Moro, eli valaiskaas vähän minua.
Eli tontti paalutettava ja sen päälle on nyt suunniteltu ontelolaatat.
Mitä pitää ottaa karkeassa kustannus laskeskelmassa huomioon. tietenkin paalujen hinta ja onteloiden hinta.
Minkä päälle ontelolaatat tulee? Siis mikä tulee paalujen ja onteloiden väliin?
Jos paalujen päälle tulee ontelolaatat niin tuleeko Netissä missään kuvia tälläisestä perustuksesta se selventäisi paljon..
Kiitos jelpanneille suuri!
Paalutus ja ontelolaatat
5
11576
Vastaukset
- rakennesuunnittelija
Paalujen päälle pitää tehdä sokkeli jonka päälle tulee ontelolaatat ja seinät.....
Laske karkeasti: Paalut lyötynä 20€/m, ontelot 40€/m2 ja sokkeli 70€/m.
Jos käytät ontelolaattoja tulee varmaankin ryömintätilallinen perustus, joka kantaa ulkoseinälinjoilta. Vähän halvemmalla pääset jos teet alapohjan kantavana betonilaattana joka valetaan tiivistetyn hiekkakerroksen ja lämmöneristeiden päälle. Paikallavalulaatta tarvii yleensä paaluja myös talon keskilinjalle.- urakoitsija
teräsbetoni "250*250 mm" on 15 euroa vero per metri
ja putkipaalu 29 vero/per metri "115 mm"
työ on 2,80 e alv per metri ja mittaus on 9 e/ vero per piste muut kulut "koneen siirto ja pöytäkirjat"
- Täältäkö
aiot hankkia huutoäänestyksellä taloosi perustussuunnitelmat?
Laita isot ilmapallot talon nurkkiin niin ei tarvitse tehdä kalliita perustuksia eikä tilata suunnitelmia. - rakentava
Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mutta minä laitoin paalujen päälle reunavahvisteisen laatan. Tässä tapauksessa betonia menee kolmasosa enemmän ja rautaakin menee enemmän, mutta ontelolaattojen hinnan säästää ja työtäkin on vähemmän, vaikka joku viisas on tietysti asiasta on eri mieltä.
Asuinalueellamme on tontit noin 90%:sti paalutettu, ja reuna.vahv.laatallisia tekevät tuplasti enemmän kuin ontelolaattoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305