Kerätkää pois koiranpaskat

Anonyymi-ap

Tämä ei ole tunteenpurkaus pelkästään ihmisen kannalta. Tietysti kikkareet harmittavat, jos ne tarttuvat kengänpohjaan tai taapero ottaa niitä sormiinsa, kenties suuhunsa.

Pahinta on kuitenkin se, jos toinen koira tulee mutustelemaan maahan jäänyttä koirankakkaa. Luontoon jätetyt jätökset voivat aiheuttaa koiralle jopa hengenvaaran.

– Keräämättömissä jätöksissä pesii tauteja ja loisia, jotka leviävät helposti koirien välillä, kun koirat haistelevat ja jopa syövät ulosteita. Erityisesti pentuvaiheessa kakan syöminen on koirille yleistä, mikä voi tehdä lenkkeilystä jatkuvaa väistelyä tartuntojen välttämiseksi, huomauttaa asiantuntija..

Ulosteen välityksellä leviävät myös muun muassa koronavirusripuli ja parvovirusripuli. Normaalikuntoiselle koiralle rokote antaa tehokkaan suojan parvovirusta vastaan, mutta huonokuntoisemmalle eläimelle tartunta voi olla jopa hengenvaarallinen.
.

28

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kerää

      • Anonyymi

        Ne, jotka jättävät keräämättä kaupungeissa ovat koiravihaajia, joilla ei saa olla koiraa!


    • Anonyymi

      KOIRANELÄMÄÄ
      Aikanaan, lapsuudessa, menetin kaksi koiraa, koiravihaajien uhrina. En ollut ainoa, mutta se ei tietenkään minua lohduttanut. Vanhempani lohduttivat minua tiedolla, että kohteena ei ollut nimenomaan meidän koirat, vaan koirat yleensä ja konkreettiset uhrit valikoituivat sattumanvaraisesti.
      Kokemus oli lapselle kuitenkin hyvin dramaattinen. En ole sitten aikuisenakaan ottanut koiraa, ettei tarvitse enää palata, tuon osalta, menetyksen kokemiseen.
      Kuten mediassakin on kerrottu, lemmikkikoirien määrä on merkittävästi lisääntynyt. Useimmat koiran omistajat ovat hyvinkin tarkkoja koiriensa ohjaamisessa, jätösten keräämisessä jne jne.
      Ikävä kyllä eivät läheskään kaikki. Siksi tulee mieleen, että olisiko aktiivisten koiraharrastajien joidenkin kanavien kautta entistäkin aktiivisemmin tarpeellista ja mahdollista tiedottaa kaikille harrastajille potentiaalisesta riskistä, jos koirien oikeanlaisesta ohjaamisesta ei pidetä huolta.
      Vihan kohteeksi saattavat joutua kaikki koirat, ei vain ne ”huonosti käyttäytyvät” koirat ja koiraharrastajat

      • Anonyymi

        Vika on aina omistajassa, tässäkin ketjussa on yksi koiravihaaja, joka ei kerää koiransa ulosteita. Tällaiset pitää saada vastuuseen, mutta todennäköisesti hän on joku taparikollinen tai narkomaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika on aina omistajassa, tässäkin ketjussa on yksi koiravihaaja, joka ei kerää koiransa ulosteita. Tällaiset pitää saada vastuuseen, mutta todennäköisesti hän on joku taparikollinen tai narkomaani.

        Miksi se pitäisi kerätä, jos koira paskoo sivuun vai käveletkö ojan pohjilla? Flexissä riittää metrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitäisi kerätä, jos koira paskoo sivuun vai käveletkö ojan pohjilla? Flexissä riittää metrejä.

        Koska esimerkiksi toinen koira yltää myös flexissä ojanpohjalle ja saa kakasta taudinaiheuttajia, alkaa ripuloimaa ja oksentamaan. Tulee eläinlääkärilaskua ja pahimmassa tapauksessa pentukoira voi menehtyä.
        Myös lapsi voi mennä keräämään ojasta leskenlehtiä. On se kyllä ihme miten teille välinpitämättömille elämänkoululaisille saa aina vääntää rautalankaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se pitäisi kerätä, jos koira paskoo sivuun vai käveletkö ojan pohjilla? Flexissä riittää metrejä.

        Kaupungin työntekijätkään eivät kiitä, sillä ojanpohjien ruoho leikataan kerran tai pari kesässä ja kivasti samalla paska lentää silmille. Laki kieltää jättämästä paskoja hoidetulle alueelle, mutta eihän idiootit ymmärrä, että se koskee myös penkkoja ja ojan pohjia. Tällaisillä ihmisillä ei saisi olla koiria!


    • Anonyymi

      Eikös tuo merkkien talteenotto ole ihan perusjuttu? :P Ainakin täällä kerätään merkit talteen aina \o

    • Anonyymi

      Ihminen on onnistunut kuljettamaan ihmisiä kuuhun, mutta ihminen ei ole keksinyt miten kuljettaa koirankakkapussi roskikseen, jos lähimpää roskikseen on matkaa esim 3 km.
      Niin kun nämä ovat eri ihmiset. Ensimmäinen ihminen on älykäs ja tämä jälkimmäinen ihminen on tyhmä.

      • Anonyymi

        Koira parat, joutuvat typerien ihmisten leikkikaluiksi ja kiusattaviksi.
        Koiran omistajat ulostuttaa koiransa aina väärään paikkaan ja tuntuu, että nauttivat levitellä sitä paskaa kaikkialle.

        Koiraihmisillä tuo käsitys siisteydestä on vajavaisia ja muut joutuu kärsimään heidän kyvyttömyydestä siivota jälkiään.
        Tosin ihminen on tuhonnut omaa elinympäristönsä varsin tehokkaasti ja tuhoaminen vain kiihtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koira parat, joutuvat typerien ihmisten leikkikaluiksi ja kiusattaviksi.
        Koiran omistajat ulostuttaa koiransa aina väärään paikkaan ja tuntuu, että nauttivat levitellä sitä paskaa kaikkialle.

        Koiraihmisillä tuo käsitys siisteydestä on vajavaisia ja muut joutuu kärsimään heidän kyvyttömyydestä siivota jälkiään.
        Tosin ihminen on tuhonnut omaa elinympäristönsä varsin tehokkaasti ja tuhoaminen vain kiihtyy.

        Montakin koiraa omistaneena, olen huomannut, ketkä on niitä sairaita yksilöitä ihmisinä, on juuri sinunlaisesi ihmiset. Olen suositellut aina, "ota koira". Ei tarvittaisi niin paljoa mielenterveyspalveluita, kun ei kiristäisi noin pahasti. Ulkoilua 3× päivä, tekisi varmaan sinullekin hyvää ja se on sellainen kotipsykologi. Niin ja ne paskat. Miksi pitäisi kerätä jostain ojan pohjilta tai pöpeliköistä vai kulkeeko kaikki koiravihaajat juuri noissa eikä kadulla. On noita pöpeliköitä kaupungeissakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakin koiraa omistaneena, olen huomannut, ketkä on niitä sairaita yksilöitä ihmisinä, on juuri sinunlaisesi ihmiset. Olen suositellut aina, "ota koira". Ei tarvittaisi niin paljoa mielenterveyspalveluita, kun ei kiristäisi noin pahasti. Ulkoilua 3× päivä, tekisi varmaan sinullekin hyvää ja se on sellainen kotipsykologi. Niin ja ne paskat. Miksi pitäisi kerätä jostain ojan pohjilta tai pöpeliköistä vai kulkeeko kaikki koiravihaajat juuri noissa eikä kadulla. On noita pöpeliköitä kaupungeissakin

        Siksi ne pitää kerätä, kun toisetkin koirat kulkevat ojanpohjissa ja pöpeliköissä.
        Itse en ota koiraa, koska on paljon mukavampaa lenkkeillä kaksi kertaa päivässä, siihen kellonaikaan kun se itselle parhaiten sopii, eikä koiran suolen toiminnan mukaan. Se on kuule paljon parempaa mielenterveyden hoitoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakin koiraa omistaneena, olen huomannut, ketkä on niitä sairaita yksilöitä ihmisinä, on juuri sinunlaisesi ihmiset. Olen suositellut aina, "ota koira". Ei tarvittaisi niin paljoa mielenterveyspalveluita, kun ei kiristäisi noin pahasti. Ulkoilua 3× päivä, tekisi varmaan sinullekin hyvää ja se on sellainen kotipsykologi. Niin ja ne paskat. Miksi pitäisi kerätä jostain ojan pohjilta tai pöpeliköistä vai kulkeeko kaikki koiravihaajat juuri noissa eikä kadulla. On noita pöpeliköitä kaupungeissakin

        Koirien omistajilla on selvästikin enemmän mielenterveysongelmia, kun he eivät pysty toimimaan lain määräämissä puitteissa ja keräämään paskoja pois hoidetuilta alueilta eli myös ojanpohjilta ja tien pientareilta.

        Toki voi olla niin, että he ovat vähemmän kouluttautuneita tai vain tyhmiä, eivätkä ymmärrä mitä kaupungissa tarkoittaa hoidetut alueet. Kaupungissa ei hoitamattomia alueita ole muualla kuin lähimetsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakin koiraa omistaneena, olen huomannut, ketkä on niitä sairaita yksilöitä ihmisinä, on juuri sinunlaisesi ihmiset. Olen suositellut aina, "ota koira". Ei tarvittaisi niin paljoa mielenterveyspalveluita, kun ei kiristäisi noin pahasti. Ulkoilua 3× päivä, tekisi varmaan sinullekin hyvää ja se on sellainen kotipsykologi. Niin ja ne paskat. Miksi pitäisi kerätä jostain ojan pohjilta tai pöpeliköistä vai kulkeeko kaikki koiravihaajat juuri noissa eikä kadulla. On noita pöpeliköitä kaupungeissakin

        Koirat ovat inhottavia räksyttäjiä, jotka metelöi häiritsevästi ja ovat yleensä huonosti kasvatettu.
        On liikaa kokemusta näistä huonoista koiranomistajista ja niiden rakkikoirista.


    • Anonyymi

      Todella hyvä kirjoitus. Minusta tullut koirien inhoaja.

    • Anonyymi

      Onko pakko kerätä, vaikkei ole edes koiraa?

      >simiti<

      • Anonyymi

        Joskus tuntuu, että on. Etenkin silloin kun joku idiootti on paskottanut koiransa omalle tontillemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tuntuu, että on. Etenkin silloin kun joku idiootti on paskottanut koiransa omalle tontillemme.

        Naapurin kerrostalon asukas tuo meidän kerrostalon takapihalle koiransa olemaan irti ja paskomaan. Ei siivoa jätöksiä. 2 krt sanottu nätisti,. Ei kannattaisi koska jää vaikutelma etten olekkaan niin tosissani. Tämä jatkuu ja nyt ollaan yhteydessä isännöitsiään/ huoltomiehiin.
        Talosta yks mies kysyi onko paskat mun koiran?
        Nostin pienen koiran syliini ja nostin sen häntää; "täältä ei noin paksua tavaraa tule".
        Kaikki ei pidä koirista, se suotakoon. Sen takia ei hankita antipatioita meille niin tärkeistä lemmikeistä.
        Tähänkö ongelman syy on sielä hihnan toisessa päässä.
        Mitäs olette mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin kerrostalon asukas tuo meidän kerrostalon takapihalle koiransa olemaan irti ja paskomaan. Ei siivoa jätöksiä. 2 krt sanottu nätisti,. Ei kannattaisi koska jää vaikutelma etten olekkaan niin tosissani. Tämä jatkuu ja nyt ollaan yhteydessä isännöitsiään/ huoltomiehiin.
        Talosta yks mies kysyi onko paskat mun koiran?
        Nostin pienen koiran syliini ja nostin sen häntää; "täältä ei noin paksua tavaraa tule".
        Kaikki ei pidä koirista, se suotakoon. Sen takia ei hankita antipatioita meille niin tärkeistä lemmikeistä.
        Tähänkö ongelman syy on sielä hihnan toisessa päässä.
        Mitäs olette mieltä.

        Nyt on koirien kiinnipitoaika eli koira ei saa olla vapaana kerrostalonne pihalla.
        Tuo on niin sikamaista toimintaa, että enpä tiedä miten saatte menemään koiranomistajan kalloon että ulosteet täytyy kerätä.
        Voit toki huomauttaa hänelle, että jotain unohtui ja palautatko ne hänelle postiluukusta. 😅


    • Anonyymi

      Ai että, nyt se tuli! Kevään ensimmäinen paska. Tätä olenkin jo odottanut.
      Kato jalkoihis, pikkulapsikin osaa paskan väistää, toki jos tumpelovanhemmat vaivautuu kertomaan, että se on kakkaa, älä astu, älä koske.
      Aikuisilta ja teineiltä en odotakkaan mitään. Eihän sitä nähdä eikä kuulla mitään, kun katse on kännykässä, eihän sitä nähdä edes autoja ja ne on vähän isompia kuin paska ja niissä on vielä värejäkin.

      • Anonyymi

        Rikot lakia, jos jätät paskat hoidetuille alueille, idiootti!


      • Anonyymi

        Olisi hienoa, jos koiranomistajat osaisivat siivota jälkensä, mutta se on turha toive, ovat niin sivistymättömiä, että eivät edes ymmärrä ko asiaa.


    • Anonyymi

      Itselläni on koita ja kerään yleensä sen jätökset. Mutta jos ollaan vaikka metsässä niin en kerää.

      • Anonyymi

        Metsässä ei tarvitse kerätä, mutta jos huomaat koiran paskovan metsäpolulle, jota muutkin käyttävät, niin paisko ne pusikkoon.


    • Anonyymi

      Sori, kirjoitusvirhe, *koira

    • Anonyymi

      Sit kun tule rip rip ripulia, niin en kerää... Muutenki lenkkeilen sellaisissa paikoissa missä ei muita hirveesti näy. Mut joo, yleensä kerään, jos on koostumukseltaan sellainen, että sen saa pussiin...

      • Anonyymi

        Ripulia tulee koirille, kun paskoja ei kerätä pois.


    • Ei noi kakat mitään niin kauheita oo. Mä usein teen noita lumienkeleitä ja sieltä niitä joskus nousee. Mutta kun on paksut toppavaatteet päällä, niin ei se jäätyny kakka mihinkä tartu. Kävi vaan hassusti viime sunnuntaina kun tein siinä enkelit ja jäin kattoon taivasta kun lumi sateli naamalle. Niin tuntu, että jotakin on pään alla ja tarttu niin ku kiinni. No sellanen kikkarehan se oli, joka oli sulanu tukkaan. Vaikee oli saada pois. Korona hanskat käteen ja ensin talouspaperilla ja sitten pestä pari kertaa. Ja silti tuntu että jäi yön jälkeen tyynyliinaan hajua. Kirjotinkin tässä tuolla töppäyksissä jo, mutta ne vaan ihmetteli, että miks mä oon ilman pipoo että toi kakkajuttu jäi sivuasiaksi. Mutta mä oon aina ilman pipoo talvella, ettei se tähän liity. Mulla ei oo koirii mitään vastaan. Ja kun mä olin pieni, niin meidän koira myrkytettiin ja se oli mulle tosi rankkaa, kun mulla ei muutenkaan kavereita ollu. Uutta koiraa ei enää otettu, enkä mäkään halunnu, kun siihen yhtyeen olin kiintyny.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe