Volkswagen antoi keskiviikkona esimakua todella kiehtovasta uutuudesta, josta todella voi tulla ikoninen kansanauto. Konsepti kantaa nimeä ID. 2all, suomalaisittain ID.kaikille.
– Muutamme yhtiötä nopeasti ja perusteellisesti, selvänä tavoitteenamme tehdä Volkswagenista aito kuluttajien rakastama brändi. ID. 2all näyttää, mihin suuntaan haluamme brändiä viedä, VW:n henkilöautosegmentin toimitusjohtaja Thomas Schäfer sanoo tiedotteessa.
Schäferin mukaan yhtiö kiihdyttää muutosta tuodakseen sähköistä liikkuvuutta suurille massoille.
Mikäli nyt kerrotut lukemat pitävät, Shäferin sanoja ei voi väittää liioitelluiksi. Tähtäimenä on alle 25 000 euron lähtöhinta ja 450 kilometrin WLTP-toimintasäde. Etuvetoiseksi suunniteltu auto on myös varsin sähäkkä: 226 hevosvoiman koneella sen sanotaan liikahtavan sataseen alle seitsemässä sekunnissa. Tavaratilan kooksi kerrotaan vähintään 490 litraa ja 1 330 litraa penkit alhaalla.
Toyotalta saa odottaa vastavaa ainakin 10v! Toyota kun keskittyy hybridien viilailuun.
VW tuleva kansanauto on tulossa
16
328
Vastaukset
- Anonyymi
Paskan- puhuja Ilkka tässä johtaa immeisiä harhaan.
- Anonyymi
ilkka luomi tai Luoma.
- Anonyymi
Toyota on maalannut itsensä nurkkaan.
- Anonyymi
Tällä mallistotarjonnalla Volkswagenilla on kilpailijoihin verrattuna laajin täyssähköautovalikoima. Samalla Volkswagen-henkilöautot päivittää suunnitelmaansa ja tavoittelee, että sen Euroopassa myymistä autoista 80 % olisi sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Volkswagen-henkilöautojen aikaisempi tavoite tähtäsi 70 % osuuteen.
- Anonyymi
Kaupoissa jo kahden vuoden päästä.
Mielenkiintoista että tuo auto on lyhyempi kuin nykyinen Polo, mutta silti siinä on yhtä isot sisätilat kuin Golfissa.
Ja hauska yksityiskohta että tuon ID.2:n tavaratila on noin kaksi kertaa suurempi kuin pystyperä-Corollassa.- Anonyymi
Toiset osaa, toiset taas ei osaa. Siis suunnitella auton.
Saas nähdä mitä Skoda saa tuosta aikaan. Jonko voittaja sähköralliohjuksen varmasti. - Anonyymi
Jos tuotanto käynnistyy 2 vuoden päästä, tämä auto on kaupoissa 4 vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuotanto käynnistyy 2 vuoden päästä, tämä auto on kaupoissa 4 vuoden päästä.
Kun tuo Klongswaageni tulee myyntiin, niin se on vielä keskeneräinen tekele ja täynnä vikoja.
- Anonyymi
Noilla parametreillä ei voida rakentaa autoa noin halvalla. Jostain pitää nipistää ja paljon.
- Anonyymi
Suuruuden ekonomiaa.
VW pystyy hyödyntämään MEB platformia tehokkaasti. Uuden mallin suunnittelukustannukset jäävät pieneksi koska perusrakenne on jo tarjolla valmiina. Vakiokomponentit ja vakio kokoonpanolinjat pitävät valmistuskustannukset alhaisina.
Massatuotanto-aika on alkanut sähköautoissakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuruuden ekonomiaa.
VW pystyy hyödyntämään MEB platformia tehokkaasti. Uuden mallin suunnittelukustannukset jäävät pieneksi koska perusrakenne on jo tarjolla valmiina. Vakiokomponentit ja vakio kokoonpanolinjat pitävät valmistuskustannukset alhaisina.
Massatuotanto-aika on alkanut sähköautoissakin.Kai tähänkin tulee Klonksun MEB-plattikseen kuuluvat "pitämättömät" rumpujarrut?
- Anonyymi
Tuo malli osuu Euroopan myydyinpään segmenttiin eli B-segmenttiin jossa sähköautoja on hyvin vähän tarjolla. Voi ennustaa valtavaa kysyntää jos vain saavat hinnan pysymään suunnitellussa.
- Anonyymi
Kai tuohonkin hintaan jonkun huijausohjelman ja vika-arsenaalin saa kaupan päälle niin tulee käyttäjävirheet tutuksi.
- Anonyymi
Teslalta on tulossa vastaavan hintainen auto, siitä ei vain ole vielä kovin paljon tietoa saatavilla.
Mutta on nyt jo markkinoilla halpoja sähköautoja, niitä ei vain kovin montaa tuoda tänne.
https://tekniikanmaailma.fi/uusi-mg4-ev-on-nyt-myynnissa-britanniassa-jos-hinnat-ovat-samat-suomessa-voi-sille-povata-menestysta/
Kiinassa on ihan eri markkinat kuin meillä.
- Anonyymi
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Ei voi kun huutonauraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391