Helläkoukun tekoälyrobotit on täällä

Pentagonin AAROn uusin arvio on että ulkoavaruudesta tai toisesta ulottuvuudesta tullut emoalus viljelee luotaimia samaan tapaan kuin ihminen kartoittaa avaruutta.

Nyt on rohkeaa tekstiä ja avautuminen alkaa tapahtua ja he tunnustavat tosiasiat, että ihmisellä ei ole tic taveja joilla on sellainen suorituskyky.

Epäilin itsekin että tätä avautumista ei ole lähiaikoina tulossa vaikka se oli heidän tiedossa varmuudella.

Niin se vaan tuli ja nyt ne (minun) tekoälyrobotit on täällä, joille kovasti naureskeltiin.

Minä en niitä silloinkaan keksinyt vaan niistä puhui ensin esim Esko Valtaoja meillä Suomessa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b8742b57-8929-4a2a-b421-a0a430bd2eba

Rohkea paljastus ja ajankohta sopiva, kun maailma on kovimmassa tilanteessa toisen maailmansodan jälkeen.

11

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on yksi tapa taputella itseään selkään, mutta se alkuperäinen teksti on myös luettavissa.
      https://lweb.cfa.harvard.edu/~loeb/LK1.pdf

      Siinä ei väitetä jotain tuollaista tapahtuneen, vaan ainoastaan spekuloidaan kuinka sellaista saattaisi tapahtua:
      "Siitä huolimatta, yhteensattumat Oumuamuan ja IM2:n kiertorataparametrien välillä inspiroivat meitä pohtimaan mahdollisuutta, että keinotekoinen tähtienvälinen kappale voisi potentiaalisesti olla emäalus, joka vapauttaisi useita pieniä luotaimia lähestyessään maata, NASA:n operaatioiden tapaan."

      Konditionaalia käytetään siinä hyvästä syystä.

      • Kuten totesin, minä en ole keksinyt mitään vaan siteerannut Esko Valtaojaa. Niin sanotut skeptikot kovasti näille arvioille naureskelivat.

        Tässä ei puhuta ainoastaan Oumuamuasta, vaan myös näistä luotaimista joita on havaittu varsinkin viimeisen 20 vuoden aikana sadoittain ja virallisen tahon toimesta, ettei asia ole jäänyt pelkästään siviilien puheiden varaan.

        Tässä on siis yhdistetty kaksi asiaa. Emäalukset ja viimeaikaiset havainnot ja verrattu niitä siihen miten ihminen toimii tutkimuksissaan.

        "7. maaliskuuta julkaistu tutkimusluonnos keskittyy ”määrittämään fysikaalisia rajoitteita tunnistamattomille ilmailmiöille perusfysiikan perusteella”.

        Luonnoksessa esitetään, että aurinkokunnassamme voisi olla avaruudesta peräisin olevien muukalaisten emoalus, joka lähettää luotaimia tutkimustarkoituksessa.

        – Keinotekoinen tähtienvälinen kohde voisi mahdollisesti olla emoalus, joka vapauttaa monia pieniä luotaimia läheltä Maata kulkiessaan, luonnoksessa todetaan"

        Tämä on siis ensimmäinen AAROn laatima teoria, jolla pyritään selittämään tehdyt havainnot ja tämä teoria perustuu todellisiin havaintoihin, eikä science fictioniin.

        All-Domain Anomaly Resolution Office (AARO) -yksikön johtaja Sean Kirkpatrick sekä Harvardin yliopiston tähtitieteen laitoksen johtaja Abraham Loeb ovat koonneet tämän teorian tutkimusaineistosta, jonka on laatinut AARO yhdessä tutkijoidensa kanssa joka on täynnä huippunimekkäitä tiedemiehiä.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Kuten totesin, minä en ole keksinyt mitään vaan siteerannut Esko Valtaojaa. Niin sanotut skeptikot kovasti näille arvioille naureskelivat.

        Tässä ei puhuta ainoastaan Oumuamuasta, vaan myös näistä luotaimista joita on havaittu varsinkin viimeisen 20 vuoden aikana sadoittain ja virallisen tahon toimesta, ettei asia ole jäänyt pelkästään siviilien puheiden varaan.

        Tässä on siis yhdistetty kaksi asiaa. Emäalukset ja viimeaikaiset havainnot ja verrattu niitä siihen miten ihminen toimii tutkimuksissaan.

        "7. maaliskuuta julkaistu tutkimusluonnos keskittyy ”määrittämään fysikaalisia rajoitteita tunnistamattomille ilmailmiöille perusfysiikan perusteella”.

        Luonnoksessa esitetään, että aurinkokunnassamme voisi olla avaruudesta peräisin olevien muukalaisten emoalus, joka lähettää luotaimia tutkimustarkoituksessa.

        – Keinotekoinen tähtienvälinen kohde voisi mahdollisesti olla emoalus, joka vapauttaa monia pieniä luotaimia läheltä Maata kulkiessaan, luonnoksessa todetaan"

        Tämä on siis ensimmäinen AAROn laatima teoria, jolla pyritään selittämään tehdyt havainnot ja tämä teoria perustuu todellisiin havaintoihin, eikä science fictioniin.

        All-Domain Anomaly Resolution Office (AARO) -yksikön johtaja Sean Kirkpatrick sekä Harvardin yliopiston tähtitieteen laitoksen johtaja Abraham Loeb ovat koonneet tämän teorian tutkimusaineistosta, jonka on laatinut AARO yhdessä tutkijoidensa kanssa joka on täynnä huippunimekkäitä tiedemiehiä.

        Nämä eivät ole Valtaoja-siteerauksia:

        ---Pentagonin AAROn uusin arvio on että ulkoavaruudesta tai toisesta ulottuvuudesta tullut emoalus viljelee luotaimia samaan tapaan kuin ihminen kartoittaa avaruutta.
        ---Niin se vaan tuli ja nyt ne (minun) tekoälyrobotit on täällä, joille kovasti naureskeltiin

        Jos haluat sanoa Valtaojan väittäneen noin, saat kyllä kaivaa todisteet esiin. Edes Loeb ei julkaisussaan väitä tuollaista.


      • HeIIäkoukku kirjoitti:

        Kuten totesin, minä en ole keksinyt mitään vaan siteerannut Esko Valtaojaa. Niin sanotut skeptikot kovasti näille arvioille naureskelivat.

        Tässä ei puhuta ainoastaan Oumuamuasta, vaan myös näistä luotaimista joita on havaittu varsinkin viimeisen 20 vuoden aikana sadoittain ja virallisen tahon toimesta, ettei asia ole jäänyt pelkästään siviilien puheiden varaan.

        Tässä on siis yhdistetty kaksi asiaa. Emäalukset ja viimeaikaiset havainnot ja verrattu niitä siihen miten ihminen toimii tutkimuksissaan.

        "7. maaliskuuta julkaistu tutkimusluonnos keskittyy ”määrittämään fysikaalisia rajoitteita tunnistamattomille ilmailmiöille perusfysiikan perusteella”.

        Luonnoksessa esitetään, että aurinkokunnassamme voisi olla avaruudesta peräisin olevien muukalaisten emoalus, joka lähettää luotaimia tutkimustarkoituksessa.

        – Keinotekoinen tähtienvälinen kohde voisi mahdollisesti olla emoalus, joka vapauttaa monia pieniä luotaimia läheltä Maata kulkiessaan, luonnoksessa todetaan"

        Tämä on siis ensimmäinen AAROn laatima teoria, jolla pyritään selittämään tehdyt havainnot ja tämä teoria perustuu todellisiin havaintoihin, eikä science fictioniin.

        All-Domain Anomaly Resolution Office (AARO) -yksikön johtaja Sean Kirkpatrick sekä Harvardin yliopiston tähtitieteen laitoksen johtaja Abraham Loeb ovat koonneet tämän teorian tutkimusaineistosta, jonka on laatinut AARO yhdessä tutkijoidensa kanssa joka on täynnä huippunimekkäitä tiedemiehiä.

        PS: Tällaisissa asioissa auktoriteettiin vetoaminen ei ole argumentointivirhe, koska vain paalupaikalla istuvat asiantuntijat ovat parhaimpia henkilöitä tekemään analyysejä ja teorioita, sillä kellään muulla tässä maailmassa ei ole sitä materiaalia kokonaisuudessaan hallussa kuin heillä.

        Vaikka uskon esimerkiksi Imjärven tapauksen olevan totta, niin sillä tapauksella ei ole maailmalla samanlaista auktoriteettia, sillä se on vain yksittäistapaus.

        Yksittäistapaukset muodostaa kokonaisuuden. Näin totesi myös Närvä haastattelussa, vaikka onkin pelle.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        PS: Tällaisissa asioissa auktoriteettiin vetoaminen ei ole argumentointivirhe, koska vain paalupaikalla istuvat asiantuntijat ovat parhaimpia henkilöitä tekemään analyysejä ja teorioita, sillä kellään muulla tässä maailmassa ei ole sitä materiaalia kokonaisuudessaan hallussa kuin heillä.

        Vaikka uskon esimerkiksi Imjärven tapauksen olevan totta, niin sillä tapauksella ei ole maailmalla samanlaista auktoriteettia, sillä se on vain yksittäistapaus.

        Yksittäistapaukset muodostaa kokonaisuuden. Näin totesi myös Närvä haastattelussa, vaikka onkin pelle.

        Eiköhän olisi fiksuinta ensin vilkaista, että olet edes alustavasti lainannut niitä auktoriteetteja oikein ja vasta sitten väitellä sellaisten argumenttien meriiteistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä eivät ole Valtaoja-siteerauksia:

        ---Pentagonin AAROn uusin arvio on että ulkoavaruudesta tai toisesta ulottuvuudesta tullut emoalus viljelee luotaimia samaan tapaan kuin ihminen kartoittaa avaruutta.
        ---Niin se vaan tuli ja nyt ne (minun) tekoälyrobotit on täällä, joille kovasti naureskeltiin

        Jos haluat sanoa Valtaojan väittäneen noin, saat kyllä kaivaa todisteet esiin. Edes Loeb ei julkaisussaan väitä tuollaista.

        En sanonut Esko Valtaojan puhuneen Loebista tai AAROsta, vaan mainitsin hänen puhuneen tekoälyroboteista.

        Hän puhui niistä ohjelmasarjassa Viisi kulmaa kosmologiaan. Löytyy tubesta, viisi jaksoa.
        Valtaoja spekuloi että jos tänne joku tulee, hän on todennäköisesti koneellisessa muodossa ennemmin kuin biologisessa.

        Suosittelen katsomaan. Hyvä sarja.
        https://www.youtube.com/watch?v=cYQrZ3YaaNE


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        En sanonut Esko Valtaojan puhuneen Loebista tai AAROsta, vaan mainitsin hänen puhuneen tekoälyroboteista.

        Hän puhui niistä ohjelmasarjassa Viisi kulmaa kosmologiaan. Löytyy tubesta, viisi jaksoa.
        Valtaoja spekuloi että jos tänne joku tulee, hän on todennäköisesti koneellisessa muodossa ennemmin kuin biologisessa.

        Suosittelen katsomaan. Hyvä sarja.
        https://www.youtube.com/watch?v=cYQrZ3YaaNE

        Joten miksi sitten edes otit Valtaojan esiin, jos itsekin kerran myönnät ettei hän ole alkujaankaan väittänyt tekoälyrobottien hengailevan planeetalla ja koko juttu oli vain omaa virhetulkintaasi Loebin julkaisusta?
        Tämä väittely nyt oli täyttä ajanhaaskausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten miksi sitten edes otit Valtaojan esiin, jos itsekin kerran myönnät ettei hän ole alkujaankaan väittänyt tekoälyrobottien hengailevan planeetalla ja koko juttu oli vain omaa virhetulkintaasi Loebin julkaisusta?
        Tämä väittely nyt oli täyttä ajanhaaskausta.

        Et taida olla kovin välkky tai sitten olet uusi palstalla. Täällä oli aikakausi kun uskikset jankutti vuoden verran "Hellakoukun tekoälyroboteista" vaikka heille moneen kertaan oli kerrottu mistä kyseinen termi löytyy ja se löytyy tuosta ohjelmasta. Valtaoja puhuu nimenomaan tekoälystä jolla hänen näkemyksensä mukaan on paremmat tsäänssit tänne selviytyä siten kuin me fysiikan tunnemme.
        AARO ei ole mikään Loeb-show vaan tuo tutkimus ja teoria on tehty AARO:n alaisena.
        Jos luet selonteon, siinä puhutaan näistä luotaimista, valopalloista ja niiden koosta. Siinä myös pohditaan fysiikan lakeja ja koetetaan saada nämä havainnot teorian sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla kovin välkky tai sitten olet uusi palstalla. Täällä oli aikakausi kun uskikset jankutti vuoden verran "Hellakoukun tekoälyroboteista" vaikka heille moneen kertaan oli kerrottu mistä kyseinen termi löytyy ja se löytyy tuosta ohjelmasta. Valtaoja puhuu nimenomaan tekoälystä jolla hänen näkemyksensä mukaan on paremmat tsäänssit tänne selviytyä siten kuin me fysiikan tunnemme.
        AARO ei ole mikään Loeb-show vaan tuo tutkimus ja teoria on tehty AARO:n alaisena.
        Jos luet selonteon, siinä puhutaan näistä luotaimista, valopalloista ja niiden koosta. Siinä myös pohditaan fysiikan lakeja ja koetetaan saada nämä havainnot teorian sisään.

        Minä en ole kiinnostunut mistään vesilasi-henkilödraamasta, mutta näen kyllä milloin tieteellisen julkaisun sisältöä vääristellään. Tämä julkaisu on spekulatiivinen luonteeltaan.


    • Anonyymi

      Milloin se tekoälystä lähtee tuo "teko" alkuliite pois? Miljardivuotta vanha tekoäly joka luo uusia tekoälyjä on edelleen vain tekoäly?

      • Anonyymi

        Mitäpä jos biologisetkin olennot on jonku rakentamia eli DNA on keinotekoinen? Silloinhan me kaikki olemme robotiikkaa, biologista robotiikkaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe