Kielletty arvopaperi osakesäästötilillä

Anonyymi-ap

Osakesäästötilin myötä sijoittamisen piti olla helppoa ja hauskaa. Ainoastaan varoitellaan, että osake saattaa myös tippua nollaan ja voit menettää rahasi.

Palveluntarjoajan valikoimaan tuli USA:n osakkeet. No sieltä sitten valitsin melko satunnaisesti yhden firman. Oikeastaan sillä perusteella, että oli laskenut edellisenä päivänä paljon, ja ehkä sitten nousisi. Oletettavasti nämä osakkeet olivat nasdaq-listalla. No, eipä mennyt montaa viikkoa, kun osakkeet tippuivat käytännössä nollaan (0,0003e/osake) ja samalla osake siirtyi otc-listalle, jolloin sillä ei sitten helposti kauppaa tehdäkään. Minun omistuksillani n. 500 euron osakkeiden arvo on nyt viisi senttiä yhteensä.

Palveluntarjoajalta tuli noottia, että minulla on kielletty kohde osakesäästötilillä, ja pitäisi alkaa toimiin osakkeiden myymiseksi. Etsiä ostaja, tehdä kauppakirjaa, lakimies pitäisi olla apuna, jos et toimi niin et ehkä voi nostaa muitakaan rahojasi osakesäästötililtä. Palveluntarjoaja ei voi auttaa, mutta toimita kauppakirjat liitteineen. Ja laita vielä mukaan myyntipäivän eur/usd -valuuttakurssi. Yms yms.

Paljonkohan se lakimies maksaa, ja minkälaisen rulianssin tässä saa tehdä viiden sentin takia? Ja miten tuo syy voidaan laittaa minun niskoilleni, kun palveluntarjoaja itse on antanut minun ostaa noita osakkeita tililleni? Ei nyt kamalasti houkuttaisi alkaa selvitellä tällaista. Kuka ylipäänsä tuollaisia ostaa, pitääkö lentää Amerikkaan tekemään kauppakirjaa? Vattu sanon minä.

2

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ja miten tuo syy voidaan laittaa minun niskoilleni, kun palveluntarjoaja itse on antanut minun ostaa noita osakkeita tililleni?"

      Kyllähän vastuu on sinulla. Kun olet avannut osakesäästötilin, sait varmaankin tilin käyttöehdot, joita et oletettavasti lukenut.

    • Anonyymi

      Ilmesestikin OTC-lista tuossa hirttää, jonka toimintamallia en tunne, eli miten "sijoitksestaan" pääsisi eroon.

      Toisaalta, mikäli pankki tuollaisia ukaaseja esittelee, niin kuulostaahan se kohtuuttomalta sillä eihän asiakas tieten tahtoen ole its evalinnut OTC-keikkaa.

      Mutta hieman hastavaksihan tuollainen osakesijoituksia silmät kiinni lottoamalla tekeminen muodostuu, tyyliin toivotaan parasta, ollen edes edeltä selvittämättä mihin on kopekoitaan sitomassa.

      Mutta ei muuta kuin kirjoittamaan pankille ja kertomaan tilanteen synty, josko sen sitten saisi jotenkin klaarattua.

      "Osakesäästötili koostuu arvo-osuustilistä, rahatilistä ja ulkomaisten osakkeiden säilytykseen tarkoitetusta tilistä. Arvo-osuustili on Euroclear Finlandin hoitamassa arvo-osuusjärjestelmässä, muut tilit pankissa.[2] Henkilöllä voi olla vain yksi osakesäästötili. Yrityksellä sitä ei voi olla."

      "Osakesäästötilillä voi käydä kauppaa kotimaiseen tai ulkomaiseen pörssiin listatuilla osakkeilla. Tilille ei voi ostaa muita pörssilistattuja tuotteita kuin osakkeita, ei esimerkiksi ETF:iä."

      - https://fi.wikipedia.org/wiki/Osakesäästötili

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe