Halpuutushuijaus

Anonyymi-ap

S-ryhmä mainostaa halventavansa joittenkin tuotteitten hintaa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009466318.html - jopa ihan muutamilla prosenteilla! Vaan ei niitten hintaa, mitä just nosti 40-300 prosentilla. Maitotuotteitten hinta on noussut yli 40 %, voin jopa 100 %, kirjolohen jopa 300 %, sillipurkin hinta heti kaupanalan palkkasopimuksen teon jälkeen 10 % ja viime viikolla taas 10 %. Kallein ruokalipä maksaa nyt 17,5 €/kg ellei ole taas noussut. Punalapputuotteet ovat lähes loppuneet, tosin rohmut tulevat jo tuntia ennen rohmuamaan ne ja jäävät maleksimaan tunniksi kauppaan odottaessaan sitä 60 % alennusta.
Se ruokakassillinen, jonka ostin 2021 lopulla, maksoi silloin keskimäärin 11 euroa. Vuoden 2022 lopulla se maksoi 25 euroa ja helmikuussa 2023 jo 35 euroa. Eli ruuan hinta on oikeasti noussut 1,5 vuodessa kolminkertaiseksi! Silti meille valehdellaan sen nousseen vain jotain 10-15 %. Näin saattaakin olla, jos ja kun valitaan vertailuun ne vähiten nousseet ruokatavarat eikä niitä, mitä ihmiset oikeasti syövät.
Olen itse yksinäinen hyvätuloinen (lähes 2800 € käteen/kk), mutta silti on pakko muuttaa ruokavalio halvemmaksi terveellisyydestä tinkien. Puhelinmaksukin nousi 13,5 %, sähkölasku yli 500 %, yhtiövastike vain 10 %. Eläke nousi ennätysmäärän, jotain 5 ja 10 % välille. ruåtsin eläke on ollut jo parikymmentä vuotta ennellaan, noin 23 €/kk josta ruåtsi ei verota, mutta omat sisäiset vihollisemme verottavat kaikista sopimuksista piittaamatta.
ÄLÄ TEE LAPSIA TÄHÄN HELVETTIIN! Älä tee lisää syyttömiä kärsimään näitten tuholaistemme teoista!!!

1

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko katkera kun sinulla ei ole lapsia?
      Minusta ne on ihania ja varmasti vielä 1 saa tulla.
      Koita itsekin niin saat muuta sisältöä elämään kuin hinnoista kitisemisen. Säästät kuussa satasen vähemmän ja jatkat elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe