Vuokrasopimuksen teko kahdesti

Anonyymi-ap

Mitenkäs sellainen tapaus, että yksityisen vuokranantajan asuntoon tehdään kesken vuokrasuhteen putkiremontti ja hän haluaa sen jälkeen tehdä uuden vuokrasopimuksen? Sopimuksissa on pari ehtoa eri tavalla (ei kuitenkaan vuokran suuruus) esim. vanhassa ei sanota lemmikeistä mitään, mutta uudessa ne kielletään, ja vuokralainen tajuaa asian vasta, kun on jo allekirjoitettu. Kumpi sopimuksista on juridisesti pätevä?

9

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisään vielä, että vuokranantaja sanoi syyksi uudelle sopimukselle sen, että hän oli hukannut alkuperäisen. Sopimus on tehty eri valmiskaavakkeelle kuin vanha, eikä hän erikseen maininnut muuttuneista kohdista. Ap.

• Anonyymi

Vanhaakaan sopimusta ei ole irtisanottu. Pitää kysyä lakimieheltä, mutta minusta on sen verran kuljailun makua, että uusi sopimus ei välttämättä ole voimassa. Säilytä kaikki dokumentit ja viestit, että voit osoittaa ettet ole itse pyytänyt uutta sopimusta etkä irtisanonut vanhaa.

• Anonyymi

Niin, tilanne on outo, eihän kesken vuokrasuhteen ole tapana kirjoittaa uutta sopimusta. Ensimmäisessä sopimuksessa ei sanottu mitään lemmikeistä, mutta toisessa ne oli merkitty kielletyiksi. Ap.

• Anonyymi

No onko sinulla lemmikkiä,?

• Anonyymi

Viimeksi päivätty on juridisesti pätevin ellei muuta todettu. Pitäisi miettiä mitä allekirjoittelee.

• Anonyymi

Vuokranantajan pitäisi miettiä, mitä tarjoaa allekirjoitettavaksi. Vuokrasopimuksen ehtojen muuttaminen kesken vuokra-aikaa on kiellettyä. Ei taida olla sallittua sekään, että ylipäätäänottaen vaaditaan allekirjoittamaan uutta sopimusta, kun vanha on voimassaoleva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokranantajan pitäisi miettiä, mitä tarjoaa allekirjoitettavaksi. Vuokrasopimuksen ehtojen muuttaminen kesken vuokra-aikaa on kiellettyä. Ei taida olla sallittua sekään, että ylipäätäänottaen vaaditaan allekirjoittamaan uutta sopimusta, kun vanha on voimassaoleva.

Nyt sinulla on uusi voimassaoleva ihan kuten halusit ja nimikirjoituksellasi varmistit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sinulla on uusi voimassaoleva ihan kuten halusit ja nimikirjoituksellasi varmistit.

En halunnut, vaan minua erehdytettiin siinä yhteydessä sanomalla, että "Tehdään tämä uudestaan kun hukkasin alkuperäisen." Tässä yhteydessä sanat tämä uudestaan" pitävät sisällään sen, että sopimus on sama kuin edellinen. Sana "alkuperäinen" viittaa fac simile kopioon. Nyt etsitään tiukkaa faktaa ensimmäisen sopimuksen juridisesta mitätöitymisestä.

• Anonyymi

Ei ole muuta mahdollisuutta kuin suudella kissaa hyvästiksi ja viedä se eläinlääkäriin lopetettavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5840
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3606
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2835
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2518
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      30
      2011
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      264
      1867
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      50
      1816
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      21
      1657
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1600
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1560
    Aihe