Onko mahdollista keskeyttää oppisopimus ? Siis opiskelijan itse, ja onko jonkinlainen irtisanomisaika?
Pitääkö syy sanoa?
Oppisopimuksen keskeyttäminen ?
14
972
Vastaukset
- Anonyymi
Elämässä tapahtuu kaikenlaista. Myös oppisopimuksia keskeytetään, joko oppijan omasta aloitteesta tai työnantajan aloitteesta. Asiasta on viisainta sopia hyvässä hengessä, tähän liittyen pitäisin syyn ilmoittamista kohtuullisena.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17783914R
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Entä tuo koeaika ? Ja irtisanomisaika ? Vai onko tapaus kohtainen juttu ?
- Anonyymi
Mulla ainakin koeaika on 6 kk, mutta irtisanomisaikaa ei ole ollenkaan tuona aikana!
Eli jos alkaa tuntua, ettei ole oma paikka - ei muuta kun ilmoitus työnantajalle ja nostat kytkintä! - Anonyymi
Jos on määräaikainen työsopimus kyseessä, sitä ei voi periaatteessa päättää ennen määräaikaa tai joutuu korvaamaan aiheuttamansa kustannukset.
Tietenkin kannattaa keskustella asiasta ja miettiä, mitä vaihtoehtoja on ja löytyykö sopuratkaisua.- Anonyymi
Kyllä se vaan niin on, ettei täälläpäin ainakaan ole irtisanomisaikaa oppisopimuksen koe ajalla. Yllättyi tuo pomokin, kun alkoi asiaa tutkia.
Ei muuta kuin kytkintä nostamaan, kun ei kerran tunnu omalta paikalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, ettei täälläpäin ainakaan ole irtisanomisaikaa oppisopimuksen koe ajalla. Yllättyi tuo pomokin, kun alkoi asiaa tutkia.
Ei muuta kuin kytkintä nostamaan, kun ei kerran tunnu omalta paikalta.Kannattaa kuitenkin tarkistaa asia, ettet joudu esim. karenssiin koska jos itse irtisanoudut pitää olla kuitenkin painava syy, jos haluat työttömyyspäivärahaa työttömyyden ajalta
- Anonyymi
Onko oppisopimus opiskelijalla oikeus kesälomaan ? Siis jos sinulle on kertynyt samalla työnantajalla kesälomaa ja siirryt oppisopimuksen kautta toiseen työhön onko sinulla oikeus pitää kesälomaa ? Vai voiko työantaja vaan ilmoittaa, että opiskelujen aikana niitä ei voi pitää ?
- Anonyymi
Totta kai on! Oppisopimus perustuu työsopimukseen ja eroaa vain siinä, että työntekemisen ohessa hankkii tutkinnon, kaikki muu on tiettenkin niin kuin missä tahansa työsuhteessa.
Oppisopimus on yleensä määräaikainen työsopimus, johon ei irtisanomisaikaa mainita koska määräaikaista työsopimusta ei voi irtisanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai on! Oppisopimus perustuu työsopimukseen ja eroaa vain siinä, että työntekemisen ohessa hankkii tutkinnon, kaikki muu on tiettenkin niin kuin missä tahansa työsuhteessa.
Oppisopimus on yleensä määräaikainen työsopimus, johon ei irtisanomisaikaa mainita koska määräaikaista työsopimusta ei voi irtisanoa.Ai jaa, mulle sanottiin ettei kesälomaa voi pitää oppisopimuksen aikana!
Ja irtisanomisaikaa ei ole täällä todellakaan koe ajan kuluessa. Eli kyllä pystyin lähtemään kesken pois, minulla toinen työ eli ei vaikuta minuun kun ei tule karenssia. Varmistin vaan että sain palata lähtöpaikalle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa, mulle sanottiin ettei kesälomaa voi pitää oppisopimuksen aikana!
Ja irtisanomisaikaa ei ole täällä todellakaan koe ajan kuluessa. Eli kyllä pystyin lähtemään kesken pois, minulla toinen työ eli ei vaikuta minuun kun ei tule karenssia. Varmistin vaan että sain palata lähtöpaikalle!Niin, kysymyshän oli "Onko oppisopimus opiskelijalla oikeus kesälomaan " ja kun oppisopimusjakso on työsuhteinen, niin vastaus on kyllä. Se, milloin loman voi pitää, on sitten toinen juttu ja sovittavissa työpaikalla
- Anonyymi
Kuule kato siirretään noita sähköjäkin pois ym muita velkoja. Mutta se onkin vastuun kannottomuutta.
- Anonyymi
Itse en ymmärrä noita oppisopimus koulutuksia, miksi niissä pitää olla yleissivistäviä aineita niin helvetin paljon?! Äidinkieli, ruotsi, englanti, fysiikka&kemia,matikka,luovat toiminnot jne jne
Kyllä työpaikalle varmasti riittäisi vaan ne ammattiin liittyvät ja siellä tarvittavat ammattiaineet!
Karsii paljon porukkaa pois, me jotka emme halua kuluttaa pientä vapaa aikaamme töiden jälkeen kaiken maailman liirumlaarumiin, tentteihin turhista aineista yms…
Ei tartte valittaa, että on pulaa työvoimasta. Kaiken voisi tehdä niin paljon helpommin!- Anonyymi
Oppisopimuksellakin hankittu tutkinto antaa mahdollisuuden hakea ammattikorkeakouluun ja yliopistoon. Sitä varten tarvitaan tietty sivistystaso. Etenkin kielet on välttämätön kaikissa korkeakoulutason opinnoissa, äidinkieltä tarvitsee jokainen muutenkin sekä työssä että yksityiselämässä.
Toisaalta yksinkertaisia töitä voi tehdä ilman mitään tutkintoakin. Nykyään, ikävä kyllä, peruskoulun jälkeen on pakko yrittää opiskella vielä jotakin. Osalle nuorista se on täysin turhaa, ei johda mihinkään. Yhteiskunnan resursseja vain tuhlataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017021- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52158Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101088Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30856Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783