutta lämmöllä. ( Saanko jatkaa).

        Sitten hartiat, niska, päätä pitää hieroa pehmeästi molemmin käsin, hiukset ovat tärkeät. Pitää kertoa kuinka ainutlaatuinen hän on, kuinka kaunis, kuinka korvaamaton.

        Tietenkin voisin mennä itse asiaan. Ne ovat hienoja juttuja, jos oikein kerrotaan, mutta näin se menee...


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Tietenkin, jos nyt kertoisi, mitä se mielestäni on, niin sheriffi (ei sentään) siirtäisi juttuni seksipalstalle. Sehän on herttaista, suihkun jälkeen ( tietenkin) mies ihailee naistaan varpaista hiusnutturaan saakka. Siis miten ihailee? No, sivelemällä, hieromalla ja puhellen kivoja asioita. On tärkeää aloittaa varpaista, ja pohkeet ( ne ovat tärkeät), reisiä pitää painaa voimakkaasti mutta lämmöllä. ( Saanko jatkaa).

        Sitten hartiat, niska, päätä pitää hieroa pehmeästi molemmin käsin, hiukset ovat tärkeät. Pitää kertoa kuinka ainutlaatuinen hän on, kuinka kaunis, kuinka korvaamaton.

        Tietenkin voisin mennä itse asiaan. Ne ovat hienoja juttuja, jos oikein kerrotaan, mutta näin se menee...

        se aina saman kaavan mukaan, eikö eri persoona anna aihetta muutokseen,onkohan miehiilekkin olemassa vastaavanlainen ohjekirjanen ,niin ei tarvitsisi itse säveltää koko juttua, ei jäänyt epäselväksi mihin se tähtäsi mutta ,se suojautminen kumman huoleksi se jääpi,


      • Maalaismies*
        pääsky kirjoitti:

        se aina saman kaavan mukaan, eikö eri persoona anna aihetta muutokseen,onkohan miehiilekkin olemassa vastaavanlainen ohjekirjanen ,niin ei tarvitsisi itse säveltää koko juttua, ei jäänyt epäselväksi mihin se tähtäsi mutta ,se suojautminen kumman huoleksi se jääpi,

        Hyviin tuloksiin pääseminen merkitsee pelaamista avoimin kortein. Sanoin selvittämällä tai sanattomasti viestien leikitään samaa leikkiä. Kun on kysymys intiimeimmästä kahden ihmisen välisestä suhteesta, tunnetaan vastuu omasta ja toisen hyvästä olosta ja terveydestä - ennenkaikkea toisen.

        Turvavastuu on molemminpuolista, samantekevää kumpi hoitaa käytännön.


      • Mrs Fortuna *2005
        Maalaismies* kirjoitti:

        Hyviin tuloksiin pääseminen merkitsee pelaamista avoimin kortein. Sanoin selvittämällä tai sanattomasti viestien leikitään samaa leikkiä. Kun on kysymys intiimeimmästä kahden ihmisen välisestä suhteesta, tunnetaan vastuu omasta ja toisen hyvästä olosta ja terveydestä - ennenkaikkea toisen.

        Turvavastuu on molemminpuolista, samantekevää kumpi hoitaa käytännön.

        Ihmisen - minusta puheenollen naisen - nautinto on suurimmillaan silloin, kun omat mehut vartalossa (varpaista päälakeen saakka) on herätetty . Ei turhaan puhuta hormoonien hyrräämisestä. Silloinhan koko maailma näyttää uudenuutukaiselta ja ihanalta.

        Eli ne miehet, joilla on kova kiire, eivät ikinä saa naista mukaansa. Ne kuuluisat "teeskennellyt orkut" ovat naisten kohteliaisuutta tai halua välttää kiusallinen tilanne.

        Mutta kerrohan sinä Maalaismies*, mikä on se miesten hyväilyjärjestys? Mikä saa miehet nauttimaan eniten?

        Minulla on tästä oma oppini, haluaisin tietää, täsmääkö se muillakin kuin hänellä, jota ei enää ole. - Hyvin muotoiltu tuo naisen hyväily, kiitos.


      • vai unelmia
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tietenkin, jos nyt kertoisi, mitä se mielestäni on, niin sheriffi (ei sentään) siirtäisi juttuni seksipalstalle. Sehän on herttaista, suihkun jälkeen ( tietenkin) mies ihailee naistaan varpaista hiusnutturaan saakka. Siis miten ihailee? No, sivelemällä, hieromalla ja puhellen kivoja asioita. On tärkeää aloittaa varpaista, ja pohkeet ( ne ovat tärkeät), reisiä pitää painaa voimakkaasti mutta lämmöllä. ( Saanko jatkaa).

        Sitten hartiat, niska, päätä pitää hieroa pehmeästi molemmin käsin, hiukset ovat tärkeät. Pitää kertoa kuinka ainutlaatuinen hän on, kuinka kaunis, kuinka korvaamaton.

        Tietenkin voisin mennä itse asiaan. Ne ovat hienoja juttuja, jos oikein kerrotaan, mutta näin se menee...

        Moinen litanni, tuskin monikaan mies viitsii näin toimia. Kiire kun on, Murjasen tähän pienen tarinan, liekö totta vai onko valetta. No niin, mamma ja pappa vietti näin erottista hetkeä, homman loputtua mamma sanoi, olipas se hyvvää, johon pappa vastas ihmekös tuo kun se oli kaksin kerroin.


      • Maalaismies*
        vai unelmia kirjoitti:

        Moinen litanni, tuskin monikaan mies viitsii näin toimia. Kiire kun on, Murjasen tähän pienen tarinan, liekö totta vai onko valetta. No niin, mamma ja pappa vietti näin erottista hetkeä, homman loputtua mamma sanoi, olipas se hyvvää, johon pappa vastas ihmekös tuo kun se oli kaksin kerroin.

        Totta hyvinkin lienee ja tavallista tuo mitä sanot:"Moinen litanni, tuskin monikaan mies viitsii näin toimia." Jos nautinnon antamista ja saamista ei pidetä vaivan arvoisena, tulokset ovat sellaisia kuin ovat.

        Pikavoitot eivät tyydytä. Sitäpaitsi perusteellinen hyväily on taidelaji sinänsä, joka sellaisenaan tuottaa nautintoa alan taitajalle. Kondomin käyttö loppuhuipennuksessa ei ole ongelma.

        Litania toimii toisinkin päin, siis nainen miehelle!


      • Mrs Fortuna*2005
        Maalaismies* kirjoitti:

        Totta hyvinkin lienee ja tavallista tuo mitä sanot:"Moinen litanni, tuskin monikaan mies viitsii näin toimia." Jos nautinnon antamista ja saamista ei pidetä vaivan arvoisena, tulokset ovat sellaisia kuin ovat.

        Pikavoitot eivät tyydytä. Sitäpaitsi perusteellinen hyväily on taidelaji sinänsä, joka sellaisenaan tuottaa nautintoa alan taitajalle. Kondomin käyttö loppuhuipennuksessa ei ole ongelma.

        Litania toimii toisinkin päin, siis nainen miehelle!

        Näin arvelinkin, ja varmaan on vielä jokaisella yksilölliset mieltymyksensä, jotka tottakai voi kertoa toiselle.


      • Sopisi
        Maalaismies* kirjoitti:

        Totta hyvinkin lienee ja tavallista tuo mitä sanot:"Moinen litanni, tuskin monikaan mies viitsii näin toimia." Jos nautinnon antamista ja saamista ei pidetä vaivan arvoisena, tulokset ovat sellaisia kuin ovat.

        Pikavoitot eivät tyydytä. Sitäpaitsi perusteellinen hyväily on taidelaji sinänsä, joka sellaisenaan tuottaa nautintoa alan taitajalle. Kondomin käyttö loppuhuipennuksessa ei ole ongelma.

        Litania toimii toisinkin päin, siis nainen miehelle!

        Sitä saa mitä tilaa, Kyllä totta on että laatu paranee ajanmyöten, olen samaa mieltä. Mutta jos puhutaan "taidosta" se vähän ihmetytti, olisko parempi sana jokin muu.


      • Helena04 ejk
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tietenkin, jos nyt kertoisi, mitä se mielestäni on, niin sheriffi (ei sentään) siirtäisi juttuni seksipalstalle. Sehän on herttaista, suihkun jälkeen ( tietenkin) mies ihailee naistaan varpaista hiusnutturaan saakka. Siis miten ihailee? No, sivelemällä, hieromalla ja puhellen kivoja asioita. On tärkeää aloittaa varpaista, ja pohkeet ( ne ovat tärkeät), reisiä pitää painaa voimakkaasti mutta lämmöllä. ( Saanko jatkaa).

        Sitten hartiat, niska, päätä pitää hieroa pehmeästi molemmin käsin, hiukset ovat tärkeät. Pitää kertoa kuinka ainutlaatuinen hän on, kuinka kaunis, kuinka korvaamaton.

        Tietenkin voisin mennä itse asiaan. Ne ovat hienoja juttuja, jos oikein kerrotaan, mutta näin se menee...

        Keräsin rohkeuteni ja lähetän tässä sisarellisen tervehdykseni. Nimittäin tulit mieleeni, kun näin tuon linkin sydämenkuvan...
        http://www.icq.com/friendship/pages/browse_page_8950.php


      • Rouva Fortuna
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tietenkin, jos nyt kertoisi, mitä se mielestäni on, niin sheriffi (ei sentään) siirtäisi juttuni seksipalstalle. Sehän on herttaista, suihkun jälkeen ( tietenkin) mies ihailee naistaan varpaista hiusnutturaan saakka. Siis miten ihailee? No, sivelemällä, hieromalla ja puhellen kivoja asioita. On tärkeää aloittaa varpaista, ja pohkeet ( ne ovat tärkeät), reisiä pitää painaa voimakkaasti mutta lämmöllä. ( Saanko jatkaa).

        Sitten hartiat, niska, päätä pitää hieroa pehmeästi molemmin käsin, hiukset ovat tärkeät. Pitää kertoa kuinka ainutlaatuinen hän on, kuinka kaunis, kuinka korvaamaton.

        Tietenkin voisin mennä itse asiaan. Ne ovat hienoja juttuja, jos oikein kerrotaan, mutta näin se menee...

        on varmaan onnellinen ja niin täytyy olla sinunkin. Huvittaa, että kuvailusi saa kaikki Onnettaret liikkeelle, sillä hienostuneempi "Mrs." en ole minä, joka olen suomalaisittain pelkkä "Rva".


      • Maalaismies*
        Sopisi kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa, Kyllä totta on että laatu paranee ajanmyöten, olen samaa mieltä. Mutta jos puhutaan "taidosta" se vähän ihmetytti, olisko parempi sana jokin muu.

        Taidosta puhuminen lemmenasioissa voi tuntua mekaaniselta. Romanttisempia nimiä on ja niitä kukin käyttäköön makunsa mukaan. Minä tosiaan olen ikääntyessäni alkanut ajatella ja puhua elämän taidosta, ikääntyminen on taitolaji, saatan sanoa.

        Tarkoitan tietenkin kuinka helposti tyhmyyttämme ja kokemattomuuttamme joudumme pinteeseen kehdosta hautaan. Miksi en hoksannut tuota ansaa? Siitäkö lienee tullut tuo hokema "vanhuus ja viisaus", siis siitä, että on oppinut vuosien myötä selviytymään erilaisista vaikeuksista. On tullut elämän taitoa.

        Montaigne puhuessaan elämän nautinnoista, kirjoittaa esseissään: Nautinnot nousevat alhaalta ylöspäin. Lapsilla ne ovat jaloissa, sitten keskivartalossa ja lopulta päässä. Nuo keski-osan nautinnot Montaigne määrittää parhaimmiksi.

        Hyvä seksi antaa ja myös vaatii hyvää kuntoa. Päättelen, että jos vanhakin ihminen vielä hallitsee nämä kolme, liikunnan, seksin ja ajattelun, niin paremmin asiat eivät voisi olla.

        Kiitos Helena kortista! Paremmin ei tarkastelemaamme asiaa voi kertoa. Kiitos Mrs/Rva Fortuna osallistumisestasi! Kiitos kaikille muillekin! Lajeja ja sävyjä lemmen taiteessa on loputtomiin ja mielenkiintoisia yksityiskohtia vaikka kuinka. Luulen kuitenkin, että jos tästä vielä etenemme, BilMan alkaa harkita tarinoidemme siirtämistä seksiosastolle.


      • kaunisoivi
        Rouva Fortuna kirjoitti:

        on varmaan onnellinen ja niin täytyy olla sinunkin. Huvittaa, että kuvailusi saa kaikki Onnettaret liikkeelle, sillä hienostuneempi "Mrs." en ole minä, joka olen suomalaisittain pelkkä "Rva".

        että tuollaisia miehiä on olemassakaan,joku antaa meidän uskotella ja sitten saamma omille miehille kiukutella että sinä et tee niin ja niin ja joku se osaa,muistan nuruudestani ne p,,,,,,,t mitä kuului käytön yhteydessä,


      • annuli1
        Maalaismies* kirjoitti:

        Taidosta puhuminen lemmenasioissa voi tuntua mekaaniselta. Romanttisempia nimiä on ja niitä kukin käyttäköön makunsa mukaan. Minä tosiaan olen ikääntyessäni alkanut ajatella ja puhua elämän taidosta, ikääntyminen on taitolaji, saatan sanoa.

        Tarkoitan tietenkin kuinka helposti tyhmyyttämme ja kokemattomuuttamme joudumme pinteeseen kehdosta hautaan. Miksi en hoksannut tuota ansaa? Siitäkö lienee tullut tuo hokema "vanhuus ja viisaus", siis siitä, että on oppinut vuosien myötä selviytymään erilaisista vaikeuksista. On tullut elämän taitoa.

        Montaigne puhuessaan elämän nautinnoista, kirjoittaa esseissään: Nautinnot nousevat alhaalta ylöspäin. Lapsilla ne ovat jaloissa, sitten keskivartalossa ja lopulta päässä. Nuo keski-osan nautinnot Montaigne määrittää parhaimmiksi.

        Hyvä seksi antaa ja myös vaatii hyvää kuntoa. Päättelen, että jos vanhakin ihminen vielä hallitsee nämä kolme, liikunnan, seksin ja ajattelun, niin paremmin asiat eivät voisi olla.

        Kiitos Helena kortista! Paremmin ei tarkastelemaamme asiaa voi kertoa. Kiitos Mrs/Rva Fortuna osallistumisestasi! Kiitos kaikille muillekin! Lajeja ja sävyjä lemmen taiteessa on loputtomiin ja mielenkiintoisia yksityiskohtia vaikka kuinka. Luulen kuitenkin, että jos tästä vielä etenemme, BilMan alkaa harkita tarinoidemme siirtämistä seksiosastolle.

        Ranskalaien filosofi Michel de Montaigne ei liene ole noin avoimin kortein kirjoittanut seksistä maalaismiehen referoimalla tavalla.Olenhan sitä minäkin ja moni muukin lukenut hänen filosofisia ajatuksia.

        Ehkä meillä olisi opittavaa hänen toteamuksestaan: "Sokrateen elämässä ei ollut mitään niin merkittävää kuin se, että hän ikäihmisenä sai oppia tanssimaan ja soittamaan eri instrumentteja ja oli sitä mieltä että vietti aikansa hyvin." Kuka milläkin tavalla toteamuksen mielessään käsittelee.

        Uhoilu tiedoilla ja taidoilla osoittaa pikemminkin huonoa tyylitajua kaupata itseään erinomaisilla kyvyillään, yleensä ne puuttuvat, siis siitä puhe mistä puute.


      • Maalaismies*
        annuli1 kirjoitti:

        Ranskalaien filosofi Michel de Montaigne ei liene ole noin avoimin kortein kirjoittanut seksistä maalaismiehen referoimalla tavalla.Olenhan sitä minäkin ja moni muukin lukenut hänen filosofisia ajatuksia.

        Ehkä meillä olisi opittavaa hänen toteamuksestaan: "Sokrateen elämässä ei ollut mitään niin merkittävää kuin se, että hän ikäihmisenä sai oppia tanssimaan ja soittamaan eri instrumentteja ja oli sitä mieltä että vietti aikansa hyvin." Kuka milläkin tavalla toteamuksen mielessään käsittelee.

        Uhoilu tiedoilla ja taidoilla osoittaa pikemminkin huonoa tyylitajua kaupata itseään erinomaisilla kyvyillään, yleensä ne puuttuvat, siis siitä puhe mistä puute.

        Tarkistin Montaignen tekstin kohdan, jota siteerasin vapaamuotoisesti. Se kuuluu näin: "Iloiset juomaveikot sanovat, että ruumiin lämpö majailee ensiksi jaloissa: näin on lapsuudessa. Sieltä se nousee keskivaiheille, minne pesiytyy pitkäksi aikaa ja tuottaa minun mielipiteeni mukaan silloin ainoat todelliset ruumiilliset nautinnot: niihin verrattuina muut nautinnot ovat laimeita..."
        (Michel de Montaigne, Esseitä,WSOY 1955)

        Osaltani olen sanonut turvaseksistä tällä palstalla sen, mitä minulla on ollut sanottavaa.


      • Annuli*
        Maalaismies* kirjoitti:

        Tarkistin Montaignen tekstin kohdan, jota siteerasin vapaamuotoisesti. Se kuuluu näin: "Iloiset juomaveikot sanovat, että ruumiin lämpö majailee ensiksi jaloissa: näin on lapsuudessa. Sieltä se nousee keskivaiheille, minne pesiytyy pitkäksi aikaa ja tuottaa minun mielipiteeni mukaan silloin ainoat todelliset ruumiilliset nautinnot: niihin verrattuina muut nautinnot ovat laimeita..."
        (Michel de Montaigne, Esseitä,WSOY 1955)

        Osaltani olen sanonut turvaseksistä tällä palstalla sen, mitä minulla on ollut sanottavaa.

        Ei pidä irrotella suuren filosofin ajatuksia omien mielihalujensa esilletuomiseksi oman mielikuvituksen tueksi.
        Ihan hyvä että toit alkuperäisen tekstin näkyviin, siitähän jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä.


      • Mrs Fortuna*2005
        Maalaismies* kirjoitti:

        Taidosta puhuminen lemmenasioissa voi tuntua mekaaniselta. Romanttisempia nimiä on ja niitä kukin käyttäköön makunsa mukaan. Minä tosiaan olen ikääntyessäni alkanut ajatella ja puhua elämän taidosta, ikääntyminen on taitolaji, saatan sanoa.

        Tarkoitan tietenkin kuinka helposti tyhmyyttämme ja kokemattomuuttamme joudumme pinteeseen kehdosta hautaan. Miksi en hoksannut tuota ansaa? Siitäkö lienee tullut tuo hokema "vanhuus ja viisaus", siis siitä, että on oppinut vuosien myötä selviytymään erilaisista vaikeuksista. On tullut elämän taitoa.

        Montaigne puhuessaan elämän nautinnoista, kirjoittaa esseissään: Nautinnot nousevat alhaalta ylöspäin. Lapsilla ne ovat jaloissa, sitten keskivartalossa ja lopulta päässä. Nuo keski-osan nautinnot Montaigne määrittää parhaimmiksi.

        Hyvä seksi antaa ja myös vaatii hyvää kuntoa. Päättelen, että jos vanhakin ihminen vielä hallitsee nämä kolme, liikunnan, seksin ja ajattelun, niin paremmin asiat eivät voisi olla.

        Kiitos Helena kortista! Paremmin ei tarkastelemaamme asiaa voi kertoa. Kiitos Mrs/Rva Fortuna osallistumisestasi! Kiitos kaikille muillekin! Lajeja ja sävyjä lemmen taiteessa on loputtomiin ja mielenkiintoisia yksityiskohtia vaikka kuinka. Luulen kuitenkin, että jos tästä vielä etenemme, BilMan alkaa harkita tarinoidemme siirtämistä seksiosastolle.

        Mielestäni on hyvä, että kaikista asioista voidaan keskustella tällä tavalla kauniisti, taiten, viisaasti.

        "Pääskylle" haluaisin sanoa oman kantani hyväilyistä puhuttaessa, kun sanoit, että 'selvisi mihin tähtäät'. Hyväilyissä mielestäni ei tähdätä mihinkään, ollaan tässä ja nyt, sekunnista sekuntiin, ei tähdätä mihinkään. Tilanne kehittyy omilla ehdoillaan.

        Minulla on vain yhden pitkän suhteen kokemus, joten mitään vertailevaa seksologiaa ei ole .

        Maalaismiehelle kiitos hyvistä, puhdasotsaisista kirjoituksista. Enemmän tällaisia ihmisiltä, joilla on elämänkokemusta.

        Mrs Fortuna*2005 on eri nicki kuin Rouva Fortuna.


      • Mrs Fortuna*2005 kirjoitti:

        Mielestäni on hyvä, että kaikista asioista voidaan keskustella tällä tavalla kauniisti, taiten, viisaasti.

        "Pääskylle" haluaisin sanoa oman kantani hyväilyistä puhuttaessa, kun sanoit, että 'selvisi mihin tähtäät'. Hyväilyissä mielestäni ei tähdätä mihinkään, ollaan tässä ja nyt, sekunnista sekuntiin, ei tähdätä mihinkään. Tilanne kehittyy omilla ehdoillaan.

        Minulla on vain yhden pitkän suhteen kokemus, joten mitään vertailevaa seksologiaa ei ole .

        Maalaismiehelle kiitos hyvistä, puhdasotsaisista kirjoituksista. Enemmän tällaisia ihmisiltä, joilla on elämänkokemusta.

        Mrs Fortuna*2005 on eri nicki kuin Rouva Fortuna.

        kysymys kukkapenkin teosta voisin minäkin alkaa yksityskohtaisemmin ja pilkun tarkasti erittelemään, mikä antaa kasvua ja miten maa happanee ym,kun on rakastelemisesta aihe niin et saa tähän houkuteltua,ja se alkaisi muistuttaa lehden kirjoitukselta, ja missähän sydän maan korvessa lienee sinua pdetty ja vahdin kanssa kuljeteltu kun yksi,, ei mene läpi,


    • tulin frigidiksi

      Ajauduin tyhmyyttäni sänkyyn extempore tuntematta paljonkaan kaveria. Tipitii-tautihan siitä tuli, mies totesi asian päätteeksi, niin hyvältä tuntuu että suussa maistuu.
      Ei koskaan enää seksiä, totean vain jokainen uusi suhde on aina riski.
      Tauti parani antibiooteilla, mutta hävetti lääkärissä että näillä vuosilla vielä villiintyy.

      • pitää kiertää kaukaa vaan haluaismpa nähdä kuka minut pystyisi huijaamaan,se on kyllä sitten ansainnutkin mitä saa, miehet jotka yleensä ottavat kenet sattuvat saamaan,ja useasti vaihtavat paria pitää tosissaan suojautua etteivät tartuta toisiin,vanhemmat naiset niin harvoin että huvikseen syö benesilliinikuurin kun on jotain jännää tapahtunut,


      • Ikävä asia
        pääsky kirjoitti:

        pitää kiertää kaukaa vaan haluaismpa nähdä kuka minut pystyisi huijaamaan,se on kyllä sitten ansainnutkin mitä saa, miehet jotka yleensä ottavat kenet sattuvat saamaan,ja useasti vaihtavat paria pitää tosissaan suojautua etteivät tartuta toisiin,vanhemmat naiset niin harvoin että huvikseen syö benesilliinikuurin kun on jotain jännää tapahtunut,

        Pahinta asiassa oli että olimme seurustelleet peräti 5vuotta, ja sitten tämä ex tempore juttu sattui. Tosi luikki koko 75v äijän käppänä. Maksoi sentään penisilliinit. Mieluummin yksin, oli sillä naama peruslukemilla kun sai lähteä kävelemään.


      • Ikävä asia kirjoitti:

        Pahinta asiassa oli että olimme seurustelleet peräti 5vuotta, ja sitten tämä ex tempore juttu sattui. Tosi luikki koko 75v äijän käppänä. Maksoi sentään penisilliinit. Mieluummin yksin, oli sillä naama peruslukemilla kun sai lähteä kävelemään.

        puolelle seurustelusi jäänyt ja mitä silloin yhdestä tippurista, vahinkoja sattuu ,viidessä vuodessa on ehtinyt tapahtua paljon hyvääkin ettei muistoja kannata sen vuoki halventaa ja vähätellä,75vuotias sehän saattoi nähdäkkin huonosti ja erehtyi siksi väärään sänkyyn kyllä iän vuoksi voipi antaa vähän etumatkaa ja lopulta anteeksi niin samalla itsekkin vapautuu ja ajattelee huumorilla


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe