Et ole tammikuussa lentänyt yhtään mihinkään koska economy lippua ei ole enää olemassakaan.
Ja saarikyrvänsyylälle tiedoksi, se ei ole ekonomiluokka.
Tärkeä lentotiedote vaihteen vuoksi 24/7.
37
417
Vastaukset
- Anonyymi
Tänä aamuna klo 04.00 eli nyt juuri katsoin Finnairin suoraa lentoa ensi kuulle bkk-hel, lippuja oli muutamia jäljellä, hinta on tällä hetkellä 926, - euroa, jäljellä economy ja economy light luokat.
Joten suuta pienemmälle.- Anonyymi
Rohkeasti vaan sivusto esille mistä voit pelkän economy lipun ostaa.!
- Anonyymi
Saarikyrvånsyylä mokasi taas huolella, teki itsestään entistä suuremman pellen.
- Anonyymi
Finnairin matkustusluokat
https://www.finnair.com/fi-fi/finnairin-matkustusluokat
Economy on edelleen olemassa mutta valittavissa on siihen matkatavaroiden tarpeen perusteella alaliite light, classic ja flexible.
Classic on suomeksi klassinen, eli se perinteinen, jossa yksi vessa ruumaan.
Kilohintainen laskutusperuste siis. On ehdotettu lisähintaa myös lihaville. Vaikka se kalskahtaa rasismilta niin sille en ihan oikeat perusteet.
Jos joku painaa 80 kiloa enemmän kuin 50 kiloinen, niin hänellä pitäisi lippu maksaa 160% enemmän.
Ei ole reilua että laihat maksaa läskien lennot.
2010- Anonyymi
Oli puhe lipputyypeistä, ei matkustusluokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli puhe lipputyypeistä, ei matkustusluokasta.
- Anonyymi
"Kilohintainen laskutusperuste siis. On ehdotettu lisähintaa myös lihaville. Vaikka se kalskahtaa rasismilta niin sille en ihan oikeat perusteet.
Jos joku painaa 80 kiloa enemmän kuin 50 kiloinen, niin hänellä pitäisi lippu maksaa 160% enemmän.
Ei ole reilua että laihat maksaa läskien lennot.
2010"
USAssa on yksi yhtiô - Southwest Airline - joka maksattaa leveä perseisille kahden istuimen paikkamaksun!
Aivan oikein - miksi viereisen "normaalin" pitäisi kärsiä kun laardi leviää ja valloittaa jakkaran?
Läskiperseet veivät SouthWest'in oikeuteen mutta (ihme kyllä!) hävisivät.- Anonyymi
Ylipaino haaasteena lentokoneessa
– Heikentää koneen suorituskykyä: hitaampi kiihtyvyys lentoonlähdössä, pitempi lähtökiito kiitotiellä, edellyttää suurempaa lähtönopeutta riittävän nosteen saamiseksi ja sakkaamisen estämiseksi.
– Pitkä lähtökiihdytys rasittaa laskutelineitä erityisesti karkeapintaisella kiitotiellä.
– Moottorien rasitus kasvaa, koska nousussa tarvitaan täysi moottoriteho tavallista pitempään.
– Polttoaineen kulutus kasvaa, toimintasäde lyhenee.
– Koneen hallittavuus heikkenee, sakkausnopeus kasvaa.
– Edellyttää suurempaa nopeutta laskeutumisessa, mikä vaatii pitemmän kiitotien.
– Rasittaa koneen rakenteita, rakenteiden lujuuden turvamarginaali (varmuuskerroin) pienenee, koneen huollon tarve kasvaa.
– Koneen suorituskyky heikkenee tavallista enemmän moottorin vikaantuessa, mikä lisää sakkauksen vaaraa nousussa kaksimoottorisen koneen noustessa vain yhden moottorin toimiessa.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/finnair-keraa-tietoa-matkustajista-ja-kasimatkatavaroista-punnituksissa-kyse-ei-ole-kiusanteosta-vaan-lentoturvallisuudesta/
Ainakin kaksi matkustajakonetta on pudonnut matkustajien ylipainon vuoksi, jota ei huomioitu kokonaispainossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipaino haaasteena lentokoneessa
– Heikentää koneen suorituskykyä: hitaampi kiihtyvyys lentoonlähdössä, pitempi lähtökiito kiitotiellä, edellyttää suurempaa lähtönopeutta riittävän nosteen saamiseksi ja sakkaamisen estämiseksi.
– Pitkä lähtökiihdytys rasittaa laskutelineitä erityisesti karkeapintaisella kiitotiellä.
– Moottorien rasitus kasvaa, koska nousussa tarvitaan täysi moottoriteho tavallista pitempään.
– Polttoaineen kulutus kasvaa, toimintasäde lyhenee.
– Koneen hallittavuus heikkenee, sakkausnopeus kasvaa.
– Edellyttää suurempaa nopeutta laskeutumisessa, mikä vaatii pitemmän kiitotien.
– Rasittaa koneen rakenteita, rakenteiden lujuuden turvamarginaali (varmuuskerroin) pienenee, koneen huollon tarve kasvaa.
– Koneen suorituskyky heikkenee tavallista enemmän moottorin vikaantuessa, mikä lisää sakkauksen vaaraa nousussa kaksimoottorisen koneen noustessa vain yhden moottorin toimiessa.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/finnair-keraa-tietoa-matkustajista-ja-kasimatkatavaroista-punnituksissa-kyse-ei-ole-kiusanteosta-vaan-lentoturvallisuudesta/
Ainakin kaksi matkustajakonetta on pudonnut matkustajien ylipainon vuoksi, jota ei huomioitu kokonaispainossa.Addiktio valtaa aivot, oli pääkirjoituksena National Geographic Suomi eräässä numerossa, joka postista saapui. Luin jutun suurella mielenkiinnolla, koska se hieman ehkäpä valaisee kahden tänne, lähinnä Pattayapalstalle kirjoittavan, todella pahaa addiktiota toisia kirjoittajia ja Pattayaa vastaan potevien häirikköjen käyttäytymisestä.
Nämä häiriköt tunnemme tällä hetkellä lähinnä nimistä numball ja aviomies numeroilla, nämä nimet ovat itselleen luoneet tai vastaavat, joita vikkelään vaihtelevat.
Palstalaiset ovat antaneet heille kyllä osuvammat nimet, lerppa, joka kuvaa hyvin heidän nykyistä tilaansa.
Onpa moni alkanut käyttämään heistä persläpilerppa nimitystä, aivan oikeutetusti, koska tämä NumBall lerppa on vuosikausia haukkunut toisia kirjoittajia resuperseiksi, jollainen lie haaveissaan saada sydänystäväkseen, koska lakkaamatta tuota brutaalia sanaa toistaa yleisillä palstoilla.
Tämä ballinumbba on kaikenlaisia törkyjuttujaan tuhertanut palstoille jo vuosikausia, monet nimimerkkinsä osoittavat hyvinkin selvästi hänen älykkyysosamääränsä, kuten vaikkapa OtaHanuriinPoju, joka viitannee sukupuoliseen suhtautumiseensa.
Toinen Chiang Main perseilerppa on aloittanut tuhertelunsa myöhemmin.
Tyypillistä molempien kirjoituksille on, että matkailullista antia kirjoituksistaan on turhaa hakea
Usein on myös lukuisien kirjoittajien joukossa levinnyt epäilys, että kyseessä olisivatkin siamilaiset kaksoset, jotka todellisuudessa asuvat Suomessa ja vieläpä Hiekkaharjussa ja olisivatkin vain yksi henkilö, joka kuvittelee itsensä Hua Hinin vauraaksi lento kapteeniksi, milloin rikkaaksi kiinteistö- ja condosijoittajaksi ym ym. Toisella minällään hän elelee Chiang Maissa huolehtien ravintoloista, asuen välillä Phuketin loistohuvilalla, purjehtien jahdillaan ja tietysti ajellen Harley Davidsonillaan.
Ai niin meinasi unohtua, että Chiang Main lerpalla on hammaslääkäri vaimonaan, jota kyllä jotkut ilkeämielisesti väittivät vinyylistä valmistetuksi.
Näiden kahden herran törkyjutuista olemme saaneet kärsiä jatkuvasti aikaisesta aamusta, myöhään iltaan jatkuvasti ja luultavasti tämä ei lopu, ennenkuin tuohon vakavaan addiktioonsa tiedemiehet keksivät parannuskeinon ja heidät saadaan suljetulle osastolle pitkäaikaiseen hoitoon, tai menehtyvät vanhuuteen, joka sekään ei lie kaukana, niin höperöjä juttunsa ovat.
- Anonyymi
Se on nimenomaan ekonomiluokka.
Nyt en kyllä oikein tajua mitä tässä ajetaan takaa että Finnairilla ei olisi enään Economy luokan lippuja?
Näissä Economy luokan lipuissa on sitten nykyään vielä lisämääre Light/Classic/Flex joilla määritellään sitten mukana olevia matkatavaroita/nimenmuutosta/peruutusta.
Monasti olisi helpoin selittää aloitusta hieman enemmän, kun useankin aloituksen "tajuaminen" vaati jonkun toisen keskusteluketjun lukemista ensin...
Tuossa ainakin kuva omasta Economy (Classic) luokan lipusta Helmikuulta Phuket - Helsinki väliltä
https://aijaa.com/Wx6Bjc- Anonyymi
Tämä on lukihäiriöisten valtaama palsta jossa on pari oikeaa turistia ja sitten on niitä joiden matkailut on matkailu Martti Ahtisaaren aikaan.
- Anonyymi
Niin, lippu on economy classic. Ei pelkkä economy. Economy classic lippuun kuuluu ruumalaukku.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, lippu on economy classic. Ei pelkkä economy. Economy classic lippuun kuuluu ruumalaukku.
Eli kuten jos äsken sanoin, niin alotuksessa pitäisi olla jotain lisätietoja että tajuaisi sen ilman että on lukenut jonkin toisen ketjun.
Nuo kaikki Economy/Classic/Flex alaluokalla olevat kun ovat nimenomaan Economy luokan lippuja?
Vai onko tässä nyt sitten taas takana joku kuvattu lippu missä lukee "pelkkä" Economy ilman mitään lisämäärettä ja sitä esitetty uutena lippuna?- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli kuten jos äsken sanoin, niin alotuksessa pitäisi olla jotain lisätietoja että tajuaisi sen ilman että on lukenut jonkin toisen ketjun.
Nuo kaikki Economy/Classic/Flex alaluokalla olevat kun ovat nimenomaan Economy luokan lippuja?
Vai onko tässä nyt sitten taas takana joku kuvattu lippu missä lukee "pelkkä" Economy ilman mitään lisämäärettä ja sitä esitetty uutena lippuna?Aiemmin väitettiin että economy lippuun pitää maksaa ruumalaukku erikseen.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli kuten jos äsken sanoin, niin alotuksessa pitäisi olla jotain lisätietoja että tajuaisi sen ilman että on lukenut jonkin toisen ketjun.
Nuo kaikki Economy/Classic/Flex alaluokalla olevat kun ovat nimenomaan Economy luokan lippuja?
Vai onko tässä nyt sitten taas takana joku kuvattu lippu missä lukee "pelkkä" Economy ilman mitään lisämäärettä ja sitä esitetty uutena lippuna?Eiköhän nämä huonosti kannattavat lentoyhtiöt vain rahasta noilla lisämääritteillä, lennot ovat muutenkin murroksessa, ja seuraavan 20 vuoden aikana lentojen keksimääräinen hintataso voi nousta 10-20 kertaiseksi, nykyiseen hintatasoon verrattuna, tämä tulee voimakkaasti pitkällä tähtäimellä rajoittamaan matkailua, nyt kannattaa vielä matkustaa niin paljon kun perse kestää, viiden vuoden kuluttua se voi olla jo mahdotonta.
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmin väitettiin että economy lippuun pitää maksaa ruumalaukku erikseen.
Riippuu lipputyypistä
Economy LIGHT lippuun ei kuulu ruumaan menevää matkatavaraa ja se on se helvin lippu (siihenkin voi jälkikäteen lisätä ruumamatkatavaran lisämaksusta mikäli haluaa) joka tarkoitettu pelkän käsimatkataravan kanssa matkustaville.
https://www.finnair.com/fi-fi/finnairin-lipputyypit
Tuolta löytyvät lipputyypit ja mitä ne sisältävät.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nämä huonosti kannattavat lentoyhtiöt vain rahasta noilla lisämääritteillä, lennot ovat muutenkin murroksessa, ja seuraavan 20 vuoden aikana lentojen keksimääräinen hintataso voi nousta 10-20 kertaiseksi, nykyiseen hintatasoon verrattuna, tämä tulee voimakkaasti pitkällä tähtäimellä rajoittamaan matkailua, nyt kannattaa vielä matkustaa niin paljon kun perse kestää, viiden vuoden kuluttua se voi olla jo mahdotonta.
Äläpäs Saaripolo taas kehtaa paahtaa potaskaa. Olet tuota satua viljellyt aiemminkin. Ei markkinat toimi niin että voidaan nostaa hinnat tuosta vaan. Se tietäisi loppua samantien.
On oltava markkinoiden kanssa sinut. Kilpailu pitää hinnat kipurajalla ja on löydettävä keinot saada toiminta kannattamaan markkinahintaan, muuten asiakkaat menee kilpailijalle.
Lippuluokat on tätä päivää ja yksi keino mitoittaa koneen paino ja matka vastaamaan lipun hintaan siten, että jää vielä voittoakin, joka on osakeyhtiön velvollisuus.
Kokonaisuutena Finski on erittäin arvostettu ja luotettava lentoyhtiö. Se on ajan mittaan tuottanut miljardeja enemmän veroja Suomeen kuin mitä sitä on tuettu. Ei ole syytä olla katkera Finnairille.
Ainoa miinus Finnairilla on että he eivät korvaa myöhästymisiä, ellet vaivaudu vetämään asiaa oikeuteen. Sitten he korvaa. Minullakin on 1200 euroa saamisia Finnairilta, mutta en jaksa sen takia alkaa rettelöimään. Ei maksa vaivaa.
Jos lasketaan kotimaan lennot, Euroopan lennot, Thaimaan lennot ja lomalennot, niin olen lentänyt Finnairilla yhteensä jotakin 150-200 kertaa. Ei ole ollut koskaan valittamisen aihetta.
2010 - Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Riippuu lipputyypistä
Economy LIGHT lippuun ei kuulu ruumaan menevää matkatavaraa ja se on se helvin lippu (siihenkin voi jälkikäteen lisätä ruumamatkatavaran lisämaksusta mikäli haluaa) joka tarkoitettu pelkän käsimatkataravan kanssa matkustaville.
https://www.finnair.com/fi-fi/finnairin-lipputyypit
Tuolta löytyvät lipputyypit ja mitä ne sisältävät.Economy light ei ole economy lippu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Economy light ei ole economy lippu.
Santtu kyllä varsin hyvin asian kertoi. Kaikki Economy- luokan liput ovat lippuja economy- luokkaan. Jälkiliite kertoo matkatavaroista ja muutoskelpoisuuksista.
Muutoskelpoisuus ja lisämatkatavarat ei koskaan ole olleet ilmaisia. Nyt ne on vaan hinnoiteltu fiksusti erillisinä. Eikös se ole matkustajan etu että voi lentää lightina ja säästää?
2010 Anonyymi kirjoitti:
Economy light ei ole economy lippu.
Seuraava on suora lainaus Finnairin omilta sivuilta:
"Voit valita kolmesta eri lipputyypistä – Light, Classic ja Flex – jotka ovat saatavilla kaikissa matkustusluokissamme: economy-, premium economy- ja businessluokassa."
Eli tuossa on nyt kaksi eri asiaa mistä tuo lippu koostuu.
On Matkustusluokka ( Economy, Premium Economy ja Busines) eli käytännössä missä osassa matkustamoa, minkälaisilla istuinpaikoilla ja minkälaisilla palveluilla koneessa matkustaa, ja sitten on tuo mitä muita lisäpalveluita (Light, Classic, Flex) lippu sisältää, elisisältääkö matkatavaroita, nimenvaihto-oikeutta, muutoksia matkapäiviin, onko lippu peruttavissa ja millä ehdoilla yms. asioita.
- Anonyymi
Noista Finskin pienistä kg määristä sen verran että jos aloittaa matkan jollakin eri yhtiöllä jota Finski käyttää (esim AA) saa sen yhtiön kg määrän joka lentoon. Myös Finskin nuukaan painoon.
- Anonyymi
Kukaan ei tarvitse lomalennolle tropiikkiin yli 23 kiloa tavaraa plus käsimatkaveskaan menee helposti 14 kiloa eikä sitä kukaan punnitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse lomalennolle tropiikkiin yli 23 kiloa tavaraa plus käsimatkaveskaan menee helposti 14 kiloa eikä sitä kukaan punnitse.
Kyllä tarvitsee. Meillä vaimon kanssa aina tuo 23 kg ja ylikin molemmilla.
Käsimatkaveskaan EI SAA LAITAA 14 kg ja kyllä niitäkin punnitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarvitsee. Meillä vaimon kanssa aina tuo 23 kg ja ylikin molemmilla.
Käsimatkaveskaan EI SAA LAITAA 14 kg ja kyllä niitäkin punnitaan.Mitä teillä on siellä laukuissa? 46 kiloa vaatteita menossa maahan jossa on melkein aina yli 30 astetta lämmintä? Ei edes sukeltajilla ole tuollaisia lasteja, koska seoskaasupulloja ei kuljetella lentokoneissa, vaan ne vuokrataan paikan päältä.
En ole syksyn jälkeen lennellyt, mutta minulta ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaraa.
Sen lisäksi minulla on aina ollut mukana läppärilaukku, jossa kulkee mukana.
HEL-BKK lennoille otetaan rahtia enemmän kuin monille muille lennoille, koska koneessa osa matkustajista on pienikokoisia aasialaisia ja osa lapsia.
Finnairin pelasti koronan aikaan tukien lisäksi rahtikuljetukset, kun lensivät tyhjillä koneilla matkustajien osalta. Pari kaveriakin laittoi kuvia kun lensivät miltei yksin. Ei ollut tarjoilun kanssa ongelmia.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teillä on siellä laukuissa? 46 kiloa vaatteita menossa maahan jossa on melkein aina yli 30 astetta lämmintä? Ei edes sukeltajilla ole tuollaisia lasteja, koska seoskaasupulloja ei kuljetella lentokoneissa, vaan ne vuokrataan paikan päältä.
En ole syksyn jälkeen lennellyt, mutta minulta ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaraa.
Sen lisäksi minulla on aina ollut mukana läppärilaukku, jossa kulkee mukana.
HEL-BKK lennoille otetaan rahtia enemmän kuin monille muille lennoille, koska koneessa osa matkustajista on pienikokoisia aasialaisia ja osa lapsia.
Finnairin pelasti koronan aikaan tukien lisäksi rahtikuljetukset, kun lensivät tyhjillä koneilla matkustajien osalta. Pari kaveriakin laittoi kuvia kun lensivät miltei yksin. Ei ollut tarjoilun kanssa ongelmia.
2010Niin siis läppärilaukussani kulkee myös tavaraa muutama kilo. Laturit, lehtiä, vaihtosukat, joskus shortsitkin.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teillä on siellä laukuissa? 46 kiloa vaatteita menossa maahan jossa on melkein aina yli 30 astetta lämmintä? Ei edes sukeltajilla ole tuollaisia lasteja, koska seoskaasupulloja ei kuljetella lentokoneissa, vaan ne vuokrataan paikan päältä.
En ole syksyn jälkeen lennellyt, mutta minulta ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaraa.
Sen lisäksi minulla on aina ollut mukana läppärilaukku, jossa kulkee mukana.
HEL-BKK lennoille otetaan rahtia enemmän kuin monille muille lennoille, koska koneessa osa matkustajista on pienikokoisia aasialaisia ja osa lapsia.
Finnairin pelasti koronan aikaan tukien lisäksi rahtikuljetukset, kun lensivät tyhjillä koneilla matkustajien osalta. Pari kaveriakin laittoi kuvia kun lensivät miltei yksin. Ei ollut tarjoilun kanssa ongelmia.
2010Kiitos sinulle 2010 asiallisesta kysymyksestä.
Muillakin kun meillä on ollut "matkalaukuissa" vaikka mitä vietävää.
- Harrastusvälineitä
- Kiuaskiviä
- Nahkatakkeja
- Oltermanni juustoja
- Joulukinkkuja
- Jne.
Käsimatkatavaroista olet sikäli oikeassa, että harvemmin niitä punnitaan. Joskus kyllä punnitaan ja puututaan siihen; jos jollakin matkustajalla on näkyvästi ylipainoiset käsimatkatavarat, ylikokoiset käsimatkatavarat, tai käsimatkatavaroita on useampia pakaaseja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle 2010 asiallisesta kysymyksestä.
Muillakin kun meillä on ollut "matkalaukuissa" vaikka mitä vietävää.
- Harrastusvälineitä
- Kiuaskiviä
- Nahkatakkeja
- Oltermanni juustoja
- Joulukinkkuja
- Jne.
Käsimatkatavaroista olet sikäli oikeassa, että harvemmin niitä punnitaan. Joskus kyllä punnitaan ja puututaan siihen; jos jollakin matkustajalla on näkyvästi ylipainoiset käsimatkatavarat, ylikokoiset käsimatkatavarat, tai käsimatkatavaroita on useampia pakaaseja.Nahkatakkeja ja joulukinkkuja Thaimaahan? Kiuaskiviä?
Paljonko on nahkarotseille käyttöä Thaimaassa? Possun hinta on noussut, mutta ei niitä silti kannata Suomesta tuoda. Vulkaaniset kivet ovat hyviä kiuaskiviä ja ne ei maksa juuri mitään.
Aikoinaan alkoi jo ottamaan päähän kun suomiravintoloitsijat pyysivät aina tuomaan heille vaikka mitä elintarvikkeita Suomesta. Lompakkoaan he eivät koskaan aukaisseet lähetyksen saapuessa eikä edes tarjonneet ilmaista safkaa.
Lopetin "milloin tuut" kyselyihin vastaamisetkin jo joskus 2014, kun siihen vastaaminen tarkoitti että sieltä tulee kauppalista seuraavaksi. Ihan vedätystä vaan.
Jos he haluavat suomalaisista tuotteista maksaa, he voivat tilata niitä Suomesta tukusta, maksaa ne ja toimittaa ne joko rahtina Thaimaahan taikka laittaa ne jonkun kaverin matkassa ja maksaa siitäkin rahdista. Ilmaisia eväitä ei ole.
Golfbägi täysin varustein painaa yli sallitun, mutta tavallisella klubipelaajilla on yleensä vain noin puolet täydestä setistä ja itse bägit ovat keveitä kuin matkalaukku. Jos bägi menee yksin ruumaan, siitä ei tule lisähintaa. Sinne kantobägiin mahtuu melkoinen määrä vaatteita lisäksi mukaan.
2000- luvun alussa piti käydä maksamassa Suvarnabhumin lentoaseman tulopäässä bägistä erikseen ja se oli luokkaa 70 euroa.
Minusta se on erinomaista kun maksat vain siitä palvelusta ja kuljetuksesta mitä käytät. Siksi tuo light- matkustaminen on hyvä uudistus ja edelleen olen sitä mieltä että matkustajat pitäisi punnita myös ja laskuttaa ylipainosta lisähintaa.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teillä on siellä laukuissa? 46 kiloa vaatteita menossa maahan jossa on melkein aina yli 30 astetta lämmintä? Ei edes sukeltajilla ole tuollaisia lasteja, koska seoskaasupulloja ei kuljetella lentokoneissa, vaan ne vuokrataan paikan päältä.
En ole syksyn jälkeen lennellyt, mutta minulta ei ole koskaan punnittu käsimatkatavaraa.
Sen lisäksi minulla on aina ollut mukana läppärilaukku, jossa kulkee mukana.
HEL-BKK lennoille otetaan rahtia enemmän kuin monille muille lennoille, koska koneessa osa matkustajista on pienikokoisia aasialaisia ja osa lapsia.
Finnairin pelasti koronan aikaan tukien lisäksi rahtikuljetukset, kun lensivät tyhjillä koneilla matkustajien osalta. Pari kaveriakin laittoi kuvia kun lensivät miltei yksin. Ei ollut tarjoilun kanssa ongelmia.
2010Seoskaasupulloja käytetään harvemmin sukeltaessa Thaimaassa.
- Anonyymi
Economy ligthtilla tulin, pääsi molemmisa päissä nopeasti. Ei ollut ruumaan menevää laukkua. Lähtöselvityksen,kun tekee kotona, nopeuttaa kulkua.
Nyt ilmeisesti Finnairi vähentää tarjoilua lighth luokassa.
Itse olisin valmis luopumaan ateroista, ei ne mitään herkkuja ole.
Kunhan se yksi rysä poistuisi, jos pystyisi lentämään edes Valko-Venäjän ja Ukrainan läpi lyhenisi lentoaika - Anonyymi
Finnair on siirtymässä halpalentoyhtiö luokkaan, ainakin jos on uskomista keltaisessa lehdistössä julkaistua uutista, jossa finnair rajoittaa tarjoiluaan kaikissa lippuluokissaan... henkilökunnan mukaan tarjoilemme ainoastaan mustikkamehua.
- Anonyymi
Saarisnapperi veti taas ikioman versionsa asiasta mustikkamehuineen.
Tämä on julkaistu eilen:
"Pidemmillä lennoilla toista tarjoilua kevennetään tai se poistuu kokonaan. Tarjoilun määrä riippuu jatkossakin matkustusluokasta ja lennon pituudesta. Samalla Finnair päivitää myös lentojensa maksullista välipala- ja juomavalikoimaa"
Tämä muutos palvelee samaa asiaa kuin lippumuutokset, eli voit valita matkatavarasi määrän paremmin kuin ennen, etkä maksa turhasta. Sama ruokapuolella, et maksa turhaan kahdesta ateriasta taikka sitten voit tilata itse toisen, jos siltä tuntuu ja maksaa siitä.
Ei siellä nälissään tarvi olla. Veikkaan että tulee jälimmäisen aterian tilalle erilaisia pikaruoka- jutskia myyntiin. Nämähän ei koske Saariköyhää koska sinä et ole mihinkään lentelemässä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarisnapperi veti taas ikioman versionsa asiasta mustikkamehuineen.
Tämä on julkaistu eilen:
"Pidemmillä lennoilla toista tarjoilua kevennetään tai se poistuu kokonaan. Tarjoilun määrä riippuu jatkossakin matkustusluokasta ja lennon pituudesta. Samalla Finnair päivitää myös lentojensa maksullista välipala- ja juomavalikoimaa"
Tämä muutos palvelee samaa asiaa kuin lippumuutokset, eli voit valita matkatavarasi määrän paremmin kuin ennen, etkä maksa turhasta. Sama ruokapuolella, et maksa turhaan kahdesta ateriasta taikka sitten voit tilata itse toisen, jos siltä tuntuu ja maksaa siitä.
Ei siellä nälissään tarvi olla. Veikkaan että tulee jälimmäisen aterian tilalle erilaisia pikaruoka- jutskia myyntiin. Nämähän ei koske Saariköyhää koska sinä et ole mihinkään lentelemässä.
2010Jälleen asiaa sinulta 2010.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarisnapperi veti taas ikioman versionsa asiasta mustikkamehuineen.
Tämä on julkaistu eilen:
"Pidemmillä lennoilla toista tarjoilua kevennetään tai se poistuu kokonaan. Tarjoilun määrä riippuu jatkossakin matkustusluokasta ja lennon pituudesta. Samalla Finnair päivitää myös lentojensa maksullista välipala- ja juomavalikoimaa"
Tämä muutos palvelee samaa asiaa kuin lippumuutokset, eli voit valita matkatavarasi määrän paremmin kuin ennen, etkä maksa turhasta. Sama ruokapuolella, et maksa turhaan kahdesta ateriasta taikka sitten voit tilata itse toisen, jos siltä tuntuu ja maksaa siitä.
Ei siellä nälissään tarvi olla. Veikkaan että tulee jälimmäisen aterian tilalle erilaisia pikaruoka- jutskia myyntiin. Nämähän ei koske Saariköyhää koska sinä et ole mihinkään lentelemässä.
2010Minnes sinun tunnettu huumorin taju on kadonnut, tosin eipä sitä ole palstalla juurikaan nähty.
- Anonyymi
Nils Holgersson airways , korkeella ilmassa on. Ilmojen halki kiitäminen voi osoittautua hankalaksi.
Tässä olisi Peukaloiselle vinkki halpaan lentoon.- Anonyymi
Tarkoitatko peukaloisen retkiä, pattayan savosta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko peukaloisen retkiä, pattayan savosta,
Tarkoitan Peukaloisen retkiä Savon Pattajalta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821