IS Viikonloppu 18.-19.3.2023

Ihan sitä varten, että HP voi laittaa tähän paljastuslistansa.

29

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jee. Odotetaan siis ilosanomaa.

      • Olet varsin halveksittava persoona kehuessasi HP-trollia, sillä HP-trolli spämmää älyttömästi paljastuslistojaan ärsyttääkseen ja kiusatakseen muita ratkojia. Sinun kehusi hän ottaanee vastaa perin kieroutuneella tavalla. Kehut varsin kieroutunutta persoonaa, joka pitää sinua pilkkanaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olet varsin halveksittava persoona kehuessasi HP-trollia, sillä HP-trolli spämmää älyttömästi paljastuslistojaan ärsyttääkseen ja kiusatakseen muita ratkojia. Sinun kehusi hän ottaanee vastaa perin kieroutuneella tavalla. Kehut varsin kieroutunutta persoonaa, joka pitää sinua pilkkanaan.

        Voi sinua ihmistä. Helpota elämääsi. Miten aggressiivinen oletkaan. Ota nappi ja nuku päiväunet, lupaan että helpottaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olet varsin halveksittava persoona kehuessasi HP-trollia, sillä HP-trolli spämmää älyttömästi paljastuslistojaan ärsyttääkseen ja kiusatakseen muita ratkojia. Sinun kehusi hän ottaanee vastaa perin kieroutuneella tavalla. Kehut varsin kieroutunutta persoonaa, joka pitää sinua pilkkanaan.

        Kukahan se tässä oikein on kieroutunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se tässä oikein on kieroutunut?

        Autan toisia ratkojia vilpittömällä mielellä, sillä olen myös itse saanut apuja. En pidä itseäni virheettömä ratkojana vaan kanssaratkohana.

        HP sen sijaan piilotetusti pilkkaa toisia ratkojia pitäen heitä niin tyhminä, että kaipaavat hänen listaansa. Kieroutuneisuutta on ratkaisulauseiden suora kertominen ja muiden ratkaisusanojen sikin sokin esitys, jolla hän maksimoi spoilaamisen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Autan toisia ratkojia vilpittömällä mielellä, sillä olen myös itse saanut apuja. En pidä itseäni virheettömä ratkojana vaan kanssaratkohana.

        HP sen sijaan piilotetusti pilkkaa toisia ratkojia pitäen heitä niin tyhminä, että kaipaavat hänen listaansa. Kieroutuneisuutta on ratkaisulauseiden suora kertominen ja muiden ratkaisusanojen sikin sokin esitys, jolla hän maksimoi spoilaamisen.

        Sinä itse pilkkaat meitä muita, pitäen meitä niin tyhminä että kaipaamme sinun kirjoituksiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse pilkkaat meitä muita, pitäen meitä niin tyhminä että kaipaamme sinun kirjoituksiasi.

        Olen oman kokemukseni perusteella joskus antanut vihjeiden selityksiä. Mutta en ole enää niitä laittanut.

        Mielipiteitäni olen kertonut, mutta se on taas ihan eri asia.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen oman kokemukseni perusteella joskus antanut vihjeiden selityksiä. Mutta en ole enää niitä laittanut.

        Mielipiteitäni olen kertonut, mutta se on taas ihan eri asia.

        Olen pyrkinyt olemaan toisen ratkonnan aliarvioimista niin sivuillsni kuin täälläkin.. Kun oletan, että täällä on kokemattomiakin kovisratkojia, olen joskus jonkun mielestä auttanut liikaa selittämällä vihjeitä, joissa selityksiä ei ole pyydetty.

        HP ei edes yritä antaa apua toisia ratkojia halveksimatta ja aliarvioimatta. HP nostaa osaamisensa pilviin (kaivaten samalla kehuja), mikä on myös toisten halveksintaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen pyrkinyt olemaan toisen ratkonnan aliarvioimista niin sivuillsni kuin täälläkin.. Kun oletan, että täällä on kokemattomiakin kovisratkojia, olen joskus jonkun mielestä auttanut liikaa selittämällä vihjeitä, joissa selityksiä ei ole pyydetty.

        HP ei edes yritä antaa apua toisia ratkojia halveksimatta ja aliarvioimatta. HP nostaa osaamisensa pilviin (kaivaten samalla kehuja), mikä on myös toisten halveksintaa.

        HP diktatoorisesti päättää, mitä ratkaisusanoja alamaisille pitää tarjota - HP:n toiminta tässä suhteessa on varsin keisarimaista ja toisia alentavaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP diktatoorisesti päättää, mitä ratkaisusanoja alamaisille pitää tarjota - HP:n toiminta tässä suhteessa on varsin keisarimaista ja toisia alentavaa.

        Ainoa, jolla täällä esiintyy diktaattorin elkein, on Tapio-Huuhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa, jolla täällä esiintyy diktaattorin elkein, on Tapio-Huuhaa.

        Älä valehtele - kyllä HP:n toiminta ja sen tukeminen on diktatorista toimintaa. HP ei kysele mitäön toisilta vas~an pamauttaa vaan listojaan tarvitaan hänen laittamiaan ratkaisusanoja tai ei. Ei sen diktatorisemmin ja ylimielisimmin voi toimia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä valehtele - kyllä HP:n toiminta ja sen tukeminen on diktatorista toimintaa. HP ei kysele mitäön toisilta vas~an pamauttaa vaan listojaan tarvitaan hänen laittamiaan ratkaisusanoja tai ei. Ei sen diktatorisemmin ja ylimielisimmin voi toimia.

        Tapio-Huuhaalla on melko kummallinen käsitys siitä, mikä on diktatorista toimintaa. No hänellä on kyllä muutenkin taipumus määritellä sanojen merkityksiä uudelleen oman mielensä mukaan. Samaan tapaan kuin esimerkiksi Trumpilla ja Putinillakin.


      • Tapio-Huuhaa
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaalla on melko kummallinen käsitys siitä, mikä on diktatorista toimintaa. No hänellä on kyllä muutenkin taipumus määritellä sanojen merkityksiä uudelleen oman mielensä mukaan. Samaan tapaan kuin esimerkiksi Trumpilla ja Putinillakin.

        Eikö diktatorisuus ole oman päätöksen mukaista toimintaa suuremmin muita kuuntelematta. HP ei kuuntele, mihin joku oikeasti apua tarvitsee vaan vain olettaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eikö diktatorisuus ole oman päätöksen mukaista toimintaa suuremmin muita kuuntelematta. HP ei kuuntele, mihin joku oikeasti apua tarvitsee vaan vain olettaa.

        Ei. Diktatorinen toiminta on sitä, että pyritään sanelemaan se, mitä toisten on tehtävä. Ja sinä harrastat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Diktatorinen toiminta on sitä, että pyritään sanelemaan se, mitä toisten on tehtävä. Ja sinä harrastat sitä.

        Tapio haluaa vain ja ainoastaan auttaa, ohjeistaa, päteä ja päsmäröidä. Ei se mitään diktatuuria ole. Tapio vain ottaa päätösvallan muilta pois. Get over it!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio haluaa vain ja ainoastaan auttaa, ohjeistaa, päteä ja päsmäröidä. Ei se mitään diktatuuria ole. Tapio vain ottaa päätösvallan muilta pois. Get over it!

        Haluan auttaa, mutta mielekkäällä tavalla - ei siten, että kerrotaan raykaisusanat kohtiin, joista ei ole edes kysytty. No mielenkiinto ISön kohdalla auttamiseen minulla on mennyt. Kokemusta IS:n koviksista minulla on ensi viikonvaihteessa 400 ristikon verran.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Haluan auttaa, mutta mielekkäällä tavalla - ei siten, että kerrotaan raykaisusanat kohtiin, joista ei ole edes kysytty. No mielenkiinto ISön kohdalla auttamiseen minulla on mennyt. Kokemusta IS:n koviksista minulla on ensi viikonvaihteessa 400 ristikon verran.

        WAU! Onneksi olkoon! Tasalukua pitää sitten juhlia olan kautta.

        Tänäänkin on kiperä Histis mutta siitä et puhu mitään. Meneekö kaikki aina videoiden leikkaamiseen ja liimaamiseen Suomen elokuvasäätiön tuella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        WAU! Onneksi olkoon! Tasalukua pitää sitten juhlia olan kautta.

        Tänäänkin on kiperä Histis mutta siitä et puhu mitään. Meneekö kaikki aina videoiden leikkaamiseen ja liimaamiseen Suomen elokuvasäätiön tuella?

        Histikset lähes aina ratkon. Nytkin oli mielenkiintoinen histis. Mutta ei niistä tule nykyisin mitään mainittua. Histiksen siniset ruudun selvitin ilman nettiä, joskin osan tarkistin, kun kaikki teemasanojen teokset eivät olleet ennestään tuttuja. Hauskuus on siinä saako selvitettyä etsityt teemasanat nettiapuihin turvautumatta.

        Eräisiin muihin faktoihin piti etsiä apua netistä, kuten vihj. JAMES.


    • Anonyymi

      Vusat= kirot, miksi? Entäs KOR- J T = auttaa??? Ymmärrän vaakasuoraan vihjeen niin, että korjata ilman a-kirjaimia= aitta, mutta mikä on vihjeen ja ratkaisun suhde ruudusta alaspäin? (K)auttaa, vai (korj)auttaa vai miten se pitää tulkita?

      • Anonyymi

        Olisko savut(a) kirot(a)

        Korjata auttaa kuullostaa ihan ookoolta.


      • Anonyymi

        Vasut = korit


    • En yleensä ratko oehmistä, mutta kun IS lusöttiin ePressiin, ratkoin. Oikein hauska teema, joka ihan hauskuutensa vuoksi kannattaa ratkoa.

    • Anonyymi

      Mulle tuottaa vaivaa tämä keskis. Ei yleensä ole näin vaikeata, kun ei ole kuin kaksi pinnaakaan.
      Histis oli hauska.
      Mutta tää keskuksen vasen puoli on ihan auki ja oikeakin vaikea. Siniset ruudut ei aukea, jotain pöllömäistä siis.
      Esim. noi selkäreppu ihmiset tuolla, mitä ihmettä? Osaako kukaan edes vähän vihjata?

      • Keskistä on pidetty Sanarisin foorumissa tavanomaista hankalampana. Vastannee helpomman pään koviksia. Joskus MAANANTAIKeskis on 2+ -tasoinen, ehkä jopa 2½.

        Heitin ristikon jo digiroskikseen, mutta en ollut hävittänyt sitä lopullisesti, joten otin roskiksesta takaisin.

        Toisessa ratkaisulauseessa sanaosa PÖLLÖ tulee jollakin tavalla mukaan, joko substantiivina tai adjektiivina. Haluan jättää löydetyäväksi sen, miten löytyy.

        Ylempään ratkaisulauseen pöllöt liittyvät symbolisessa mielessä. Viitatataan ristikon laadinnan ideaan.

        Toinen ratkaisulause liittyy siihen, miten pöllöt ovat pesässä.

        Selkäreppuihmisissä kysytään sitä, millausella säällä liikkuvat.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Keskistä on pidetty Sanarisin foorumissa tavanomaista hankalampana. Vastannee helpomman pään koviksia. Joskus MAANANTAIKeskis on 2 -tasoinen, ehkä jopa 2½.

        Heitin ristikon jo digiroskikseen, mutta en ollut hävittänyt sitä lopullisesti, joten otin roskiksesta takaisin.

        Toisessa ratkaisulauseessa sanaosa PÖLLÖ tulee jollakin tavalla mukaan, joko substantiivina tai adjektiivina. Haluan jättää löydetyäväksi sen, miten löytyy.

        Ylempään ratkaisulauseen pöllöt liittyvät symbolisessa mielessä. Viitatataan ristikon laadinnan ideaan.

        Toinen ratkaisulause liittyy siihen, miten pöllöt ovat pesässä.

        Selkäreppuihmisissä kysytään sitä, millausella säällä liikkuvat.

        Jäikö tähän ristikkoon ongelmia? Jos ei, hävitän ristikon lipullisesti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jäikö tähän ristikkoon ongelmia? Jos ei, hävitän ristikon lipullisesti.

        Lippu on aina hyvä jättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lippu on aina hyvä jättää.

        IS:n ristikoista kaikki kovisten ratkonnat tallennan. Muut ratkomani IS:n ristikot yleensä hävitän heti ratkottuani. Hävittäisin tässä säijeessä mainitun keskiksenkin, jos olen varma, ettei sitä enää tarvita.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        IS:n ristikoista kaikki kovisten ratkonnat tallennan. Muut ratkomani IS:n ristikot yleensä hävitän heti ratkottuani. Hävittäisin tässä säijeessä mainitun keskiksenkin, jos olen varma, ettei sitä enää tarvita.

        Kysyjältä oludi kiva saada palaute, onko obgelmat selvitetty vai ei. Palautteen puutteen ogelma joskus omassakin foorumissa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kysyjältä oludi kiva saada palaute, onko obgelmat selvitetty vai ei. Palautteen puutteen ogelma joskus omassakin foorumissa.

        Kyllä suomen kieli on kaunista!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe