Pääsiäisherkkuja

Anonyymi-ap

Onko sinulla jotain pääsiäiseen kuuluvaa herkkua, josta et luovu?
Minä syön samaa kuin muulloinkin, mutta mämmiä pitää olla.

49

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tykkää lampaasta, maistuu villasukalle. Mämmiä ostan rasiallisen tai pari ja myyjäisistä jotain rahkapiirakkaa. Se riittää kun ei tule ketään vieraitakaan.

      • Anonyymi

        Se entinen Uudestaseelannista tullut lammas maistuikin pahalle, villaa en ole maistanut. Ei auttanut vaikka miten hyvin maustoi, En kaipaa mitään punaista lihaa, munia keitän ja ostan mämmirasian.


    • Anonyymi

      Myytti villasukanmakuisesta lampasta on mennyttä maailmaa.

      Lampaita on kasvatettu jo vuosikymmeniä vain lihaa varten.
      Niitä ei teurasteta enää elinkaarensa lopussa kuten ennen,
      kun lampaita pidettiin villaa varten.

      Hankin joka pääsiäisenä kauppahallista lampaan niskaa, se on muhevampaa
      kuin mikään muu lampaan osa ja myös edullisempaa.
      Yrttejä ja loraus punaviiniä pataan mukaan ja pata muhimaan uuniin.
      Tulee herkullista- ja herkulliset tuoksut !
      Ja niin helppo tehdä.

      Mätiä ostan myös, alkupaloiksi, sipulisilpun, mustapippurin ja
      creme fraichen kanssa leivälle.

      Myös mämmiä pitää olla. Tykkään siitä enemmän kuin pashasta.
      Joka pääsiäisen menu ei ole ihan samanlainen, on milloin mitäkin,
      mutta lampaaniskapataa laitan aina.
      Toistaiseksi.

    • Anonyymi

      Ajattelin keittää kananmunia.

    • Anonyymi

      Kyllä on. Karitsan karetta pitää ainakin laittaa, samoin syödään mammia ja rahkapullia.

      Kaikki juhlapyhät hyödynnetään ja rikastutetaan arkea tälläkin tavalla.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään erikoisempaa pääsiäisenä, arki on rikasta muutenkin,
      ei tarvita ökymässäysjuhlia.

      • Anonyymi

        Syö suklaamuna, niin minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö suklaamuna, niin minä teen.

        Ei valitettavasti maistu makeat muulloinkaan, en niitä syö vain siksi,
        että on pääsiäinen, joka ei merkitse enää mitään.
        Työaikana se merkitsi ylimääräisiä vapaapäiviä.


      • Anonyymi

        Jos vaihtaa makkaran karitsa kyljykseen ja pullan rahkapiirakkaan ja ostaa tuokkosen mämmiö, ei se mitään ökymässystä ole. Miksei juhlapyhinä saisi syödä vähän parempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtaa makkaran karitsa kyljykseen ja pullan rahkapiirakkaan ja ostaa tuokkosen mämmiö, ei se mitään ökymässystä ole. Miksei juhlapyhinä saisi syödä vähän parempaa?

        Mikä tuossa on parempaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on parempaa??

        Ne on makuasioita! Mutta ehkä juhlavampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valitettavasti maistu makeat muulloinkaan, en niitä syö vain siksi,
        että on pääsiäinen, joka ei merkitse enää mitään.
        Työaikana se merkitsi ylimääräisiä vapaapäiviä.

        Minun työssäni ei välttämättä edes silloin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on parempaa??

        Makkara ?
        Itse en edes syö makkaraa koskaan, en tiedä miksi mutta jotenkin se vaan on jäänyt pois omalta ruokalistaltani.


    • Anonyymi

      Lammasta olla pitää pääsiäisenä ja mämmiä koko vuoden. Itse tehty pasha on myös ihanaa.
      Nyt on hurahdus Fazerin kinuskivalkosuklaaleivokseen, turkasen kalliita mutta joskus.

    • En ole koskaan ymmärtänyt sellaisen päälle, että jonakin tiettynä päivänä pitäisi syödä jotain sellaista, mitä voi syödä muutenkin koska vain, jos haluaa.

    • Anonyymi

      Ruokaa on vaikka muille jakaa !
      Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Voi kun oiski lintu.


    • Minusta on kivaa vaihtelua laittaa sesongin mukaisia ruokia, ja pääsiäisen aikaan on hyvin kaupoissa lammasta, jonka tarjonta muuten on yksipuolisempaa. Karitsan karetta voi ostaa vaikka yksin kappalein, ei tarvitse isoa paistia laittaa uuniin paistumaan . Kare valmistuu nopeasti, voi ostaa vaikka kokonaisen rivin ja laittaa komeaksi kyljyskruunuksi. Toki lampaan kasslerpaisti uunissa sopivin maustein muhevaksi hautuneena on suurta herkkua myös.

      Mämmiä saatan ostaa yhden tuokkosen, sillä voi korvata vaikka aamupuuron, jälkiruuaksi se on turhan tuhtia. Jotain rahkaleivonnaista aina valmistan ja jos on isompi porukka, kauden juustokakku maistuu aina. Pitkäperjantai on aina kalapäivä, kalaa ja muutakin merenelävää on jossain muodossa myös pyhien alkuruuissa. Monet pääsiäisen perinneruuat ovat liian raskaita, eihän tässä ole paastoakaan pidetty, mutta kevytversioina antavat kevään juhlan tuntua. Pääsiäinen merkitsee myös kevään tuloa, keltaiset ja vihreät värit kukissa ja kattauksessa virittävät kevätmielelle.

    • Anonyymi

      Tarttee käydä ostamass savuankeriaan puolikas :)

      Skånepåg

    • Anonyymi

      Mämmiä on pari rovetta odottamassa.
      Juha Miedolla on on varmaan parikymmentä varattuna pääsiäiseksi. Monet lehtien toimittajat soittelevat näin Pääsiäisen alla Miedolle, ja kyselevät Jussin mämmin syönnistä.
      Mieto on hauska kansanmies, joka mielellään kommentoi eri aihepiirejä, jos kysytään.

      • Anonyymi

        Itse olen jo syönyt yhden ropeellisen mämmiä ja hyvää on toinen Rove odottamassa. jääkaapissa


    • Päätin viime jouluna, että en hössötä juhlapyhien ruuilla. Paistoin jouluna ison kalkkunan, josta valmistin itsellemme ja lapsille päivällisiä. Omilleni kelpasi, mutta kumppanini lapset tulivat vieraisille suoraan ravintolasta tai jonkun sukulaisen ruokapöydästä.

      Olin pettynyt.

      Eilen juttelin esikoisen kanssa, joka on tulossa pääsiäiseksi, mutta kielsi minua tekemästä ruokia. No, lupasin en valmista mitään ostetaan valmista tai mennään ravintolaan. Kumppanini lapsetkin tulevat, mutta sama pätee heihinkin.

      Mämmiä en ole ikinä tarjonnut, enkä tarjoa nytkään.

      Kaikkein helpoin kestitys saadaan aikaan kun tilataan itsekullekin sopiva annos kotiin tai mennään yhdessö ravintolaan.

      • Anonyymi

        Helppoa mutta niin kolkkoa mennä johonkin ravintolaan vieraitten ihmisten sekaan. Eikö ne aikuiset ihmiset voi auttaa ruokien teossa ja tuoda tarvikkeet, jos ovat niin vaativaisia? aEikö ne kaikki ole niin pitkistä matkoista että ovat monta yötä ja monta päivää vierailulla?? On siinä monta aamiaista, lounasta ja päivällistä tarjottava, päiväkahvia välillä. Miten sinä toipilas jaksat tuollaista?Tuleeko ne kaikki P:n lapset, eikö niillä vanhimmilla ole jo lastenlapsiakin.Joskus täällä esittelit sitä P:n suurta sukua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa mutta niin kolkkoa mennä johonkin ravintolaan vieraitten ihmisten sekaan. Eikö ne aikuiset ihmiset voi auttaa ruokien teossa ja tuoda tarvikkeet, jos ovat niin vaativaisia? aEikö ne kaikki ole niin pitkistä matkoista että ovat monta yötä ja monta päivää vierailulla?? On siinä monta aamiaista, lounasta ja päivällistä tarjottava, päiväkahvia välillä. Miten sinä toipilas jaksat tuollaista?Tuleeko ne kaikki P:n lapset, eikö niillä vanhimmilla ole jo lastenlapsiakin.Joskus täällä esittelit sitä P:n suurta sukua.

        No, kun ei tehdä yhteisiä ruokia, näin päätettiin, syödään valmiita. Onhan näitä kotiinkuljetuspalveluita. Et siis ole perillä lastemme ajan jakamisesta. Täällä he juoksevat eri mummoloiden välillä. Eihän me vanhat kaikkeen kyetä. Eikä ne jälkeläiset meidän nurkissamme makoile, tuovat tullessaan vievät mennessään. Olen ajatellut tilata ensiviikolla ulkopuolisen firman mökin pihaa kolaamaan. Lämmöt päälle ja siitä on nuorten helppo kirmata jäälle hiihtelemään.

        Sinusta on kolkkoa mennä ravintolaan. Milloin vietit aikaa viihtyisässä seurassa kivassa ravintolassa. Jos asut Helsingin seudulla ravintolatarjontaa riittää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, kun ei tehdä yhteisiä ruokia, näin päätettiin, syödään valmiita. Onhan näitä kotiinkuljetuspalveluita. Et siis ole perillä lastemme ajan jakamisesta. Täällä he juoksevat eri mummoloiden välillä. Eihän me vanhat kaikkeen kyetä. Eikä ne jälkeläiset meidän nurkissamme makoile, tuovat tullessaan vievät mennessään. Olen ajatellut tilata ensiviikolla ulkopuolisen firman mökin pihaa kolaamaan. Lämmöt päälle ja siitä on nuorten helppo kirmata jäälle hiihtelemään.

        Sinusta on kolkkoa mennä ravintolaan. Milloin vietit aikaa viihtyisässä seurassa kivassa ravintolassa. Jos asut Helsingin seudulla ravintolatarjontaa riittää.

        Vai oikein mummoloiden väliä juoksevat? Eihän lapsillasi ole lapsia, joille sinä voisit olla mummo ja joilla voisi olla mummoloita?!
        Kyllä koti aina viihtyisyydessä ravintolan voittaa, varsinkin kun kaikki kokoonnutaan yhteisen herkkupöydän ääreen ja kaikille kelpaa sama ruoka. Laitetaan montaa lajia ja kyllähän ne yhteiset hetkut jo tiedetään. Kotiin voi tulata pitopalveluruuat, ei emäntä stressaannu. Olisi epäkohteliasta tulla kylään ja odotella kun jokaisen tilaamat pizzat ja muut sörsselit tulevat ravintolasta, lähettejä ravaa eri aikaan pimpottamassa ovikelloa Ruokapakkauksia valtava jätevuorellinen. Hyi !


    • Anonyymi

      Meille taitaa tulla nyyttärikestit pääsäislauantaina kun koko perhe plus tyttären anoppi tulevat lounaalle. Emme olekaan pitkään aikaan kokoontuneet yhteiselle aterialle täällä. Toivottavasti tämä flunssanpoikanen jota olen potenut tämän viikon puolivälistä on silloin jo hellittänyt.
      Olen ostanut lammaspaistin ja tuoreita yrttejä, eksoottisia hedelmiä hedelmäsalaattiin tai pannacottan kanssa tarottavaksi, muut pääsiäisrruat ostankin vasta ensi viikolla, kunhan olemme sopineet keskenänne miten jaamme ruuan valmistuksen. Tytär sanoi tuovansa kananmunapuolikkaat, janssonin ja minä sanoin tekeväni jälkiruuan.
      Haluaisin ensimmäistä kertaa elämässäni yrittää tehdä pashaa, vaikka ei täältä mitään muottia siihen saa. Kahvifiltterissäkin sen voi tehdä, luin jostain.
      Pal/alajuoksulta

      • Anonyymi

        Kyllä ne tuoreet yrtit ja eksoottiset hedelmät ja paistikin viikon päästä on pilaantuneet tai sinakin parhaat päivänsä nähneet. Eikö siellä kaupat ole auki ensi viikolla?
        Eikö se ole hankala munanpuolikkaiden ja jaanssonin kousausten kanssa matkustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne tuoreet yrtit ja eksoottiset hedelmät ja paistikin viikon päästä on pilaantuneet tai sinakin parhaat päivänsä nähneet. Eikö siellä kaupat ole auki ensi viikolla?
        Eikö se ole hankala munanpuolikkaiden ja jaanssonin kousausten kanssa matkustaa?

        Yrtit on kylmähuoneessa, valossa ja pidän huolta niiden kosteudesta. Ja jos ne on lakastuneet viikon päästä, niin kaupasta saa uusia. Rosmariinia, timjamia, minttua, mutta salviaa ei ollut. Paisti on pakkasessa. Tyttären 8-hengen SUVissa tulevat sekä vanhemmat että pojat, anoppi, janssonit, hors d'oeuvret (nyt kananmunanpuolikkaisiin rakennetut), anoppi ja kukkapuskat jotka meillä on tapana aina tuoda mukanamme kun on kutsuttu perhelounaille.
        Kaupat on auki ihannormaalisti, minusta vain on mukavaa varautua hyvissä ajoin, jos sitten viime tipassa joku pääsee loppumaan.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrtit on kylmähuoneessa, valossa ja pidän huolta niiden kosteudesta. Ja jos ne on lakastuneet viikon päästä, niin kaupasta saa uusia. Rosmariinia, timjamia, minttua, mutta salviaa ei ollut. Paisti on pakkasessa. Tyttären 8-hengen SUVissa tulevat sekä vanhemmat että pojat, anoppi, janssonit, hors d'oeuvret (nyt kananmunanpuolikkaisiin rakennetut), anoppi ja kukkapuskat jotka meillä on tapana aina tuoda mukanamme kun on kutsuttu perhelounaille.
        Kaupat on auki ihannormaalisti, minusta vain on mukavaa varautua hyvissä ajoin, jos sitten viime tipassa joku pääsee loppumaan.
        Pal

        Mihin se tytär tarvitsee 8 hengen katumaasturia, vaikka on vain 2 lasta?
        Taitaa olla hyvät palkat varhaiskasvatuksen opettajilla, sillä tuollainen auto on tosi kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se tytär tarvitsee 8 hengen katumaasturia, vaikka on vain 2 lasta?
        Taitaa olla hyvät palkat varhaiskasvatuksen opettajilla, sillä tuollainen auto on tosi kallis.

        Olisi tällä tyttärellä kerran uima-allaskin, joka sitten loppupeleissä paljastuikin......

        Niin monta on tarinankertojaa...


    • Anonyymi

      Miksei tytär tuo kokonaisia munia, puolikkaiden sijasta?

      • Siinäpä sinulle ongelma, toivottasti sinulle selviää tuo mystinen puolitettujen munien salaisuus.😊


      • Anonyymi

        Yhdestä munasta tulee kaksi puolikasta, se on edullisempaa nääs.


    • Anonyymi

      Kalaa ostan, jos ei ole huippuhinnoissa. Ehkä kirjolohi on tarjouksessa. Siitä saa kaikkien pyhien ruuat. Silakkafileitä ainakin saa aina, noin 10-14 e kilo, mutta niitä syön usein arkenakin.
      Lampaasta en tykkää ja se on liian kallistakin. Mämmiä menee monta ropeellista, syön parin viikon ajan. Hyvää ja ravitsevaa, punasta maitoa mukaan.

      • Kalatarjouksia täälläkin tutkailen,
        jos osuisi kohdalle ennen pääsiäistä.

        Kalasta, esim graavilohesta
        saa hyvää niille puolikkaille munille,
        joita harrastan oheisruokana.
        Joskus keitän munia sipulinkuorissa,
        vain pääsiäisen värimaailman kunniaksi.

        Mämmiä tietenkin suosin, ja jos nyt keventäisi,
        valitsisi tosiaan kerman sijasta punaisen maidon.

        Pääsiäiseen kuuluu keltaiset kukat ja
        pajunkissoissa keikkuvat maalatut munat.
        Rairuoa kasvatan, joskus mattimyöhäisenä
        se on yksi ruoho siippa siellä ja toinen täällä.
        Joskus onnistuu hyvin ja pääsee leikkaamaankin ruohoa.


    • Anonyymi

      Nuo puolikkaat munat jäivät ihmetyttämään, kummallista touhua , ettei petäjäistä.
      Tuommoset nyyttäjäiset enempi köyhien opiskelijoitten touhuja, yksi tuo tofupaketin ja muut vinkkupullon.

      • Anonyymi

        "Maailmassa monta ihmeellistä asiaa.
        Ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa."

        Vielä eläkeläisenäkin täytyy ihan hämmästyä toisten pääsiäisen vietosta ja tarjoiluista!
        Tähän ikään on päästy, mutta ei meillä vaan!
        Puolikkaita munia. Nyt on ihmettelyn paikka todella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailmassa monta ihmeellistä asiaa.
        Ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa."

        Vielä eläkeläisenäkin täytyy ihan hämmästyä toisten pääsiäisen vietosta ja tarjoiluista!
        Tähän ikään on päästy, mutta ei meillä vaan!
        Puolikkaita munia. Nyt on ihmettelyn paikka todella.

        Ei ne munanpuolikkaat, vaan se SUV, joka tarvitaan niiden kuljetukseen🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne munanpuolikkaat, vaan se SUV, joka tarvitaan niiden kuljetukseen🤣🤣🤣

        Strutsin munat on isoja, josko niille tarvitaan tuo SUV.


      • Anonyymi

        Puolikkaat munat laitetaan tarjoiluvadille jossa on salaattipedille, munien päälle laitetaan joko kaviaaria , kalan mätiä, rapuja majoneesin kanssa, jotkut laittavat kantarellien paloja myös. Musta purkki kaviaarikin antaa mahtavan maun.
        Tämä on monella perheellä pääsiäis ruokana joten ei siinä mitään ihmettelemistä pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne munanpuolikkaat, vaan se SUV, joka tarvitaan niiden kuljetukseen🤣🤣🤣

        Mikäs ihme se SUV sitten on, minä olen yksin ja minulla oli myös SUV , siihen mahtuu paljon tavaraa . Vaihdoin toki auton kymmenen vuoden päästä hieman pienempään ja eri merkkiin .
        Niin että ei sekään mitenkään ole ihmeellinen asia kuukin tyylillään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Strutsin munat on isoja, josko niille tarvitaan tuo SUV.

        Onko siinä todella puheen aihetta spekuloida niin mitätöntä asiaa kun autoja. SUV on hyvä perhe aito ja sieltä näkee hyvin liikenteessä kun se on hieman korkeampi kun pikkuauto.
        Ihania ajettavia pitkällä matkalla erityisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinä todella puheen aihetta spekuloida niin mitätöntä asiaa kun autoja. SUV on hyvä perhe aito ja sieltä näkee hyvin liikenteessä kun se on hieman korkeampi kun pikkuauto.
        Ihania ajettavia pitkällä matkalla erityisesti.

        Minä en ymmärrä autoista yhtään mitään. Vähän niin kuin jeepit on nuo. Onko katumaasturit sähkökäyttöisiä?
        Muistan, kun niitä Suomessa vuosikymmeniä sitten alkoi näkyä, niitä kutsuttiin "peniksen jatkeeksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä autoista yhtään mitään. Vähän niin kuin jeepit on nuo. Onko katumaasturit sähkökäyttöisiä?
        Muistan, kun niitä Suomessa vuosikymmeniä sitten alkoi näkyä, niitä kutsuttiin "peniksen jatkeeksi".

        Hahhaa entäs kun nainen omistaa sellaisen maasturin ?
        niin hän hommaa sen ainoastaan siksi että sillä ajelee mukavammin erityisesti pitkiä matkoja .
        Minä en ymmärrä sitä että heti jos joku ostaa mieleisensä auton niin miksi sen pitäisi olla mikään ” jatkos” se on sitä ryhmä ajattelua että jos ei minulla ole niin ei sais olla muillakaan. Kun ostaa auton uuteena niin se kestää kauan ja tulee halvemmaksi pitkällä tähtäimellä. Itse pidin maasturilla ajamisesta silloin kun minulla sellainen oli. Mutta nyt kun en ajele pahemmasti muuta kun pieniä matkoja niin saa olla pienempikin auto joka vie vähän polttoainetta.se on taloudellisempi eläkeläiselle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa entäs kun nainen omistaa sellaisen maasturin ?
        niin hän hommaa sen ainoastaan siksi että sillä ajelee mukavammin erityisesti pitkiä matkoja .
        Minä en ymmärrä sitä että heti jos joku ostaa mieleisensä auton niin miksi sen pitäisi olla mikään ” jatkos” se on sitä ryhmä ajattelua että jos ei minulla ole niin ei sais olla muillakaan. Kun ostaa auton uuteena niin se kestää kauan ja tulee halvemmaksi pitkällä tähtäimellä. Itse pidin maasturilla ajamisesta silloin kun minulla sellainen oli. Mutta nyt kun en ajele pahemmasti muuta kun pieniä matkoja niin saa olla pienempikin auto joka vie vähän polttoainetta.se on taloudellisempi eläkeläiselle .

        Nyt pistit pahan :)) Ei naisella oikein voi olla "jatke", noin konkreettisesti. "Toosa" vaan :))
        Itellä ei ole ollut omaa autoa liki 30 vuoteen. Ei ole ollut tarvetta.
        Ei edes sähköpyörää vielä.
        Onko tuota autokateutta enää edes olemassa. Eikö se liittynyt "juppiaikaan". Jupeilla oli "Raybanit" ja pikkutakeissa takana tuplahalkiot. Lepatti pakaroiden päällä se pikkutakin läppä, kun kävelivät edestakas, puhuessaan massiiviseen kännykkään. En muista miksi kännykkää kutsuttiin silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pistit pahan :)) Ei naisella oikein voi olla "jatke", noin konkreettisesti. "Toosa" vaan :))
        Itellä ei ole ollut omaa autoa liki 30 vuoteen. Ei ole ollut tarvetta.
        Ei edes sähköpyörää vielä.
        Onko tuota autokateutta enää edes olemassa. Eikö se liittynyt "juppiaikaan". Jupeilla oli "Raybanit" ja pikkutakeissa takana tuplahalkiot. Lepatti pakaroiden päällä se pikkutakin läppä, kun kävelivät edestakas, puhuessaan massiiviseen kännykkään. En muista miksi kännykkää kutsuttiin silloin.

        Taisi olla mobiili.


    • Anonyymi

      Tupakkimiehillä piti olla Zippo sytkäri.

      • Anonyymi

        Niin piti olla :)) Näyttävästi osasivat käyttää sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe