Torstaiko toivoa täynnä?

Anonyymi-ap

Tänään paistaa aurinko, kiva oli käydä aamulenkillä. Liukasta oli ja pakkasen puolella, mutta kyllä tuo aurinko jo vähän lämmittää. Ennen muuta piristää mieltä. Tänään on sekasoppapäivä, pari porkkanaa ja vähän purjoa jääkaapista, pakkasesta pieni pussi herne-maissi-paprikaa.. Perunat loppui, mutta heitän mukaan kourallisen makaroonia. Pari nakkia palasina ja liemikuutio, eikös se ole Minestronekeittoa!

21

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemppariohjelmiini kuuluu MasterChef Suomi. Olen sooloilija ruuanlaitossa. Tykkään luoda omaperäistä syötävää. Ohjelmasta saa vinkkejä uuden tekemiseen.

      No, torstai on toivoa täynnä. Tiedä häntä, kehoni reakoi erilaisin ihottumin ilmeisesti sairauteni aikana käyttämieni lääkkeiden poistuessa kehostani.

      Tapanani on lueskella lehtiartikkeleita erilaisiin sairauksiin sairastuneista ihmisistä. On uskomatonta kuinka paljon erilaisia sairauksia on olemassa ja aina löytyy uusia. Yhä nuorempina sairastutaan. Ole saanut elää sut tervettä elämää aina kuuskymppiseksi asti. No, katsotaan miten jatkossa.

      Mutta torstai on toivoa täynnä, ajattelin mennä uimahalliin, mutta alkoi pelottamaan saako sieltäkin erilaisia ihotulehduksia.

      • Anonyymi

        Eikö ole hienoa jos on jokin jumankekka mutkikasniminen tauti
        kun ei ole muita kunnianosoituksia niin saa ikään kuin tyydytystä kun on taudissa
        monipuolista nimeä ja pitkää

        Esimerkiksi kun matu tulee maahan ja sen todistukset ovat jääneet kotiin ja se sanoo asyl ja sen jälkeen

        Acantho Cheilonema Perstans

        se kirjataan Kelaan tällä nimellä ja alkaa tukiosat juosta vaikka kaikki uppoaa
        loistautiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole hienoa jos on jokin jumankekka mutkikasniminen tauti
        kun ei ole muita kunnianosoituksia niin saa ikään kuin tyydytystä kun on taudissa
        monipuolista nimeä ja pitkää

        Esimerkiksi kun matu tulee maahan ja sen todistukset ovat jääneet kotiin ja se sanoo asyl ja sen jälkeen

        Acantho Cheilonema Perstans

        se kirjataan Kelaan tällä nimellä ja alkaa tukiosat juosta vaikka kaikki uppoaa
        loistautiin

        Torstai on toivoa täynnä joten ehkä saat nämä toivomuksesi todeksi tänään, .jumankekka että olisit onnessasi.


    • Anonyymi

      mu ei saa kylmänä aamuna ulos mihinkään.
      jostain syystä, se kylmyys on tuntuvampaa kuin nuorempana.

    • Anonyymi

      Aurinko paistaa alajuoksullekin ja pieni pakkanen houkutteli aamulenkille jo aikaisin. Laitoin hokit talvilenkkareihin ja vaikka tie oli liukas hyvin ne pitivät jäätikössä, sekä ylä- että alamäessä.
      Tänään makkarasoppaa HK:n sinisestä, luomuperunoita Suomesta, ovat alkamassa jo itämään säkin pohjalla.
      Pal

    • Anonyymi

      Mitä ne makaronit sopassa tekevät ? Ne ovat tyhjiä kaloreita.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi linkkejä. En ikinä syö pulla-aineksia.

        Ai jaa, onko pullassa siis ruista ja kauraa?
        En ole koskaan moista kuullut.


      • Anonyymi

        Niin on tuo sinun kommenttisikin. Tyhjässä tynnyrissä.


    • Anonyymi

      Ihana, ihana auringonpaiste. Kävellen kävin kaupassa ja reppu täynnä kaappien täytettä. Ainakin viikoksi riittää. Kuntoilusta se paluumatka kävi, jauhopussi painavin.
      Parin-kolmen päivän kasvissosekeiton jälkeen pikkusen tuhdimpaa. Varaslähtö viikonloppuun,. Keitettyjä perunoita, salaattia ja savusiikaa.
      Minestronekeitto oli yhteen aikaan suosikkejani. Nopea, ravitseva ja täyttävä.
      Täytyykin merkitä listalle.

    • Skillan usein kirjoitti torstaisin tuon otsikon lauseen,"torstai on toivoa täynnä", joten aloitus sai lämpimän läikähdyksen aikaan. Steinbeckin Sweet Thursdayn käänsi suomeksi Jouko Linturi tuolla nimellä, ja se on jäänyt elämään kielessämme eräänlaisena mottona. Minulle tulee herkästi melodisia assosioita, nyt alkoi heti soida mielessä Merikannon J.H. Erkon sanoihin säveltämä Laula tyttö. Siinä on säkeistö :
      Laula tyttö, ettei surra
      otsaa ryppyiseksi saa,
      ettei murhe mieltä murra,
      toivo päivät kirkastaa.

      Aurinko houkuttelee ulos, varjopaikoissa on vielä jäätä ja liukkautta. Minä luotan ice bugeihin, kenkiin joissa on kiinteät nastat ja välillä kumitappeja. Sauvat vielä turvana ja vauhdittajanakin, silti askellan keskittyneesti.

      Luotan uimahallien veden puhtauteen, onhan siihen asetuskin laadittu, veden tilaa valvotaan säännöllisesti. Kloori on otettu takaisin puhdistuskeinoihin, ja jotkut ovat ilmeisesti sille yliherkkiä. Ihmiset ovat tottuneita suihkussa käyntiin ennen altaaseen menoa, epäkohtiin puututaan. Kyllä minä silti mieluummin uin luonnonvesissä, kunhan ovat siedettävän lämpimiä.

      Päivän ruokana on tänään paistetut muikut ja perunamuusi, porkkanaraastetta appelsiinipaloilla höystettynä.

      • Kesä tulee ja mökkielämä alkaa. Viime kesä jäi uimatta koska en vielä uskaltanut järveen. Ensi kesänä aloitan itseni liottelun mökin rantavedessä.

        Olen aika tarkkaan seurannut kuntoutumistani joten kaikki oireet pysäyttävät miettimään mistä johtuu jne.

        On hyvinkin mahdollista, että uimahallin vesi kuivattaa ihoani ja aikaan saa kutiavia kuivia pläiskiä.

        No, se selviää kun laistaa paikkoja joista ounastelee oireiden syntyvän.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kesä tulee ja mökkielämä alkaa. Viime kesä jäi uimatta koska en vielä uskaltanut järveen. Ensi kesänä aloitan itseni liottelun mökin rantavedessä.

        Olen aika tarkkaan seurannut kuntoutumistani joten kaikki oireet pysäyttävät miettimään mistä johtuu jne.

        On hyvinkin mahdollista, että uimahallin vesi kuivattaa ihoani ja aikaan saa kutiavia kuivia pläiskiä.

        No, se selviää kun laistaa paikkoja joista ounastelee oireiden syntyvän.

        paljon erilaisia sairauksia
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17781643/torstaiko-toivoa-taynna#comment-119722349


    • Anonyymi

      ELÄKKEET JA PANKIT POISTETAAN
      tilalle almut ja muamalat -laitokset
      Eläkeläiset hoidetaan almuilla ja maksut sharia-pankissa

      SHARIAN ASKELEET KANSANVAIHDOSSA: SHARIAN MUKAINEN PANKKI

      Vasemmistoliiton kansanedustaja toivoo islamilaista pankkia Suomeen – Tavallinen asuntolaina on nyt uskonoppien vastainen Kansanedustaja Suldaan Said Ahmed (vas) ehdottaa, että Suomeen tulisi saada uskoville muslimeille pankkeja, jotka tarjoavat kiinteää korkoa.

      • Anonyymi

        Sinulla on paljon toiveita, vaikka ikää on jo yli 80. Toivottavasti ne pian toteutuvat osallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paljon toiveita, vaikka ikää on jo yli 80. Toivottavasti ne pian toteutuvat osallasi.

        oletko siis Said Ahmed (vas)


      • Anonyymi

        Miehinen pankki, jonne ei naisille olisi pääsyä. Oikea suuntaus Naiset alkaa olla korkeammin koulutettuja kuin miehet Pitää miesten ruveta vihdoinkin ajamaan omia asioitaan.
        Mikä olisi parempi kannustin kuin vahva usko. Uskon varjossa ja suojeluksessa miehet pystyvät ajamaan omia etujaan ilman vastarintaa.
        Lähi-Itä on täynnä hyviä esimerkkejä.


    • Anonyymi

      Mitenkäs tämä torstai, onko toiveita hyvästä päivästä?
      Syöttekö kukaan torstaina hernesoppaa ja pannaria, kuten joskus oli tapana?

    • Anonyymi

      Kaapista kaavin kalanpalan, avocodon ja rahkaa. Puuron syön marjoilla ja menoksi. Kahvi päälle ja nälkä pysyy pois pitkään. On niin paljon asioita että minua pitäisi olla kaksi. Vaikeuttaa junan puutos, 40 km liikkumiseen kuluu nyt julkisilla puolet enemmän aikaa. Mutta järjestämällä selviän, onneksi on järki ja jalat. Aurinko on noussut ja pilvet väistymässä.

    • Anonyymi

      Ihana, ihana aurinko, kuten viikko sitten. Tänään lähden kauppaan pyörällä. Pitää saada kasviksia, jugurttia ym. Viikko on sopiva väli minulle ruokaostosten tekoon.
      Ei ole tullut tavaksi torstainen hernari ja pannari. Mutta kyllä minä niitä syön. Joskus innostun itse keittelemään.
      Jäisipä tämä aurinko nyt useammaksi päiväksi. Se on tämän torstain toiveeni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe