Eläinparat

Anonyymi-ap

Ihmetteleekö kukaan että miksi sellaiset ottavat lemmikkejä jotka eivät viitsi antaa huomiota eläimilleen eikä eläimellä ole mitään virikettä. Kahdesti kuukaudessa 5 min saa häkistä olla pois. Olette minun mielestäni eläinten rääkkääjiä. Talon sisällä ei ole ollut vuosiin
Pitäisi ottaa video kuvaa koiran päivästä ja lähettää eteenpäin tulisi ihan varmasti eläinsuojelijat ja veisivät välittävien ihmisten luokse.

31

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Esimerkkejä minkälaisille ei saisi eläimiä antaa.

    • Anonyymi

      Haluaisitko nukkua ihmisen vai eläimen kanssa?

      Haluaisiko koira nukkua koiran vai ihmisen kanssa?

      Miksi pidät koiraa kytkettynä? Menisikö koira toisen koiran luokse, hylkäisi sun?

      Yritä vastata noihin rehellisesti.

    • Anonyymi

      Ette taida ymmärtää että koiraa kuuluu käyttää oliko vähimmäismäärä 1-3 kertaa lenkillä.
      Varsin tyhmä pariskunta.

    • Anonyymi

      Koira on lopulta tyhmä kun vertaa kotieläimiä.

      Mulla ollut koira ja sitten olen haudottanut kerran kanoja koneella.

      Koiraa voi kohdella kaltoin ja se on aina häntä heiluen isäntää vastassa.

      Kanoihin verratessa, kun ne tulivat haudontakoneesta niin ne ottivat mun emäkseen ja kulkivat perässä mutta kaltoinkohtelua ne eivät hyväksyneet.

      Kana menetti luottamuksen niin se ei antanut kokea läheisyyttä vaan piti aina tietyn raon isäntäänsä.

    • Mä olin siivoomassa yhessä putkikohteessa, niin siinä yks muija jätti aina koiran yksin kotiin ja lähti töihin. mun mielestä typerä muija mitä tekee ees millään koiralla jos töissä on sitten niin paljon kivempaa. Meillä kun oli se koira, niin mä pinnasin koulustakin, ettei koira jää yksin. Siis tää oli se koira mistä kerroin kun myrkytettiin. Mutta sen ei tarvinnu juuri koskaan olla yksin, kun mun vanhemmat oli yhessä vielä sillon ja velikin oli. Mutta eniten se mun kanssa oli.

      • Anonyymi

        Itellä ollu tämmöinen päiväohjelma: aamuherätys kellon päristessä ja sit vaatteet päälle ja ulos takapihalle kuselle ja sit takas sisälle ja mä meen veskiin sit ja sit sänky pedaten ja sit aamupala ja sit aamulenkki korttelin ympäri ja sit taka himaan ja sit töihin ja koira jää himaan kattoo töllöä ja koisii… mitä kameralla katellu. Tuun takas safkalla klo 12 aikoihin ja sit syödään ja mennään ulos semmoinen kilometrinlenkki toimistolle ja ollaan siellä senaikaa kun teen töitä. Ja kun työt tehty siin klo 16 aikoihin, niin kerätään kamat kasaan ja mennään koirapuistoon ja sieltä sit jatketaan lenkkiä 2-3 km kohti kotia. Loppuilta energiasta riippuen löhötään kotona tai käydään lenkillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä ollu tämmöinen päiväohjelma: aamuherätys kellon päristessä ja sit vaatteet päälle ja ulos takapihalle kuselle ja sit takas sisälle ja mä meen veskiin sit ja sit sänky pedaten ja sit aamupala ja sit aamulenkki korttelin ympäri ja sit taka himaan ja sit töihin ja koira jää himaan kattoo töllöä ja koisii… mitä kameralla katellu. Tuun takas safkalla klo 12 aikoihin ja sit syödään ja mennään ulos semmoinen kilometrinlenkki toimistolle ja ollaan siellä senaikaa kun teen töitä. Ja kun työt tehty siin klo 16 aikoihin, niin kerätään kamat kasaan ja mennään koirapuistoon ja sieltä sit jatketaan lenkkiä 2-3 km kohti kotia. Loppuilta energiasta riippuen löhötään kotona tai käydään lenkillä

        Tekee n. 300 km kuukaudessa, kun kauppareissut ja muut menot otetaan huomioon niinkunnioitettava puippu-urheilijan määrät kyseessä.

        Mitä lajia harrastat? Ei siinä jää harrastuksille paljon aikaa mutta ei tarvitse sitten lapsiakaan
        kasvattaa. Pitää olla hyvä työpaikka ettei ulonhaju ja karvat haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee n. 300 km kuukaudessa, kun kauppareissut ja muut menot otetaan huomioon niinkunnioitettava puippu-urheilijan määrät kyseessä.

        Mitä lajia harrastat? Ei siinä jää harrastuksille paljon aikaa mutta ei tarvitse sitten lapsiakaan
        kasvattaa. Pitää olla hyvä työpaikka ettei ulonhaju ja karvat haittaa.

        Salibandia 2-3 x vkossa ja kerran 2 kuussa turnauspelejä :)

        Eikä tuo sisälle tee mitään… vähän ehkä piereksii salakavalasti =D


    • Anonyymi

      "Siis tää oli se koira mistä kerroin kun myrkytettiin. "

      Onko sulla todisteita, että myrkkyä oli kuolleen koiran veressä?

      Koira voi kuolla niin moneen juttuun joita saa ulkona lenkillä muitten koirien jätöksistä.

      Kyllästyin aikoinaan kakrujen koiraan, kun eivät hoitaneet ja mulla oli kiireitä, niin jäi auton alle. Todellisuudessa vein sen piikille.

      • Miks mun täytyy todistaa 10 vuoden takanen asia. Se eläinlääkäri anto sille jotain K vitamiinia. Ja iskä sano että rotanmyrkkyä, mutta millä mä enää sitä kysyn kun iskä joi ittensä hengiltä.


      • Anonyymi
        SnowBoy kirjoitti:

        Miks mun täytyy todistaa 10 vuoden takanen asia. Se eläinlääkäri anto sille jotain K vitamiinia. Ja iskä sano että rotanmyrkkyä, mutta millä mä enää sitä kysyn kun iskä joi ittensä hengiltä.

        On sulla ankara elämän alku.
        Menikö äiskä uuteen parisuhteeseen ja isäpuoli pahoinpiteli sua? Mulla kumpikin oli työttömiä ja tappeli aina illalla ennen sammumista mutta sitten oli rauhallista.

        Voimia sulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sulla ankara elämän alku.
        Menikö äiskä uuteen parisuhteeseen ja isäpuoli pahoinpiteli sua? Mulla kumpikin oli työttömiä ja tappeli aina illalla ennen sammumista mutta sitten oli rauhallista.

        Voimia sulle.

        Joo meitä lapsena hakattuja on paljon. mutta noista koirista. Kerran kun mä olin yhellä raksalla pihasiivo tekemässä. Niin yks timpuri jätti koiran aina sinne farmarin takaronttiin. ja mä sanoin että onks ton koiran hyvä, niin se vaan sano että se tykkää, mutta ei se mun mielestä tykänny. Kerran ku mä jouduin kantaan sen työkalupakkia (se oli laiska) niin se viitto mulle että pitää tulla sen perässä, niin sen koirakin luuli että sen pitää tulla. Ja se käveli iloissaan meidän perässä eikä se timpuri huomannu. Enkä mäkään sanonu mitään ja sit se oli vihanen kun se koira oli tullu.


      • Anonyymi
        SnowBoy kirjoitti:

        Joo meitä lapsena hakattuja on paljon. mutta noista koirista. Kerran kun mä olin yhellä raksalla pihasiivo tekemässä. Niin yks timpuri jätti koiran aina sinne farmarin takaronttiin. ja mä sanoin että onks ton koiran hyvä, niin se vaan sano että se tykkää, mutta ei se mun mielestä tykänny. Kerran ku mä jouduin kantaan sen työkalupakkia (se oli laiska) niin se viitto mulle että pitää tulla sen perässä, niin sen koirakin luuli että sen pitää tulla. Ja se käveli iloissaan meidän perässä eikä se timpuri huomannu. Enkä mäkään sanonu mitään ja sit se oli vihanen kun se koira oli tullu.

        Kumpi se oli painajainen vai onnellinen uni?


    • Anonyymi

      Ihmettelen kyllä näitä ketkä ottaa koiran vain pihalle narunjatkeeksi tai häkkiin. Niinkun miksi ihmeessä. Koiran ainoa virike on räksyttää ja tylsistyä. Ja varmaan aiheuttaa ongelmia naapurisovussa. Antakaa pois tällaiset koirat parempaan kotiin.

      • Anonyymi

        Hauska ajatusrakennelma ja tämä on monella.

        Uskotaan, että koiran taivas on ihmisen kanssa asuminen. Miksi kaikki koiraeläimet luonnossa ei jonota ihmisten oven takana, päästäkseen asumaan?

        Mulla on ollut monta koiraa vuosien saatossa ja niille on tilava aitaus lämmitetyn kopin kanssa.
        Sisälle päästessään ne ei pitkään viihdy, kun haluavat ulos. Makupaloja niille antamalla ne jää norkoilemaan.

        Opettamalla eläimen pienestä asti asumaan ihmisen kanssa se tottuu ihmiseen eikä tiedä muusta mitään. Jos päästät koiran irti niin se menee omille teilleen ja tulee takasin, nälän kanssa.
        jos löytyy koirakaveri niin mieluummin se on sen kanssa, kuin ihmisen.


      • Anonyymi

        Ei ole koiran haukkuminen äänenä häirinnyt mutta itselle tulee paha mieli kun tietää eivät kohtele oikein. Eivät saa päivän oikein mitään huomiota.
        Ovat ottaneet näön vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koiran haukkuminen äänenä häirinnyt mutta itselle tulee paha mieli kun tietää eivät kohtele oikein. Eivät saa päivän oikein mitään huomiota.
        Ovat ottaneet näön vuoksi.

        Mitä ajattelet sikojen tilanteesta, kun syötät niiden lihaa koirallesi.

        Sikaa pidetään viisaampana, kuin koiraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ajattelet sikojen tilanteesta, kun syötät niiden lihaa koirallesi.

        Sikaa pidetään viisaampana, kuin koiraa.

        Ei kai siinä ongelmaa ole että koira on aitauksessa jos sitä myös aktivoidaan ja käytetään ulkoilemassa siitä aitauksestaan. Ei missään narun jatkeena tai häkissä olo ole virikkeellisrä sille koiralle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siinä ongelmaa ole että koira on aitauksessa jos sitä myös aktivoidaan ja käytetään ulkoilemassa siitä aitauksestaan. Ei missään narun jatkeena tai häkissä olo ole virikkeellisrä sille koiralle

        Koiran pitäminen päivisin asunnossa, kun perhe on koulussa ja töissä on myös virhe.

        Ottaa koira omaksi hupulaiseksi ilta-ajaksi ja koiran ainut elämän tarkoitus on olla paijattavana. Käy sen koiran kanssa lenkillä tai on käymättä niin koiran elämä menee eläimen kannalta hukkaan.

        Pehmonalle ajaa saman asian ja rapsuttaa sitä soffalla ja sängyssä. Ainut ero on siinä, että koira kerjää makupalaa ja hyppää itse sänkyyn. Säästyisi siinäkin monen kotieläimen turha kuolema, kun lihantarve vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska ajatusrakennelma ja tämä on monella.

        Uskotaan, että koiran taivas on ihmisen kanssa asuminen. Miksi kaikki koiraeläimet luonnossa ei jonota ihmisten oven takana, päästäkseen asumaan?

        Mulla on ollut monta koiraa vuosien saatossa ja niille on tilava aitaus lämmitetyn kopin kanssa.
        Sisälle päästessään ne ei pitkään viihdy, kun haluavat ulos. Makupaloja niille antamalla ne jää norkoilemaan.

        Opettamalla eläimen pienestä asti asumaan ihmisen kanssa se tottuu ihmiseen eikä tiedä muusta mitään. Jos päästät koiran irti niin se menee omille teilleen ja tulee takasin, nälän kanssa.
        jos löytyy koirakaveri niin mieluummin se on sen kanssa, kuin ihmisen.

        Kyllä mutta eläin tarvitsee liikuntaa ja huomiota. Kun pakotetaan olemaan häkissä 24/7 tuppaavat tylsistymään. Eivät hoida turkkia näkee siitäkin että on huonossa kunnossa. Tulee sairauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siinä ongelmaa ole että koira on aitauksessa jos sitä myös aktivoidaan ja käytetään ulkoilemassa siitä aitauksestaan. Ei missään narun jatkeena tai häkissä olo ole virikkeellisrä sille koiralle

        Ei olisikaan mutta ei ole mitään virikkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiran pitäminen päivisin asunnossa, kun perhe on koulussa ja töissä on myös virhe.

        Ottaa koira omaksi hupulaiseksi ilta-ajaksi ja koiran ainut elämän tarkoitus on olla paijattavana. Käy sen koiran kanssa lenkillä tai on käymättä niin koiran elämä menee eläimen kannalta hukkaan.

        Pehmonalle ajaa saman asian ja rapsuttaa sitä soffalla ja sängyssä. Ainut ero on siinä, että koira kerjää makupalaa ja hyppää itse sänkyyn. Säästyisi siinäkin monen kotieläimen turha kuolema, kun lihantarve vähenee.

        Kaikenlaiset koirat tarvitsevat liikuntaa/virikkeitä. Aloitus ei koske sellaisia jotka kohtelevat hyvin eläimiään. Vaan sellaisia ihmisiä jotka antavat ruuan eläimille. Huomiota koira ei saa. Nytkin haukkuu häkissä se on koiran puhetta.


    • Anonyymi

      Verrataanpa häkkiä ja lämmitettyä koppia talon pihassa.

      Keskikokoinen koira talon huoneessa, vapaata tilaa muutama neliö ja saa nukkua soffalla. Seurattavaa riittää koko päiväksi, kun kärpänen pörrää kunnes isäntä ja emäntä tulee töistä ja antaa taas samoja pehmoleluja.

      Häkissä 36 m2 saa tyhjentää suolen, kun tarve. Pystyy haistamaan hajut jotka koiralle tärkeitä, ympärillä luonto, jänikset, linnut ja muut otukset. Seurattavaa löytyy aamusta iltaan, kun isäntä ja emäntä tulee töistä. Kyllä peni niin kadehtii naapurin turrea, joka saa olla koko päivän sisällä virikkeellisessä ympäristössä.

      • Anonyymi

        Tuollainen koira ei ainakaan jäädy pihalla ja saa välillä omistajiltaan huomiota.


    • Anonyymi

      On lapsellista verrata sisällä kaiket päivät olevaa koiraa ulkoaitauksessa olevaan.
      Kumpiko tilanne on lähempänä koiraeläimen luonnollista elämää?

      Ei ihmisen asunnossa ole koiralle normaali olotila, vahvat hajut, pieni liikkumatila, virikeköyhä ympäristö. Odottaa, että joku päästää pihalle ulostamaan. Eläin on tottunut pienestä pennusta tähän tilanteeseen, ei tiedä muunlaisesta elämästä mitään

      Asun asuntoalueella jossa kymmenillä perheillä koiria 1-2 ja vain pieni vähemmistä käy lenkillä koiran kanssa päivittäin 100-200 m. 2-3 koiraa pääsee kerran tai kaksi pidemmälle lenkille.

      Tiedän tarkkaan koska lenkkeilen joka päivä satoi tai paistaa.

      • Anonyymi

        Mitä virikettä koiralla on mikä joutuu olemaan häkissä 24/7 ei mitään virikettä.
        Miksi otatte koiran kun ette niille huomiota anna. Laiskoja paskoja olette. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä virikettä koiralla on mikä joutuu olemaan häkissä 24/7 ei mitään virikettä.
        Miksi otatte koiran kun ette niille huomiota anna. Laiskoja paskoja olette. 🙂

        Selitä mitä virikettä huoneessa on koiralle, kun odottaa perhettä kotiin? Illalla, kun on syöty ja heitetty makupala koiralle niin heitetään lelua eteiseen ja koira tuo sen iloisesti isännälle.

        Kyllä on paljon virikkeitä tuossa. Kärpäsen surrauksen seuraamista 9-10 tuntia muutaman minsan lelun hakemista ja yöllä haistella suolikaasuja sängyssä ja taas aamulla sama kietokulku.

        On tullut joskus ajatus, että pitäis panna nämä koiranomistajat samaan tilanteeseen, kuin koirat. Palvelemaan isäntää ja odottaa päivät virikelelun kanssa töistä, sitten isäntä rapsuttaa ja nakkaa makupalan, ulostamassa saa käydä vain kerran päivässä ja jaloittelemassa 200 metriä.

        Mitä virikkeitä on koiraeläimellä luonnossa?


    • Anonyymi

      Ilmoita ihmeessä!

    • Anonyymi

      Samaa mieltä aloittajan kanssa.

      • Anonyymi

        Olen oikein otettu koiraharastajien monipuolisesta ja perusteellisista vastauksista palstalla.

        "Samaa mieltä aloittajan kanssa."

        Ei näin tyhjentäviä ja perusteellisia mielipiteitä näe esim. hevosharrastajien palstalla. Oikein näkee, että vastauksessa on annettu kaikki se iskevä ja perusteltu mielipide minkä vain koiraharrastaja omalta alueeltaan kykenee.

        Jatketaan kevättä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe