Ihastumisesta kertominen

Anonyymi-ap

Miten olette kertoneet ihastuksesta itse kohteelle ja miten hän suhtautui?

Miten olet itse suhtautunut, kun sinulle on kertonut tunteistaan joku, jota kohtaan et itse tunne romanttisesti?

Etsin rohkaisua kertoa tunteistani ystävälleni. Miten tää voikin olla näin pelottavaa...

38

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ystävälliset ja asialliset pakit oon antanut, ei oo mitään syytä nolata ketään enkä myöskään harrasta koottuja selityksiä, missä voivotellaan ja selitellään kaikenlaista toisen puolesta.

      Oon jättänyt kertomatta tunteista, elämäntilanteet ja suhdestatukset huomioiden.
      Palstalla saa välillä lukea että tunteiden kohteella olisi joku oikeus kuulla ihastujan tunteista, mä ajattelen että ei ole. Jokainen valitsee itse ketä lähestyy ja mitä kellekin haluaa ja kokee hyväksi kertoa.

    • Anonyymi

      Monesti tulee H-hetki, tuntuu että nyt se on sanottava. Joku intiimi tilanne, sellainen herkkä ja läheinen kohta. Kyllä sen tunnistaa milloin kannattaa puhua.

      • Anonyymi

        Joo mä oon kans tällä linjalla. Sen oikean hetken tunnistaa, kun on jotenkin luontevaa kertoa.


    • Anonyymi

      Asiallisesti suhtaudun jos joku kertoo. Useimmiten on siinä vaiheessa jo tiedossa, mutta yllätyksiäkin on sattunut. Harkitsisin vakavasti ennen ystävälle kertomista, onko mitään mahdollisuutta molemminpuoliseen kiinnitykseen. Ellei ole, tuskin kertoisin.

    • Anonyymi

      Kyllä se on sanottava ihan selvillä sanoilla, kun oikea aika tulee. Vaati rohkeutta, mutta ainoa tapa päästä asiassa eteenpäin. Suhtaudun asiallisesti, tottakai aikuinen nainen, jos joku kertoo tunteistaan. Muutamia kertoja niin käynytkin. ettei harmi kyllä ole itsellä ollut vastaavia tunteita. Aina voidaan olla kavereita silti.

    • Anonyymi

      Onko vapaa vai varattu?

      • Anonyymi

        Vapaa on hän.


    • Anonyymi

      Pidän ystävänä ihmistä jolle voi kertoa mitä vaan. Joten kertoisin sopivan tilaisuuden tullen ihastuksesta. Kyllä se ystävä väkisinkin huomaa että jotain on muuttunut sussa.

    • Anonyymi

      Mä kerroin tekstarilla et pelkään ihastukseni pitävän etäisyyttä kun olen " tällainen".
      Paljastin ihastukseni ja tekstasin että en yritä mitään. En tiennyt edes onko vapaa.vai varattu tai mikä on suuntaituminen.
      Ihastus sitten soitti ja sano olevansa vapaa, eikä seurustele kenenkään kanssa. Hän myös sanoi, että mies jonka seurassa hänet näin viikko sitten on vain vanha kaveri. Sit hän sano et nyt on kiireitä mut palataan myöhemmin.
      Ollaan aikuisia, hän eronnut miehestä. Edelleenkään ei sanonut oma suuntausta.
      Nähdään harvoin, olen kuvitellut et sähköä on välillä, mut se voi johtua omasta ihastuksesta. Ei ole ollut aktiivinen ehdottamaan mitään itse.
      Uskaltaisko silti toivoa jotain?

    • Anonyymi

      Voiko päätellä mitään tästä edellisestä?

      • Anonyymi

        Kumma kun ei maininnut mitään suuntautumisestaan, vaikka se aihe oli esillä. Yleensä kommentoidaan heti tyyliin "mä olen kyllä ihan hetero" tmv. Voihan tuossa jotain ollakin. Täysin auki mun mielestä.


    • Anonyymi

      Joo, olis voinut helposti torjua sanomalla vain olevansa hetero. Ei sanonut.
      Kun naurahdin että ei nyt taida olla mitään huolta meidän väleistä, sanoi että ei ole.
      Lähtee nyt vain pidenmälle matkalle töihin liittyen.
      Onpas

      • Anonyymi

        Voi olla harkinnan alla tuo suuntautuminen, kannattaa antaa aikaa. Kuitenkaan ei mitään ole suljettu pois, niin asiaa voi kysyä uudestaan jonkin ajan kuluttua, jos hän ei itse ota puheeksi


    • Anonyymi

      ...Siis onpas ahdistavaa!

    • Anonyymi

      Kun ootte kertoneet ihastuksen kohteelle ihastuksen, onko joku toiminut kuin edellä: kertonut olevansa vapaa ja sanonut etteivät seurassa olleet miehet ole kuin kavereita, mutta jättänyt oman kiinnostuksen tai suuntautumisen sanomatta?
      Mitä hemmettiä teen?

      • Anonyymi

        Ei ole sattunut kohdalle. Saat kyllä tuon selville jatkossa, kun tapaatte. Ala puhumaan vaikka Prideista tai jostain muista tapahtumista. Ota sellaisia puheenaiheita, että väkisinkin tulee esiin. Tai sitten kysyt suoraan, että tykkäätkö naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sattunut kohdalle. Saat kyllä tuon selville jatkossa, kun tapaatte. Ala puhumaan vaikka Prideista tai jostain muista tapahtumista. Ota sellaisia puheenaiheita, että väkisinkin tulee esiin. Tai sitten kysyt suoraan, että tykkäätkö naisista.

        Tiedän että suhtautuu myönteisesti Prideen ja lesboihin, en vain tiedä mitä minusta ajattelee.
        Hän ei siis tyrmää mua ja selittelee pyytämättä ihmissuhteensa ja haluaa kertoa olevansa vapaa.
        Se on ainoa vastaus ihastumisestasi kertomiseen.
        Tavallaan tieto ei helpottanut yhtään, olen löysässä hirressä niin kuin aiemminkin.

        Oletko toiminut näin? Eikö kehtaa sanoa että ei kiinnosta?
        Vaarahan on, että voisin hyökätä enemmänkin päälle. Mut vetäydyn.


      • Anonyymi

        Musta toi on melko selvää pässin lihaa. On ainakin avoin asialle ja ajatukselle, siis sulle.
        Ehkä hän ei oo palavasti ihastunut mutta jotain kiinnostusta on kun noin vastasi. En itsekään katsoisi velvollisuudekseni kertoa omasta suuntautumisesta tai tunteista tuossa tilanteessa, paistoi jos olisin hetero.

        Sanoi vielä että palataan... kyllä mä tossa tilanteessa vielä laittaisin treffikutsun kun kiireensä on hellittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että suhtautuu myönteisesti Prideen ja lesboihin, en vain tiedä mitä minusta ajattelee.
        Hän ei siis tyrmää mua ja selittelee pyytämättä ihmissuhteensa ja haluaa kertoa olevansa vapaa.
        Se on ainoa vastaus ihastumisestasi kertomiseen.
        Tavallaan tieto ei helpottanut yhtään, olen löysässä hirressä niin kuin aiemminkin.

        Oletko toiminut näin? Eikö kehtaa sanoa että ei kiinnosta?
        Vaarahan on, että voisin hyökätä enemmänkin päälle. Mut vetäydyn.

        Jostain syystä ei kerro avoimesti ajatuksistaan. En itse toimisi noin, kun toinen kertoo tunteistaan. Tilanne on kuitenkin mielestäni avoin ja voit ottaa asian uudelleen puheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä ei kerro avoimesti ajatuksistaan. En itse toimisi noin, kun toinen kertoo tunteistaan. Tilanne on kuitenkin mielestäni avoin ja voit ottaa asian uudelleen puheeksi.

        Ehjä jätti kertomatta, ja sai asian miettimiseen lisäaikaa. Jos tuli tieto tunteista puskista, niin varmaan asiaa on hyvä vähän sulatella ensin.
        Ihan korrekti vastaus minusta


      • Anonyymi

        Ehkä on naisista kiinnostunut mutta joku muu mielessä. Välttelee aihetta koska tietää tunteesi. Yksi mahdollinen selitys. Tai sitten on epävarma kaikkiaan.


      • Anonyymi

        Voi olla hetero silti, totesi vain että ne miehet oli kavereita. Monilla on miehiä kavereina. Ehkä pitää heterouttaan itsestään selvänä, eikä mainitsekaan koko asiaa. Näitä on vielä nykypäivänäkin. Toinen vaihtoehto on, ettei ole sinusta kiinnostunut. Ei nyt ainakaan kovin innokasta vaikutusta tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla hetero silti, totesi vain että ne miehet oli kavereita. Monilla on miehiä kavereina. Ehkä pitää heterouttaan itsestään selvänä, eikä mainitsekaan koko asiaa. Näitä on vielä nykypäivänäkin. Toinen vaihtoehto on, ettei ole sinusta kiinnostunut. Ei nyt ainakaan kovin innokasta vaikutusta tee.

        Joo, tämä on " selvää pässinlihaa" tai " ei nyt kovin innokasta vaikutusta tee".
        Ensin aattelin ehdotella jotain, mut antaa olla. Ehdottaa varmaan itse jos parhaaksi näkee.
        En jaksa yrittää / arvuutella enää, menee liikaa energiaa ja on vain ahdistunut olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tämä on " selvää pässinlihaa" tai " ei nyt kovin innokasta vaikutusta tee".
        Ensin aattelin ehdotella jotain, mut antaa olla. Ehdottaa varmaan itse jos parhaaksi näkee.
        En jaksa yrittää / arvuutella enää, menee liikaa energiaa ja on vain ahdistunut olo.

        Sillä ehdotuksellahan se arvuuttelu loppuu. En mä ainakaan jättäis tohon, jos toinen kertoi että nyt kiireitä mut palataan.


    • Anonyymi

      Miten eroo kertooko tykästymisestä, ihastumisesta, rakastumisesta henkilölle. Kaikille voi sanoo ihan samoin, "sä oot ihana ihminen, kiinnostava". Romanttista tunnustusta voi samoin sanoa, vaihtaa kiinnostavan tilalle ihastuttava. Ei oo vaikeeta.

    • Anonyymi

      Perus hymähtelijä älä jää tunteissa roikotetuksi. Niin jätä tähän. Toiselle mahdollisuus ottaa yhteyttä jos niin ei. Jos lähestyy sinua nii muista sanoa että on kiirettä just nyt. Niin ei ole helppoa tuo helmenkalastelu..

      • Anonyymi

        Kiire oli kyl todellinen: työmatka toiselle mantereelle ja muutto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiire oli kyl todellinen: työmatka toiselle mantereelle ja muutto.

        Jep, ja sähän sanoit että pidät etäisyyttä mut hän soitti ja sanoi että palataan kiireiden jälkeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ja sähän sanoit että pidät etäisyyttä mut hän soitti ja sanoi että palataan kiireiden jälkeen!

        Kiitos sulle tuntematon kannustaja!
        Ehkä laitan sittenkin jonkun vapun toivotuksen ja muistutan olemassaolostani.
        Voi sitten laittaa viestin kun ei ole kiire. Jos haluaa.


    • Anonyymi

      Noniin. Tää ihastukseni viestittää mulle arkista asiaa kiireistään, tunnelmia ei käsitellä, mut sovittiin että matkustetaan yhdessä kesällä tai syksyllä. Täytyisi pitää jotenkin kontaktia yllä.

      • Anonyymi

        Oho, wau 😍
        T. Tuntematon kannustaja


    • Anonyymi

      Mites tulkitsette tämän:
      nainen on vähän vaivaantunut seurassani ja katsoo äkkiä poispäin kun katson häntä, mutta kun istutaan samassa pöydässä ja puhun tarjoilijalle, tuijottaa koko ajan tosi tarkasti minua. Ja keskustelu oli aika pitkä kun kyselin tarjoilijalta vinkkejä. Sitten kun katsoin taas takaisin, käänsi heti päänsä toiseen suuntaan.
      Oltiin siis kaksin juomassa yhdet.
      Kai nainen kuitenkin tajuaa että näen ton tuijotuksen vaikka katson vähän sivuun?

      En oikein uskalla tunnustaa ihastusta kun en osaa tulkita tätä vähän aikaa naista.

      ( Mun suuntautuminen tiedossa, naisen ei ihan selvä.)

      • Anonyymi

        Voihan pitää sua ihan frendinäkin.


    • Anonyymi

      Arkaa.

    • Anonyymi

      Ei kai kiinnostusta selviä kuin puhumalla.

    • Anonyymi

      Kiinnostus.

    • Anonyymi

      Lähdettiin yhteiselle retkelle. Nyt tää ihastus lämmittää saunaa...
      Saa nähä selviikö hänen tunteensa puhumalla vai toimimalla. 😉

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe