Sopivat puheenaiheet

Anonyymi-ap

Välillä tulee ukaasia, mistä EI sovi keskustella. Aika vähiin supistuisi aiheet, jos kaikkia kieltoja noudatettaisiin. Mikä meitä tämänikäisiä 70-90 vuotiaita yhdistää?

65

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitä ei yhdistä mikään. Olemme kaikki itsekkäitä, omahyväisiä ja aina oikeassa.

      • Anonyymi

        Älä noin ehdoton ole, Kyllä saattaa olla, että emme ole aivan oikeassa, mutta edottomasti emme ole väärässä!
        Mahdoton ajatuskin.


    • Anonyymi

      Puhu vaan ittestäs !

      • Itselle tulee välillä puheskellun, miten sinä?


      • Anonyymi

        Sinäkö et ole oikeassa?


    • Anonyymi

      Me täällä ollaan kaikki oloneuvoksia ja meillä on lastenlapsia ja lastenlastenlapsia. Aika kuluu kivasti kun viestittelee somejutuissa heidän tapahtumistaan. Ihan kuin olisi mukana nytkin Lapissa hiihtämässä ja yokirjoituksissa. Ihan pienimmäinen oppi juuri kävelemään. Se vasta onkin jotain ,ei ole vasta kuin 11 kuukautta ikää.
      👍❤️😊

      • Anonyymi

        Meneekö kohta jo yliopistoon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö kohta jo yliopistoon ?

        Minä ihmettelin, että oppi kävelemään vasta 11 kuukauden ikäisenä.


      • Anonyymi

        Ne onkin niitä pieniä asioita joita on kiva seurata kun pienet taaperot aloittaa ensi askeleensa


    • Anonyymi

      Useimpien lastenlapset on "ihmelapsia".

      • Anonyymi

        Totta kai ovat!


      • Anonyymi

        Kaikki lapset ovat vanhemmilleen ja isovanhemmille elämä ihme, joten ei siitä mitään kohua tarvitse nostaa..
        Kun saa seurata heidän kehitystään sivusta ja olla osana heidän touhuissaan silloin sun tällöinkin se on mukavaa .
        Mutta olen kyllä kokenut että ystävienkin lapset ovat minulle rakkaita , ja yhtä ihmeellistä joka kerta kun uusi pieni ihminen tekee jotain uutta esim vaikka aloittaa kävelemään jne


    • Anonyymi

      Ei taida olla yhtään sopivaa aihetta.
      Palstalle on pesiytynyt kiusaajia, negatiivisia kirjoittajia, jotka lyttäävät kaiken. Varsinkin, jos joku kirjoittaa positiivisesti tai optimistisesti.

      • Anonyymi

        Osa kirjoittajista ei itse avaa uusia keskustelunaiheita, vaan seuraa palstaa etsiäkseen sieltä tyrmättävää. Hyvää mieltä ei voida hyväksyä, vastalauseet ilmaantuvat heti.
        Ylenkatseisella heitolla latistetaan palstalle osallistuvan kommentit, niin että helposti pelästyvä jättää palstan.
        Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80+-vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa, koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan.
        Muistimmekin ylettyy kauas. Olemme eläneet aikakausia, joista nuoremmat vain lukevat kirjoista tai seuraavat tv:n dokumenteista. Niistä olisi ehkä mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, mutta kun joukkoon aina sekaantuu henkilöitä, joilla ei kokemusta ole, eikä ymmärrystä, niin asiapitoiset kommentit loppuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa kirjoittajista ei itse avaa uusia keskustelunaiheita, vaan seuraa palstaa etsiäkseen sieltä tyrmättävää. Hyvää mieltä ei voida hyväksyä, vastalauseet ilmaantuvat heti.
        Ylenkatseisella heitolla latistetaan palstalle osallistuvan kommentit, niin että helposti pelästyvä jättää palstan.
        Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa, koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan.
        Muistimmekin ylettyy kauas. Olemme eläneet aikakausia, joista nuoremmat vain lukevat kirjoista tai seuraavat tv:n dokumenteista. Niistä olisi ehkä mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, mutta kun joukkoon aina sekaantuu henkilöitä, joilla ei kokemusta ole, eikä ymmärrystä, niin asiapitoiset kommentit loppuvat.

        Komppaan. Nämä ilkeät heitot kuuluvat kaikille palstoille, uskonnoista atk-asioihin. Luulen sen kertovan että aika monen on paha olla, sisukset on vihaa ja katkeruutta pullollaan ja jonnekin sitä pitään pärskiä. Ei ole mitään muuta syytä pelkästään sekoittaa käsiteltävää asiaa ja mollata kirjoittajia. En usko että heille mitään voi, pitää vain hypätä yli ja jatkaa asiallisiin kirjoituksiin vastaamista, kirjoittaa asiaan liittyviä omia kokemuksia ja kannanottoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa kirjoittajista ei itse avaa uusia keskustelunaiheita, vaan seuraa palstaa etsiäkseen sieltä tyrmättävää. Hyvää mieltä ei voida hyväksyä, vastalauseet ilmaantuvat heti.
        Ylenkatseisella heitolla latistetaan palstalle osallistuvan kommentit, niin että helposti pelästyvä jättää palstan.
        Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa, koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan.
        Muistimmekin ylettyy kauas. Olemme eläneet aikakausia, joista nuoremmat vain lukevat kirjoista tai seuraavat tv:n dokumenteista. Niistä olisi ehkä mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, mutta kun joukkoon aina sekaantuu henkilöitä, joilla ei kokemusta ole, eikä ymmärrystä, niin asiapitoiset kommentit loppuvat.

        "Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa,
        koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan."

        Niinhän sitä luulisi, mutta ei ne kokemuksetkaan auta
        kun ikä tekee tehtävänsä.
        Ennen "rauhalliset" saattavat iän myötä tulla muuttua,
        jopa alkaa nimitellä muita
        ja joku on ollut ikänsä narsistinen manipuloija,
        saanut sairasta nautintoa monen ikäryhmäpalstan jyräämisestä
        ja kiusaamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan. Nämä ilkeät heitot kuuluvat kaikille palstoille, uskonnoista atk-asioihin. Luulen sen kertovan että aika monen on paha olla, sisukset on vihaa ja katkeruutta pullollaan ja jonnekin sitä pitään pärskiä. Ei ole mitään muuta syytä pelkästään sekoittaa käsiteltävää asiaa ja mollata kirjoittajia. En usko että heille mitään voi, pitää vain hypätä yli ja jatkaa asiallisiin kirjoituksiin vastaamista, kirjoittaa asiaan liittyviä omia kokemuksia ja kannanottoja.

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        Et sinä mitään täkyjä tarvitse, kun isket muutenkin, vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa,
        koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan."

        Niinhän sitä luulisi, mutta ei ne kokemuksetkaan auta
        kun ikä tekee tehtävänsä.
        Ennen "rauhalliset" saattavat iän myötä tulla muuttua,
        jopa alkaa nimitellä muita
        ja joku on ollut ikänsä narsistinen manipuloija,
        saanut sairasta nautintoa monen ikäryhmäpalstan jyräämisestä
        ja kiusaamisesta.

        Ei ole pitkääkään aikaa, kun nimenomaan sanottiin, että täältä ovat 80-ikäiset siirtyneet pois, eikä niitä alun alkaenkaan palstalla ollut kuin 4-5 vanhaa. kun nykyiset kirjoittajat siirtyivät 70-palstalta, Nojatuolin mukana menivät menojaan.
        Ehkä joku tulija on jo 80 täyttänyt, mutta varmasti suurin osa anonyymeistä kirjoittelee kahdella palstalla yhä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        "Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille"

        Ei vai ?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille"

        Ei vai ?!

        Ei tietääkseni.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        Miksi kuvittelet, että kaikki pyörii sinun navan ympärillä? Sinulle muka heitetään täkyjä ja ansoja?
        Mitä julkista riepottelua se muka on, jos ottaa kantaa toisen kertomiin asioihin? Jos ei halua esimerkiksi joka päivä kotonaan syötävää kymmenen ruokalajin antipastovatia keskustelun aiheeksi, paras olla puhumatta siitä. Ei ne ainaiset selittelyt ja kertomuksen muutoksetkaan luottamusta herätä.

        Mikä olet määrittelemään normaalit ja epänormaalit ihmiset?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        "Olisiko sitten niin, että keskustelufooruimeilla on keskimäärin enemmän onnettomia ihmisä"

        "Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä"

        Tuollaisista kirjoituksista tunnen myötähäpeää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        Minusta sinä, Paloma, voisit luottaa siihen, että palstalaiset tietävät ja ymmärtävät mistä on kohdallasi kysymys. On varmaan vaikeaa olla puolustautumatta ja oikoa vääristelyjä, mutta ne ei johda mihinkään. Luota siihen, että lisäkseni on varmasti monia muitakin jotka totuuden näkevät ja tietävät. Huomasit varmaan, että piraijat olivat paikalla heti näykkimässä ja heittämässä täkyjä. Vastasit heille ehkä vaistomaisesti.

        Yleiisesti:
        Joskus on mukavaa väitellä asioista. Kinatakin. Niiden asioiden soisi tietysti olevan sellaisia, joihin useammat kirjoittajat voisivat osallistua ja esittää näkemyksensä perusteluineen.
        Lyttääminen oli asia tai asiattomuus on typerää leikkiä ja se tukahduttaa ketjut ja lopuksi palstan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Komppaan myös. Tiedän että olen syyllistynyt vastaamiseen henkilööni kohdistuviin hyökkäyksiin ja siitä ei ole koskaan ollut mitään hyvää seurauksena. On vain vaikeaa olla vastaamatta, kun esitetään kaikenmaailman kummallsia väitteitä ja vääristelyjä asiuoista joihin olen joskus viitannut jne.
        Yritän jatkossa olla pidättyväisempi ja olla iskemättä täkyihin.
        Palstalla valtaosa on kuitenkin ihan normaaleja järjen ihmisiä. Anonyymejä sekä rekattuja.
        Niin kauan kuin kirjoitamme asioista, kokemuksista, otamme kantaa siihen mitä ympärillämme tapahtuu, niin mitään muita rajoituksia ei tulisi olla, mitä tulee puheenaiheisiin kuin se että emme kirjoittaisi toisista palstalaisista, emmekä riepottelisi kenenkään tänne kirjoittavan elämää julkisesti. Ei kukaan tänne kirjoita omista asioistaan, perheestään, omakohtaisista kokemuksistaan sen takia että haluaa tuoda itseään esille, että niitä riepoteltaisi ja käsiteltäisi kuin jotain julkkisjuoruja tai seiskan kohuartikkeleita; jotkut vai (kuten esim. minä) lähdemme liikkeelle omakohtaisista kokemuksista, kun haluamme keskustella jostain asiasta.

        Sanot että olet vastannut henkilöösi kohdistuneisiin hyökkäyksiin. Niin on palstakin vastannut siihen kohdistuneita sinun taholtasi tulleisiin hyökkäyksiin. Enimmäkseen sinun tärkeilylle naurahdellaan, koet vaan kaiken itseäsi koskevan niin vakavana, itsetunnoltaan heikon ihmisen tavoin. Lisäksi näet kaikessa viittauksia itseesi, omaan napaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että olet vastannut henkilöösi kohdistuneisiin hyökkäyksiin. Niin on palstakin vastannut siihen kohdistuneita sinun taholtasi tulleisiin hyökkäyksiin. Enimmäkseen sinun tärkeilylle naurahdellaan, koet vaan kaiken itseäsi koskevan niin vakavana, itsetunnoltaan heikon ihmisen tavoin. Lisäksi näet kaikessa viittauksia itseesi, omaan napaasi.

        Kirjoittajat eivät halua antaa viimeistä sanaa kenellekään, vaan jatkavat "oikeutettua" kampanjaansa niitä kohtaan, joiden kommentit ovat olleet liian teräviä vuosia sitten. Pitkävihaisuus ja kaunaisuus on ilmeisesti monien ikääntyneiden kirjoittajien ominaisuus.
        Kaikki vetoomukset kilpistyvät kirjoittajien vakaumukseen, että jokaisella on oikeus kirjoittaa. Kirjoituksen sisältö voi olla kuinka loukkaava tahansa, sillä kun on oikeassa, on oikeassa.
        Kohde voisi pysyä poissa palstalta. Se olisi kaikkien etu.

        Mistä sitten saataisiin jutun juurta? Joku Kiira on kerralla kaluttu.
        No aina voi kirjoitella Marinista, joku jo asiasta esitti toiveensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa kirjoittajista ei itse avaa uusia keskustelunaiheita, vaan seuraa palstaa etsiäkseen sieltä tyrmättävää. Hyvää mieltä ei voida hyväksyä, vastalauseet ilmaantuvat heti.
        Ylenkatseisella heitolla latistetaan palstalle osallistuvan kommentit, niin että helposti pelästyvä jättää palstan.
        Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa, koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan.
        Muistimmekin ylettyy kauas. Olemme eläneet aikakausia, joista nuoremmat vain lukevat kirjoista tai seuraavat tv:n dokumenteista. Niistä olisi ehkä mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, mutta kun joukkoon aina sekaantuu henkilöitä, joilla ei kokemusta ole, eikä ymmärrystä, niin asiapitoiset kommentit loppuvat.

        70v palstalla on tuore aloitus :
        Sattumaako vai johdatusta.
        Olen huomannu myös sen että joku negatiivinen muutaman sanan txt tulee aloituksiin heti ensiksi. Teillä on täällä enemmän sisältöä kommenteissa ja omia juttuja.


      • Anonyymi

        Olen pannut merkille sen ajan mitä minä olen seurannut näitä palstoja että usein tulkitaan jonkun kirjoitus väärin ja sitten aletaan kääntelemään sitä mitä hän kirjoittaa mitä eriskummallisimmaksi jutuiksi, se ei ole mielestäni tervettä mitenkään.

        Jos ei pidä jostain ihmisestä niin ohittaa hänen kirjoituksensa , eikä aleta lyttäämään jonkun toisen kertomaa, sillä siksihän nämä palstat ovat että kaikki voivat kertoa asioita.

        Jos halutaa kunnon keskustelua aikaan niin silloin pitää hyväksyä että kaikilla ei ole samanlaiset elämän tavat , vaan jokainen elää omalla tavallaan, joten siinä ei pitäisi olla mitään vähättelemistä kellään.

        Sitten jos joku kertoo jotain , niin miksi sekin usein mitätöidään ja alennetaan kertojaa henkilökohtaisilla huomautuksilla jotka eivät edes ole sääntöjen mukaisia vaan rikkoo sääntöjä vastaan.
        Hyvän keskustelupalstan saa asialliseksi kun jokainen muistaa että se toinenkin joka on juuri jotain kirjoittanut on ihminen ja jokaisella ihmisellä on tunteet , ja mielipahaa aiheuttavat tekstit masentaa muitakin kun sivusta seuraa.

        Niin että ollaan ihmisiä toisille ihmisille , ja kun niin kovast puhutaan mikä tälle ikäluokalle sopii tai ei sovi niin ilkeys on yksi asia mikä ei sovi keskusteluun . Etekkin kun ollaan iäkkäitä kaikki. Näitä mietin vastaan siulle siihen kun sanoit ettei taida olla yhtään sopivaa aihetta
        Aiheuta ihon jos niiden anntetaan pitää,palstaa aktiivina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa kirjoittajista ei itse avaa uusia keskustelunaiheita, vaan seuraa palstaa etsiäkseen sieltä tyrmättävää. Hyvää mieltä ei voida hyväksyä, vastalauseet ilmaantuvat heti.
        Ylenkatseisella heitolla latistetaan palstalle osallistuvan kommentit, niin että helposti pelästyvä jättää palstan.
        Jos kirjoittajat tosiaan olisivat jo 80 -vuotiaita, olisi paljon rauhallisempaa, koska tässä iässä on ihmisellä kokemuksia, joita vain korkea ikä tuo tullessaan.
        Muistimmekin ylettyy kauas. Olemme eläneet aikakausia, joista nuoremmat vain lukevat kirjoista tai seuraavat tv:n dokumenteista. Niistä olisi ehkä mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, mutta kun joukkoon aina sekaantuu henkilöitä, joilla ei kokemusta ole, eikä ymmärrystä, niin asiapitoiset kommentit loppuvat.

        En usko että luku 80 olisi mitenkään se joka tekisi palstan toiseksi, kaikkihan riippuu itse ihmisistä oli ne minkä ikäisiä tahansa , jos on sellainen luonne että on pakko tyrmätä joku toinen niin se ei ole iästä kiinni.
        Sitten voi kyllä 78 vuotiaskin olla hyvin kokenut tai 75 vuotias , joten minun on vaikea uskoa että ikä mitenkään ratkaisee, ainoastaan ihmisen luonne.

        Sain nähdä äitini hoitokodissa monet monituiset kerrat ettei ne yli 80 olleet mitenkään rauhaa rakastavia , siellä oli ilkeitäkin mukana, jotkut oikein käsirysyssä repimässä toisiaan hiuksista kaikki pitkälti yli 80 vuotiaita. Joten kyllä minusta ainakin on kiva katsella joka aloitusta , niin kauan kun sinne ilmestyy jotain hämminkiä silloin vaihdan muualle
        Ja joku osaa kirjoittaa kauniita runojakin joita on kiva lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet, että kaikki pyörii sinun navan ympärillä? Sinulle muka heitetään täkyjä ja ansoja?
        Mitä julkista riepottelua se muka on, jos ottaa kantaa toisen kertomiin asioihin? Jos ei halua esimerkiksi joka päivä kotonaan syötävää kymmenen ruokalajin antipastovatia keskustelun aiheeksi, paras olla puhumatta siitä. Ei ne ainaiset selittelyt ja kertomuksen muutoksetkaan luottamusta herätä.

        Mikä olet määrittelemään normaalit ja epänormaalit ihmiset?

        No niin näistä ruokalajeista taas kerran. Eikö se ollut tavallista joulu juttua, siis kaikilla omat tapansa . Jos sinulle ei ole sopivaa jonkun kertoma ruuasta niin miksi ärsyynnyt siitä , kun ihan hyvin voit vaan sivuuttaa sen mikä sinua eimkiinnista. Minä taas pidin siitä jutusta ja ajattelin että kokeilen itsekkin näitä ruokia.
        Siis kaikki saavat kirjoittaa mistä haluavat, mutta samalla saat ohittaa sen mistä et pidä, ota huomioon että,kaikki eivät ajattele kuten sinä ajattelet.
        Minuanihmetytti todella silloin miten toisen kertoma lytättiin siksi kun se ei ollut samaa jouluruokaa kun ” tavallisesti”, mutta silloin huomasin että jos kertoisin asioita elämästäni niin saisin saman ryöpyn osakseni jostain ihmeen syystä .
        Joku näkee leuhkimista sielläkin missä sitä,ei ole olemassa edes , joten annetaan kaikkien kirjoittaa miten haluavat se on sitä demokratiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot että olet vastannut henkilöösi kohdistuneisiin hyökkäyksiin. Niin on palstakin vastannut siihen kohdistuneita sinun taholtasi tulleisiin hyökkäyksiin. Enimmäkseen sinun tärkeilylle naurahdellaan, koet vaan kaiken itseäsi koskevan niin vakavana, itsetunnoltaan heikon ihmisen tavoin. Lisäksi näet kaikessa viittauksia itseesi, omaan napaasi.

        Se joka Palomaa lyttää on juuri se jolla,on se heikko itsetunto . Ja vielä viitsit sanoa että muka nauretaan, ei kuule naureta mitenkään , vaan hänestä pidetään , ja sehän se tekeekin sen että taas on eräiden ihan pakko ilkeillä .
        Jos sinulle ei sovi jonkun ihmisen mielipiteet niin mene muualle vastailemaan alkujaan on vaikka miten paljon. Näillä,palstoilla, se kun ilkeilet vaikka kaikki yrittävät että saataisiin palsta ihmismäisesksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittajat eivät halua antaa viimeistä sanaa kenellekään, vaan jatkavat "oikeutettua" kampanjaansa niitä kohtaan, joiden kommentit ovat olleet liian teräviä vuosia sitten. Pitkävihaisuus ja kaunaisuus on ilmeisesti monien ikääntyneiden kirjoittajien ominaisuus.
        Kaikki vetoomukset kilpistyvät kirjoittajien vakaumukseen, että jokaisella on oikeus kirjoittaa. Kirjoituksen sisältö voi olla kuinka loukkaava tahansa, sillä kun on oikeassa, on oikeassa.
        Kohde voisi pysyä poissa palstalta. Se olisi kaikkien etu.

        Mistä sitten saataisiin jutun juurta? Joku Kiira on kerralla kaluttu.
        No aina voi kirjoitella Marinista, joku jo asiasta esitti toiveensa.

        Sekin usein sairauden alku vaihe kun ei osaa muuta olla kun vihainen ja lopulta ei itsekään näytetä käsittävän miksi ovat vihaisia .
        Ja nämä jotka muka ovat niin loukkaantuneita ovat loukkaantuneet omaisen mielikuvitustensa tuotteena kun ensin on käännelty asia ihan muiksi mitä ne ovat


    • Anonyymi

      Mikä meitä yhdistää? Minusta voimme kaikki unohtaa, ikääntymisemme ja ottaa viimeiset elämän vuodet hyvillä mielin vastaan, Nuoremmille "vanhoille" se tuntu olevan vaikeampi pala. 70-vuotias ei halua uskoa ikäänsä.
      Kyllä 20 vuotta erottaa monet toisistaan. 70-vuotiaat vasta alkavat käsittää, että he ovat laitapuolella ikänsä ansiosta, he alkavat pelätä, että heitä ei enää hoideta terveyskeskuksessa, he uskottelevat itselleen ja muille, että eivät pääse hoivakotiin, jos saavat halvauksen, he kertovat kamalia vastaanottotarinoita, joiden kohteena on "vanhus", jo 70-vuotias. Palstallamme on parhaillaankin ketju, joka käsittelee näitä epäkohtia. He haluavat eutanasian.

      Ajan myötä ikäänkin tottuu, huomaatte, että eivät nämä vuosikymmenet ole meitä miksikään muuttanut, turhaan te pelkäätte.
      Aamu koitti tänäänkin, uusi päivä on joka yön jälkeen. Iloitkaamme siitä.

    • Anonyymi

      Velkavetoisesta julkisesta taloudesta puhuvat professorit eivät aja muuta kuin finanssipiirien etua.
      Itsekin varmaan saavat palkkansa velkarahalla pyörivästä julkisyhteisöstä.

      • Anonyymi

        Minkä ikäisiä professoreja haukut kommentissasi?
        Nyt on puhe 70-90 viotiaista kirjoittelijoista.


      • Anonyymi

        Vanhuus ja viisaus on pelkkä myytti. "Vanha ja viisas" ei pysty edes pysymään aiheessa.


    • Kirjoittelen omasta elämästäni, ei ole juuri muita tapahtumia kuin virkkaukset ja kissa.
      Vähän vaihtelua tulee tekstiini kun pääsen ajelemaan pyörällä ja lähden mökille.
      Olen jämähtänyt sisälle koko talveksi, onneksi olen pitkin hampain kuntoillut ainakin kolmesti viikossa sisällä noin 40 minuuttia. Kyllä se panee veren kiertämään ja piristää, aloittaminen tahtoo olla kiven takana.
      Luulisi että yksin viihtyminen on merkki masennuksesta, olen ihan tyytyväinen kun voin elää mieleni mukaan.
      Kaveri oli viikonloppuna, onneksi häntä vielä jaksan katsella ja tyttären perhettä odottelen kovasti käymään. Heidän piti tulla viikonloppuna mutta tuli este.

      • Anonyymi

        Tavallisella polkupyörälla kurvailet, vai oletko hankkinut sähköcykelin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallisella polkupyörälla kurvailet, vai oletko hankkinut sähköcykelin?

        Minulla on ollut sähköpyörä jo 7-8 vuotta, en muista tarkkaa aikaa.
        Alkaa olla tiensä päässä, akku pitää uusia, ostin vara-akun, mutta sekin on jo melko vanha.
        Olen aikeissa ostaa uuden sähköpyörän kesällä, vanhan vien mökkipyöräksi kun siellä on kuoppaiset tiet.
        Aika kalliita ovat, mutta pyöräily on minulle ainoa harrastus josta todella tykkään.
        En enää matkustele, kuluni ovat pienet, paitsi pakolliset.
        Pesukone hajosi, sekin oli uusittava, Keskiviikkona tuovat uuden.
        Olishan sitä ostettavaa, Tulostinkaan ei toimi, reititin on vanha, tilasin jo uuden reitittimen mutta laitoin takaisin kun ei toiminut kunnolla.
        Jos tätä menoa on ostettavaa niin eläkeläiselle alkaa tulla kassavajausta.


    • Anonyymi

      Keskustellaan marinin avioerosta. Seiskassa aiheesta juttua.

      • Anonyymi

        Onkohan nuo otsikot hyväksi vai pahaksi vaaleja ajatellen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mene sinne Viihde ja teini palstoille häiriköimästä!,EVVK politiikot ja julkut.


      • Anonyymi

        Mielestäni aihe ei ole mitenkään kiinnostava ja kuka nyt uskoisi juorulehtien sanomaan
        Aikai toiseksi kukaan ei tiedä siitä mitään joten ei taida olla mielenkiintoinen aihe ollenkaan.


    • Anonyymi

      Kaikki aiheet on sopivia.
      Yksikään toinen kirjoittaja ei voi täällä määräillä.

      • Anonyymi

        Ei kukaan määräilekkään vaan sanoo ainoastaan mielipiteensä jostain asiasta yksi nääs tykkää äidistä , toinen tyttärestä .


    • Olen edellisen kanssa samaa mieltä, kaikki aiheet sopivat.
      Tykkään erityisesti, arkipäiväisistä asioista,
      kun ihmiset puhuvat omasta elämästään.
      Muitten elämästä puhumisen hoksaa kyllä aika pian,
      varsinkin jos sen omana kokemuksena kirjoittaa.

      Onhan meillä paljon yhteistä,
      nuoruudesta jo vuosikymmeniä, eli muistelut on ihan hyvä aihe,
      On lapsia ja lapsenlapsia, harrastuksia, huvituksia,
      jokaisella omanlaisensa työelämä takana päin.
      Iän mukanaan tuomat vaivat ja kolotukset
      ruoka ja radio ja tv.musiikkiakin kuunnellaan.
      Vuodenkierto on hyvä aihe.
      Miksei pääsiäisestä saisi joka pääsiäinen kirjoittaa.

      Kaikki kukat kukkikoon
      https://youtu.be/p4au2kNfRvo

      • Anonyymi

        Mutta kun joku vainon kohde vain edes moikkaa palstalaisia kotikulmiltaan, alkaa jatkuva suunsoitto, jota muut palstalaiset joutuvat seuraamaan
        Usein provosoituvat osallistumaankin, vaikka alkupiste on useimmille tuntematon.


      • Anonyymi

        Yhä joukossamme on hyväntahtoisia ja sovinnollisia kirjoittajia.
        Kiitos siitä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä joukossamme on hyväntahtoisia ja sovinnollisia kirjoittajia.
        Kiitos siitä. :)

        Suurin osa on ihan mukavia tavallisia kirjoittajia. Muutaman öykkärin perusteella ei palstaa pidäkkään arvioida.


    • Anonyymi

      2004-04-12 18:15:13

      Mitä kertookaan päivän sanomalehti:
      "Kokoomusjohtaja B. Z:lla on avioton, 12 vuotias lapsi. Lapsi asuu äitinsä kanssa Espoossa. Lapsen äiti toimi vuosina 1989-91 Kokoomuksen toimiston henkilöstösihteerinä, ja matkusti jossakin määrin kokoomuspoliitikkojen maakuntakierroksilla toimien avustajana. Z. ei suostunut kommentoimaan asiaa,
      vaan toteaa, että kyseessä on hänen yksityisiansa, jota ei revitellä lehdissä."

      • Anonyymi

        Tilaa vähän tuoreempi lehti. V. 2004 uutiset eivät oikein kiinnosta tämän päivän äänestäjää.


    • Anonyymi

      Kun kokoomus on jäädyttänyt työeläkeindeksin
      indeksikorotukset noin 10 vuoden ajalta sulavat hetkessä pois
      tällä hintojen nousulla.

      Pieneläkeläinen tulee huomaamaan, että eläkkeen ostovoimasta
      on kadonnut merkittävä osa ja hän putoaa niiden 900000:n joukkoon,
      jotka elävät jo nyt köyhyysarajan kieppeillä tai alapuolella.

    • Anonyymi

      Ostin jo arkun ja tuhkauurnan, kun vielä rahaa on ja ennenkuin niitten
      hinnat nousevat.

      • Anonyymi

        Vara ei venettä kaada.


      • Anonyymi

        Kyllä kokoomus vie tuhkatkin. . . .


    • Anonyymi

      Yksi puheenaihe. Löysin vain yhdestä alueen kaupasta kaksi hammastahnamerkkiä, jotka vain pesevät hampaat. Ei valkaisua, ei reikiintymisen ehkäisyä, ei tehokasta bakteerien poistoa, eikä minkään sairauden estoa. Ostin molemmat. Kävin myös antamassa infoon kiittävän palautteen.
      Kumpa saisi pitää maidon ja piimän joissa on vain maitoa ja piimää, ei lisätty mitään vitamiinejä, saisi pitää pelkkiä jauhoja, ei b-vitaminisoituja, juureen tehdyn ruisleivän ilman mitään siirappeja, lihan ilman suolaa ja mausteita. Kun vain jotakin pysyisi ennallaan.

      • Anonyymi

        Kananmunat ovat ehkä turvassa, tai mistä tiedän, mitä lisäaineita rehuissa on.


      • Anonyymi

        Juuri tuo että jotkut laittavat siirappia ruis leipään vie halun ostaa sitä.

        Itse tein tänään piimäkakun, kun yhtä äkkiä muistin että sain sitä lapsena tädin luona ja tykkäsin
        tuumasta toimeen ja googlailemaan reseptiä siihen ja olihan niitä netissä montakin.
        Tein kakun ja voi kun keittiöön tuli hyvä tuoksu kun kakku valmistui uunissa. Kun se oli valmis niin oli niin hyvää että Vettelin heti kaksi palaa kahvin kanssa.
        Ja ajattelin että siitä on varmaa 60 vuotta kun olen sellaista syönyt viimeksi.


    • Anonyymi

      Kaikki aiheet ovat sinänsä keskustelun arvoisia , riippuen miten keskustellaan, keskustelun laatu joka on hyvä tekee keskustelusta mielenkiintoisen .
      Niin että jokainen voisi ehkä ajatella hieman miksi kokee keskustelussa jonkin aiheen että se mukamolisimkiellettyä.

    • Anonyymi

      Katsokaa pääministereiden rekrytointiohjelmaa tv.3 kanavalta. Olen ihastunut yhteen hakijaan
      ....arvatkaapas kehen?

      Korppis

      • Tiedä häntä, mutta veikkaisin Petteriä.
        Noiden kaikkien hakijoiden politiikassa on kyllä toivomisen varaa. (Kuten yleensäkin pilitiikassa.)
        Sanna alkaa olla kyllä niin stressaantunut, että toinen kausi voisi olla liikaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tiedä häntä, mutta veikkaisin Petteriä.
        Noiden kaikkien hakijoiden politiikassa on kyllä toivomisen varaa. (Kuten yleensäkin pilitiikassa.)
        Sanna alkaa olla kyllä niin stressaantunut, että toinen kausi voisi olla liikaa.

        Olen samaa mieltä Sannasta, puhti on poissa. Ei pystynyt kuin vanhaa työläismatraa hokemaan. Purra oli kaikkein paras siihen tulokseen tulin. Taustatiedot asioihin hyvin hallinnassa.
        Petteri ei ollut parhaimmillaan.

        No, olen jo ääneni antanut, nuorelle henkilölle, vanhanliiton puolueelle.

        Korppis


    • Anonyymi

      Täällä on vähän "sopivia aiheita" poistoista päätellen.
      Luotsi päivystää 24/7 kuin haukka nenä ruudussa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2789
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      101
      1430
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      83
      1254
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1078
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1041
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      950
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      930
    8. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      920
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      874
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      846
    Aihe