Opiskelen jo AMK:ssa, mutta itselleni on edelleen epäselvää, kuinka paljon referoitavaa tekstiä voi muokata? Harmi, ettei meillä ollut kuin joku yksittäinen kurssi jossa asiaa käsiteltiin. Ongelmani on suurimmaksi osaksi se, että en uskalla muuttaa tekstiä tarpeeksi omin sanoin kerrotuksi...
Referointi
2
290
Vastaukset
Sinulla meni hieman ajatuskulku nurinpäin. Eipä huolta. Sattuuhan sitä.
Referoinnilla tarkoitetaan alkuperäistekstin muokkaamista omilla sanoilla ja omilla ajatuksilla, Tuolta linkin takaa löydät kaiken tarpeellisen ettet putoa vahingossa plagioinnin kuoppaan.
1) Referointi = lähteessä esitettyjen tietojen tai ajatuksen esittäminen omin sanoin
2) Sitaatti = lähdetekstin esittäminen sanasta sanaan
https://libguides.haaga-helia.fi/lahdeviittaamisen-tueksi/viittaa
//Jimmy Rose- Anonyymi
Kiitoksia ohjeesta ja vastauksesta! :) Tarkoitin lähinnä sitä, että vaikka teksti nimenomaan pitää kertoa omin sanoin, olen ollut epävarma siitä, kuinka paljon sitä voi muokata, ettei vahingossa tee liikaa muutoksia alkuperäiseen tekstiin. Toisaalta tällaiseen syyllistyminen on luultavasti paljon epätodennäköisempää kuin esim. tahaton plagiointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623